Rocky IV: Burning Heart – eli otteet kaukalossa 2015–2016

  • 256 324
  • 2 231

josuk88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen lähtökohtaisesti Rockyn symppaaja, ja mielestäni olisi ansainnut lähteä kunnialla, mutta hetkellisesti tuntui jo siltä, että olin väärässä - valmentajan vaihtaminen kerrankin kannatti. No, nyt ollaan sitten vajottu about samaan tilanteeseen kuin silloin kun Rautakallio sai monoa. Ehkä se silti kannatti, jos ei pelillisesti, niin budjetin osalta - yleisömäärät on varmaan ollut nyt vähän parempia.

Todellakaan ei olla samassa tilanteessa. Rockyn kanssa ei taisteltaisi enää 10 sijasta. Ennakkoon selvät 0 pistettä peli. Nyt taisteltiin lentokonefiaskon jälkeen 1 piste. Ja taistelu jatkuu.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Vuoden 2016 SaiPa ja Kisapuisto on paha yhdistelmä. Kaikkine tapahtumineen pari erää+jatkoaika hienoa jääkiekkoa. Tammikuussa olis tyydyttävä tulos, mutta kyllähän tää nyt nakertaa. On oltu Kotkaniemen aikana lähes koko ajan pelin ytimessä, taisteltu voitosta illasta toiseen mutta vitusti liikaa hukattu pisteitä.

Tokalla erätauolla aioin pukea kaikkien pessimistien tunnot, eli kitkerä ja/rl-tappio tulossa. En tehnyt niin koska se on vähän laiskaa, ja Kiilholman 2-4 maalin jälkeen olin lähes varma että se voitto kairataan. Ei vittu kairattu. Siinähän oli vielä ylivoima 2-4 tilanteessa, kun yli 47 pelattu. Ote ja kaikki.

Neljä maalia vieraissa on hyvä, kiekonmenetykset omissa ja löysä maalinedustapelaaminen paha. Ja tehoton ylivoima sai jatkoa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Kantri-Jyri olisi kyllä näissä paikoissa mies paikallaan, joissa nämä pelit nyt hävitään.

Se on raaka peli rakennuksilla. Voi perkeleen perkele, kun nyppii. Nyt ne Sunny Car Teamille lahjoitetut pinnat olisi ollut tarpeen.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Todellakaan ei olla samassa tilanteessa. Rockyn kanssa ei taisteltaisi enää 10 sijasta. Ennakkoon selvät 0 pistettä peli. Nyt taisteltiin lentokonefiaskon jälkeen 1 piste. Ja taistelu jatkuu.

No tämä nyt on ikuista jossittelua, johon kukaan ei tiedä vastausta. Kotkaniemen johdolla peli on ajoittain parempaa, mutta tulokset ja pistekeskiarvo ei taida paremmaksi edes nousta. Tulos taululla kuitenkin ratkaisee.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No tämä nyt on ikuista jossittelua, johon kukaan ei tiedä vastausta. Kotkaniemen johdolla peli on ajoittain parempaa, mutta tulokset ja pistekeskiarvo ei taida paremmaksi edes nousta. Tulos taululla kuitenkin ratkaisee.

Ilmeisesti seuraat pelejä teksti-tv:n välityksellä, koska et ole huomannut pelillisiä muutoksia.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos Rautakallio olisi jatkanut myös ensi kausikin olisi jo nyt pilalla. Ammattimies Aho saanee Ässät aivan erilaiseen formuun kesän aikana huolimatta siitä, että paketissa tulee olemaan muutama pala, joita Aho ei olisi isolla todennäköisyydellä itse valinnut.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kantri-Jyri olisi kyllä näissä paikoissa mies paikallaan, joissa nämä pelit nyt hävitään.

Se on raaka peli rakennuksilla. Voi perkeleen perkele, kun nyppii. Nyt ne Sunny Car Teamille lahjoitetut pinnat olisi ollut tarpeen.

Kumpikin jengi teki virheitä omissa, mutta olihan SaiPa vähän ryhdikkäämpi oman maalin edessä. Kaksmetrinen Vancekin hävis tilanteita siinä. Kantri-Jyri tai vaikka Viitanen olis pistäny poikkaria veskan alueen reunalta niin että kypärät tärisis, ois jääny parikin SaiPan luukulta louhimaa tekemättä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pari peliä olen nähnyt ja pelillisesti ollaan kehitytty. Tuloksellisesti tuskin tahti on paljon parantunut, jos yhtään mikä on kauden päätyttyä ratkaisevaa.

Pelillinen kehittyminen tuo pisteitä, kun joukkueen pelitapa kehittyy ja pelaajien itseluottamus kasvaa. Valitettavasti nyt näyttää siltä, että aika loppuu kesken. Kotkaniemi ei kuitenkaan ole tammismainen projektivalmentaja, joka saa hetkellisesti joukkueen henkisen tilan huippuunsa. Hän saattaa olla mahdottoman tilanteen edessä, korjatessaan edeltäjänsä aiheuttamia ongelmia.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
No, jos välit oli täysin poikki vaihto oli välttämätön. Edelleen olen kyllä tavannut paljon nähneitä kiekko ihmisiä, jotka pitävät vaihtoa täysin turhana ja huonona. Itse kyllä pidän Kotkaniemestä, Ahosta en ennakolta paljon lämpene.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No, jos välit oli täysin poikki vaihto oli välttämätön. Edelleen olen kyllä tavannut paljon nähneitä kiekko ihmisiä, jotka pitävät vaihtoa täysin turhana ja huonona. Itse kyllä pidän Kotkaniemestä, Ahosta en ennakolta paljon lämpene.

Olen minäkin Rautakallion miehiä tavannut ja ymmärrän heidän mielipiteensä. Rocky on hyvä ja karismaattinen valmentaja, myös entisen työnantajansa mielestä. Hän vaan menetti työmotivaationsa jäätyään sivuun Ässien ensi kauden kaavailuista ja tämä oli anteeksi antamatonta.
 

passenger

Jäsen
No, jos välit oli täysin poikki vaihto oli välttämätön. Edelleen olen kyllä tavannut paljon nähneitä kiekko ihmisiä, jotka pitävät vaihtoa täysin turhana ja huonona. Itse kyllä pidän Kotkaniemestä, Ahosta en ennakolta paljon lämpene.

Minäkin olen nähnyt ja kuullut paljon nähneitä kiekkoihmisiä, joiden mielstä vaihto oli käsittämätön. Suurimmalla osalla heistä ei ole mitään käsitystä, mitä Ässissä tapahtui.
 

Puksprööti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä tää kauai päättyi siihen kun Rocky erotettiin ja päätettiin vetää kauai loppuun APUvalmentajalla. Rautakallion kanssa Ässät olisivat takuuvarmasti päässeet pelaamaan tuon yhden lisäkotipelin. Hyvä tsemppi ei riitä kun ei osaa valmentaa - ei ollut ensimmäinen peli (neljäs putkeen) kun tehdään junnumaisia mokia peluutuksessa, ketjuissa, ohjeistuksessa. Mutta kiva että suurin osa jatkiksen nimimerkeistä tykkää tästä meidän mr.tsempparista.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä tää kauai päättyi siihen kun Rocky erotettiin ja päätettiin vetää kauai loppuun APUvalmentajalla. Rautakallion kanssa Ässät olisivat takuuvarmasti päässeet pelaamaan tuon yhden lisäkotipelin. Hyvä tsemppi ei riitä kun ei osaa valmentaa - ei ollut ensimmäinen peli (neljäs putkeen) kun tehdään junnumaisia mokia peluutuksessa, ketjuissa, ohjeistuksessa. Mutta kiva että suurin osa jatkiksen nimimerkeistä tykkää tästä meidän mr.tsempparista.
Provo on aina provo. Mitä ihmettä päässä liikkuu, minkälaisilla silmillä noita pelejä katselee, jos mielipiteet pelistä on tuollaiset?
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Kyllä tää kauai päättyi siihen kun Rocky erotettiin ja päätettiin vetää kauai loppuun APUvalmentajalla. Rautakallion kanssa Ässät olisivat takuuvarmasti päässeet pelaamaan tuon yhden lisäkotipelin. Hyvä tsemppi ei riitä kun ei osaa valmentaa - ei ollut ensimmäinen peli (neljäs putkeen) kun tehdään junnumaisia mokia peluutuksessa, ketjuissa, ohjeistuksessa. Mutta kiva että suurin osa jatkiksen nimimerkeistä tykkää tästä meidän mr.tsempparista.


Ootsä kyllä ihana <3

Rautakallion aika kun sitten taas oli tunnettu hyvästä peluutuksesta ja suorastaan jumalaisesta kommunikaatiosta, eiksje? Yhtään pistettä ei perseilty ja loppuun asti taisteltiin. Hyökkäyspelikirjassa oli jotain ideaa jne jne...

ei se nyt ainakaan huonommaksi ole mennyt. Nyt kentällä on yrittävä ja taisteleva patapakka, jolla joskus löytyy vahingossa jopa joku varianssi. Ja jos tuo nykyinen on nyt Mr. Tsemppari, niin oliko se edellinen vaihtoehto Sir Yrmy, vai Hra Hyökkäyspelikirja?
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos Rautakallio olisi jatkanut myös ensi kausikin olisi jo nyt pilalla. Ammattimies Aho saanee Ässät aivan erilaiseen formuun kesän aikana huolimatta siitä, että paketissa tulee olemaan muutama pala, joita Aho ei olisi isolla todennäköisyydellä itse valinnut.
Samaa ajattelin itsekin. Aho on kuitenkin hieman raikkaampi valmentaja kuin Rocky ja on kuitenkin sellainen valmentaja, mikä saa saletisti tulosta aikaan. Aikaa siihen menee, mutta ensi kauden peli on varmaan jo hieman erilaista, vrt. nykyiseen tyyliin ja on ainakin eri äijiä toteuttamassa asiaa.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Vaikka Kotkan myötä peli-ilme onkin parantunut selkeästi, niin tulokset ei näytä juurikaan sen paremmilta kuin mihin kyettiin Rockyn johdolla. Ja toinen asia, mikä on viime aikona pistänyt silmään, on pelaajien mullittelu. Jos koutsi on wanhan liiton miehiä kera kovan vaatimustason, kuten Rocky ja Ika Lehkonen, niin ei mee pitkäänkään kun joukkueen SISÄLTÄ joku tai jotkut pelaajat katsovat asiakseen sahata oksaa koutsinsa alta ja masinoida jotain kapinaliikettä koutsista eroon pääsemiseksi.....
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Marttinen oli kaukalossa poikansa kanssa, kun kävin lounastamassa hallilla. Ihan kunnossa näytti olevan, laukoi paljon ja luisteli. Jos on kokoonpanossa jo lauantaina niin voi vaan jossitella ajoitusta, olisi se saanut ajoittua viikkoa aikaisemmaksi.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Aika surkuhupaisaa, että kauden aikana hävittiin paljon pelejä kun ei itse saatu tehtyä maaleja. Nyt kun vihdoin pystytään tekemään riittävästi maaleja niin oma pää vuotaa karmeasti. Jotenkin joukkueesta kumpuaa sellainen voittamisen pelkääminen, sen takia parinkaan maalin johto kolmannessa erässä ei riitä täysiin pisteisiin. Tätä on paha enää tällä kaudella saada kuntoon, pelataan nyt loput pelit pois ja jossei riitä mihinkään niin sitten alkaa kesälomat.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Välillä niinkin päin, että suht heikolla esityksellä kolme pistettä. Paremmalta tämä maistuu, kuin hyvän esityksen jälkeen nolla pistettä (esim. Tappara-peli).

Toki varmasti oli kova jännitys päällä, joka selittää vaisuutta, ei siinä mitään. Ja eihän KooKookaan mikään huippu ollut, Pata puolusti maalinedustaa hyvin. Kaksi erää näytti siltä, että Ässät odottaa tyrmäysiskua, onneksi tätä ei koskaan tullut.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Jännitys ainakin säilyy edelleen, vaikkei tuota nyt kehumaan pääse. KooKoo hallitsi kiekollisena kuitenkin niin paljon, voisi lähes sanoa että tämä oli nyt niitä pelejä kun huonompi voitti. Toki on sanottava Ässille kehuksi, että tänään puolustuspeli onnistui varsin kiitettävästi, se riitti tällä kertaa

Kirjoitin heti elokuussa pitsiturnauksen jälkeen, että syöttöpeli oli aivan kauhean näköistä, mikään ei toiminut: ei syöttösuunnat, ei syöttöjen laatu eikä niiden vastaanottaminen. Enpä olisi uskonut, että joudun sanomaan tasan samaa myös nyt maaliskuun alussa, on tuo kauhean näköistä sählyä. Se oli jo parempaa jossain vaiheessa syksyllä, mutta nyt se on hukkunut taas johonkin..
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Hallilta kotiuduttu ja hyvä tunnelma oli. Peli ei kummoisia esittänyt, KooKoo enemmän niskanpäällä ja Ässät koitti vain selviytyä. Tällä kertaa se onnistui ja mukaan elintärkeät 3p. Vielä viime sekunneillakin näytti, että KooKoo pistää tasoihin mm ylärimalaukaus mutta Ahonen kesti taidolla ja tuurilla.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Hallilta kotiuduttu ja hyvä tunnelma oli. Peli ei kummoisia esittänyt, KooKoo enemmän niskanpäällä ja Ässät koitti vain selviytyä. Tällä kertaa se onnistui ja mukaan elintärkeät 3p. Vielä viime sekunneillakin näytti, että KooKoo pistää tasoihin mm ylärimalaukaus mutta Ahonen kesti taidolla ja tuurilla.

Radioselostuksen mukaan maalipaikat KK:lle kahden erän jälkeen 12 - 2 eikä ne Ässien paikat edes olleet kovin vaarallisia.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Radioselostuksen mukaan maalipaikat KK:lle kahden erän jälkeen 12 - 2 eikä ne Ässien paikat edes olleet kovin vaarallisia.

Itse laskin Ässille koko matsiin kolme laatupaikkaa, pari siitä väliltä.

Aika huolestuttavasti KooKoo sai toimitettua kiekkoa maalille, mutta edusta setvittiin hyvin. Vähänkin heikommalla tuurilla joku olisi kyllä mennyt sisään, siinä määrin paljon KooKoo sai noita tilanteita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös