PS3: NHL10 talviliiga

  • 57 540
  • 869

Bouwmeester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk
Mikä on tilanne Kamenskin ja ProJaskan välieräsarjassa? Raporttia tännekin vain peleistä, mielenkiinnolla seuraan talviliigan loppuratkaisua.

Huomenna illalla alkaa jo kevätliiga, joten koettakaa saada talvimestaruus siihen mennessä ratkottua ettei kahta liigaa pelata päällekkäin:).
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä on tilanne Kamenskin ja ProJaskan välieräsarjassa? Raporttia tännekin vain peleistä, mielenkiinnolla seuraan talviliigan loppuratkaisua.

Huomenna illalla alkaa jo kevätliiga, joten koettakaa saada talvimestaruus siihen mennessä ratkottua ettei kahta liigaa pelata päällekkäin:).

Ei oo tainnu pelata peliäkään. Voisitte alkaa nyt kamenski ja ProoJaska etsimään sitä rakoa missä välissä voisitte pelata. Tosiaan kun tuo toinenkin liiga alkaa huomenna..
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kolme* peliä pelattiin, seuraava sauma tosin taitaa olla vasta maanantaina koska itse en ole viikonloppuna pleikkarin ääressä. Tai muutaman pelin ehtinen huomenna duunin jälkeen pelata, mutta se on sitten SJ:stä kiinni että saadaanko sarja huomenna pakettiin.

Pelit meni multa jokseenkin perseellen, 3-1 tappiolla, vasta viimeisen pelin voitin 1-0 jatkoajalla. Olisi voinut aikaisemminkin upota, kummalle vaan, mutta tällä kertaa pääs jäähyltä tuoreena tullut Jovanovski veivaamaan kiekon läpiajon päätteeksi verkkoon. Näin siis neljäs peli sarjassa.

Toka peli meni SJ:lle 1-0. Sinänsä vittumainen ratkaisu, että voittomaali oli veto viivalta ilman ohjauksia tai maskia; noita saa ruimia kymmeniä että uppoaa, nyt oli eka veto pelissä ja ratkaisumaali. Vaan eipä ollut itselläkään kovin erikoisia yrityksiä.

Kolmas peli SJ:lle 3-1; Bryzgalov suorastaan liekeissä, 8 vedosta kolme sisään. Kaikki hyviä vetoja, mutta suapi ottaa joskus jotain kiinnikin. Taino, ottihan se, takatolpilta kaksi venytystä about varmoihin maaleihin. Meidän takatolppayrityksissä oli se ero, että mun äijät lauko yritykset tolppiin kahdesti tai kokonaan kiekosta ohi(!?) kahdesti, SJ paukutteli vedot Bryzgalovin suojuksiin.

Pieni mutta vittumainen ero näiden kahden joukkueen tietokoneen ohjastamissa pelaajissa; SJ:n huorakkeet ottaa kiekon mun lavasta, mun äijät hakkaa SJ:n pelaajilta ranteet paskaksi. Eli jäähyllä istutaan, eikä edes omasta ansiosta.

SJ ollut kyllä jonkin verran niskan päällä kaikissa peleissä, mutta sinänsä on kojooteilla paketti kasassa että SJ pyörii kulmissa kuten Kalpa konsanaan, eikä paljon vetoja tule Bryzgaloville. Kääntöpuolena se, etten minäkään saa paskaakaan aikaiseksi hyökkäyspäädyssä, ei tipu riparit lapaan eikä tule ohjauksia. Mutta vielä noustaan, saatana!

* Pää niin pyörällä etten osaa edes laskea.
 
Perhana kun peliruuhka vaan kasvaa, oma syy toki, mut kohta alkaa jo ahdistaa.

Kovin tasaista oli eilen ja ei nyt hirveän kaukana ollut sarjan ratkaisukaan, mutta onnistupa kamenski tekemään neljännen pelin jatkoajalla tuon ratkaisumaalin, ihmeellisesti perseilivät SJ:n pakit kyseisen tilanteen. Saattaa olla et tulee enää yks matsi tai sitten mennään jopa seitsemänteen peliin, sillä aika tiukkaa ollu koko ajan ja yhen maalin pelejäki ollu. Tossa neljän/viiden jälkeen kun töistä kotia tuun, ni pelataan nyt ees muutama peli siinä.
 
Talviliiga eteni juuri finaaleihin. SJ:lle välierät lukemin 4-1, viimeinen peli ratkesi lopulta rankkareilla.

Kamenski hallitsi kyllä viimeistä peliä ja pelas paremmin. Onnistuin käyttämään momentumin yhdessä kohti ja nousin 2-0 tappioasemasta 2-2 tasoihin. Jatkoajalla läpiajo Marleaulla, mut meni ohi ja rankkareissa sitte yhtä vaille kaikki laitto multa kiekon reppuun. Voitto näin tänne ja seuraavaksi edessä finaalit. Todella helpottunut fiilis jo nyt, sillä arvelin jo aikaisemmassa vaiheessa olevani pelkkä välipala kamenskille, jota vastaan runkosarjapelit hävisin. Paha vastus oli nytkin ja en edelleenkään tykkää tippaakaan tosta pelitavasta, mutta nyt se lyötiin ja nyt sitten rauhassa kohti finaaleita.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jeah, SJ finaaliin voitoin 4-1.

Viimenen peli oli kyllä katkeraa kalkkia kojooteille. Turvallisen oloinen johto 2-0 kolmannen erän puolivälissä, hukattuja maalintekotilanteita ja näytti että tästä jatketaan vielä sarjaa. SJ alkoi jo pelleilemään, hakemaan tappeluita ja tarkoituksella jäähyjä - ja sitten yhteen minuuttiin teki kaksi maalia kun kojoottipakit puppeloivat ja lahjoittivat joko vapaan väylän maalille tai kiekon omalla siniviivalla vastustajan lapaan.

Jatkoajallakin vielä kaksi kertaa YV:llä, mutta ei uponnut sitten mistään. Ja sen tietää miten rankkareissa käy, olen niin uberpaska niissä että ei ollut missään vaiheessa mitään jakoa niitä voittaa.

Perskele, tässä pelissä tuntu että olin ekaa kertaa "parempi" ja että sarja voi vielä venyä pitkälle, mutta kaksi mokaa, kaksi maalia omiin, ja sarja ol siinä. Meni silti oikeaan osoitteeseen, aikaisemmissa peleissä oli kojootit sen verta alakynnessä että oikea joukkue finaaleissa. Tsemiä finaaleihin molemmille jengeille!

Ens liigassa sitten puntit tasan tämän liigan kärkipään pelaajien osalta siinä mielessä, että kaikilla on tasaisen paskat jengit.
 

Snagari

Jäsen
Niinhän siinä sitten kävi, että San Jose fiinalipariksi muodostui. Oisin kyllä toivonut kamenskia, taisin jopa voittaa toisen meidän runkosarjamatseista. San Josea vastaan kyyti olikin kylmempää ja molemmilla kerroilla rumasti kuokkaan.

Enivei, koitetaan nyt sitten edes yksi peli voittaa.
 

Snagari

Jäsen
David vs. Goljat

Niinhän siinä sitten kävi, että San Jose fiinalipariksi muodostui. Oisin kyllä toivonut kamenskia, taisin jopa voittaa toisen meidän runkosarjamatseista. San Josea vastaan kyyti olikin kylmempää ja molemmilla kerroilla rumasti kuokkaan.

Enivei, koitetaan nyt sitten edes yksi peli voittaa.

Yhden pelin voittotavoite on vielä täyttämättä. Siinä mulla tavoite.

Pelejä pelattu nyt 2 kpl, molemmissa numerollisesti rumasti kuokkaan, tilastollisesti ei niin rumasti. Aikatauluissa ongelmia, nyt ymmärrän täällä Pääylöstimppaa kritisoineita. Ei siitä sen enempää.

Game 1 tilastot : laukaukset 15-17 San Joselle, hyökkäysalueaika CBJ 8 min 22 sec, SJ 6 min 57 sec. Pelistä itsessään on kovin vähän kerrottavaa minun osaltani, mutta tässä jotain pientä.

Totuttelun merkeissä meni mun puolelta tää, parin viikon tauko ollut taas peleistä. Nash avaa maalinteon, San Jose tekee 6 seuraavaa, joista ainakin 5 läpiajoista. Pelitaktiikassa hiomista, anyone? No, voin kyllä ihan hyvällä omallatunnolla sysätä noista pari maalia Masonin piikkiin ja laitoinkin seuraavaan matsiin maalille läski-Salosen.
Eli Mathieu Garonin. Garon suoriutuikin tehtävästään erinomaisesti, ei päästänyt kuin 4! Hohhoijjaa, sellaista maalivahtipeliä mun Columbuksella.

Game 2 : Peli lähtee käyntiin karmeimmalla mahdollisella tavalla, Thornton yrittää syöttää kiekkoa kulmasta maalille, mutta kiekko osuukin Columbus puolustajan mailaan, josta se kimpoaa Garonin längistä maaliin. San Jose pääsee vielä tekemään toisen maalin ennen Nashin lämäriä vasempaan ylämummoon. San Jose iskee seuraavan maalin läpiajosta (!) alivoimalla häkkiin ja peli on 3-1. Vielä kerran pääsee San Jose kaunistelemaan loppulukemia, joten peli päätty 4-1 San Josen voittoon. Tilastot : laukaukset 21-22 San Joselle, hyökkäysalueaika CBJ 5 min 35 sec, SJ 8 min 2 sec.

Valitettavasti joukkueissa on aika suuret erot ratkaisevilla osa-alueilla. Maalivahtipelissä Nabokov pyllistää karvaista persettään melkoisella voimalla Columbuksen maalivahtikaksikkoa kohti. Toinen on mailanhäirintäpeli, jos meikäläinen koittaa nostaa mailaa/tökätä kiekkoa lavasta, on seurauksena lähes aina jäähy. San Josen kaverit vievät multa tikkaria lavasta sen verran nopeaan tahtiin, että melkoinen epäusko välillä tulee, että miten mun kaverit voi saada sen SJ:n jannun karjasemaan tuskasta joka ikinen kerta ja heti lähdetään huitomisesta boksiin.

Toki parempi pelaaja johtaa sarjaa, siitä ei ole epäilystäkään, jokainen nyt vaan varmasti tietää, että se on hieman erilaista pelata Columbuksella kuin San Josella. Jatketaan taistelua tuulimyllyjä vastaan!
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Joko talviliiga on saatu päätökseen? Olinko ainoa, joka sai enjuuriehdipelaantimpalta kaks voittoa pleijareissa?
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Multa oli mennyt ihan ohi että tätä liigaa ei ole pelattu loppuun. Laittakaas nyt kunnon avautumiset et mikä vittu tässä mättää? Täytyyhän näistä kaikista saada mestarit selville, jotta niillä ois jotain puolustettavaa.
 

Snagari

Jäsen
Multa oli mennyt ihan ohi että tätä liigaa ei ole pelattu loppuun. Laittakaas nyt kunnon avautumiset et mikä vittu tässä mättää? Täytyyhän näistä kaikista saada mestarit selville, jotta niillä ois jotain puolustettavaa.

Laitoin tonne Kevätliigan puolelle vähän jotain. Ei tätä olla kesken jättämässä, Pääylöstimpalla tuntuu vaan aina olevan jotain tärkeämpää tekemistä..
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihme hiihtäjä toi Prootimppa. Kaveri johtaa finaalisarjaa 2-0, valittaa huonoista peleistä eikä näköjään osoita mitään kiinnostusta pelata sarja loppuun. No, monenmoisia "tapauksia" kyseinen kaveri onkin näissä liigoissa järjestänyt. En aina ihan ymmärrä kaverin aivoituksia.
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan perseestä tälläset, ettei pelata loppuun. Kevätliigakin kohta playoffeissa! Menettää vähän merkityksensä nää. Onneks Snagari pudotit mut välierissä :)
 
Ihme hiihtäjä toi Prootimppa. Kaveri johtaa finaalisarjaa 2-0, valittaa huonoista peleistä eikä näköjään osoita mitään kiinnostusta pelata sarja loppuun. No, monenmoisia "tapauksia" kyseinen kaveri onkin näissä liigoissa järjestänyt. En aina ihan ymmärrä kaverin aivoituksia.

HLe. Mikä vittu siinä on et aina pitää olla jostain itkemässä ja jostain provosoimassa ja nyt vielä aiheessa, joka ei kuulu sulle tippaakaan? Tota vinkumista on saanu katella jo ihan tarpeeksi kevätliigan ketjussa ja pitää vielä tännekkin tulla huutelemaan. Koita jo pikkusen hellittää ja rauhoittua. Se on totta, että pelit on siirtyny, mutta asia on hoidossa, ei sun tarvi tulla yhtään auttamaan asiassa. Ja monesti on joo ollu tärkeempääkin tekemistä, tottakai se on mun vika et pelit on siirtynyt, mut en mä jaksa katella jonkun pellen provosointeja täällä.

"Olin parempi, mulle ois kuulunu voitto. Voitin laukaukset, olin parempi. Häviän aloitukset ja annan voitot muille." :peukku:

Niiku toisessa ketjussa on todettu, perjantaina pelataan finaalit loppuun ja tää liiga on sitten paketissa.
 

Snagari

Jäsen
Mission Impossible part.1

Columbus Blue Jackets on ottanut ensimmäisen voittonsa finaaleissa! Voitto irtosi lukemin 3-1, tiukkaa puolustamista molemmilla, erikoistilanteet olivat suuressa roolissa.

Laukaukset Columbukselle 15 - 10. Ensimmäisen maalin Columbus sai, kun ylivoimalla R.J Umberger koitti syöttää maalinkulmalta takatolpalle, mutta SJ pakin luistin oli tiellä ja siitä kiekko maaliin. Toinen maali nähtiin vastahyökkäyksestä, kun Nash ja Påhlsson pelaavat nätisti suoraan syötöstä kiekkoa ylähyllylle. Maali Påhlssonille. Seuraavana maalintekoon ylsi SJ, ylivoimalla kiekko viivaan, josta Rob Blake pyssyttää kiekon helpohkosti suoraan maaliin.

Sinitakit eivät tästä kuitenkaan lannistu vaan seuraava maali nähdään taas Umbergerilta. Kiekko pomppii laukauksen jälkeen maaliviivalla, josta RJ tökkää sen sisään. Tilanne 3-1 sinitakeille, eikä SJ saanut lopussa edes oikeastaan minkäänlaista pyöritystä tai kiriä päälle. Molemmilla oli pelin aikana paikkoja useampaankin maalin, mutta Nabokovin upeat venytykset ja sinitakkien päässä tolpat pelastivat lisämaalien synnyn.

Tarkoitus oli ainakin pelata pelit nyt loppuun, mutta en tiedä miten toimitaan, kun Pääylöstimppa lähettiä viestiä, että on kyläilijöitä tulossa, joten en tiedä pystyykö pelaamaan enempää pelejä. No, kahtellaan kahtellaan.

Voitot siis tällä hetkellä 2-1 San Josen hyväksi.
 

Snagari

Jäsen
Pelit jäässä taas vaihteeksi. Vitutus suuri.

Eilen illalla laitoin taas pari yksityisviestiä menemään Pääylöstimpan suuntaan, kun näin miehen olevan lukemassa palstaa. No, ei vastausta ensimmäiseen viestiin, joten laitoin toiseen että olisi kiva jos kuitenkin vastaisi esim "en ehdi tänään, ehtisin (lisää päivä..) pelaamaan, ehitkö sä?", mutta ei saatana kun se voi olla vaikeaa. Oon nyt lähettänyt viikon sisällä 12 viestiä finaaleista, vastaus on tullut kolmeen. Loistavaa aktiivisuutta.

Joten pahoittelut nyt vaan kaikille, finaalit edelleen auki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös