Pystytkö myöntämään olleesi väärässä?

  • 10 995
  • 109

Pystytkö myöntämään olleesi väärässä?

  • Kyllä, suoraselkäisesti ja rehdisti voin tunnustaa, jos olen ollut väärässä.

    Ääniä: 142 75,9%
  • En, on vaikea ellei jopa mahdotonta myöntää muille, että tuli esitettyä virheellinen väittämä.

    Ääniä: 0 0,0%
  • Osittain. Kiemurtelen ja luikertelen tilanteesta jotenkin sopivasti eroon.

    Ääniä: 30 16,0%
  • Saatan myöntää itselleni olleeni väärässä, mutta ääneen tai kirjoitettuna muille en.

    Ääniä: 5 2,7%
  • Joku muu, mikä.

    Ääniä: 10 5,3%

  • Äänestäjiä
    187

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En ole koskaan ollut väärässä, joten en osaa vastata tähän kysymykseen. Palataan asiaan sitten jos joskus olen väärässä. Eli tuskin palataan.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kyllä, myönnän aina jos olen väärässä. Mutta totuuden pitää perustua faktaan ei mutuihin. Joudun hyvin harvoin tämän myönnytyksen tekemään, koska en ala väittelemään asioista joista en ole 100% varma. Josku oma 100% varmuus kuitenkin osoittautuu vääräksi,
Tarkoitan tässä edelleen vaan niitä asioita joihin liittyy joku fakta, en niihin jotka perustuvat jonkun mielipiteeseen. Eli fakta on esimerkiksi se että Utsjoki on Lapissa eikä Etelä-Karjalassa. Mikään asiantuntijan näkemys taas ei ole faktaa.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mikään asiantuntijan näkemys taas ei ole faktaa.

Tähän asiaan, kun saisi muutoksen, niin maailma olisi niin paljon parempi paikka. Valitettavasti näkemyksiä vain pidetään faktoina, jos ne kerrotaan pikkutakki tai jakkupuku päällä Yle Uutisissa tai A-studiossa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Tähän asiaan, kun saisi muutoksen, niin maailma olisi niin paljon parempi paikka. Valitettavasti näkemyksiä vain pidetään faktoina, jos ne kerrotaan pikkutakki tai jakkupuku päällä Yle Uutisissa tai A-studiossa.
Tämä on muuten mielenkiintoinen ilmiö, johon törmään itselin usein omien asiakkaitteni kanssa ja sanonkin heille usein suoraan, että tämä kertomani on vain esimerkki ja yksi tapa toimia ja teille voi sopia joku toinen tapa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nykyään pystyn kyllä yllättävän helpostikin myöntämään väärässä olemisen, mutta nuorempana se oli välillä todella vaikeaa, ja jäi tietysti myöntämättäkin lukemattomia kertoja. Tai ehkä liittyykin vaan siihen, että esim. 15-25v ikäisenä viitsi jankata/vängätä enemmän kuin nyt 39 vuotiaana :)
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Ensimmäisessä vastauksessanihan minä nimenomaan postasin linkin suojaikärajaa käsittelevän wiki-sivuun. Jotenkin ajattelin että siltä pohjalta olisi varsin ilmeistä, että sitä tarkoitin ilman sen isompaa rautalangan vääntämistä. Minusta tuo ikäraja oli ja edelleenkin on se oleellisin asia keskustaessa seksin harjoittamisesta lapsien kanssa joiden kanssa kyse ei ole lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä, eikä se että käytetäänkö laissa juuri tässä kohtaa teistä termiä lapsi, nuori vai alaikäinen.
Noin keskimääriin hyviin nettikeskustelutapoihin lienee kuuluvan jonkinnäköinen sanallinen selitys, eikä vain linkkien tiputtelu. Jos haluat, että sinua ymmärretään oikein, etenkin noin volatiilissa ketjussa kuin tuokin on, niin kannattaa kirjoittaa asiat auki, eikä olettaa, että vastapuoli osaa lukea rivien välistä. Etenkin sen jälkeen, kun kävi ilmi, että tuo pelkkä linkki ei ollut riittävä selitys vastapuolelle, olisi kannattanut kirjoittaa jotain tuossa edellisessä viestissäni ehdottamani kaltaista ja asia olisi ollut siinä. Sen sijaan jatkoit inttämistä viestitolkulla ketjun varsinaisen aiheen vierestä.

Ilmeisesti vieläkin on vähän hankaluuksia sinulla väärässä olon myöntämisen kanssa? Ei se mitään, niin on monilla muillakin.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Etenkin sen jälkeen, kun kävi ilmi, että tuo pelkkä linkki ei ollut riittävä selitys vastapuolelle, olisi kannattanut kirjoittaa jotain tuossa edellisessä viestissäni ehdottamani kaltaista ja asia olisi ollut siinä. Sen sijaan jatkoit inttämistä viestitolkulla ketjun varsinaisen aiheen vierestä.
Mikä sitten on riittävä selitys? En epäile hetkeäkään etteikö vastapuoli ymmärtänyt pointtia jo tuonkin perusteella, koska eiköhän se pointti ollut selvä alusta asti selvä kaikille osapuolille. Jos vastapuoli päättää, että tämä ei riitä, vaan jatkaa pätemistäm, niin minun puolesta senkun jatkaa. Toki kysyttäessä vastasin ja vastaan edelleenkin, enkä edes näe että se olisi inttämistä yhtään enempää kuin vastapuolen inttäminenkään.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikä sitten on riittävä selitys? En epäile hetkeäkään etteikö vastapuoli ymmärtänyt pointtia jo tuonkin perusteella, koska eiköhän se pointti ollut selvä alusta asti selvä kaikille osapuolille. Jos vastapuoli päättää, että tämä ei riitä, vaan jatkaa pätemistäm, niin minun puolesta senkun jatkaa. Toki kysyttäessä vastasin ja vastaan edelleenkin, enkä edes näe että se olisi inttämistä yhtään enempää kuin vastapuolen inttäminenkään.

Sä oot vissiin menny vahingossa klikkaamaan väärää kohtaa tosta ketjun äänestyksestä? Vai pistitkö tohon Osittain-kohtaan vaan ihan pokalla?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Sä oot vissiin menny vahingossa klikkaamaan väärää kohtaa tosta ketjun äänestyksestä? Vai pistitkö tohon Osittain-kohtaan vaan ihan pokalla?
en minä tällaisiin typeriin äänestyksiin osallistu ollenkaan
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Mikä sitten on riittävä selitys? En epäile hetkeäkään etteikö vastapuoli ymmärtänyt pointtia jo tuonkin perusteella, koska eiköhän se pointti ollut selvä alusta asti selvä kaikille osapuolille. Jos vastapuoli päättää, että tämä ei riitä, vaan jatkaa pätemistäm, niin minun puolesta senkun jatkaa. Toki kysyttäessä vastasin ja vastaan edelleenkin, enkä edes näe että se olisi inttämistä yhtään enempää kuin vastapuolen inttäminenkään.
Luitko ollenkaan ensimmäistä viestiäni tähän ketjuun, johon tuossa lainaamassasi viestissä myös viittasin? Siinä esitin ehdotelman, jolla koko homma olisi mielestäni loppunut saman tien ja olisit selittänyt itsesi tyhjentävästi. Eli olisi ollut juurikin tuo sinun etsimäsi riittävä selitys. Hämmentävää kyllä, että mielestäsi vastapuolen pitäisi tajuta tarkoituksesi pelkästä linkistä, mutta sinä et tajua vastapuolen (tässä tapauksessa minun) tarkoitusta, vaikka se on juurta jaksain kirjoitettu auki ja vielä toiseen kertaan erillisessä viestissä viitattuna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös