Säilytätkö banaanit huoneenlämmössä vai jääkaapissa?

  • 21 837
  • 97

Säilytätkö banaanit huoneenlämmössä vai jääkaapissa


  • Äänestäjiä
    238
K

Kiekkokatsoja

Pari kertaa tuli banaanikärpäsiä, niin oon jättänyt jonkinaikaa ostamatta niitä. Huoneenlämmössä, oli vastaus kysymykseen.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pakastimessa säilytetyt banaanit soveltuvat parhaiten naulojen hakkaamiseen seinään. Jääkaappisäilytys kannattaa unohtaa jos rakennushommia tekee.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kim Sainio mainitsi juuri televisiossa, että banaani herättää keskustelua muttei kertonut sitä tärkeintä ja ilmeisintä asiaa: huoneenlämmössä vai idioottien tapaan jääkaapissa?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Pitää olla psykopaatti jos säilyttää banaania jääkaapissa.
Kyllä.

Ja kyllä:
Jokainen järkevä ihminen säilyttää banaanit huoneenlämmössä.

Kaikenlaisten hullujen lisäksi palstallamme on, yllättävää kyllä, myös järkeviä ihmisiä. Ei ole todellista, tuo jäljempi järjellinen onko Lahest? Ja edellinen on kommunisti. Taidan poistaa tämän kommenttini.

Edit. Täällä asiasta, melkein: Puolet suomalaisista säilyttää tomaatteja väärin – Henri Alén tietää, miksi maku on valju
 
Viimeksi muokattu:

Adonis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oma perhe
Banaaninviljely on aloitettu Papua-Uusi Guineassa tuhansia vuosia ennen ajanlaskumme alkua. Tämän takia, historiaa ja perinteitä kunnioittaen, säilytän niitä maakellarissa, jonka olen kaivanut nimenomaan banaaneja varten. Syön ne myös siellä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Banaaninviljely on aloitettu Papua-Uusi Guineassa tuhansia vuosia ennen ajanlaskumme alkua. Tämän takia, historiaa ja perinteitä kunnioittaen, säilytän niitä maakellarissa, jonka olen kaivanut nimenomaan banaaneja varten. Syön ne myös siellä.
Tuus nyt @banaaninviljelijä kertomaan. Sulla on kompetenssia.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Sen mukaan säilytän, kuinka kypsiä ne ovat, kun banaanit olen kaupasta roudannut. Jos tosi kypsiä, niin jääkaappiin, jos semisti raakoja, niin huoneenlämmössä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Vastasin jääkaappi, mutta näin viljelijänä pidän niitä missä lystään..
Veli on kyllä tommoseksi viherhipiksi tosiaan myös melkonen El Patrón, eli saatana orjapiiskuri! Pidätkö halpatyövoimasi edes leivässä, vai piiskaatko ne hengiltä haciendasi terassilta "Kaasua, kaasua, vittusaatanan mulatit," huudellen, sekä maissiviinaa orjankyynelillä maustettuna imeskellen?

Sitten pistät pualet sadosta mihin lystäät ja myyt sen 50% tuotosta vitummoisella voitolla Suomeen, eksoottisin mainospuhein. Kesko kiittää ja imee sun hattivattia?

Arvostan.
 
Pari kertaa olen kokeillut enkä suoraan tuomitse vaikkei ehkä olekaan mun juttu.
Jep, samaa mieltä että pitkälti makuasia ja taustalla voi olla monia syitä. Banaanien säilyttämisen jääkaapissa tuomitsen kyllä melkolailla jyrkästi, ja olen aina ihmetellyt että miksi sellainen on edes sallittua.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä jengi edes tietää että joku pistää ne jääkaappiin. Kananmunan epäilisin enemmän jakavan mielipiteitä ja tomaatin ja mitä näitä nyt on. Yhden tunnen joka pistää leivätkin jääkaappiin.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
En säilytä banaaneja varsinaisessa monikkomuodossa missään, koska ostan poikkeuksetta vain yhden banaanin kerralla. Jos ostan edellisenä päivänä banaanin, joka on tarkoitus ottaa seuraavana päivänä töihin niin säilytän sen jääkaapissa, että pysyy vähän tuoreempana, mutta oli banaani sitten säilytetty missä tahansa niin ainoa oikea tapa on syödä se huoneenlämpöisenä.
Ihan näppärä pikku eväs kyllä tämä banaani.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jääkaapissa tietysti. Silloin kun olin köyhä, eikä minulla ollut jääkaapissa erillisiä vihannes- ja hedelmälokeroita, jotka kierrättävät siellä ilmaa niin saakelin hienosti, että rehut säilyvät ainakin kuukauden tuoreena ja raikkaana, säilytin banaanit pöydällä.
 

Baldrick

Jäsen
Jos haluaa lapsenomaisesti, että banaani maistuu mahdollisimman makealta ja lähentelee koostumukseltaan pilttiä, niin silloin on ihan ok säilyttää pöydällä. Jos taas haluaa vähän raikkaamman maun ja hieman purutuntumaa, niin jääkaapista kylmänä ja ihan pienellä viherryksellä, niin on banaani parhaimmillaan!

En tiedä mikä siinä on, mutta lämmin banaani myös alkaa joskus harvoin jollain jännällä tavalla "pistämään" suussa. Mutta ei sen väliä, kun harvoin lämpöisenä niitä tulee syötyäkään.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kuulostaa lähes yhtä typerältä kuin pitää tomaatteja jääkaapissa.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Säilytän huoneenlämpöisessä jääkaapissa. Eli pois päältä olevassa jääkaapissa. Haha!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös