Kyse on pelkästä sopimuksesta. Oltaisiin voitu sopia toisinkin. Liiga koittaa nyt ottaa maksimaaliset rahat tuotteestaan tajuamatta, että tämä taktiikka toimii vain muutamia vuosia. Liiga luulee Ruudun avulla saavansa näkyvyyttä, mutta ihmisille ei välity sama tunnelma kuin paikanpäällä. Yleisömäärien lasku on kierre joka syvenee kun tunnelman paskuus ylittää sen tietyn lakipisteen. Jääkiekkoa ei kuitenkaan voida pelata tyhjille katsomoille. Toivon, että Liiga reagoi edes jotenkin tähän nykyiseen trendiin.
Sopiahan voi tietysti mitä vaan, luultavasti kuitenkin tarjousten hinnat on merkittävästi pienempiä, jos sopimukseen on kirjattu joku alara tuotten ulosmyyntiin. Tämä tarkoittaa sitä, että joukkueilla olisi entistä vähemmän rahaa käytössään joukkueita rakennettaessa.
Sanomallahan ei ole enää muuta intressiä kuin kokeilulla paikata massiivisia tappioitaan mahdollisimman paljon. Ja jos onkin niin, että 14,95/kk on se selkeästi tuottavin malli tuotteen myyntiin, pitäisi seuroissa vain kehittää ottelutapahtumaa.
Jatkossa Telian kanssa Liigan kannattasi pyrkiä kehittämään tv-nettilähetyksiä edelleen siten, että tunnelma halleilta saataisiin välittymöön kotikatsomoihin paremmin, kaukalon äänet, mahdollisesti selostajaton lähetys, erätaukokilpailujen markkinointi siten, että ne televisioidaan ja siihen jotakin kilpailua, jota voi pelata kotisohvalta mobiilisti.
Kaikki lähtee sieltä ottelutapahtumasta, jos se on hyvä, niin ihmiset tulevat kyllä hallille. Olennainen osa sitä tunnelmaa on toki muut ihmiset ja Ässien pään avaus lähes ilmaisilla korteilla sattui oikeaan aikaan. Mielestäni olisi loistavaa, jos Telian tuotteen saisi kausikorttiin kaupan päälle.
Oikeuksien hintaa saadaan haluttua korkeammalle korkeammilla tilaus- ja katsojamäärillä.