Rockyn uusintaottelu – eli otteet kaukalossa kaudella 2010–2011

  • 362 393
  • 1 661

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
En todellakaan ole sitä mieltä, että jokaisesta suht puhtaastakin taklauksesta ruvettaisiin myllyttämään. Mutta, peli ei ollut likipitäenkään lapasessa tuolla hetkellä. Jokerit otti hallintaa, sekä taklauksen kohde oli kuumaverinen maalitykki, jonka peli sekoaa melko äkkiä näistä tempuista.

Olen melko varma, että pinnoja olisi jäänyt Poriin mikäli Kudroc ja Väänänen olisi heitetty pelistä pihalle. Lisäksi siinä olisi ennemminkin Jokereiden peli seonnut, eikä oltaisi nähty tuollaista totaalisen paskaa toista erää Ässiltä.

Tämä on oma näkemykseni, ja kyse siis vain tästä pelistä. En todellakaan meinaa mitään kevään 2006 kaltaista häröilyä, sillä silloin ei pärjätty muuten. Nyt joukkueella on muita vahvuuksia.

Mutta tässä pelissä ja tuolla hetkellä olisi ollut tilausta turpakäräjille.

Eiköhän se nyt ole jo selvinnyt että nämä kuittivihkojen käyttöönotot eivät kuulu Rockyn pelitapaan.
Ja sekin ollaan huomattu että jos pelaa pelitavan vastaisesti joutuu todenäköisesti katsomoon. Tuskin kukaan haluaa pelipaikkaansa menettää...

Tämä on kyllä totta.

Syytän tosin Rockya enemmän tätä rosterimuutosta, jossa ylimääräisiä pelaajia kokoonpanossa ei saa olla.
 
Viimeksi muokattu:

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Aivan. Ja toinen syy kuittivihkon esiinkaivamiseen olisi ollut se, että Zabo ei ole mikään viitosketjun vasen pakki vaan joukkueen tällä hetkellä kuumin pelaaja. Koodiston mukaan ns. tähtipelaajiin ei kosketa tai sitten alkaa jollakulla poskeen koskea.

Mutta kun ei niin ei. Eikä asiasta pidä osoitella mihinkään muualle kuin valmennusjohdon suuntaan. Ässien pirullisesta brändistä ei ole enää kuin muistot jäljellä ja kohta ei niitäkään. Jopa joku HMV Blues pelaa "porilaisempaa" jääkiekkoa kuin Punaiset Pata Pirut.
Yksi syy, miksei kuittia anneta on se, että nykyään pelataan 18 kenttäpelaajalla. Ennen seitsemäs puolustaja tai kolmastoista hyökkääjä oli joukkueen poliisi. Tilanne on sinänsä vittumainen, että jos haluat kuitata jonkun vastustajan kolttosen, joudut pelaamaan loppupelin 5 pakilla tai yhdellätoista hyökkääjällä.

Ei Rocky ole niin tyhmä, että katsoo play-offeissa omiensa telomista kädet silmillä. Varmasti tulee kuittia jossain vaiheessa, jos aihetta on. Mutta kasetti pitää kestää loppuun asti. Se kenen hermo kestää eniten, menee pitkälle. Ässien peli sekosi eilen juuri tämän takia. Jos sieltä halutaan joku noutaa, niin sitten mieluummin niin, että oma peli ei mene siitä sekaisin.

Ja mitä tulee tuohon HMV-kiekkoon, niin Ässät on kaukana siitä. Hyvä, että tälläisiä eilisiä tilanteita tapahtuu. Niistä joukkue oppii play-off sarjaa varten.

BTW, kuinka paljon Ville Peltonen saa illasta toiseen poikkaria niskaan ja keppiä puseroon? Ihan helvetisti. Mutta se kestää ne kuin mies. Jos ja kun Zabo aikoo nousta Sm-liigan ehdottomaan eliittiin, hänen täytyy hyväksyä se, että vastustaja taklaa ja ottaa häntä kovaa illasta toiseen. Ja se kuuluu jääkiekkoon. Zabo taitaa tietää sen itsekkin. Eilen hän ei näyttänyt pahemmin rutisevan, vaan heitti Väänäselle kuittia toisen maalin jälkeen.
 

Ralph

Jäsen
Tulen nyt kyseleen teidän mielipiteitänne, en haastamaan riitaa.

Minulla on kovissa toiveissa että torstaina JYP, Kerho ja HIFK voittaisivat, jotta pudotuspeleihin tulisi pari Ässät-HPK. Ja miksikö? Koska uskon että juurikin HPK on se joka voi olla se kivi Ässien kengässä. En usko Kilpeläisen kestävän vertailua Lassilaan.

Mutta, mitäs te sanotte? Kuullostaako Kerho&Lassila vastustajana pahalta? Joku huuteli että Ilves ja Lukko ovat ne pahimmat vaihtoehdot, mutta on Kerhokin vienyt Ässiltä tälläkaudella pisteitä suhteella 8-4 ja huomenna viimeinen koitos. HPK voittaa tämän ja antaa sen kuuluisan myrskyvaroituksen Ässille. Kuullostaako muuten Rinkelinmäki pahalta paikalta? Ei ole Ässille voittoja juuri herunut sieltä ja siellähän Ässäpelaajilta on myös paljon ylilyöntejä nähty. Ja siellä aina on kotituomaritkin.

Ottaisitteko mielummin vastaan puolivälieriin Kerhon, KalPan, Kärpät, Bluesin vai Jokerit? Minä olen siinä ajatuksessa että HPK on näistä pahin porilaisille. Kaikkihan pitää ottaa vastaan ja voittaa jos mestaruutta hakee, mutta silti.

Eli haluan kuulla vähän porilaisten mielipiteitä HPK:sta vastustajana.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse ottaisin Kerhon mielummin vastaan kuin Kärpät, mutta Jokerit tai Kalpa mielummin taasen kuin HPK.

En Hpk:sta ole muuten erityisen huolissani muutakuin tuosta Lassilasta. Mies on kuitenkin sellainen peikko että tarpeen tullen voittaa yksinään.
Keskinäisiä pelejä ollaan porissa hallittu mutta törmätty Lassilaan. Hämeenlinnasta ei edes voittoja välttämättä tarvittaisi, mutta kuitenkin uskoisin että sieltä tarpeentullen voittoja kaavitaan. Kuitenkin sielläkin kohtaamiset olleet tasaisia...

Oikeastaan kaikki käy, pääasia että päästiin poffeihin vittu! :D
 

Kuusumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelitilanteesta johtuvat käden kohotukset
Katoin sanakirjasta ja siellä oli lapasen kohdalla määritelmänä "HPK".
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
HPK:n loppukauden laskusuhdanne tekee HPK:sta aika mielekkään vastustajan. HPK:ssa on 2 riskitekijää. 1. Lassila 2. Sytyttääkö se yleisön ja pelaajat? Vaikka onkin entinen finaalivastustajamme niin kyllä luulen että Ässät haluaa mielummin sekä kannattajien että pelaajien toimesta niistä jonkun miljoonajengin nenän. Mikäs sen hienompaa kuin tiputtaa Kekäläiset kesälaitumille tai lähettää Tsekin C-maajoukkue takaisin tsekkosslovakkiaan?

Tämän hetken Ipa ei taida pelottaa ketää, eikä myöskään Blues? Kalpa olisi Ässille 1 suupala, mutta luulen että siitä sarjasta tulisi äärimmäisen tylsä. Jokerit tai Kärpät tänne sanon minä! Ossille sitten omat kannustusjoukot. Olisi vitun mageeta näyttää stadin pojille mitä tarkoittaa play off-huuma!
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kuullostaako Kerho&Lassila vastustajana pahalta?

Kerho on haastava mutta ei pahin mahdollinen vastus. Olen koko kauden pitänyt Ässiä parempana joukkueena, myös niissä peleissä jotka ollaan hävitty. Ne on olleet pienen marginaalin otteluita joita Ässät on kuitenkin pääosin hallinneet ja jos/kun pleijareissa tarvitaan ylimääräinen vaihde, uskon sen löytyvän nimenomaan Ässiltä eikä Kerholta. Ässät on joka suhteessa laveampi joukkue kun taas Kerhon peli lepää liikaakin Lassilan ja muutaman muun yksilön varassa.

Noista mahdollisista puolivälierävastustajista kelpaavat oikeastaan kaikki, mutta jos valita pitäisi, niin Kärppiä en toivoisi kohdattavaksi. Siinä porukassa on kuitenkin paljon kokemusta pudotuspelisarjojen voittamisesta ja lukuisia yksilöitä jotka voivat ratkaista pelejä yksin. Myös Raksila on edelleen paha paikka vierailla, varsinkin pudotuspeleissä.

Toisaalta, vastustajaksi pitäisi kai toivoa heti alkuun pahinta mahdollista, kaikki ne pitää voittaa kuitenkin.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toisaalta, vastustajaksi pitäisi kai toivoa heti alkuun pahinta mahdollista, kaikki ne pitää voittaa kuitenkin.

Tämä ajatusmalli on toki oikea, mutta samalla niin väärä.

Tuurilla on aina osansa myös mestaruuksissa ja nyt pitää toivoa, että Ässien "pahimmat vastustajat" (mikä kenenkin mielestä sitten on) pelaisivat toisiaan vastaan ja toinen luonnollisesti tippuisi pelistä Ässien tieltä pois.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuurilla on aina osansa myös mestaruuksissa ja nyt pitää toivoa, että Ässien "pahimmat vastustajat" (mikä kenenkin mielestä sitten on) pelaisivat toisiaan vastaan ja toinen luonnollisesti tippuisi pelistä Ässien tieltä pois.

Ajattelin asiaa lähinnä sen kautta että liian "helppo" puolivälierävastus saattaa antaa vääränlaista itsevarmuutta välieriin kun taas kova ja haastava sparraaja valmistaisi ja vahvistaisi joukkuetta tärkeimpiin koitoksiin. Toki tässä skenariossa on sekin vaara että mehut menevät liian varhain.

Ideaalitilanteessa pahimmat kilpakumppanit tietysti väsyttäisivät toisensa ja Ässät pääsisi paraatimarssilla mestaruuteen...
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Ajattelin asiaa lähinnä sen kautta että liian "helppo" puolivälierävastus saattaa antaa vääränlaista itsevarmuutta välieriin kun taas kova ja haastava sparraaja valmistaisi ja vahvistaisi joukkuetta tärkeimpiin koitoksiin. Toki tässä skenariossa on sekin vaara että mehut menevät liian varhain.

Ideaalitilanteessa pahimmat kilpakumppanit tietysti väsyttäisivät toisensa ja Ässät pääsisi paraatimarssilla mestaruuteen...

Eiköhän Ässien kauden teema ole "päivä kerrallaan" eli Ässät tuskin tuollaista virhettä tekee. HPK tai Jokerit, ihan lapasii on..
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eiköhän Ässien kauden teema ole "päivä kerrallaan" eli Ässät tuskin tuollaista virhettä tekee.

Teema voi olla mikä hyvänsä mutta ihmiset tuota peliä kuitenkin pelaavat ja pudotuspeleissä henkisellä seikoilla on huomattavasti suurempi merkitys kuin runkosarjassa. Tiistain episodi mietityttää edelleen, vati ei saisi kaatua ihan noin helposti.

Puhtaasti meiningin kannalta Jokerit olisi tietysti toivevastus.
 

Stern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kudrocin olisi ehdottomasti pitänyt hoitaa Väänänen sen takia, että peli oli juuri tuolla hetkellä lipsahtamassa Jokereille ja homma olisi pitänyt tuossa kohtaa saada seis.
Pahoittelen, että olen täällä niin kriittinen yhtä miestä kohtaan, mutta onko Kudrocilla sitten useinkin tapana käydä "hoitamassa" vastustajan hankalia pelaajia? Olen katsonut tällä kaudella kolme ottelua neljästä ja hurjinta "poliisitoimintaa" mitä olen mieheltä nähnyt, on ollut pari kovaa taklausta, joista usein on päädytty jäähypenkille. Kun tilanne on kuumentunut muuten, Kristian on luikkinut vaihtoon. Eihän se välttämättä paha asia ole, vältetään turhia jäähyjä ja muuta, mutta onko Kudroc ylipäätään sen tyyppinen pelaaja, jolta voisi poliisikäytöstä odottaa? Eihän se pelkkä koko ratkaise.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pahoittelen, että olen täällä niin kriittinen yhtä miestä kohtaan, mutta onko Kudrocilla sitten useinkin tapana käydä "hoitamassa" vastustajan hankalia pelaajia?

Virallisen Totuuden mukaan tämä on valmennuksen syy, sillä valmennus on kieltänyt Krisulta tappelut ja "äijien seinälle nostelun".

Vakavasti puhuen nämä odotukset kertovat enemmän tiettyjen kirjoittajien fantasioista kuin todellisuudesta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pahoittelen, että olen täällä niin kriittinen yhtä miestä kohtaan, mutta onko Kudrocilla sitten useinkin tapana käydä "hoitamassa" vastustajan hankalia pelaajia?...

Jos Kudroc:lla olisi vapaus tai jopa käsky toimia poliisina, niin kyllä hän homman varmasti hoitaisi, nyt Kudroc on näiden hässäköiden suhteen ylivarovainen. Se mitä itse ihmettelen on Kudroc:n heikko taklaustaito. Joko hän ajaa äijästä rujosti ohi tai sitten töniin käsillä, KK ei ilmeisesti osaa taklata kropalla.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Se mitä itse ihmettelen on Kudroc:n heikko taklaustaito. Joko hän ajaa äijästä rujosti ohi tai sitten töniin käsillä, KK ei ilmeisesti osaa taklata kropalla.

Voi olla niinkin mutta epäilen osasyynä olevan ns. lähtönopeuden. Suorilta jaloilta on vaikea niitata puhtaasti kropalla. Osaatko sanoa, yhtään noin 2-metristä pakkia SM-liigasta joka olisi hyvä taklaamaan kropalla? Itsellä tulee mieleen ainoastaan Karalahti joka pystyy vetämään raskaita pommeja mutta (nykyään) kovin usein valitettavasti nousevat kädet vastustajan päähän...
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Se mitä itse ihmettelen on Kudroc:n heikko taklaustaito. Joko hän ajaa äijästä rujosti ohi tai sitten töniin käsillä, KK ei ilmeisesti osaa taklata kropalla.

Tätä olen itse ihmetellyt monet kerrat ja tämä on myös yksi niistä syistä miksi toivoisin Kudrocille näytettävän ovea. Hän ei ole nimittäin lainkaan niin vahva kuin mitä koon perusteella voisi luulla. Taklaukset ovat yksi asia (ei niistä ihan sattumalta tule niin paljon jäähyjä), toinen on selkeä tilannevoiman puute: Ässille on tehty aika monta maalia tällä kaudella maalin edestä koska Kudroc jonka pitäisi siivota maalinedustaa ei ole saanut sitä siivotuksi.

Poliisinhommiin pidän Sammalkangasta luontevampana vaihtoehtona ja myös taklaajana Parru on ihan eri luokkaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi olla niinkin mutta epäilen osasyynä olevan ns. lähtönopeuden. Suorilta jaloilta on vaikea niitata puhtaasti kropalla. Osaatko sanoa, yhtään noin 2-metristä pakkia SM-liigasta joka olisi hyvä taklaamaan kropalla? Itsellä tulee mieleen ainoastaan Karalahti joka pystyy vetämään raskaita pommeja mutta (nykyään) kovin usein valitettavasti nousevat kädet vastustajan päähän...

Jos hyökkääjä tulee laidasta sisään noin ison taklaajan ei tarvitse tehdä muuta kuin kiilata kaveri laitaan, kyse on pelisilmästä ja ajoituksesta. Nyt KK jää usein hetkeksi seisomaan ja sitten ryntää kädet edellä vastustajaa kohti. Näissä tilanteissa vastustaja useimmiten pystyy suojaamaan kiekkoa ja pelaamaan sitä kaverille. Kahdessa viime kotipelissä Kudroc on hakenut megataklausta ja molemmissa hän on itse kerännyt kamppeita, Tappara pelissä taisi vähän loukkaantuakin kuin Doell väisti ryntäyksen.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Voi olla niinkin mutta epäilen osasyynä olevan ns. lähtönopeuden. Suorilta jaloilta on vaikea niitata puhtaasti kropalla.

Eipä tuolla Ryan Caldwellilla kummoista lähtönopeutta ole mutta aika lujaa mies kuitenkin taklaa ja vieläpä puhtaasti useimmiten.

Siitä olen täysin samaa mieltä että suorilta jaloilta on vaikea niitata, mutta eikös taklauksissa olekin kyse voiman lisäksi oikeasta ajoituksesta?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Jos hyökkääjä tulee laidasta sisään noin ison taklaajan ei tarvitse tehdä muuta kuin kiilata kaveri laitaan, kyse on pelisilmästä ja ajoituksesta. Nyt KK jää usein hetkeksi seisomaan ja sitten ryntää kädet edellä vastustajaa kohti.

No mulla oli mielessä enemmän omassa kulmassa/maalintakana tapahtuvat taklaukset, niissä KK mielestäni enemmän tönii käsillään vastustajaa kuin varsinaisesti taklaa. SaiPa/Ilves-ajoilta on kuitenkin jäänyt jotenkin mieleen hyvä ja painava taklauspeli, mitäköhän on miehelle tapahtunut.... eli potentiaali vahvoihin taklauksiin voisi periaatteessa olla olemassa mutta se tarvitsisi jonkun/KK:n itse kaivaa esille.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No mulla oli mielessä enemmän omassa kulmassa/maalintakana tapahtuvat taklaukset, niissä KK mielestäni enemmän tönii käsillään vastustajaa kuin varsinaisesti taklaa. SaiPa/Ilves-ajoilta on kuitenkin jäänyt jotenkin mieleen hyvä ja painava taklauspeli, mitäköhän on miehelle tapahtunut....

Veikkaan syyksi joko määrällisesti ja/tai laadullisesti riittämätöntä kesäharjoittelua. Edelliset kaudethan KK pelasi Ruotsissa jossa on vapaa treenikulttuuri ja myös viime kesän KK treenasi omin päin Slovakiassa. Iän karttuessa tuon kokoisen äijän on panostettava todella paljon liikkuvuuteen, koordinaatioon yms. pärjätäkseen nykykiekossa.

Kudroc olisi varmasti parempi taklaaja jos saisi itsensä kuntoon.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No mulla oli mielessä enemmän omassa kulmassa/maalintakana tapahtuvat taklaukset, niissä KK mielestäni enemmän tönii käsillään vastustajaa kuin varsinaisesti taklaa. SaiPa/Ilves-ajoilta on kuitenkin jäänyt jotenkin mieleen hyvä ja painava taklauspeli, mitäköhän on miehelle tapahtunut.... eli potentiaali vahvoihin taklauksiin voisi periaatteessa olla olemassa mutta se tarvitsisi jonkun/KK:n itse kaivaa esille.

Itse veikkaan nykyistä tuomarilinjaa kovien pommien kitkijäksi. Kahvaaminen yleistyy joka vuosi entistä enemmän ja tällä hetkellä ollaan oikeasti tosi kaukana siitä muutama vuosi sitten lanseeratusta "nollatoleranssista". Taklauspeliin puolestaan puututaan aiempaa kovemmalla kädellä. Esimerkkinä Kudrocin alkukausi, jolloin kaveri kylllä jakoi niittejä, mutta lähes joka kerta nousi tuomarin käsi pystyyn hiemankin kovemman niitin jälkeen, suurimmaksi osin taklaajan ja taklattavan kokoeron vuoksi. Kun KK:n olkapää on taklattavan pään korkeudella valmiiksi, puhaltavat tuomarit herkästi päähän kohdistuneen tai vaihtoehtoisesti kyynärpäätauklauksen. Myös ryntäys (joka on nykytuomareille hankala käsite) on usein kovan niitin jälkeen jäähyn syynä. Kudroc ei toki ole ainoa tämän linjan uhriksi joutunut pelaaja, vaan mm. JYP:n Malmivaara on muuttunut melko hyödyttömäksi tämän myötä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse veikkaan nykyistä tuomarilinjaa kovien pommien kitkijäksi.

Tuomarilinja ei selitä sitä miksi Kudroc pelaa niin paljon käsillään ja epäonnistuu yrityksissään taklata. Toki sääntömuutoksillakin on vaikutuksensa ja varmasti silläkin ettei tuomarilinjaa sanan tiukassa merkityksessä tunnu edes olevan. Pelaamista varmasti vaikeuttaa se jos pelaaja ei voi olla varma missä tilanteissa pilli soi ja missä taas ei.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuomarilinja ei selitä sitä miksi Kudroc pelaa niin paljon käsillään ja epäonnistuu yrityksissään taklata. Toki sääntömuutoksillakin on vaikutuksensa ja varmasti silläkin ettei tuomarilinjaa sanan tiukassa merkityksessä tunnu edes olevan. Pelaamista varmasti vaikeuttaa se jos pelaaja ei voi olla varma missä tilanteissa pilli soi ja missä taas ei.

Vähän tätä samaa ajoin takaa... Jääkiekko SM-liigassa on kuitenkin sen verran nopeatempoista, ettei epäröinneille juuri jää aikaa. Jos esim. olet niittaamassa kovaa ja mieleen juolahtaakin että jäähyllehän tästä voi joutua, voi tämä puolen sekunnin epäröinti johtaa todella noloon "ohitaklaukseen", sillä vastustaja kyllä huomaa epäröintisi ja käyttää sen hyödyksi. Toki kuntopuolella ym. on todella suuri vaikutus sille ehtiikö pelaaja edes ylipäätään taklaustilanteeseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös