Raipelle kenkää!

  • 159 290
  • 440
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Mistä kumpuaa tämä ajatus, että maailma olisi jotenkin parempi paikka, jos kaikki kannanotot perustuisivat inhorealistiseen faktojen tarkasteluun, eikä siihen, miten ne kannanotot parhaiten palvelevat organisaation tulevaisuutta?

Tuossa välissä on aika paljon tilaan.. mm. avoin ja rehellinen tiedottaminen. sis mm. taloudellinen tulos HETI tilikauden päätyttyä kesäkuussa, ei maksimipanttausajan jälkeen marraskuussa.
Päätösten perustelut asiakaspintaan (fanit, yhteistyökumpanit) ja vastuun ottaminen ("minä kannan vastuun" ei ole vastuun ottamista. Vastuun ottamista on kertoa miksi jotain on tehty, ja jos se epäonnistuu, nostaa kätensä, ja sanoo "minä epäonnistuin". Seisoa päätöksensä takana vaikka se olisi moka. Epäonnistumisista saa tehdä myös henk. koht. johtopäätöksiä Ilveksen eduksi, mihekästä on, että vaikka se olisi omaksi haitaksi).

Inhorealismiin ei tarvitse mennä, mutta avoin ja rehellinen pitää olla.

Avoimuus -> luottamus -> yhteishenki -> menestys
 

Ikurin Vireä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves talvella ja Ilves kesällä, Ikurin Vire
Tuossa välissä on aika paljon tilaan.. mm. avoin ja rehellinen tiedottaminen. sis mm. taloudellinen tulos HETI tilikauden päätyttyä kesäkuussa, ei maksimipanttausajan jälkeen marraskuussa.
Päätösten perustelut asiakaspintaan (fanit, yhteistyökumpanit) ja vastuun ottaminen ("minä kannan vastuun" ei ole vastuun ottamista. Vastuun ottamista on kertoa miksi jotain on tehty, ja jos se epäonnistuu, nostaa kätensä, ja sanoo "minä epäonnistuin". Seisoa päätöksensä takana vaikka se olisi moka. Epäonnistumisista saa tehdä myös henk. koht. johtopäätöksiä Ilveksen eduksi, mihekästä on, että vaikka se olisi omaksi haitaksi).

Inhorealismiin ei tarvitse mennä, mutta avoin ja rehellinen pitää olla.

Avoimuus -> luottamus -> yhteishenki -> menestys

Tottakai, mutta mitä tuossa nimenomaisessa tilanteessa voisi "avoimesti ja rehellisesti" sanoa ilman, että sillä kaivetaan maata tulevan päävalmentajan alta?

Raipella on valtava kokemus jääkiekosta, hän on vahvasti Ilves-henkinen jne. Kaikki tämä on avointa ja rehellistä, ja noin johdon pitääkin sanoa.

Kaikista isoista valinnoista tehdään (tai ainakin pitäisi tehdä) jonkinlainen +/- -lista, on se sitten SWOT- tai jotain muuta mallia. Johdolla pitää siis olla käsitys myös niistä heikkouksista, joita tiettyihin vaihtoehtoihin liittyy. Ei henkilöiden valintaan liittyviä heikkouksia tai riskejä kuitenkaan voi lähteä julkisesti puimaan valinnan yhteydessä, jos aikoo henkilöstä saada vielä jotain irti.

Ei erinäisten pulloon tarttuneiden valmentajien osalta kukaan valinnan yhteydessä sanonut "Onhan tässä tietysti se riski, että X repeää taas ryyppäämään". Yhtä vähän tässä voi sanoa: "Riskinä tietysti on, että Raipe ei oikeasti osaa valmentaa".
 

George Parros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks 06-07
Toki olisi hauska, mutta täysin epärealistista. Sitten vasta organisaatio rikki olisikin, jos se ei pyrkisi tukemaan omia työntekijöitään, vaan kertoisi suoraan kuinka P-A tässä ollaan, ja kuinka "ei me tota oikeastaan olisi otettu, mutta se on halpa ja suostui tulemaan työpaikalle joka päivä".

Perun sanani, tuo ei olisi millään mittarilla hauskaa Ilves-kannattajalle. Mistä kumpuaa tämä ajatus, että maailma olisi jotenkin parempi paikka, jos kaikki kannanotot perustuisivat inhorealistiseen faktojen tarkasteluun, eikä siihen, miten ne kannanotot parhaiten palvelevat organisaation tulevaisuutta?

Niin, tämä hauskuus olikin sarkasmia.

Luulisi Ilveksen sitten edes jotenkin hehkuttavan tulevaa valintaansa, jos kerran itse uskovat siihen. Joitain pelillisiä, ammatillisia ja/tai persoonaan liittyviä perusteluita, miksi uskovat Helmisen kykyihin. Eipä ole niitäkään kuulunut.
 

Ikurin Vireä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves talvella ja Ilves kesällä, Ikurin Vire
Niin, tämä hauskuus olikin sarkasmia.

Luulisi Ilveksen sitten edes jotenkin hehkuttavan tulevaa valintaansa, jos kerran itse uskovat siihen. Joitain pelillisiä, ammatillisia ja/tai persoonaan liittyviä perusteluita, miksi uskovat Helmisen kykyihin. Eipä ole niitäkään kuulunut.

Pahoitteluni medialukutaidon puutteesta, kun kuvittelin tuota tosissaan kirjoitetuksi.

Tuosta hehkuttamisesta olen kyllä samaa mieltä, mutta jotenkin minusta tuntuu, että koko organisaatio on joko jähmettynyt odottamaan karsintojen tulosta, tai taisteluväsymyksen vaivaama, kun tämä jatkuva vääntö organisaation ympärillä ei vain osoita laimenemisen merkkejä. Tuo onkin vaikea paikka: Kuinka hehkuttaa ilman, että se kääntyy naurettavuuden puolelle nykyisessä tilanteessa?
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Tottakai, mutta mitä tuossa nimenomaisessa tilanteessa voisi "avoimesti ja rehellisesti" sanoa ilman, että sillä kaivetaan maata tulevan päävalmentajan alta?

inhorealismin ja täydellisen avoimuuden väliin mahtuu rehellisyys ja vastuunkanto.

”Ilveksen pelilliseksi suunnaksi on valittu läpäläpläpä, joka ohjaa niin pelaaja kuin valmentajavalintojamme”

”Valmentajaa valitessamme, me xxx (henkilö) ja xxx (henkilö) kartoitimme eri vaihtoehtoja. Luontevana valintana oli valita valmentajaksi kaskikautta kakkosvalmentajana toiminut Raimo Helminen. Vaikka päävalmentajakokoemusta ei Raipella ole vielä merkittävästi, uskomme, että Raimo Helmisen johdolla voidaan viedä eteenpäin tavoitteitamme xxx (tavoite 1) ja xxx (tavoite 2). Raimo Helmisen pelifilosofia on Ilveksen peli-identiteetin ja strategian mukainen (yllä), ja näin ollen joukkueen jatkuvuuden kannalta optimaalinen”


MINÄ olen tehnyt tämän päätöksen. MINÄ olen sitä mieltä että näin Ilveksen tulee pelata. MINÄ asetan tavoitteet 1 ja 2. .. (tai ME, mutta nimillä)

Se on Vastuunkantoa. Kertoa kuka päätti ja miksi päätti. Ja altistaa täten itsensä päästöksensä seurauksille.

Nimellä päätöksen edessä seisten.

JA sitten sen mukana joko jalustalle nostettuna tai kivitettynä muiden taakse vetäytymättä.
 

PJx

Jäsen
Jos vaakaupin toiselle puolelle pistää avoimen tiedotuspolitiikan hyödyt ja nykyisen Ilveksen ympärillä pyörivän ulkojääkiekkoilullisen hörhöilyn, olisin taipuvainen ehdottamaan, ulostuloja ainoastaan silloin kun on oikeasti jotain sanottavaa.

Käytännössä sulkisin Ilveksen oman keskustelupalstan ja kehottaisin sisäpiiriläisiä pitämään matalaa profiilia media/netin suuntaan.

Ehkä Bresneviläistä pysähtyneisyyden politiikkaa, mutta kun julkisuuden hallinta ei onnistu (= ulostuloilla lisää bensaa liekkeihin) ja energiaa kuluu aivan vääriin asioihin, niin nyt paukut menevät aivan vääriin asioihin. Ilveksen viralliset sivut eivät saisi olla paikka, jossa kirjoitetaan mitä sattuu.

Jos keskustelupalsta halutaan pitää hengissä, pitäisi se ulkoistaa epävirallisiksi sivuiksi ja poistaa linkit viralliset sivujen alta. Tällä tavalla voitaisiin ottaa näennäistä etäisyyttä tähän huhumyllyyn ja jättää ylilyönnitkin omaan arvoonsa. Yritystä suitsia keskustelua (esim tällä palstalla) en suosittelisi.

Samalla voitaisiin heittää yli laidan kaikki ajatukset "viihdebisnesnäkökulmasta" ja keskittyä kovaan ytimeen:jääkiekon pelaamiseen. Kaiken muun, mukaan lukien ansaintalogiikan, pitäisi olla alisteista tälle. Pahin urheilubisnes-hype pitäisi olla jo taakse jäänyttä elämää.

En kuitenkaan ole sitä mieltä, että totaalinen kuoreen vetäytyminen olisi perusteltua. Päinvastoin. Fokus vaan pitäisi olla tyystin toinen. Hirveää määrä hailatteja yhdistettynä haastatteluihin yms hehkutukseen vapaasti katsottavana netissä (mukaan lukien MyTube), auttaisi lipunmyyntiä takuulla paljon enemmän kuin tunkkainen keskustelupalsta.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Käytännössä sulkisin Ilveksen oman keskustelupalstan ja kehottaisin sisäpiiriläisiä pitämään matalaa profiilia media/netin suuntaan.

Eiköhän tota ole yritetty jo 2000 -luvulla pariinkin otteeseen... welkam to thö 2000 luku.

"Some" on eikä "ei ei ei" hokemalla mihinkään poistu. Julkisuuskuvan hallinta on helppoa, kun on avoin ja rehellinen, ja kas, julkisuudenhallintaa ei tarvita.

Brezneviläisyys kääntyy aina itseään vastaan, sen nyt luulisi oppineen jo pre -nettiaikauden ihmisetkin.

Avoimmuus -> luottamus -> yhteishenki -> menestys
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tyhmempikin kuin meikäläinen näkee, ettei joukkue pelaa Helmiselle. Valmentaja-Raipe ei voi nauttia ilman näyttöjä pelaaja-Raipen arvostusta. Se on ansaittava teoilla eikä puheilla.
Jos kävisit peleissä, esimerkiksi tänään, niin näkisit, että joukkue on yhtenäinen ja täysillä valmentajansa takana.

Olen lukenut monelta Ilves fanilta kauheita ylistyssanoja Pekka Virrasta valmentajana ja tänään Raipen Ilves vei TPS:ää kiekkokontrollissa 100-0, vaikka Virta on sitä saanut harjoituttaa koko kauden. Raipe on näimmä oppivainen ihminen kun menee vauhdilla ohi.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos kävisit peleissä, esimerkiksi tänään, niin näkisit, että joukkue on yhtenäinen ja täysillä valmentajansa takana.

En ollut tosiaan pelissä, enkä aio tänä kautena enää pelissä käydäkään. En paina Facessa "tykkää" ripulikiekolle, en kanna euroja Oyn nykyisen tasoiselle toiminnalle.

Olisiko käynyt niin, että kauden surkeista surkein valmentaja ever, Raipe Ipaa Suurempi, olisi housuihin paskomiseltaan jo tajunnut, ettei enää voi voittaa, vaan ainoastaan hävitä ja sen vuoksi paineet ovat mieheltä hellittäneet? Valkun nipotuksen hellittäessä junnujenkin on helpompi olla jäällä ja ilme pääsee hetkeksi kohenemaan. Mutta, antaas olla. Ne Raipen kauden kohokohdat joihin hän on tähdännyt, ovat vasta edessä. Sitten taas kupoli punakoituu, otsan juonteet syvenevät ja Tarzanilta tuttu sinertävä otsasuoni alkaa pullista ja sykkiä. Poikasten puristus kepin varresta tanakoituu, pää puuroutuu ja alkaa Raipe-kiekon aika. Purku! Lääppäisy! Paniikkisäntäys! En mää eiku sää!
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Tiedustellaan nyt jo tässä vaiheessa nimim. Yläpesältä ihan ensi kautta ajatellen, että aiotko rehellisesti sanottuna antaa Raipelle edes mahdollisuutta onnistumiseen? Meneekö mahdollinen menestyminen jonkun muun tekijän tiliin, vai kääntyykö räksytys reiluksi tunnustukseksi, jos sellaiseen tilanteeseen joudutaan (päästään)? Kirjoituksesi ovat niin kärjistäviä ja voimakkaan negatiivisia, että väkisinkin nousee mieleen taustalla oleva agenda, jonka johdosta kritiikki ei kohdistu itse asiaan vaan henkilöön. Valitettavan yleistä kuppikuntaisessa Ilves-yhteisössä, kuten tältäkin palstalta voi huomata. Jos siis näin on.

Jos Raipe vie Ilveksen - arvatenkin aika heikkotasoisen materiaalin - ensi kaudella esim. säälipleijareihin, onko sussa miestä antamaan aplodit, vai käännätkö jatkossakin voitot tämän iltaiseen tapaan "Raipesta huolimatta" -kategoriaan? Tuo tilanteen mukaan reagointi määrittää sen, oletko oikeutetusti kriittinen kannattaja, joka mun mielestä käyttää asiatonta kieltä, vai petterisihvosmainen yhden totuuden huutaja, joka ei välitä reaalitodellisuudesta pätkän vertaa.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
En ollut tosiaan pelissä, enkä aio tänä kautena enää pelissä käydäkään. En paina Facessa "tykkää" ripulikiekolle, en kanna euroja Oyn nykyisen tasoiselle toiminnalle.

Saanko kysya, etta koska olet viimeksi pelin nahnyt? Asiaahan tuntuu aina tappioiden jalkeen olevan, joten oletan etta pelit jatkuvasti naet. Kuten aikaisemminkin on sanottu, asialliselle kritiikille on paikkansa mutta sinun jatkuva kitiseminen tuo mieleen lahinna ahdistuneen teinin tupakkapaikalla.

Voisit viela kertoa, etta mita mielta olet tasta puhutusta pelityylin muuttamisesta?

Jos Raipe vie Ilveksen - arvatenkin aika heikkotasoisen materiaalin - ensi kaudella esim. säälipleijareihin, onko sussa miestä antamaan aplodit, vai käännätkö jatkossakin voitot tämän iltaiseen tapaan "Raipesta huolimatta" -kategoriaan?

Veikkaisin, etta tama on perinteinen Raipesta huolimatta tilanne. Johan se tuossa edella alkoi. "Kun on paineet pois, niin nuoretkin uskaltaa.." Kylla varmasti on joukkueella edelleen paineita, koska karsinnat on kulman takana.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Saanko kysya, etta koska olet viimeksi pelin nahnyt?

Saat.

asialliselle kritiikille on paikkansa mutta sinun jatkuva kitiseminen tuo mieleen lahinna ahdistuneen teinin tupakkapaikalla.

Tyylilajini on tyylittömyys joten siihen kohdistuva kitinä puolestaan on hukkaan heitettyä lämpöenergiaa. Minua vituttavat patsastelijat, keisarinpalvojat, hännystelijät ja tyhjänpuhujat. Minua vituttaa muniinpuhaltelijoiden Oy, joka saa rauhassa hiljalleen nakertaa ja tuhota rakastamani seuran ja käyttää tämän tuhotyönsä suojelemiseen nerokkaita ranskalaisen hovin tai roomalaisen senaatin kierouksia ja juonikäänteitä jotka halvaannuttavat jäsenkunnan. Helmisen palkkaaminen majakaksi on paljastunut yhdeksi tällaiseksi uhkapelimanööveriksi, jolla kyvytön Oy loisteliaan nerokkaasti samalla suojelee itseään. Raipen kimppuun kun ei varmasti tosifani käy. Vitut. Kyllä muuten käy, kun on aihetta!

Voisit viela kertoa, etta mita mielta olet tasta puhutusta pelityylin muuttamisesta?

Sitten kun on vahvat todisteet siitä että on todella kyse määrätietoisesta pelityylin vaihtamisesta eikä vain pelikurin ja toteutuksen kaaosmaisesta vaeltelusta pelistä toiseen JA kun se näkyy peli-ilon lisäksi myös tulostaululla, sitten alan uskoa toivoa yhä on. Yksi peli? No way.

Veikkaisin, etta tama on perinteinen Raipesta huolimatta tilanne. Johan se tuossa edella alkoi.

Ei ole. Minulla ei ole mitään Raipea vastaan ihmisenä. Kunnioitan Maestroa todella paljon Ilves-hahmona, mutta tämänkautinen henkinen romahtaminen on ollut järkytys. Amerikan Helminenkin muuten hyllytettiin pikaisesti valmentajan paikalta kun todettiin ettei Ysiysi hallinnut sitä pestiä yhtään idoliaan kummemmin. Lisäksi, olen huolissani Raipen mielenterveyden kestämisestä ottaen huomioon hänen omistautumisensa ja äärimmäisen vastuuntuntonsa. Kestääkö kukaan tuollaista henkistä taakkaa? Kantaako Oy:n hallitus tässä työnantajavastuunsa?

Hejonylle vielä, että ensi kaudelle- johon olen ollut suuntautunut jo lokakuulta asti - asetan valkulle (joka toivottavasti ei ole Raipe) luonnollisesti tavoitteet käsillä olevan materiaalin mukaan. Niihin yltäminen on perussuoritus, niiden ylittäminen on suitsutuksen arvoinen teko. Sama periaate sopii sitten Raipellekin. Nimi pikkutakin selässä on täysin merkityksetön jos se tuottaa vain pettymyksiä.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tyylilajini on tyylittömyys joten siihen kohdistuva kitinä puolestaan on hukkaan heitettyä lämpöenergiaa.

Joo, se on vain helpompi ottaa se pointtisi vakavasti, jos se ei ole ilmoitettu pelkkään vittuilutyyliin. Mutta ihan totta puhut, kukapa minä olen kenellekään kertomaan miten tänne pitäisi kirjoittaa.


Helmisen palkkaaminen majakaksi on paljastunut yhdeksi tällaiseksi uhkapelimanööveriksi, jolla kyvytön Oy loisteliaan nerokkaasti samalla suojelee itseään.

Itse asiasta olemme hyvin pitkälle samaa mieltä. Etenkin Helmisen palkkamisesta.


Sitten kun on vahvat todisteet siitä että on todella kyse määrätietoisesta pelityylin vaihtamisesta eikä vain pelikurin ja toteutuksen kaaosmaisesta vaeltelusta pelistä toiseen JA kun se näkyy peli-ilon lisäksi myös tulostaululla, sitten alan uskoa toivoa yhä on. Yksi peli? No way.

Itse olen nähnyt viimeisestä muutamasta pelistä käytännössä maksimissaan erän per peli, mutta jo nähtyjen perusteella Ilveksen peli on ollut parempaa ja peli-ilo on palannut pelaajien otteisiin. Tosin tähän on varmasti osasyynä viime aikojen onnistumiset, jotka ovat palauttaneet itseluottamusta.

Kuitenkin palstalaisten tekstien mukaan kyse ei ole pelkästään yhdestä pelistä, vaan pelitapaa on tietoisesti muutettu (taas).


Ei ole. Minulla ei ole mitään Raipea vastaan ihmisenä. Kunnioitan Maestroa todella paljon Ilves-hahmona, mutta tämänkautinen henkinen romahtaminen on ollut järkytys.

Totta, se on ollut järkytys. Mielestäni Helmiselle pitäisi antaa kuitenkin reilu mahdollisuus ensi kaudelle. Tällä kaudella on sekoiltu jokaikisella tavalla, joten työrauha ensi kaudelle ja katsotaan mitä Raimo saa aikaan. Hänelle olisi kyllä ehdottoman tärkeää löytää joku valmentajakokemusta omaava kakkoseksi. Oli se sitten vaikka se naapurin Hirvonen.
 

Luke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva mestari
Hirvonen sopisi kuin nenä päähän tuohon Ilveksen sekoiluun. Väsynein valmentaja liigassa sitten Mika Saarisen. Nykyään Sami toimii lausuntoautomaattina Tapparassa, siinäkin hommassa puisevampi kuin vanha Titan 4020.
Raipella taitaa olla synttärit, Onnea!
 

"Jalkakynä"

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Hirvonen on mielestäni jo nähty. Hän sai valmentaa Ilveksen 88-ikäluokkaa useamman kauden ajan. Aloittin C-nuorissa ja valmensi heitä aina Mestikseen saakka. Menestys?

C-nuorissa Ilveksen 88 eivät hävinneet otteluaakaan, mutta tämän jälkeen tahti oli laskeva. B-nuorten mestaruus tuli Pakarisen johdolla, joten siihen Hirvosella ei ole osaa eikä arpaa. Pelikirjaa/pelitapaa hänellä ei ole koskaan ollut. Paras esimerkki on kauden 06-07 pudotuspelit. Tuolloin Tapparan A-nuoret Juha Juujärven johdolla torpedoivat Ilveksen yksilöiden hiihtelyt. Ilveksen A-nuoret eivät missään vaiheessa esittäneet joukkuepeliä. Ei kiitos.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Hirvonen on mielestäni jo nähty.

Näin voi hyvinkin olla, eihän tuo mitään oikeastaan esittänyt Tapparankaan ruorissa. Mutta otin hänet nimenä esille puhtaasti sen takia, että meillä ei ole ketään, jolla olisi edes tuon verran valmennuskokemusta. Nyt kun valmennustiimi rakennetaan Raimon ympärille, niin sinne ei voi ottaa mitään "veskua", joka on kauden verran vetänyt aamujäitä junnuille. Tarvittaisiin joku, joka on elänyt valmentajaelämää sen verran pitkään, ettei ihan joka tappioputkessa menisi jäihin.

Raimolta tämä kokemus suurelta osin puuttuu, joten hänen varaansa ei oikein voisi laskea. Olisiko Hirvosesta sitten tähän apua? Ei mitään tietoa.
Toisaalta, eikös täällä jo joku sanonut että Viitakoski olisi epävirallisesti ilmoittanut valmennustehtävistään, joten turha kai tässä on mitään toivoa.
 

"Jalkakynä"

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Näin voi hyvinkin olla, eihän tuo mitään oikeastaan esittänyt Tapparankaan ruorissa. Mutta otin hänet nimenä esille puhtaasti sen takia, että meillä ei ole ketään, jolla olisi edes tuon verran valmennuskokemusta. Nyt kun valmennustiimi rakennetaan Raimon ympärille, niin sinne ei voi ottaa mitään "veskua", joka on kauden verran vetänyt aamujäitä junnuille. Tarvittaisiin joku, joka on elänyt valmentajaelämää sen verran pitkään, ettei ihan joka tappioputkessa menisi jäihin.

Mikäli kaivataan valmentajaa, joka on elänyt valmentajan elämää. Tällöin oikein hyvä vaihtoehto olisi Karppinen A-nuorista. Hän tosin jatkaa A-nuorten penkin takana, joten se siitä.
 

Ma-kE-69

Jäsen
Suosikkijoukkue
KiVa
Meni varmaan tämä väärään ketjuun, mutta Raipen "avustaja" olisi lähdössä Vantaalle tämän kauden jälkeen ainakin vahvoissa huhuissa. Vantaalla puhutaan kovasti, että uusi KiVan päävalmentaja olisi Pekka Kangasalusta. Onko mitään tietoa miehestä ja valmentajan kyvyistä? Tiedot voi laittaa tonne Kiekko-Vantaan vuosiketjuun, kiitos etukäteen.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Raimo Helminen (jaseppohiitelä). HERÄTYS SAATANA!

Meinasi tulla oksennus tänään Hakametsässä, kun Raimo Helminen (jaseppohiitelä) näyttivät todelliset karvansa joutuessaan tosipaikan eteen. Kun Ilves oli kiipelissä, eli 0-1 tappiolla ekan erän jälkeen Sportille Liigakarsinnoissa, mitä tekee Raipe (jaseppo)? Millaisen materiaalitasoltaan selkeästi paremman joukkueen Raipe (jaseppo) marssittavat kentälle toiseen erään? Jumalauta joukkue siirtyi totaaliseen pystysuunnanjääkiekkoon Konsta Mäkisen paria veiviä lukuunottamatta! Sylettää! Pakit roiskivat kiekkoa rännien plekseihin, ja avasivat kiekon saatuaan pelin useimmiten omaa päätyä kohti keskialueella luistelevalle hyökkääjälle, sen sijaan että oltaisiin annettu pari pakkipakkia! Täysin käsittämätöntä!

Sport teki toki kiekollisesti virheitä, mutta ai että kuinka joukkue piti välillä pilkkanaan Ilveksen karvaajia.

Raipe (jaseppo) ulos karsintojen jälkeen!
 
Viimeksi muokattu:

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Jos saa vieraisiin pöytiin tulla huutelemaan, niin kyllä ihmetytti Ilveksen peli tänään. Oliko ylimielisyyttä vai mitä, mutta taistelutahtoa ja -ilmettä ei ollut Ilveksellä yhtään tänään. Oliko tänään pelissä jonkinlainen sakko sovittu Ilves-joukkueen sisällä, jos taklaa tai menee vastustajan maalille irtokiekkoja metsästämään?
Ja jos Ilveksen valmentajilla on yhtään munaa, mitä epäilen todella suuresti, niin joukkue vetää pelin jälkeen pienen taistelutahtoa nostattavan luisteluharjoituksen. Luulisi sen jälkeen motivaation olevan ensi pelissä kohdallaan. Nyt ilmeisesti oli hieman keltainen neste noussut päähän parin selvän voiton jälkeen. Todella surkea oli Ilves tänään.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Kaukosäädin taitaa osua nyt naulan kantaan. Ilves pelasi uskomattoman paskasti ja löi päätään seinään. Sport oli tänään ihan valovuoden verran parempi joukkue ja ansaitsi voittonsa. Raipe ilmeisesti testaili jo ensi kauden pelitapaa, mutta EI SE VAAN TOIMI TÄLLÄ JOUKKUEELLA. Koita nyt s*tana jo uskoa se. Alkaa tässä rauhallisemmallakin kaverilla leikkaa kiinni, ku menee halliin katsomaan suosikkijoukkueen voittoa ja näkee hulivilikakkaa tuutin täydeltä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ja jos Ilveksen valmentajilla on yhtään munaa, mitä epäilen todella suuresti, niin joukkue vetää pelin jälkeen pienen taistelutahtoa nostattavan luisteluharjoituksen. Luulisi sen jälkeen motivaation olevan ensi pelissä kohdallaan. Nyt ilmeisesti oli hieman keltainen neste noussut päähän parin selvän voiton jälkeen. Todella surkea oli Ilves tänään.

Kauden loppumetreillä, tilanteessa jossa on periaatteessa vain hävittävää, tollanen tekee vain hallaa. Karsintapeikko on muutenkin sellanen, joka saattaa vetää lantun jumiin, ei kannata itse lisätä apinoita olkapäille.

Sen takominen jokasen tupsukorvan kalloon, että kävellen eivät voita, eivät etenkään lauantaina Vaasan infernossa. Pakko laittaa paskaa huuleen ja kroppaa likoon. Lähtökohtasesti keskittyy vaan omaan tekemiseen, pelisuunnitelmaan. Sellasiin asioihin joihin voi vaikuttaa.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kauden loppumetreillä, tilanteessa jossa on periaatteessa vain hävittävää, tollanen tekee vain hallaa. Karsintapeikko on muutenkin sellanen, joka saattaa vetää lantun jumiin, ei kannata itse lisätä apinoita olkapäille.

Ja voi helvetti kun Ässät -kannattajathan sen tietää helvetin hyvin. Pullalla säilyitte liigassa, joten siltä suunnalta voi lopettaa sen leukojen louskuttelun muutenkin.

Nimim. "Ensi syksynä odotetaan muna pystyssä kuinka Ilves taas klaaraa mestaruuden"
 
Suosikkijoukkue
Chisu! (Kesätyttö 2012 -skabassa PMMP:n Mira)
Ja voi helvetti kun Ässät -kannattajathan sen tietää helvetin hyvin. Pullalla säilyitte liigassa, joten siltä suunnalta voi lopettaa sen leukojen louskuttelun muutenkin.
Asiahan ei minulle tippaakaan kuulu, huutelen OT:ta vieraaseen pöytään jne. jne. jne., mutta kuitenkin.

Ässät joutui kaudella 2008-09 karsintaan käytännössä pahimman mahdollisen tilanteen jälkeen, kun SM-liigassa pelattiin urheilullisuuden irvikuva - playoutit. Ässät jäi runkosarjassa viiden pisteen päähän playoff-paikasta, ja hävisi playoutien "ensimmäisellä kierroksella" Tapparalle voitoin 1-2, ja toisella Lukolle voitoin 1-3. Näiden seitsemän ottelun jälkeen helvetin portit vasta aukesivat, ja Ässät kohtasi varsinaisessa paras seitsemästä -karsintasarjassa Mestiksen voittajan Vaasan Sportin, jossa pelasivat tuolloin mm. Toni Sihvonen, Paul Cabana, Samuli Kivimäki, Antti Jaatinen ja Tuomas Immonen, ja tahkosi tämän kanssa täyden seitsemän ottelun sarjan. Tuo Tammisen Sport olisi ehkä voinut olla kahden kentän täydennyksellä liigakelpoinen - nykyinen Sport ei sitä millään muotoa ole.

Olematta näin kerholaisena sen enempää Ässien, Ilveksen kuin Sportinkaan puolella, "pullalla säilyminen" oli mielestäni tuolloin pieni tuuri Ässille siihen nähden, miten äärimmäisen irvokkaan, epäurheilullisen ja vastenmielisen taipaleen joukkue joutui keväällä 2009 kulkemaan runkosarjan lopusta aina viimeisen Sport-ottelun päätösvihellykseen asti. Sellaista ei toivoisi enää ikinä näkevänsä.

Tämäniltaisesta ottelusta ja Raipen kenkimisestä sen verran, että Ilveksen otettua aikalisän pari minuuttia ennen loppua, Kangasalusta piti pelaajille palaveria fläppitaulun kanssa. Raipe katseli Pekan selän takana kuvioiden piirtelyä, ja S. Hiitelä seisoskeli noin viiden metrin päässä kädet taskussa.

Yksi asia on kuitenkin varma: Ilves ei missään tapauksessa putoa Mestikseen, kävi tässä sarjassa miten tahansa - ja hyvä niin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös