Se oli hyvä matsi...

  • 21 013
  • 103

Roomie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, St. Louis Blues
Tulipa tässä eräänä iltana mieleen, että olisi kiva avata tämmöinen ketju missä voitaisiin muistella vanhoja hyviä aikoja ja erityisesti sellaisia matseja mitkä ovat jääneet lähtemättömästi mieleen.

Itselläni sellainen matsi on 20.3.1993 käyty Ässien ja TPS:n välinen semifinaaliottelu. Itse olen kotoisin pohjanmaalta ja kävin vain silloin tällöin katsomassa Ässien matseja Porissa. Tuossa matsissa olin kuitenkin paikalla ja se oli todellakin hieno matsi.

Ässät voitti ottelun 4-1, halli oli tupaten täynä ja tunnelma sen mukainen. Pelitapahtumista ei hirveästi ole muistikuvia, onhan tuosta jo kohta 10 vuotta, mutta tuo tunnelma jäi kyllä mieleen.

Peli oli varsin kuumatunteinen ja ottelussa nähtiinkin Olli Kasken ja Raimo Summasen välinen tappelu. Summanen tuon hoiti aika selkeästi ja saikin suihkukomennuksen. Matkalla pukukoppiin Summanen sai melkoista shittiä Ässien vaihtoaitiosta. Javanainen ja Heiskanen taisivat olla kovaäänisimpinä huuutelemassa.

Itse istuin turvallisesti istumakatsomossa. Seisomakatsomossa tuon tappelun jälkeen alkoi myös jonkinlainen kuhina. En tiedä mitä Ässien vaihtoaition takana tapahtui mutta silloinen ulkomaalaisvahvistus Stanislav Meciar nousi penkille seisomaan ja huiski mailallaan vahtoaition taakse. Vihaisia Turkulaisia kenties?

Pienellä vaivalla löysin myös ottelun tilastot, joiden oikeellisuudesta en kuitenkaan mene takuuseen.

Oliko joku muu tässä matsissa?

GAME RESULTS
============

Ässät - TPS 4-1 (1-0, 1-0, 2-1)

1. period:
10.29 1-0 Janne Virtanen (Jouni Vento - Arto Heiskanen)

2. period:
36.19 2-0 Vjatsheslav Fandul (Petri Varis)

3. period:
44.51 3-0 Janne Virtanen (Olli Kaski - Arto Javanainen) (pp)
45.21 4-0 Kaski (Karri Kivi - Jari Levonen) (pp)
49.13 4-1 Saku Koivu (Esa Keskinen)

Penalties:
Assat 8 x 2 min,
TPS 6 x 2 min and Raimo Summanen 20 min (Match Penalty)

Saves:
Kari Takko A 8+10+13=31
Jouni Rokama T 4+10+6=20

Referees: Kari Nieminen (Pekka Kivinen - Jouni Lojander)

Attendance: 7401!!
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olin paikalla tuossa TPS-pelissä seisomakatsomossa ja tunnelma oli todella hurja. Taisi siellä jotain kähinääkin olla mutta ei siinä kohdassa missä itse olin.

Tuosta päivälleen (muistaakseni?) vuosi aiemmin oli yhtä hyvä fiilis kun Ässät lähetti 4-0 voitollaan Lukon kesälomille puolivälierissä.

Tampereella olen nähnyt kaksi kertaa kun Kunu Heiskanen ratkaisi Ässille voiton Tapparasta. Joulukuussa 1985 hän pääsi yksin läpi ja ratkaisi 4-5 voiton ajassa 59.34 ja pyhäinpäivän aikoihin 1991 Ässät nousi 5-3:sta 5-6 voittoon, Heiskanen ratkaisi myös tuon.

Kaikki Korpisalon tekemät jatkoaikamaalit, liiganousu ja pronssimitalipeli ovat hyvin mielessä myös.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Roomie

Attendance: 7401!!


Jos tuo pitää paikkansa niin oli todellakin tupaten täynnä.

Eikös tässä pari kautta sitten justiinsa tehty remontti jossa saatiin lisää paikkoja, ja jos näin oli niin mahtoi olla seisomakatsomossa ahdasta.

Uusia kulta-aikoja odotellessa...
 

Roomie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, St. Louis Blues
Re: Re: Se oli hyvä matsi...

Viestin lähetti kalma
Jos tuo pitää paikkansa niin oli todellakin tupaten täynnä.

Eikös tässä pari kautta sitten justiinsa tehty remontti jossa saatiin lisää paikkoja, ja jos näin oli niin mahtoi olla seisomakatsomossa ahdasta.

Muistaakseni tuo Raumantien puoleinen pääty oli aikasemmin seisomakatsomo, joten hallin kapasiteetti oli tuolloin suurempi. Seisomaan mahtuu enemmän kuin istumaan. Muistaaksen tuohon aikaan hallin kapasiteetiksi ilmoitettiin 7500. Korjatkaa jos olen väärässä.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Re: Se oli hyvä matsi...

Viestin lähetti Roomie
Muistaakseni tuo Raumantien puoleinen pääty oli aikasemmin seisomakatsomo, joten hallin kapasiteetti oli tuolloin suurempi. Seisomaan mahtuu enemmän kuin istumaan. Muistaaksen tuohon aikaan hallin kapasiteetiksi ilmoitettiin 7500. Korjatkaa jos olen väärässä.

joo mä en noista tiedä oikein mitän, kävin ekassa pelissä joskus -93 tai -94 mutta siitä on sen verran aikaa, ja olin sen verran nuori että ei oikein muista mimmonen halli oli...
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Re: Se oli hyvä matsi...

Viestin lähetti Roomie
Muistaakseni tuo Raumantien puoleinen pääty oli aikasemmin seisomakatsomo, joten hallin kapasiteetti oli tuolloin suurempi. Seisomaan mahtuu enemmän kuin istumaan. Muistaaksen tuohon aikaan hallin kapasiteetiksi ilmoitettiin 7500. Korjatkaa jos olen väärässä.

Kyllä näin oli. Ja vuoteen 1987 asti oli molemmat päädyt seisomakatsomoina. Tuolloin en monesti vielä käynyt peleissä mutta muistan että pirun kylmä hallissa oli. Kapasiteetti oli jotain 8000:n luokkaa mutta ei tainnut olla loppuunmyyty kuin 70-luvun lopun huumassa. 1978 finaalistahan liikkuu monenlaisia huhuja että miten paljon porukkaa hallissa todellisuudessa oli.
 

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jep, huhuja kyllä liikkuu.

"Tami" kertoi muistaakseni Sport Fm:n haastattelussa joskus, että katsojia oli toistakymmentätuhatta pitkän matkaa. Porukkaa kuulemma oli kattorakenteita myöten joka paikassa, mistä vain kentälle näki..

Se on historiaa se...
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Viestin lähetti Saint
Jep, huhuja kyllä liikkuu.

"Tami" kertoi muistaakseni Sport Fm:n haastattelussa joskus, että katsojia oli toistakymmentätuhatta pitkän matkaa. Porukkaa kuulemma oli kattorakenteita myöten joka paikassa, mistä vain kentälle näki..

Se on historiaa se...


Lasse Heikkilä sanoi joskus jossain haastattelussa menneensä kaksi tuntia ennen peliä hallilla valmistelemaan joukkuetta niin jonoa oli kuulemma tiilimäen kesoilille asti.Juu ne ovat historiaa ne,mutta ne olisi hieno itsekkin joskus päästä tuollaiseen tunnelmaan..
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
14 000 katsojaa

Hallissa oli parhaan ja luotettavimman arvion mukaan 14 000 katsojaa. Kaikki mahdolliset paikat olivat käytössä. Taisi muutama nakkikioskin katto mennä sisään. Itselläni oli hyvä paikka ja muistan ottelun kuin eilisen...

Ei ollut paljoa sen ajan panssariaitaverkoista kaukalon päädyssä yleisön pysäyttäjiksi, kun Vellu nosti Kanadamaljaa.
 

Trabant

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks, Newcastle United
Muistaako kukaan vuoden -91 viimeistä ottelua ennen joulutaukoa, kun Ässät nuiji HIFKin tyylipuhtaasti 10-0. Taisi olla sunnuntai-peli ja vielä kohtalaisen paljon yleisöä hallissa. Jossain seitsemännen maalin jälkeen HIFK vaihtoi Lindforsin johonkin junnuun jolle Arto Heiskanen tinttasi ensimmäisen laukauksen siniviivalta längistä sisään. Yleisö huusi varmaan minuutin "Saaaakkkeeeeee, Saaaakkkeeeeee,...." kun Lindfors luisteli vaihtoon. Muistaisin lukeneeni joskus, että kyseinen ottelu oli Ville Peltosen uran ensimmäinen liigaottelu. Mahtoi olla ainakin ikimuistoinen debyytti... Kotijoukkueen maalintekijöinä oli mm. Javanainen, Jyrkkiö, Kanervo, Korpisalo, Frolikov, Heiskanen,...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
K-Espoo tuli kylään

Sen verran nuori kun ollaan, niin kai se menee "urani" ensimmäiseen lätkämatsiin se ikimuistoisin ainakin toistaiseksi. Kun nuo pudotuspelit ovat jääneet turhan usein porilaisilta väliin 90-luvun loppupuolella.

Avauspelini oli sopivasti kauden avauspeli, joka tapahtui kautena 1992-93. Eli kymmenvuotisjuhlakausi meikäläisellä. Peli oli Ässät-K-Espoo, joka päättyi 5-0. Sillon Ässien riveissä pelasi vielä niinkin legendaarisia pelimiehiä kuin Arto Javanainen ja Kari Takko. Taisi Java tekaista pari maaliakin, jos en ihan väärin muista. Oli muuten K-Espoo liigauran avaus tuo samainen peli. Muistikuvat on aika huonot, joten en muista pelistä kuin noita yksittäisiä seikkoja. Mutta tästä pelistä se alkoi - lätkäfanius.
 

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
vuosi taisi olla 94-95? kun jatkoajalla ilveksen maalivahti Jukka Tammi siirsi maalia ja tuomari nosti kädet ristiin rankkarin merkiksi.Rankkaria meni ampumaan Jari Korpisalo.Korrpi pisti tutun hämylaukauksensa Tammi maihin ja punalamppu vilkkuu(punalamppu takas!!!!)
Voispa kelloo siirtää taaksepäin...
 

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
Toi 10-0 on kyllä jääny ikuisesti mieleen:)
Divarista nouseminen ja pleijarit on hyvässä muistissa myöskin..

Olikos se Ilvestä vastaan kun hallista meni valot muutamaksi tunniksi? Ottelu taidettiin hävitä jatkoajalla...
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kyllähän täällä kaikenlaisia hienoja muistoja on jo kerrottukin. Javan 400. maali tuli miehelle sopivasti hattutempulla Hämeenlinnan Pallokerhoa vastaan, muistaakseni 90-91 tai 91-92 kun Ässät nuiji Hämäläiset maan rakoon 14-4 voitolla.

90-luvun alussa meitä oli sellainen sopiva porukka joka kävi paljon myös vieraspeleissä Sundellin bussilla. Ne reissut olivat kyllä tosi siistejä. Usein saatiin kaikkea sekoilua aikaiseksi, mm. Metsämaan motelliin saatiin porttikielto kun tultiin Hämeenlinnasta. Somistettiin hiukan bussia ja otettiin lähes kaikki irti mitä paikasta lähti.

Playoffreissut olivat kyllä upeita, varsinkin kun Jokerit pudotettiin Helsingissä. Se oli kausi jolloin oltaisiin menty loppuun asti ilman yhtä pahalta näyttänyttä loukkaantumista joka sekoitti pelin täydellisesti välierissä. Turkulaiset ainakin sanoivat että Ässistä sai pahemman vastuksen kuin HPK:sta finaaleissa. Myös kauden 94-95 -loppu oli hieno mutta sen jälkeen sitten alkoivat laihat vuodet...
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Kyllähän tuollaisia ikimuistoisia matseja on paljonkin, mutta kaksi menee ylitse muiden.

Tietysti "uran" ensimmäinen ottelu joskus 91-92, Ässät-TPS. Paljoa ei mieleen muistu, mutta Vilander taisi tehdä kaksi maalia ainakin. Olin silloisessa c-katsomossa isäni kanssa, eli kaupungin puoleisessa päässä. Tulostaululta tuli seurattua ottelun tilannetta.. Se oli silloin siellä päädyssä ja vaikuttaa nykyisin harjoitushallissa.

Toinen muistoihin jäänyt ottelu on tietysti Lukko-Ässät, se niistä jossa ratkesi pronssi. Raumalla tuli seisomakatsomosta se peli seurattua. Lopputulos oli 0-3 ja maalintekijät taisivat olla Otevrel, Tuominen ja Kapusta. Ainakin Patu oli yksi, se on varma.
 

Corbucci

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Voi niitä aikoja

Tässä nyt ruvettiin muistelemaan niin rupean siiten minäkin. Ensimmäinen Äsien ottelu (ja ensimmäinen lätkämatsi elämässäni paikan päällä) Oli Ässät-Hpk joskus silloin kun Kuivalainen torjui Ässissä. Ässät voitti ottelun 4-1 ja olin aivan haltioissani koko loppu illan kun olin nähnyt ensimmäisen lätkämatsin. Toinen todella mieleen painuva ottelu oli tältä kaudelta päivämäärä 19.10 paikka oli pori, isomäen jäähalli vastustaja Lukko. Olin jo kauan ennen liigan alkua puhunut faijalle että se lähtis kuskiks viemään poriin(helsingin kupeesta) ja Lukko otteluun no pienellä lahjonnalla se onnistu ja liput varattiin hyvissä ajoin ennen ottelua, mikä oli ihan järkevää sillä ottelu oli LOPPUUNMYYTY. Kolmas erä alkoi ja Lukko johti 1-2 sitten Tähtinen tasoitti ja isomäki huusi niinkuin minäkin. 3 erän 10 viimeistä minuuttia maha oli jännityksen vuoksi ihan sairaan kipeä ja jatkoajalle mentäessä olin varma että ottelu päättyisi 2-2 niinkuin monet muut Ässien kotiottelut tällä kaudella. Koko jatkoajan huusin kuin eläin ja vielä enemmän kun Peltonen iski limpun börsään ja Ässät voitti jatkoajalla. Olin vielä seuraavat päivätkin ihan tohkeissani voitosta ja olihan se elämäni ensimmäinen Lukko peli. Kotitaika pitää sillä joka ottelun minkä olen käynyt katsomassa porissa Ässät on voittanut. Pitäisikö käydä useammin?
 

Pataprinsessa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässät-Jokerit

Tää Jokeripeli on eka matsi mitä olin kattoos... Vuosi tais olla 94 tai jotai sinnepäin, NHL-lakon aikana kuitenki.... Jokereil oli vahvistuksena Teemu Selänne ja kumppanit... Ja ÄSSÄT voitti 3-0!

Taisin olla 8 vuotta vanha tollon ja aika pienikokosena ihmisenä en seisomakatsomosta(siitä vanhasta) nähny toiseen päätyyn oikeestaan mitää... Mut se on silti paras peli mitä oon ikinä ollu kattoos...
 

Trabant

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks, Newcastle United
Re: Ässät-Jokerit

Viestin lähetti Pataprinsessa
Tää Jokeripeli on eka matsi mitä olin kattoos... Vuosi tais olla 94 tai jotai sinnepäin, NHL-lakon aikana kuitenki.... Jokereil oli vahvistuksena Teemu Selänne ja kumppanit... Ja ÄSSÄT voitti 3-0!

Taisin olla 8 vuotta vanha tollon ja aika pienikokosena ihmisenä en seisomakatsomosta(siitä vanhasta) nähny toiseen päätyyn oikeestaan mitää... Mut se on silti paras peli mitä oon ikinä ollu kattoos...
Eikös Korppari tehny tässäkin matsissa rankkarista ihan samanlaisen maalin kuin silloin jatkoajalla Tammea ja Ilvestä vastaan? Valelaukaus, molari jäihin ja kiekko verkkoon. Heinänen pääsi muistaakseni alivoimalla kiertämään viivamiehenä pelanneen Kurrin joka joutui sitten koukkaamaan Joken. Muistaakseni nelossentterinä sen kauden pelannut Jarno Mäkelä teki myös yhden maalin.
 

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Ässät-Jokerit

Viestin lähetti Trabant
Eikös Korppari tehny tässäkin matsissa rankkarista ihan samanlaisen maalin kuin silloin jatkoajalla Tammea ja Ilvestä vastaan? Valelaukaus, molari jäihin ja kiekko verkkoon. Heinänen pääsi muistaakseni alivoimalla kiertämään viivamiehenä pelanneen Kurrin joka joutui sitten koukkaamaan Joken. Muistaakseni nelossentterinä sen kauden pelannut Jarno Mäkelä teki myös yhden maalin.

Korppi tais ohittaa Sulanderin lämmäämällä kiekon kilpikäden puolelle.Sulander odotti varmaan taas korpin bravuuria...
Mieleeni on jäänyt myös Jari ja Jarno levosen(serkukset) tappelu.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti korkki
90-luvun alussa meitä oli sellainen sopiva porukka joka kävi paljon myös vieraspeleissä Sundellin bussilla. Ne reissut olivat kyllä tosi siistejä. Usein saatiin kaikkea sekoilua aikaiseksi, mm. Metsämaan motelliin saatiin porttikielto kun tultiin Hämeenlinnasta. Somistettiin hiukan bussia ja otettiin lähes kaikki irti mitä paikasta lähti.
Jep, minä olin myös tuossa porukassa. lähes joka vierasmatsi käytiin Sundellin valkopunaisilla "luxusbusseilla".

Vieläkin naurattaa, kun vartin välein kuski sai huutaa "joku vetää taas tupakkia vessassa!".

No, Hämeenlinnassa 4-8 Ässien voitto.
Se oli hyvä matsi. Java teki voittomaalin punaviivalta.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pistetääs tähän omia muisteluja.

Viestin lähetti JanJ
Sundellin valkopunaisilla "luxusbusseilla".

Minäpäs olin vuonna -79 katsomassa tampereella katsomassa Tappara-Ässät ottelua. Matkaa tehtiin Forstenin bussilla. Ne vasta luxusbusseja olivat. Paluumatkalla hajosi rengas ja melkein mentiin ojaan. Oli siinä ekaluokkalaiselle jännitystä.
Ai niin, peli päättyi 5-5.

Muistissa on hyvin liiganousun varmistanut ottelu keväällä -90.
Halli oli täynnä ja Jokke Heinänen teki kolme maalia.
 

Aina Pata

Jäsen
Ollaan oltu monessa hyvässä matsissa (kuka niitä huonoja muistaa...)

Ensin tuo PO peli Ässät-TPS 4-1. Oli todella hyvä peli. Summanen sekos täysin ja leipoi Ollia eihän Ollista ollut vastusta, muistaakseni tilanne alkoi jostain taklauksesta ja Olli meni puolustamaan omia. Korjatkaa jos olen väärässä.

Seuraavana päivänä Turussa oli voiton paikka ja pelikin oli 1-3. Ässien ylivoimahyökkäys jossa Virtasen Janne (oli todella kovassa vedossa silloin) kaatui. Vastahyökkäyksestä tepsi kavensi ja siittähän se sitten alkoikin menemään alamäkeä. Varis taisi saada 3 peräkkäistä kakkosta. Niin tämähän siis oli osittain hyvä peli.

10 reikä hifkiä vastaan YES. Joku ifk kaveri kirjoitti taannoin olleensa eka kertaa vieraspelissä tällöin. Jostain syystä muistan IFK-paitaisen kaverin kävellessäni parkkipaikalle, oliskohan ollut sama mies. Siihen aikaan ei IFK faneja (pelipaidoista päätellen) käynyt niin paljon Porissa. MUtta missä on Aram Karagöz, meniköhän nimi oikein.

Toi änärilakkopeli ei jostain syystä jäänyt sen enempää mieleen. Enemmän on itse asiassa jäänyt mieleen lukon vastaava peli, jossa Teemu oli HUONO.

Vieraspelien katsomisen aloitus Tampereella. Lopputulos unohtunut, mutta Ässät teki 6. Muistikuva tuloksesta 0-6, mutta oliskohan ollut 2-6 no voitto kuitenkin. Vastapuolen maalissa taisi olla legenda nimeltä J.Halme.

Surkeasti päättyneessä PO sarjassa Tapparaa vastaan toka peli Tampereella. Oliskohan ollut 4-5, Mäkelä hylkäsi täysin selvän korpparin maalin. Maalissa jälleen J.Halme.

Sitten Lukko helmet (niitä huonoja olis yhtä paljon). Peli Porissa, korppari teki jatkoajalla nollakulmasta maalin, yes.
2-2 peli Raumalla jossa oltiin 2-0 tappiolla vielä minuutti ennen loppua. Eniten nautin siitä kun juuri ennen Ässien ekaa maalia joku raumalainen takana sanoi, että nyt tulee nollapeli (HEH HEH). PO peli Lukko vastaan 4-0, taisi olla perjantaipäivänä, todennäköisesti paras fiilis ikinä tässä pelissä. Helmenä pronssipeli 0-3, kiitos Nemo mailasta.

Mitalia odotellessa
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Re: Ollaan oltu monessa hyvässä matsissa (kuka niitä huonoja muistaa...)

Viestin lähetti benderhomer
Seuraavana päivänä Turussa oli voiton paikka ja pelikin oli 1-3. Ässien ylivoimahyökkäys jossa Virtasen Janne (oli todella kovassa vedossa silloin) kaatui. Vastahyökkäyksestä tepsi kavensi ja siittähän se sitten alkoikin menemään alamäkeä.
Joo, itseasiassa Jannehan sai mailasta vatsaan ja alkoi oksentaa verta. Ässien peli sekosi täysin ja Tepsi tuli ohi. Ja vei kolmannen pelin 0-6

Helmenä pronssipeli 0-3, kiitos Nemo mailasta.
Mul on Kapustan, sillä tehtiin maalikin siinä pelissä.
 

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
Itselleni tuli mieleen playoff-peli TPS:ä vastaan. Kausi taisi olla 1995-1996. Muuan Dan O'Connell pelasi silloin Ässissä ja kävi siinä pelissä aika kuumana. Keskialuella oli kovaa vääntöä, tosin en muista kuka siellä väänsi. Enemmän mieleeni jäi yleisön "sika, sika, sika..." -huudot ja se kun Dan joutui jäähylle ja alkoi hakata jäähyaition seinää ja huutaa jotain tuomarille. Pelin jälkeen Korppi sanoi Urheiluruudun haastattelussa jotenkin näin:

"Porin pahat pojat tulee ja niille tulee herkemmin jäähyjä"

By the way onko jollakin tietoa Dan O'Connelista? Eli pelaako vielä, ja jos pelaa niin missä?
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Dan O'Connell
By the way onko jollakin tietoa Dan O'Connelista? Eli pelaako vielä, ja jos pelaa niin missä?


Ainakin viime kaudella Norjassa seuraavat tilastot:

Trondheim IK Eliteserien (NOR) 01/02 - 39 28+29=57 +19 151 PIM


Tämän kauden joukkueesta ei tietoa. Saattaa jatkaakin vielä Trondheimissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös