Rauman Lukon johto – ammattitaitoinen vai ammattitaidoton?

  • 439 804
  • 2 340

Penaltyfox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raum Lehvälugo
Hinnoista noin lyhyesti, niin kauan kuin Lukon hallitus antaa tavoitteeksi liikevaihdon kasvattamisen, niin toimitusjohtajan velvollisuus on totella omistajan tahtoa. Yleensä operatiivinen johto myös palkitaan, kun annetut tavoiteet saavutetaan. Lukolla on kivasti muutakin tapahtumaa hallilla, mutta eiköhän isoimmat rahavirrat edelleen tule lipuista, ravintolamyynnistä ja mainoksista. Näistä sitä nousua on siis helpoin hakea. Joku toimittaja voisikin haastatella hallitusta, yleensä tiedustellaan urheilullista tavoitetta, mutta entäpä taloudelliset
Juuri näinhän se menee. Monesti vaan käy niin että kun nostetaan hintoja, vaikka kuinka olisi yleisöä, niin volyymi putoaa ja se ei tuo rahaa yhtään sen enempää kuin myisi järkevällä hinnalla ja volyymi olisi huomattavasti suurempi. Ja ennen kaikkea, yleisö olisi tyytyväinen kun ei ole ryöstetty.
 

Madfexx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kylläpäs on taas toimari Rajala antanut melkoisen vastauksen Kiekkoareenalle liittyen siihen, miksi kausikorttilaisia ei ole huomioitu CHL-matkan arvonnassa:
"– Me halutaan palkita ne, ketkä ostaa nyt lipun. Minkä takia vain toimistolta ja hallilta ostaneet, niin se on järjestyksellinen asia. Niissä paikoissa pystyy täyttämään arvontalipukkeen samalla, Rajala vastaa."
Eihän tuossa ole mitään tolkkua? Miksi ihmeessä kausikorttilaisia ei muka voisi lisätä mukaan arvontavaiheessa? Lukolta nyt käsittääkseni löytyy kuitenkin valmiina kaikkien kausarin maksaneiden tiedot. Hohhoijaa...

EDIT: Tästä olikin jo näemmä muutama viesti tuolla CHL-ketjun puolella.
 

senilix

Jäsen
Eihän tuossa ole mitään tolkkua? Miksi ihmeessä kausikorttilaisia ei muka voisi lisätä mukaan arvontavaiheessa? Lukolta nyt käsittääkseni löytyy kuitenkin valmiina kaikkien kausarin maksaneiden tiedot. Hohhoijaa....

Ja sitten jäisivät arvonnan ulkopuolelle vain lipun ennakkomyynnistä ostaneet....mites se hoidettaisiin.

Kummallista valitusta. Ihan joka asiasta.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juuri näinhän se menee. Monesti vaan käy niin että kun nostetaan hintoja, vaikka kuinka olisi yleisöä, niin volyymi putoaa ja se ei tuo rahaa yhtään sen enempää kuin myisi järkevällä hinnalla ja volyymi olisi huomattavasti suurempi. Ja ennen kaikkea, yleisö olisi tyytyväinen kun ei ole ryöstetty.
Tossa on myös käänteisesti sama idea mitä Lukko nyt harrastaa. Varmistetaan ne vähätkin rahat kun nostetaan katteita. Ainoa ongelma on, että asiakas tuntee tulleensa petetyksi. Katteesta kun karsitaan niin pitää myydä yllättävän paljon enemmän kuin isommalla katteella. Laskeskelkaa vaikka ite kalkulaattoreilla paljonko 10c hinnankorotus vaikuttaa. Paljonko pitää oikeasti tuotetta myydä enemmän. Mutta sitten tulee juuri tuo petetyksi tulemisen tunne. Se pitkässä juoksussa on muuten tosi kallista. Edelleen toistan itseäni ja jankkaan. Jos tuote on kunnossa, niin asiakas ei tunne itseään ollenkaan niin petetyksi vaikka maksaisi kuinka itsensä kipeäksi kuin p****a ostaessaan ja maksaessaan kalliisti em. orgaanisesta oheistuotteesta.

Kysykää tätä asiaa vaikka i-tuotteiden ostajilta. Suurin osa on tosi haltioissaan ostaessaan esim. täysin järjettömän hintaisen uuden iPhonen. Kaiken saman saisi toteutettua myös pari mallia vanhemmalla tai sellaiset ihmiset jotka arvostaa puhelinta puhelimena ostavat jonkin halpismallin. Juu rikki menee silloin tällöin, mutta jos pystyt ostamaan samalla rahalla 10+ laitetta em. käyttäjä on tyytyväinen edelleen. Saati kun 10+ halpisvehjettä kestää bout 4-5 vuotta ja uusi iPhone pitää ostaa vuoden välein. Ja ei ollut tarkoitettu veetuiluksi, vaan esimerkiksi miten ihmiset arvostavat erilaisia asioita ja monet jopa ovat tyytyväisiä kun saavat sen uudenuutuuden puhelimen tosi kalliilla. Nyt vaan mun mielestäni Liigan tuote on Nokia ja muut tulee iPhoneina ohi. Ei ehkä niin nopeaan, mutta vakaasti ja varmasti.

Suosittelisin nyt joka ikisen joukkueen toimarin ja Liigan ylemmän johdon lyövänsä päät yhteen miten tuote saadaan kuntoon. Minun mielestäni se nyt ei ole kunnossa ja tuotteen kuluttajat kokevat tulleensa petetyksi. Kyllä ihmiset aina silloin tällöin kyllästyvät asioihin, mutta tällöin pitää pistää markkinointi ja tuotteistus hakkaamaan päitään yhteen ja miettimään miten tuote saadaan kuntoon. Jääkiekkokin on tuote jolla on elinkaari. Miten tuotteen elinkaarta pidennetään tai miten tuote uudistetaan, että sille saadaan uusi elinkaari.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Edellinen iPhone toimi mulla 4 vuotta hajoamatta ja myin sen kaverille, joka on käyttänyt sitä vuoden päivät. Nykyinen iPhone on pelittänyt nyt toista vuotta ilman pienintäkään ongelmaa. Ei edes jumittele kuten Samsungit. Mitä hait takaa? Onhan nämä hintavia mutta laatu maksaa.

Lukon peleistä ja hallilla myytävistä tuotteista joutuu kyllä maksamaan mutta tuote ei ole kunnossa.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tarkoitin enempi niitä jotka ostavat aina uusimman ja viimeisimmän i-tuotteen vain siksi, että on i-tuote. Mielestään ostaa aina laadukkaan tuotteen ja tarvitsee sitä ja on valmis maksamaan siitä. Eli ostaa tuotetta vain tuotteen takia, maksaa ylimääräistä ja on silti tyytyväinen. Ja en missään nimessä tarkoita etteivät olisi laadukkaita, mutta onko viimeisin versio sitten aina järkevin ostos, voisi tälleen vain puhelimen ominaisuuksia arvostavana kysyä. Mutta pointtia yritin (ehkä vähän huonosti) korostaa, että pistäkää se liigan / Lukon tuote kuntoon ja äkkiä. Nyt se ei valitettavasti ole.
 

Madfexx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja sitten jäisivät arvonnan ulkopuolelle vain lipun ennakkomyynnistä ostaneet....mites se hoidettaisiin.

Kummallista valitusta. Ihan joka asiasta.
Annatko pari esimerkkiä, mistä muista "joka asiasta" olen valittanut? Kai niillä ennakkomyynnistä ostaneilla on mahdollisuus hankkia ne lippunsa myös hallilta jos niin haluavat - ihan oma valinta. Kausikorttilaiset puolestaan eivät voi tuota valintaa tehdä. Ja pointtini oli muutenkin erityisesti tuo Rajalan kommentti, jonka sisältö on yhtä järjetön, kuin miehen jutut ovat monesti aiemminkin olleet (mm. Raumam Boikkatten kannattajakiistan aikaan).

Ja tarkennuksena, itse en edes omista tai ole ylipäätään koskaan omistanut Lukon kausikorttia.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Ihmettelen turhaa kitinää.

Lukkoa 10-20 kertaa suuremmat operaattorithan kalastelevat asiakkaita samalla taktiikalla, eikä siinä ole mitään väärää.

Lukko koittaa saada väkeä halliin ja jos edes 5-10% nyt lipun CHL arvonnan tähden lipun ostaneista tulee uudestaan niin se on kaikki kotiin päin.

Lisäksi tässä on kaikki samalla viivalla. Miksi kausikorttilainen ei voisi osallistua mukaan? Soittaa frendille, että nyt lähetään matsiin. Ostaa sen 13€ seisomalipun. Kaikki mukana arvonnassa. Itsekkin otan tänään frendin mukaan peliin, tosin en tämän takia vaan siksi, että kiva käydä kavereiden kanssa matsissa ja uskon, että tulee myös toistekkin.

Lisäksi kun mietitään mitä etuja kausikorttilaiset muuten Lukolta saavat niin nehän on varsinkin hyviä etuja.

Kausikortit | Rauman Lukko | Edustus

Tuolta näkee kausikortin omistajan edut ja meidän ei myöskään tarvitse jonottaa keväällä kun pleijari lippuja aletaan myymään. Mennään vaan hallille ja päälle Friidujen pesäpalloa koko kauden edestä.

Muuten jos olet Lukkofanit Ry:n jäsen niin saat kausarin halvemmalla D5 katsomoon ja käsittääkseni RB:n jäsenet ovat myös saaneet halvemmalla seisomakausarinsa.

Mitä muuten tulee Lukon johtoon CHL matsien puolesta niin ainakin itse sisällyttäisin alkusarjan pelin kausariin, mutta jokainen tavallaan.

Sitten taas hallin hintapolitiikkaan, niin alkoholi tuotteiden hinnat ovat linjassaan muihin halleihin verrattuna. Kyrsän hinta siksi korkea, koska tuote on paikallista Suomen parasta makkaraa ja muistakaa nyt hinnoittelussa, että kukaan myyjä ei ole siellä ilmaiseksi. Voi olla, että on juniorien vanhempia, mutta siitä Lukko maksaa joukkueelle korvauksen eli kaikki maksaa.
 

senilix

Jäsen
Annatko pari esimerkkiä, mistä muista "joka asiasta" olen valittanut?
Ja tarkennuksena, itse en edes omista tai ole ylipäätään koskaan omistanut Lukon kausikorttia.
Tuo ei ollut tarkoitettu sinulle erityisesti, vaan yleisesti tälle valitukselle.

Kun näitä palstoja lukee, niin saa sellaisen vaikutelman, että Lukko yleensä ja Lukon johto erityisesti ei tee koskaan mitään oikein. Joka asiasta valitetaan ja kitistään. Pelitkin voitetaan väärin.

Palstan ajatukset voi kiteyttää lyhyesti: lippujen, oheismyynnin ja muiden palvelujen hinnat ovat liian korkeat. Paidoissa, kuutiossa ja jäässä on liikaa mainoksia. Ei osata markkinoida ja tapahtuma on tylsä. Ei hankittu riittävästi tähtipelaajia varamiehiksi.

Pitäisikö kiittää sinua siitä, että pidät kausikortin omistajien puolta, vaikka et sellaista omistakaan. Vai onko tämä sittenkin vain yleistä Rajalan tölvimistä.
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siitä olen prikulleen samaa mieltä, että jokaisen tuotteen hinnalla on kipukynnys. Kun sen yli menee, niin myynti laskee. Sitä rajaa tuossa haetaan, vaikka Lukolla ei kalleimmat palvelut olekkaan.

Sen sijaan en usko että seurat laskevat merkittävästi lippujen hintoja saadakseen lisää väkeä hallille, niin kauan kuin väkeä riittää lähelle budjetoitua. Sanotaan että lipun keskihinta on vaikka 20 € ja oheistuotteisiin menisi 7,5 € (en osannut päättää kympin ja vitosen väliltä, joten arvoin 7,5). Jos noilla hinnoilla ostetaan vaikka 2000 lippua, niin kassaan kilahtaa 55 kiloa. Jos lipun keskihinta olisikin kymppi, niin tarvitaan yli 1100 katsojaa enemmän halliin, jotta taloudellisesti seura pääsee samaan tulokseen.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sen sijaan en usko että seurat laskevat merkittävästi lippujen hintoja saadakseen lisää väkeä hallille, niin kauan kuin väkeä riittää lähelle budjetoitua. Sanotaan että lipun keskihinta on vaikka 20 €

Esimerkiksi Lukko on budjetoinut täksi kaudeksi pääsylipputuloja 1,4 miljoonaa euroa ja yleisötavoite on 3 800 katsojaa per matsi.

Eli tuolloin ka. lipusta saatava hinta on n. 12,28 euroa. (Jos lipputuloihin on budjetoitu mukaan playoff-otteluja ja CHL-otteluja, silloin lipusta saatava hinta on tietysti pienempi).
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kyrsän hinta siksi korkea, koska tuote on paikallista Suomen parasta makkaraa
Pakko sanoa että tunnut viljelevän mielipiteitäsi aika usein absoluuttisena totuutena. Buena vista on Rauman paras ravintola ja Huiluntuhti on Suomen parasta makkaraa jne. Muutenkin tuo asenteesi on naurettava "kausarin ostajan kannattaa ostaa irtolippu kaverilleen" ja arvio siitä kuinka moni tulee takaisin hallille. Joka yllättäen on naiivi, eikä huomioi lainkaan mahdollisia haittavaikutuksia. Mitä jos ensi kaudella kausikorttilainen ei uusikkaan korttiaan ja tämä case oli se viimeinen pisara joka aiheutti sen? Ja operaattorit käyttävät yleensä tuollaisia mainoksia ja kilpailuja määräaikaisiin soppareihin, joita on suorastaan idioottimaista verrata irtolippuun. Vertailusi olisi validi jos nyt sitoutumalla ostamaan loppuvuoden kausikortin (+mahdollisen pleijarikortin) voisi päästä mukaan tuohon arvontaan.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Se joka väittää Huiluntuhtia maailman parhaaksi makkaraksi ei varmasti ole maistanut Jethron Jämäkkää?
Siinä on ainakin Suomen paras makkara.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Se joka väittää Huiluntuhtia maailman parhaaksi makkaraksi ei varmasti ole maistanut Jethron Jämäkkää?
Siinä on ainakin Suomen paras makkara.
No sama henkilö väittää Buena vistaa Rauman parhaaksi ravintolaksi ja suositteli paikkaa ulkopaikkakuntalaiselle, vaikka vihaisessa kalastajakylässä on yksi ravintola kerännyt mainetta ihan koko Suomen rankingissa. Lisäksi kaikki mitä päätetään Lukon johdossa on loistavia ja fiksuja päätöksiä, kaikki asiat on helvetin hyvin ja jokainen tuote on Suomen parasta, tai vähintään Rauman parasta. Loppujen lopuksi perustelut ovat himmeämpiä kuin 30w hehkulamppu, sähkökatkoksen aikana.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Onko se nyt sitten kovin väärin, jos raumalainen kehuu paikallista makkaraa Suomen parhaaksi? Kyllähän tuo erinomaista tavaraa kuitenkin on ja sisältää runsaasti myös lihaa. Muutoinkin Kivikylän tuotteet pyyhkivät pääsääntöisesti lattiaa kilpailijoiden vastaavilla ja tässä ei tarvitse juurikaan edes suosia paikallista.

En minä silti ihan suoraan tuolla lähtisi korkeaa hintaa perustelemaan. Se makkaran valmistaja kun sattuu muutoinkin pitämään hallussaan Rauman jäähallin nimeäkin. Veikkaisin ettei Lukko siitä Huiluntuhdista ihan samaa kappalehintaa maksa kuin vaikkapa meikäläinen.
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Esimerkiksi Lukko on budjetoinut täksi kaudeksi pääsylipputuloja 1,4 miljoonaa euroa ja yleisötavoite on 3 800 katsojaa per matsi.

Eli tuolloin ka. lipusta saatava hinta on n. 12,28 euroa. (Jos lipputuloihin on budjetoitu mukaan playoff-otteluja ja CHL-otteluja, silloin lipusta saatava hinta on tietysti pienempi).

Maksavia tuskin on budjetoitu 3800, eiköhän tuossa ole junnujen ilmaisliput sun muut mukana. Mutta vaikka tuosta tiputtaisi parisataa ilmaislippua pois, niin ei tuo Hagin mainitsema keskiarvo kovin korkea ole. Tietysti opiskelija/eläkeläisliput, sekä seisomakatsomo tiputtavat lipusta saatavaa keskihintaa.

Mistä tuo 1,4 miljoonaa on muuten peräisin, voiko luku olla noin pieni?
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mistä tuo 1,4 miljoonaa on muuten peräisin, voiko luku olla noin pieni?

Kiekkoareenan liitteestä löytyy nuo luvut.

Viime kaudella Lukko budjetoi pääsylipputuloja 1,45 miljoonaa euroa, eli pientä laskua. Taisi tosin katsojatavoite olla viime kaudella 3850 ja nyt 3800 per matsi.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Onkohan miten yleistä, että seuran toimitusjohtaja matkustaa joukkueen mukana pelireissulle, ja viettää pelaajien kanssa iltaa muun muassa korttia pelaten.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Onkohan miten yleistä, että seuran toimitusjohtaja matkustaa joukkueen mukana pelireissulle, ja viettää pelaajien kanssa iltaa muun muassa korttia pelaten.

Katsoin ihan samaa... tai ehkä Tipi on korttimiehiä ja koitti vähän periä palkkoja takaisin. Väkisin tässä silti banaaninsyöntijutut palaa mieliin.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Katsoin ihan samaa... tai ehkä Tipi on korttimiehiä ja koitti vähän periä palkkoja takaisin. Väkisin tässä silti banaaninsyöntijutut palaa mieliin.
Tipi on ottanut mallia (väärästä) naapurista, miten asiat hoidetaan. Ei se sentään treeneissä jäällä vielä ole ollut tai vaihtoaitiossa pelin aikana.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Päivän Länsi-Suomessa Rajala kertoo, että RD:n lähdön jälkeenkin vastuu pelaajahankinnoista on edelleen päävalmentajalla. Rajala kehui RD:ta, Risto on ymmärtänyt, että kun on valta niin on myös vastuu. Jatkossa siis Vuori vastaa pelaajahankinnoista, Vanhatalo ehdottaa mahdollisia pelaajia ja tekee taustatyötä.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Tärkeitä nimiä saatu jatkosopimuksiin. Kertto tietysti siitäkin, että organisaatio on saatu hyvälle tasolle.

Itseäni lämmittää eniten se, että nyt julkaistut jatkosopimukset on näitä kärkijätkien sopimuksia. Pidän tärkeänä asiana, että nimet on papereissa ja nämä julkaistaan myös. Tällä tavalla rauhoitetaan tilanne kevättä ajatellen. Sopimuksilla spekulaatio kuitenkin vaikuttaa pelaajiin ja joukkueeseen vaikka toista väitetään. On eri asia jos mediassa pohditaan meneekö Piitulainen Jukureihin vai HPK kuin Koiviston/Vahalahden sopimuskuvioita.
 

Strongbow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko Rauma
Oli hauskat kommentit Rajalalta Nelosen haastattelussa, että ennen kautta tehtiin ennennäkömätön määrä työtä markkinoinnissa ja mainoksia mitkä näkyivät katukuvassa etc.

Siis mitä? Onko siellä Raumalla ollut jotain muuta kuin ne toimistoväen liimaamat lappuset? Ei mitään ammattilaista olisi hommata näihin markkinointijuttuihin?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Laitetaan tänne, koska sopii mielestäni paremmin tämän otsikon alle.

Sitä en tiedä, että saiko Sari Timolta ja jos sai, niin mitä, mutta Kiekkoareenasta löytyy tällainen tuore juttu asiasta:

Rajala: ”Dufvan ei tarvitse raportoida vapaa-aikaansa” - Kiekkoareena

Erityisesti tuosta pistää silmään tuo kohta, jossa Rahala toteaa, että "- Ei pitäisi vaihtaa. Riston kanssa mennään loppukausi. Tänäänkin oli hyvä peli, Rajala vastasi rauhallisesti."

Minusta jutussa pistää enemmän silmään kohta, jossa Rajalan mielestä Dufva voi tehdä vapaa-aikanaan mitä haluaa. Vaikka se sitten olisi toisen seuran asiakastilaisuudessa. Minusta on melko erikoista, että joukkueen päävalmentaja saa toimia toisen seuran sponsoritapahtuman vetonaulana. Mitäköhän Lukon sponsorit ovat tästä mieltä.

Täytyy muistaa, että päättyy tämä kausi runkosarjaan, finaaleihin tai sillä välillä, Dufvan sopimus päättyy huhtikuun viimeinen päivä, enkä ainakaan minä seuran toimitusjohtajana katsoisi kovin hyvällä, että joukkueen päävalmentaja tekee jo nyt pr-työtä tulevalle työnantajalleen. Taustalla tapahtuva joukkueen kokoaminen on aivan eri asia, eikä sen pitäisi vaikuttaa ammattivalmentajan työhön tai muuten on väärällä alalla.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Dufvan touhu alkaa näyttää siltä, että jotain muutakin on tapahtunut kuin pelkästään sopimus Jukureiden kanssa (jonka pitäisi astua voimaan vasta toukokuun ensimmäinen päivä). On vaikea uskoa, että nykyinen päävalmentaja on sama herra kuin se, joka kokosi kannattajaporukan ja seurajohdon saman pöydän ääreen sopimaan riitansa, jotta pudotuspeleihin lähdettäisiin ilman pientäkään häiriötekijää.

Tämä! Olis todella mielenkiintoista kuulla mikä on johtanut tähän sitoutumisen lopahtamiseen. Henkeä en pidättele sen suhteen, että joku avaa suunsa.

Jos kyseessä on arvovaltataistelua tai sekaantumista toisen hommiin niin onko Vuoresta tarpeeksi isoksi vastavoimaksi? Suistuuko Lukko taas puuhasteluun? Häviääkö RD:n tuoma jämäkkyys toimistolta?

Päävalmentaja kysymykseen vastaisin kanssa, että näillä mennään. Vuoren on saatava aloittaa tyhjältä pöydältä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös