Sairastupa kaudella 2017–2018

  • 134 872
  • 405

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Toisaalta näistä max 1 on avauskokoonpanon pelaaja optimitilanteessa, joten yllättävän hyvältähän tuo vemppaosasto näin elokuun seksihelteillä näyttää.

Kyllä sekä Finley että Partanen ovat terveinä ollessaan vakiokokoonpanon pelaajia aivan takuuvarmasti läpi kauden.
 

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä sekä Finley että Partanen ovat terveinä ollessaan vakiokokoonpanon pelaajia aivan takuuvarmasti läpi kauden.

Partasella taisi viime kaudella toki olla loukkeja, mutta silti viime kauden näytöillä partanen on kaikkea muuta kuin takuuvarmasti vakiokokoonpanossa. Toki jos sitä kauan kaivattua kehittymistä olisi tullut, niin varmasti on ihan kärkikentissä asti, mutta muuten tekee tiukkaa mahtua avaukseen.
 

444

Jäsen
Kyllä sekä Finley että Partanen ovat terveinä ollessaan vakiokokoonpanon pelaajia aivan takuuvarmasti läpi kauden.
Finley kyllä, Partasesta olen eri mieltä. Varmaan oli jotain loukkaantumistakin, mutta aika paljon myös popparikeikkaa. Mikäli asennoituminen pelaamiseen ei ole muuttunut kesän aikana, tulemme tulevallakin kaudella näkemään halutonta surffailua, kiekon kuskaamista sekä valtavan määrän huonoja kiekollisia sekä kiekottomia ratkaisuja. Toki myös muutaman maalin omilla yksilösuorituksillaan.
Paikka aloituskokoonpanossa kuitenkin on käytännössä varma, mikäli Mieho ja Jääskä eivät ole vielä kypsiä, ja toisaalta koska aina osa pelaajista on sivussa loukkaantumisen tai muun vempan takia.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Siellä on nytkin tyrkyllä jotain Henri Tammista nelosen laitaan, niin kyllä näkisin, että useampi pelaaja pitää tulla hyökkäykseen ennen kuin Partanen tippuu pelaaavan kokoonpanon ulkopuolelle.
 

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siellä on nytkin tyrkyllä jotain Henri Tammista nelosen laitaan, niin kyllä näkisin, että useampi pelaaja pitää tulla hyökkäykseen ennen kuin Partanen tippuu pelaaavan kokoonpanon ulkopuolelle.

Mielipideasioita ja ainakin minä myönnän auliisti, että partanen ei kuulu likimainkaan suosikkipelaajiini, päinvastoin. Alkaa pikkuhiljaa menemään ohi aiheen, mutta näin minä hieroisin hyökkäystä kasaan ja siellä ei surffaavalle laputsilmillä koohottavalle partaselle ole tilaa.

X- Tyrväinen- Rask
Ahtola - Carlsson - Thorell
Jääskä - Malinen - Haataja
Åsten - Nykopp - Petrell
Tamminen, Mieho yms.

Omissa papereissa riittää jo yhden kaverin haku rosteriin ja jauho on täysin out. Nykyisillä ukoillakin tekee tiukkaa, mutta kuten jo totesin niin asia aivan uusi, jos jauho on kesällä saanut uuden suunnan tekemiseensä. Potentiaalia on, mutta hyvin on pysynyt piilossa.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vaikea nähdä että Partanen olis mitää ihmeellisiä steppejä ottamassa tulevalla kaudella. Todella pitkään pelasi rikkinäisenä ja leikkausta takana sekä siitä todennäköisesti seurannut huono kesäharjoittelu. Toivottavaksi kevääksi ehtii edes kuntoon. Toisaalta mies on niin "tyhmä" ja samalla taitava pelaaja että kunnon pelisysteemi voi sopiakin miehelle
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Toisaalta mies on niin "tyhmä" ja samalla taitava pelaaja että kunnon pelisysteemi voi sopiakin miehelle
Kunnon pelisysteemi sopii kaikille pelaajille. Onhan lätkä kuitenkin joukkuepeli. Eiköhän Partanenkin tiedosta sen, että nyt on otettava steppi eteenpäin muuten on edessä vajoaminen maakuntiin tai alempiin sarjoihin.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mielipideasioita ja ainakin minä myönnän auliisti, että partanen ei kuulu likimainkaan suosikkipelaajiini, päinvastoin. Alkaa pikkuhiljaa menemään ohi aiheen, mutta näin minä hieroisin hyökkäystä kasaan ja siellä ei surffaavalle laputsilmillä koohottavalle partaselle ole tilaa.

X- Tyrväinen- Rask
Ahtola - Carlsson - Thorell
Jääskä - Malinen - Haataja
Åsten - Nykopp - Petrell
Tamminen, Mieho yms.

Omissa papereissa riittää jo yhden kaverin haku rosteriin ja jauho on täysin out. Nykyisillä ukoillakin tekee tiukkaa, mutta kuten jo totesin niin asia aivan uusi, jos jauho on kesällä saanut uuden suunnan tekemiseensä. Potentiaalia on, mutta hyvin on pysynyt piilossa.

Partasen viime kausi meni pilalle loukkaantumisen ja osin pelikirjattomuuden vuoksi. Ajattelitko oikeasti, että liigatasolla täysin raakile Juha Jääskä automaattisti kiilaa toissa kaudella 16 maalia tehneen Partasen ohi vakiokokoonpanoon? No, näin ei tule kuitenkaan käymään. Ja tuossakin hahmotelmassasi oli laskettu paikka yhdelle vahvistukselle vaikkei missään ole edes takeita, että sellaista olisi tulossa. Henri Tammisista ja Panu Miehoista ei varmaan tarvitse edes mainita mitään, mutta tällä hetkellä hyökkäyskalusto näyttää valitettavasti siltä, että heitäkin on pakko sovitella kokoonpanoon vaikkei loukkaantumisia juuri olisikaan.
 

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Partasen viime kausi meni pilalle loukkaantumisen ja osin pelikirjattomuuden vuoksi. Ajattelitko oikeasti, että liigatasolla täysin raakile Juha Jääskä automaattisti kiilaa toissa kaudella 16 maalia tehneen Partasen ohi vakiokokoonpanoon? No, näin ei tule kuitenkaan käymään. Ja tuossakin hahmotelmassasi oli laskettu paikka yhdelle vahvistukselle vaikkei missään ole edes takeita, että sellaista olisi tulossa. Henri Tammisista ja Panu Miehoista ei varmaan tarvitse edes mainita mitään, mutta tällä hetkellä hyökkäyskalusto näyttää valitettavasti siltä, että heitäkin on pakko sovitella kokoonpanoon vaikkei loukkaantumisia juuri olisikaan.

Enkai missään sanonut, että kukaan ajaa automaattisesti yhtään mihinkään. Taisin pariin otteeseen todeta, että jos partasen tekemiseen on tullut edistystä, niin hänelle on paikka kokoonpanossa, jos ei, niin hän ei todellakaan ole takuuvarmasti pelaavassa kokoonpanossa.

Juha Jääskä esiintyi erittäin ennakkoluulottomasti viime kaudella, kun pääsi kehiin. Tehnyt junnuissa hyvin pisteitä ja ollut siellä myös kapteenina. Turha tätäkin kaveria on haudata neloseen tai kivaan, vaan alkukaudesta rehtiä näyttöpaikkaa vaan. Vastataan nyt sinun kärkkäyteesi vaikka näin, että ajattelitko sinä, että viime kaudella Miro Heiskanen, liigatasolle täysi raakile, kiilaa automaattisesti HIFKn pelaavaan pakistoon? No näinhän siinä kuitenkin kävi.

Muutaman kauden olen punaisia seurannut ja olen kyllä tietoinen jauhon suonenveto sesongista. Jos käännän tuon kommenttisi Jääskästä vastapalloksi, niin millä meriiteillä jauho ajaa automaattisesti esim. juuri Jääskän ohi? Pelannut neljä kautta punaisissa ja yhdellä kaudella paukutellut 16 maalia, muuten vedellyt laput silmillä tehottomana ympäri askia.

Mielestäni aika selkeästi myös ilmaisin, että yhdellä hankinnalla kokoonpano minun silmissäni näyttäisi tuolta, mutta siihenkin sait vielä puututtua. Eikös karavaanari ole jossain haastattelussa höpissyt, että pelaajaa/pelaajia haetaan. Maalivahteja meillä on neljä ja pakkeja kymmenkunta. Näille paikoille siis tuskin on ensimmäisenä uutta verta tulossa, siitä siis pikkaisen laskeskelin 1+1, että hyökkäykseenhän sen vahvistuksen täytyy siis tulla.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Eikö tuon Nybondaksen lausahduksen jälkeen joukkueeseen tullut ainakin Haataja. Luulisi kyllä että jotain sieltä vielä on tulossa, aika vähän on ringissä pelaajia.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vastataan nyt sinun kärkkäyteesi vaikka näin, että ajattelitko sinä, että viime kaudella Miro Heiskanen, liigatasolle täysi raakile, kiilaa automaattisesti HIFKn pelaavaan pakistoon? No näinhän siinä kuitenkin kävi.

Ei ole oikein reilua verrata edes vuoden takaista Heiskasta Jääskään, sillä puhutaan aivan eri luokan talenteista. Heiskasesta tiedettiin jo viime kauden alussa, että kyseessä on yksi ikäluokkansa kovimmista puolustajista, vaikkei toki ihan draftin top3:een vielä siinä vaiheessa veikkailtu.

Jos käännän tuon kommenttisi Jääskästä vastapalloksi, niin millä meriiteillä jauho ajaa automaattisesti esim. juuri Jääskän ohi?

Ehkäpä sillä, että niitä meriittejä kuitenkin on? Täytyy kuitenkin muistaa, että Partanen on hyvässä peli-iässä oleva pelaaja, joka on siis jo todistanut kykenevänsä tekemään tulosta Liigassa. Kuten on todettu, niin viime kausi meni pilalle loukkaantumisen vuoksi ja lisäksi en ole varma, että oliko Stögön pelisapluuna lopulta hänelle se otollisin. Mitä tulee Jääskään, niin parin harkkamatsin pohjalta en vielä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tekisi eivätkä myöskään viime kauden esitykset niissä muutamassa playoffs-matsissa olleet niin ihmeellisiä, että laskisin hänet Partasen edelle kokoonpanoja hahmotellessa. Ei siinä, rosteri on niin kapea, että molemmat tulevat saamaan peliaikaa kauden aikana ihan riittävästi, enkä asiasta jaksa enempää vängätä. Eniten odotan kuitenkin Nordgrenille näytönpaikkaa edariin.
 
Viimeksi muokattu:

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Partanen vaan isolle vastuulle. Tulostakin toki sitten pitää tulla vastapainoksi. Ja uskon että tulee.

Mä en vain näe Partasessa oikein eväitä miksikään huippupeluriksi, niin yksipuolinen miehen pelikäsitys on. Tuntuu ettei hän näe kentällä muita pelureita ja ainoaksi ratkaisuvaihtoehdoksi jää tällöin yrittää puskea yksin.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en vain näe Partasessa oikein eväitä miksikään huippupeluriksi, niin yksipuolinen miehen pelikäsitys on. Tuntuu ettei hän näe kentällä muita pelureita ja ainoaksi ratkaisuvaihtoehdoksi jää tällöin yrittää puskea yksin.

No tätähän silä on ollut, mutta minkä verran siitä kuuluu kiitosta Törmäsen pelisysteemille on ainakin itselleni hieman arvoitus. Partanen on nähdäkseni sen tyylinen pelaaja, että tulisi pelata ns. tulosyksikössä. Rohkeasti kunnolla vastuuta sanon ma, mutta tulos tai ulos periaatteella kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en vain näe Partasessa oikein eväitä miksikään huippupeluriksi, niin yksipuolinen miehen pelikäsitys on.
HTT:n arvovaltaisten raporttien mukaan Parru on panostanut kesätreenissä nimenomaan pelikäsityksen kehittämiseen. Tiettävästi salilla ja lenkkipolulla on nähty aivan hirmuisia pelikäsitystuloksia.
 

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Palataan nyt vielä kerran tähän aiheesen. Eli kähtökohtaisesti tarkoitus ei ollut alkaa vänkäämään asiasta. Ehkei olisi pitänyt nostaa Jääskän nimeä tässä yhteydessä esiin.

Perimmäinen asianytimeni oli puuttua tuohon kommenttiin, että partasella varma paikka kokoonpanossa. Mun mielestäni hänellä ja toki monella muullakin, on viime kauden jäljiltä aikamoinen kasvojenpesu edessään ja näyttöjä täytyy tulla. Jos meno jatkuu samanlaisena kuin viime kaudella, niin silloin nuoria sällejä tilalle ja heidän sisäänajoa täysillä päälle. Myönnän etten seuraa junnulätkää juuri ollenkaan, eli mulle nimet ovat aika hepreaa ketä sieltä on tulossa, siksi ehkä turhaan takerruin tuohon Jääskään. Heiskasen kaltaisia tarinoita ei pääse syntymään, jos epäonnistuneita koohottajia podetään kehissä lupaavien junnujen edellä.

Useampaan otteesen olen myöntänyt ettei jauho kuulu suosikkeihini, mutta toki saa puolestani reilun mahdollisuuden näyttää, mutta jos viime kauden trendi jää päälle, eikä pinnoja napsu, niin silloin muita ukkoja/junnuja tilalle.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
@Lasse#11, olen ehdottomasti kanssasi samaa mieltä, että paikka pelaavassa kokoonpanossa pitää ansaita. Tämä pätee jokaiseen pelaajaan. Itse puhuin lähinnä siitä, että rosterin ollessa terveenä, kuka on kenenkin edellä kun ketjukoostumuksia aletaan kauden ensimmäisiin peleihin hahmottelemaan. Eli toisin sanoen Partasen flopatessa Jääskällä on toki mahdollisuus kiilata hänen edelleen vakiokokoonpanoon, mutta mielestäni näistä kahdesta pelaajasta se on nimenomaan Jääskä, joka tuota näyttöpaikkaansa joutuu kärkkymään.

Olen monen muun kanssa samaa mieltä, että Partanen on pelikäsitykseltään melko yksiulotteinen pelaaja eikä hänestä varmaan koskaan mitään playmakeria tulekaan. Silti hänen työkalupakistaan löytyy mm. hyvä liike, fysiikka ja erinomainen laukaus. Kaikki on lopulta roolituksista kiinni, että kuinka nämä aihiot saadaan realisoitua parhaalla mahdollisella tavalla. Näkisin, että ainakin paperilla kolmosvitja Ahtola - Malinen - Partanen voisi olla varsin toimiva koostumus.
 

FosaMasa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
PiTa, HIFK, Liverpool
Mä en vain näe Partasessa oikein eväitä miksikään huippupeluriksi, niin yksipuolinen miehen pelikäsitys on. Tuntuu ettei hän näe kentällä muita pelureita ja ainoaksi ratkaisuvaihtoehdoksi jää tällöin yrittää puskea yksin.

Täysin samaa mieltä. Peliäly tai sen puute on synnynnäinen juttu, sitä ei voi ostaa kaupasta. Vaikea sanoa, voiko valmentaja pelikirjallaan mitään sille, jos pelaaja ei hahmota eikä ennakoi pelaajien liikkeitä kentällä.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Taisi se Bäckström hajota eilen? Katselin tokassa erässä kun nousi jonkun torjunnan jälkeen todella hitaas ylös ja sitten kolmannessa maalissa olikin Engren. Ekassa erässä Bäcks oli kyllä tosi vakuuttava. ei tietoakaan viime kauden loppupuolella nähdystä epävarmuudesta, sääli jos mies ei pysy kasassa.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taisi se Bäckström hajota eilen? Katselin tokassa erässä kun nousi jonkun torjunnan jälkeen todella hitaas ylös ja sitten kolmannessa maalissa olikin Engren. Ekassa erässä Bäcks oli kyllä tosi vakuuttava. ei tietoakaan viime kauden loppupuolella nähdystä epävarmuudesta, sääli jos mies ei pysy kasassa.
Kuumassa hallissa alkoivat jalat Bäckströmillä kramppaamaan, eli nesteytyksen kanssa ollut ongelmia. Sen takia jäi peli kahteen erään Nikellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös