Tarkoitatko Kiisa, että samasta kissasta on mennyt kaksi rautakankea ohi jo aiemmin?
Minä muuten kuulin, että se kissan Espanjan matka olisi ihan bisnestarkoituksessa tehty. Meni tsekkaamaan jotain pitkälettistä pelinrakentajaa ensi kauden joukkueeseen. Tarkoitus on myös vaihtaa kissa saman tien siihen kikkailijaan. Tähän asti kaikki hyvin, mutta aika luotettavasta paikasta kuulin, että kyseessä on aivan perseestä huono pelimanni, joka on ollut Espanjassakin pääasiassa vilttiketjussa! Ja Espanjan liigan tasonhan me kaikki tiedämme... Tai - no minä en tiedä - onko siellä edes liigaa? Pelataanko siellä vain potkupalloa? Joka tapauksessa tämän "vahvistuksen" nilkat tai polvetkin ovat kuulemma aika klesana. Ai ai.
Mä luulen ja päättelen, että kaikki tämä koko asian ympärillä vellova salamyhkäisyys johtuu siitä, että rautakanki ei oikeasti edes pudonnut kissan lähelle. Tai ainakaan tämä rautakanki, niistä kahdesta aiemmasta en tiedä, enkä siksi sano mitään, mutta tässä haisee kyllä aika selvästi nyt se, että haetaan kissalle julkisuutta ja näkyvyyttä, jotta sen arvoa markkinoilla saataisiin hilattua ylöspäin.
Sinällään musta on todella hyvä, että nyt ollaan hankkimassa pelinrakentajaa, koska sellaisten hankkiminen on aika vaikeaa. Jos tämä on kunnon vahvistus ja pystyy pelaamaan Vopatin ja Vihkon välissä kakkosessa ensi kaudella, niin eteenpäin on taas menty. Vielä puuttuu sitten se ykkösketju, pari pakkia ja veskari. Onnekasta on myös se, että kissalle on kuulemma stuntti jo katsottuna - ja muutenkin - jos siitä on jo kaksi (kolme?) rautakankea ohi mennyt, niin se alkaa olla jo niin kolhiintunut, että ura voi päättyä jo seuraavaan kangen kolahdukseen muutenkin.
Pelottaa vain, että mitä sieltä Espanjan Liigan vilttiketjusta löytyy, mutta tässä vaiheessa pitää vielä löytyä kissalle luottoa.
Varjoisilta kujilta, kuiskutuken keskeltä - tähän.
Muksu