Popeda

  • 237 749
  • 1 356
80-luvun nuoret näkivät paljon Olli Hermanin oloisia rokkareita telkkarissa ja jostakin syystä tytöt pitivät näitä oikein hyvännäköisinä miehinä.

Jep katselkaapa kuvia ja videoita esimerkiksi Costellosta vuosilta 1982-1988. Tukka otsalla, kunnolla silmämeikkiä ja olisko jossain kuvissa poskipunaakin.

Hyviä pointteja miten maailma on muuttunut 40 vuodessa.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ihmeen paljon porua ja itkua aiheuttaa uusi laulaja. Okei, some ei ole yksi yhteinen näkökanta, mutta vähän erikoisia näkemyksiä saa nyt lukea kaikkialta. Kuulemma kukaan ei voi olla kuten Pate, eikä seuraaja saisi edes yrittää olla Pate (molemmista samaa mieltä), mutta ainoat Paten seuraajat saisivat olla tytär Jenni tai siskonpoika Jussi. Tavallaan Pate pitää rauhoittaa, mutta samaan aikaan Mustajärvestä ei saa päästää irti.

Koomisia on myös nuo uhoamiset siitä ettei enää aiota käydä yhdelläkään keikalla tai nyt ollaan myymässä Popeda-paitoja kirpputorilla. Ja tuolla Popedan epävirallisessa Facebook-ryhmässä joku vaati jo sitä, että kyseinen ryhmä rauhoitettaisiin Paten Popedalle ja "ne Hermanni-fanit voivat tehdä uuden ryhmän". Kyseinen ryhmä on muuten hauska, ennen Paten eroamista siellä valiteltiin jatkuvasti solistin keikkakunnosta ja nähtiin humalan pilaamia keikkoja, vaikka keikoilta kuvattu videomateriaali ei tätä näkemystä tukenut. Niin tai näin, aina pielessä.

Jos haluaisi ilkeillä Patelle, niin voisi sanoa, että mikäli Olli Hermania kiinnostaa esiintyä myös Tampereella ja sen lähiseutujen ulkopuolella, eikä Herman pilaa dokaamalla paria syyskauden keikkaa, niin solistivaihdos on Popedalle upgrade. Kaikki kunnia Patelle pitkästä ja hienosta Popeda-urasta, mutta viimeisinä vuosina väsymys/kyllästyminen oli helposti nähtävissä ja myös uutisista luettavissa. Taisin tässäkin ketjussa joskus valitella sitä, että Popeda (Pate) ei vaivaudu koskaan pyytämään edes anteeksi faneilta keikkojen peruuntumisia. Ihmiset laittavat nykypäivänä usein satoja euroja kiinni keikkalippuihin, jonka kylkeen hankitaan hotellit, matkaliput ja lapsenvahdit, ja sitten keikka perutaan viime metreillä mystisten sairastumistapausten vuoksi. Sairauksille ei voi mitään, mutta kyllä ne tilanteet olisi Popeda voinut tyylikkäämminkin hoitaa.

Minä suhtaudun uuden Popedan jatkoon positiivisesti. Patea lukuun ottamatta koko orkesteri vaikutti puhaltavan yhteen hiileen ja virtaa löytyi, jonka vuoksi suon heille mahdollisuuden jatkaa, vaikka tuleehan se ero Paten ja Ollin Popedan välillä olemaan musikaalisesti valtava. Minulla on vankka luotto siihen, että Popedalta lähtee Ollin myötä iästä 16 vuotta pois, ja bändi tulee olemaan tuorein sitten vuoden 2008 huippuaikojen.
Jep tämä on enemmänkin mahdollisuus kuin uhka bändille. Bändi sai jo siitäkin uutta virtaa että bassoon tuli nuori, nälkäinen ja innokas kaveri. Tai no ehkä Pate ei saanut.

Mut jos Olli ei mokaile, dokaile, on motia keikkoihin ja livebiiseihin ja vaikka uuteen musaankin niin bändi voi olla vielä kovempi kuin vuosikausiin vaikka se edelleen oli lajissaan pirun kova parhaimmillaan Paten kanssakin loppuun asti. Mut mahdollisuudet on vielä kovempaan nyt yli 20v nuoremman nokkamiehen kanssa.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kyllä niitä meikkavia miehiä on edelleen pitkin musiikkikenttää, niin ei kannata huolestua ihan hirveästi muuttuneesta maailmasta.
Jotkut kuulemma jopa pukeutuvat mekkoihin.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Niin ja nuo Facebookin Popeda ryhmät nyt on aivan "saatanasta". Pelkkää tappelua ja toisten haukkumista (niin fanien kuin bändin jäsenten), selkään puukottamista ja sitä että toiset pitävät itseään parempina kuin muut. Samoin tosiaan sen kyttäämistä oliko ex-solisti kännissä vai ei ja sen arvioimista että oliko. Itte pistin koko Facebookin tauolle mm. näiden ryhmien takia ja toki muutenkin alkoi jurppia koko Facebook.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä niitä meikkavia miehiä on edelleen pitkin musiikkikenttää, niin ei kannata huolestua ihan hirveästi muuttuneesta maailmasta.
Ja osa miehistä ehostautuu niin, että joku kosmetiikasta tietämätön ei edes ymmärrä, mitä on tehty. Tästä päästään siihen, miten paljon miesten ”just tuollaisista luonnollisen näköisistä naisista mä tykkään” määritellyistä naisista ovat ehostaneet itseään ja käyttäneet kosmetiikkaa. Monelle meikkaamista on vain voimakkaan värinen luomiväri ja huulipuna, koska pystyvät sen havaitsemaan.
 

Jonde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Omasta mielestä tämä valinta oli paljon raikkaampi kuin olisi ollut Jonne Aaron tai siskonpoika Jussi. Tuleeko tämä Ollin valinta olemaan sitten oikea valinta, sen vasta aika näyttää ja annetaan hänelle mahdollisuus yrittää!

Kyllähän muutama ”tosifani” saattaa bändin keikat jättää tulevaisuudessa väliin, mutta veikkaisin Ollin tuovan uusia faneja bändille kuitenkin tuota enemmän.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ja osa miehistä ehostautuu niin, että joku kosmetiikasta tietämätön ei edes ymmärrä, mitä on tehty. Tästä päästään siihen, miten paljon miesten ”just tuollaisista luonnollisen näköisistä naisista mä tykkään” määritellyistä naisista ovat ehostaneet itseään ja käyttäneet kosmetiikkaa. Monelle meikkaamista on vain voimakkaan värinen luomiväri ja huulipuna, koska pystyvät sen havaitsemaan.
jotenkin näin?

Tokmannilta hain roll-onia, niin siinä ne on ehostukset. Saunassa tykkään käydä, mutta kun joka aamu soi kello 04:30, niin siinä ei paljoa oo aikaa tukkaa taivutella. Parhaimmillaan kun kiinnittää alun toista perävaunua rekkaan ja hyppää ite valjaisiin, niin siinä mennään työ, eikä ulkonäkö edellä. Ja jos joku tässä elämässä vielä sen virheen tekkee, että paukauttaa naimisiin, tai lähtee sinne yläkerran hirvijahtiin, niin kyllä meiän talossa on juhlapaidat ja housut aina silitetty, niin ei tartte kenenkään miettiä, että ossaako se nyt varmasti pukeutua. Vaikka olis sitten hienompikin juhla. Eihän se tietty minulle kuulu, laittakoon joku naamallensa vaikka koko Tikkurilan värikartan ja hajustelkoon niin perkeleesti. En mie sitä, mutta sen sanon, että akka minulla on hyvä. Se on luonnollinen ja kaunis ku kesäaamu viljapellolla.
 
Viimeksi muokattu:

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Omasta mielestä tämä valinta oli paljon raikkaampi kuin olisi ollut Jonne Aaron tai siskonpoika Jussi. Tuleeko tämä Ollin valinta olemaan sitten oikea valinta, sen vasta aika näyttää ja annetaan hänelle mahdollisuus yrittää!

Kyllähän muutama ”tosifani” saattaa bändin keikat jättää tulevaisuudessa väliin, mutta veikkaisin Ollin tuovan uusia faneja bändille kuitenkin tuota enemmän.
Juu moni Pate-fani uhkaa jättää bändin mutta paljon on niitäkin jotka ei Patea tai koko yhtyettä ole joidenkin ennakkoluulojen takia sietäneet mutta aikovat jatkossa mennä keikoille nyt kun solisti on vaihdettu. Joidenkin mielestä kun Pate oli juntti ja ällöttävä ja median antaman julkisuuskuvan perusteella nelkytäviisvuotta pelkkä juoppo.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
jotenkin näin?

Tokmannilta hain roll-onia, niin siinä ne on ehostukset. Saunassa tykkään käydä, mutta kun joka aamu soi kello 04:30, niin siinä ei paljoa oo aikaa tukkaa taivutella. Parhaimmillaan kun kiinnittää alun toista perävaunua rekkaan ja hyppää ite valjaisiin, niin siinä mennään työ, eikä ulkonäkö edellä. Ja jos joku tässä elämässä vielä sen virheen tekkee, että paukauttaa naimisiin, tai lähtee sinne yläkerran hirvijahtiin, niin kyllä meiän talossa on juhlapaidat ja housut aina silitetty, niin ei tartte kenenkään miettiä, että ossaako se nyt varmasti pukeutua. Vaikka olis sitten hienompikin juhla. Eihän se tietty minulle kuulu, laittakoon joku naamallensa vaikka koko Tikkurilan värikartan ja hajustelkoon niin perkeleesti. En mie sitä, mutta sen sanon, että akka minulla on hyvä. Se on luonnollinen ja kaunis ku kesäaamu viljapellolla.
”Ja koko maailma soi
Parkkipaikalla he unelmoi
Kesäkaupunki kuuma, rinnoissa huuma teutaroi
Luoja rakkauden ensiksi loi
Kaupunki soi, rakkauslaulun se loi
Rakkauslaulun se loi”
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se on sun mielipide. Mun mielipide on että jos kerran jatketaan ilman Patea olkoon uusi laulaja sitten ihan erilainen. Olihan Patekin loppuaikoina melkoinen pihisijä kun ääni on huudettu ilmeisesti loppuun ja ikäkin alkaa tehdä tehtävänsä.
No niin on. Olen myös mielelläni väärässä, eikä tuota ongelmaa vaihtaa mielipidettä. Kuten sanoin, Herman ei alkuun vakuuta yhtään. Eikä vakuuta muuten discomusiikki jäähallissakaan, vaikka sitäkin sujuvasti kuuntelen.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Jatkamiselle siunaus, mutta tuo on kyllä kauhia valinta. Sama kun Pate Mustajärvi olisi Coldplayn uusi laulaja - istuvuus huono niin musiikillisesti ja imagollisesti. Tai tältä se vain tuntuu. Tuo ensimmäinen kuva ainakin imago-ongelman alleviivaa, joku äijä joka luulee edelleen olevansa Kuopion Vince Neil laitettu yhteen junttirock-uramiesten kanssa.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Jatkamiselle siunaus, mutta tuo on kyllä kauhia valinta. Sama kun Pate Mustajärvi olisi Coldplayn uusi laulaja - istuvuus huono niin musiikillisesti ja imagollisesti. Tai tältä se vain tuntuu. Tuo ensimmäinen kuva ainakin imago-ongelman alleviivaa, joku äijä joka luulee edelleen olevansa Kuopion Vince Neil laitettu yhteen junttirock-uramiesten kanssa.
No Alex nyt ei kovin urautunut ole vielä. Vasta pari vuotta takana junttibändin basistina.

Costin ja muun bändin mielestä kuulosti treeneissä saakelin makeelta kun Olli Popedan veisuja lauleskeli orkan mukana. Toki se on heidän mielipiteensä.

Ei tuossa Ollissa nyt kauheasti häiritse kuin tuo melko näkyvä meikki ja jostain syystä pitää hanskoja käsissään myös sisällä. On tosiaan vähän kuin nuorempi painos Michael Monroesta meikkeneen ja vaatteineen.

Korea kuin riikinkukko. Onhan tuo esiintynyt joskus myös sellaisessa asussa mikä jätti pakarat paljaaksi kuin Axl Rosella ja David Lee Rothilla joskus kasarilla.

On toki ulkoisesti todella erikoinen valinta Popedaan ja sen tyyliseen musaan. Varmasti ottaa koville monella valkoisella heteromiehellä että nyt solisti on meikkaava, kaunis, nuorehko ja erikoisesti pukeutuva treenattu mies. Todennäköisesti saattaa olla vieläpä kasvissyöjä ja absolutisti.
 
Viimeksi muokattu:

Ferris

Jäsen
Popedan keikat ovat olleet viime vuodet niin settilistoiltaan kuin draaman kaareltaankin varsin muuttumattomia. Oletteko bändin kanssa puhuneet, että muuttuuko jokin tulevaisuuden keikoilla?

”Muutoksia tulee väkisinkin. Tilaustakin varmasti on, että ei nyt edetä ihan täysin samoilla askelmerkeillä. Mutta ihan varmaa ei vielä ole, mikä esimerkiksi Tavara-aseman (ensimmäinen keikka 30. maaliskuuta) settilista tulee olemaan.”

”Popedalla on hieno tapa linkata biisejä toisiinsa niin, ettei välissä tule spiikkiä. Muutama hieno on löydetty jo, joissa yleisöltä saatetaan vetää matto jalkojen alta.”

Ton pohjalta voisi päätellä, että kyllä settilistaan on varmasti muutosta luonnollisesti tulossa jonkin verran. Hönön ja Svoboda -levyjen materiaali kolahtaa Ollille kovasti ja mainitsikin juuri ne levyinä, joiden materiaalin esittäminen kiinnostaisi.

Muutenkin hyvin "jalat maassa" -asenteella ja odotuksilla tuntuu Olli matkaan lähteneen.

Millainen Popedan laulaja tulet olemaan?

”Filosofiani ylipäänsä on, että laulaja on se, joka välittää tunnelmat yleisölle. Popedan musiikki määrittää täysin, miltä sen pitää kuulostaa. Popeda on ytimeltään rockbändi, ja raakaa rock ’n’ rollia se tulee olemaan jatkossakin. Ainoana erotuksena se, että laulaja on joku muu kuin Pate Mustajärvi. Minä olen ehkä tulkinnallisesti hieman melodisempi laulaja, mutta minulla ei ole Paten tulkintaa tai karismaa.”
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se on sun mielipide. Mun mielipide on että jos kerran jatketaan ilman Patea olkoon uusi laulaja sitten ihan erilainen. Olihan Patekin loppuaikoina melkoinen pihisijä kun ääni on huudettu ilmeisesti loppuun ja ikäkin alkaa tehdä tehtävänsä.

Ilmeisesti viimeaikoina pate kulkenut välillä rollaattorilla kepin lisäksi että alkaisikohan vähän lopun alkua tuo terveyskin. Varmaan ihan hyvään aikaan uran lopetus kun vielä jotenkin täysillä tuota pystyi tekemään.

Uutta laulajaa en itse ihan tyrmäisi vaikka vähän itsekin tuota ihmettelin. Varmaan myös Popeda voi kerätä ihan uutta kohderyhmää naisista ja nuorista tuon valinnan jälkeen. Eihän esim. Leevi And the Leavings lopettanut kokonaan vaan bändi jatkoi Leavings orkesterina ja onhan näitä muitakin joissa bändi jatkanut. Ehkä itse vain mieluiten näkisi että Popeda nimen lisäksi käytetään artistin nimeä niin ei sekoitu kokonaan "Popedaan".
 

Ferris

Jäsen
Olli näyttää olevan ensi viikolla heti tuoreeltaan Kasarin Lapset- podcastissa vieraana, joten sieltä varmasti kuullaan lisää ajatuksia ja suunnitelmiakin Popedan suhteen.
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ton pohjalta voisi päätellä, että kyllä settilistaan on varmasti muutosta luonnollisesti tulossa jonkin verran. Hönön ja Svoboda -levyjen materiaali kolahtaa Ollille kovasti ja mainitsikin juuri ne levyinä, joiden materiaalin esittäminen kiinnostaisi.

Muutenkin hyvin "jalat maassa" -asenteella ja odotuksilla tuntuu Olli matkaan lähteneen.
Olisiko aika kypsä Erotomanian paluulle settilistaan?
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Laadukkaaseen tai laadukkaaseen uuteen Popeda matskun syntymiseen en oikein usko. En vaikka laulaja vaihtuikin.

Costilta ei ole tullut yli kymmeneen vuoteen mitään kummoisia sävelmiä kunnon Popeda-rockia. Nyt kun ei ole Patea tekstittämässä niin syntyykö enää hyviä elämänmakuisia rokkitekstejäkään. Samoin ei ole Juicea, Vexi Salmea ja Heikki Salon tai Hanhiniemen lyyrisyys ei ole vanhalla tasolla enää.

Yksi tie on tuo että settiin tulee sitten myös sellaista mitä Pate ei ole esittänyt mutta en oikein usko että ns. suuri yleisö ottaa omakseen jotain Tulta munille tai Kansainvälinen herranpelko tyyppistä kamaa ja sellaiset helposti häviää setistä hyvin äkkiä mitä massat pitää outoina biiseinä.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ilmeisesti viimeaikoina pate kulkenut välillä rollaattorilla kepin lisäksi että alkaisikohan vähän lopun alkua tuo terveyskin. Varmaan ihan hyvään aikaan uran lopetus kun vielä jotenkin täysillä tuota pystyi tekemään.

Uutta laulajaa en itse ihan tyrmäisi vaikka vähän itsekin tuota ihmettelin. Varmaan myös Popeda voi kerätä ihan uutta kohderyhmää naisista ja nuorista tuon valinnan jälkeen. Eihän esim. Leevi And the Leavings lopettanut kokonaan vaan bändi jatkoi Leavings orkesterina ja onhan näitä muitakin joissa bändi jatkanut. Ehkä itse vain mieluiten näkisi että Popeda nimen lisäksi käytetään artistin nimeä niin ei sekoitu kokonaan "Popedaan".
No ei kyllä millään rollaattorilla kulje eikä keppiä käytä. Mm. ratsastamassa käy. Autoa ajaa. Ei missään huonossa kunnossa ole. Ääni on melko heiveröinen myös puheääni. Tai siis jotenkin muuttunut jostain parin vuoden takaisesta. Eikä paljoa nauraa röhötä. Muuten on ihan terveen oloinen.

Eikä mitään uraa ole lopettamassa. Soolona esiintyy tänäkin vuonna. Toki vähemmän keikkailee kuin Popedassa.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No ei kyllä millään rollaattorilla kulje eikä keppiä käytä. Mm. ratsastamassa käy.

No ainakin eräs tuttu kovasti tätä sanoi että heikommin kulkenut viimeaikoina mutta tiedä sitten kun en itse nähnyt ja liiku Tampereella. Voihan tietenkin käynyt myös joku haaveri.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No ainakin eräs tuttu kovasti tätä sanoi että heikommin kulkenut viimeaikoina mutta tiedä sitten kun en itse nähnyt ja liiku Tampereella. Voihan tietenkin käynyt myös joku haaveri.
Pienessä operaatiossahan mies kävi tuonnoin, että sinällään tuo keppien käyttäminen pitää paikkaansa.

 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
No ainakin eräs tuttu kovasti tätä sanoi että heikommin kulkenut viimeaikoina mutta tiedä sitten kun en itse nähnyt ja liiku Tampereella. Voihan tietenkin käynyt myös joku haaveri.
Juu oli just ennen joulua leikkauksessa. Saikkua tuli vissiin joitakin viikkoja. Eli ihan tuossa joulun alla käveli kainalosauvoilla tai siis ainakin yksi apuna. Jalkaan liitty. Joku patti poistettiin tai jotain vastaavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös