Rauman Lukon johto – ammattitaitoinen vai ammattitaidoton?

  • 442 239
  • 2 340

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
eikä organisaatio ahneudessaan liitä pelejä kausikorttiin edes
Olin lukevinani jostain Kiekkoareenan jutusta, että kausikortin tilaajilla/ostajilla on ollut mahdollisuus ottaa mukaan myös CHL-ottelut. Pakkomyyntiä ei Lukko ole tässä kohtaa harrastanut. Sinänsä katsojaystävällisesti ajateltu asia.

Tällaisessa tilanteessa jossa annetaan vaihtoehtoja, on tietysti selvää, ettei jokainen niitä CHL-matseja korttiinsa ota.

Voi olla, että olisi ollut parempi katsoa hinnoittelu toisin, ja lisätä kaikki CHL-ottelut kausikortteihin. Enemmän olisi varmaankin porukkaa paikalla.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
@Jyty

"Ennen kauden alkua myytiin kausikortteja, jotka sisältävät sekä liiga- että CHL-ottelut. Halutessaan CHL-pelit pystyi pullauttamaan paketista kuitenkin pois." -Kiekkoareena

Eli kausikortti sisältää chl-pelit ja kortin omistajan pitää ne perua jos ei niitä halua. Pelien peruminen jää siis korttilaisen muistin ja viitsimisen varaan. Näin isällekin oli toimistolta vastattu, kun tiedusteli asiaa. Toimistolta oli myös kerrottu, että asiasta on tullut kirje kotiin. Kirje tuli ekan chl-pelin jälkeen. Korttilaiset toki voi korjata jos olen väärässä.

Lisätään vielä...

Eli yllä kuvatussa tilanteessa kyse oli vanhan kausarin jatkosta. En tiedä miten on toimittu uusien kausokorttien myynnissä. Onko kysytty haluatko chl-pelit vai et.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Mikä pakko siellä hallilla on syödä ja kahvitella ja kaljoitella? No mä en asuinpaikkani vuoksi enää käy juuri koskaan Äijänsuolla (saati muissa kuin junnupeleissä pk-seudun halleissa), mutta muistikuvani on ollut sellainen että yhden kahvin käyn nykäisemässä joskus.

Pitsiturnauksen kaljanlanttaus on sitten toki erikseen, silloin menee omaisuus mallasjuomiin. Ja hyvä niin.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei kai maailmassa ole mikään muuta pakkoa kuin kuolla ja maksaa veroja. Ja kuolemankin välttelyä tarjoaa aika moni yritys. Mielestäni keskustelu oli kuitenkin ammatitaidosta, yleisön viihtymisestä, keinoista millä yleisö saadaan houkuteltua hallille ja miten joukkueet saisivat kuitenkin kohtuullisen korvauksen palveluistaan. Lyhyesti: mitä tehdään että tuote on kunnossa ja kilpailukykyinen, sekä miten asiakkaat saadaan tuotetta käyttämään.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Ei ole pakko syödä eikä kaljoitella. Eikä ole pakko mennä hallillekaan. Eikä itse asiassa ole pakko seurata jääkiekkoa ollenkaan.

Se on just näin. Kyllä mulla on tapana ennen peliä juoda kahvit ja erätauolla sitten fiiliksen mukaan pitsa ja olut tai limu. Tai lihis. Mulla on aina nälkä pelissä. Viimeistään tokalla erätauolla
Tietty sitä vois vaan istua katsomossa ja räplätä kännykkää. Tosin hallissa on niin paska yhteys, ettei sekään ole mielekästä.

Ei mun mikään pakko sieltä ole mitään ostaa. Ei mun oo myöskään pakko mennä edes peleihin. Näkisin mä ne kotonakin.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se on just näin. Kyllä mulla on tapana ennen peliä juoda kahvit ja erätauolla sitten fiiliksen mukaan pitsa ja olut tai limu. Tai lihis. Mulla on aina nälkä pelissä. Viimeistään tokalla erätauolla
Tietty sitä vois vaan istua katsomossa ja räplätä kännykkää.

Itse kyllä syön ennen peliä, mutta kyllä erätauolla olut maistuu, jos on lauantaipeli tai arki-iltoina kahvi. Olen kyllä joskus jäänyt katsomoonkin surffailemaan nettiin esim. lukemaan täältä kommentteja peleistä. Näin Espoossa asuvana aloin viime kaudella boikotoida Blues-Lukko -pelejä, koska a) hallilla aina paska tunnelma, b) olut maksaa jotain 8 euroa, c) parkkimaksu nousi viime kaudella 7 euroon. Kun on kuitenkin tuo Ruutu-palvelu käytössä, niin eipä hirveästi ole houkuttimia hallille lähteä. Tosin oli kaverin kanssa juttua, josko mentäisiin tammikuussa katsomaan, kun Blues-Lukko on lauantaina.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
http://www.iltasanomat.fi/sm-liiga/art-1443141225497.html - Linkki vie Ilta-Sanomien sivulle, jossa käsitellään Espoon katsojamääriä.

Tuon saman jutun voisi kirjoittaa Raumalta. Lisää vaan Bluesin paikalle Lukon. Tosin meillä ei ole tarjolla alennettuja lippuja. Kyllä Lukon markkinointi on ihan ala-arvoista. Käytännössä siinä, että pelipäivinä tulee muutama somespämmi Facebookiin ja Instagramiin.

Hokkikokki mielestäni kirjoittaa asiaa ja olen monesta asiasta samaa mieltä. Nyt jos hallille aikoo eksyä niin ensin pitää hakea tieto koska peli on. Sen jälkeen ostaa kallis lippu. Jos asut kauempana ja erhedyt tulemaan omalla autolla niin siitä rokotetaan sen 5e. Ensimmäisen erän kilpikonnapuolustuksen ja päätyyn roiskimisen jälkeen tarvitset piristystä, että pysyt hereillä. Erän aikana hereillä piti pelitauoilla esitetyt mainokset. Kävelet hallin käytäviä kioskille ja katsot epätoivoisena hinnastoa. Positiivista on, että ei joudu jonottamaan. Toisen erän aikana sama homma. Ainut vaan, että kipu tärylkalvoilla voimistuu. Siinä sitten pohdit mitä toisella erätauolla tekisit, hakisko kahvin vai höyrymakkaran, katsot lompakkoon ja päädyt potkimaan purkkaa irti betonista. Kolmas erä onkin valmis alkamaan. Erän alkuun Lukko saa ylivoiman. Niskala syöttää sinistä pitkin Virtaselle. Virtanen näkee takatolpalla Koiviston, halki kentän syöttä ja Koivisto heittää tyhjiin 1-0 jes! Tämän jälkeen välitön tiivistys kolmeen ketjuun. Tästä seuraa, ettei vimeiseen kympiin ylitetä punaista kertaakaan. Puolustetaan maalin johtoa. Tosin ei enää jätkät jaksaisikaan hyökätä hyvä, kun vaihtoon jaksavat. Summeri soi ja kolme pistettä taskuun. Siinä sitten syyssateessa ajelet kotiin ja lasket, että mitä ilta maksoi. Lippu, pysäköinti, kahvi, bensat ja Burana päänsärkyyn (mahdollisesti jotain muuta pientä) = 40-50e. Kotona vielä fiilistelet ja katsot maalikoosteen netistä. 5 minuutin pätkä ja yksi maali. Lapset on jo nukkumassa, kun kömmit vaimon viereen. Vaimo kertoo, että lapset olivat toivoneet nukkumaan mennessä, että pääsisivät isän kanssa katsomaan peliä. Tarkistat kännykästä koska seuraava peli on. No sehän on perjantaina Oulussa, mutta lauantaina on kotipeli. Aikaisempi peli eikä koulupäivää eli voishan tuo onnistua. Lauantai ja Ässät vastassa mitäs ne liput maksaa? Vanhempi muksu haluaa sitä fanihuiviakin. Mitäs sitten nuoremmalle...heijastin? Nuorempi menee sylissä eli kaksi lippua ja ne pakolliset (pysäköinti ja kahvi) muksuille karkkipussi ja fanituotteita...päädyt yli sataan euroon. Tällä viikolla jääkiekkoon menisi siis reilut 150e. Sitten tulee mieleen se laskunippu siellä tietokoneen vieressä. Vakuutusmaksu, päivähoitomaksu, netti ja Ruudun vuositilaus. Ei mutta nyt mä sen keksin!

Seuraavana aamuna ehdotat lapsille, että lauantaina katsotaan peli telkkarista. Kello lyö viisi ja peli alkaa. Makaan olohuoneen lattialla Fatboyssa lapset kainalossa kulhollinen karkkia vieressä (3e + 17,95kk). Siinä sitten pohdin lähtisinkö tiistaina taas hallille katsomaan seuraavaa kotipeliä...

Ongelma on moninainen. Ei ole ihan helposti ratkaistavissa. Järkevintä ja helpointa kuitenkin olisi tehdä ottelutapahtumasta kiinnostavampi (teemapelit) ja laskea lippujen ja oheistuotteiden hintaa. Lukon toimisto on kuitenkin se instanssi joka pystyy asian vaikuttamaan halutessaan vaikka heti.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
-
Seuraavana aamuna ehdotat lapsille, että lauantaina katsotaan peli telkkarista. Kello lyö viisi ja peli alkaa. Makaan olohuoneen lattialla Fatboyssa lapset kainalossa kulhollinen karkkia vieressä (3e + 17,95kk). Siinä sitten pohdin lähtisinkö tiistaina taas hallille katsomaan seuraavaa kotipeliä...

Ongelma on moninainen. Ei ole ihan helposti ratkaistavissa. Järkevintä ja helpointa kuitenkin olisi tehdä ottelutapahtumasta kiinnostavampi (teemapelit) ja laskea lippujen ja oheistuotteiden hintaa. Lukon toimisto on kuitenkin se instanssi joka pystyy asian vaikuttamaan halutessaan vaikka heti.

Hieno kirjoitus. Juurikin noin se tuppaa menemään. Onneksi esim. Ässillä porissa pääsee Aikuinen+lapsi 23e. Nelihenkinen perhekin pääsee siis alle 50e lipuissa.

Perhepaketteja lisää, kun saadaan perheet halliin niin ne myös ostavat karkkia, limua yms. Lisäksi Ässien ja Lukon välille etenkin voisi lisätä kaikennäköisiä teemapelejä. Jotain täytyy liigassa tehdä ja saada ihmiset hallille. Hintoja vähän alaspäin, tapahtumaan jotain uutta ja hienoa niin siitä kokemuksesta jo vähän voi maksaakin.
 

zlatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihmettelen miten liigajoukkueet eivät ole ottaneet mallia esim. Jokereiden viimevuotisista tempauksista. Jos esimerkiksi kolme kotipeliä viikon sisään, olisiko mahdollista myydä paketteja. Kolmeen kotipeliin sama paikka ja hinta vaikka sen 60€. Tällöin ihmiset voisivat helpommin tarttua tällaiseen tarjoukseen. Liigakin voisi tehdä sarjaohjelman tätä peilaten, että olisi vaikka kolme kotipeliä kotona viikossa ja toisella viikolla kolme vieraspeliä. Olisin varma että lippuja saataisiin myytyä paketteina enemmänkin. Itse asustelen muualla kuin Raumalla ja olen aina sillointällöin viikon Raumalla. Itse käyttäisin tuota hyväkseni kyllä ja suunnittelisin tuloni, että Lukko pelaa kolme peliä kotona. Luulen etten ole ainoa tällainen, joka käy muutaman kerran vuodessa Raumalla ja otteluissa siellä käydessä. En kylläkään näillä hinnoilla ole käynyt kuin yhdessä ottelussa viikossa vaikka otteluita olisikin enemmän. Tietenkin kausikorttimaksujen hinnoittelu on vaikeampaa, mutta kausikorttien hintakin saisi olla halvempi, kuin että jos jäät muutamasta pelistä pois niin tulee kalliimmaksi kuin irtolipuilla.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@carr, hyvät pohdinnat erinomaisella esimerkeillä. Toki meillä tenavat ja minä päästään toimihenkilölipuilla kun kaikki jotenkin sotkeentuneena Lukon toimintaan. Mutta osaan hyvin samaistua tohon ajatteluun. Itse en ole Ruutua ostanut, mutta meidän joukkueen toimihenkilöistä yli 90% tuo on ja ei heitä näy hallilla vaikka ilmaiset liput. Tenavien (ala-asteella tai eskarissa) tai kavereitten kanssa on niin paljon vaivattomampaa olla lähtemättä hallille. Ei löydetä sitä lisäarvoa.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Jahas, sehän meni heti fataaliksi se kommentointi. Yleinen mielipide kun tuntuu olevan se, että ottelulippu on kallis, pysäköintivitonen ajaa jo lähes turmioon ja kalja + oheisetkin on ylihinnoiteltu, niin äkkiä säästää kun syö kotona.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Missä hinnoissa muuten kalja, makkara ja lihis nykyään hallilla liikkuvat? Äijänsuolla on kyllä huono sijainti noiden tuotteiden myyntiä ajatellen, kaupat kummallakin puolella ja kauan sitten grillikin oli lähellä. Sitten itse peliin vielä, kotijoukkueen tehtävä on viihdyttää yleisöä, mutta Lukkokin on peruutellut paljon kotona ja päästänyt vastustajaa mukaan peliin. Tätä ei saisi missään nimessä tapahtua kotona. Vieraissa voidaan sitten tehdä maali tai kaksi ja leikkiä kilpparia loppupeli.
Tiistain München-pelissä huomasin, että makkaran hintaa oli korotettu 2e ---> 2,20e. Tuli vaan mieleen että onko tällä huimalla 20 sentin korotuksella mitään muuta vaikutusta kuin kassaneitien työn hankaloittaminen ja asiakkaan ärsyttäminen.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikä pakko siellä hallilla on syödä ja kahvitella ja kaljoitella? No mä en asuinpaikkani vuoksi enää käy juuri koskaan Äijänsuolla (saati muissa kuin junnupeleissä pk-seudun halleissa), mutta muistikuvani on ollut sellainen että yhden kahvin käyn nykäisemässä joskus.
Ei se mikään pakko olekaan mutta on kuitenkin kohteliasta avittaa pienen kaupungin pientä ja köyhää seuraa parilla kahvikupposella illan aikana.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Ei se mikään pakko olekaan mutta on kuitenkin kohteliasta avittaa pienen kaupungin pientä ja köyhää seuraa parilla kahvikupposella illan aikana.

Onhan se näin, eikä kirkonmäeltä aikanaan tuttu vaivaisukko olisi huono sekään. Sinne vain roposet - kun kolikko kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa.
 

Thompson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Arsenal
Jännä nähdä kuinka paljon/vähän porukkaa keskiivikon pelissä on. Lukko on sarjakärjessä ja vastassa on sarjakakkonen. Vanhoina hyvinä aikoina olisi yli tuhat enemmän mitä keskiviikkona tulee olemaan. Tyhjältä näyttää tällä hetkellä, mutta kai sitten porukka hakee lippunsa pelipäivänä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sarjataulukosta huolimatta SaiPa ei perinteisesti Äijänsuolle kansaa houkuttele ja tosiaan kun yleisömäärien käyrä on muutenkin laskussa, niin veikkaan että maksimissaan tulee noin 3200 mikä perjantainakin oli.

Jännäksi menee sitä odotellessa että missä pelissä yleisömäärä jää ensimmäistä kertaa alle kolmen tuhannen.
 

senilix

Jäsen
Viime kaudella pienin yleisömäärä oli 3071, edellisellä 3165 ja sitä edellisellä 3071. Alle 3000 on viimeksi ollut kaudella 2007-2008, vastustaja Jokerit ja yleisöä 2901. Tuota aikaisemmilla kausilla kakkosella alkanut yleisömäärä ei ollut harvinaisuus.
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On kyllä ikävä vuotta 2009-2010. Heti alkuun 14 ottelun voittoputki, ja koko kaupunki selän taakse. Yleisökeskiarvo oli yli 4000 ja ilmaislippuja ei tarvinut jaella. Kentällä ja katsomossa mahtava meininki. Nyyh...

Toivottavasti kansa löytää nytkin hallille, kun joukkue on aloittanut vahvasti. Eikös se viime kauden pettymyskrapula ole jo unohdettu, ja uutta kautta kohti.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On kyllä ikävä vuotta 2009-2010. Heti alkuun 14 ottelun voittoputki, ja koko kaupunki selän taakse. Yleisökeskiarvo oli yli 4000 ja ilmaislippuja ei tarvinut jaella. Kentällä ja katsomossa mahtava meininki. Nyyh...
Mä toivon tuollaista samanlaista putkea kauden loppuun, kunhan se ei jää runkosarjaan. Se olisi varma, että kunnon menestyksen (=Mestaruus) jälkeen, kansaa katsomoihin riittäisi myös seuraavan kauden alkuun.

Kauden 2009-2010 alku oli Lukon historiassa täysin poikkeuksellinen, vaikka tuo 14 voittoa putkeen ei ihan totta olekkaan. 14 ottelun pisteputki sen sijaan on totta ja kauden eka puolikas ol muutenkin uskomaton. 29 ekaa ottelua, 20 varsinaisen peliajan voittoa, 2 jatkoaika voittoa, 2 jatkoaika tappiota ja vain 5 varsinaisen peliajan tappiota ja maalisuhde niinkin vaatimaton kuin 99-56.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se olisi varma, että kunnon menestyksen (=Mestaruus) jälkeen, kansaa katsomoihin riittäisi myös seuraavan kauden alkuun.
Jäin tätä miettimään. Ehkä siihen viirinnosto-otteluun tulisi tupa täyteen, mutta muuten voisin kuvitella että aika merkittävä osa Lukon kannattajista on sellaisia "nähdä Lukon mestaruus ja kuolla" tyyppejä, joilla takki voisi tyhjentyä totaalisesti jos se mestaruus tulisi. Eikä se mikään ihme olisi, kun ajattelee että on mennyt yli viisikymmentä vuotta, huonoin sijoitus 13, mutta ei yhtään mestaruutta, se on aika vastustamaton saavutus, mahtaako maailmaltakaan löytyä vastaavaa.
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kauden 2009-2010 alku oli Lukon historiassa täysin poikkeuksellinen, vaikka tuo 14 voittoa putkeen ei ihan totta olekkaan. 14 ottelun pisteputki sen sijaan on totta ja kauden eka puolikas ol muutenkin uskomaton. 29 ekaa ottelua, 20 varsinaisen peliajan voittoa, 2 jatkoaika voittoa, 2 jatkoaika tappiota ja vain 5 varsinaisen peliajan tappiota ja maalisuhde niinkin vaatimaton kuin 99-56.

Näinhän se taisi mennä.

Hinnoista noin lyhyesti, niin kauan kuin Lukon hallitus antaa tavoitteeksi liikevaihdon kasvattamisen, niin toimitusjohtajan velvollisuus on totella omistajan tahtoa. Yleensä operatiivinen johto myös palkitaan, kun annetut tavoiteet saavutetaan. Lukolla on kivasti muutakin tapahtumaa hallilla, mutta eiköhän isoimmat rahavirrat edelleen tule lipuista, ravintolamyynnistä ja mainoksista. Näistä sitä nousua on siis helpoin hakea. Joku toimittaja voisikin haastatella hallitusta, yleensä tiedustellaan urheilullista tavoitetta, mutta entäpä taloudelliset tavoitteet? Mihin suuntaan seuraa ollaan viemässä?

Hakeeko Lukko taloudellista kasvua laman keskellä, ja onko ajankohta oikea hintojen korotuksille? Onko talouden jatkuva kasvu tässä ja nyt arvona tärkeämpi, kuin täydet katsomot? Jos sielä katsomoista menetetään yksikin sukupolvi, niin sillä on kauaskantoisia vaikutuksia.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jäin tätä miettimään. Ehkä siihen viirinnosto-otteluun tulisi tupa täyteen, mutta muuten voisin kuvitella että aika merkittävä osa Lukon kannattajista on sellaisia "nähdä Lukon mestaruus ja kuolla" tyyppejä, joilla takki voisi tyhjentyä totaalisesti jos se mestaruus tulisi. Eikä se mikään ihme olisi, kun ajattelee että on mennyt yli viisikymmentä vuotta, huonoin sijoitus 13, mutta ei yhtään mestaruutta, se on aika vastustamaton saavutus, mahtaako maailmaltakaan löytyä vastaavaa.
Kyllä mä uskon, että uusia kausareita menisi kaupaksi mestaruuden jälkeen, jos Rajalalla/Lukon johdolla ei karkaisi mopo käsistä hintojen kanssa. Tai no myöhäistähän se taitaa hintojen kanssa olla jo nyt.
Hinnoista noin lyhyesti, niin kauan kuin Lukon hallitus antaa tavoitteeksi liikevaihdon kasvattamisen, niin toimitusjohtajan velvollisuus on totella omistajan tahtoa. Yleensä operatiivinen johto myös palkitaan, kun annetut tavoiteet saavutetaan. Lukolla on kivasti muutakin tapahtumaa hallilla, mutta eiköhän isoimmat rahavirrat edelleen tule lipuista, ravintolamyynnistä ja mainoksista. Näistä sitä nousua on siis helpoin hakea. Joku toimittaja voisikin haastatella hallitusta, yleensä tiedustellaan urheilullista tavoitetta, mutta entäpä taloudelliset tavoitteet? Mihin suuntaan seuraa ollaan viemässä?

Hakeeko Lukko taloudellista kasvua laman keskellä, ja onko ajankohta oikea hintojen korotuksille? Onko talouden jatkuva kasvu tässä ja nyt arvona tärkeämpi, kuin täydet katsomot? Jos sielä katsomoista menetetään yksikin sukupolvi, niin sillä on kauaskantoisia vaikutuksia.

Niin, ei se kaikki Lukkoon liittyvä "paha" ole aina Rajalastakaan suoraan kiinni. Samalla tavalla hänkin haluaa pitää työpaikkansa, kuin me muutkin. Mielenkiintoisia kysymyksiä nuo kaikki ja olisihan se ihan kiva, jos joku Lukon hallituksesta olisi kykenevä tälläisen haastattelun antamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös