Rinkelinmäki ja HPK:n palvelut

  • 1 350 937
  • 6 834

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Kyse on pelkästä sopimuksesta. Oltaisiin voitu sopia toisinkin. Liiga koittaa nyt ottaa maksimaaliset rahat tuotteestaan tajuamatta, että tämä taktiikka toimii vain muutamia vuosia. Liiga luulee Ruudun avulla saavansa näkyvyyttä, mutta ihmisille ei välity sama tunnelma kuin paikanpäällä. Yleisömäärien lasku on kierre joka syvenee kun tunnelman paskuus ylittää sen tietyn lakipisteen. Jääkiekkoa ei kuitenkaan voida pelata tyhjille katsomoille. Toivon, että Liiga reagoi edes jotenkin tähän nykyiseen trendiin.


Sopiahan voi tietysti mitä vaan, luultavasti kuitenkin tarjousten hinnat on merkittävästi pienempiä, jos sopimukseen on kirjattu joku alara tuotten ulosmyyntiin. Tämä tarkoittaa sitä, että joukkueilla olisi entistä vähemmän rahaa käytössään joukkueita rakennettaessa.

Sanomallahan ei ole enää muuta intressiä kuin kokeilulla paikata massiivisia tappioitaan mahdollisimman paljon. Ja jos onkin niin, että 14,95/kk on se selkeästi tuottavin malli tuotteen myyntiin, pitäisi seuroissa vain kehittää ottelutapahtumaa.

Jatkossa Telian kanssa Liigan kannattasi pyrkiä kehittämään tv-nettilähetyksiä edelleen siten, että tunnelma halleilta saataisiin välittymöön kotikatsomoihin paremmin, kaukalon äänet, mahdollisesti selostajaton lähetys, erätaukokilpailujen markkinointi siten, että ne televisioidaan ja siihen jotakin kilpailua, jota voi pelata kotisohvalta mobiilisti.

Kaikki lähtee sieltä ottelutapahtumasta, jos se on hyvä, niin ihmiset tulevat kyllä hallille. Olennainen osa sitä tunnelmaa on toki muut ihmiset ja Ässien pään avaus lähes ilmaisilla korteilla sattui oikeaan aikaan. Mielestäni olisi loistavaa, jos Telian tuotteen saisi kausikorttiin kaupan päälle.

Oikeuksien hintaa saadaan haluttua korkeammalle korkeammilla tilaus- ja katsojamäärillä.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Miten sitten Porissa riittää lähes 5000 katsojaa tiistai-illan peliin?

Kyse on ajoituksesta. Ässät laski hinnoitteluaan kun Ruutu maksoi 30e kuukaudessa. Halvin kausari maksoi vain 99 euroa eli se oli halvempi kuin koko kauden Ruutu. Tämä toi halliin katsojia, jotka kuluttivat rahaa ja loivat tunnelmaa. Ässät teki positiivisen tuloksen, panosti vähän lisää joukkueeseen ja nyt tällä itseään ruokkivalla kierteellä melkein myyvät hallin loppuun.

Liekö syy sitten Tappara.

Ässäthän juu myi niitä 99-kausareita kait sen tuhannen viissataa kappaletta vai mitä nyt olikaan tänä vuonna. Onko se sitten tuonut oikeita, rahaa kuluttavia, katsojia lisää, niin jotenkin tunne, että eipä nyt ihan älyttömästi. Viikonloppuisinkin seisomakatsomossa ihan hyvin tilaa, enemmän kuin aiemmin parhaissa peleissä. Tunnelmakin on tuon kausikorttihinnoittelun aikana ollut välillä hartaampi kuin kirkossa koskaan, vain hiljainen "homo"-huuto kaikuu tyhjistä penkeistä kolikoiden kilistessä jäälle. Ässät ei mitään erikoista panostusta joukkueeseen tehnyt ja muutenkin vähän liioittelua tuo loppu. Sen verran siimaa, että kyllä jonkinlaista positiivista pöhinää on tuossa kausikorttialessa, että ehkä se vähän lisää joidenkin hallilla käyntiä ja ehkäpä myös ottaa kaverin mukaan.

Että silleen...
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Kyse on pelkästä sopimuksesta. Oltaisiin voitu sopia toisinkin. Liiga koittaa nyt ottaa maksimaaliset rahat tuotteestaan tajuamatta, että tämä taktiikka toimii vain muutamia vuosia. Liiga luulee Ruudun avulla saavansa näkyvyyttä, mutta ihmisille ei välity sama tunnelma kuin paikanpäällä. Yleisömäärien lasku on kierre joka syvenee kun tunnelman paskuus ylittää sen tietyn lakipisteen. Jääkiekkoa ei kuitenkaan voida pelata tyhjille katsomoille. Toivon, että Liiga reagoi edes jotenkin tähän nykyiseen trendiin.

Kyllä se tässä nyt on tuo TV-oikeudet omistava Sanoma, joka päättää sen hinnoittelun. Liigan ja Sanoman välinen sopimus ei nähtävästi sisällä mitään, mikä estäisi tällaisen yleisömääriä rankasti syövän hinnoittelun. Tämä on Liigalle nyt karu oppi ja katsotaan mitä jatkossa tapahtuu. Ensi vuonna puikkoihin astuu Telia, jonka kanssa sopimus on nähdäkseni jo tehty, eli ei varmaan siinäkään sopimuksessa ole estetty tällaista toimintaa. Koukku on kuitenkin siinä, että jos Liiga vaatisi sopimukseen jotain tiettyä hintarajaa pelien myymiseen kuluttajille, niin kuinkas kiinnostavat nämä TV-oikeudet olisivat kenellekään ostettavaksi ja saisiko Liiga niistä yhtä paljon rahaa kuin tällä hetkellä? Ei varmaankaan.

En tiedä mitkä on Sanoman intressit tässä nykyisessä hinnoittelussa. Tuskin tekevät parasta mahdollista tulosta näin hinnoittelemalla. Varmaan haluavat nyt hoitaa tämän kauden alta pois vaan mahdollisimman yksinkertaisesti. Tuotekehitys on jo sammutettu, kun ei jatkoa enää tullut. En myöskään usko hetkeäkään, että Telia myisi tätä tuotetta ensi kaudella tällaisilla polkuhinnoilla, eli tämä on nyt tämän kauden juttu. TV-näkyvyyden heittämä haaste sinänsä on toki olemassa ensi vuonnakin, mutta ei luultavasti ihan näin murskaavana.

Kerho on mielestäni päivittänyt hinnastoaan hyvin nykyaikaiseksi ja siitä osoituksena tänä vuonna saavutettu kausikorttien myyntiennätys. Tämä tuorein Ruudun tarjous, eli kaikki pelit 14,95/kk, tuli ihan yllätyksenä ja saataville 1-2 viikkoa ennen liigan alkua. Ei irtolippuhinnastoakaan ole kauhean kohteliasta halventaa enää tässä vaiheessa, kun on jo myyty 1500 kausikorttia tiettyyn hinnastoon perustuen. Kausikorttimyynnin osalta taas ollaan kokonaisuudessaan auttamatta myöhässä tämän kauden osalta.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Teliahan myy jo tällä hetkellä ensi Liigakautta tuohin samaan hintaan, toki saattaa olla että tarjoukseen nyt tarttuvat pääsevät huutamaan ähäkuttia kaikille muille ensi syksynä.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Teliahan myy jo tällä hetkellä ensi Liigakautta tuohin samaan hintaan, toki saattaa olla että tarjoukseen nyt tarttuvat pääsevät huutamaan ähäkuttia kaikille muille ensi syksynä.

Tällä hetkellä Telia vain välittää palvelua omaan verkkoon. Tällä hetkellä ei ole muuta järkevää hinnoittelutapaa, kun Neloselta saa tuohon hintaan mihin vaan netin kautta.

Telialla tilaus on nähdäkseni toistaiseksi voimassaoleva tilaus, ja kun oikeudet ensi kaudeksi siirtyvät Telialle, niin kyllä se hinnoittelu muuttuu ja tulee koskemaan myös näitä vanhoja tilauksia. Tässä kohtaa siis määräaikaisuuden puuttuminen tilauksesta ei ole hyvä juttu.

Voin olla väärässäkin, mutta pitäisin erikoisena ratkaisuna, jos hinnoittelu pysyy tuollaisena. Telia haluaa kyllä tästä tulevasta satsauksestaan varmasti parempaa hintaa ja katetta
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Tällä hetkellä Telia vain välittää palvelua omaan verkkoon. Tällä hetkellä ei ole muuta järkevää hinnoittelutapaa, kun Neloselta saa tuohon hintaan mihin vaan netin kautta.

Telialla tilaus on nähdäkseni toistaiseksi voimassaoleva tilaus, ja kun oikeudet ensi kaudeksi siirtyvät Telialle, niin kyllä se hinnoittelu muuttuu ja tulee koskemaan myös näitä vanhoja tilauksia. Tässä kohtaa siis määräaikaisuuden puuttuminen tilauksesta ei ole hyvä juttu.

Voin olla väärässäkin, mutta pitäisin erikoisena ratkaisuna, jos hinnoittelu pysyy tuollaisena. Telia haluaa kyllä tästä tulevasta satsauksestaan varmasti parempaa hintaa ja katetta

Kovasti nuo ainakin kivijalkaliikkeessä väittivät, että tarjous koskee käytännössä 18 kk, joista jokainen on saman hintainen. Tilaus katkeaisi siis kesäksi, kun Liigakiekkoa ei pelata, ja jatkuisi taas syksyllä kestäen ensi Liigakauden loppuun saakka.

Edit. Ei tosin olisi ensimmäinen kerta kun kyseisessä liikkeessä puhutaan epätosia.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Kovasti nuo ainakin kivijalkaliikkeessä väittivät, että tarjous koskee käytännössä 18 kk, joista jokainen on saman hintainen. Tilaus katkeaisi siis kesäksi, kun Liigakiekkoa ei pelata, ja jatkuisi taas syksyllä kestäen ensi Liigakauden loppuun saakka.

Edit. Ei tosin olisi ensimmäinen kerta kun kyseisessä liikkeessä puhutaan epätosia.

Jos on 18kk määräaikainen sopimus, niin sen hinta ei tietenkään voi muuttua kesken kaiken. Jos taas toistaiseksi voimassaoleva, niin mikään ei estä sen hinnan muuttumista ensi kaudeksi. Jos myymälässä noin sanotaan, niin haluaisin sen kirjallisena. En ole Telian asiakas, joten en ole perehtynyt heidän tarjontaan.

Onhan toki sekin mahdollisuus, että Telia edistää oman kaapelinsa houkuttelevuutta tarjoamalla liigan oman verkkonsa asiakkaille tuohon hintaan ja myy sitä muille operaattoreille kovemmalla hinnalla välitettäväksi. URHO-TV:n aikaankin Sonera onnistui tekemään heidän kanssa sellaisen sopimuksen, mikä aloitti tämän joka ikisen pelin näkymisen eri kanavilla. Tämä palvelu oli silloin vain Soneran verkon asiakkaille. Silloin Telia/Sonera ei ollut varsinainen tv-oikeuksien haltija, mutta kyllä sekin tapaus osoittaa, miten liigaa voidaan käyttää aika vahvasti kilpailuetuna. Ja historiaa löytyy juuri tältä toimijalta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Se on varma syksyn merkki, kun palstalla joku alkaa haukkua milloin mitäkin tahoa ja etsiä milloin mitäkin syytä alhaisiin katsojamääriin. Sitten keväällä taas ilmoitetaan että katsojakeskiarvo on noussut. Tää on kyllä melkonen ikiliikkuja. 27 ottelua jäljellä ja keskiarvo 3469, mitäs jos nyt ei ihan vielä heitettäisi kirvestä kaivoon ja vedettäisi mitään foliohattuja kuinka kaikki katsoo kotona. Halvat kausarit olleet juuri parasta lääkettä tälläisiin muka halpuuksiin. Itse en kyllä ole koko Ruudun aikana maksanut kertaakaan yli 20€/kk hintaa, ettei tuossa nyt mitään järisyttävää eroa ole.

Ihan oikeasti 3 peliä vasta kotona pelattu ja vastutajana ollut niinkin mediaseksikäs jengi kuin Ipa lauantaina ja tiistaina Ässät, nyt jos olisikin ollut HIFK ton Ipan tilalla ja hallissa yli 4000 niin oltaisiinko sitten tyytyväisiä? No ei oltaisi kun jossain vaiheessa sieltä kuitenkin tulee se tiistai ja joku vähemmän seksikäs seura vastaan ja ihmiset miettii että no lauantaina olisi vähän parempi peli ja silti tulee se noin 3000 lukema ja taas palsta repeää ja syitä on ties missä. Siellä on viimekaudella kellotettu viikkopeleissä niinkin hurjia lukemia kuin 3079 keskiviikkopelissä 11.1.2017 Lukkoa vastaan. Sitä ennen ja sen jälkeen paukkukin 4000 viikonloppupeleissä. Että jos nyt vaan vähän odoteltaisiin, katsotaan sitten 10 pelin kohdalla, tai joulutauolla, että miltä se tilanne näyttää. Ei oikein tälläiset panikoinnit mene tajuntaan, kun sama ilmiö tapahtuu joka vuosi.
 

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
Jatkossa Telian kanssa Liigan kannattasi pyrkiä kehittämään tv-nettilähetyksiä edelleen siten, että tunnelma halleilta saataisiin välittymöön kotikatsomoihin paremmin, kaukalon äänet, mahdollisesti selostajaton lähetys, erätaukokilpailujen markkinointi siten, että ne televisioidaan ja siihen jotakin kilpailua, jota voi pelata kotisohvalta mobiilisti.
Tässä on lähtökohtaisesti ideaa. Kun ei voi vaikuttaa, niin pitää ottaa huomioon. Telia on avainasemassa Liiga-tuotteen kehittämisessä. Tämän kaltaiset hybridit/kombinaatiot kehittäisi tuotetta paremmaksi ja se olisi kohtuullisen kiistaton win-win-win tilanne Telia-Liiga-seura. Eikä case hirveän monimutkaiseltakaan vaikuta. Monet toimenpiteet lisäävät katsojan näkökulmasta:
- vieraspelien kiinnostavuutta (olohuonetuoteratkaisut siihen),
- kotijoukkueen seuraamista paikanpäällä tai kotona (omat erilaiset ratkaisut molempiin käyttötilanteisiin)
- Liigan arvo nousee ja seurojen paikallinen kiinnostavuus lisääntyy
Eri asia sitten onkin osaavatko lätkäjätkät? Niillä tuntuu aika moni seura olevan miehitetty. Eikä näissä kuvioissa ehkä se paras osaaminen, ellei ole sitten koulut käyty uran jälkeen ja mielellään melko korkealla tasolla.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
HPK:n tämän kauden introvideo on nyt nähtävillä seuran sivuilla.

HPK:n kausivideo 2017-2018 – viimeinen kolmesta suuresta — Hämeenlinnan Pallokerho

Tuolla oli selitettykin tätä introvideoiden taustaa, eli nämä menneiden kausien introvideot ovat siis olleet tribuutteja kaupungin kolmelle isolle brändille. Ensimmäinen oli Hämeen Linnalle, toinen oli HPK:lle ja tämä kolmas sitten Aulangolle.

Nyt mulle aukes tää video vähän paremmin, eli tuo alkuhan kuvastaa kuinka Kerho on nostettu suosta ja pohjamudista, ja aloittanut jälleen matkan huipulle.

Tuo loppu jää kuitenkin edelleen vähän omituiseksi, eli Pennanen viskaa kiekon alas näkötornista ja pelaajat hyppää perässä. Wtf? Jotenkin tulee tuosta edelleen mieleen, että nousu päättyy sitten lopulta pitkään pudotukseen...
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuo loppu jää kuitenkin edelleen vähän omituiseksi, eli Pennanen viskaa kiekon alas näkötornista ja pelaajat hyppää perässä. Wtf? Jotenkin tulee tuosta edelleen mieleen, että nousu päättyy sitten lopulta pitkään pudotukseen...
Omasta mielestäni tuo kuvastaa sitä, että joukkueen ja seuran eteen tehdään kaikki mahdollinen. Ja mitä ikinä valmentaja sulta vaatiikaan niin sä teet, etkä kysele. Kurinalaisuutta ja sisua pitää siis löytyä.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Omasta mielestäni tuo kuvastaa sitä, että joukkueen ja seuran eteen tehdään kaikki mahdollinen. Ja mitä ikinä valmentaja sulta vaatiikaan niin sä teet, etkä kysele. Kurinalaisuutta ja sisua pitää siis löytyä.

Näin se varmastikin on. Jotenkin tossa odottaa, että tuo video pysähtyisi siihen Pennasen kädessä olevaan HPK-kiekkoon zoomaamiseen, mutta sitten se nakkaakin sen vielä meneen ja jengi menee ihan pähkinöiksi. Noh, makustellaan tätä.

Tähänkin ois taas sopinut hyvin se, että Keränen kantaa sinne näkötorniin sen limuautomaatin selässään ja paiskaa sen sieltä alas. Eeppinen hetki Kerhon historiassa. Ehkä seuraava video voisi kertoa sen automaatin tarinan?
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Hieman hämmentävä tuo pelaajat metsänpeikkoina tai mitä suomalaisen mytologian hahmoja ovatkaan, mutta ihan tunnelmaa nostattava video. Kai ne pelaajat on sitten valmiita tekemään mitä ikinä Pendo käskee.

Steelersillä on muuten hyvin samankaltainen introvideo ja täysin samoissa maisemissa. Kuka plagioi ja ketä, kun videoiden tekijöinä on eri firmat?
 

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
Hieman hämmentävä tuo pelaajat metsänpeikkoina tai mitä suomalaisen mytologian hahmoja ovatkaan, mutta ihan tunnelmaa nostattava video. Kai ne pelaajat on sitten valmiita tekemään mitä ikinä Pendo käskee.

Steelersillä on muuten hyvin samankaltainen introvideo ja täysin samoissa maisemissa. Kuka plagioi ja ketä, kun videoiden tekijöinä on eri firmat?
Mikä on steelers...?
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Mikä on steelers...?

Hämeenlinnalainen pääsarjatasolla pelaava salibandyseura, joka tavoittelee tälle kaudelle realistisesti ensimmäistä pudotuspelipaikkaansa. Että silleen...

HPK:n lippuhinnoittelu ja palvelut näyttävät olevan paranemaan päin, mielestäni ainoa mikä nyt ontuu on ollut tiedottaminen. Näistä uudistuksista pitäisi pöhistä jo ennen kauden alkua ja tosissaan. Nyt itsellekin nämä uutiset tulivat yllätyksenä, vaikka aktiivisesti Kerhoa seuraankin.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK

Ihan kuin joku muuten lukisi jatkoaikaa tuolla toimistolla. Täällähän heiteltiin ajatuksia aiemmin juuri tuosta ravintolatoiminnan laajentamisesta. Samoin juteltiin siitä, että ei taida olla kovin yleisessä tiedossa, että kausikortin voi hankkia vielä kesken kaudenkin ajankohtaan soviteltuun hintaan.

Osaako joku sanoa noista aitioista, että onko niitä usein liigapeleissä tyhjillään? Enpä ole huomannut sillä silmällä katsella. Reippaastihan niitäkin nykyään hallissa on, ja tuo 60€/hlö ei nyt enää kauhean posketon hinta ole, jos haluaa jotain vähän erityistä ohjelmaa joskus järjestää. Tuossa ei nyt kyllä mainita, että kuinka suuri porukka täytyy olla, että tuolla hinnalla aition saa käyttöönsä. Yrityksillehän nuo aitiohinnat ei näytä olevan "per henkilö" -hintoja, vaan kiinteästi 10 hengen aitio maksaa 1000€ ja 15 hengen aitio 1500€.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Ihan kuin joku muuten lukisi jatkoaikaa tuolla toimistolla. Täällähän heiteltiin ajatuksia aiemmin juuri tuosta ravintolatoiminnan laajentamisesta. Samoin juteltiin siitä, että ei taida olla kovin yleisessä tiedossa, että kausikortin voi hankkia vielä kesken kaudenkin ajankohtaan soviteltuun hintaan.

Osaako joku sanoa noista aitioista, että onko niitä usein liigapeleissä tyhjillään? Enpä ole huomannut sillä silmällä katsella. Reippaastihan niitäkin nykyään hallissa on, ja tuo 60€/hlö ei nyt enää kauhean posketon hinta ole, jos haluaa jotain vähän erityistä ohjelmaa joskus järjestää. Tuossa ei nyt kyllä mainita, että kuinka suuri porukka täytyy olla, että tuolla hinnalla aition saa käyttöönsä. Yrityksillehän nuo aitiohinnat ei näytä olevan "per henkilö" -hintoja, vaan kiinteästi 10 hengen aitio maksaa 1000€ ja 15 hengen aitio 1500€.
Se mitä olen itse satunnaisesti seuraillut niin saannut sen kuvan, että vkl matseihin melko hyvin saatu aitiot myytyä, mutta viikolla sitten noin puolet.
 

Lilleman

Jäsen
Osaako joku sanoa noista aitioista, että onko niitä usein liigapeleissä tyhjillään? Enpä ole huomannut sillä silmällä katsella. Reippaastihan niitäkin nykyään hallissa on, ja tuo 60€/hlö ei nyt enää kauhean posketon hinta ole, jos haluaa jotain vähän erityistä ohjelmaa joskus järjestää. Tuossa ei nyt kyllä mainita, että kuinka suuri porukka täytyy olla, että tuolla hinnalla aition saa käyttöönsä. Yrityksillehän nuo aitiohinnat ei näytä olevan "per henkilö" -hintoja, vaan kiinteästi 10 hengen aitio maksaa 1000€ ja 15 hengen aitio 1500€.

Tällä kaudella ei ole aitioita myyty vielä kertaakaan täyteen. Parhaimmillaan oli ensimmäisessä pelissä kaksi tyhjää, kun taas edellisessä pelissä oli peräti 4.
 

Ralph

Jäsen
"Ensi viikolla kahdesti kotikaukalossa: 4.10. HPK-Lukko ja 7.10. Vanhat pelipaidat -teemainen HPK-KooKoo!"

Mikäs tämä teemapeli on? Vanhat oranssit, siniset vai mustat päällä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös