Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 971 327
  • 47 166

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Nyt tulee todellakin yöllinen sekalainen kysymys.
En ole vielä tavannut eläessäni ketään toista, jota alkaa yskittämään jos yrittää puhdistaa topsi-puikoilla korvaa. Itse alan todella herkästi yskimään siitä. Enkä sillä tavalla vähäsen yskimään vaan ihan kunnolla kakomaan. Netistä löysin tästä jotain keskustelua mutta en varsinaisesti mitään selitystä tälle. Onko jollain palstalaisella samaa? Itse muistan että minulla ollut tämä ihan lapsesta asti.

Meikäläisellä täysin sama ja ollut aina. Itseni lisäksi tiedän yhden kaverini jolla sama.
 

444

Jäsen
Nyt tulee todellakin yöllinen sekalainen kysymys.
En ole vielä tavannut eläessäni ketään toista, jota alkaa yskittämään jos yrittää puhdistaa topsi-puikoilla korvaa. Itse alan todella herkästi yskimään siitä. Enkä sillä tavalla vähäsen yskimään vaan ihan kunnolla kakomaan. Netistä löysin tästä jotain keskustelua mutta en varsinaisesti mitään selitystä tälle. Onko jollain palstalaisella samaa? Itse muistan että minulla ollut tämä ihan lapsesta asti.
Ihan ensimmäisenä, en malta olla sanomatta, korvaan ei koskaan pitäisi tunkea moisia esineitä. Mutta mulla on ihan sama juttu. Ei tapahdu aina, mutta toisinaan kuitenkin. En tiedä, onko ollut aina, nykyään ainakin on. Sen muistan, että pentuna en tykännyt yhtään, kun äitini korviani rassasi. Mulla myös korvat erittävät todella paljon vahaa, joten jollain niitä on pakko putsata. Toisinaan maltan käyttää suolavettä ja pumppua, toki aivan liian harvoin.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pystyykö YouTubessa jotenkin piilottamaan tietyt kanavat esim. kaiken maailman paskatubettajat, etteivät näy omalla kanavalla?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Onko Helsingin Postikeskuksessa jonkinlaista työpaikkaruokalaa? Jos ei ole, niin onko siinä lähellä jotain paikkaa, jossa voi saada kohtuullisen edullisesti apetta lounastauolla?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Onko Helsingin Postikeskuksessa jonkinlaista työpaikkaruokalaa? Jos ei ole, niin onko siinä lähellä jotain paikkaa, jossa voi saada kohtuullisen edullisesti apetta lounastauolla?
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mikä on mekanismi Veikkauksen pelikohteissa joissa live-veto on 'pian alkavissa' mutta poistuu kuitenkin ottelun alkaessa?
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuosta jääkiekkomailavertailusta inspiroituneena katsoin, mitä parhaat mailat nykyään maksavat. Näköjään liki 300 euroa, niitä ei kyllä enää tahallaan hajoteta niinkuin lapsena puumailoja. Mitähän se Koho 221 jota silloin aikanaan kuolattiin kaupassa mutta ei koskaan raaskittu ostaa (paitsi Kimmo, jolla oli rikkaat vanhemmat) mahtoikaan maksaa?
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
En muista 221 hintaa valitettavasti, veikkaisin jonnekin 70 markan seutuville? Muistatteko sitä, kun Koho toi 80-luvulla XL-sarjan mailat? Oliko nyt XL3, joka oli ovaalinmuotoinen ja kokonaan musta? Hintaa yli satasen, ja todella kuumottava keihäs.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
En muista 221 hintaa valitettavasti, veikkaisin jonnekin 70 markan seutuville? Muistatteko sitä, kun Koho toi 80-luvulla XL-sarjan mailat? Oliko nyt XL3, joka oli ovaalinmuotoinen ja kokonaan musta? Hintaa yli satasen, ja todella kuumottava keihäs.
Black- ja goldfibre kai lähemmäs 100mk kasarin lopulla sekä Torspon joku 2000 tjsp, se valkoinen. Äiti osti mulle joskus jonkun Tacklan mailan nimpparilahjaksi ysärin alussa ja maksoi kai 100 mk tjsp.
Googletin niin xl-3 ollut jo komposiittia eli ei ole voinut olla kasarilla.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei enempää tietoa, mutta pakkasta ainakin näyttäisi piisaavan. Tänään -16 ja tuntuu kuin olisi -21.

Ei haittaa, koska Lösösellä on pinkka kunnossa ja voi lähteä lomalle lämpimään koska vaan haluaa:

 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
@heketsu88 Onko mulla jäänyt jotain huomaamatta vai eikö Historia-visan kysymyksiä ole vielä julkaistu joulukuussa?
Historia-visa viettää nyt joulukuun ajan taukoa ja Grande finale-osion kysymykset tulevat sitten joko 8.1.2024 tai 15.1.2024.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Metsoloiden jaksossa jossa markka devalvoidaan, Leppävaara Oy:n konttorin eli navetan seinällä näkyy Suomen kartta jossa punaisia pisteitä ja vieressä joku luettelo. Mitä nuo punaiset pisteet ovat? Mm Ahvenanmaalla pari.
 

Liitteet

  • Screenshot_2023-12-15-00-38-25-099_com.yle.webtv.jpg
    Screenshot_2023-12-15-00-38-25-099_com.yle.webtv.jpg
    615,5 KB · kertaa luettu: 84

Taison

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, KalPa
Muistaako joku sellaisen astiaston, jossa oli australialaisia eläimiä kuvituksena? Ainakin kakaduja, kilpikonnia ja koalia (koaloita?) taisi niissä kuvissa olla. Joitakin vuosia sitten vielä Carlsonilta näitä lautasia ja kuppeja sai, mahtaakohan enää mistään löytyä?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Metsoloiden jaksossa jossa markka devalvoidaan, Leppävaara Oy:n konttorin eli navetan seinällä näkyy Suomen kartta jossa punaisia pisteitä ja vieressä joku luettelo. Mitä nuo punaiset pisteet ovat? Mm Ahvenanmaalla pari.
Jonkun kauppaketjun toimipisteitä?
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Onko muilla ongelmia HfBoardsin kanssa? Ei toimi kännykällä ollenkaan, ja atk:lla ei sitä "eväste-ikkunaa" saa pois vaikka mitä tekis.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Olen ollut siinä uskossa, että ns. kolmipisteote eli peukalon ja etusormen välissä, keskisormen päällä on edelleen "oikea" tapa pitää kynästä kiinni.
Uutisissa näkyy kuitenkin lähes päivittäin koululaisia, jotka pitävät kynää nyrkin sisällä.
Onko tässäkin asiassa eri "koulukuntia" vai vain opetuksesta piittaamattomia koululaisia?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jonkun kauppaketjun toimipisteitä?
Mahdollista, mutta vähän erikoista olisi. Ahvenanmaan toinen piste on suoraan Maarianhaminan yläpuolella, siellä ei isoja taajamia ole. Sitten taas läntisessä Suomessa pisteet on kyllä Turussa ja ehkäpä Maskussa, Ukissa myös, mutta ei esim Raumalla ja Porissa, vaan näyttäisi että Harjavalta, Huittinen ja Vammala. Tampereella useampi piste, Ikaalinen ja Hämenkyrö myös.
Pohjanmaalla sitten Kristiinankaupunki, Kauhajoki, ja olisko Seinäjoki, Nurmo, Lapua.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onko minulla jotenkin poikkeuksellisen lyhyt peukalo kun aina hanskoissa tuntuu että peukalon päähän jää reilusti tyhjää vaikka muut sormet ovat sopivat?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös