Sairastupa kaudella 2017–2018

  • 134 880
  • 405

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tällainen yleensä varsin läheisesti joukkueeseen liittyvä topic näyttäisi alkavalta kaudelta puuttuvan, joten avataanpa sellainen. Kovin ruusuisestihan harjoitusottelut eivät lähteneet käyntiin kun kahdessa pelissä tipahti telakalle kaksi vakiokokoonpanon keskushyökkääjää. Sairastupa näyttää tällä hetkellä ilmeisesti tältä:

- Lankinen (4kk)
- Nykopp
- Tyrväinen
- Petrell
- Partanen
- Teppo
 
Viimeksi muokattu:

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Jännä nähdä miten paljon tän aiheen tiimoilta tarvii päivitellä tilannetta nyt, kun on asiansa osaava kaveri vastaamassa harjoittelusta.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool

Driver#66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehdottomasti hesariin mainos ennen ensimmäistä kohtaamista stadissa. Tervetuloa stadiin "Elo"rinne! Liitteeksi Finleyn pärstä.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hienoa jos selvittiin säikähdyksellä. Jännä nähdä kuka noutaa Elorinteen seuraavassa pelissä (noudettavahan se on). Tyrväinen ja Finley?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Hienoa jos selvittiin säikähdyksellä. Jännä nähdä kuka noutaa Elorinteen seuraavassa pelissä (noudettavahan se on). Tyrväinen ja Finley?

Totta kai on noudettava. Ei näitä voi jättää kuittaamatta, muuten näitä nähdään jatkossakin. On tuo Elorinteen kurotus sen verran ikävän näköinen, ettei voi jättää sikseen. Toivon että Tyrväinen hoitaa homman itse.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä on törkeä haku. Näitä maalaisurpoja vastaan pitää olla aina yksi koodinimi "Finley" kokoonpanossa. Elorinne ansaitsi tästä tilanteesta ainoastaan viikon Rautakorpi -palkinnon.

Polvet osuivat yhteen ja siitä on taklaajalla suurin vastuu, mutta itse en tilannetta näe tahallisena vahingoittamisyrityksenä edes värilasien läpi. Elorinne lähtee ajamaan Tyrväistä vastapalloon, mutta Tyrväinen tekee murto-osan ennen osumaa väistöliikkeen sivulle, jonka seurauksena kontakti polveen / reiteen tapahtuu. Aika vaikea nähdä, että Elorinteellä olisi ollut mitään mahdollisuutta reagoida tuohon väistöliikkeeseen.

Tässä vielä siis se video tilanteesta: HIFK pelaaja loukkaantui harjoitus matsissa - YouTube
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Polvet osuivat yhteen ja siitä on taklaajalla suurin vastuu, mutta itse en tilannetta näe tahallisena vahingoittamisyrityksenä edes värilasien läpi. Elorinne lähtee ajamaan Tyrväistä vastapalloon, mutta Tyrväinen tekee murto-osan ennen osumaa väistöliikkeen sivulle, jonka seurauksena kontakti polveen / reiteen tapahtuu. Aika vaikea nähdä, että Elorinteellä olisi ollut mitään mahdollisuutta reagoida tuohon väistöliikkeeseen.

Tässä vielä siis se video tilanteesta: HIFK pelaaja loukkaantui harjoitus matsissa - YouTube

Olen vahvasti eri mieltä, eikä tässä ole kysymys mistään värilaseista. Elorinne kurottaa tilanteessa selvästi polvella eteenpäin. Ruma temppu, eikä mielestäni mitenkään selitettävissä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olen vahvasti eri mieltä, eikä tässä ole kysymys mistään värilaseista. Elorinne kurottaa tilanteessa selvästi polvella eteenpäin. Ruma temppu, eikä mielestäni mitenkään selitettävissä.

Minulla ei ole missään nimessä tarve puolustella Elorinnettä ja tottakai taklaajalla on tilanteessa suurin vastuu, mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että Tyrväinen tekee hetken ennen kontaktia voimakkaan väistöliikkeen sivulle. Tähän Elorinne ei ehtinyt enää reagoida ja ilman tuota väistöliikettä tilanne olisi todennäköisesti ollut puhdas taklaus. Ainakin pienehkö loukkaantuminen kuitenkin tapahtui enkä tämän johdosta tietenkään vastusta mikäli Elorinnettä seuraavassa matsissa asiasta muistutettaisiin.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Olen vahvasti eri mieltä, eikä tässä ole kysymys mistään värilaseista. Elorinne kurottaa tilanteessa selvästi polvella eteenpäin. Ruma temppu, eikä mielestäni mitenkään selitettävissä.

Olen 100% samaa mieltä tästä. Ongelma on juuri tuo kurotus jonka Elorinne tekee, aivan täysin selvästi. Olen hyvin tietoinen että se liike tehdään hyvin nopeasti, mutta sen olisi voinut myös jättää tekemättä.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Polvet osuivat yhteen ja siitä on taklaajalla suurin vastuu, mutta itse en tilannetta näe tahallisena vahingoittamisyrityksenä edes värilasien läpi. Elorinne lähtee ajamaan Tyrväistä vastapalloon, mutta Tyrväinen tekee murto-osan ennen osumaa väistöliikkeen sivulle, jonka seurauksena kontakti polveen / reiteen tapahtuu. Aika vaikea nähdä, että Elorinteellä olisi ollut mitään mahdollisuutta reagoida tuohon väistöliikkeeseen.

Tässä vielä siis se video tilanteesta: HIFK pelaaja loukkaantui harjoitus matsissa - YouTube

Olen ollut aina sitä mieltä, että tämä on Suomen suurin näkövammaisten foorumi, ja tämä vaan vahvistaa sitä. Jos tuo ei ole törkeä polvitaklaus, niin eipä sellaisia ole sitten edes olemassa. Ai ei mitään mahdollisuutta reagoida? Mutta sinusta ihan ok taklata kurottamalla tuolla tavalla jalkaa? Tilanteet voi nähdä joskus vähän eri tavalla mutta jos tästä lähtee hakemaan vikaa taklattavassa niin en vaan tiedä kuinka pihalla voi olla.
 

F#21

Jäsen
Eipä tuo munkaan mielestä ole törkeä polvitaklaus vaan juuri sellainen mistä tulee laittaa pelaaja pihalle ja jatkaa ilman pelirangaistuksia. Näin lauantaina tuon uusintana ja mun mielestä/muistaakseni Elorinteen olkapää sekä polvi oli suht samalla linjalla. Tyrväisen väistö sitten tekee tuosta tilanteesta pahemman. Jos tuosta jonkun pitää päästä noutamaan Elorinne, on se Tyrväinen itse.

Törkeämpi polvitaklaus on silloin kun selvästi levittää jalan taklattavaa kohti.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mä en usko, että tuo oli tahallinen polvitaklaus, mutta siitä huolimatta aivan helvetin tökerö taklaus ja tuosta kuuluisi ehdottomasti tulla se kolme - viisi peliä pelikieltoa. Jos tuosta voisi jotenkin päätellä, että olisi ollut tahallinen niin sitten vielä enemmän. Mutta oli polvitaklaus tahallinen tai ei niin mielestäni siitä kuuluu aina saada useampi peli huilia.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olen ollut aina sitä mieltä, että tämä on Suomen suurin näkövammaisten foorumi, ja tämä vaan vahvistaa sitä. Jos tuo ei ole törkeä polvitaklaus, niin eipä sellaisia ole sitten edes olemassa. Ai ei mitään mahdollisuutta reagoida? Mutta sinusta ihan ok taklata kurottamalla tuolla tavalla jalkaa? Tilanteet voi nähdä joskus vähän eri tavalla mutta jos tästä lähtee hakemaan vikaa taklattavassa niin en vaan tiedä kuinka pihalla voi olla.

Näkövammaisuutta voi ilmeisesti olla moneen eri lähtöön. Katsoitko edes tuota klippiä? Tahallista polven kurottamista en kyllä näe tuosta jo linkatusta klipistä, mutta Tyrväisen murto-osaa ennen kontaktia tapahtuvan väistöliikkeen näen. Tämä siitäkin huolimatta, että koen omaavani ainakin jonkinvahvuiset IFK-värilasit. Kuten jo sanoin, taklaajalla on näissä tilanteissa yleensä vastuu, mutta siitäkin huolimatta olen sitä mieltä, että ilman tuota äkillistä väistöliikettä kontaktia polveen / reiteen ei olisi tapahtunut. Kun reagointiaikaa on noin sekunnin neljännes, niin harvoin tuon kokoinen pelaaja enää pystyy "perumaan" taklaustaan ja nyt kävi niin, että Tyrväiseen kohdistettu taklaus meni ohi, mutta jalat osuivat samalle liikeradalle. Ajatteletko, että on kovinkin yleistä ammattilaispelaajien keskuudessa viljelellä näitä tarkoituksellisesti? Jos nyt vielä väännetään rautalangasta, että sinäkin ymmärtäisit, niin polvitaklaushan se toki oli, mutta törkeää tai tahallista en siitä saa tekemälläkään. Eteenpäin.

Eipä tuo munkaan mielestä ole törkeä polvitaklaus vaan juuri sellainen mistä tulee laittaa pelaaja pihalle ja jatkaa ilman pelirangaistuksia. Näin lauantaina tuon uusintana ja mun mielestä/muistaakseni Elorinteen olkapää sekä polvi oli suht samalla linjalla. Tyrväisen väistö sitten tekee tuosta tilanteesta pahemman. Jos tuosta jonkun pitää päästä noutamaan Elorinne, on se Tyrväinen itse.

Törkeämpi polvitaklaus on silloin kun selvästi levittää jalan taklattavaa kohti.

Juuri näin.
 
Viimeksi muokattu:

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, eihän sotiakaan olisi jos kaikki olisi kaikesta samaa mieltä. Mun mielestä erittäin ruma taklaus, jossa loppua kohden elorinteen jalka ojentuu kohti Tyrväistä. Ei varmasti ole tahallinen teloitus, mutta onhan tuo nyt niin selkeä polvitaklaus kun vaan ikinä voi olla. Tuolla elorinteen taklausasennolla polvien kontaktia toisiin ei olisi voinut välttää mitenkään, vaikka Tyrväinen ei olisi "väistänyt" jalka on niin pitkälle ojennettuna.

Ajattelematon, erittäin ruma taklaus, josta kakkua pitäisi tulla.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei varmaankaan ollut tahallinen Elorinteeltä, kokoonsa nähden antifyysinen pelaaja joka ei myöskään ole aiemmin sikaillut. Elorinne tulee tilanteeseen holtittomasti, ja jo valmiiksi jalat levällään, vaikkei Tyrväinen olisi harhauttanut, niin asento olisi silti ollut huono. Vaikea tuosta Tyrväistäkään syyttää, paineen alla ensimmäinen ajatus on päästä kiekon kanssa ohi. Onneksi taklaus näyttää klipin perusteella osuvan enemmänkin reiteen eikä polveen, ja Tyrväinen selvisi ilmeisesti säikähdyksellä. Käveli omin jaloin koppiin joka viittasi heti lievempään vammaan. Tyrväinen oli odotetun hyvä noissa matseissa, ja onneksi ei mennyt Lankisen seuraksi pitkäaikaisten loukkaantuneiden listalle. Toivottavasti Elorinne jättää jatkossa kovat pommin hakemiset Mikkolalle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
"Tyrväisen ja HIFK:n onneksi hyökkääjä ei joudu olemaan peleistä pois.
− Ei ole vakava vamma, ei ole peleistä ollenkaan poissa, HIFK:n joukkueenjohtaja Ari Halttunen kertoi Jatkoajalle."

Hyvä juttu.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hyvä, että pelin jälkeen saatu ennakkotieto piti paikkansa ja Tyrväinen selvisi vähällä Elorinteen kohelluksesta. Törkeää en tuosta saa mitenkään, mutta selvästä huolimattomuudesta voisi kakkua tulla. Tuskin kuitenkaan tulee, jos linjaa ei ole muutettu.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Finley sitten myös vielä telakalla kesällä tehdyn olkapääoperaation jäljiltä. Paluu on ilmeisesti vielä auki (Finleyn haastattelu löytyy IFKn sivuilta).
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Kiekkoareenan jutun mukaan leikkauksista toipuvat Finley, Partanen ja Teppo ovat jo jäällä, mutteivät vielä pelikunnossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös