Rinkelinmäen C5

  • 23 603
  • 92

M10

Jäsen
Pallokorva kirjoitti:
Yhtenä keinona voisi ehkäpä ajatella ennen peliä ja pelaajien saapuessa jäälle jonkinlaista seremoniamestaria JÄÄLLE, joka komentaisi katsojat ylös penkeistä ja osallistumaan tunnelman nostattamiseen, vaikkapa nyt edes taputtamalla.

Kyllä. Haluasin erityisesti nähdä Jorma Hassisen ritariksi pukeutuneena huutamassa megafooniin; "Lähteekö teistä ääntä, HÄ?!"
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Sikakatsomo vs. Sikakatsomo Ry

C5-Jarppa kirjoitti:
Nurkkakantainen en mielestäni ole, jos meidän yhdistys onkin luonut jäsenilleen tiukat kriteerit, minkä mukaan peleissä ollaan. Ja niitä on turha kysellä, ne vaan ei ole julkisia juttuja.
Yhdistyksen sisällä olemme puineet eri ongelmatilanteita ja -tapauksia etu- ja jälkikäteen. Pyrimme koko ajan kehittämään ja parantamaan omaa toimintaamme. Oikeasti olemme ylpeitä siitä mitä olemme, väheksymättä samalla mitenkään ketään muuta faniporukkaa tai yksittäisiä faneja.


Olen aina itse tuonut julki koko ajan mediassa, että sikakatsomo käsitti ennen noin 550 hengen seisomakatsomon (nykyään pienennetty), ja me (Sikakatsomo Ry.) ollaan vaan se ehkä näkyvin osa siitä. En ymmärrä näitä katkeran sävytteisiä kirjoitelmia tästä asiasta, niin no ehkä olisin hiukan kateellinen itsekin jos en olisi ko. yhdistyksen jäsen....



Master God kirjoitti:
....Ongelma tosiaan on siinä, että mediassa sikakatsomosta puhuttaessa nousee aina esiin tämä kyseinen ryhmittymä samalla, kun koko muu katsomonosa ikäänkuin unohdetaan. Niinpä joku sikakatsomolainen voikin tuntea hieman närää siitä, että hänet jätetään ikäänkuin sikakatsomon ulkopuolelle, vaikka ehkä olisikin katsellut vuosikaudet pelejä C5:sta..

Niin, itse näkisin, että Master God kiteytti aika hyvin itse villakoiran ytimen. Asia on omasta mielestäni hyvin pitkälti niin, että suuri yleisö ei ymmärrä tätä Sikakatsomon ja Sikakatsomo RY:n eroa. Itsellenikin se on ollut hieman epäselvä, josta johtuen päätinkin nostaa metelin asiasta.

Asiain tässä valossa päädyn vielä kertaamaan, miksi näen tässä asiassa epäkohdan. Asiahan on niin, että useasti julkisuudessa esiintyy nimenomaan Sikakatsomo RY, jolla on omat ja omaa yhdistystään palvelevat mielipiteensä. Suuri yleisö kuitenkin tietämättömyyttään ymmärtää asian niin, että kyseessä on koko Sikakatsomon näkemys jostain asiasta.

Koska Sikakatsomo RY on eräänlainen suljettu järjestö "salaisine" sääntöinen, on mielestäni jossain määrin väärin, että he ikäänkuin puhuvat näidenkin sikakatsomolaisten suulla, joilla ei ole mahdollisuutta kuulua Sikakatsomo RY:een, tai vaikuttaa näihin lausuntoihin.

Suurin ongelma asiassa onkin siis se, että tämä nimiasia antaa sellaisen signaalin, että kyseessä on nimenomaan se iso Sikakatsomo, johon kaikki ovat tervetulleita.

Loppukaneetiksi päädyn kuitenkin korostamaan, että Sikakatsomo RY:n toiminta on mielestäni hyvin asiallista ja tervetullutta, enkä siis näin ollen ole millään ristiretkellä tai suorittamassa ajojahtia ko. porukkaa kohtaan. Kunhan nyt täältä sivupöydästä olen seuraillut asioita

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Master God kirjoitti:
Niinpä joku sikakatsomolainen voikin tuntea hieman närää siitä, että hänet jätetään ikäänkuin sikakatsomon ulkopuolelle, vaikka ehkä olisikin katsellut vuosikaudet pelejä C5:sta.
Jaa, kukas tällaista närää nyt sitten tuntee? Tuntuu vaan siltä, että sitä närää tunnetaan lähinnä C5:n ulkopuolella. En minä ole ainakaan siellä mitään närää havainnut siitä, että jollakulla on valkoinen fanipaita tms. Sellainenhan nyt olisikin minun mielestäni ihan lapsellista. Muuten oikein asiallinen kirjoitus nimim. Master Godilta.
 

C5-Jarppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,Maajoukkue mallia Suomi
ervatsalo kirjoitti:
Suuri yleisö kuitenkin tietämättömyyttään ymmärtää asian niin, että kyseessä on koko Sikakatsomon näkemys jostain asiasta.

Koska Sikakatsomo RY on eräänlainen suljettu järjestö "salaisine" sääntöinen, on mielestäni jossain määrin väärin, että he ikäänkuin puhuvat näidenkin sikakatsomolaisten suulla, joilla ei ole mahdollisuutta kuulua Sikakatsomo RY:een, tai vaikuttaa näihin lausuntoihin.

Suurin ongelma asiassa onkin siis se, että tämä nimiasia antaa sellaisen signaalin, että kyseessä on nimenomaan se iso Sikakatsomo, johon kaikki ovat tervetulleita.

Täältä tähän

Johon jo vastasinkin kertaalleen, tässä kuitenkin toisto, jos meni ohi insinööri-Ervatsalolta, eli itse itseäni lainaten:
C5-Jarppa kirjoitti:
Olen aina itse tuonut julki koko ajan mediassa, että sikakatsomo käsitti ennen noin 550 hengen seisomakatsomon (nykyään pienennetty), ja me (Sikakatsomo Ry.) ollaan vaan se ehkä näkyvin osa siitä.
En ymmärrä näitä katkeran sävytteisiä kirjoitelmia tästä asiasta, niin no ehkä olisin hiukan kateellinen itsekin jos en olisi ko. yhdistyksen jäsen.

Rajoja voitte siis Ervatsalon johdolla avata siihen suuntaan, että ei kai jokaisen kannustaminen voi jostain paidasta olla kiinni? Aikuisten oikeasti! En minä ainakaan ole kertaakaan kuullut pelkän C5 Sikakatsomopaidan mitään itsekseen huutelevan tai kannustavan!

Sikakatsomo Ry= edelleenkin tulevaisuudessa Sikakatsomo Ry.
Koitappa elää sen tiedon kanssa, vakka sitten vaikeaa olisikin ihan sivupöytään asti.
Ajatusleikkinä ihan vaan, miten sinun elämä muuttuisi vaikka Sikakatsomo Ry:n nimi muuttuisi joksikin muuksi, jota se tosin ei tule tekemään.
Ethän itse edes katsele pelejä sikakatsomosta?

Pakko vielä todeta, että ennen Sikakatsomo Ry:n perustamistakin jo vuosia oli ko. katsomo henkilöitynyt mediassa muutamaan vähän näkyvämpään katsojaan.
Minua et tosin sikakatsomosta saa pois kulumallakaan, itse lähden sitten, kun aika on siihen poistumiseen kypsä omasta mielestäni.

Ja nyt vetäydyn tästä keskustelusta enemmän ja vähemmän "salaisesti".
Alkaisi jo play-offit! =)
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Rontti kirjoitti:
Jaa, kukas tällaista närää nyt sitten tuntee? Tuntuu vaan siltä, että sitä närää tunnetaan lähinnä C5:n ulkopuolella. En minä ole ainakaan siellä mitään närää havainnut siitä, että jollakulla on valkoinen fanipaita tms. Sellainenhan nyt olisikin minun mielestäni ihan lapsellista. Muuten oikein asiallinen kirjoitus nimim. Master Godilta.
Esitinkin asian muodossa "joku voi tuntea närää". En tiedä tunteeko, mutta ei kai sekään ihan poissuljettua ole? Lapsellisia ihmisiä on.

Jarpalle voisin vinkata, että en usko tässä kenenkään olevan savustamassa henkilöitä tai yhdistyksiä pois C5:sta. On vain tuotu julki, niin kuin asia kaiketi onkin, että suuri yleisö ei näe eroa Sikakatsomon (C5-katsomon koko yleisön) ja Sikakatsomo ry:n välillä, mikä voi aiheuttaa sekaannuksia. Ja mikä, kuten todettua, lienee enemmän median kuin Sikakatsomo ry:n tai sen jäsenistön vika.

Enkä toisaalta tiedä, liekö kyseinen sekaannuksen mahdollisuus sitten niin suuri asia, että siitä kukaan yöuniaan menettää. Kunhan nyt tuodaan mielipiteitä julki.
 
Viimeksi muokattu:

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Master God kirjoitti:
Esitinkin asian muodossa "joku voi tuntea närää". En tiedä tunteeko, mutta ei kai sekään ihan poissuljettua ole? Lapsellisia ihmisiä on.
Nii-in, ja siihen voikin sitten sanoa vain että: mitäs sitten (ilman kysymysmerkkejä ja välinpitämättömän ylimielisesti).
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Rontti kirjoitti:
Nii-in, ja siihen voikin sitten sanoa vain että: mitäs sitten (ilman kysymysmerkkejä ja välinpitämättömän ylimielisesti).
Samaa voi tietysti kysyä kaikista muistakin Jatkoaika-kirjoituksista.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Niin, minä en nyt tarkoittanut suoranaisesti kirjoitusta, vaan sitä että jos joku nyt on kärsinyt suurta tai pientä närää ko. asian takia, niin eihän tuolle nyt voi mitään muuta oikein sanoa. Maailma on karmea ja epis paikka, varsinkin sikakatsomo.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Rontti kirjoitti:
Niin, minä en nyt tarkoittanut suoranaisesti kirjoitusta, vaan sitä että jos joku nyt on kärsinyt suurta tai pientä närää ko. asian takia, niin eihän tuolle nyt voi mitään muuta oikein sanoa. Maailma on karmea ja epis paikka, varsinkin sikakatsomo.
Tuosta olen toki samaa mieltä. Paitsi sikakatsomosta en tiedä, kun en ole siellä ollut kuin sen muistelemani kerran. Pitäisköhän kokeilla toistekin - vaikka joku höpöhöpö- KalPa-peli.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Tässä kai ei ole muuta vaihtoehtoa kuin paini?

Muistetaan nyt kuitenkin, että Hämeenlinnassa on ollut vittuileva jääkiekkokatsomo jo Kuivansillan ajoista. Näin sanoi meirän pappa. Ja Osku. Eikä niillä ollut silloin mitään fanipaitoja.
 

ptctinke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Historiaa

Gagne kirjoitti:
Tässä kai ei ole muuta vaihtoehtoa kuin paini?

Muistetaan nyt kuitenkin, että Hämeenlinnassa on ollut vittuileva jääkiekkokatsomo jo Kuivansillan ajoista. Näin sanoi meirän pappa. Ja Osku. Eikä niillä ollut silloin mitään fanipaitoja.
Kts.
 

Minski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
siis

Gagne kirjoitti:
Muistetaan nyt kuitenkin, että Hämeenlinnassa on ollut vittuileva jääkiekkokatsomo jo Kuivansillan ajoista. Näin sanoi meirän pappa. Ja Osku. Eikä niillä ollut silloin mitään fanipaitoja.

mistä kummasta täällä taas kinataan :D sikakatsomo paidoista?? joo kuten edellä mainittu, ei ne paidat siellä kannusta ^^ ja samalla lailla mulle ainakin kaikki on sikakatsomolaisia, ihan sama minkälainen paita on päällä vai onko ollenkaan. :D
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No jos nyt pari sanaa uskaltautuisin minäkin lausumaan tästä meidän "Sikakatsomosta".

Sikakatsomossa voitaisiin minunkin mielestäni enemmän panostaa oman joukkueen kannustukseen kuin vierasjoukkueiden pelaajille vittuilemiseen. Onko tolla vittuilemisella kuitenkaan niin paljoa vaikutusta vierasjoukkueen pelaajiin kuin "Siat" olettavat? Vai olisiko kotijoukkueelle enemmän hyötyä kunnon kannustuksesta?

Toinen miinuspuoli mitä näen, niin on se, että myös minun mielestäni Sikakatsomo on saanut aivan liian suuren huomion, aivan kuin siellä hallissa ei muita olisikaan. Ja myös tästä syystä etenkin eräillä Sikakatsomon jäsenillä on selvästi noussut jotain myös päähän.

Mutta jos sanotaan plus-puolia, niin onhan se totta, että Sikakatsomo on ainoa katsomon osa, jossa on tunnelmaa ja edes jonkunlaista kannustusta.

Mielestäni olisikin järkevää kuitenkin jättää Sikakatsomo kannustamaan ja vittuilemaan rauhaansa ja alkaa panostamaan siihen, miten myös muualle hallille sitä tunnelmaa saataisiin.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
d2uce kirjoitti:
Eräältä toiselta palstalta poimittua: http://www.freewebs.com/kerhonpuolesta/
Erittäin hyvä juttu, että joku on ottanut asian hoitaakseen netin puolella, toivottavasti tätä kautta löytyy porukkaa myös ihan käytännön tasolle asti.


Yksi juttu "pelaajakorteissa" kyllä aiheutti pientä repeilyä:
- Ströbä on kotiutunut hyvin joukkueeseen, ja tehnyt hyvällä prosentilla maaleja.

 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
sika säkissä kirjoitti:
Pääläski vetää highfivea muutaman muun kanssa.

Way to go.

Millon ne tasonmittaukset alkaa, kun niistä ei ole mitään tietoa missään?
 

C5-Jarppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,Maajoukkue mallia Suomi
Kausi pulkassa ja pulkka Kokkolassa?

sika säkissä kirjoitti:
Pääläski vetää highfivea muutaman muun kanssa.

Way to go.

Joillakin sitä riittää virtaa sentterien näyttöjen ja menestymisen ohessa.

Vaasa sitten taas nousi liigaan?
Mikä helvetin Hokki hyssyttelemässä Virtalan veljesten johdolla?

Juu, kovia tasonmittauspelejä vaan sinne Vaasaankin, on pirun kiva, kun oma lätkäjoukkue menestyy.
Sitä on keskivertaisesti itselläkin paljon mukavampaa ja helpompaa, kun oma joukkue tosiaan menestyy. Kun sitä vertaa ihan hypoteettiseen tilaan, ettei oma joukkue menestyisikään, vai mitä "sika säkissä"?
 

Ezbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara now and forever
Onpa hyvä, että sikakatsomon huudot loppui ennen aikojaa. Naurettavia huutoja sieltä kuitenkin pääsääntöisesti kuuluu, huippuna Koivulle ja Oksalle osoitetut syöpähuudot. Jokerit fanit ovat osuneet lauluillaan asian ytimeen...

"Kasva isoksi älä aikuiseksi"
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Ezbe kirjoitti:
Onpa hyvä, että sikakatsomon huudot loppui ennen aikojaa. Naurettavia huutoja sieltä kuitenkin pääsääntöisesti kuuluu, huippuna Koivulle ja Oksalle osoitetut syöpähuudot. Jokerit fanit ovat osuneet lauluillaan asian ytimeen...

Joo mieti! Oksa pelaa vielä omassa jengissä ja silti huudellaan tollasia!
 

d2uce

Jäsen
Ezbe kirjoitti:
Onpa hyvä, että sikakatsomon huudot loppui ennen aikojaa. Naurettavia huutoja sieltä kuitenkin pääsääntöisesti kuuluu, huippuna Koivulle ja Oksalle osoitetut syöpähuudot. Jokerit fanit ovat osuneet lauluillaan asian ytimeen...

"Kasva isoksi älä aikuiseksi"

Älä unohda sylkemistä, ylipainoa ja keskisormia!

Minäs vuonna muuten Hakametsästä loppui ääntely?
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
d2uce kirjoitti:
Minäs vuonna muuten Hakametsästä loppui ääntely?
Paikallisten jääkiekkojoukkueiden pelatessa Hakametsässä, nähdään siellä aina maailman mahtavin hiljaisuustifo. Ai ei ole muka kannustuskylttyyriä.

Syöpä pulkalla ja kaikki mausteet, kiitos.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Ezbe kirjoitti:
Naurettavia huutoja sieltä kuitenkin pääsääntöisesti kuuluu, huippuna Koivulle ja Oksalle osoitetut syöpähuudot.
Vain kummallinen ihminen nauraa syöpähuudoille ja vielä kehuskelee asialla.

Täysin 100% fakta eli Oksan syöpähuuto on tosin väärinkuultu 'Oksa, syötä!' Mäkiahon ollessa ihan vapaana hyökkäyssinisellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös