Popparit esiin – Jatkoajassa tapahtuu!

  • 467 299
  • 2 974

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Olin jo vastaamassa tähän ketjuun Dr. Pepperistä. Sitten ihmettelin sisältöä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Olin jo vastaamassa tähän ketjuun Dr. Pepperistä. Sitten ihmettelin sisältöä.

Vastaa vain Pepperin omaan ketjuun. Lisää Pepper-kokemuksia kaivataan!

Kylmän "Tohtorin" voi muutenkin kaivaa esiin Jatkoaikaa lukiessa, ettei kurkku kuivu.

Tilasin taas lisää Pepperiä Verkkokaupasta, jenkki-Pepper maittaa kylmänä tölkistä ja on edelleen varsin edullista. RC-colaa ei valitettavasti ollut enää saatavilla valikoimista. Mahtoivatko mennä minulle viimeiset tölkit?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ääriporukkaketjussa ihan ok mylly menossa.

No on joo, kiitos vinkistä. Melkosta meininkiä, lempparini on ilmeisesti naama pokkana esitetty väite, että jos potkaiset jotakuta rintaan, ja tämä potkaistu kaatuu, lyö päänsä ja kuolee, niin et ole tappanut ketään koska on jotenkin vissiin potkaistun rassukan oma syy jos hän päänsä katuun lyö. Varmaan nää ISIS-homotkaan ei sit oo ketään tappaneet, ovathan he toki autolla väkijoukkoihin ajaneet mutta se että ihmiset menevät autoon törmäyksen seurauksena kuolemaan on ihan heidän oma vikansa.

Välillä sitä ihmettelee vaan tätä menoa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
No on joo, kiitos vinkistä. Melkosta meininkiä, lempparini on ilmeisesti naama pokkana esitetty väite, että jos potkaiset jotakuta rintaan, ja tämä potkaistu kaatuu, lyö päänsä ja kuolee, niin et ole tappanut ketään koska on jotenkin vissiin potkaistun rassukan oma syy jos hän päänsä katuun lyö. Varmaan nää ISIS-homotkaan ei sit oo ketään tappaneet, ovathan he toki autolla väkijoukkoihin ajaneet mutta se että ihmiset menevät autoon törmäyksen seurauksena kuolemaan on ihan heidän oma vikansa.

Välillä sitä ihmettelee vaan tätä menoa.
On kyllä jollain pokkaa jos tuollaista väittänyt. En löytänyt tuollaista itse ketjusta ja en jaksa selata yli kahta sataa sivua läpi. Laitatko linkin kyseiseen viestiin niin näkee kuka väittää jotain noin typerää.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
On kyllä jollain pokkaa jos tuollaista väittänyt. En löytänyt tuollaista itse ketjusta ja en jaksa selata yli kahta sataa sivua läpi. Laitatko linkin kyseiseen viestiin niin näkee kuka väittää jotain noin typerää.
Löytyi niinkin kaukaa kuin eilisillalta klo 20:53
Jos potkaiset jotain rintaan ja tämä kuolee, et ole tappanut.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Löytyi niinkin kaukaa kuin eilisillalta klo 20:53
Typerän oloinen viesti joka ei kuitenkaan vastaa FASlapsen kuvausta. Mitään järkeä tuossa viestissä ei ole, siitä ollaan varmaankin samaa mieltä.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No on joo, kiitos vinkistä. Melkosta meininkiä, lempparini on ilmeisesti naama pokkana esitetty väite, että jos potkaiset jotakuta rintaan, ja tämä potkaistu kaatuu, lyö päänsä ja kuolee, niin et ole tappanut ketään koska on jotenkin vissiin potkaistun rassukan oma syy jos hän päänsä katuun lyö.
Moraalisesti varmaan tuota voi tappona pitää, mutta juridisesti vaikuttaisi vähän hataralta. Tuomio olisi todennäköisesti kuolemantuottamus+pahoinpitely tai vastaavaa. Tähän toki vaikuttaa monia asia, mutta pitäisin tuota kuolemantuottamus+pahoinpitelyä todennäköisimpänä. Toki potku rintaan voi myös olla tappo, joten ei pakin teksti nyt erityisen järkevä ollut silti.

Ihan mielenkiintoista vääntöä ketjussa kyllä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Typerän oloinen viesti joka ei kuitenkaan vastaa FASlapsen kuvausta. Mitään järkeä tuossa viestissä ei ole, siitä ollaan varmaankin samaa mieltä.

No tuo viesti se oli, vähän värikynää taisin lisätä mutta pääidea tuossa kuitenkin oli että jos potkaiset jotakuta ja se kuolee, koska potkun takia kaatuu ja kaatuessaan lyö päänsä, ei se potkaisija ole ketään tappanut koska se potku ei tappanut vaan se pään lyönti katuun. Toi on kyllä ihan käsittämätön ajatus. Saa sitä kai sit ampuakin ihmisiä, koska ei se ketään tapa että minä painan jonkun vekottimen liipaisinta, jos sen seurauksena sitten johonkin osuu kovalla vauhdilla metallinen esine ja siihen sattuu raukka kuolemaan niin ehkä se on kuolemantuottamus tai pahoinpitely sitten. Tai jos vaikka tönäsen jonkun sillalta alas, ei se tönäsy tapa vaan yhteentörmäys maan kanssa, ehkä lievä yksityisyyden loukkaus voitais tuosta tuomita mutta ei kyllä enempää.

Mielenkiintoisen sijaan minulle tulee muita adjektiivejä tuommosesta mietiskelystä mieleen.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Jokainen päähän potkaistu tulee nykyisen tietämyksen valossa kuolemaan joskus. Nyt taitaa enemmän olla kysymys siitä, miten uhri on omilla valinnoillaan tapahtuneen jälkeen edesauttanut vamman hoidon epäonnistumista. Vaikuttaa myös siltä, että poliittinen ajatusmaailma motivoi vahvasti eri tulkintojen ja "väärin ymmärrysten" muodostumista. Jos fanitat natseja, tulkinta on täysin erilainen, kuin yhteiskunnan rahoilla loisivaa vihervasuri narkkeja fanittavilla.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
No tuo viesti se oli, vähän värikynää taisin lisätä mutta pääidea tuossa kuitenkin oli että jos potkaiset jotakuta ja se kuolee, koska potkun takia kaatuu ja kaatuessaan lyö päänsä, ei se potkaisija ole ketään tappanut koska se potku ei tappanut vaan se pään lyönti katuun.

Sen verran seurasin eilen tuota keskusteluketjua, että pääpointti ei ollut teon eli potkun kiistäminen eikä teon aiheuttaman vamman (aivoverenvuotoa yms) kiistäminen.

Siitä ei varmaan kenelläkään (toivottavasti) ole erimielisyyksiä, että väkivaltanatsin potku aiheutti vammoja ja aivoihin kohdistuneen tärskyn, ja että tuosta teosta kuuluu antaa tuomio pahoinpitelystä ja vamman tuottamisesta. Jos uhri olisi kuollut tähän vammaan sellaisenaan kuten silloin siitä olisi tullut tuomio törkeästä kuolemantuottamuksesta kuten tässä parin vuoden takaisessa Ylen uutisoimassa taksijonopahoinpitelyssä, jossa toinen löi toisen katuun ja uhri kuoli. Vastaavia surullisia pikku-uutisia on Suomen väkivaltahistoria valitettavan pullollaan.

Potkun uhri ei olisi kuollut, jos hän olisi viitsinyt a) pysyä hoidettavana sairaalassa ja b) olla ottamatta lisää huumeita. Kuten hoitavaa lääkäriä oli siteerattu niin potkun uhri ei ollut hengenvaarassa sairaalassa. Myöhempi kuolema viikon päästä johtui tärskyn ja uhrin omien jälkikäteisten valintojen yhteisvaikutuksesta. Pahoinpitely oli ja on ehdottomasti Jesse Torniaisen vastuulla ja siitä hänelle kuului tuomio, mutta uhrin myöhempi valinta lähteä sairaalasta vetämään huumeita menehtymiseen asti ei ollut enää Torniaisen vastuulla koska Torniainen ei ajanut uhria ulos sairaalasta eikä pakottanut käyttämään huumeita kunnes koittaa exitus.

Torniaisen tapauksessa suora syy-yhteys uhrin kuolemaan siis puuttui. Vaikka potkija olisi minkälainen niljake ja paha natsi tahansa, niin ei pahalle natsillekaan voi antaa mitään henkirikostuomioita vain sen takia, että tämä on paha natsi ja syyllistyy siihen vääränlaiseen väkivaltaan (vain vasemmistolaisten hallussahan on se erilainen, oikeampi väkivalta joka kohdistuu yksilöiden sijasta valtarakenteisiin silloinkin kun lyödään vaikkapa mailalla hevosta itsenäisyyspäivänä).

Sinänsä minun puolestani erilaiset väkivaltarikolliset joutaisivat saada paljon nykyistä pidemmät tuomiot. Jessetorniaiset voisi heittää linnaan pitkiksi ajoiksi, vaikka potkun uhri ei saisikaan isompaa vammaa. Ja jos saisi tai kuolisi siihen, niin sitten voisi sulattaa sellin avaimen, takoa siitä kirkkovene-rintakorun ja palata ehdonalaisanomukseen joskus 25-40 vuoden aikajänteellä jos silloinkaan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Galsongigänni-ketjussa on meneillään iloinen yksinpuhelu, joka kyllä uhkaa päättyä koht'siltään, kun naisväki kuulemma saapuu paikalle.

Ei mitää ko. toimintaa vastaan, päinvastoin eli kippistä vain...
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Vartijaketjussa väännetään siitä sivutolkulla, että tarviiko näyttää korttia vai ei. No minäpä näytän, mulla on niitä lompakko täynnä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täytyy tännekin tulla suosittelemaan, Vain Elämää -ketjussa minulle uusi tuttavuus Kavanagh vetää aika hyvin alta lipan kaikkia julistamalla Cheekin joksikin messiaaniseksi Jumalan äänitorveksi, jonka veroista taiteilijaa ei ole Suomessa koskaan ollutkaan. Siis oikeasti tuo meni vähän aikaa ainakin minulle läpi ihan tosikkopuheena, vasta kun mies julisti että Cheekin tekstien sanoma vertautuu Raamattuun ja kristinuskon alkuaikoihin, tajusin että nyt tässä on mestaritrolli tekemässä taidetta ja itsekin menin pahasti retkuun.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Täytyy tännekin tulla suosittelemaan, Vain Elämää -ketjussa minulle uusi tuttavuus Kavanagh vetää aika hyvin alta lipan kaikkia julistamalla Cheekin joksikin messiaaniseksi Jumalan äänitorveksi, jonka veroista taiteilijaa ei ole Suomessa koskaan ollutkaan. Siis oikeasti tuo meni vähän aikaa ainakin minulle läpi ihan tosikkopuheena, vasta kun mies julisti että Cheekin tekstien sanoma vertautuu Raamattuun ja kristinuskon alkuaikoihin, tajusin että nyt tässä on mestaritrolli tekemässä taidetta ja itsekin menin pahasti retkuun.

Kieltämättä erittäin viihdyttävää oli seurata tuota Cheek jumalointia. Ehdin hetken jo miettimään voisiko joku aikuinen mies todella olla noin fanaattinen ja pitää Cheekiä jonain jumalana, mutta tosiaan trollihan tuo loppujenlopuksi taisi olla.
 

Nick Neim

Jäsen
Tuollainen on kyllä parhaimmillaan taidetta. Komea suoritus, nimi muistiin.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Täytyy tännekin tulla suosittelemaan, Vain Elämää -ketjussa minulle uusi tuttavuus Kavanagh vetää aika hyvin alta lipan kaikkia julistamalla Cheekin joksikin messiaaniseksi Jumalan äänitorveksi, jonka veroista taiteilijaa ei ole Suomessa koskaan ollutkaan. Siis oikeasti tuo meni vähän aikaa ainakin minulle läpi ihan tosikkopuheena, vasta kun mies julisti että Cheekin tekstien sanoma vertautuu Raamattuun ja kristinuskon alkuaikoihin, tajusin että nyt tässä on mestaritrolli tekemässä taidetta ja itsekin menin pahasti retkuun.

Minä muistan kaverin Don Tamin ketjusta. Siellä paukkui joskus MM-kisojen aikaan aika tiukkaa tajunnanvirtaa Juhanista.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Minulla meinasi olla kommentoitavaa tuohon keskusteluun aivan muissa asioissa, mutta annoin Kavanaghin pitää tunnelmaa yllä.
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Täytyy tännekin tulla suosittelemaan, Vain Elämää -ketjussa minulle uusi tuttavuus Kavanagh vetää aika hyvin alta lipan kaikkia julistamalla Cheekin joksikin messiaaniseksi Jumalan äänitorveksi, jonka veroista taiteilijaa ei ole Suomessa koskaan ollutkaan. Siis oikeasti tuo meni vähän aikaa ainakin minulle läpi ihan tosikkopuheena, vasta kun mies julisti että Cheekin tekstien sanoma vertautuu Raamattuun ja kristinuskon alkuaikoihin, tajusin että nyt tässä on mestaritrolli tekemässä taidetta ja itsekin menin pahasti retkuun.
Kiitos suosituksesta, oli kyllä viihdyttävintä luettavaa hetkeen. Luin vain ketjun nimen ja nimimerkin ennen ketjun selaamista, joten sain itsekin kokea aidon epäuskon ja järkytyksen muutamien viestien ajan. Laatuviihdettä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Onko joku seurannut tuota Aamulehti väittelyä tuolla poliittinen korrektius-ketjussa pidemmälle, että kehittyykö se paremmaksi, vai alkaa junnaamaan, kun en jaksaisi enää hirveän montaa kertaa lukea samoja juttuja. Tässä oli kyllä hyvä aihio oikein kunnon myllylle, mutta vähän lässähti.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
@Hiihtofani heitti melkoisen tykityksen Doping-ketjuun. Ei se ketjun aiheeseen liity mitenkään, mutta pian on varmaan kinkerit pystyssä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
@Hiihtofani heitti melkoisen tykityksen Doping-ketjuun. Ei se ketjun aiheeseen liity mitenkään, mutta pian on varmaan kinkerit pystyssä.
Kai sielläkin on NWO, puhdasverinen arjalainen Kaisa Mäkäräinen ja Hitlerin rauhantahto sekä itseinho kun ei juutalaisena saanut naisilta hyväksyntää?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös