Sakari Salminen – Dominaattori

  • 220 799
  • 1 084

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eilen ketjun suurin ongelma oli Knihti. Onko Knihti oikeasti noin hidas? Jäi muutaman kerran todella rumasti jälkeen, onneksi kerran ylärima pelasti.
Itse huomasin saman ylärimatilanteessa, mutta siinä tilanteessa poika oli ihan hapoilla, eikä enää päässyt yhtään mihinkään.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Saken ja Knihtin vertailu on vähän epäreilua. Toinen on kaiken nähnyt kokenut kiekkomies ja toinen vasta aloittelee uraansa miesten peleissä. Molemmilla oli pitkä tauko alla ja valmennus päätti pistää samaan ketjuun. Jälkeenpäin analysoituna tämä oli virhe ja pilasi myös Kärjen pelin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En viitsinyt eilen tähän asiaan puuttua vaikka huomasin saman, koska Knihtillä on myös pitkä pelaamattomuus ja oliko hänelläkin koronaa? Aikaisemmissa pelaamissaan peleissään hän ei erottunut kentällä mitenkään hitaana luistelijana.

On pelannut sentterinä tai puolustavassa roolissa aikaisemmin, nyt rooli olisi vaatinut enemmän liikettä.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toivottavasi eilinen oli vain tauon tuomaa heikkoutta. Sakarilta huono peli, kaveri vei kiekon lähes joka kerta, kun pääsi syöttämään, oli syöttö huono. Liikettä oli, mutta ei oikein tehokasta, hyökkäykset jumittivat liian usein Sakariin. Eipä siellä moni muukaan kyydissä pysynyt, mutta yleensä Sakke on näissä nopeissa peleissä pärjännyt.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Toivottavasi eilinen oli vain tauon tuomaa heikkoutta. Sakarilta huono peli, kaveri vei kiekon lähes joka kerta, kun pääsi syöttämään, oli syöttö huono. Liikettä oli, mutta ei oikein tehokasta, hyökkäykset jumittivat liian usein Sakariin. Eipä siellä moni muukaan kyydissä pysynyt, mutta yleensä Sakke on näissä nopeissa peleissä pärjännyt.
Kiekolla ei ole keuhkoja, totesi Wayne Gretzky. Tosin, saman on saattanut oivaltaa ja sanoittaa moni muukin häntä ennen.

Laadukkaammin kiekolla, se on edelleen mun ohje. Knihti ei ehkä ollut paras vastine ketjun kolmanneksi lenkiksi, mutta myös Salmisen ja Kärjen välillä nähtiin sellasia pitkiä, vieläpä hieman vaikeita syöttöjä jotka johtivat välittömästi menetykseen. On se sitten tiiviimmät etäisyydet, pieni maltti kiekon kanssa, hitaasti rakentaen ja kiihdyttäen tai mikä sitten lääkkeeksi, mutta näiden kahden yhdessäpelin vahvuus on edelleen tehdä ja rakentaa itse, ei jahdata kiekkoa ja puolustaa.

Hyökkäysalueella saattaa homma natsatakin jahka sinne asti päästään, eilen sitä kiekollista hyökkäysaikaa oli omaan makuuni turhan vähän.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kiitos ja näkemiin. Tämä ilta taas osoitti, että ei mitään annettavaa joukkueelle, joka joskus haluaa nousta sarjataulukon alapäästä ylöspäin. Pehmeä neppailija, joka väistelee kaksinkamppailuita kuin ruttoa. Omalla puolustusalueella liigan huonoin pelaaja. Ja hyökkäyspelissä peli kiinnostaa vain, kun kiekko on omassa lavassa. Ja silloinkin vastustaja vie sen pois kuin karkin pikkulapselta.

Ja tämä mielipide ei johdu tästä illasta, vaan Salminen ei ole koskaan pelannut parasta kiekkoaan Ässien paidassa. Pelityyli on ollut aina tällainen ja tuskin Kivikään saa sitä muutettua. Ei ole yllätys, että Kärjen peli sekosi heti kun Sakke tuli takaisin samaan ketjuun. Viitala oli siinä paljon parempi. En ymmärrä, että miksi Ässissä pelipaikat jaetaan yhä entisten meriittien perusteella.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
En ymmärrä, että miksi Ässissä pelipaikat jaetaan yhä entisten meriittien perusteella.

Niin Kivellä luulisi olevan tarpeeksi natsoja, ensi kauden soppari jo taskussa mutta samalla tavalla Salminen palasi heti Kärjen rinnalle, kun katsottiin pelikykyiseksi. Nooh josko ensi viikolla jollain lamppu pään päällä syttyisi ja tuo pari erotettaisiin
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Itse asiassa nyt kauden tilanteen ollessa mikä on, niin Saken voisi koittaa myydä tässä vielä ennen siirtorajaa, kun joku vielä hänestä jotain maksaisi. Ketään ei edes tarvittaisi tilalle, Viitala vain siihen ja that's it
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Itse asiassa nyt kauden tilanteen ollessa mikä on, niin Saken voisi koittaa myydä tässä vielä ennen siirtorajaa, kun joku vielä hänestä jotain maksaisi. Ketään ei edes tarvittaisi tilalle, Viitala vain siihen ja that's it

Mihis myyt, jos kaveri ei itse halua lähteä Porista mihinkään? Varmaan ensi kautta ajatellen tarjoaa itseään erittäin halvalla Ässiin vain, jotta saa jäädä kotiin eikä tarvitse enää lähteä reissun päälle.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Heikkoa ollut varsinkin pari viime peliä. En kyllä ihan ymmärrä peluutusta viimeisillä hetkillä ja jatkoajalla kun kerran ei kulje. Tänään hyökkääjistä eniten peliaikaa ja vähiten annettavaa. Viitala takas kakkosketjuun ja Sakke kolmoseen sanon minä.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse asiassa nyt kauden tilanteen ollessa mikä on, niin Saken voisi koittaa myydä tässä vielä ennen siirtorajaa, kun joku vielä hänestä jotain maksaisi. Ketään ei edes tarvittaisi tilalle, Viitala vain siihen ja that's it

Tämä on juuri se, mitä hain itsekin. Viitala ja muut junnut ovat tulevaisuus ja esimerkiksi Salminen on menneisyys. Mitään ei tässä hävittäisi.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Mihis myyt, jos kaveri ei itse halua lähteä Porista mihinkään? Varmaan ensi kautta ajatellen tarjoaa itseään erittäin halvalla Ässiin vain, jotta saa jäädä kotiin eikä tarvitse enää lähteä reissun päälle.
Juu, tiedän kyllä näillä kilometreillä, että Suomessa pelaajaa ei voi myydä ilman omaa suostumusta. Mutta ihan oikeasti uskot, että Sakke ehdottaisi itse jatkopaperia esimerkiksi 50% palkanalennuksella? Koska faktat faktoina, tietämättä edes Saken tarkkaa nykypalkkaa sellainen sen pitäisi olla, jotta minä jatkopaperin tekisin.. ei ole muuten mitään järkeä tehdä kohtuullisesti tehoilevalle mutta täysin flegmaattiselle miehelle jatkoa, joka vieläpä näyttää nuorille vain huonoa esimerkkiä..
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mutta ihan oikeasti uskot, että Sakke ehdottaisi itse jatkopaperia esimerkiksi 50% palkanalennuksella? Koska faktat faktoina, tietämättä edes Saken tarkkaa nykypalkkaa sellainen sen pitäisi olla, jotta minä jatkopaperin tekisin.. ei ole muuten mitään järkeä tehdä kohtuullisesti tehoilevalle mutta täysin flegmaattiselle miehelle jatkoa, joka vieläpä näyttää nuorille vain huonoa esimerkkiä..

Jos haluaa Poriin jäädä niin joutuu tekemään Ässille edullisen tarjouksen. Mielestäni jossain haastattelussa jo sanoi, ettei kovin mielellään enää kiertolaiselämää lähtisi viettämään. Jos ei saa Ässiin sopparia niin se on kuitenkin edessä, tuskin vielä kuitenkaan hokkareita naulaan laittaa.
 

Ässät1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos haluaa Poriin jäädä niin joutuu tekemään Ässille edullisen tarjouksen. Mielestäni jossain haastattelussa jo sanoi, ettei kovin mielellään enää kiertolaiselämää lähtisi viettämään. Jos ei saa Ässiin sopparia niin se on kuitenkin edessä, tuskin vielä kuitenkaan hokkareita naulaan laittaa.
Soppariin pykälä, et joutuu Tumban kuurille koko kesäksi, jos siis halvalla jää. Muuten ei käyttöä.
Edit. Ei tuollaisella taikinalla tee mitään jatkossa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Soppariin pykälä, et joutuu Tumban kuurille koko kesäksi, jos siis halvalla jää. Muuten ei käyttöä.

Ei tässä enää mitkään kuurit auta. Kaikki tietävät mitä Salmiselta saa niin hyvässä kuin pahassa, ei noilla kilometreillä enää mitään muutoksia tehdä. Kysymys onkin siitä kohtaavatko Ässien ja Salmisen intressit ja millaista roolia hänelle olisi ensi kaudella tarjolla.

Ei ole mikään kiire neuvotteluissa, voi aloittaa vaikka vasta kauden päätyttyäkin.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Olisiko aika laittaa vaikka Tori.fi mainos, että vaihdetaan Sakke esimerkiksi käytettyyn pyykinpesukoneeseen tai leuanvetotankoon? Salminen on yhtä hyödyllinen tuossa joukkueessa kuin kullin makuinen tikkari karkkikaupassa. On näitä pelejä jokunen tullut nähtyä ja voin sanoa, että huonompiakin pelejä on tullut nähtyä. Mutta aika harvoin tuon hintalapun kaveri vetää tyhjästä maalista metrin ohi molarin syliin.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ei Sakkea tietenkään voi yksin Ässien massiivisesta tappioputkesta syyttää, se on kaikille selvä. Erikoinen juttu kuitenkin kun palasi Kärjen rinnalle niin voittoja ei ole tullut ja Kärjellekin vain yksi vaivainen maali.

Jokohan JYP-peliin valmennus tajuaisi, että tämä kaksikko on erotettava vai haetaanko tässä voitotonta tammikuuta?
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Sehän oli ihan Salmismainen ratkaisu, koitti vielä syöttää. Kaveria ei vaan kiinnostanut.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Sehän oli ihan Salmismainen ratkaisu, koitti vielä syöttää. Kaveria ei vaan kiinnostanut.

Joskus kannattaisi kokeilla itsekin jos kaverille ei kelpaa. Sakke on kuitenkin Liigassa tehnyt 122 maalia niin tietää jotenkuten miten niitä tehdään. Vähän enemmän vaatisi keskittymistä, että menisi verkon perille asti
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Sakke viimiset 10 peliä 1+4 -6. Tehot tuli joulukuun kahdessa viimeisessä pelissä, tänä vuonna 0+0. Onhan toi nyt ihan hävyttömän heikkoa kärkipelaajalta.

Tohon vielä päälle Kärjen samalta otannalta 1+1 -5 niin huhheijaa. Ja nämä kaverit vetävät isointa minuuttia hyökkääjistä. Oksettavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös