Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 971 134
  • 47 166

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Onko jatkislaiset koskaan järjestäneet mitään kokoontumisia risteilylle esim? Tuli vaan mieleen, kun suht tiivis yhteisö. Voisi olla kiva nähdä porukkaa livenä. Jokaisella nimimerkin mukainen lappu kaulassa että tuntee. Toki anonyymiteetti on yksi suola tällaisella palstalla ja tämmöinen kokoontuminen voi olla parasta vain ajatuksen tasolla.
 
Viimeksi muokattu:

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Onko jatkislaiset koskaan järjestäneet mitään kokoontumisia risteilylle esim? Tuli vaan mieleen, kun suht tiivis yhteisö. Voisi olla kiva nähdä porukkaa livenä. Jokaisella nimimerkin mukainen lappu kaulassa että tuntee. Toki anonyymiteetti on yksi suola tällaisella palstalla ja tämmöinen kokoontuminen voi olla parasta vain ajatuksen tasolla.
Kai se perinteinen Kesärinki vastaa täysimittaista risteilyä, tosin viimeksi peruuntui, kun oli jotain snadia hässäkkää etkoilla. En ole koskaan osallistunut, mutta kuulemma siellä on kaikilla todella mukavaa.
 

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Kai se perinteinen Kesärinki vastaa täysimittaista risteilyä, tosin viimeksi peruuntui, kun oli jotain snadia hässäkkää etkoilla
Sen verran utelias olen, että kovasti kiinnostaa jotta mitähän hässäkkää lienee? Täällähän on fiksua ja filmaattista porukkaa, ei voisi kuvitella mitään hässäköitä. Milloin tämä kesärinki yleensä järjestetään ja onko täällä infoa siitä kun ajankohta lähenee?
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Sen verran utelias olen, että kovasti kiinnostaa jotta mitähän hässäkkää lienee? Täällähän on fiksua ja filmaattista porukkaa, ei voisi kuvitella mitään hässäköitä. Milloin tämä kesärinki yleensä järjestetään ja onko täällä infoa siitä kun ajankohta lähenee?
Tuolta voi käydä lukemassa. Vauhti kiihtyi kiihtymistään ja tapahtuma peruuntui ennen kuin alkoikaan.

 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olis yks kysymys liittyen verotukseen. Olen majaillut Espanjassa viime syksystä lähtien, minulla on täällä vuokra-asunto. Yrittäjänä olen tehnyt täältä käsin ihan vähäsen töitä. Nyt yksi kolleega kysyi, olenko laittanut asumiskulut, eli vuokran, sähkön ja veden ”firman piikkiin”? Onko tuollainen menettely sallittua, vai joudunko hankaluuksiin esim tilinpäätöstä tehdessä?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olis yks kysymys liittyen verotukseen. Olen majaillut Espanjassa viime syksystä lähtien, minulla on täällä vuokra-asunto. Yrittäjänä olen tehnyt täältä käsin ihan vähäsen töitä. Nyt yksi kolleega kysyi, olenko laittanut asumiskulut, eli vuokran, sähkön ja veden ”firman piikkiin”? Onko tuollainen menettely sallittua, vai joudunko hankaluuksiin esim tilinpäätöstä tehdessä?
Asiasta enempää tietämättä, niin ainakin sellainen aspekti pitää huomioida, että espanja saattaa ryhtyä verottamaan yritystäsi, mikäli sen toimintaa harrastetaan sieltä käsin. Jos pistät kuitit suomen verottajalle, niin on teoriassa olemassa vaihtoehto, että espanjan verottaja saa selville toimintasi. Tällä perusteella työnantajani rajoittaa ulkomailla tehtäviä etäpäiviä, että on riski sille, että osa tuloksesta menisikin espanjan verottajan haaviin. Isolle firmalle jolla ei ole siellä mitään toimintaa, tuo voisi olla kallis byrokratiapaukku.
 

synchro

Jäsen
Koska Jatkoaika tunnetusti on runopoikia ja -tyttöjä pullollaan, niin kysyisinkin, onko jollain tietoa seuraavanlaisen runon kirjoittajasta tai esim. kirjasta tms., josta runo löytyisi.

"Perhonen on kuollut, aamun koi, mielisairaalan ikkunalle. Se ei tiennyt suljetun osaston tuuletusaikoja."

Kyseinen teksti oli "fanipostissa", joka tuli jokin aika sitten nimettömänä työpaikalle. Mietin, mistäköhän se on peräisin. Google ei osannut auttaa.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Koska Jatkoaika tunnetusti on runopoikia ja -tyttöjä pullollaan, niin kysyisinkin, onko jollain tietoa seuraavanlaisen runon kirjoittajasta tai esim. kirjasta tms., josta runo löytyisi.

"Perhonen on kuollut, aamun koi, mielisairaalan ikkunalle. Se ei tiennyt suljetun osaston tuuletusaikoja."

Kyseinen teksti oli "fanipostissa", joka tuli jokin aika sitten nimettömänä työpaikalle. Mietin, mistäköhän se on peräisin. Google ei osannut auttaa.
Kysyisin muutamaan eri otteeseen ChatGPT:ltä, ja vaikuttaisi runon olevan peräisin Eeva Kilven "Perhonen" runosta.

Koska kyseessä on AI, ei vastaus ole ehdoton, joten aikani jankattua myös toinen ehdokas löytyi, Pentti Saarikoski ja runo nimeltä "Perhonen".

Enempää en jaksa kaivaa, mutta toivottavasti auttaa etsinnässäsi!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Missä kotimaisessa komediasarjassa "on mullakin joskus ollut haava kädessä mutta en mä silti ala muille vittuileen" tms. Vintiöt? Linkki videoon?
 

Glove

Jäsen

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä väliä sillä on? Miksi kaikissa asioista pitää nykyään tietää missä tapahtui ja kuka sen teki? Mitä hyötyä esimerkiksi sinulle olisi siitä, että tietäisit missä tämä tapahtui?

Ei minua oikeastaan kiinnosta tietää, että kuka sen teki, vaan missä. Siitä on pieni veto päällä.

Eikö tämä ole sellainen ketju, jossa voi kysyä itseään kiinnostavista asioista?
 

Veijari

Jäsen
Mistä netissä ootte tilanneet NHL-fanikamaa? NHL Shopissa kaikki tuumakokoina, joten sopivuudesta paha sanoa eikä tietoa, tuleeko nämä jenkeistä vai mistä jolloin mahdollisesti tullimaksut päälle ja toimitusaika voi olla mitä vaan? Lapsille siis pelipaitaa, hupparia, lippistä, T-paitaa tms. hankkimassa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Helsingin sataman pysäköinti? Parin viikon päästä perjantaina laivareissu Helsinki-Tukholma. Auto pitäisi jättää satamaan parkkiin, aika kiire aikataululla töiden jälkeen lähtö. Onko satamassa saletisti tilaa? Kauheasti ei ole varaa jäädä parkkipaikkaa etsimään, saatikka julkisilla kulkemaan, siis ajan puitteissa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Helsingin sataman pysäköinti? Parin viikon päästä perjantaina laivareissu Helsinki-Tukholma. Auto pitäisi jättää satamaan parkkiin, aika kiire aikataululla töiden jälkeen lähtö. Onko satamassa saletisti tilaa? Kauheasti ei ole varaa jäädä parkkipaikkaa etsimään, saatikka julkisilla kulkemaan, siis ajan puitteissa.
Silja vai Viking?

Riippuu toki siitä, missä olet töissä, mutta taksi töistä tai jostain sopivasta paikasta satamaan voi tulla edullisemmaksi ja helpommaksi.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Auttakaa nyt köyhää ja nälkäistä löytämään netistä se McDonaldsin hampurilaisvalikko, jolla voittaa sovelluksesta ilmaisen Big Macin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Helsingin sataman pysäköinti? Parin viikon päästä perjantaina laivareissu Helsinki-Tukholma. Auto pitäisi jättää satamaan parkkiin, aika kiire aikataululla töiden jälkeen lähtö. Onko satamassa saletisti tilaa? Kauheasti ei ole varaa jäädä parkkipaikkaa etsimään, saatikka julkisilla kulkemaan, siis ajan puitteissa.
Eikös siitä Länsiterminaalin pyöryläparkkihallista voi varata paikan, jos tämä jännittää. Olikohan vielä halvempikin niin.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Eikös siitä Länsiterminaalin pyöryläparkkihallista voi varata paikan, jos tämä jännittää. Olikohan vielä halvempikin niin.
Länsiterminaalista ei lähde laivoja Tukholmaan, joten ei kai sitä autoa sinne kannata viedä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sen siitä saa kun maalainen lähtee neuvomaan. Puolustuksekseni, että tiesin kyllä tuon, mutta luin väärin!
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Mistä netissä ootte tilanneet NHL-fanikamaa? NHL Shopissa kaikki tuumakokoina, joten sopivuudesta paha sanoa eikä tietoa, tuleeko nämä jenkeistä vai mistä jolloin mahdollisesti tullimaksut päälle ja toimitusaika voi olla mitä vaan? Lapsille siis pelipaitaa, hupparia, lippistä, T-paitaa tms. hankkimassa.

Tämän olen vaihtoehdoksi Suomesta jo linkannut tuolla NHL-puolenkin keskutelussa joskus. Seuraavaksi alan pyytämään heiltä provikkaa.

 

sammakkosaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suosittelemme push-ilmoitusten käyttöönottoa tällä laitteella, jotta pysyt paremmin kärryillä mitä Jatkoajassa tapahtuu.


Noniin, mitäs nämä ovat ja kuinka niiden avulla junasta asemalle jäänyt pysyy paremmin kärryillä? Laitteena on nykyaikainen ATK laite.
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Olisin huomenna viemässä luistimia teroitukseen. Voiko viedä pelkät terät vai pitääkö olla luistimet kokonaisuudessaan että saavat koneeseen kiinni? XXL:ään Seinäjoen Ideaparkiin olisin menossa.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko optikkoliikkeiden ilmaisissa näöntarkastuksissa koira haudattuna? Kaukonäköni ei ole enää sillä tasolla, mitä se oli teininä, mutta ilman laseja olen kuitenkin pärjännyt. Tekisikin mieli käydä ihan virallisessa testissä, mutta onko noissa ilmaisissa näöntarkastuksissa asteriskinä, että lasit tai piilarit on pakko kyseisestä liikkeestä hankkia, tai muuten tulee lasku?
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Onko optikkoliikkeiden ilmaisissa näöntarkastuksissa koira haudattuna? Kaukonäköni ei ole enää sillä tasolla, mitä se oli teininä, mutta ilman laseja olen kuitenkin pärjännyt. Tekisikin mieli käydä ihan virallisessa testissä, mutta onko noissa ilmaisissa näöntarkastuksissa asteriskinä, että lasit tai piilarit on pakko kyseisestä liikkeestä hankkia, tai muuten tulee lasku?
Oman kokemuksen mukaan jos ne ovat tarjousluonteisesti ilmaisia, niin ei niihin mitään tuollaista sopimusta silloin sisälly ellei siitä erikseen mainita (tyyliin lasien ostajalle ilmainen tms.).
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kuten toisaalla sanoinkin, niin ei ole ollut tapana jättää aloitettuja projekteja kesken. Ja tänä vuonna rytisee! Vastailu jatkuu sis aina kun mulla on sopivasti aikaa - ja tässä ketjussa ei ole mitään oikeita ajankohtaisia vastauksia odottavia kysymyksiä.

Sattumalta huomasin, että tämä on 2000. viestini tähän ketjuun. Nyt ollaan vuodessa 2009, joten herra paratkoon, kuinka paljon vastattavia kysymyksiä vielä onkaan jäljellä. Onneksi minulla on mielessä jo pari uutta kikkaa.

Rautalankamusiikin ystävät huomio!

Tietääkö kukaan onko 80-luvulla soittaneen The Rangers -yhtyeen levyjä julkaistu koskaan CD:nä, ja jos on niin mistähän noita mahtaisi löytää. Minulla oli joskus joku Rangersin levy C-kasetilla mutta se kasetti on jo aikaa sitten hukkunut johonkin, ja mistään ei oikein tahdo löytää enää noita Rangersin levyjä.

Suomalaisyhtye The Rangers julkaisi kolme LP-levyä: Katinka (1986), Suvitwist (1987) ja Uralin Twist (1988). Kaksi ensimmäistä ilmestyi myös kasetteina, viimeisin puolestaan vain vinyylinä. Mistään näistä levyistä ei ole tiettävästi tehty CD-painosta.

Jos kuitenkin haluaa nauttia yhtyeen rautalankamusiikista nykyisen hi-fi-tekniikan hienouksista nauttien, niin yhtyeen yksittäisiä kappaleita löytyy CD-muodossa ainakin kokoelmalevyiltä "Suomalaisia rautalankaäänityksiä '63 - '89 : Sadoin sähkökitaroin, extra osa 1" ja "The sound of rautalanka".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös