SaiPa kaudella 05-06

  • 240 997
  • 1 433
Tila
Viestiketju on suljettu.

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Saanen kysyä arvon lappeenrantalaisilta, mihinköhän rooliin Palomäkeä istutetaan ja kenen vierelle ensi kaudeksi? Grönholmin? Saako roolia yv -ja/tai av-pelissä?
 

Joni91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Tänään tiedetään enemmän, kun Kudroc on pelannut ekan harkkapelin.Toivottavasti saa sopimuksen, sillä tätä miestä tulisi kovasti ikävä.

Saipan paras pakkihan oli Petri Kokko,ellet satu muistamaan(5+28).Sisäisen pistepörssin kakkonen heti Frank Banhamin jälkeen,sitten tuli Justin Forrest(7+12).Sitten vasta Malmivaara, ja Grönholmin edellä oli vielä Timonen ja Palomäki(pisteissä).

Itsekin odotan Grönholmilta parempia otteita, kuin viime kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

1948

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Routainen Sydän kirjoitti:
Saanen kysyä arvon lappeenrantalaisilta, mihinköhän rooliin Palomäkeä istutetaan ja kenen vierelle ensi kaudeksi? Grönholmin? Saako roolia yv -ja/tai av-pelissä?

Ennen Kudrocin tuloa pidin Palomäkeä kolmanneksi parhaana pakkina. Luultavasti tasakentällisillä menee kakoseen, ali- ja ylivoimasta vaikea sanoa, esim. Grönholm pystyy varmaan sutimaan av:lla. Luulisin kuitenkin, että peliaikaa tulee melko paljon.

edit. Pelannee Kudrocin tai Grönholmin kanssa, noita kahta kankeaa tuskin voi samaan pariin laittaa.
 

stuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues
Routainen Sydän kirjoitti:
Saanen kysyä arvon lappeenrantalaisilta, mihinköhän rooliin Palomäkeä istutetaan ja kenen vierelle ensi kaudeksi? Grönholmin? Saako roolia yv -ja/tai av-pelissä?

Viime kaudella Palomäki pelasi vakituisesti Grönholmin parina niin tasakentin, kuin yli- ja alivoimallakin. Hyvän laukauksensa ansiosta tulee varmasti saamaan ison tontin ylivoimapelissä.

Muodosti OPG:n kanssa loppukaudesta toimivimman pakkiparikokonaisuuden.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
stuba kirjoitti:
Muodosti OPG:n kanssa loppukaudesta toimivimman pakkiparikokonaisuuden.
Niin muistelinkin. Vastuu ja itseluottamus kohosi pelien ja onnistumisten mukana, joten odoton Mikolta todella rohkaisevaa kautta. Toivottavasti pysyy ehjänä, ettei nuori, iso ja kovan laukauksen omaava mies tipahda SaiPan puolustushierarkiassa häntäpäähän. Potenttiaalia on myös kaksinkamppailukovuuteen, se nähtiin jo viime kaudella.
 

1948

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Joni91 kirjoitti:
Saipan paras pakkihan oli Petri Kokko,ellet satu muistamaan(5+28).Sisäisen pistepörssin kakkonen.Heti Frank Banhamin jälkeen,sitten tuli Justin Forrest(7+12).Sitten vasta Malmivaara, ja Grönholmin edellä oli vielä Timonen ja Palomäki(pisteissä).

Niin, pisteillähän noita pakkeja mitataan :)

Tässähän vois ajan kuluksi nykässä rankingin näistä Saipan pakeista. En laita Kudrocia vielä mukaan kun ei ole sopimusta enkä ole kaveria nähnyt, kolmen joukkoon kuitenkin.
1. Malmivaara -kaikki edellytykset liigan huipulle
2. Kokko -loukkantumisten jälkeen omalle tasolle
3. Palomäki -kaverin suurin heikkous on kokemuksen puute
4. Grönholm -jos malttaa jättää kiekon kuskailun muille niin liigatasoa
5. Timonen tai Tuominen -Tuomista en ole nähnyt kuin urheilukanavalla, hyytyi kuulemma playoffseissa, Timoselle kovuutta lisää
7. Loput -eli kai Hapa on ainut, jolla mahdollisuus pelata, en tiedä mitä tapahtui pari kautta sitten
 

stuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues
1948 kirjoitti:
7. Loput -eli kai Hapa on ainut, jolla mahdollisuus pelata, en tiedä mitä tapahtui pari kautta sitten

Kyllähän tästä loput osastosta vahvimmilla taitaa olla parit pelit loppukaudesta liigassa pelannut Kalle Kaijomaa. Pelasi A:ssa todella vahvan kauden ja pystyy varmasti 7/8-pakin rooliin ensi kaudella liigassa. Tikkanen ja Jokiraita joutavat vaikka Mestikseen.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Joni91 kirjoitti:
Saipan paras pakkihan oli Petri Kokko,ellet satu muistamaan(5+28).Sisäisen pistepörssin kakkonen.Heti Frank Banhamin jälkeen,sitten tuli Justin Forrest(7+12).Sitten vasta Malmivaara, ja Grönholmin edellä oli vielä Timonen ja Palomäki(pisteissä).

Kyllä minä tiedän, että Kokko oli SaiPan pakkien ykkönen pisteissä mitattuna. Silti olen sitä mieltä, että hän ei missään nimessä ollut SaiPan paras pakki. Pakkien ensisijainen tehtävä on kuitenkin oman pään varjeleminen ja siinä Kokko ei todellakaan loistanut. Todisteeksi kelvatkoon vaikka Kokon tehopörssilukema -34, joka muuten oli koko joukkueen ja koko SM-liigan huonoin.
 

siesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
1948 kirjoitti:
4. Grönholm -jos malttaa jättää kiekon kuskailun muille niin liigatasoa

Jos en nyt ihan väärin muista, niin juuri Grönholm monesti viimekaudella toi sitä kiekkoa ylös, kun muista ei siihen aina ollut. OPG:han on joka osa-alueella parempaa keskitasoa ;)
 

1948

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
stuba kirjoitti:
Kyllähän tästä loput osastosta vahvimmilla taitaa olla parit pelit loppukaudesta liigassa pelannut Kalle Kaijomaa. Pelasi A:ssa todella vahvan kauden ja pystyy varmasti 7/8-pakin rooliin ensi kaudella liigassa. Tikkanen ja Jokiraita joutavat vaikka Mestikseen.

Jos Kudroc tulee, ei tästä kolmikosta kukaan mahdu seitsemän pakin joukkoon.
Lisäksi Mälli kuormittaa aika surutta parhaita, joten Kaijomaankin voisi pitää vuokralla jos loukkaantumisia ei satu.

OPG oli ehkä Saipassa parempaa keskitasoa ainakin asenteeltaan, mutta ei se vielä paljon kerro. Vei kyllä kiekkoa ylös, mutta ei oikein osannu tehä sillä mitään järkevää. Ihan OK peruspakki ja odotuksiin nähden hyvä viime kaudella. Varmasti tärkeä myös ensi kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

Joni91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
stuba kirjoitti:
Kuules Joni, voisit vähän ajatella ennen kuin alat kirjottelemaan. Tuo Hamilton oli vain pujottelukepin heittämä nimi, täysin tuulesta temmattu, ilman totuuspohjaa. Ei aina pidä ottaa totena kaikkea mitä täällä kirjoitetaan. SaiPalla on kyllä pohjois-amerikkalainen pelaaja haussa, mutta se ei todellakaan ole Jeff Hamilton.

Muutenkin ihmetyttää, kun täällä on tämä keskustelu muuttunut sellaiseksi, että täällä puhutaan jo SaiPan olevan hankkimassa huippupelaajaa. Ilmeisesti se ei vieläkään ole mennyt kaikille jakeluun, että SaiPalla ei ole varaa huippupelaajiin. SaiPan on saalistettava markkinoilta sellaisia pelaajia, jotka eivät aivan huipputehoihin tai tekoihin ole yltäneet ja pelaajan tulisi vieläpä olla sellainen joka pystyy pelaamaan vähän joka tilanteissa, yv, av jne. Esim. Banham oli kyllä pistenikkari, mutta SaiPa tarvitsee monipuolisemman miehen, juurikin sellaisen kuin McTavish oli.

Davidson oli juuri SaiPan näköinen pelaaja, heikko kausi alla(laskee hintaa), ei aivan huipputehoja koskaan, mutta reilusti monipuolisempi kuin Banham. SaiPa on puhtaasti rahasyistä pakotettu hankkimaan niin sanotusti joukkueen näköinen pelaaja, eli potentiaalinen, tuntemattomampi ja hyvän asenteen omaava.

Itse olisin Davidsonin ottanut tänne enemmän kuin mielelläni, mutta minkäs teet, ettei vain olisi tingattu liikaa palkka-asioissa? No onneksi uutta ukkoa on kiikarissa.

Sori kun uskoin noin helposti tuon Hamilton jutun,eli tästä lähtien en usko noin helposti ns.tuulesta tempaistuja huhuja.

Mutta asiaan,tiedetään että ei ole varaa huippupelaajaan,joka ei ole loistanut pisteillä mitattuna.Olet oikeassa että tulevan vahvistuksen,täytyy olla monipuolinen. Lisäisin tuohon yv:hen ja av:hen hyvän puolustuspelin,eli sellaisen joka haluaa myös puolustaa.Banhamiahan ei tainnut juuri puolustaminen kiinnostaa.Vai?

Todellakin harmi tuo Davidson juttu,kun ei tulekaan meille.Mutta eiköhän sieltä löydy joku toinen sopiva "ameriikanihmemies".

Odotellaan rauhassa,ja spekuloidaan sitten, kun on aihetta ja nimet papereissa.Jätän tämän hyökkäysasian vähäksi aikaan omaan rauhaan.

Eiköhän se pelaaja sieltä muutamien viikkojen kuluessa tule.
 
Viimeksi muokattu:

Joni91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Kerrohan mirasane mulle, kuka olisi pyörittänyt yv:tä ellei Kokkoa olisi ollut viivassa.No Malmivaara tietysti ihan hyvä,mutta entäs muut.Kyllähän hän minun mielestäni oli paras pakki,vaikka -34 tilasto kertoo rumaa kieltä.Todisteet:loistava yv pyörittäjä,loistava pisteiden tekijä,Saipan pistepörssin toinen heti Banhamin jälkeen(vaikka on pakki).Eiköhän nuo riitä.

Löisin vaikka vetoa, että ensi kaudella Petri pelaa vielä paremmin kuin viime kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Joni91 kirjoitti:
Kerrohan mirasane mulle kuka olisi pyörittänyt yv:tä ellei, Kokkoa olisi ollut viivassa.

YV:llä Kokko olikin hyvä, mutta vain yv:llä. Hän taisi koko kaudella tehdä vain 1-2 tehopistettä tasakentällisin, vaikka sai hyvin peliaikaa. Esimerkiksi Grönholm teki tasakentällisin enemmän pisteitä kuin Kokko. Uskon, että ykkösylivoimaan sijoitettuna esimerkiksi Forrest olivi voinut saada kasaan samanlaisen pistesaldon kuin Kokko.

Mutta nämä ovat viime kädessä makuasioita. Sinun mielestäsi Kokko oli SaiPan paras, minun mielestäni ei. Erkka Westerlund taas taisi pitää Malmivaaraa parhaana, koska valitsi tämän maajoukkueeseenkin.
 

Joni91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Kumpi oli muuten Kokon parina yv:llä Malmivaara vai Forrest? Minun muistaakseni Forrest,korjatkaa jos olen väärässä.

Ei olisi muillakaan Saipa pakeilla helppoa, jos olisi ykköspakki johon luotetaan tärkeimmissä tilanteissa.Mitenhän olisi ollut muiden pakkien +/- tilasto(lukuunottamatta,Malmivaara,Forrest), jos olisivat saaneet enemmän vastuuta, kuin Kokko,ei kovin hyvä olisi seurannut,luulenpa.
 
Viimeksi muokattu:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Joni91 kirjoitti:
Kumpi oli muuten Kokon parina yv:llä Malmivaara vai Forrest? Minun muistaakseni Forrest,korjatkaa jos olen väärässä.

Olet väärässä. Forrest ei tainnut pelata ykkösylivoimassa kertaakaan kauden aikana. Sen sijaan Pekkalaa siellä peluutettiin aivan liian usein. Malmivaara taisi saada yv-vastuuta enemmän vasta kevätpuolella.
 

Joni91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
mirasane kirjoitti:
Olet väärässä. Forrest ei tainnut pelata ykkösylivoimassa kertaakaan kauden aikana. Sen sijaan Pekkalaa siellä peluutettiin aivan liian usein. Malmivaara taisi saada yv-vastuuta enemmän vasta kevätpuolella.

Mistä päättelet että Forrest ei pelannut ykkösylivoimassa kertaakaan?Luulisin ettei Forrest kaikkia pisteitä tehnyt tasakentillä.

Olet oikeassa kun sanot, että Pekkalaa peluutettiin liian usein ykkösylivoimassa.Minun mielestäni Malmivaaraa olisi kannattanut peluuttaa ykkösylivoimassa syksystä, kevääseen.Mutta kuten muistetaan Saipallahan oli pitkään paras yv prosentti koko liigassa.
 
Viimeksi muokattu:

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarı ve siyah, HIFK, Ketterä
Joni91 kirjoitti:
Mistä päättelet että Forrest ei pelannut ykkösylivoimassa kertaakaan?Luulisin ettei Forrest kaikkia pisteitä tehnyt tasakentillä.
Saattoihan Forrest pelata vaikkapa kakkosylivoimassa, mutta kyllä Forrest teki suurimman osan pisteistään tasakentällisin lopputuloksiltaan sellaisissa 7-3 -tyyppisissä tappio-otteluissa.. ;)

Olen Joni pahoillani, mutta kannattaisi hieman kyllä kiinnittää huomiota tuon pilkun käyttämiseen. Reagoin melko herkästi, jos pilkkua sijoitetaan väärin. Ei kannata ottaa vakavasti huomautustani - onhan täällä moderaattorit, jotka puuttuvat tarvittaessa. Eteenpäin!
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Spac kirjoitti:
Saattoihan Forrest pelata vaikkapa kakkosylivoimassa, mutta kyllä Forrest teki suurimman osan pisteistään tasakentällisin lopputuloksiltaan sellaisissa 7-3 -tyyppisissä tappio-otteluissa.. ;)

Forrest teki yhteensä seitsemän maalia ja syötti 12 viime kaudella. Näistä ylivoimalla näkyy syntyneen 4+10...

Käytti vähäiset ylivoimansa varsin tehokkaasti.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Joni91 kirjoitti:
Mistä päättelet että Forrest ei pelannut ykkösylivoimassa kertaakaan?Luulisin ettei Forrest kaikkia pisteitä tehnyt tasakentillä.
.

En päättele asiaa mistään vaan muistelen asian olleen niin. Forrest pelasi suurimman osan kaudesta kakkosylivoimassa, kuten Spac sanoi.
 

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarı ve siyah, HIFK, Ketterä
aHab kirjoitti:
Forrest teki yhteensä seitsemän maalia ja syötti 12 viime kaudella. Näistä ylivoimalla näkyy syntyneen 4+10...

Käytti vähäiset ylivoimansa varsin tehokkaasti.

Meni hieman pieleen minulla tuo erikoistilanneolettamus, mutta joka tapauksessa pakille erinomaisesta pistesaldosta huolimatta Justinista jäi ainakin minulle jotenkin vaisuhko kuva. Forrest oli toki hyvä, mutt´ei ehkä niin hyvä kuin odotettiin. Hän loistakoon nyt Patapaidassa, vaan ei SaiPaa vastaan.. ;)
 

Pterosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sitä se vain on..

Vaikka kannatankin saipaa, niin olen kyllä myös realistinen.

Oli tämä eka viestini tänne tai ei niin olen lukenut kyllä kauan näitä keskusteluja täällä ja on kyllä pakko kommentoida.

Vuosi vuodelta, aina sm-liigan tauolla täältä saa lukea, että saipaan tulossa tosi kovia pelaajia ja että saipa tulisi pärjäämään.
Noh, minun puolestani tuollaiset puheet voi unohtaa moneksi vuodeksi.
Saipa ei tule pärjäämään. Sen kyllä kaikki tietää.. Vuodesta toiseen lähdetään kovilla odotuksilla kauteen mutta miten käykään? Älkää oikeesti hehkuttako täällä liikaa..
Kyllä saipaan on pakko tulla todella hyvä pelaaja jos aiotaan tolla materiaalilla nousta 2 viimisen ryppäästä pois!

Verratkaa vaikka bluesin ja saipan hyökkääjiä, joku vielä väittää ettei rahalla saa kaikkea?

Saipan budjetti pienenee vuosi vuodelta, mistä kohta enää kunnon pelaajia?

Sanon vain ettei saipa tulee tälläkään kaudella pärjäämään.. Ehkä jo vuonna 2010? Mistäköhän ton vuoden pölläsin..
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pterosaurus kirjoitti:
Sanon vain ettei saipa tulee tälläkään kaudella pärjäämään.. Ehkä jo vuonna 2010? Mistäköhän ton vuoden pölläsin..
Ja pidät siis itseäsi SaiPan kannattajana...?

Pärjää mitä pärjää, se on suhteellista. Eiköhän pudotuspelipaikka jo itsessään ole SaiPalle melkein kuin mestaruus. Esimerkkisi Espoon Blues on joukkue, joka tosissaan tähtää vain ja ainoastaan mestaruuteen.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Spac kirjoitti:
Forrest oli toki hyvä, mutt´ei ehkä niin hyvä kuin odotettiin.

Forrest oli runsaasti parempi mitä itse odotin. Parikymppiseltä ensimmäistä ammattilaiskauttaan täysin vieraassa maassa ja isommassa kaukalossa pelaavalta ei yksinkertaisesti voi odottaa mitään kentän dominointia.

Uskon, että Forrest tulee olemaan oikein hyvä vahvistus Ässille ensi kaudella.
 

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarı ve siyah, HIFK, Ketterä
aHab kirjoitti:
Forrest oli runsaasti parempi mitä itse odotin. Parikymppiseltä ensimmäistä ammattilaiskauttaan täysin vieraassa maassa ja isommassa kaukalossa pelaavalta ei yksinkertaisesti voi odottaa mitään kentän dominointia.

Uskon, että Forrest tulee olemaan oikein hyvä vahvistus Ässille ensi kaudella.

Dominointia en toki odottanut, mutta meikäläisellä on tuo rima vaan niin korkealla.. :D Olisikohan Forrest kannattanut kuitenkin sitten pitää SaiPassa? Kiekollinen, tosin pienikokoinen, mutta suht varma pakki menetettiin Ässille? Meillä on nyt pakistossa kokoa, mutta varmasti myös kiekollista osaamista.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Spac kirjoitti:
Olisikohan Forrest kannattanut kuitenkin sitten pitää SaiPassa? Kiekollinen, tosin pienikokoinen, mutta suht varma pakki menetettiin Ässille?
Ei tainnut haluta mies itse jatkaa SaiPassa, niin että mites siinä sitten pidät sellaisen pelaajan? Paljonhan puhuttiin myös siitä, että Mällin ja Forrestin kemiat eivät ihan pelanneet yhteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös