Pohjois-Korea -ketjussa huomasin kuinka vaikeaa erään palstalle kirjoittavan nimimerkin oli myöntää olleensa väärässä. Jäsen @Zalmonella ei voinut tuota suoraan myöntää, vaikka kuinka hänelle osoitettiin, että nyt taisi tulla kirjoitettua muunneltua totuutta. Lopulta kyllä asian ympärillä pyörittiin siten, että olisi muka lähes alun perinkin ollut samaa mieltä muiden kanssa, mutta se tosiasiallinen myöntäminen jäi tekemättä.
Myös muissa ketjuissa on aina aika ajoin havaittavissa samantyylistä asian ympärillä pyörimistä ja veivaamista tai jopa suoranaista välttelyä siten, että ei vain vahingossakaan tarvitsisi vastata sanoistaan ja myöntää kirjoittaneensa epätotuutta alun perin. Jätetään vastaamatta suoriin kysymyksiin jne.
On myös toisenlaisia esimerkkejä. Joku aika sitten jäsen Räpylä-Repe kommentoi Huonot toimittajat vauhdissa jonkun median uutista rajavartijoihin ja laittomiin rajanylityksiin liittyen seuraavasti:
Repelle osoitettiin, että nyt saattoi olla osin hänenkin ymmärryksessään vikaa ja vastaus oli nopea ja ripeä. Boldaus minun.
Asia on jäänyt askarruttamaan minua ja siksipä aiheesta ketju. Onko väärässä olon myöntäminen sinulle vaikeaa vai helppoa? Äänestää voi valituista vaihtoehdoista ja kommentoidakin saa.
Myös muissa ketjuissa on aina aika ajoin havaittavissa samantyylistä asian ympärillä pyörimistä ja veivaamista tai jopa suoranaista välttelyä siten, että ei vain vahingossakaan tarvitsisi vastata sanoistaan ja myöntää kirjoittaneensa epätotuutta alun perin. Jätetään vastaamatta suoriin kysymyksiin jne.
On myös toisenlaisia esimerkkejä. Joku aika sitten jäsen Räpylä-Repe kommentoi Huonot toimittajat vauhdissa jonkun median uutista rajavartijoihin ja laittomiin rajanylityksiin liittyen seuraavasti:
En keksinyt parempaa ketjua. Onko toimittajan laskutaidossa vikaa, kun ei ole kyseenalaistanut ollenkaan näitä lukemia. Minun matemaattinen ajatteluni ainakin kysyy, että minkä maalainen on kuudes kiinni jäänyt ensimmäisessä lainauksessa. Sitten jälkimmäisessä lainauksessa samasta jutusta todetaan, että kiinni jääneitä on yhteensä n. 10, vaikka aiemmin todetaan kiinni jääneen 6 kpl. Mitäpähän helvettiä?
Ahh, luulin Kaakkois-Suomen rajavartioston kommentoivan laittomia maahantulijoita kokonaisuudessaan. My bad.
Asia on jäänyt askarruttamaan minua ja siksipä aiheesta ketju. Onko väärässä olon myöntäminen sinulle vaikeaa vai helppoa? Äänestää voi valituista vaihtoehdoista ja kommentoidakin saa.