SaiPalle uusi toimitusjohtaja

  • 26 514
  • 172

redpecka

Jäsen
Ei voi käydä päinsä että pelaaja vain ilmoittaa haluavansa vaihtaa maisemaa. He ovat ammattilaisia, he ovat kirjoittaneet sopimuksen ja väitän että ilman mitään pykäliä että jos ei hotsita saa siirtyä pois. Tällaiset pelaajat laitetaan penkin päähän miettimään mitä on ammattimaisuus ja sitoutuminen siihen joukkueeseen johon on itsensä signannut.

Eli tarkoitan että onko sekään hyvää meriittiä seuralle että sieltä pääsee pois kun vähän vingahtaa. Siellä hirvosketjussa jossain joku perusteli että on tärkeää pitää hyväjätkäasennetta, jotta maine leviää maailmalle. Minusta sellaista hyväjätkämainetta ei tarvita. Varsinkaan kun kaikki ulkomaalaiset pelaajat eivät välttämättä ole niitä kaikkien tiukimmin sitoutuvaa porukkaa. Viime talven NHL-(e)ukot ääriesimerkkinä.

Mutta joo, mitä Tikkinen olisi voinut tehdä toisin? En todellakaan tiedä, mutta se ei ole minun murheeni vaan toimitusjohtajan, jonka pitäisi pelata merkit siten että on varaa pitää työntekijät koko kauden jengissä. Tai hommata sinne oikeita tyyppejä tai heittää ne samantien pois kun ilmenee ettei hintalaatu ole kohdillaan. Tottakai mukaan aina mahtuu virhearvioita ja nämäkään pelaajat eivät olleet kaksikon Mälkiä/Tikkinen hommaamia, mutta periaate minulla on tämä.

Vastaus siis kyllä jos toisena vaihtoehtona on ei.
 

1948

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Kai se pitää tätä uutta toimitusjohtajaa jotenkin kommentoida, kun kerran rekistöröidyin jonkin aikaa sitten eikä aiemmin ole ollut mitään asiallista kommentoitavaa (Saipasta)..

Varsin tervetullut muutos minun mielestäni. On ainakin Mällillä varma työpaikka jatkossakin, kun sai vanhan kaverin pomoksi. Tietysti herää kysymys siitä, kuka Saipassa asioista päättää, Mälli on tunnetusti pelimiesten pelimies.

Hiukan minuakin epäilyttää tämä selitys vaihdoksesta, miksi Tikkinen jättäisi hyvän? työpaikan vuoden projektin takia.
 

Hepitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä näitä lyhyitä TJ pestejä on olemassa. Lähinnä saneerausjohtajia. Jos tässäkin on ajateltu, että laitetaan Tikkinen tekemään paskaduuni, jotta saadaan talouskohdilleen. Tämän homman tekeminen yleensä aiheuttaa katkeruutta työntekijöissä joten, kun leikkaukset on tehty, kaveri siirtyy muihin hommiin ja uusi toimari tillalle. Kyseinen henkilö saa aloittaa puhtaalta pöydältä, kun entinen TJ on ottanut paskan niskaan.

-H-
 

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Yxsarvinen kirjoitti:
Kyllä tämä uskomattomalta kuulostaa mitä enemmän asiaa on ajatellut. Siis, SaiPa tiedottaa että kaikki oli selvää jo vuosi sitten ja tämä teatteri vedettiin vain toimitusjohtajan uskottavuuden takia.

Aivan totta. Kyllähän SaiPan uskottavuus on tämän episodin myötä karissut minimiin. Siis vuosi vedetty teatteria vain ja ainoastaan toimitusjohtajan uskottavuuden takia. Mitäköhän muuta radikaalia on jo päätetty mitä ei ole vielä kerrottu sponsoreilla eikä maksaville katsojille. Tuleekohan jatkossakin uutiset ja päätökset vuoden viiveellä? Ei voi sanoa SaiPan toimintaa ainakaan avoimeksi tiedottamiseksi.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Wiipuri kirjoitti:
Aivan totta. Kyllähän SaiPan uskottavuus on tämän episodin myötä karissut minimiin.

Höpö höpö. Tuolla "episodilla" ei ole mitään tekemistä SaiPan uskottavuuden kanssa. Toimarin vaihdon syillä on merkitystä ainoastaan trolleille, jotka saivat jälleen aiheen jauhaa potaskaa.

Kun viittasit maksaviin asiakkaisiin, sekä sponsoreihin, voit varmaan kertoa mitä merkitystä tuolla vaihdolla on ko. sidosryhmille. Ja millä perusteella heitä olisi pitänyt informoida asiasta vuotta aiemmin.
 

fila

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Edmonton Oilers
Haloo Birkku!!!

Jos sponsori laittaa rahaa Saipaan 10.000-50.000 euroa vuodessa ja huomaa vuoden päästä, että vuoden on puhuttu puuta heinää vaan sen vuoksi, että tj. saa työrauhan niin ainakin minä miettisin mitä teen tulevina vuosina rahoillani.
 

1948

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
fila kirjoitti:
Jos sponsori laittaa rahaa Saipaan 10.000-50.000 euroa vuodessa ja huomaa vuoden päästä, että vuoden on puhuttu puuta heinää vaan sen vuoksi, että tj. saa työrauhan niin ainakin minä miettisin mitä teen tulevina vuosina rahoillani.

Sen mukaan mitä minä olen kuullut, sponsorit ovat pikemminkin tyytyväisiä että Tikkisestä päästiin eroon. Kaveri ei paljon keskustellut, muuten kuin pyytäessään lisää rahaa.
 

fila

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Edmonton Oilers
1948

En minä sitä kiistäkkään varmaan näin on, mutta tarkoitin muuten tätä SaiPan vuosi sitten keväällä lanseeraamaa avointa tiedotuspolitiikkaa.....

Vielä kun joku osaisi neuvoa miten tälläinen "peukalo keskellä kämmentä" tyyppi saa noita hienoja lainauksia tarinan alkuun.

Niminerkki: epätietoinen
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
fila kirjoitti:
Vielä kun joku osaisi neuvoa miten tälläinen "peukalo keskellä kämmentä" tyyppi saa noita hienoja lainauksia tarinan alkuun.

Niminerkki: epätietoinen

Tuossa oikeassa alanurkassa olevasta Quote-painikkeesta, siis sen viestin mitä haluat lainata. Manuaalisesti voit tehdä lainauksia kirjoittamalla lainauksen alkuun hakasulkujen sisään quote=lainatun kirjoittajan nimi, ja lainauksen loppuun samaisten merkkien sisään /quote.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
fila kirjoitti:
Jos sponsori laittaa rahaa Saipaan 10.000-50.000 euroa vuodessa ja huomaa vuoden päästä, että vuoden on puhuttu puuta heinää vaan sen vuoksi, että tj. saa työrauhan niin ainakin minä miettisin mitä teen tulevina vuosina rahoillani.

No haloo vaan itsellesi. KAIKKI ne asiat jotka sponsoreille tai asiakkaille on luvattu, ovat pitäneet. Mitään puuta heinää ei ole puhuttu asioissa, jotka sidosryhmille on luvattu. Yrityksen henkilöstöpolitiikka ei kuulu sidosryhmille niin kauan kun sovituista asioista pidetään kiinni.
 

fila

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Edmonton Oilers
Birkku kirjoitti:
No haloo vaan itsellesi. KAIKKI ne asiat jotka sponsoreille tai asiakkaille on luvattu, ovat pitäneet. Mitään puuta heinää ei ole puhuttu asioissa, jotka sidosryhmille on luvattu. Yrityksen henkilöstöpolitiikka ei kuulu sidosryhmille niin kauan kun sovituista asioista pidetään kiinni.
Ketään ei myydä kesken kauden.................
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
fila kirjoitti:
Ketään ei myydä kesken kauden.................
Trollia trollin perään. Kukaan ei näin luvannut. Puhuttiin ainoastaan siitä, että taloutta ei paikata joukkueen tyhjennysmyynnillä. Se ei tarkoita sitä, etteikö sellaisista pelaajista hankkiuduta eroon, joiden hinta - laatu -suhde on päin vittua tai joiden motivaatio ei riitä Sm-liigatasolle ainakaan SaiPassa.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Toimitus kirjoitti:
Hienoa, että kolumnini herättää keskustelua.

Valitettavasti sitä luetaan täällä kuin piru raamattua. Sen oli tarkoitus tuoda esiin oma henkilökohtainen mielipiteeni siitä, että jääkiekkoseuran ei tulisi koskaan palkata jääkiekon ulkopuolelta tulevaa toimitusjohtajaa, jos hänen tehtävänkuvaansa kuuluu myös pelaajahankinnat. Ja että valmentajan rooli 2000-luvun jääkiekkoyhtiössä ei ole pelaajien scouttaaminen ja hankkiminen.
Hienoa että herättää keskustelua. Mutta voiko pitää onnistuneena keskustelualustuksena sitä, että keskustelua ei käydä sanallakaan siitä aiheesta jonka tahdoit tuoda esille? Varmaankin keskustelijoiden vika, pelikieltoa vaan kaikille.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Hevonen kirjoitti:
Muistatteko muuten minkälaisia kommentteja laitoitte viime vuonna Tikkisestä? Täysin samanlaisia kuin nytkin. Hienoa, että tulee uutta, uusia tuulia.

Ei millään pahalla ketjuun osallistuneita keskustelijoita kohtaan mutta nimimerkistä voinee suoraan päätellä minkä suuntaista tekstiä tulossa on - tietty porukka kritisoi ja toisaalla taas ollaan niitä jees-jees -miehiä joille kaikki on hyvin vuodesta toiseen, tai jotka pitkin hampain ovat valmiit myöntämään todellisen hädän hetkellä, että kenties homma ei mennytkään siten kuten piti.

Oli miten oli, toimitusjohtaja on vaihtunut, entinen on joko sopimuksen mukaisesti lopettaa tehtävässään tai sitten saa potkut ja uusi tulee tilalle. Toivottavasti toimitusjohtajan vaihto osaltaan auttaa SaiPaa nousemaan ahdingostaan (niin, ahdingossa minä näen seuran ikävä kyllä olevan - ei pleijareita, ei menestystä, ei mitään useampaan kauteen).

vlad.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
vlad kirjoitti:
Ei millään pahalla ketjuun osallistuneita keskustelijoita kohtaan mutta nimimerkistä voinee suoraan päätellä minkä suuntaista tekstiä tulossa on - tietty porukka kritisoi ja toisaalla taas ollaan niitä jees-jees -miehiä joille kaikki on hyvin vuodesta toiseen, tai jotka pitkin hampain ovat valmiit myöntämään todellisen hädän hetkellä, että kenties homma ei mennytkään siten kuten piti.

Ei millään pahalla kirjoittajaa kohtaan, mutta mielikuvat ja faktat kirjoitustyyleistä ovat kaksi eri asiaa. Itse en löydä hakemallakaan yhtään jees-jees miestä tästä osiosta. Voisin kuvitella että kirjoittaja saattaa laskea allekirjoittaneen jees-jees- miehiiin, koska olen kritisoinut hyvin usein ennen aikaista asioiden tai ihmisten teilaamista. Myönnettäköön samalla että olen myös syyllistynyt virhearviointeihin mm. I. Kaarnan kohdalla, mutta tapoihini kuuluu virheiden myöntäminen ja tämän olen tehnyt myös mr Kaarnan kohdalla. No, mutta se hänestä(nyt lauseen pitäisi jatkua, että hän ei onneksi ole enää meidän murhe, mutta kyllä hän vielä hetken aikaa on, koska tulevan kauden säästötoimet johtuvat pitkälti juuri em. herran toilailuista)

Se että tekstit ovat tällä palstalla jossain määrin saman tyylisiä kun viime kesänä, on mielestäni lähinnä inhimillistä. Onhan selvää että epäonnistumisen jälkeen muutoksiin suhtaudutaan optimistisesti, koska ne tarjoavat ainakin mahdollisuuden asioiden parempaan suuntaan menemiseen.

Minun näkemykseni mukaan asia ei ole ihan niin mustavalkoinen että olet joko kriitikko tai jees-jees-mies. Näiden väliin sopii myös optimisti, joka haluaa ja kykenee uskomaan että asiat voivat muuttua parempaan suuntaa. Toki noiden väliin mahtuu myös realisti, joka ymmärtää että mikään ei ole varmaa ennen kuin se on kongreettisesti tapahtunut.
 
Viimeksi muokattu:

fila

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Edmonton Oilers
Birkku kirjoitti:
Myönnettäköön samalla että olen myös syyllistynyt virhearviointeihin mm. I. Kaarnan kohdalla, mutta tapoihini kuuluu virheiden myöntäminen ja tämän olen tehnyt myös mr Kaarnan kohdalla. No, mutta se hänestä(nyt lauseen pitäisi jatkua, että hän ei onneksi ole enää meidän murhe, mutta kyllä hän vielä hetken aikaa on, koska tulevan kauden säästötoimet johtuvat pitkälti juuri em. herran toilailuista).
Ja mitähän ne toilailut ovat itseasiassa olleet???????
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Brett kirjoitti:
Kakko on sen tason 1-pakki, jollaista ei nähdäkseni tällä hetkellä esim. KalPalta, JYP:ltä, Ässiltä, Ilvekseltä eikä SaiPalta löydy.

Erik Kakko, PEL: 56 7 + 13 = 20

Petri Kokko, SAI 56 5 + 28 = 33

Tommi Kovanen, JYP 54 10 + 15 = 25

Justin Forrest, ÄSS 53 7 + 12 = 19

Ville Koistinen, ILV 51 6 + 14 = 20
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kakon Pelicans teki viime kaudella tasan sata maalia, muiden yllämainittujen pelaajien joukkueet 140-164 maalia. Pelkissä pistevertailuissa kannattanee siis huomioida tuo. Ymmärtääkseni Kakkoa pidetään myös puolustuspelaamisessa em. pelureita parempana.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
SergeiK kirjoitti:
Erik Kakko, PEL: 56 7 + 13 = 20

Petri Kokko, SAI 56 5 + 28 = 33

Tommi Kovanen, JYP 54 10 + 15 = 25

Justin Forrest, ÄSS 53 7 + 12 = 19

Ville Koistinen, ILV 51 6 + 14 = 20


Ässien rosterista löytyy lisäksi peruspakki P.Peltonen, joka teki viime kaudella 20 pistettä ja puolustuspäässä omaa luokkaansa tässä joukossa.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Everton kirjoitti:
Kakon Pelicans teki viime kaudella tasan sata maalia, muiden yllämainittujen pelaajien joukkueet 140-164 maalia. Pelkissä pistevertailuissa kannattanee siis huomioida tuo. Ymmärtääkseni Kakkoa pidetään myös puolustuspelaamisessa em. pelureita parempana.
Kamalan kaukana ollaan otsikon aiheesta mutta jatketaan vielä hieman.

Mikäli Kakko olisi pelannut paremmin, olisi Pelicansillakin ollut enemmän maaleja viime kaudella. Tuolla logiikalla pistepörssin sijoitukset ovat harvoin vertailukelpoisia.

Mitä tulee puolustuspelaamiseen, Erik Kakko oli Pelicansin pelaajista eniten miinuksella tehopörssissä, -27. SaiPan kokko toki pääsi reilusti tämänkin alle, ollen koko liigan tehopörssin jumbo.
 

Miguel

Jäsen
Ketjun aiheesta mennään kaukana, eikä SaiPa-fanin mielipide maailmaani kovin paljon hetkauta, mutta tällaiseen aliarviointiin on tartuttava.

Murmeli kirjoitti:
Mikäli Kakko olisi pelannut paremmin, olisi Pelicansillakin ollut enemmän maaleja viime kaudella. Tuolla logiikalla pistepörssin sijoitukset ovat harvoin vertailukelpoisia.

Mitä tulee puolustuspelaamiseen, Erik Kakko oli Pelicansin pelaajista eniten miinuksella tehopörssissä, -27. SaiPan kokko toki pääsi reilusti tämänkin alle, ollen koko liigan tehopörssin jumbo.

Kuinka paljon hyväkään puolustaja voi vaikuttaa joukkueensa maalimäärään? Jos Pelicansilla olisi ollut kunnon miehiä laittamassa kiekot sisään, olisi Kakollekin luultavasti kertynyt jokunen piste enemmän.

Mitä tulee tehopörssin lukemaan, viime kauden peliaikatilastossa on tuskin kovin monta miestä Kakon edellä. Keskiarvoja en löytänyt, satunnaisotannalla noin kymmenessä ottelussa pienin näkemäni Kakon peliaikalukema oli noin 21 minuuttia, suurin 33. Voit itse tuolta voit itse katsoa, miltä muiden minuuttirohmujen tilastot näyttävät.

Puolustuksen peluutuksessa ei ollut paljon vaihtoehtoja. Tiedät Pelicansin tuolloisen pelaajatilanteen, tiedät taloudelliset realiteetit. Heiskasen (juu, tiedän jo valmiiksi mielipiteesi hänestä) loukkaannuttua uutta luottopakkia oli vaikea löytää, joten kaikki kasaantui yhden miehen harteille.

Ymmärrän toki mainiosti, miksi toit plusmiinus-tilaston esiin. Tuota lukemaa ei vain kovin paljon kannata tuijottaa, kun muistaa Pelicansin viime kauden rosterin. Kun Nurminen lähti, puolustuksen avut olivat vähissä. Vaikka Kakon kauteen mahtui paljon virheitä, minä haluaisin nähdä sen kaverin, joka olisi hoitanut ruutunsa paremmin noissa olosuhteissa.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Osaako kukaan SaiPan taloustilannetta läheltä seuraava kertoa, onko SaiPan yhteistyösopimukset todellisuudessa pienentyneet 230.000 €uroa viime kaudesta vai johtuuko tuo pieneneminen jostain "talousarvion rakenteen muutoksesta"? Vertailunvuoksi Pelicansien yhteistyösopimukset ovat nousseet 220.000 €uroa.
 

Aksu

Jäsen
SaiPan toimitusjohtaja vaihtuu viimeistään 15.5.2006. Matti Nenonen siirtyy töihin Sanoma Lehtimedia Oy:n Etelä-Saimaan markkinointipäälliköksi. Seuraaja julkaistaan heti kun sellainen löytyy.

Minä olen hyvin hämmentynyt. Luulin, että tämän kaverin johdolla mennään ainakin muutama vuosi, mutta... enpäs sano enempää vielä. Vituttaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No jo on tuulinen pesti tuo SaiPan tj:n paikka! Yhdessä vaiheessa saatiin toivoa vuosia, että ukko vaihtuisi ja nyt sitten vaihtuu melkein joka kuukausi. Onhan tämäkin nyt tavan pelleilyä. Eipä sitten Nenosellakaan tainnut tuo toimenkuva niin kauheasti inspiroida...

Kukahan sieltä nyt saadaan pallille? Pysyykö hänkään. Olisko jo aika laittaa vedonlyöntiä, että kuinka pitkään seuraava tj pysyy virassaan.

Jotain vakautta sinne päähän, hei!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös