Rillipäät, nuo uljaan soturikansamme mätämunat?

  • 42 776
  • 198

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Jykke1978
Silmälasipäiset naiset ovat seksyjä.

Riippuu rilleistä. Ja niiden pitäjästä..
 

Jet Pilot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
Itse olen vankkumaton piilolasien ystävä ollut jo kahdeksan vuotta. Kun tuota huononäköisyyttäkin on niin isolla kauhalla annettu (-7 molemmissa), niin ilman laseja ei onnistu juuri mikään. Ja lisäksi noilla lukemilla silmälaseja käyttäessä silmät kutistuvat sellaisiksi nuppineulan pään kokoisiksi, mikä ei ole kovin tyylikkään näköistä.

Piilolinsseistä en ole oikeastaan mitään haittapuolia löytänyt. Joku joskus pelotteli, että voi olla vaarallista nukkua linssit silmissä. Ja paskat, kymmeniä kertoja sitä on tullut juovuspäissään ties missä nukuttua lasit päässä, ja aamulla näkökyky on ollut lähes loistava. Myös humalassa joskus tapahtuvat enemmän tai vähemmän leikkimieliset painiottelut sujuvat huomattavasti mukavammin piilolinssien kuin kakkuloiden kera.

Uiminen / saunominen onnistuu myös erinomaisesti, kunhan muistaa sukeltaessa olla avaamatta silmiä.

Kun kuukausilinssien + nesteiden hintakaan ei päätä huimaa, en kerta kaikkiaan kykene löytämään mitään negatiivista piilolinsseistä. Kuka tässä mitään kalliita leikkauksia kaipaa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Eikös muuten Paavo Väyrynen saatu joskus nalkkiin siitä, että piti silmiensä edessä sellaisia hämäyslaseja näyttääkseen viisaammalta? Siihen olisi tosin vaadittu mielestäni paljon muutakin, vaikka eittämättä silmälasit saavat monasti pitäjänsä arvokkaamman näköiseksi kuin mitä itse asiassa onkaan.

Piilolaseja ei varmastikaan kovin moni pidä tuon syyn takia, vaikka niitäkin on kuulemma jos jonkinlaista väriä ja kuviota. Itse haluaisin sellaiset suklaan väriset, kun tytöt kuulemma sellaisista tykyttävät.
 

Käkätin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeen Parasta Kiekkoa
Rillipää tämäkin neiti

Ite olen ollut peruskoulusta pääsyn jälkeen rillipää. En mä vois kuvitellakaan meneväni johonkin silmäleikkaukseen, en pystyis ollakaan varmaan ilman rillejä/piilareita.
Piilarit on todellakin parempi vaihtoehto baari-iltaan kuin rillit sen takia että kun olen lyhyt niin tulee välillä iskuja kyynärpäistä tanssilattialla...
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
On noita piilareita aikoinaan tullut käytettyä. Omalla kohdallani vaan kävi niin, että muutaman vuoden käytön jälkeen silmät alkoivat selkeästi ärtyä yhä enemmän ja enemmän. Päivittäinen käyttöaika lyheni selkeästi alle kymmenen tunnin.

Veikkaan, että aika harvalle piilarit ovat mikään lopullinen ratkaisu taittovirheisiin. Nuorisolle ne sopivat passelisti, mutta jossain vaiheessa niiden käyttö alkaa kuitenkin tuntua rasittavalta ja epätarkoituksenmukaiselta. Ja liittyyhän pitkäaikaiseen käyttöön selkeä terveydellinenkin riski, jonka vuoksi kannattaa todellakin käydä välillä oikealla silmälääkärillä tarkastuttamassa silmänsä eikä tyytyä vain pelkän optikon mielipiteisiin. Loppujen lopuksi vaihtoehdoiksi jäävät enää perinteiset silmälasit ja leikkaus.

Leikkauksen hinta on tietty aika korkea, mutta se on enemmänkin kertaluonteinen kustannus. Rillit ja piilarit sen sijaan vaativat aika ajoin uusimisia, joten kyllä niistäkin hintaa tulee ajan mittaan. Toki leikkauksestakin kannattaa muistaa, että silmälasit tekevät paluun siinä vaiheessa, kun ikänäkö alkaa rassaamaan. On kuitenkin ihan eri asia ollako voimakkaasti likinäköinen vaiko käyttää laseja lukiessa.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Nyt löytyi ketju jakaa tämäkin viisaus: silmälasipäiset ihmiset ovat vastenmielisempiä kuin normaalit. Miehen rilleillä ei ole juurikaan merkitystä, naama ei jää niin helposti mieleen, mikä on monesti vain hyvä asia. Naisen taas pitää olla järkyttävän kaunis ja/tai hyvin muodostunut ollakseen haluttava silmälasien kanssa.

Ne jotka vilpittömästi hehkuttavat pokien seksikkyyttä vastapuolessa, ovat lähes poikkeuksetta itse rillipäitä.

Ervalta hieno messu.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Viestin lähetti Panzerfaust

Ne jotka vilpittömästi hehkuttavat pokien seksikkyyttä vastapuolessa, ovat lähes poikkeuksetta itse rillipäitä.

Tätä en kyllä omalla kohdallani todellakaan allekirjoita. Enpä silti ole muiden ihmisten sielunelämään kyseisessä asiassa tutustunut. Itse tosiaan käytän laseja vaan satunnaisesti, mutta lasien käyttö on tullut mukaan vasta n. 5 vuotta sitten. Silmälasipäiset naiset puolestaan ovat aina kiehtoneet minua.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Edit: tuli kaks kertaa...
 
Viimeksi muokattu:

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
JustinCase: laita ne rillit päähän, tuli sama kahteen kertaan.
Kyllä Marilyn Monroe on rillit päässä seksikäs, ei sille voi mitään. Tulee ope/sairaanhoitaja kuvitelmia mieleen.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Viestin lähetti Jykke1978
Silmälasipäiset naiset ovat seksyjä.

Kuten nimimerkki kakkonenkin tuossa aiemmin totesi, niin minunkin kohdalla tämä asia nimenomaan riippuu silmälasien käyttäjistä.

Itsehän olen pitänyt silmälaseja siitä lähtien, kun yläasteelle lähdin, eli vuodesta 1997 (ellen ihan väärin muista). Muistan, kun ala-asteelta lähtien luokallani ollut tyttö alkoi käyttämään silmälaseja joskus yläasteen lopussa/lukion alussa ja täytyy sanoa, että entistä "kuumemmaksi" ko. neiti muuttui. Tapasin sattumalta hänet viikko sitten ja täytyy sanoa, että kannassani pysyn edelleen.

Minkäänlaista silmäleikkausta ei ole koskaan tullut mieleeni, saati sitten piilareiden käyttöä. Silmälasien käyttö tuntuu niin vaivattomalta, että mennään nyt näillä.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Piilolinssit ovat mielestäni ehkä jopa top 3 keksintö, jos otetaan ihmisen elämää helpottavat tuotteet.

Rillien käyttäminen oli ensalkuun erittäin outo ja vieras asia mulle. Pahimmassa murrosiässä lukion ekalla muistaakseni ne sain.

Nykyisin rildot ovat ihan kiva lisä ulkoisen imagon luomisessa - siis siten, että jättääkö ne päähän vai luottaako piilareihin.

Mielestäni rillipirujen ei kannata surkutella kohtaloaan vaan ottaa se enemmänkin etuoikeutena, että saa käyttää rillejä. Juuri ulkonäöllisesti se on mielestäni piristävä tekijä - siksi paljon erilaisia cooleja rillimalleja on.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti MC61
Mielestäni rillipirujen ei kannata surkutella kohtaloaan vaan ottaa se enemmänkin etuoikeutena, että saa käyttää rillejä. Juuri ulkonäöllisesti se on mielestäni piristävä tekijä - siksi paljon erilaisia cooleja rillimalleja on.
Just. Itse koen silmälasit lähinnä pahana riippuvuutena. Pelkästään sängystä ylös nouseminen saa hengenvaarallisia piirteitä jos laseja ei saa nenälle heti. Hankalaa varsinkin öisin, kun pitää lähteä kuselle. Talviset lasinhuurtumat täällä onkin jo käsitelty. Sateella tarvitsisit pienet lasinpyyhkijät kuten autoissa. Uimahallille kun lähdet, et näe hallin seinässä olevaa kelloa etkä tiedä ketkä ovat saunassa kanssasi. Jos joku siellä lauteilla puhuu, et todellakaan tiedä yrittääkö hän keskustella sinun vai jonkun muun kanssa. Parturissa et tiedä, miten hiuksiasi leikataan kun lasit pitää ottaa parturoinnin ajaksi pois. Ja kun käytät laseja, ne ovat kuitenkin suurimman osan ajasta likaisia.

Cooleja rillimalleja, no joo. Jos yrität käyttää sellaisia rillejä, jotka muidenkin mielestä ovat cool, sinun täytyy vaihtaa ne vähintään kahden vuoden välein. Muoti nääs muuttuu. Sangat + ohennetut, kovapintaiset ja heijastamattomat linssit kustantavat helposti 300...400 erkkiä. Tarjouksista ei ole hyötyä, koska ne koskevat vain varastovoimakkuuksia. Ja sitten pitää tietty hankkia vielä aurinkolasit, jotka ovat n. 50 euroa tyyriimmät kuin tavalliset lasit.

Coolia ja etuoikeutettua my ass.
 

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Viestin lähetti ervatsalo

Rillit huurtuvat tai tahriutuvat ihmiskehon eritteisiin.
Lemmentemppuja tehtäessä lasit voi tietysti riisua.

Entäpä juopottelu lasit päässä? Silkkaa via dolorosaa ja vittuilua. Naisetkin karttavat rillipäitä. Piparia ei heru kuin säälistä, ja sekin toiselta rillipäältä.

Mitenkäs muut, onko porukassa muitakin rillipäitä?

Täältä tähän

Yksi rillipää ilmoittautuu lisää joukkoon. Miinuksia onneksi sen verran vähän, että ilman laseja pärjää, muttei autolla ajaessa sentään kuitenkaan. Silloin joko lasit tai piilarit päähän ja rattiin.

Lemmenleikeissä hyvä apu näköpulmiin ovat piilarit. Eivät tahriudu ainakaan itselläni.

Juopottelu lasit päässä sujuu erinomaisesti.
Sitäpaitsi olen huomannut että moni jannu tai jannutar on komeampi tai kauniimpi lasit päässä kuin ilman niitä.
Niillä siis voi myös tulla komeammaksi tai kauniimmaksi.

Tänä päivänä on niin paljon trendikkäitä lasejakin, että moni ostaa lasit ilman vahvuuksia. Ja tämä on faktaa.

Erva, lasit pukee sua :) nou hätä!
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Viestin lähetti Tykki
Cooleja rillimalleja, no joo. Jos yrität käyttää sellaisia rillejä, jotka muidenkin mielestä ovat cool, sinun täytyy vaihtaa ne vähintään kahden vuoden välein. Muoti nääs muuttuu. Sangat + ohennetut, kovapintaiset ja heijastamattomat linssit kustantavat helposti 300...400 erkkiä. Tarjouksista ei ole hyötyä, koska ne koskevat vain varastovoimakkuuksia. Ja sitten pitää tietty hankkia vielä aurinkolasit, jotka ovat n. 50 euroa tyyriimmät kuin tavalliset lasit.

Coolia ja etuoikeutettua my ass.

Positiivinen ajattelutapa! Toivottavasti sovellat samaa myös muussa elämässäsi.

Oma optikkoni myy viimeistä huutoa olevia rillimalleja ainakin minulle niinsanottuun asevelihintaan. Nykyiseni ovat puolitoista vuotta vanhat ja näyttävät edelleen erittäin cooleilta. Sanoit, että rillit pitäisi vaihtaa parin-kolmen vuoden välein, että pysyisi trendissä. Kukapa niistä trendeistä välittää? Minulla ainakin toistaiseksi on näkö heikentynyt juuri sopivasti tuota parin-kolmen vuoden rillivaihtoväliä ajatellen.

Onhan niitä ihmisiä, joilla on vieläkin päässään 80-luvun kossupullonpohja-pilotit.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Mikko Alatalo muodissa

Viestin lähetti MC61
.......rillit pitäisi vaihtaa parin-kolmen vuoden välein, että pysyisi trendissä. Kukapa niistä trendeistä välittää? ....

Niin, itse olen sitä mieltä, että omat rillini ovat aina ohjesäännön mukaiset ja muut sitten ovat joko minun aikaani edellä tai sitten jäljessä. Eli toisinsanoen, minä olen oikeassa ja muut häröilevät miten sattuu.

Tällä hetkellähän jokainen fiksumpi jannu käyttää kehyksettömiä laseja.
Jannuttarien kehyksistä en osaa sanoa muutakuin, että värikkäät pokat ovat kai muodissa. Tyyliin, "pimpslooran punaiset" tahi "Mikko Alatalon siniset."

Loppukaneettina päädynkin sanomaan kaikille trenditietoisille, että siitä sitten vain leikkimään Mikko Alataloa, Känkkäränkkää tahi sitä pimpslooraa.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

Aatos

Jäsen
Aihetta sivuavaa

Viestin lähetti pernaveikko
Pari tuttua käyttää kerran kuussa vaihdettavia piilolaseja, mitkä on siis päässä 24/7.

Enimmäkseen vain hyviä kokemuksia.

Ninjalle sanon, että oma käsitykseni on se, että silmiä nimenomaan täytyy suojata. Monet pitää aurinkolaseja vain ollakseen kuuleja välittämättä muuten silmien hyvinvoinnista.

Silmien hyvinvoinnista puheenollen, en tiedä yhtään silmälääkäriä, joka käyttää piilolinssejä. Ja aika monta olen tavannut 15 vuoden aikana.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nonniin, silmäleikkaus tehtiin eilen ja tänään näkö on mitä mainioin. Aamuisen tarkastuksen tulosten mukaan näen nyt yhtä hyvin kuin aikaisemmin silmälaseilla korjattuna ja ennusteet ovat hyvät sille, että näkö tästä vielä pikkuisen jopa paranee!

Loistavaa! Ainoa asia, mikä toistaiseksi harmittaa on se, että miksen tehnyt tätä jo vuosia aiemmin...

Hyvästi rillit! En jää kaipaamaan.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Viestin lähetti Tykki
Nonniin, silmäleikkaus tehtiin eilen ja tänään näkö on mitä mainioin.

Saanko tiedustella paljonko pulitit operaatiosta ja minkälaisia jälkihoidollisia toimenpiteitä se aiheuttaa? Entä minkä ikäinen olet? Jos et uskalla yleiselle, niin laita yv:llä. :)

Tahtoo silmät takaisin.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Operaatio itsessään maksoi n. 2300 erkkiä, lisäksi tulevat esi- ja jälkitarkastusmaksut ynnä kosteustippojen osto...kaikenkaikkiaan vajaa 2700 nykyrahaa tähän uppoaa. Operaation saa myös korottomana ja lisämaksuttomana vuoden mittaisella osamaksuna, jos haluaa.

Tässä ovat ohjeet suoraan lainattuna leikkauksen tehneen kirurgia sivuilta:

Toimenpidepäivänä silmässä voi olla roskan tunnetta. Silmät ovat valonarat ja voivat vetistää. Seuraavana päivänä on jälkitarkastus. Paikallinen antibiootti- ja kortisonihoito aloitetaan leikkauspäivän iltana jatkuen viikon ajan.


Kasvot saa silmät suljettuina pestä puhtaalla vedellä leikkausta seuraavana päivänä. Silmään ei saa mennä vettä, pesuainetta tai hikeä 1 viikon aikana. Silmään ei saa koskea viikkoon ja silmän hieromista ja painamista on varottava kuukauden ajan läpän hyvän kiinnittymisen varmistamiseksi. Saunomista, meikkaamista ja pölyisiä tiloja on vältettävä 1 viikko. Uimista on vältettävä 2 viikon ja sukeltamista silmät avoinna 1 kuukauden ajan. Urheilua, joissa voi tulla iskuja silmiin on vältettävä 4 viikkoa. Autolla voi ajaa 1-5 vuorokauden kuluttua leikkauksesta. Silmä on suojattava UV-säteilyltä (kuten auringolta ja solariumilta) 3 kuukautta leikkauksen jälkeen.

Nyt roskan tunnetta silmissä ei enää ole, ja autollakin ajoin jo aamulla ilman mitään ongelmia.

Olen vähän päältä kolmekymppinen.
 

Sammeri2

Jäsen
Mikä oli muuten lasien vahvuus? Ittellä on molemmissa -9.5 ja olen suunnitellut että leikkautan silmät. Saa nähdä miten pitkään menee, mutta aikomus on.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Sammeri2
Mikä oli muuten lasien vahvuus?
Vahvuudet oli -4.75 ja -6.75. Toisessa silmässä oli vielä hajataittoa 0.75

Omien kokemusten perusteella ei voi kuin suositella. Kukin tekee tietysti omat ratkaisunsa, mutta netti-surffailulla saa asiasta runsaasti tietoa. Suosittelen esim. www.kaypahoito.fi ja sieltä => ERIKOISALOITTAIN => Silmätaudit
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Viestin lähetti kakkonen
Riippuu rilleistä. Ja niiden pitäjästä..

Viestin lähetti Leiska
Kuten nimimerkki kakkonenkin tuossa aiemmin totesi, niin minunkin kohdalla tämä asia nimenomaan riippuu silmälasien käyttäjistä.


Totta totta, en tainnut ilmaista itseäni tarpeeksi hyvin. Jos jollain naisella on silmillään ns. televisioruudut niin ei hän kyllä ne päässään seksy ole. Tietysti asia riippuu rilleistä ja niiden pitäjästä, mutta joistain naisista oikeanlaiset rillit tekevät todella seksyn näköisiä.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rillipäät, nuo uljaan sotukansamme mätämunat? Kyllä ja ei, toisillehan ne sopivat erinomaisesti ja jopa parantavat ulkonäköä... tekevät ehkä entistäkin sexyimmiksi. En tiedä.

Itselläni ei vielä ole rillejä mutta sellaiset on ehkä jossakin vaiheessa hankittava. Kyselelenpähän näin tekemisen puutteessa että ovatko jotkut onnettomat törmänneet samaan tilanteeseen kuin minulla on.

Case: Vasen silmä +1.25, oikea silmä -1.25. Ko. lukemat ovat syntyneet kuin itsestään viimeisen kolmen vuoden aikana, sitä ennen näköni oli mielestäni erinomainen. Lähelle, siis tietokoneen ruudulle ja kirjan sivuille näen hyvin, ei ongelmia. Mutta kauas, +10m, en välttämättä tunne henkilöiden kasvoja... siis kuka siellä? Teksti-tv:tä pitää kytätä oikea silmä peitettynä. Nuoren ihmisen aivot pystyvät kuitenkin sopeutumaan ja olenkin onnistunut oppimaan zoomata vasemmalla silmälläni katsoessani kauemmas, toimii, näen loistavasti, ainut ongelma on että näin toimiessa näkökenttä suppenee merkittävästi, syvyysnäkö puuttuu ja liikkuvaan kohteeseen katsottaessa ei skulaa (vrt. lätkämatsi). Toisinaan oikein huomaa että vasen silmä on ollut vähän "liikaa" käytössä. Näinkin pärjää, mutta tulee mieleeni että mitenköhän käy sille oikealle silmälle... no mutta sillähän katselen sitten lähelle. Onko kokemuksia eriparisista silmistä?

PS. Pitäisiköhän ne rillit hankkia?
 

dtw!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Avalanche, hirvee intensiteetti
MC61 kirjoitti:
Mielestäni rillipirujen ei kannata surkutella kohtaloaan vaan ottaa se enemmänkin etuoikeutena, että saa käyttää rillejä. Juuri ulkonäöllisesti se on mielestäni piristävä tekijä - siksi paljon erilaisia cooleja rillimalleja on.

Varmaankin siinä tapauksessa mikäli henkilö pystyy oikeasti valitsemaan, notta haluaako laseja käyttää vai ei. Itse olen kyllä Tykin linjoilla, lasit sopivat minulle mielestäni varsin hyvin, mutta kyllä ne negatiiviset puolet rasittavat huomattavasti enemmän. Olen nimittäin melkoinen lepakko, korjausta on molemmissa silmissä -17. Tämä asettaa pirusti vaatimuksia sankojen rakenteelle, kun linssit ovat sen verran paksut. Perstuntumalta yli 90% malleista pitää unohtaa, koska nenätuet ottaisivat samantien kiinni linssin reunaan. Linssin (erityisesti reunojen) paksuuden kannalta täysin pyöreät sangat olisivat paras vaihtoehto, mutta sellaiseen en sentään alistu. Nykyiset kantikkaat täyttävät kuitenkin tehtävänsä.

Voimakkuuksilla olevia arskoja meikälle ei tietenkään ole tarjolla, ja piilareidenkin kanssa oli vähän niin ja näin. Kolme viikkoa aikoinaan totuttelin, mutta jouduin luovuttamaan. Periaatteessa niitä olisi pystynyt pitämään, mutta kovat linssit tuntuivat kuitenkin sen verran pahalta silmissä etten viitsinyt turhaan rasittua niistä. En edes nähnyt niillä yhtä hyvin kuin sankamalleilla, ja näilläkään ei kyllä vertailussa ns. normaalinäköisiä vastaan pärjää.

Jonkinlaista silmäleikkausta on toki tullut mietittyä, mutta tuskin pääsisin tavallisella laserilla rilleistä kokonaan eroon. Vielä kun minua on siunatti retinitis pigmentosalla, niin näkevien vuosien määrästä ei ole juuri mitään tietoa.

Vuodatukseksi meni jotta humahti, pahoittelen. Jos nyt loppukevennykseksi haetaan yksi positiivinen puoli tästä lasitilanteesta, niin taitaisin olla armeijan harmaissa tällä hetkellä mikäli olisivat minut sinne huolineet.
 

Aatos

Jäsen
Jet Pilot kirjoitti:
Itse olen vankkumaton piilolasien ystävä ollut jo kahdeksan vuotta. Kun tuota huononäköisyyttäkin on niin isolla kauhalla annettu (-7 molemmissa), niin ilman laseja ei onnistu juuri mikään. Ja lisäksi noilla lukemilla silmälaseja käyttäessä silmät kutistuvat sellaisiksi nuppineulan pään kokoisiksi, mikä ei ole kovin tyylikkään näköistä.

Piilolinsseistä en ole oikeastaan mitään haittapuolia löytänyt.

Omistan klasit nokallani, ja käytän myös kertakäyttöisiä piilolinssejä.

Työni puolesta tapaan jatkuvasti silmälääkäreitä, ja olenkin
todennut etten tiedä yhtään, joka käyttäisi piilareita.
Sattumaa ? Tuskin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös