Raimo Summanen HIFK:n päävalmentajana

  • 1 377 310
  • 3 266

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Oravalta hyvä kirjoitus. Sen verran olen erimieltä, että ei Summanen todellakaan peluuttanut keväällä Sormusta huonompaa kiekkoa. Se ei olisi ollut edes mahdollista. HIFK nappasi playoffeissa jopa yhden voiton tulevalta hopeajoukkueelta Tapparalta pudotettuaan Saipan sääläreissä. HIFK otti siis kolme playoffvoittoa. Edes K.Jalonen ei pystynyt kahtena ensimmäisenä keväänään ottamaan kolmea playoffvoittoa. Ja mukana hänelläkin oli yhdet säälit. Käsi ylös jokaiselta, joka oikeasti uskoo, että Soppa Sormunen olisi kyennyt kolmeen playoffvoittoon viime keväänä ja ollut myöskin tehokkaampi kuin KJ ekana keväänään?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
No tuotahan ei voi kukaan tietää, joten ihan turha kysymys. Ihan hyvin Soppa olisi voinut ottaa kolme voittoa, mutta tätähän me emme voi ikinä tietää...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No tuotahan ei voi kukaan tietää, joten ihan turha kysymys. Ihan hyvin Soppa olisi voinut ottaa kolme voittoa.

Tämä on keskustelupalsta. Aivan perustellusti voidaan kysyä, jos joku heittää 6-0 -tyyppisenä totuutena, että Summanen peluutti Soppaa huonompaa jääkiekkoa. Mielestäni Summanen peluutti selvästi Soppaa parempaa jääkiekkoa ja itse pidän playofftilastoja suhteellisen lahjomattomina mittareina pitkällä aikavälillä. Oman logiikkasi mukaan liki kaikki spekulaatio on siis turhaa. Kuten olisiko kannattanut peluuttaa toista maalivahtia tiettyä joukkuetta kohtaan. Keskustelun voi ampua alas sanomalla, että ei kannata keskustella, koska emme voi tietää. Samalla ammutaan alas koko keskustelupalstan idea. Kommentoidaan siis vain tapahtuneita asioita, ei spekuloida.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Vielä

Eniten odotan siis tässä veljien ja siskojen mielipiteitä siitä peluuttiko Summanen todella Soppaa huonompaa kiekkoa. En kaipaa ollenkaan keskustelua siitä aiheesta, että pystyykö tästä ylipäätään keskustelemaan. Esitin oman mielipiteeni, jonka mukaan peli parani samantien, kun Soppa vaihtui Summaseen. Pystyn mainiosti elämään sen kanssa, että tästä ollaan eri mieltä, kunhan saan perusteluja. Ei pelkkiä lakonisia toteamuksia. Omana perustelunani esitin playoffit. Keskustelupalsta puhukoon!
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
No minun mielipiteeni perustuu lähinnä siihen, että en nähnyt viime kaudella mitään konkreettista muutosta pelissä, kun Summanen astui puikkoihin. Samaa kikkaretta se oli kuin Sopankin aikana, näin ollen Sopalla olisi ollut periaatteessa samat mahdollisuudet "menestykseen" pleijareissa kuin Raadollakin viime keväänä.

Ja mitä KJ:n aikakauteen tulee, niin osa kyllä piti hänen puoliaan alusta loppuun, kun taas n. 99 %:a oli heittämässä äijää pihalle viimeistään HPK-sarjan jälkeen.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja mitä KJ:n aikakauteen tulee, niin osa kyllä piti hänen puoliaan alusta loppuun, kun taas n. 99 %:a oli heittämässä äijää pihalle viimeistään HPK-sarjan jälkeen.

Niin oli, itse muun muassa. Mitä sitten? Sellaista tämä fanitus on. Kalsong peluutti ekalla kaudellaan paskaa edarilaumaa paskassa edariorganisaatiossa mutta silti meni pyllylleen sääleissä tepsiä vastaan. Seuraavalla kaudella sitten pyllähti taas kerhoa vastaan jäätyen todella pahasti. Kolmannella kaudella tuli sitten Kanisteri lähes näytöstyyliin.

Mikä tossa on niin ihmeellistä että vaatii potkuja kahden ekan jälkeen? Saako ne 'ketkä uskoi' jotain kiksejä nyt jälkikäteen? Jos näin niin antaa mennä.

Mä en häpeä sanoa että näin jälkikäteen oli helvetin hyvä että Kalsong sai kolmanne mahdollisuuden. Vaikka silloin sanoinkin vastaan. En myöskään häpeä puolustelleeni Caccaa kunnes tuli ne surulliset pleijarit(missä meni hajottamaan jo toimivat pakkiparit esim. Söde-Fernholm ja peluutti muutenkin vitun typerästi keskialueen träppiä). Karkuruus itään sinetöi äijät perseilyn.

Soppa nyt oli niin huono että sen näki jo lokakuun alussa ettei siitä tule yhtään mitään. En silti dissaa niitä ketkä jaksoi uskoa ja sitten lopulta totesi että niinhän sitten kävi.

Uskomatonta mentaliteettia täällä. Nostellaan näppäimistön takaa itseä johonkin asemaan. Aivan samanlaisia amatöörejä me kaikki ollaan vaikka siellä olisi saatana puoli jengiä ex-HIFK:laisia yhden nickin takana. Uskottavuus tulee ihan muualta kuin jostain ylimielisistä kirjoituksista joissa ylistetään tms.

Lisäksi jengi voisi aina välillä muistaa että tän on tarkoitus olla viihdettä jne. Toisinaan tuntuu että joillain nickeillä on raivokohtausten estolääkitys pielessä kun avaa JA:n ja lukee juttuja.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mun mielestäni selvin muutos viime keväänä Summasen tulon jälkeen oli se, että HIFK paransi keskialueen ylittämistä ja ennenkaikkea vähensi dramaattisesti kiekonmenetyksiään siellä. Se, että joukkue oli hidas, vanha ja surkeasti fyysisesti treenattu oli annettu osatekijä, jolle ei voinut mitään. Ja tottakai joku piti (siis BOL yksin:) ) KJ:n puolia alusta alkaen ja hatunnosto sille. Ei kai täällä nyt voikaan olla sellaista, että kaikkien mielipiteet pysyvät koko ajan samana vai olisiko se jonkun mielestä hauskaa? 99% jengistä inhosi HPK:lle putoamista, koska se oli täyttä paskaa eikä siitä muuksi muutu. Olisiko jotenkin mukavampi olo, jos me kaikki olisimme hymisseet silloinkin, että hyvä tästä tulee? Eikös se ole hyvä asia, että kommentoidaan reaaliajassa ja pidätetään oikeus mielipiteen muutoksiin, kun joku muuttuu paremmaksi/huonommaksi? Tää lätkän seuraaminen olisi ihan liian helppoa ja tylsää, jos jo ennen kautta pystyttäisiin näkemään paperilta miten kaikki tulee menemään. Musta ainakin on hienoa, että joku pelaaja tai valmentaja ottaa musta työvoiton = muuttuu vaan paremmaksi. Win-win.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä minun mielestäni Ramin astuttua puikkoihin peli parani, ei paljoa mutta sen verran mitä nyt siitä materiaalista oli irti saatavissa. Auttamatta liian myöhäänhän se vaihto tapahtui. Ja tämä ihan tällaisen perusfanin näkökulmasta joka ei osaa syvällisesti analysoida niitä pikku eroja vaan katsoo ihan paikan päällä matseja ja näkemys perustuu ihan omaan fiilikseen ja siiihen miltä peli näyttää omaan silmään.

Kuten olen ennenkin sanonut (varsinkin viime kaudella) että se pelin häviäminen ei hatuta jos jengi on laittanut kaiken likoon ja häviää hyvän pelaamisen jälkeen paremmalle joukkueelle. Hyvää jääkiekkoa me mennään sinne hallille kuitenkin katsomaan. Mutta kyllä ne Sopan pelit olivat sellaista kuraa välillä että meinasi itku päästä kotimatkalla. Muistaako kukaan vielä miten hitaita me oltiin??

Ramin pestiin olin tyytyväinen vaikka aina ei olekaan ihan varma onko siellä kaikki muumit laaksossa, mutta kyllähän äijä on osoittanut osaavansa valmentaa ennenkin joten luotto on kova. Joukkueen yhteishenkikin näyttäisi näin ulkopuolisen silmiin olevan ihan hyvä joten ihan heti en usko että siellä Rami kilahtelee harva se päivä.

Mitään rotsinkääntämistä ei kuitenkaan ikinä tule tapahtumaan, siis sitä johon Jhag viittasi. anzan rotsinkääntämistä minäkään en ymmärrä, koska itselleni se myös tarkoittaa jengin vaihtamista ja sellaistahan ei tässä elämässä tule ikinä tapahtumaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hyvä Red Machine! TVA. Täyttä Vitun Asiaa. Nimenomaan: entä sitten? Miksi pitäisi hävetä sitä, että sanoi KJ:n perseilyä aikanaan perseilyksi? Sehän oli perseilyä. Ja saako siitä jonkun ylimääräisen cokiksen tai bissen hallilla, jos menee sanomaan, että "minä muuten luotin siihen ja siihen koutsiin alusta alkaen". Lähinnä siitä saa turpaansa ja ihan aiheesta. Kukaan ei kaipaa ylimääräisiä jeesuksia ja tietäjiä.
 

Inge Glid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Team Finland
Veli JHag:

Minä vastaan, että Summanen peluutti paremmin. Keskialueen peli oli hivenen parempaa ja olisiko lähdöt olleet vähän nopeampia ja vähemmän viiveitä. Näin muistelisin. Isoja muutoksia ei kuitenkaan ollut. Yritän kaivella muistiani jos löytäisin sieltä vielä jotain.

Lyön löylyä spekulaatio-kiukaaseen, Sopan kanssa ei olisi tullut yhtään voittoa playoffseisssa, näin luulen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Onko joku muuten laskenut viime kauden HIFK:n statseja Sopan aikaan vs. Ramin aikaan? En usko, että runkosarjassa tapahtui dramaattisia muutoksia, mutta niinhän se yleensä meneekin, kun valmentaja vaihtuu tosi myöhäisessä vaiheessa kautta. Se, että HIFK voitti sääläreissä Saipan ja otti yhden voiton Tapparalta, oli kuitenkin yllättävän miellyttävä asia viime keväältä ja tämän mielialan muistan täältä hyvin. Varsinkin sen, kun HIFK kaatoi Saipan sääläreissä. Playoffeja vartenhan tätä koko hommaa pelataan ja Summanen on Rautakorven tapaan yleisesti ottaen kevään miehiä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No onneksi sinä nostat itsesi muiden yläpuolelle ja osaat olla se oikein fanittaja. Nyt on kaikilla hyvä olla ja elämä jatkuu jälleen auvoisena.

Siis kenelle tämä kuolematon lausahdus oli? Mulle, Red Machinelle vai Inge Glidille?

Veli Inge Glid: Kiitos jääkiekkokeskusteluun osallistumisesta!
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Miksi pitäisi hävetä sitä, että sanoi KJ:n perseilyä aikanaan perseilyksi? Sehän oli perseilyä. Ja saako siitä jonkun ylimääräisen cokiksen tai bissen hallilla, jos menee sanomaan, että "minä muuten luotin siihen ja siihen koutsiin alusta alkaen". Lähinnä siitä saa turpaansa ja ihan aiheesta. Kukaan ei kaipaa ylimääräisiä jeesuksia ja tietäjiä.

Tuohon saa tottua tässä skenessä, kun siellä jään tasolla kaikki on lopulta melko pienistä jutuista kiinni, mutta aina löytyy internetpalstoilta jälkiviisaita, jotka ovat "tienneet" asiat jo etukäteen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tuohon saa tottua tässä skenessä, kun siellä jään tasolla kaikki on lopulta melko pienistä jutuista kiinni, mutta aina löytyy internetpalstoilta jälkiviisaita, jotka ovat "tienneet" asiat jo etukäteen.

Se on jännää tosiaan, että kotisohva tuo esiin sen kaikenkattavimman lajituntemuksen. Internetpalstoilla heilutaan vielä epämääräisten nickien takaa, joten mitähän kukaan nimimerkki kuvittelee saavuttavansa sillä, että julistautuu jälkikäteen jeesuksesi? Menee hallille ja huutaa lujaa ääneen: "Hei, olen Jatkoajan ifkforevöökasiseiska ja mä tiesin koko ajan että Jaloselle ei kannata antaa kenkää!" Ensin 90% ihmisistä kysyy, että mikä vitun Jatkoaika? Ja loput: kuka vitun ifkföevöö ja mitä sitten??

AN: Mulle on vieläkin epäselvää kenen meistä fanitus on sitä oikeaa? Irtoaako sulta muuta kuin paririvisiä toteamuksia tai onelinereita? Aika helppoa käydä räkyttämässä jotain ja sitten luikkia paikalta, kun muutama kirjoittaja sitten vaivautuu jopa perustelemaan omia vastakkaita näkemyksiään.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No onneksi sinä nostat itsesi muiden yläpuolelle ja osaat olla se oikein fanittaja. Nyt on kaikilla hyvä olla ja elämä jatkuu jälleen auvoisena.

Sinä se jaksat purnata pelkästään purnaamisen takia. Minun mielestäni Sopan aikana ei ollut mitään viitteitä pelin paranemisesta, kun taas Ramin tullessa puikkoihin HIFK:n peli parani samantien siitä aneemisesta omaan pussiin pelaamisesta aggressiiviseksi ''joukkuemaisemmaksi'' pelaamiseksi. Viime kaudella ei ollut rahkeita mennä pidemmälle vääränlaisen pelaajamateriaalin ja alkukauden sekoilujen jälkeen, joten sitä huonosta menestyksestä ei mielestäni Summasta voi syyttää, hän teki kaiken mitä oli tehtävissä noilla palikoilla.

Kari Jalosta minäkin vaadin ulos melko kovin sanankääntein HPK-sarjan jälkeen, silloin vitutti enemmän kuin koskaan aiemmin HIFK:ta seuratessani... Vituttaa jo pelkästään tuon tilanteen miettiminen... Eniveis, hyvä, että Tomppa ja hallitus pitivät päänsä ja antoivat Kojon jatkaa kolmannen kauden HIFK:n ruorissa, minä olin väärässä (ja mielelläni olinkin väärässä) vaatiessani potkuja Kojolle, mutta tuntemukseni olivat ihan oikeita. Silloin ei vituttanut pelkästään HIFK:n ainainen floppaaminen, vaan kaikkein eniten vitutti, se että HIFK:lla oli mielestäni kasassa tarvittavat pelimerkit mestaruuden saavuttamiseen kaudella 2009-2010 ja siitä huolimatta tuloksena oli ensimmäisellä kierroksella tippuminen ennalta selvästi heikommalle HPK:lle.

Summasummarum, tunteet ovat oikeita ja henkilökohtaiset mielipiteet komppaavat niitä ottamatta kuitenkaan kantaa ''oikeaan ja väärään''. Eihän se voi olla takinkääntämistä, jos joukkueiden kannattajat eivät osaa pitää tunteitaan erossa oman joukkueen analyyseistä ja mielipiteistä. Se on vallitseva tilanne tässä maailmassa eikä mikään tietty piirre tietyissä kannattajissa...
 

Inge Glid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Team Finland
Ifk-leirissä on ollut niin kauan kun mä muistan kyse siitä, että kuka on se fani joka on eniten sisäpiirissä ja kenellä on parasta/eniten tietoa. Kaippa muissakin liigajoukueen faneissa löytyy samoja piirteitä, en tiedä.

En ole Summasesta mitään negaa kirjoittanut koska luottoa on ja tiedän Ramin metodit. En kaikkea kuitenkaan tiedä joten jätetään jotain hänelle takataskuun vielä.

Ajatelkaa jos meillä olisi joku perus Möttönen niin keskustelu täällä ja lööpit olisivat vähissä.

Eikä mua nyt tässä ja nyt kiinnostaa huusiko se jossain ja menikö yli, antaa tulosten puhua.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Summasummarum, tunteet ovat oikeita ja henkilökohtaiset mielipiteet komppaavat niitä ottamatta kuitenkaan kantaa ''oikeaan ja väärään''. Eihän se voi olla takinkääntämistä, jos joukkueiden kannattajat eivät osaa pitää tunteitaan erossa oman joukkueen analyyseistä ja mielipiteistä.

Juurikin näin. Mä oon niin oman jengin fani, että musta on aidosti hienoa olla väärässä kun HIFK on lopullinen hyötyjä. Ajattelen HIFK:sta aika kollektiivisesti. Mulle kaikki pelaajat ja valmentajat ovat vaihtuvaa henkilökuntaa. Firma pysyy samana ja on aina oikeassa. Siksi olen huono kaipailemaan vanhoja aikoja ja valmentajia & pelaajia. Koetan aina pelata niillä merkeillä, mitä nyt on. Mulla ei ole pätkääkään ikävä K.Jalosta, Doug Sheddeniä tai Erkka Westerlundia, vaikka kaikki ovat tehneet kovaa duunia HIFK:ssa aikanaan. Nyt mennään Ramin HIFK:ssa ja kun Rami lähtee, en katsele hänenkään peräänsä. Voin mä toki noita vanhempia koutseja kaivata silloin, kun HIFK on ilman valmentajaa - tai siis seuraavaa koutsia ei ole vielä ilmoitettu. HIFK on mulle kuin Stockmann. Stadin ja Suomen hienoin. Meillä on myös pyöröovet ja koska meillä on niin makeeta, ne ovet käyvät aika tiheään.

Purnaajia ja negailijoita on aina. Mun anoppini olisi loistava lisä tänne palstalle. Hänen keskeinen statementinsa juhannuksena on: "kesä on sitten pian loppu" ja helteellä "kohta tulee varmaan kauheen kylmää ja sateista". Tämä on eräiden ihmisten tapa tarkastella maailmaa ja tämäkin on otettava rikkautena. Pikanttina sellaisena. Inge Glid: Jokaisella liigajengillä on tämä sisäpiiri-kuvionsa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ajatelkaa jos meillä olisi joku perus Möttönen niin keskustelu täällä ja lööpit olisivat vähissä.

Tai sitten meillä olisi Suomen seuratuin 24/7 väijy: näkyykö Möttösen seuraajaa
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Eiköhän kuitenkin kaikkia faneja yhdistä rakkkaus/kiinnostus jääkiekkoon? (toivottavasti!) Jokainen meistä on sitä varmaan kakarana pelannut, toiset jopa ihan harrastuksena tai jossain liigassakin. Toisille se voi olla jopa työtä jääkiekon parissa. Kaikilla on vähän eri lähestymistapa ja eri näkökulma asioihin.

Meille matsipäivät ovat muutakin kjuin se peli, eli sosiaalinen tapahtuma jossa tapaa samanhenkisiä kavereita joista vuosien varrella on tullut tärkeitä. Hassua sinänsä että monen vierustoverin nimiä ei edes tiedä, mutta silti sitä ollaan näin monen vuoden tuttavuuden jälkeen kuin parhaat kaverit.

Me käydään tapahtumissa muuallakin kuin matseissa ja tavataan muissakin merkeissä. En sit tiedä onko tämä oikea tapa fanittaa, minä en vaan ajattele sitä minään fanaattisena fanittamisena enkä sitä kenellekään tyrkytä, vaan tämä on minun juttuni/elämäntapani. Katson olevani onnekas kun olen saanut vuosien varrella olla osallisena tästä kaikesta.

Mä olen varmaan liian vanha kun en jaksa enää sellaista ranteiden auki viiltelyä tai kamalaa ailahtelevuuttaa äärilaidasta toiseen, mutta kyllä mä ymmärrän niitäkin jotka elävät tunteella ja sen mukaan voitettiinko vai hävittiinkö ja valmentaja/pelaajat ovat sitten joko sysipaskoja tai tosi hyviä.

Siitä olen kyllä samaa mieltä että niitä eipäs/juupas väittelyjä saisi olla vähemmän. Sujuvasti hyppään niiden yli ja ainakin yksi hyvä puoli jatkoajassa on esim. naamikseen verrattuna nuo moderaattorit. Propsit niillekin että jaksavat tätä sontaa lukea ja suodattaa.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko joku muuten laskenut viime kauden HIFK:n statseja Sopan aikaan vs. Ramin aikaan?.

On:
Jatkoajan keskustelupalsta - Yksittäisen viestin lukeminen - Raimo Summanen HIFK:n päävalmentajana

Minäkin kuuluin tuohon unohdettuun porukkaan, joka vaati KJ:lle aikaa ja seisoi hänen takanaan. HPK-sarjan päättyessä tunnekuohussa toki toivotin kaikille kenkää, mutta muistaakseni jo seuraavana päivänä kirjoitin, että KJ:n pitää saada viedä projekti loppuun. Tämäkin kaikki johtui vain siitä, että näin tai luulin näkeväni HIFK:n pelissä KJ:n aikana sellaisia elementtejä, joita ei ollut näkynyt ehkä koko 2000-luvulla. Parhaimmillaan KJ:n HIFK oli mielestäni huikea jo kahden ensimmäisen kauden aikana. Voittava pelitapa oli olemassa, ongelma oli vain siinä pysyminen ja pelaajien henkisen kantin totaalinen mureneminen (pelaajien historia ja häviämiseen tottuminen huomioiden ei mikään ihme). Tämä siis minun mielestäni. Sitten tuli Ville Peltonen ja muutenkin mädistä omenista päästiin eroon ja jengissä oli voitonnälkäisiä ja/tai voittamaan tottuneita pelaajia.

Summasen saavuttua HIFK:hon oli ilahduttavaa, että omissa kiekon hautominen väheni. Muuten peli nyt ei loistavaksi muuttunut, mutta miten se olisi voinutkaan. En pidä mahdottomana, etteikö Sormusen HIFK olisi voinut ottaa kolmea voittoa pleijareissa. Pidän sitä jopa hyvin mahdollisena. Kuitenkin olin ja olen sitä mieltä, että Summasen kanssa mahdollisuudet mennä pidemmälle (vaikka ne pienet olivatkin edelleen) olivat Sormusta huomattavasti suuremmat.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos vaan JHagille jälleen kerran julkisen tunnustuksen antamisesta meikäläiselle koskien Kari Jalosen puolustamista alusta loppuun. Se perustui aikoinaan vain ja ainoastaan kokonaiskuvan hahmottamiseen ja kutinaan omissa kasseissani. Vaikka tunteella tässä elelläänkin tiettyyn rajaan asti, olen pyrkinyt kaikkeen HIFK:hon liittyvässä pitämään jalat maassa ja funtsimaan asioita eri näkövinkkeleistä. Kaikki ei ole mustavalkoista eikä edes harmaata. Siellä täällä on sinistä, punaista ja valkoistakin ja ne taas vaikuttavat kokonaiskuvaan. Vaikka fiiliksellä vedänkin, en siltikään jaksa mennä asioissa niiden edelle ja huutaa kaikille kenkää esim. viiden vituiksi menneen ottelun jälkeen, jos joukkueesta puuttuu vaikkapa kuusi runkopelaajaksi hankittua pelaajaa. Se nyt ei vain mene niin, että heitetään pelaajat paperille ja sitten pelataan ja nimekkäämpi joukkue voittaa, jee!

Raimo Summanen ei ollut eikä ole vieläkään oma suosikkivalmentajani. En olisi ikimaailmassa halunnut häntä HIFK:n valmentajaksi. En siksi, etteikö hän olisi hyvä valmentaja, vaan siksi, että hänellä on läikkynyt pahasti yli ja hän on omalta osaltaan tuonut joukkueisiinsa kaikkea turhaa paskaa. Mutta ei Summasen valmennuspesti ollut mulle mikään kynnyskysymys eikä maailmanloppu. Ja omalla tavallani olen oppinut Raimosta diggaamaankin. Hänessä on jotain hyvin sympaattistakin. Hän tekee ja sanoo mitä haluaa ja onhan sitä (tiettyyn pisteeseen asti) arvostettavakin.

HIFK tarvitsee organisaationa päävalmentajan, joka pitää toimistonkin hereillä. Täällä ei kivat tyypit pärjää. Koutsilla pitää olla munaa sanoa tarvittaessa ihan jokaiselle, että te olette kaikki ihan perseestä ja tehkää duuninne paremmin. HIFK:ssa vajotaan hyvin nopeasti laajalla rintamalla mukavuudenhaluisiksi puuhastelijoiksi, jos ei ole pakko pysyä hereillä. KJ vaati paljon, samaa tekee Rami. Näiden huippukoutsien kohdalla kysymys on paljon laajemmasta asiasta kuin vain itse joukkueen valmentamisesta.

En edelleenkään hyväksy Ramin kaikkia täysin idioottimaisia juttuja. Toivoisin kuitenkin, että pelaajat oppisivat suodattamaan kaiken paskan ja imisivät itseensä kaiken sen hyvän, mitä Ramilta on itse lajista saatavissa. Varsinkin nuorille jätkille nämä ovat hienoja oppivuosia ja valmistavat hienosti myös tuleviin vuosiin. Voin melkein vannoa, että Ramin jälkeen muiden mielestä mulkkujen valmentajien itkettävä palaute ei tunnu missään.
 

Inge Glid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Team Finland
Tai sitten meillä olisi Suomen seuratuin 24/7 väijy: näkyykö Möttösen seuraajaa

Hahhahaa;)

Toi meidän väijy Soppa-tykkeineen oli viime kauden hienoin juttu. Kiitos muuten siitä veljille ja siskoille.

Stockan herkusta löytyy valikoimista monesti sellaista jota ei perus äsmarketista löydy samoin meidän omasta Ifk:sta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
BOL: Mä menen aikakirjohin kaverina, joka on alusta alkaen halunnut Ramin HIFK:hon ja seissyt hänen takanaan. Ja siis en ole ainoa. Jännä nähdä mihin se keväällä johtaa. Mutta reaaliaikaista rotsia on mahdoton kääntää jälkikäteen. Rami tähän saumaan (Sopan jälkeen) on muuten ainoa valmentaja HIFK:n lähihistoriassa, joka on ollut alusta alkaen mulle se ainoa oikea. K.Jalosen hankintaa juhlin kyllä hattua ilmaan heitellen. Koskaan ennen HIFK ei ole napannut markkinoilta hallitsevaa Suomen mestarivalmentajaa. Eli hän oli itse asiassa mulle yhtä mieluisa kuin Rami viime tammikuussa. Itse en tykännyt sitten hänen pelityylistään ja esiintymisistään, mutta siitä viis. Lopussa HIFK voitti. Ramista olen tykännyt siitä lähtien, kun HIFK saapui tammikuussa eka kertaa hänen komennossaan jäälle.

Ainahan uuden valmentajan pestaaminen on kompromissi. Sellaista jätkää ei olekaan, joka saisi 100% kannatuksen. Tämän kun pitää mielessä, niin hyvä tulee. Mua ei ole Ramissa koskaan haitannut hänen tulinen tyylinsä. Mä kuulun niihin, joiden mielestä työpaikalla ei kuulu olla ensisijaisesti kivaa. Siellä pitää tehdä ensisijaisesti lujasti duunia. Kaikki pelaajat eivät sovellu Ramin konseptiin, mutta kun nykyistä jengiä jäällä katsoo, niin ei se kyllä näytä ollenkaan pystyyn haukutulta ja nurkkaan piestyltä koiralaumalta. Jätkillähän on selkesti hauskaa! Ja luistin kulkee. Eihän tämän pitänyt olla mahdollista psykonatsi-Summasen joukkueessa! Näin vähän me ei-pelaajat pohjimmiltaan tiedetään siitä, minkälaista tuo oikeasti on tällä hetkellä. Ja hyvä niin. Tykkään helvetisti siitä, että Summanen ei käy presseissä miellyttämässä kaikkia, siinä asenteessa on HIFK-presenssiä. Summanen puhuu lievempää murretta kuin Nenä, sekin mua vähän haittasi vanhassa kunnon Kalsongissa. Pikku asia, mutta kuitenkin.

PS. Jännä juttu mestaruudessa: se tuntuu yhtä hyvältä siitä huolimatta onko ollut aluksi valmentajaa vastaan vai hänen puolestaan. Koska mestaruus on koko joukkueen, ei todellakaan yksittäisen valmentajan. Kyllä mulla silti henkilökohtaisessa rankingissa 97/98 HIFK on se Kaikkien Aikojen Paras HIFK, siitä ei päästä mihinkään.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JHag: Kyllä mäkin olen sitä mieltä, että valmentajalla pitää olla rima korkealla. Jääkiekko nyt ei lajina oikein ole sellainen, että siellä kuuluisi kovasti halailla treeneissä. Ne säästetään sitten matseihin, kun on treeneissä on oltu peräsuolet pellolla. Eli korkea vaatimustaso tai mediaesiintymiset eivät ole Raadossa koskaan tökkineet, vaan ne henkilökohtaisuudet ja muut pimenemiset, jotka ovat menneet rankasti yli.

Kojostahan tuli suorastaan huikea mediaesiintyjä, kun hän meille tuli. Ennen sitä hän oli rasittava turhasta vinkuja, joka narisi tuomareista ja kaikesta muustakin kovaa ja korkealta. HIFK:ssa hän sitten luopui tästä kaikesta, vaikka muutaman kerran vähän kiehuikin yli. Tuomareista olisi voinut muutamaan kertaan vähän avautuakin, koska niin tekee kaikki muutkin. Nekin, jotka selkeästi hyötyivät linjasta (kuten Dufvan Jyp). Mutta turha näitä nyt on enää muistella.

Mä salaa diggaan siitä, että Rami on ihan kukkuu noissa mediajutuissa. Ne hommat ei kiinnosta sitä pätkääkään eikä niissä oikeasti kysytä mitään maailmaa mullistavia kysymyksiä. Harva koutsi niissä sanoo mitään järkevää muutenkaan, vaan pyörittävät niitä samoja levyjä, ainoastaan "kaveri" vaihtuu.

Ja joukkuettahan tässä kannatetaan. Silti jotkut pelaajat ja koutsit jäävät paremmin mieleen kuin toiset. Diggasin Sheddenin kaudesta, mutta Sheddenissä mulla meni maku siihen, että julkisesti arvosteli pelaajia siitä, että neuvottelevat sopimuksia muualle kesken kauden, kun itse samaan aikaa houkutteli pelaajia omaan jengiinsä. Samaten se, että hän on toistuvasti todennut HIFK:n kannattajille oma-aloitteisesti, että ei pidä Jokereista ja kuitenkin hetken kuluttua järjestää narrijengille grillijuhlia. Tällaiset ihmiset vituttaa ja kyllä se mun mielestä on noloa ns. äijälle. Näistä herää kysymys, että mitkä kaikki muut hänen sanomisistaan onkaan lopulta paskaa. Mä en vaan diggaan henkilöistä, jotka sanovat lähinnä sen, mitä kuulija haluaa kuulla kiillottaakseen omaa sädekehäänsä.

Nyt mennään näillä ja fokus on tässä kaudessa. Nybarilla tosin pitää keskittyminen olla jo ensi kaudessa. Summanen on saanut jätkät nyt pelaamaan hyvää kiekkoa ja mun mielestä nämä ketjulotot ovat aika lailla tarkoituksenmukaisia eikä mitään täysin random-juttuja. Nyt on vielä hyvä kokeilla kaikenlaista. Luotto Summaseen on tällä hetkellä kovalla tasolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös