Sanna Marinin hallitus

  • 2 596 058
  • 21 526

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Näkisin, että Sannalla olisi myös paljon annettavaa YLE:n selkokielisten uutisten lukijana tai peruskoulun ala-asteen rehtorina.

Ei olisi annettavaa rehtorina. Siihen hommaan kun on muodolliset pätevyysvaatimukset ja niitä Marin ei täytä (muodolliset siis tässä sanan konventionaalisessa, ei vogueelisessa merkityksessä).
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Voisiko myös jollain tavalla olla osaa asiassa, että miten itsensä brändää. Jos brändäät itsesi bimboksi heilumassa tissivako esillä ja voguessa, niin sitten sinua kohdellaan sellaisena. Lepomäki taas ei ole ikinä brändännyt itseään tuollaiseksi naistenlehtien hömppä tyypiksi. (vaikka sieltä sellaistakin löytyy) Marin on minusta taas päinvastoin ihan itse tunkenut naamansa ja kroppansa peliin joten kyllä sillä myös kerjää sen määrätyllä tavalla ajattelevien haukunnan itseensä.

Marinia täytyy kyllä nyt puolustaa tässä asiassa toteamalla, että jokainen pyrkii menestymään niillä avuilla, joita hänelle on annettu. Kääntäen, kukaan ei voi yrittää menestyä sellaisilla avuilla, joita hänelle ei ole annettu.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Olen tätä kysynyt ennenkin mutta koska viimeksi meillä on ollut vasemmistolainen poliitikko, jolla olisi näyttöjä talouden osaajana yksityiseltä puolelta?
Lasketaanko Suvi-Anne Siimes? Ok, ei yrityksen johtotehtävissä an sich mutta Lääketeollisuus ry:n toimitusjohtajana muutaman vuoden. Voidaan tietenkin saivarrella onko hän enää vasemmistolainen poliitikko, koska jätti puolueen ja politiikan taakseen.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Lasketaanko Suvi-Anne Siimes? Ok, ei yrityksen johtotehtävissä an sich mutta Lääketeollisuus ry:n toimitusjohtajana muutaman vuoden. Voidaan tietenkin saivarrella onko hän enää vasemmistolainen poliitikko, koska jätti puolueen ja politiikan taakseen.
Siimes on fiksu ja sympaattinen vasemmistopoliitikoksi (olihan hän 2. VVM kun valtio hankki Nalle Wahlroosin Sampoon), mutta ei tuota lasketa. Hänen valintansa johtajaksi oli poliittisen uran ansiota eli vähän kuin Lasse Männistö siirtyessään yksityiselle.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Marinia täytyy kyllä nyt puolustaa tässä asiassa toteamalla, että jokainen pyrkii menestymään niillä avuilla, joita hänelle on annettu. Kääntäen, kukaan ei voi yrittää menestyä sellaisilla avuilla, joita hänelle ei ole annettu.
Eihän tässä ollutkaan kyse siitä, että niin ei voisi tehdä. Kyse oli siitä, että moni näkee tuollaisen toiminnan sellaisena kuten sanoin tyhjäpäisenä bimbo touhuna. Tai ehkä rumemmin sanottuna huoraamisena. Minä en toki itse ole noin jyrkkä asian suhteen, mutta moni varsinkin vanhempi henkilö on (jostain syystä varsinkin naiset, tai näin olen käsittänyt). Tämä taas johtaa siihen, että esiintyy määrätynlaista kielenkäyttöä. Vielä kun yhdistää tuon tuohon äksyilyyn, mediasta pakenemiseen ja seuraavaksi kuitenkin jotain instagram kuvia telkkarissa kommentoivaan, niin kyllä se tytönhupakko imago on silloin itse rakennettu. Ja kyllä tiedän, että Marin itse on pyrkinyt tuolla toisenlaiseen kuvaan ja osittain jopa onnistunutkin, mutta toisille se ei toimi. Tämä siis oli se ero siinä miten esim. Lepomäki on toiminut. En minä ole sanonut mikä on oikeaa ja mikä väärää. Vaan tästä tavasta miten kohdellaan puhunut ja siitä miten se oma käytös vaikuttaa siihen merkittävästi. Joku Kulmuni esiintyi aina niin, että tissejä ei näe edes hyvällä mielikuvituksella varustettu henkilö, täysin tietoista brändäämistä sekin, vaikka olisi ollut kuinka lyödä kunnon kanuunat tiskiin. Ei halunnut brändäytyä niin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eihän tässä ollutkaan kyse siitä, että niin ei voisi tehdä. Kyse oli siitä, että moni näkee tuollaisen toiminnan sellaisena kuten sanoin tyhjäpäisenä bimbo touhuna. Tai ehkä rumemmin sanottuna huoraamisena. Minä en toki itse ole noin jyrkkä asian suhteen, mutta moni varsinkin vanhempi henkilö on (jostain syystä varsinkin naiset, tai näin olen käsittänyt). Tämä taas johtaa siihen, että esiintyy määrätynlaista kielenkäyttöä. Vielä kun yhdistää tuon tuohon äksyilyyn, mediasta pakenemiseen ja seuraavaksi kuitenkin jotain instagram kuvia telkkarissa kommentoivaan, niin kyllä se tytönhupakko imago on silloin itse rakennettu. Ja kyllä tiedän, että Marin itse on pyrkinyt tuolla toisenlaiseen kuvaan ja osittain jopa onnistunutkin, mutta toisille se ei toimi. Tämä siis oli se ero siinä miten esim. Lepomäki on toiminut. En minä ole sanonut mikä on oikeaa ja mikä väärää. Vaan tästä tavasta miten kohdellaan puhunut ja siitä miten se oma käytös vaikuttaa siihen merkittävästi. Joku Kulmuni esiintyi aina niin, että tissejä ei näe edes hyvällä mielikuvituksella varustettu henkilö, täysin tietoista brändäämistä sekin, vaikka olisi ollut kuinka lyödä kunnon kanuunat tiskiin. Ei halunnut brändäytyä niin.
Eli jos nainen pukeutuu muuten kuin virallisesti niin häntä voi sanoa huoraksi? Asia selvä. On se hyvä kun nämä länsimaisen sivilisaation puolustajat arvottavat naisia pukeutumisensa kautta. Mielestäni jos mietitään asiallista kritiikkiä niin asu jossain lehtikuvauksissa on erittäin alhaalla kiinnostuslistallani. Tai se jos joku kommentoi Instagramiin ottamiensa kuvien taustoja. Olisiko se parempi jos olisi ottanut valokuva-albumin mukaansa? Voi voi kun muistelee sitä kun Halonen teki jotain niin taas haukuttiin sitä kuinka näyttää hirveältä ja on puhevikakin. Eikö sen kritiikin voisi kohdistaa johonkin olennaiseen?
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kun puhutaan kritiikistä ja kritisoinnin kohteista, niin mielestäni Anna Kontulalla (nyt kuulen kuinka monen niskavillat nousevat) on joitain varsin hyviä näkemyksiä asiasta. Kannattaa ennen kommentointia lukea osat 1-10, siis ihan kaikki.



Näkemyksiä on monia. Minusta taas tuntuu välillä sille ettei Sanna Marinin mitään toimia saisi kritisoida koska hän on nuori nainen. Setämieskortti viuhuu herkästi. Minä en koe omaksi jutukseni kritisoida ketään sukupuolen tai iän perusteella. Elämä on opettanut että ne ovat yleensä täysin irrelevantteja asioita sen suhteen onko joku ihminen kyvykäs työssään, sitä ne ovat myös valtioneuvostonjäsentenkin suhteen. Voitte pitää setämieskorttinne taskussanne.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Eli jos nainen pukeutuu muuten kuin virallisesti niin häntä voi sanoa huoraksi? Asia selvä. On se hyvä kun nämä länsimaisen sivilisaation puolustajat arvottavat naisia pukeutumisensa kautta. Mielestäni jos mietitään asiallista kritiikkiä niin asu jossain lehtikuvauksissa on erittäin alhaalla kiinnostuslistallani. Tai se jos joku kommentoi Instagramiin ottamiensa kuvien taustoja. Olisiko se parempi jos olisi ottanut valokuva-albumin mukaansa? Voi voi kun muistelee sitä kun Halonen teki jotain niin taas haukuttiin sitä kuinka näyttää hirveältä ja on puhevikakin. Eikö sen kritiikin voisi kohdistaa johonkin olennaiseen?
Missähän minä noin sanoin? Ihan mukavaa olkiukkoilua kuitenkin, jatkakaa. boldaus minun.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Näkemyksiä on monia. Minusta taas tuntuu välillä sille ettei Sanna Marinin mitään toimia saisi kritisoida koska hän on nuori nainen. Setämieskortti viuhuu herkästi. Minä en koe omaksi jutukseni kritisoida ketään sukupuolen tai iän perusteella. Elämä on opettanut että ne ovat yleensä täysin irrelevantteja asioita sen suhteen onko joku ihminen kyvykäs työssään, sitä ne ovat myös valtioneuvostonjäsentenkin suhteen. Voitte pitää setämieskorttinne taskussanne.
Käsittääkseni Suomessa saa kritisoida hallitusta ja ehdottaa samalla toimenpiteitä joilla on merkitystä nyt ja tulevaisuudessa. Tietysti jokainen puolue ajattelee vain ja ainostaan seuraavia vaaleja ja omia äänestäjiä. Tuntuu siltä, että yhteinen etu on tuntematon käsite. Suomessa pitäisi puhaltaa yhteen hiileen, mutta se on nykyään mahdotonta.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Olen tätä kysynyt ennenkin mutta koska viimeksi meillä on ollut vasemmistolainen poliitikko, jolla olisi näyttöjä talouden osaajana yksityiseltä puolelta? Oikeisto-vihreitä ei lasketa.
Kelpaako Väinö Tanner ja osuuskauppaliike. Hoiti sotasyyllisenä vankilastakin käsin Elannon asioita.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kelpaako Väinö Tanner ja osuuskauppaliike. Hoiti sotasyyllisenä vankilastakin käsin Elannon asioita.
Pakko se on hyväksyä kun demari-äänestäjä myöntää, ettei yli 70 vuoteen ole puolueesta löytynyt talousosaajia.
menköön siis osuuskauppatoimintakin nyt tällä kertaa läpi yksityispuolesta.
 

Ruoppaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pääkaupunkiseutu
Kyllähän Mauno Koivisto oli vielä Tannerin jälkeen, mutta sen jälkeen on ollut vähän hiljaisempaa.
Tämän on pakko olla vitsi. Koivisto oli kovan markan tiukka kannattaja, joka oli yksi osasyy 90-luvun lamaan ja sen päälle vielä järjesti laittoman ja moraalittoman Koiviston konklaavin, joka tuhosi maamme talouselämän lopullisesti. Jotain rajaa noihin nostalgia muistelmiin. Paavo Lipposelle voisin sentään antaa pääministeri ajasta jotain krediittiä - myös talouden osalta.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämän on pakko olla vitsi. Koivisto oli kovan markan tiukka kannattaja, joka oli yksi osasyy 90-luvun lamaan ja sen päälle vielä järjesti laittoman ja moraalittoman Koiviston konklaavin, joka tuhosi maamme talouselämän lopullisesti. Jotain rajaa noihin nostalgia muistelmiin. Paavo Lipposelle voisin sentään antaa pääministeri ajasta jotain krediittiä - myös talouden osalta.
Eikö tässä puhuttu meriiteistä liiketoiminnassa eikä politiikasta?

Varmaan oon kyllä voinu ymmärtää väärinkin.
 

Salama44

Jäsen
Ai että Koivistolla ei ollut talousosaamista toimiessaan pankijohtajana ja valtiovarainministerinä. Tuohan on suorastaan pilkkaa arvostettua valtiomiestä kohtaan. Jokainen toimii omana aikanaan ja minun muistot omasta lapsuudestani Koivistosta ovat nimenonaan vankka talososaaminen.
 

Salama44

Jäsen
Tuntuu siltä, että yhteinen etu on tuntematon käsite. Suomessa pitäisi puhaltaa yhteen hiileen, mutta se on nykyään mahdotonta.

Tästä olen täysin samaa mieltä varsinkin opposition kohdalla. Vaika meillä olisi miten paha koronakriisi tahansa ja naapurissa vielä esimerkkinä Euroopan nopeiten paheneva tilanne mihin tilanne voi pahimmillaan johtaa Perussuomalaiset eivät halua puhaltaa yhteen hiileen. 1,5 miljoonaa ihmistä halutaan hinnalla millä hyvänsä äänestämään yhtenä päivänä pahimpaan korona-aikaan, koska heidän kannatuksensa sattuu olemaan 20 %.

Hallitusta saa arvotella, mutta niin saa oppositiotakin.
 

Analyzer

Jäsen
Ottamatta kantaa vaalien siirron järkevyyteen, niin mielestäni nuo puheet siitä kuinka persut puoltavat vaalien pitämistä ajallaan galluppien vuoksi ovat ihan puuta heinää. Persujen kannatus voi olla aivan hyvin kesällä suurempikin kuin tällä hetkellä. Riihet ja muut tulossa ennen sitä. Ei ole näköpiirissä mitään mikä gallup-kannatusta laskisi, suurin kysymysmerkki on koko persujen kuntavaalimenestyksen suhteen edelleen se, että mikä on äänestysprosentti. Mitä korkeampi se on, niin paremmin persut pärjää.

Muistakaa myös, että sellaiset demokratian viholliset, populistit ja gallupkiimaiset puolueet kuin kokoomus ja demarit vastustivat vielä viikkoa ennen päätöstä vaalien siirtämistä. Ainoa muuttuja siinä välissä oli Thl:n lausunto ja laskuharjoitus, josta ihan jokainen arkijärjellä ja koronatilannetta seurannut ihminen pystyy ja pystyi näkemään, että se ääriarvio tartuntamääristä ei ole pienimmissäkään määrin realistinen.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Vaika meillä olisi miten paha koronakriisi tahansa ja naapurissa vielä esimerkkinä Euroopan nopeiten paheneva tilanne mihin tilanne voi pahimmillaan johtaa Perussuomalaiset eivät halua puhaltaa yhteen hiileen.
Tämä Sannan hellimä "meillä on korona" -juttu on kyllä koominen. Ihan kuin se automaattisesti tarkoittaisi, ettei mistään muusta saisi puhua ja hallituksen takana tulisi ehdottomasti olla. Käsittääkseni meillä on edelleen esimerkiksi SOTE, maanpuolustus ja työllisyystoimet hoidettavana.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Voisiko myös jollain tavalla olla osaa asiassa, että miten itsensä brändää. Jos brändäät itsesi bimboksi heilumassa tissivako esillä ja voguessa, niin sitten sinua kohdellaan sellaisena. Lepomäki taas ei ole ikinä brändännyt itseään tuollaiseksi naistenlehtien hömppä tyypiksi. (vaikka sieltä sellaistakin löytyy) Marin on minusta taas päinvastoin ihan itse tunkenut naamansa ja kroppansa peliin joten kyllä sillä myös kerjää sen määrätyllä tavalla ajattelevien haukunnan itseensä. Itsekkin kuulun sellaisen ihmisryhmään joka suhtautuu hieman sanotaanko varauksin ihmisiin jotka häikäilemättömästi käyttävät ulkonäköään hyväksi työelämässä tai politiikassa. Koskee myös siis miespuolisia.
Millä rationaalisella ja loogisella vastauksella voi vastata tämän tyyppiseen kirjoitukseen?
”Brändää itsensä bimboksi näyttämällä tissivakoa.”
Ei hyvää päivää.
 
Viimeksi muokattu:

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Millä rationaalisella ja loogisella vastauksella voi vastata tämän tyyppiseen kirjoitukseen?
”Brändää itsensä bimboksi näyttämällä tissivakoa.”
Ei hyvää päivää.
Öö, tissivako vaatii ensin tissit :)
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Millä rationaalisella ja loogisella vastauksella voi vastata tämän tyyppiseen kirjoitukseen?
”Brändää itsensä bimboksi näyttämällä tissivakoa.”
Ei hyvää päivää.
Et selvästi seurannut sitä keskustelua mitä tuosta kuvasta aiheutui sosiaalisessa mediassa.
 
Et selvästi seurannut sitä keskustelua mitä tuosta kuvasta aiheutui sosiaalisessa mediassa.

Itse en seurannut, joten voitko taustoittaa? Kuten yllä jo mainittiin, niin tissivako vaatii ne kanisterit jotka yhteen puristuessaan muodostavan vaon. En nähnyt kuvassa vakoa, vaan kohtuullisen syvään uurretun kaula-aukon.

Onko tämä nyt taas sitä että kun mistään muusta on hankala kritisoida, niin keskitytään sitten vaikka ulkonäköön?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Itse en seurannut, joten voitko taustoittaa? Kuten yllä jo mainittiin, niin tissivako vaatii ne kanisterit jotka yhteen puristuessaan muodostavan vaon. En nähnyt kuvassa vakoa, vaan kohtuullisen syvään uurretun kaula-aukon.

Onko tämä nyt taas sitä että kun mistään muusta on hankala kritisoida, niin keskitytään sitten vaikka ulkonäköön?
Minä kyllä ihan riittävästi mielestäni taustoitin, että vanhemmat ihmiset ja varsinkin naiset eivät pitäneet kuvaa hyvän maun mukaisena. En minä tähän ala mitään ketjuja kaivamaan. Voit käydä vaikka tästä ketjusta etsimässä keskustelua kuvan ajalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös