Säilytätkö banaanit huoneenlämmössä vai jääkaapissa?

  • 21 733
  • 97

Säilytätkö banaanit huoneenlämmössä vai jääkaapissa


  • Äänestäjiä
    238

Fordél

Jäsen
Simppeli kysymys meille banaaninsyöjille eli säilytätkö banaanisi oikeaoppisesti huoneenlämmössä vai ilmeisen suomalaiseen tapaan jääkaapissa?

Itse kuulun tyypillisiin suomalaisiin, jotka tunkevat banaaninsa jääkaappiin säilytykseen ja tykkäävät nauttia ne kylmiltään. Onhan huoneenlämpöinenkin banaani oikein hyvä, mutta kylmä banaani on raikkaampi ja koostumukseltaan mukavan kiinteä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus: huoneenlämmössä. Kuten omenat (ja muut hedelmät) sekä kurkutkin...
 
Kuka idiootti muka säilyttäisi kurkkua, banaania, tomaattia, yms. jääkaapissa? Itse saatan laittaa jos lähden ~viiden päivän reissuun, niin säilyy parempana paluuta varten... Kyllä nyt laski Forkan osakkeet mun silmissä!

Leivät sen sijaan keittiön pöydältä pakastimeen säilymään :)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huoneenlämmössä. Kypsyvät paremmin, mitään vihertäviä banaanejahan ei kukaan selväjärkinen syö.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Pakastimessa tai jääkaapin pakastelokerossa -vaihtoehto puuttuu.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Jääkaapissa. Tytär ei edes suostu syömään "lämpimiä" banaaneja. Itsellä sama tomaattien suhteen. Kylmä=raikas maku.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Huoneenlämmössä tietenkin. En voisi kuvitella muuten banaaneja säilyttäväni. Suorastaan naurettavaa on tunkea banaanit jääkaappiin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huoneenlämmössä tietysti. Toisinaan kuitenkin pakastan banaanin, halkaisen sen ja syön lusikalla. Parempaa kuin jäätelö.

edit. naislukijoilta puuttuu vaihtoehto "säilytän banaanit ruumiinlämmössä"
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hämmentävä kysymys, ei ole tullut koskaan mieleenikään laittaa banaaneja jääkaappiin. Pitääkin kokeilla miten vaikuttaa makuun.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Huoneenlämmössä tietysti. Toisinaan kuitenkin pakastan banaanin, halkaisen sen ja syön lusikalla. Parempaa kuin jäätelö.

edit. naislukijoilta puuttuu vaihtoehto "säilytän banaanit ruumiinlämmössä"

Tuota voisi melkein kokeilla, siis banaanin pakastamista. Pari kertaa olen kokeillut sitä allegorisesti harrastamalla aikuisten välistä seksuaalista kanssakäymistä eteläpohjalaisen naisen kanssa, mutta siitä on jo niin paljon aikaa että traumat ovat hälvenneet, joten josko tänään pakastaisin banaanin. Raportoin asiasta!
 

Baldrick

Jäsen
Jääkaapissa. Lämpimänä ne maistuu perseelle, eikä ne jääkaapissa kerää niitä helvetin pikkupörriäisiä ympärilleen.
 

Fordél

Jäsen
Pakastimessa tai jääkaapin pakastelokerossa -vaihtoehto puuttuu.

Puuttuu myös moni muu vaihtoehto, mutta siksi tuolla on kohta "Jokin muu".

Kuka idiootti muka säilyttäisi kurkkua, banaania, tomaattia, yms. jääkaapissa? Itse saatan laittaa jos lähden ~viiden päivän reissuun, niin säilyy parempana paluuta varten... Kyllä nyt laski Forkan osakkeet mun silmissä!

Ai perhana, täytyy siirtää välittömästi ne huoneenlämpöön. Tosin puolustaudun sen verran, että tiedostan kyllä missä niiden pitäisi olla, mutta jotenkin ne sattuu menemään tonne jääkaappiin. Keittiön pöydällä kun ei ole liikaa tilaa.

Leivät sen sijaan keittiön pöydältä pakastimeen säilymään :)

Keittiön pöytähän on juuri paras paikka säilyttää leipää. Tai no pakastimessa tietysti vanheneminen pysähtyy ja on siltä kannalta paras vaihtis, mutta menee liian vaikeaksi sulatella aina leipiä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Outo kysymys. Huoneenlämmössä tietysti. Kylmä banaani tuntuu ikävältä hammastossa. Jääkaapista vetäisty banaani ei myöskään maistu yhtä aromikkaalta kuin huoneenlämpöinen.

Jossakin Ralf Königin homosarjakuvassa leikittiin banaanilla. Sekoitanko nyt toiseen sarjikseen, vai laitettiinko huoneenlämpöinen banaani vielä hetkeksi mikroaaltouuniin, että banaani tuntuisi oikealla tavalla "lihaisalta"? Voihan nahkasaku tietysti säilöä banaaninsa vaikka pakastimessa, kunhan osaa ja ehtii lämmittää sen kun tarve tulee.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi ihmiskunnan sairaimmista harrastuksista on syödä jääkaappikylmiä banaaneja hieman raakana ja vihertävänä.

Hyi saatana, ei todellakaan noin ja minäpä syön banaanini huoneenlämpöisinä ja kypsinä.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
No ei kyllä tulisi mieleenkään laittaa niitä jääkaappiin. Tosin itse syön ne sellaisena, kun ne kaupasta tullessaan on. Banaanin pitää mielestäni olla hieman raaka. Jos siihen tulee yhtään mustia länttejä tai ylipäätään on hieman liian kauan syömättä, niin en enään tykkää. Kaupasta tulleena ne on juuri hyviä.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Banaanit yleensä huoneenlämmössä, koska kaupasta tullessa ne ovat usein vihertäviä ja maistuvat raa'alle. Huoneenlämmössä ne "kypsyvät" mukavasti ja saavat väriä. Jääkaapissa ollessaan ne usein unohtuvat ja jäävät syömättä.

Toisaalta omenat, kurkut, tomaatit, porkkanat ym. pidetään jääkaapissa.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Huoneenlämmössä tietysti. Banaani ei saa myöskään missään nimessä olla vihreä tai vihertävä, vaan keltainen ja parhaimmillaan banaani on, kun siihen tulee pieniä ruskeita täpliä.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Ei myöskään omenia hei pidetä jääkaapissa. Vihannekset toki, mutta en itse ole koskaan ottanut omenaa jääkaapista.

Nämähän ovat lähinnä tottumuskysymyksiä, mutta joo, omenat maistuvat minusta raikkaammilta suoraan jääkaapista, ja mehutkaan eivät haihdu yhtä nopeasti kuin huoneenlämmössä(?)

Mutta entäs suklaa, kuuluuko sitä säilyttää jääkaapissa vai ei? Itse säilytän huoneenlämmössä, viileä suklaa ei ole yhtä hyvää.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Huoneenlämmssä.

Banaaneihin liittyy oma pieni ympäristötekoni eli ostan ne aina ilman sitä pientä muovipussia. Joskus kassaneiti huomauttaa tästä, mutta vastaan, että ne ovat jo paketissa.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Mutta entäs suklaa, kuuluuko sitä säilyttää jääkaapissa vai ei? Itse säilytän huoneenlämmössä, viileä suklaa ei ole yhtä hyvää.
Se vähän riippuu. Huoneenlämpö on hyvä, mutta esimerkiksi hieman sulanut suklaa on kaikista pahin vaihtoehto. Itse suosin pikkaisen viileää suklaata, mutta ei sekään kovin hyvä ole jos pidemmän aikaa jääkaapissa pitää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös