Presidentinvaalit 2006

  • 303 618
  • 4 281
Tila
Viestiketju on suljettu.

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
champselyse kirjoitti:
Lainaan paria kohtaa, jotka pistivät silmääni tuosta jutusta:

- Suomi on kolmannen kerran peräkkäin sijoittunut ykköseksi World Economic Forumin kasvu- ja kilpailukykyvertailussa.

- Onkin outoa, miten suomalaiset työnantajat vuodesta toiseen jatkavat valitusvirttään kilpailukyvyn esteistä. Millaiseen kuntoon Suomen kilpailukyky oikein on tarpeen virittää, että suomalaisyritykset uskaltaisivat kasvaa ja kilpailla?

En ota kantaa kummankaan ehdokkaan puolesta, mutta kyllähän meillä täällä Suomessa asiat on kuitenkin hemmetin hyvin. Yritysjohtajilta vaan osalta puuttuu rohkeutta yrittää.

Suomi pärjää tuossa tutkimuksessa pitkältä tasaisen hyvän tasonsa ansiosta. Eli kaikki arvosteltavat asiat ovat ihan hyviä, kun esim. USA:ssa terveydenhuollon ja peruskoulutuksen ongelmat laskevat muuten hyvää tulosta kovasti. Suomen vahvaa aluetta ovat juuri nämä ns. pohjoismaisen hyvinvointiyhteiskunnan luomat perusasiat. Sen sijaan Suomen heikointa aluetta ovat mm. markkinoiden tehokkuus ja liiketoiminnan kehittyneisyys. Molemmissa tilastoissa Suomi häviää esim. Yhdysvalloille varsin selkeästi. Ja vaikka SAK:n Pertti Parmanne tuolla sivuilla tarkoituksenhakuisesti asioita vääristelemällä moittiikin, ettei Yhdysvalloista kannata ottaa mallia, niin kyllä monissa asioissa kannattaa.

Eli se, että Suomi pärjää tässä tilastossa hyvin, ei välttämättä tarkoita sitä tämä olisi yrittäjän kannalta kaikkein paras paikka, vaan parantamisen varaa on, vaikka tuossa SAK:n Parmanne tosiaan muuta väittääkin ja, todella yllättäen, syyllistää vain yrittäjiä.
 
Viimeksi muokattu:

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Cube kirjoitti:
Varmasti on, mutta siihen en tällä kertaa ottanut kantaa. Otin kantaa siihen, että Milhouse Nixonin mielestä siinä on jotain kummallista sanoa, että nainen on lapselle parempi vanhempi kuin isä. Tämä kun ei mielestäni ole mikään mielipideasia.

Luonnollisesti joskus on toki niinkin, että äiti on lapselleen haitallinen tai jopa vaaraksi, mutta pääpiirteissään näin ei kuitenkaan ole. Huono vanhemmuus ei myöskään todellakaan ole mikään naisten yksinoikeus, kuten varmasti jokainen ymmärtää.

Ei tässä mielestäni pitäisi alkaa vetämään mitään yleistyksiä tai pääpiirteitä. Jokainen yksittäinen tilanne tulisi pohtia tarkasti ja ottaa huomioon nimen omaan siihen kyseiseen tapaukseen vaikuttavat asiat.

Omasta kokemuksestani voin sanoa, että kun vanhempani erosivat, niin minä menin ihan omavalintaisesti isäni luokse asumaan.
 

Cube

Jäsen
JimmyMac kirjoitti:
Ei tässä mielestäni pitäisi alkaa vetämään mitään yleistyksiä tai pääpiirteitä. Jokainen yksittäinen tilanne tulisi pohtia tarkasti ja ottaa huomioon nimen omaan siihen kyseiseen tapaukseen vaikuttavat asiat.

Omasta kokemuksestani voin sanoa, että kun vanhempani erosivat, niin minä menin ihan omavalintaisesti isäni luokse asumaan.
Ei muuta sitä asiaa, että lapsuudessa suhde äitiisi on todennäköisesti ollut kehityksellesi tärkeämpää.

Enkä katsonut tosiaan vanhemmuutta tässä tapauksessa mistään juridisesta näkökulmasta vaan nimenomaan psygologisesta ja biologisesta. Jos olen nyt kovasti väärässä tämän suhteen, niin joku näitä aihepiirejä ja tätä asiaa enemmän tunteva voi tulla korjaamaan.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
champselyse kirjoitti:
Lainaan paria kohtaa, jotka pistivät silmääni tuosta jutusta:

- Suomi on kolmannen kerran peräkkäin sijoittunut ykköseksi World Economic Forumin kasvu- ja kilpailukykyvertailussa.

- Onkin outoa, miten suomalaiset työnantajat vuodesta toiseen jatkavat valitusvirttään kilpailukyvyn esteistä. Millaiseen kuntoon Suomen kilpailukyky oikein on tarpeen virittää, että suomalaisyritykset uskaltaisivat kasvaa ja kilpailla?

En ota kantaa kummankaan ehdokkaan puolesta, mutta kyllähän meillä täällä Suomessa asiat on kuitenkin hemmetin hyvin. Yritysjohtajilta vaan osalta puuttuu rohkeutta yrittää.

Jep jep. Rohkeuden puutetta selvästi ilmassa. Onneksi sinä voit korjata asian olemalla rohkea johtaja :)

Jos mietitään mihin Presidentti voi vaikuttaa yritysten kansainvälistymisessä, niin niihin eivät nuo kilpailukyky mittaukset ole mitenkään relevantteja. Hyvin vähän jos ollenkaan niistä on Presidentin aikaan saannosta tai päin vastoin. Voisitkin enemmin teemassa pysyen kysyä, miten surkea Halonen Presidenttinä on tässä Suomen markkinoinnissa ja Suomen kauppasuhteiden jouduttamisessa, kun hänellä on näin ensi luokkainen maa markkinoitavana?

Presidentti on ennen kaikkea Suomen edustaja ja oikeastaan markkinoija. Jos joku väittää Halosen olevan siinä millään tavalla edes etäisesti hyvä, niin tahtoisin kuulla siitä? En ole sellaisesta kuullut sanaakaan. Jos väkisin haetaan jotain hyvää, niin joku sanoi hänen parantuneen aiheessa :)

Halosen ja Niinistön kykyjä punnitessa nimenomaan haettavaa tehtävään verrattuna, niin en millään tavalla saa Halosta edes lähelle Niinistöä. Tämä on aika paljon sanottu, koska en esimerkiksi äänestänyt Kokoomusta viime vaaleissa. Jos nämä olisivat puoluevaalit, olisin varmaan hiljaa. Presidentin pitää antaa puoluekirja pois, Halonen on tehnyt tämän ainakin nimellisesti. Nämä ovat henkilövaalit ja olisi vain huikeeta valita Halonen tehtävään, johon hän ei ole sopiva tai ollut koko aikana. Siinä on toisaalta jotain hekumallista :)

Tosin olisi aika yksipuolista valita vain pelkästään kauppasuhteiden perusteella. Presidetti on myös arvojohtaja ja kansakunnan tiennäyttäjä sekä kaikkea muuta kivaa. Mutta en mä vain keksi miksi näilläkään perusteilla pitäisi valita Halonen Niinistön ylitse. Joku tietysti näin voi tehdä ja se on ok, mutta virkatehtävien hoidon kannalta asia ei ole ok.

Tietty voihan se olla kiva nähdä presidentti kääntämässä kompostia siirtolapuutarhassa. Se on omalla tavallaan eri vänkää :)
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Cube kirjoitti:
Varmasti on, mutta siihen en tällä kertaa ottanut kantaa. Otin kantaa siihen, että Milhouse Nixonin mielestä siinä on jotain kummallista sanoa, että nainen on lapselle parempi vanhempi kuin isä. Tämä kun ei mielestäni ole mikään mielipideasia.

Luonnollisesti joskus on toki niinkin, että äiti on lapselleen haitallinen tai jopa vaaraksi, mutta pääpiirteissään näin ei kuitenkaan ole. Huono vanhemmuus ei myöskään todellakaan ole mikään naisten yksinoikeus, kuten varmasti jokainen ymmärtää.

No joo, enpä usko että alkoholisoitunut Kalliolaisäiti on välttämättä aina paras vaihtoehto lapsen kannalta, mikäli Haloska on näin maininnut jossakin että äiti on aina parempi vaihtoehto, antaa se subjektiivisesta ajatelusta maamme äidiltä todella huolestuttavan kuvan. Totta on että meille kaikille on äiti tärkeä ihminen elämässä, mutta aina paras vaihtoehto on hieman liian huolettomasti heitetty kommentti.

Valitettavasti näen silmissäni jossakin tapauksissa Halos-lippalakki päässä kaljakassia kantavan pöhöttyneen äidin jolle en mielelläni ainakaan itse lasta antaisi, ajattelenkin että kysymyksessä on enemmän äitejä ja yleensäkkin naisia kosiskeleva perseen-nuolenta joka onkin demareille yleensäkkin tyypilistä touhua. Itse demariperheen lapsena ajattelin jo aikoja sitten että olen niin demokraattisesti ajatteleva ihminen etten koskaan äänestä ahnetta ja itseään pelkästään ajattelevaa yhdyskuntaa, elikkä olen liian demari äänestämään koskaan demaria !

Mielestäni Presidentti on kansalle singnaali mihin tätä maata vedetään, jatkuuko kansan vedätys hienojen arvojen takana heille, vai ei ?

veini
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Cube kirjoitti:
Ei muuta sitä asiaa, että lapsuudessa suhde äitiisi on todennäköisesti ollut kehityksellesi tärkeämpää.

No tämä nyt on väärä topic puida sen tarkemmin minun lapsuuttani, mutta kyllä minä olin vielä lapsi kun vanhempani erosivat. Ja muutenkin tuntuu hölmöltä, että väität tuollaista, vaikka et edes tunne minua henkilökohtaisesti.

Mutta jatketaan mieluummin keskustelua, joka edes vähän liittyy presidentinvaaleihin. Jos hyvin käy, niin ehkä sitten vuoden 2030 presidentinvaaleissa keskustelu minun lapsuudestani voi olla ajankohtaisempaa :)
 

Cube

Jäsen
Sv veinikretski kirjoitti:
No joo, enpä usko että alkoholisoitunut Kalliolaisäiti on välttämättä aina paras vaihtoehto lapsen kannalta, mikäli Haloska on näin maininnut jossakin että äiti on aina parempi vaihtoehto, antaa se subjektiivisesta ajatelusta maamme äidiltä todella huolestuttavan kuvan. Totta on että meille kaikille on äiti tärkeä ihminen elämässä, mutta aina paras vaihtoehto on hieman liian huolettomasti heitetty kommentti.
"Aina paras vaihtoehto" on sinun keksimäsi kommentti. Mistä ihmeestä saat nämä tiedot viesteihisi?

Halonen ei ole missään sanonut, että nainen olisi _aina_ paras vaihtoehto lapsen kannalta. Kyse oli siitä, että Halonen on Milhouse Nixonin mukaan sanonut, että naiset ovat parempia vanhempia kuin isät. Yleisesti, ei absoluuttisesti. Tuohan on pohjimmiltaan aika sama kuin sanoisi, että miehet ovat parempia kalastajia kuin naiset, jos vähemmän tunnesidonnaista esimerkkiä halutaan käyttää.

Ja kaikilta on tainnut unohtua, että jo aikaisemmin kirjoitin tähän ketjuun, että kyllä hyvä isä aina huonon äidin voittaa. Eihän siitä ole kahta kysymystä.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Sv veinikretski kirjoitti:
No joo, enpä usko että alkoholisoitunut Kalliolaisäiti on välttämättä aina paras vaihtoehto lapsen kannalta, mikäli Haloska on näin maininnut jossakin että äiti on aina parempi vaihtoehto, antaa se subjektiivisesta ajatelusta maamme äidiltä todella huolestuttavan kuvan.
En tiedä onko puhunut Kalliolaisista, mutta jossain vaalikoneessa kysyttiin suoraan homo- ja lesbopariskuntien oikeudesta adoptoida lapsi. Halonen antaisi tuon oikeuden lesboille, mutta kieltäisi oikeuden homoilta.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Sv veinikretski kirjoitti:
No joo, enpä usko että alkoholisoitunut Kalliolaisäiti on välttämättä aina paras vaihtoehto lapsen kannalta, mikäli Haloska on näin maininnut jossakin että äiti on aina parempi vaihtoehto, antaa se subjektiivisesta ajatelusta maamme äidiltä todella huolestuttavan kuvan. Totta on että meille kaikille on äiti tärkeä ihminen elämässä, mutta aina paras vaihtoehto on hieman liian huolettomasti heitetty kommentti.

Samaa mieltä. Kumma miten näitä juttuja yleistetään jopa fiksuina pidettävien ihmisten taholta. Mistä Halonen kussakin yksittäistapauksessa tietää, kumpi vanhempi lapselle on parempi tai tärkeämpi? Jos lapselta kysytään, hän yleensä haluaisi pitää molemmat.

Niin, ja minä olen avioeron jälkeen ollut lasteni lähivanhempi, vieläpä lasten äidin toivomuksesta. Minulle lapset ovat aina olleet elämässäni ykkösjuttu. Loukkaa tuollaiset Halosen puheet, mikäli nyt sitten on totta edes.

Halosesta jää ylimielinen ja äärifeministinen kuva.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
AnaMasa kirjoitti:
En tiedä onko puhunut Kalliolaisista, mutta jossain vaalikoneessa kysyttiin suoraan homo- ja lesbopariskuntien oikeudesta adoptoida lapsi. Halonen antaisi tuon oikeuden lesboille, mutta kieltäisi oikeuden homoilta.

En ala arvuuttelemaan presidentin omalla seksuaalisella suuntautumisella, mutta tuo kertoo selvästi mikä tämä Halonen oikeasti on.

Adoption salliminen lesbopareille ja sen kieltäminen homopareilta on suoraa sukupuoleen perustuvaa syrjintää, jota ei voi puolustella eikä perustella millään tavalla.

Oma suhtautumiseni asiaan on se, että lapselle tarjoaa parhaan kasvuympäristön koti, jossa on kaksi eri sukupuolta olevaa vanhempaa. Mutta Halosen linja, jossa adoptio sallittaisiin lesboille, mutta kiellettäisiin homoilta, on kaikista epäoikeudenmukaisin.


Olisi muuten ihan mielenkiintoista tietää Halosen viimeisen kuuden vuoden aikana armahtamien vankien sukupuolijakauma. Valtaosa vankiloissa olevista on miehiä, mutta menikö jopa niin, että selvä enemmistö Halosen armahtamista vangeista oli naisia?
 

Viljuri

Jäsen
PJ kirjoitti:
Jep jep. Rohkeuden puutetta selvästi ilmassa. Onneksi sinä voit korjata asian olemalla rohkea johtaja :)

Juuri näin. Kysymys on signaaleista

Kärjistettynä emotionaalisella tasolla: Haluammeko vain juristin hoitamaan konkurssipesän alasajoa, eli siis antaudummeko kansainvälistymisen ja globalisaation ristipaineessa ilman taistelua ja yhteistä rintamaa ? ;-)


Tätä yritän tarkoittaa useasti toistamalla viittauksellani hieman melankolisesta kansanluonteestamme, joka kohtalonuskon kautta itse asiassa vaikuttaa negatiivisella tavalla työllisyyteen ja siten keskeisesti pohjoismaisen hyvinvointivaltion toteuttamis- ja säilyttämisedellytyksiin.

Muutoin olen samaa mieltä kirjoittajien kanssa, jotka kritisoivat yritysjohtajia vaihtoehtojen ja strategisen johtamisen puutteista. Tähän voitaneen todeta, että sellaiset johtajat kuin kansakin, tjsp.
 

Cube

Jäsen
JimmyMac kirjoitti:
No tämä nyt on väärä topic puida sen tarkemmin minun lapsuuttani, mutta kyllä minä olin vielä lapsi kun vanhempani erosivat. Ja muutenkin tuntuu hölmöltä, että väität tuollaista, vaikka et edes tunne minua henkilökohtaisesti.
Niin, siis ei ollut tarkoitus käydä mitenkään henkilökohtaiseksi, tuo oli vain laajempi huomautus. Lapsella tarkoitan tässä yhteydessä alle kouluikäistä lasta, jonka katsoisin olevan vielä kokonaisvaltaisesti vanhempiensa "armoilla".
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
AnaMasa kirjoitti:
En tiedä onko puhunut Kalliolaisista, mutta jossain vaalikoneessa kysyttiin suoraan homo- ja lesbopariskuntien oikeudesta adoptoida lapsi. Halonen antaisi tuon oikeuden lesboille, mutta kieltäisi oikeuden homoilta.

Mikäli suuntaus on tämä, kieltäisin ainakin näiltä lesbo-äideiltä Halos-lippalakit. Uskon nimittäin vahvasti että kommentit (kavereilta) vaatetuksesta loukkaisivat enemmän lasta kun mahdolliset lesbo-äidit.

veini
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
AnaMasa kirjoitti:
En tiedä onko puhunut Kalliolaisista, mutta jossain vaalikoneessa kysyttiin suoraan homo- ja lesbopariskuntien oikeudesta adoptoida lapsi. Halonen antaisi tuon oikeuden lesboille, mutta kieltäisi oikeuden homoilta.
Korjaan. Se oli Ylen vaalikone ja kyse oli hedelmöityshoidosta.

Suomessa valmistellaan parhaillaan lakia hedelmöityshoidoista. Kenelle hedelmöityshoitoja pitäisi antaa? Valitkaa seuraavasta listasta kaikki ne ryhmät, joille hoitoja pitäisi mielestänne antaa.

Halosen vastaus (x = kyllä)

x avioliitossa eläville heteropareille
x avoliitossa eläville heteropareille
x yksin eläville naisille
x parisuhteensa rekisteröineille naispareille
x myös rekisteröimättömille naispareille
- parisuhteensa rekisteröineille miespareille kohdunvuokrauksen avulla
- myös rekisteröimättömille miespareille kohdunvuokrauksen avulla
- yksin eläville miehille kohdunvuokrauksen avulla
- ei kenellekään
 

Cube

Jäsen
Vakio kirjoitti:
Minulle lapset ovat aina olleet elämässäni ykkösjuttu. Loukkaa tuollaiset Halosen puheet, mikäli nyt sitten on totta edes.

Halosesta jää ylimielinen ja äärifeministinen kuva.
Oli miten äärifeministinen tahansa, niin veinin väitteet Halosen "aina paras vaihtoehto" -puheista eivät ainakaan käsittääkseni pidä paikkaansa. Meni kyllä minulta _aivan_ _totaalisesti_ _ohi_, että mistä hän ne tähän ketjuun oli keksinyt.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Maple Leaf kirjoitti:
Ehkä kuitenkin lähinnä wannabe-oikeistolaisten nuorten äkkiväärästä ajattelemattomuudesta ja puupäisyydestä, sillä rehti ja reilu oikeistolainen ei luikuripuheiden ja valheenlaskettelujen pettävälle tielle astahda edes puoliväliin reittä ulottuvissa sotilassaappaissa.
Minun mielestäni on kohtuutonta edes edellyttää kenenkään wannabe-oikeistolaisen muistavan jotain wappu-puhetta, joka on puhuttu ennenkuin nämä wannebeet ovat edes syntyneet.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Voi vittu Sauli on vastannut samalla tavalla tuohon. Nyt tuli paha kupru täältä katsottuna. Noh, sama kupru molemmille, mutta kuitenkin. Minun päähän ei mahdu se, että yksinäiset naiset alkaisivat tehtailemaan oikein lain voimalla isättömiä lapsia.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
The Original Jags kirjoitti:
Miten hänen taustajoukkonsa ovat onnistuneet markkinoimaan kansalle kuvan "koko kansan presidentistä", jos hän oikeasti edustaa vain toista puolta kansasta? Miesten presidenttiä ei Halosesta saa tekemälläkään.
Varmaan vähän samalla tavalla kuin Niinistö on antanut kuvaa "työväestön presidenttinä", vaikka työväkeen häntä ei ole voinut laskea kymmeniin vuosiin. Kaverihan on tehnyt vain edustustehtäviä ym.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Cube kirjoitti:
Oli miten äärifeministinen tahansa, niin veinin väitteet Halosen "aina paras vaihtoehto" -puheista eivät ainakaan käsittääkseni pidä paikkaansa. Meni kyllä minulta _aivan_ _totaalisesti_ _ohi_, että mistä hän ne tähän ketjuun oli keksinyt.

Mikäli Haloska antaisi lesbopareille huoltajuuden ja lokaisi homot takavasemmalle, on tämä jo itsessään kommenttina kovempaa luokkaa kuin väittämä väittämästäni lausunnosta. Miten hän mahtaisi suhtautua leikkattuihin miehiin, siinä onkin mielenkiintoinen kysymys sinänsä ?

Elikkä mies jolle on leikattu pillu, saisiko hän samanlaisen kanssa huoltajuuden vai ei ? Entä toista tietä naiselle asenettu värkki. Vai tarvitaanko sittenkin lippalakki ?

veini

Ps. Sauli saatana....
 

Viljuri

Jäsen
AnaMasa kirjoitti:
Voi vittu Sauli on vastannut samalla tavalla tuohon. Nyt tuli paha kupru täältä katsottuna. Noh, sama kupru molemmille, mutta kuitenkin. Minun päähän ei mahdu se, että yksinäiset naiset alkaisivat tehtailemaan oikein lain voimalla isättömiä lapsia.

No, kysymys on siitä, että kohdunvuokrauksen lainsäädännöllistä asemaa ei ole selvitetty.

Saulihan totesi, että tasa-arvosyistä hän antaisi adoptio-oikeuden sekä mies- että naispareille, mutta tämä kohdunvuokrausasia on sellainen, joka vaatii lisäselvityksiä.

Millaisia, niin tästä käsityksen saamiseen ei tarvitse katsoa kuin esimerkiksi "Kova laki" sarjaa.
 

Viljuri

Jäsen
dana77 kirjoitti:
Varmaan vähän samalla tavalla kuin Niinistö on antanut kuvaa "työväestön presidenttinä", vaikka työväkeen häntä ei ole voinut laskea kymmeniin vuosiin. Kaverihan on tehnyt vain edustustehtäviä ym.

Toisin kuin Halonen, Niinistö on elämässään tehnyt "oikeitakin" töitä.

Sitä paitsi kaikki me teemme työtä, mikä on Niinistön sloganin pointti, joka näyttää vetoavan kiusallisen hyvällä tavalla äänestäjiin, jos siis puhutaan vasemmiston puoluekoneiston mielihaluista.
 

dohf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
AnaMasa kirjoitti:
Halosen vastaus (x = kyllä)

x avioliitossa eläville heteropareille
x avoliitossa eläville heteropareille
x yksin eläville naisille
x parisuhteensa rekisteröineille naispareille
x myös rekisteröimättömille naispareille
- parisuhteensa rekisteröineille miespareille kohdunvuokrauksen avulla
- myös rekisteröimättömille miespareille kohdunvuokrauksen avulla
- yksin eläville miehille kohdunvuokrauksen avulla
- ei kenellekään[/i]
Asian voi tietysti tarkistaa vaalikoneelta, mutta täsmälleen samat vastaukset löytyvät myös Niinistön kohdalta.
PJ kirjoitti:
Presidentin pitää antaa puoluekirja pois, Halonen on tehnyt tämän ainakin nimellisesti.
Suomessa on tapana, että presidentti antaa puoluekirjan pois. Pakkoa siitä ei voine tehdä, yhtäläisyysperiaatteen mukaan kansalaiset (myös presidentti) saavat kuulua mihin haluavat. Eri asia onkin, onko tästä näennäisestä eleestä sitten tekemään valitusta koko kansan presidenttiä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
AnaMasa kirjoitti:
Korjaan. Se oli Ylen vaalikone ja kyse oli hedelmöityshoidosta
Olemme juuri todistaneet Jatkoaika legendan syntymistä. Ei se mitään että väite ei pitänyt paikkansa, nyt se jokatapauksessa on osalle faktaa.

Muuten, minusta on väärin että homomiehille ei annetta selllaista hedelmöitys/hormonihoitoa että heistä ei voi tulla vanhempia.
AnaMasa kirjoitti:
Voi vittu Sauli on vastannut samalla tavalla tuohon. Nyt tuli paha kupru täältä katsottuna. Noh, sama kupru molemmille, mutta kuitenkin.
Minä tulkitsisin tuota asiaa, niin että Niinistökin on äärifeministinen lesbo.
 
Viimeksi muokattu:
dana77 kirjoitti:
Varmaan vähän samalla tavalla kuin Niinistö on antanut kuvaa "työväestön presidenttinä", vaikka työväkeen häntä ei ole voinut laskea kymmeniin vuosiin. Kaverihan on tehnyt vain edustustehtäviä ym.
Ensinnäkin, slogan kuuluu "työväen presidentti". Ja vastauksesi kertoo että et ole sen välittämää sanomaa ymmärtänyt. Valitettavasti näin on monen äänestäjän kohalla - Saulin vaalilause on liian fiksusti rakennettu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös