Rillipäät, nuo uljaan soturikansamme mätämunat?

  • 42 794
  • 198

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Tykki
Varmaan moni on nähnyt ainakin yhden niistä lukuisista teini-leffoista, joissa sankarina on aluksi pullonpohja-rilleillä varustettu nörtti, mutta josta sitten lopuksi sukeutuu cool naistenmies.

Muutosprosessissa oleellista on, että rillit heitetään tuosta vaan mäkeen. Hyvä niin, mutta missään vaiheessa sankari ei kuitenkaan törki piilareita silmiinsä saatika käy saamassa lasersädettä silmiinsä. Siis mitä helv---tiä?
Kun kerran teinileffat tulivat puheeksi, on myös puututtava toiseen niistä tuttuun ongelmaan eli punaisiin pikkuystäviimme finneihin. Meikäläistäkin ne nuorena miehenä jonkin verran ahdistelivat, eivätkähän nuo perkeleet ole vieläkään aivan täysin rauhaan jättäneet.

Nimittäin amerikkalaisissa high school –elokuvissa cooleilla jätkillä ei finnejä ole yhtään. Ne, joilla on, ovat surkeita pellejä, joita öykkärit eli koulun futisjoukkueen linjapelaajat tönivät ehtimiseen ja teettävät heillä läksynsä ja kiinnittävät kick me –lappuja selkään. Hahmon näyttelijällä ei tietystikään ole oikeita finnejä, koska miten nyt finninaama voisi elokuvanäyttelijäksi ryhtyä? Hänen finninsä ovat tökeröitä liioiteltuja feikkejä, eli sitäkin hauskempia. Finninaamoilla luonnollisesti on myös paksulinssiset mustasankaiset lasit, joiden toinen sanka on korjattu valkoisella teipillä. Tyttöjen kanssa he eivät ole laisinkaan tekemisissä, paitsi jos kyseessä on samanlainen toivoton finninaama, joka tyttöjen puolella on lisäksi vielä lihava. Tämäkin juonenkäänne esiintyy ainoastaan silloin, jos on haluttu hassu sivujuonne finninaamakaveriinsa ystävällisesti suhtautuvan siloposkisen päähenkilön ja ylimieliseltä pelinrakentajalta ryöstetyn koulun kauneimman tytön väliseen romanssiin. On huomattava, että rumat luuseri-ihmiset eivät kosketa toisiaan muuten kuin korkeintaan pitelevät käsistä ja muutenkin ovat vain huumorin tuottajina.

Mutta mitä tapahtuu, kun finninaama kasvaa isoksi? Hän muuttuu tietysti rokonarpinaamaksi. Ja elokuvissa rokonarpinaamat ovatkin vähän vitun kovia jätkiä. Jos he ovat poliiseja, he ovat raakoja ohjesäännöistä piittaamattomia öykkäreitä, jotka ovat alituiseen hakkaamassa rosvoja ja kuuntelemassa pomon möykkäämistä tämän toimistossa. Jos he ovat rosvoja, he ovat täysin säälimättömiä julmureita, joille mitkään kauheudet eivät ole vieraita. Niin tai näin, he ovat yksiä piruja. Hahmon esittäjänä voi olla esimerkiksi Jurgen Prochnow, joka muistaakseni ei ole näytellyt yhdessäkään romanttisessa komediassa, mutta enpä toisaalta olisi mielellään alkanut Das Bootissa kinastelemaan hänen kanssaan esimerkiksi vartiovuoroista.

Missä kohti muutos oikein tapahtuu? Missä vaiheessa koulumaailman typerästä pellestä sukeutuu säälimätön muiden ihmisten alistaja? Oliko Jurgen Prochnow kouluaikoina säälittävä pelle? Muutunko minäkin vittumaiseksi vähäisten rokonarpieni vuoksi? En tiedä, mutta kouluelokuvien öykkäreitä käy sääliksi jos isoksi kasvanut uhri päättää rokonarpinaamaksi muututtuaan lähteä makselemaan kalavelkojaan tussari kainalossa.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Seuraava teksti sisältää raakoja totuuksia, heikkohermoiset hypätkää seuraavaan viestiin. Kiitos kärsivällisyydestänne.

Fakta: vain nuoret, kauniit ja hyvävartaloiset ihmiset voivat menestyä tässä maailmassa.

Jos olet lihava, lyhyt, hörökorvainen, finninen, isojalkainen, vasenkätinen tai mitä muuta tahansa hirvittävää fyysistä mutaatiota kantavaa ihmistyyppiä ei sinulla ole mitään mahdollisuutta menestyä tässä maailmassa. Olen pahoillani.

Jos vammaisuutesi liittyy silmälaseihin niin sinulla on kuitenkin vielä toivoa. Tosin tämä vajavaisuus vaatii kyllä kärsivällisyyttä, nimittäin tässä tapauksessa sinun pitää jaksaa odottaa noin 30-40 vuotta. Vasta silloin kakkulasi tekevät sinusta viisaan. Sitä ennen ne tekevät sinusta tyhmän. Tätä on vaikea ymmärtää, mutta näin on.

Ystävällisin terveisin,
Warner broz & co., Hollywood
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Ehdin nähdä.
 

Anton

Jäsen
Tulipas mielenkiintoinen juttu rillipäistä. Kiitokset pakinasta!

Lainaus Ervatsalolta:
”Piparia ei heru kuin säälistä, ja sekin toiselta rillipäältä.”

Ahaa, rillithän tarkoittaa, että saa säälistä. Eli saa edes kerran, jos on rillit? Joten nelisilmäisillä ystävillämme menee ihan ok, koska jotkut ovat kokonaan ilman.

Mikä on rivomman ja seksikkäämmän näköistä, kuin roiskia [SENSUROITU] [SENSUROITU] pitkin daamin laseja?

Tähän riittävä määrä hymiöitä…

Nimimerkki: Kaltattava rillisika jo 17 vuotta
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Viestin lähetti finnishninja
Huh... olisin voinut kirjoittaa ylläolevan itsekin!! Meillä on töissä yks ylisimo piikkikikki, joka sopii täytellisesti kuvaukseen. Kaupanpäälle hän vielä kallistaa päätään alaspäin, vetää lasejaan hieman alaspäin nenänvartta pitkin ja tiirailee kaukaisuuteen kulmiensa alta - meikäjäppisen ajatellessa tukka putkella rumia!


Heh, voin kuvitella tilanteen. Varmasti huikea tytsä. Ei tarvi kuitenkaan kertoa mitä ajattelet :)
Meillä myös töissä silmälasipäinen nainen, jolla on todella hyvin ruskettunut iho, tummat hiukset olkapäille, ruskeat silmät ja valloittava hymy. Ikää jotain 35 paikkeilla.
Et ole ainoa, joka ajattelee rumia ;)


Voitko selventää mitä tarkoittaa "ylisimo piikkikikki".
Ei kai se ole sama kuin "takakireä ratavosu"?

Melkein vois perustaa Kerhon Silmälasipäisten Naisten Ihailijoille. Eihän tollaisista naisista voi saada ikinä tarpeekseen. Ainakaan niitten katsomisesta.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
No mä jo kelasin, että tuleeko tämä aiheeksi koskaan.

Ennenkuin aletaan hommaa enemmän analysoimaan, pitää muistaa, että rillipää on rillipäälle susi. Tuon kun pitää mielessä, niin helpottuu elämä kummasti. Sitä aina kuvitellaan, että rillipäät pitävät yhtä jne., mutta todellisuus on toista. Rakkauden pelikentillä rillipäät taistelevat aina vain muita rillipäitä vastaan. Rillipäät ovat sen verran reilua heimoa, ettei vastustajaksi kelpuuteta vajaavaista ihmistä, jolta puuttu jotain tärkeää (lue: rillit, jos ei "näen varpusen kilometrin päästä"-pässille ihan heti auennut). Rillipäät löytävät kykyjään vastaavia haasteita ainoastaan muiden rillipäiden keskuudesta. Ja juuri tämän takia kilpailu on kovaa, mutta onneksi molemminpuolista. Jos näet ravintolassa ihan rehellisen 'catfightin', nopean selvittelyn jälkeen huomaat, että taustalla on aina rillipää.

Rilleissä on se mainio juttu, että keskustelun avaus on helppoa ja automaattisesti omaperäistä. Ainakin tähän kirjoitukseen asti. Painelet mimmin luokse ja täräytät suoraan vain, että: "mä vihaan rillipäitä", itse tietysti rillit päässä. Yleensä nämä wannabeet, joilla on paksusankaiset 0-lasit päässä, vetävät herneen nenään ja antavat takaisin jotain mautonta. He kokevat lainin loukkauksena, ovathan he tehneet jotain ulkonäkönsä eteen ollakseen parempia kuin muut. 0-lasit ovat ätysin rinnastettavissa peniksen kehittimiin. Yleinen vitsi, mutta niin moni tuskastunut sielu niihin turvautuu. Niin monen monta katkeraa kommenntia olen vastauksena lainiini saanut. Mutta hei, ne eivät silloin ole arvoisiani. Takuuvarmasetti uusien rillipäiden keskuudessa on "mä tykkään sun rilleistä", mutta pitkän linjan nelisilmille nämä ovat vain korulauseita, tyhjiä sanoja. Tässä lähinnä ääripäät, oma aloitus löytyy jokaiselle mieltymysten mukaan tuosta väliltä.

Jos sen sijaan vastapuoli on ihan ehta rillipää, alkaa juttu luistaa samantien. Siinä turistaan läpi kaikki mukavat rillipääkokemukset vuosien takaa. Usein löytyy vielä yhteisiä tuttuja. Mikään ei ole parempaa musiikkia korville, kuin kiihkeän suudelman lomassa yhteen kolahtelevat metallisangat. Miksikään parisuhdeoppaaksi en voi ryhtyä, jokainen käyttäköön kykyään parhaaksi näkemällään tavalla. Tärkeintä on olla oma rillipäinen itsensä.

Rillit ja väkivalta on toinen taas luku. Jostain äidinmaidosta on suomalaiseen miesmieleen iskostunut, että rillipäätä ei lyödä. Siitä omakohtaisiakin kokemuksia silminnäkijänä on vuosikymmenen takaa. Bussin ikkunasta nähtii Lauttasaaressa (HKI), kun joku jamppa ryösti kaverin, joka oli viemässä jotain säkkiä yösäilöön. Liikennevaloissa kamujen kanssa katsottiin juuri sinne suuntaan, ja nähtiin kuinka joku hiippari väijyi kulman takana ja syöksyi kaverin eteen nyrkki ojossa. Isku oli lähdössä, kunnes hiippari huomasi, että uhrilla oli silmälasit. Muutama nanosekunti epäröintiä, ja isku suuntautuikin mahan seudulle. Uhri onneksi lähinnä säikähti tästä ja rosmo perkele sai rahansa. Samassa lähti bussimmekin liikennevaloista. Vielä tällöin olin hyvänäköinen, mutta hetikohta episodin jälkeen sain kutsumuksen, ja liityin paremman kansan sakkiin.

Rillit ovat myös mainio vittuilun aihe, varsinkin jos sattuu olemaan 'undercover', eli piilarit päässä. Sama vanha "vittu mä vihaan rillipäitä!" toimii kuin tauti jossain ahtaassa humalaisten rillipäisten täyttämässä Cinderellan hississä. Jotenkin siinä itsensä näkee, kun se ihanan terve "etkö sä vitun apina tajua"-kiukku on kovimillaan! Loppuillasta sitä paiskotaan yhdessä kättä, ja "kyllä mä tiesin että sä oot kans rillipää" lauseet raikuvat pitkin käytäviä.

No, vakavasti ottaen rillit ovat myös vaate siinä missä esim sukat tai paita. Niitä pitää vaihtaa silloin tällöin jotta mieli pysyy virkeänä. Tärkeintä on olla kuitenkin huononäköinen. Huononäköisten hyvännäköisyydestä vaikenen, kaikki tykkäävät rillipäistä, myönsi sitä tai ei. Vain rillipäät voivat heitä jumaloida kuten itseään.

Oikeasti, monellako apinalla olet nähnyt silmälasit?
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti B1
Meillä myös töissä silmälasipäinen nainen, jolla on todella hyvin ruskettunut iho, tummat hiukset olkapäille, ruskeat silmät ja valloittava hymy. Ikää jotain 35 paikkeilla.
Ja työmaasi osoite oli...
Ei kai se ole sama kuin "takakireä ratavosu"?
Hehe.. no suunnilleen... takaaki siisti läskijalka!
Melkein vois perustaa Kerhon Silmälasipäisten Naisten Ihailijoille
Loistava idea! Nimiehdotus:
ÄTSNHOMK = Älä Töni Silmälasipäisiä Naisia He Ovat Mun Kavereita
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Mikäs kerpeleen ruuhka tällä saitilla on keskellä kirkasta päivää... enterin painalluksen jälkeen ehtii haravoida ja kuoria perunat, ennenkuin pääsee eteenpäin?

Jaaha, asiaan.
Eiks tää ervatsalon juttu ollutkaan tällä kertaa Iltalehden pääkirjoitus?
Noh, ihme vaikerrusta kuitenkin silmälasien takia, nimittäin onhan piilolinssitkin keksaistu. Meikäläinenkin hankki piilarit jo kolme vuotta sitten ja voin omasta kokemuksesta sanoa, että ne ovat kätevät! Siis todella nimensä veroiset, nimittäin minulla ei ole vaaleanharmaatakaan hajua siitä, että missä ne linssit ovat kolme vuotta olleet... piilossa kai, ne kun ovat nimeltäänkin piilolinssit, ainakaan minä en ole niitä ostopäivän jälkeen löytänyt. Siispä käytän tavallisia silmiksiä sankojen kera. Ne ainakin löytyvät helposti kun ne on joskus päästään pois riipinyt.

Kakkulat rules!
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Off-topic.

Miksei piilareiden sijasta leikkausta? Frendi kävi onnistuneesti joku suvi sitten ja sanoi, että maksaa kyllä aika nopeasti itsensä takaisin paitsi elämän helpottumisen myötä, niin myöskin taloudellisesti. Näkö kaiketi tällä hetkellä aika maksimi, ennen ihan puolisokea.

Sitten topic.
En ole koskaan huomannut vastapuolen silmälaseista olevan mitään haittaa. Kaikki ovat pitäneet aina silmillään joten eivät edessä.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Mike
Off-topic.

Miksei piilareiden sijasta leikkausta?

No ei leikkausta! Suomessa leikkaus on LIIAN KALLIS ja Virossa leikkauksen yhteydessä silmään asennetaan Illuminatin tarkkailuchipsi.

Eipä silti, Illuminatin tarkkailuchipsi asentuu jokaisen ihmisen ikeniin aina kun hän menee kaupasta ostetulla hammasharjalla jynssäämään purukalustoaan.

Terv. FutisForumin Lentävä Hollantilainen
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Viestin lähetti finnishninja
Ja työmaasi osoite oli...

No tuupa käymään Tampereella ja ota yhteyttä. Eiköhän me voida käydä tarkistamassa tilanne...

Viestin lähetti finnishninja
ÄTSNHOMK = Älä Töni Silmälasipäisiä Naisia He Ovat Mun Kavereita

Ehdottaisin SNOMKIHP-klubia. Eli Silmälasipäiset Naiset Ovat Mun Kavereita Ihailemme Heitä Paljon.

Voit heittää vastakommentteja, kunhan minä olen klubin hallituksessa.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti B1
No tuupa käymään Tampereella ja ota yhteyttä. Eiköhän me voida käydä tarkistamassa tilanne...

Ehdottaisin SNOMKIHP-klubia. Eli Silmälasipäiset Naiset Ovat Mun Kavereita Ihailemme Heitä Paljon.

Voit heittää vastakommentteja, kunhan minä olen klubin hallituksessa.
Noniin.. nyt kun kerho on viittä vaille perustettu, niin ei puutu enää kuin iso läjä simoja silmälasipäisiä piikkikikkejä!

Kävin tässä muuten vilkaisemassa uusia pokia. Kovasti ovat huudossa lasit, joissa on vain ohkaiset sangat, mallia kaksi taivutettua rautalankaa. Design tietty maksaa, mutta tuntuu hieman hullulta katsoa kahta ohutta rautalankaa ja yhtä linssejä yhdistävää popniitin pätkää, hinta 230 € + linssit! Meikäjäppisen tapauksessa lysti olisi maksanut yhteensä 500 €... Kysyin myyjältä kävisikö homma, jos ostaisin vain linssit ja porailisin itse rautalangat kiinni linsseihin hintaan 1€? Juu, kyllä se kävi, mutta eiväthän ne sitten olisi tämän tunnetun muotoilijan muotoilemat...
Äkkäsin että nythän olisi meikäjäppiselläkin mahdollisuus alkaa tunnetuksi muotoilijaksi! Eikun vaan pätkä rautalankaa ja pieni poranterä ja MUOTOILEMAAN!
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Rillipirut ovat häirinneet mielenrauhaa jo hamasta nuoruudesta saakka. Bileissä ne istui nurkassa ja vilkuili kelloa josko pääsisi jo himaan. Luokassa ne istui aina eturivissä eivätkä ikinä lähteneet välkkärillä pelaamaan tennispallojäälätkää. Tietysti he olivat luokan priimuksia ja jokapaikan yleisneroja. Kun heitä joku heitti lumpparilla päin pläsiä, niin he eivät suuttuneet vaan olivat huolissaan laseistaan. Eukot eivät olleet heistä pätkääkään kiinnostuneita, mutta vanhemmiten heilläkin on katukuvan mukaan natsannut. Yllättävää kyllä nelisilmät eivät olleet päässeet töllössä "Amerikan fiksuimmat muksut" finaaliin. Toivoa on vielä meillä lasittomillakin :D.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
pitäisi varmaan itsekin jaksaa alkaa pitämään noita laseja jatkuvasti, taas vaihteeksi tuli viikonlopun kisoissa telottua rakkaita sarveiskalvojani männynoksilla...prkl

Eli rillit on joskin käytän niitä lähinnä vain luennoilla/ajaessa, näkö on pysynyt samana(lue yhtä huonona) nyt n. 8 vuotta eli
-1,5 kieppeillä liikutaan, en sitten tiedä mistä tämä johtuu mutta kun näkö on ilman laseja 0.6 niin lasit eivät ole välttämättömät.

En oikein jaksa uskoa että lasien käyttämättömyys estäisi näön heikkenemistä, saattaa se sitä ehkä tehdäkin mutta luulen että silmät ennemminkin väsyvät jatkuvaan zoomailuun ja siristelyyn...

leikkauksista itselläni on 2 näkökulmaa:
1. Suurin osa silmälääkäreistä käyttää laseja
2. Leikkauksia on suoritettu niin vähän aikaa ettei vielä tiedetä onko näön parannus pysyvä tai aiheutuuko siitä esim. 10 v kuluttua komplikaatioita.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti varjo
leikkauksista itselläni on 2 näkökulmaa:
1. Suurin osa silmälääkäreistä käyttää laseja
Ehkä tämä on osittain imagokysymys. Jos silmälääkärillä on silmälasit, hän ymmärtää paremmin heikkonäköisen ongelmat?

Viestin lähetti varjo
2. Leikkauksia on suoritettu niin vähän aikaa ettei vielä tiedetä onko näön parannus pysyvä tai aiheutuuko siitä esim. 10 v kuluttua komplikaatioita.
Olen ihan muistavinani, että ekoja silmäleikkauksia tehtiin jo 80-luvun alkupuolella. On niistä joka tapauksessa kulunut jo reilusti toistakymmentä vuotta. Mitähän niihin leikkauksiin osallistuneille mahtaa kuulua? Näitä operaatoita tehtiin muistaakseni runsain mitoin entisessä Neuvostoliitossa...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Ehkä tämä on osittain imagokysymys. Jos silmälääkärillä on silmälasit, hän ymmärtää paremmin heikkonäköisen ongelmat?"

Tämä on sinänsä mahdollista mutta yksikään omista lääkärituttavistani ei ole niin markkinointihenkinen että ajattelisi tuollalailla.

Tällä logiikalla lihavuuslääkärien siis pitäisi olla lihavia?

"Olen ihan muistavinani, että ekoja silmäleikkauksia tehtiin jo 80-luvun alkupuolella. On niistä joka tapauksessa kulunut jo reilusti toistakymmentä vuotta. Mitähän niihin leikkauksiin osallistuneille mahtaa kuulua? Näitä operaatoita tehtiin muistaakseni runsain mitoin entisessä Neuvostoliitossa..."

Leikkaukset aloitettiin joskus 80-luvulla mutta tekniikat ovat muuttuneet hieman ja kunnollisia seurantatutkimuksia ei ole vielä tehty, 10 v on myös varsin lyhyt aika.

Leikkaukset ovat varmaan ihan käteviä ja suomessa tehtynä varsin turvallisia(tekniikalla tosin on väliä, en nyt vain saa päähäni kumpi tekniikka oli se "parempi" tekniikka Lasik vai "se toinen").

Mutta riskit näissäkin ovat, pitäisi vain tosiaan saada selville ovatko ongelmat normaalien virheiden rajoissa vai..Tätä vain harvemmin mainostetaan.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti varjo
En oikein jaksa uskoa että lasien käyttämättömyys estäisi näön heikkenemistä, saattaa se sitä ehkä tehdäkin mutta luulen että silmät ennemminkin väsyvät jatkuvaan zoomailuun ja siristelyyn...

Itse asiassa se on juuri päin vastoin. Silmät laiskistuvat kun käyttää jatkuvasti laseja ja sillä näkö huononee pikku hiljaa.

Olen muutamaan otteeseen törmännyt joissain lehdissä silmäjumppaohjeisiin, joilla silmiä voi estää laiskistumasta, ja niiden avulla näkö useimmiten jopa paranee. En ole tarkemmin tutustunut kun en itse laseja käytä, mutta niissä tehtiin jotain 10 sarjoja äärivasemmalta äärioikeaan ja ääriylhäältä äärialas ja sitten juuri zoomailtiin katsomalla ensin lähellä olevaan kohteeseen ja sitten kauas ja jotain sen tyyppistä.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Leikkaukseen

Nyt olis sitten tilanne semmoinen, että simmut menevät operoitavaksi ensiviikolla. Menetelmänä Zyoptix 100 aaltorintamatekniikkaa hyödyntävä LASIK. Tätä on varmaan viimeiset 15 vuotta enemmän tai vähemmän harkittu, ja nyt alkaa olla viimeiset hetket toteuttaa tämä toimenpide.

Valehtelisin, jos väittäisin ettei yhtään arveluta koko homma. Mennä nyt vapaaehtoisesti antamaan jonkun ronkkia periaatteessa terveitä silmiä! Likinäöstähän tässä kärsitään, about -5 ja -6.75 ovat arvot, ja toisessa on pikkuisen vielä hajataittoakin...

Näkökyky pitäisi parantua likipitäen varmasti, ja silmälaseista eroon pääseminen on miltei yhtä todennäköistä. Silti on tietysti mahdollista, että tulee jotain komplikaatioita. Voihan käydä niinkin, että näkökyky jopa huononisi, mutta sen todennäköisyys on sitten selkeästi alle prosentin luokkaa. Jälkihoito on otettava kuitenkin vakavasti.

Taloudellisestikin tuo on kohtuullinen satsaus, hintaa kaikkineen tulee jotain 2600...3000 paikkeilla. Mutta raha on vain rahaa. Pidän toimenpidettä kannattavana, jos sen seurauksena silmieni taittovirhe on -1 tai pienempi.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Viestin lähetti ervatsalo
Entäpä Stalin tai Hitler? Kyllä olisi jäänyt Rillipää-Aatulta jutkut grillaamatta ja Nelisilmä-Joelta kulakit lähettämättä Kolymaan lyijynlouhintaan.

Eikös Stalin käyttänyt lukulaseja? Muistan jossain kuvassa jopa nähneeni, mutta en nyt ole aivan varma. Huhujen mukaanhan myös Aatulla oli sen verran huono näkö, että puheet oli painettu paperille kissankokoisilla kirjaimilla. Tähänkään en nyt mitään lähdettä muista, alaan enemmän vihkiytyneet kommentoikoot.
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täälläkin yksi rillipiru. Toistaiseksi en muita hyviä puolia ole rilleistäni löytänyt kuin, että näkö paranee. Ilmankaan ei pärjää. Oikeasti rillit ovat jo osa identiteettiäni vaikka välillä niitä kiroankin. Rasittavinta on talviaika. Aina ulkoa sisään siirryttäessä huurtuvat linssit umpeen. Tämän seurauksena on tietenkin rillit otettava päästä pois ja nojailtava hetken aikaa seiniin, on meinaan sen verran heikko näkö, ettei ilman laseja ole enää terveellistä liikkua.

Ryyppyreissujen jäljiltä ovat rillit välillä löytyneet mitä ihmeellisimmistä paikoista. Kerran jo uskoin lopullisesti kadottaneeni lasini. Puoli päivää vaeltelin kotona puolisokeana, kunnes kakkulat lopulta löytyivät jääkaapista leikkeleiden kanssa samasta kääröstä. Tapahtuneesta on muutaman kerran saanut hyvät naurut, kun on porukassa yritetty kuvitella kyseisen yön tapahtumia.

Urheillessa olen jo yli kymmenen vuotta käyttänyt piilolaseja(usein myös baarireissuilla käytössä; vaikeampi hävittää tai hajoittaa). Ilman piilareita en voisi edes kuvitella harrastavani urheilua. Täytyy sanoa, että loistokeksintö. Ei tarvitse pyyhkiä hikeä linsseistä eikä varoa tilanteisiin menoa. Joskus saattaa jotain paskaa silmään mennä, mutta sekin on vain hetken haitta. "Rillikausiltani" jääkiekon parista on yksi hauska muisto jäänyt liittyen laseihin. Vastustaja pääsi ajelemaan puskan takaa vastapalloon oikein messevästi. Siinä oli itsellä, vastustajalla ja oman joukkueen kavereilla naurussa pitelemistä, kun pommin jäljiltä yritän hieman sekavassa olotilassa löytää vaihtoaitioon. Rilleistä toinen linssi on jäällä, sangat ja toinen linssi suun ja ristikon välissä.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Viestin lähetti Rapukäsi
Ryyppyreissujen jäljiltä ovat rillit välillä löytyneet mitä ihmeellisimmistä paikoista. Kerran jo uskoin lopullisesti kadottaneeni lasini. Puoli päivää vaeltelin kotona puolisokeana, kunnes kakkulat lopulta löytyivät jääkaapista leikkeleiden kanssa samasta kääröstä. Tapahtuneesta on muutaman kerran saanut hyvät naurut, kun on porukassa yritetty kuvitella kyseisen yön tapahtumia.

Kohtalotoveri. Minulla tosin homma meni niin, että leikkeleet löytyi keittiön pöydältä ja silmälasit jääkaapista. Tilanne vaati aamulla käsittämättömän ankaraa loogista ajattelukykyä, jotta tilapäisesti kadonneet lasini vihdoin löytyivät. Niin, sanomattakin on selvää, että itse vaellan ilman rillejä jatkuvassa yössä.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Rillit on ok

Itse käytän laseja vaihtelevasti. Likinäköiseksi sanovat ja linssien vahvuus on -1.00 luokkaa. Toiset käyttävät noilla lukemilla jatkuvasti ja minä käytän vain autoa ajaessa ja koulun penkillä istuessani. Ja myös lätkämatsien seuraaminen livenä olisi aika pirullista ilman laseja. Pari kertaa on jäänyt rillit kotiin ja kyllä ne pelaajat siellä kentällä ovat silloin yhtä pullamössöä.

En oikeastaan häpeä lasien käyttöä ja mm. tyttöystävä pitää minua seksikkäänä, kun minulla on lasit päässä. Toki olen muutenkin seksikäs...Olen vaan niin tapoihini kangistunut, että en vaan osaa niitä laseja pitää koko ajan. Eniten juuri ärsyttää tuo Rapukäden mainitsema linssien huurustuminen ja myös vesipisaroiden "kerääntyminen" linsseihin on mielettömän ärsyttävää.

Sen olen itsestäni huomannut, että silmälasipäiset naiset yleensä kiihottavat minua. Poikkeuksia tietysti on. Mutta jos nainen on fiksusti pukeutunut ja hiukset nätisti laitettuna, niin silloin lasit vielä parantavat entisestään hänen ulkonäköään. Silti en ole koskaan seurustellut tytön kanssa, joka käyttää laseja...
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Täältä löytyy yksi silmälasipäinen lisää. Itselläni on ollut lasit reilut 26 vuotta kestäneestä elämästäni yli 21 vuotta kakkulat silmillä enkä varmaan enää osaisi ilman niitä elää.

Kyllähän rilleistä on haittaa ollut varsinkin kouluikäisenä sai kuulla, jos jonkin moista vittuilua niistä, mutta on niistä myös hyötyä ollut niin näkemisen kannalta kuin siltä kannalta, että on monesti kuullut, että "saisit turpaas, jos sulla ei olis laseja" ja on sillä sitten jäänyt monet tappelut väliin.

Joku täällä sanoi, että hänen silmälasinsa huurtuvat talvisin linja-autoon mennessä ja huurtuminen alkaa häipymään ensiksi keskeltä niin minulla on taas aivan toisin päin ja huurtuminen alkaa häipymään ensiksi linssien reunoilta eli näkyvyys on mahdollisimman huono mahdollisimman kauan.

Silmälasipäiset naiset ovat seksyjä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Re: Re: Rillipäät, nuo uljaan soturikansamme mätämunat?

Viestin lähetti er_bai_wu
Eikös Stalin käyttänyt lukulaseja? Muistan jossain kuvassa jopa nähneeni, mutta en nyt ole aivan varma. Huhujen mukaanhan myös Aatulla oli sen verran huono näkö, että puheet oli painettu paperille kissankokoisilla kirjaimilla. Tähänkään en nyt mitään lähdettä muista, alaan enemmän vihkiytyneet kommentoikoot.

Taisivat molemmat käyttää laseja - isä Aurinkoisesta en tosin ole niin varma.

Aatulle varatusta kirjainkoosta olen lueskellut ainakin Sodan Muistoista (joka nyt on suurimmalta osiltaan fiktiota, vaikka historiatiedot kait suurinpiirtein pitää paikkansa) sekä kirjasta nimeltä The Third Reich: a New History (Michael Burleigh).
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Re: Re: Re: Rillipäät, nuo uljaan soturikansamme mätämunat?

Viestin lähetti vetti
sekä kirjasta nimeltä The Third Reich: a New History (Michael Burleigh).

Off topic: on myös suomennettu eli "Kolmas valtakunta", jonka ostin itselleni netistä joululahjaksi. Ei tullut tarkemmin tsekattua minkäläinen eepos oli kyseessä. Kirjassa on vaatimattomat 960 sivua ja ehkä saan sen luettua joskus eläkepäivinä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös