Presidentinvaalit 2006

  • 303 568
  • 4 281
Tila
Viestiketju on suljettu.

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
flintstone kirjoitti:
Niin ja se riittää vallan mainiosti.
Siis riittää se, että tehdäään ainoastaan yhteistyötä NATOn kanssa, mutta sitten, kun tulee tosipaikka niin jäädään yksin, kun ei olla NATOn jäseniä?

flintstone kirjoitti:
Sen paloauton oston yhteydessä vaaditaan että muutetaan rauhalliselta maaseudulta samalla hektiseen Chicagoon. Ja velvoitetaan osallistumaan myös sen meidän paloauton alkuperäisen omistajan ja riitaisin palopäällikön tappeluihin milloin milläkin itse keksityllä verukkeella.
Ovat kaikki NATOn jäsenmaat lähettäneet sotilaita kaikkiin NATO-sotilasoperaatioihin?
 

Pusacher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Leijonat, Zidane.
The Original Jags kirjoitti:
Jep, mutta tässä tapauksessahan kaikki on vain ja ainoastaan Japanin syytä.

Se aloitti sodan.

Dagestan ei ole seuraava Tshetshenia. Itse asiassa pääosa tshetsheeneistäkin haluaa elää rauhanomaisesti Venäjän federaatiossa. Sinun ei kannata huolehtia, terroristit kyllä kukistetaan.

Mutta millä sitten perustelet sitä, että joka ainoa entisen Neuvostoliiton osa poislukien Lukashenkon Valko-Venäjä haluaa niin kauaksi Venäjästä kuin mahdollista liittoutumalla NATOn kanssa tms? Kyllä entiset Neuvostoliiton jäsenet jos ketkä tietävät, mitä on elää "rauhanomaisesti" Venäjän kanssa.

Japani ei muuten käynyt yhtään taistelua NL:n kanssa ennen kuin NL hyökkäsi Mantsuriaan 1945.
 

CatWoman

Jäsen
Tämän päivän iltapulu

Cube kirjoitti:
EDIT: Ja mitä tulee ensimmäiseen linkkiin, niin Bin Ladenhan on antanut Ruotsin malliesimerkkinä maasta, johon Al-Qaida ei näe tarvetta iskeä. Norjassa ja Tanskassa on puolestaan taidettu antaa ihan varteenotettaviakin terrorismivaroituksia.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat.htm#id1115702

Eipä tällä hetkellä taida olla mikään maa turvassa terrorismilta, vaikka olisi kuinka mallimaa. Terroristeilla ei ole mitään ohjeita, joita noudattamalla mikään maa saisi "emme hyökkää" -leimaa. Eikä sitä takaa myöskään mikään presidentti. Tai no, jos saisimme George W. Bushin, niin luulisin silloin uhan olevan hieman suurempi.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Pusacher kirjoitti:
Mutta millä sitten perustelet sitä, että joka ainoa entisen Neuvostoliiton osa poislukien Lukashenkon Valko-Venäjä haluaa niin kauaksi Venäjästä kuin mahdollista liittoutumalla NATOn kanssa tms? Kyllä entiset Neuvostoliiton jäsenet jos ketkä tietävät, mitä on elää "rauhanomaisesti" Venäjän kanssa.

Japani ei muuten käynyt yhtään taistelua NL:n kanssa ennen kuin NL hyökkäsi Mantsuriaan 1945.

Miten niin "kaikki"? Lähinnä Venäjästä henkisesti eroon pyrkineitä ovat olleet baltit. Monet Keski-Aasian entiset neuvostotasavallat ovat lähentymässä Venäjää. Ukrainan "oranssin vallankumouksen" osoittauduttua pannukakuksi on Ukrainakin lähestymässä Venäjää.

NL pelasti Kiinan Japanin hirmuhallinnolta 1940-luvulla. Tutustupa vaikkapa Nankingin tapahtumiin.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Hieman on huomattavissa panikointia Halosen leirissä. Ensinnäkin tämä kamppanjapäällikkö, jolla ei näytä hermo pitävän. Ensin tuo ensimmäisen kierroksen juttu ja nyt nämä kirjastomaksusekoilut, jotka Niinistö kuittasi hyvin.

Sitten alkavat Tuomioja ja Heinäluoma uhkailemaan äänestäjiä hallitusyhteistyön sujuvuudella. Tyypillinen demareiden ay-siiven toimintamalli: työnnetään nenä joka paikkaan, ja varsinkin sinne, minne se ei kuulu. Puntti tutisee...
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
The Original Jags kirjoitti:
Miten kaasu liittyy sotimiseen?

Viro tulee jatkossa ostamaan energiansa Venäjältä maailmanmarkkinahintaan. Jos tämä ei sovi Virolle, niin se voi kääntyä muiden energiantoimittajien puoleen. Tai jos Viro haluaa asian takia sotia, niin siinä tapauksessa se kärsii seuraukset.

Miten yleensäkkään talous ym, kuuluvat sotiin ! Venäjän sanelupolitiikka on päivänsana, Halonen omilla toimillaan tukee Venäjän sanelupolitiikan vahvuutta. Tiesitkö Jaks, että kysymys on yhdestä pienestä kansasta joka häviäisi kuin tuhka tuuleen, siihenkään kysymykseen en ole kuullut Tarja-tädin ottavan mitään kantaa. Kansan nimi ei tule nyt mieleen (hävettää).

Kysymys on kuitenkin vaaleista ei venäjän politiikasta, se on aina ollut perseestä etupäässä, siksi tuen Natoa ja Saulia ! Mahdollisimman vahva-Suomi, ilman että sinulle kerrotaan ulkoa mitä pitää tehdä.

veini
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Sv veinikretski kirjoitti:
Miten yleensäkkään talous ym, kuuluvat sotiin ! enäjän sanelupolitiikka on päivänsana,

Mikä on sanelupolitiikkaa? Sekö, että Venäjä haluaa itse määrätä myymänsä energian hinnan? Minusta tämä kuulostaa markkinataloudelta.

Sv veinikretski kirjoitti:
Tiesitkö Jaks, että kysymys on yhdestä pienestä kansasta joka häviäisi kuin tuhka tuuleen, siihenkään kysymykseen en ole kuullut Tarja-tädin ottavan mitään kantaa. Kansan nimi ei tule nyt mieleen (hävettää).

Häviäisi kuin tuhka tuuleen? Missä tapauksessa?
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
ranger kirjoitti:
Tällä kertaa yleensä niin terävä Lapanen haukkaa kyllä myös omasta mielestäni tyhjää vähän epätoivoiselta haiskahtavalla pro Halonen -argumentillaan. Kummankaan valinta ei takaa yhtään mitään, ja ero riskissä on tähtitieteellisen pieni (jos se edes ylipäätään on kumpaankaan suuntaan etukäteen todennettavissa).

Ymmärrän kyllä, jos tuo haiskahtaa pro-Halonen argumentilta. Toisaalta, sekin ehkä on jo jonkinlainen vastaus kysymykseeni.

Itselläni ei aikuisten oikeasti ole tuohon vastausta. Kunhan kokeilin maaperää täällä, kun eräs (Hautalaa äänestänyt) asiaa minulle eilen kahvipöydässä kohkasi.

Arkaan paikkaan taisi silti monella osua. Pitääkö tuosta nyt vetää sitten johtopäätöksiä oman mielipiteen muodostamisen suuntaan?

No, mikäs täällä, Lintukodossa.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Lapanen kirjoitti:
Itselläni ei aikuisten oikeasti ole tuohon vastausta. Kunhan kokeilin maaperää täällä, kun eräs (Hautalaa äänestänyt) asiaa minulle eilen kahvipöydässä kohkasi.


Aivan uskomattoman pateettinen väistö. Kaffet näppiksellä.

"Noo, enhän minä olisi, mutta kaverikin sano..."
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Halosen on helppo olla mukana viemässä Suomea NATO:on 3-4 vuoden päästä, kun hän ei voi asettua enää ehdokkakksi v. 2012 vaaleissa. Suomen NATO-gallupeissa liittymistä on vastustettu, siksi on taktisesti järkevää Haloselta leikkiä NATO-vastustajaa. Ihan loppupeleissä on tärkeintä löytää kansaan vetoavia marginaalisia eroja vastustajaan, jotta saisi enemmistön äänistä 2. kierroksella.

Uskooko joku tosiaan, ettei Venäjä koskaan, ikinä voisi tulevaisuudessa olla Suomelle sotilaallinen uhka. Minulle opetettiin vielä koulussakin 70-luvulla, että jokaisessa maassa on vahva armeija. Jos ei oma, niin sitten jonkun naapurimaan ja sitten opettaja iski silmää, sama meininki armeijassa 80-luvun alussa.

30-luvulla Suomessa oli vähän samanlaista naivismia ilmassa kuin Halosen jutuissa. Puhutaan talvisodan ihmeestä ja osa siitä oli, että meidän armeija pystyi ilman kelvollista aseistusta pysäyttämään suurestä idästä päälle vyöryvän Neuvostoliiton lukumäärällisesti ylivoimaiset joukot, jonka ongelmana oli, että pelikirjaa ei ollut päivitetty 1. maailmansodan jälkeen. Itse olen yli nelikymppisenä kuunnellut joskus sotaakäyneiden miesten juttuja taisteluista ja sanoisin, että NATO-kortti kannattaa käyttä juuri siksi, koska sitä ei nyt v.2006 tarvita.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
The Original Jags kirjoitti:
.... Itse asiassa pääosa tshetsheeneistäkin haluaa elää rauhanomaisesti Venäjän federaatiossa...

Lähteenä on varmaan joku luotettava taho moskovasta vai kuinka?

Uskon tuon lauseen jostain syystä täysin lukuunottamatta kahta viimeistä sanaa lainauksesta.

Paremminkin: Venäjän federaatio haluaa rauhanomaisesti viedä öljyvarat Tshestsheeneiltä.

Tämähän ei liity suomen pressan vaaleihin muuten, kun että TOJ on tunkemassa tota ällöä ryssä/feministi propagandaa joka paikkaan. Varmaan sitä alkaa pitää propagandaa tärkeänä osana vaikuttamista kun on sitä koko ikänsä lukenut.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Panzerfaust kirjoitti:
Mitä vittua tämä nyt taas on? "Halonen ei sinne (Natoon) varmasti ole menossa" Onko sulla ihan jotain salaisia valtion faktoja hallussa vai millä kompetenssilla sä heittelet näitä juttuja? Mun esitykset ovat sentään perustuneet ihan julkiseen keskusteluun ja jokaisen saatavillaan olevaan tietoon. Joten: Miten Halonen ei ole Natoon menossa ja miten hän voi estää tai jarrutella jäsenyyttä? Jos et osaa vastata, niin kerro edes, missä Halonen on luvannut olevansa tukkeena, jos hallitus ja eduskunta Natojäsenyyden kannalle asettuvat?

Vaikka politiikassa olen miltei kaikessa eri mieltä kanssasi, niin tässä peesaan sinua. Halonen EI ole sanonut olevansa tulppana NATO:on liittymisen suhteen, vaan on lupautunut olemaan yhteistyössä kulloisenkin hallituksen ja eduskunnan kanssa.

Käytännössähän Halonen sekä todennäköisesti Niinistökin ovat hyvinkin tiukan parlamentaarisia. Halonen käytännössä osoitti sen varallisuusveron poiston kohdalla. Vaikka todennäköisesti häntä tämä laki vitutti kuin pientä oravaa, niin hän ei käyttänyt veto-oikeuttaan, vaan kunnioitti ylintä valtiomahtia allekirjoittamalla lain. Toki jokaisella saa olla mielipide asiasta, mutta teot ratkaisevat.

Tässä suhteessa Halonen ja Niinistö ovat hyvinkin samanhenkisiä. Arvoliberaaleja kunkin hallituksen takana olevia demokraatteja.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Johannes kirjoitti:
Uskooko joku tosiaan, ettei Venäjä koskaan, ikinä voisi tulevaisuudessa olla Suomelle sotilaallinen uhka. Minulle opetettiin vielä koulussakin 70-luvulla, että jokaisessa maassa on vahva armeija.
Juuri näin. Mikä tahansa valtio, myös Vatikaani, voi tulevaisuudessa olla Suomelle sotilaallinen uhka. Asioilla on taipumus nimittäin muuttua.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Panzerfaust kirjoitti:
Mitä vittua tämä nyt taas on? "Halonen ei sinne (Natoon) varmasti ole menossa" Onko sulla ihan jotain salaisia valtion faktoja hallussa vai millä kompetenssilla sä heittelet näitä juttuja? Mun esitykset ovat sentään perustuneet ihan julkiseen keskusteluun ja jokaisen saatavillaan olevaan tietoon. Joten: Miten Halonen ei ole Natoon menossa ja miten hän voi estää tai jarrutella jäsenyyttä? Jos et osaa vastata, niin kerro edes, missä Halonen on luvannut olevansa tukkeena, jos hallitus ja eduskunta Natojäsenyyden kannalle asettuvat?

Halonen itse sanoi eilen "minä en ole menossa NATO:on". Minusta tuo on aivan yksiselitteinen vastaus jonka perusteella voin sanoa että Halonen ei ole NATO:on menossa.

Ei Halonen ole missään sanonut että hän estäisi Suomen liittymisen NATO:on jos hallitus ja eduskunta niin päättäisi. Enkä minä ole käsittääkseni niin missään väittänytkään. Tämä NATO-asiakin ja mielipide sinne menemisen aikataulusta on yksi niistä ehdokkaan arvomailman asioista joiden perusteella ainakin minä mietin ääneni antamista. Se ei ole ainut, eikä se ole edes tärkein. Ei vaikka Sauli Niinistö tuota NATO:a ja sen turvallisuustakuita jaksaakin jatkuvasti mainostaa.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Johannes kirjoitti:
Itse olen yli nelikymppisenä kuunnellut joskus sotaakäyneiden miesten juttuja taisteluista ja sanoisin, että NATO-kortti kannattaa käyttä juuri siksi, koska sitä ei nyt v.2006 tarvita.

En välttämättä pelkästään tästä syystä tuota korttia käyttäisi, mutta mainitsemastasi naivismista olen täsmälleen samaa mieltä. Jotenkin typerää kuvitella, että liittoutuminen olisi uhkan realisoituessa enää mahdollista.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Lapanen kirjoitti:
Arkaan paikkaan taisi silti monella osua.

Tietenkään en voi puhua joka ainoan puolesta, mutta mihin ihmeelliseen arkaan paikkaan?

Keskustelupalstoilla voi saada nopeaa palautetta usealta eri suunnalta, jos menee esittämään höppänän kysymyksen. Tämä koskee etenkin tilanteita, joissa kysyjä on terävänä ja erinomaisena kirjoittajana tunnettu palstalainen.


Mutta tulkitse nyt ihmeessä reaktiot noin, jos se todella on vilpitön kantasi.



Ranger
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
jussi_j kirjoitti:
Paremminkin: Venäjän federaatio haluaa rauhanomaisesti viedä öljyvarat Tshestsheeneiltä.

Tshetsheniassa ei ole öljyä eikä muitakaan merkittäviä luonnonvaroja.

Ja vaikka olisi, niin tottakai ne olisivat Venäjän valtion omaisuutta, koska Tshetshenia kuuluu Venäjälle.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
mjr kirjoitti:
Tästä tuli mieleeni että onko tosiaan totta ettei Niinistö suostunut antamaan tukeaan Aholle vuonna 2000, kun kommunismin esiäiti, lespouden kuningatar ja kaikkien maamiinojen piilottaja valittiin presidentiksi? Hmm - olisiko mies itsekin entinen stalinisti?
Vähän harmittaa tulla tällaista asiaa tänne kommentoimaan, mutta Saukki tv:ssä kertoi, että Kokoomus oli 6 vuotta sitten tarjonnut samanlaista porvari-diiliä Keskustalle kuin nytkin, mutta ei ollut Eskolle kelvannut. Kuinka latva-laho on voinutkaan noin tyhmä ja ylimielinen on olla? Jälkiviisaana voi siis sanoa (ja olla kiitollinen), että näin hän kieltäytyi omasta presidenttiydestään which was nice.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
flintstone kirjoitti:
Halonen itse sanoi eilen "minä en ole menossa NATO:on". Minusta tuo on aivan yksiselitteinen vastaus jonka perusteella voin sanoa että Halonen ei ole NATO:on menossa.

No tuo kommentti on jo käsitelty täälläkin ja ei voi muuta sanoa kuin, että täytyy olla uskomattoman yksinkertainen ihminen, jos pitää tuota esimerkkiä minkäänlaisena takeena Natojäsenyyttä tai edes sen käsittelyä vastaan.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
dana77 kirjoitti:
Vähän harmittaa tulla tällaista asiaa tänne kommentoimaan, mutta Saukki tv:ssä kertoi, että Kokoomus oli 6 vuotta sitten tarjonnut samanlaista porvari-diiliä Keskustalle kuin nytkin, mutta ei ollut Eskolle kelvannut.

Tiedä häntä miten juttu todellisuudessa on mennyt, mutta pari päivää sitten Sauli radiossa totesi, että hänen olisi tuolloin täytynyt olla asiassa hieman aktiivisempi. Ilmiselvästi asia jossain määrin kaiveli miestä.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Vakio kirjoitti:
Tiedä häntä miten juttu todellisuudessa on mennyt, mutta pari päivää sitten Sauli radiossa totesi, että hänen olisi tuolloin täytynyt olla asiassa hieman aktiivisempi. Ilmiselvästi asia jossain määrin kaiveli miestä.

Sale katsoi, että riittää kun äänestää Ahoa. Tämän hän kertoi julkisesti kun kampanjansa aloitti syksyllä. Siis syksyllä 2005. Eli kumpikin osapuoli mokasi edellisissä vaaleissa. Kokoomuksen ja Kepun välit kun olivat tuolloin normaalit, eli huonot.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Panzerfaust kirjoitti:
Sale katsoi, että riittää kun äänestää Ahoa. Tämän hän kertoi julkisesti kun kampanjansa aloitti syksyllä. Siis syksyllä 2005. Eli kumpikin osapuoli mokasi edellisissä vaaleissa. Kokoomuksen ja Kepun välit kun olivat tuolloin normaalit, eli huonot.

Jepjep. Kokoomuksella oli tuolloin myös niin huono ehdokas, että vaalit menivät vähän vasemmalla kädellä Kokoomukselta. Omaan ehdokkaaseen ei uskottu ja välit Keskustaan tosiaan viileät, joten porvariyhteistyöstäkään ei mitään tullut.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
The Original Jags kirjoitti:
Ja vaikka olisi, niin tottakai ne olisivat Venäjän valtion omaisuutta, koska Tshetshenia kuuluu Venäjälle.

Miten niin, kuuluuko jonkun Abramovichin varatkin Venäjän valtiolle. Siellähän eletään nykyään aivan ääri-porvareiden yhteiskunnassa. Sedät saavat heilua, kun jättävät Kremlin valtaleikit väliin, muuten käy Hodorkovskit.

Tsetsenia on osa Venäjää, ei mitenkään kuulu Venäjälle. Tässä on todella suuri ero, jos vähänkin ajattelee asiaa. Ymmärrän kyllä, ettei Venäjä luovu Tsetseniasta. Ei ole mitään syytäkään. Loputtoman sodan käyminen omien kansalaisten kanssa on kuitenkin aika hölmöläisten hommaa, mutta kukin tyylillään.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Panzerfaust kirjoitti:
No tuo kommentti on jo käsitelty täälläkin ja ei voi muuta sanoa kuin, että täytyy olla uskomattoman yksinkertainen ihminen, jos pitää tuota esimerkkiä minkäänlaisena takeena Natojäsenyyttä tai edes sen käsittelyä vastaan.

Millä sanankäänteillä Halosen olisi pitänyt sanoa asia että sinulle huippuälykkäälle yksilölle olisi myös selvinnyt Halosen NATO-kanta? Minulle tyhmälle tuollain sanominen kuulostaa "en ole menossa NATO:on" jonka minä tyhmänä luonnollisesti ymmärrän että Halonen ei itse ole NATO:on menossa tai Suomea sinne aktiivisesti viemässä (mielipidevaikuttamassa). En minäkään voi Suomen NATO:on menoa estää muuten kuin äänestämällä mahdollisessa kansanäänestyksessä "ei" NATO:lle.

Ja edelleen kyse on vain ehdokkaiden arvovalinnoista. Se kumman arvot tuntuu enemmän omilta on kaiketi se jota kannattaa äänestää. Vai miten teillä? Se mitä löytyy jalkojenvälistä tai se kumpi osaa sanoa paremmin r-kirjaimen ei vaikuta omaan äänestyskäyttäytymiseeni. Tämä ei ole minulle myöskään mikään missi- tai misterkilpailu.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Johannes kirjoitti:
Miten niin, kuuluuko jonkun Abramovichin varatkin Venäjän valtiolle. Siellähän eletään nykyään aivan ääri-porvareiden yhteiskunnassa. Sedät saavat heilua, kun jättävät Kremlin valtaleikit väliin, muuten käy Hodorkovskit.

Juu, eivät ne kuuluisi suoraan valtiolle, vaan yrityksille ja maanomistajille. Mutta alue on kuitenkin Venäjän hallinnon alainen, jossa sovelletaan venäläistä lainsäädäntöä ja jossa Venäjällä on veronkanto-oikeus.


Johannes kirjoitti:
Tsetsenia on osa Venäjää, ei mitenkään kuulu Venäjälle. Tässä on todella suuri ero, jos vähänkin ajattelee asiaa. Ymmärrän kyllä, ettei Venäjä luovu Tsetseniasta. Ei ole mitään syytäkään. Loputtoman sodan käyminen omien kansalaisten kanssa on kuitenkin aika hölmöläisten hommaa, mutta kukin tyylillään.

Terroristit eivät anna juuri muuta mahdollisuutta kuin sotimisen jatkamisen, sillä heillehän ei kelpaa muu kuin itsenäinen muslimivaltio, jossa toteutetaan sharian lakia ja harjoitetaan huume- ja orjakauppaa, kuten vuosina 1996-1999.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös