Pokemon Go – taskuhirviöiden uusi tuleminen?

  • 161 515
  • 788

Ameno

Jäsen
Viimeisimmän päivityksen yhteydessä, jossa siis lisättiin nuo päivittäiset bonukset (bonus päivän ensimmäisestä pokemonin nappaamisesta sekä pokestopin pyörittämisestä, sekä bonus kun on tehnyt näitä 7 päivänä putkeen), aloittivat myös perjantaihin asti kestävän tapahtuman, että pokemoneja spawnaa huomattavasti enemmän kuin normaalisti ja pokestopeilta saa tuplasti tavaroita. Tämä siis kestää perjantaihin, mutta nuo päivittäisbonukset ensimmäisestä pokemonista ja pokestopista ovat pysyviä.
Catch of the day, elikkä päivän ensimmäisen pokemonin nappaus antaa muistaakseni 500 exp bonuksen ja päivän ensimmäinen pokestoppi antaa tupla itemit ja vissiin myös lisäexpaa. 7 päivän bonusta nyt ei ole vielä tullut, kun päivitys tuli vasta maanantaina, mutta expabonukset on varmaankin ainakin suurempia ja tulisko sieltä sitten vielä enemmän itemeitä pokestopista.
Päivityksen yhteydessä päivittivät myös prestigen kerääntymistä ja vähentymistä saleilla. Eli nyt on aiempaa nopeampaa tiputtaa vastustajan salin prestigeä alaspäin, eli jokainen voitettu pokemon tiputtaa prestigeä 1000 pistettä aiemmin 500 sijaan (tosin vähensivät sitten koko salin voittamista 1500 prestigestä 1000:een, jotta yhden pokemonin salin voittaminen tiputtaa vieläkin vain sen 2000 prestigeä). Nyt on myös aiempaa hitaampaa nostaa oman joukkueen salin prestigeä ylöspäin, kun aiemmin maksimissaan sitä sai nostettua 1000 prestigeä per voitettu pokemon, niin nyt maksimi on 500, elikkä siis tuplasivat sen ajan, mitä menee kehittää oman joukkueen salia ylöspäin. Ihan hyvä muutos, kun nuo jotkut syrjemmässä olevat level 10 salitkin varmaan alkavat putoilemaan. Itseäni tuo hieman haittaa kyllä, koska olen saanut tungettua omia pokemoneja useammalle ison tason salille, ja siellä ovat aika pitkään jo pysyneet ilman että on tarvinnut niitä uudestaan käydä valtaamassa.
Ovat kuulemma myös nyt koodiin lisänneet viittauksia gen2 pokemoneihin, sekä myös Dittoon liittyvään 'Transform' liikkeeseen, mutta tuosta saattaa olla vielä pitkä aika siihen, että nämä oikeasti lisätään peliin. Onhan tuota pokemonien tradingiin liittyvää koodia ollut pelissä mukana jo pitkään, mutta eipä ole vielä sitäkään kuulunut.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suomesta katsottuna tuo Gen2 saisi tulla vaikka vasta keväällä vähän näin talvella ehkä suurin into näillä keleillä tuntuu menevän, ainostaan nämä muutamat erikoispäivät tuntuu olevan syy kaivaa kännykkä esille. Vähän ehkä turhankin myöhään osa uudistuksista on tullut, osa olisi pitänyt olla jo alusta asti.

Vähän koko pelin isoin ongelma taitaa olla että tuota ei varsinaisesti pysty kotona käsin pelamaan kun tietyissä paikoissa ja keli tuo paljon muuttujia. Ehkä tuossa vaatisi sen että pystyisi merkitsemään yhden paikan missä välillä saisi vaikka tunnin välein tavaraa kuten pokestopissa ja siihen lähelle tulee normaalia enemmän pokemoneja. Esimerkiksi omassa kämpässä ei ennen viimepäiviä ole pokemoneja ilmestynyt edes, aina pitää lähteä kotoa pois. Tulisi edes satunnaisesti jotain niin välillä riittäisi kun kotisohvalta telkkaria katsoessa ottaisi noita kiini.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomesta katsottuna tuo Gen2 saisi tulla vaikka vasta keväällä vähän näin talvella ehkä suurin into näillä keleillä tuntuu menevän.
Se on just näin. Kävin eilen ensimmäisellä poke-kävelyllä sitten elokuun ja eihän se kyllä mitään kivaa ollut. Pokeja kyllä ilmestyi ruudulle huomattavasti useammin kuin pari kuukautta sitten, mutta samalla puhelimen akku simahti alta aikayksikön. Eii sillä, että tuolla 15 asteen pakkasilla lumihangessa olisi niin kovin kivaa tarpoakaan yhtään sen kauemmin. Ärsyttävää, kun poke-kärpänen pääsi pikkuisen puremaan jo uudemman kerran, mutta vaihtoehdot tuntuvat olevan joko sisätiloissa lureilla päivystäminen tai autolla 5km/h ryömittäminen pitkin pikkukatuja. Varsinkin tuo auton käyttämien pelaamiseen on harvinaisen perseestä, mutta enpä voi tuota harrastavia juuri syyttääkään. Asuisipa Välimerellä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se on just näin. Kävin eilen ensimmäisellä poke-kävelyllä sitten elokuun ja eihän se kyllä mitään kivaa ollut. Pokeja kyllä ilmestyi ruudulle huomattavasti useammin kuin pari kuukautta sitten, mutta samalla puhelimen akku simahti alta aikayksikön. Eii sillä, että tuolla 15 asteen pakkasilla lumihangessa olisi niin kovin kivaa tarpoakaan yhtään sen kauemmin. Ärsyttävää, kun poke-kärpänen pääsi pikkuisen puremaan jo uudemman kerran, mutta vaihtoehdot tuntuvat olevan joko sisätiloissa lureilla päivystäminen tai autolla 5km/h ryömittäminen pitkin pikkukatuja. Varsinkin tuo auton käyttämien pelaamiseen on harvinaisen perseestä, mutta enpä voi tuota harrastavia juuri syyttääkään. Asuisipa Välimerellä.

Toki noita eventtejä on ollut, esimerkiksi viimeviikolla kun oli ylimääräisiä pokemoneja ja tuli uudet boonusjärjestelmät siitä että pyöräyttää päivän ekat stopit ja pokemonit niin lisäähän tämmöiset mielenkiintoa ja oli Halloween teemaa. Luulisi että joulun tienoilla olisi taas jotain. Toki noin muuten jää vain kauppareissuihin ja vastaavaan pelaaminen, mutta kohta vielä alkaa kaikenmaailman joulushoppailut ja muut niin ei tuolla kaupoissa ja kaupungilla ole niin mukava edes metsästää mitään väkijoukossa.

Itse onnistuin saamaan ekan Dragonaitin viimeviikolla ja pari muuta monnia, lisäsi yllättävästi mielenkiintoa tuo dragon saaminen, tarttui vielä ekalla heitolla :)
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tän pelin pelaaminen oli jopa hauskaa tuon viimeviikon ajan, kun stopeilta tuli palloja niin maan penteleesti ja samaan aikaan oli pokemoneja vaikka muille jakaa. Toki samalla se sitten rikkoi tietysti nearby listauksen, ettei sekään ihan putkeen mennyt. Nimittäin listalla oli niin paljon pokemoneja, että välillä putosi lähimpänä olevat pois listalta ja sitten ihan mahdotonta metsästää niitä, kun ei tinnyt enää että oliko se siellä vai ei ollut, useampikin pokemoni tuli pyydystettyä niin etteivät olleet edes listalla.
 

Ameno

Jäsen
Niantic järjestää Japanin Tohoku-alueella eventin, jonka ajan pitäisi alueelle spawnailla Laprasia normaalia useammin. Kyseessä on siis alue, jonne tsunami iski vuonna 2011 tuhoisin seurauksin, eikä siitä ole vieläkään täysin toivuttu normaalitilanteeseen vaan uudelleenrakentaminen jatkuu.

Haluavat ilmeisesti ensinnäkin harrastaa hyväntekeväisyyttä tuomalla lisää turismia ja sitä kautta rahaa uudelleenrakennettavalle alueelle. Toisekseen kyseessä on varmastikin jonkinlainen testi, jolla katsovat, kuinka paljon saavat porukkaa liikkumaan kyseiselle alueelle tällaisen erikoiseventin johdosta. Ehkä myös hieman harjoitusta näiden legendaaristen pokemonien eventtien järjestämiseen.

Elikkä, jos vielä Lapras puuttuu, tai haluatte paremman, niin lähtekää Japaniin! Eventti kestää 23. marraskuuta asti. Olishan tuolla ihan hauska olla ja kyllä olen kaivannut pidemmän aikaa sitä Laprasia, jolla olis Blizzard (muuten kyllä useampi Lapras itseltäni jo löytyy), mutta en nyt taida ihan tuon takia ottaa töistä taukoa ja ostaa jotain kalliita lentolippuja pikakomennuksella...

Linkki uutiseen pokmongohub-nettisivulla.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jaahas. PokemonGo vetäs just kaikkien mun mielikuvitusolentojen CP:t aivan vinksalleen. Vähän meinaa vituttaa.
 

Ameno

Jäsen
Joo, huomasin itsekin tuossa että mitä helvettiä, joku Jynx on yhtäkkiä 2030 CP, onko puhelin itsestään käyttäny vähän poweruppeja. Mutta Niantic on näköjään vähän päivitellyt noita CP:itä tasapainottaakseen Gymitaisteluita. Näköjään Vaporeon on noussut entisestään suht paljon, myös sellaiset aiemmin heikot poksut, kuten Dragonite ja Snorlax ovat saaneet hieman boostia. Toisaalta taas muutamat lempparipoksuni, joita olen treenannut, kun omistan suht hyvät yksilöt hyvillä moveilla, kuten Slowbro ja Victreebel ovat kärsineet CP vähennyksistä... Näen tämän vain lisäävän Vaporeonien määrää saleilla. Noh, saapa nähdä, mitä tästä tulee...

Kaikkien aikojen lempparini, Gengar, sai kyllä huomattavan boostin myös, ja nyt yksi Gengareistani nousi kolmanneksi parhaaksi pokemoniksi 2301 CP:llään. Mutta ei nuo boostia saaneet poksut kyllä ainakaan pahemmin HP:ta ole saaneet lisää, elikkä ilmeisesti suurin muutos lienee tapahtunut Attackiin ja ehkä Defenceen.

Pokémon GO
Linkki vie Nianticin ilmoitukseen CP muutoksista.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Olin laittanut Squirtlelle power uppia tässä nyt parisen kuukautta, ja tähdännyt max power Blastoiseen. Squirtle oli jossain likimain 800 CP:ssä ja nyt päivityksen jälkeen 556. Mutta toisaalta nousihan siellä moni muu ihan mukavasti. Vaatii totuttelua.
 

Ameno

Jäsen
Olin laittanut Squirtlelle power uppia tässä nyt parisen kuukautta, ja tähdännyt max power Blastoiseen. Squirtle oli jossain likimain 800 CP:ssä ja nyt päivityksen jälkeen 556. Mutta toisaalta nousihan siellä moni muu ihan mukavasti. Vaatii totuttelua.
Miksi power uppaat ennen evolvausta? Ja se, että aiemman evoluution CP tippui, ei tarkota että myöhemmänkin tippuu, esimerkiksi Magikarpin CP tippui, mutta Gyaradoksen nousi, samoin kävi Eeveen ja sen kaikkien evoluutioiden kanssa. Tosin esim. Squirtlen ja Pikachun tapauksessa kyllä myöhemmätkin evoluutiot saivat osumaa. Kun taas esim. Charizardin CP nousi.

‘Pokemon Go’ CP Changes: Which Pokemon Have More/Less CP? | Heavy.com
Linkistä löytyy empiirinen listaus, mitkä pokemonit saivat lisää CP:tä ja mitkä sitä menettivät.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Miksi power uppaat ennen evolvausta?
Siksi, että kun evolvaa, CP nousee tietyn kertoimen mukaan. Niinpä lopullisen pokemonin CP on kerättävissä helpommin kun power uppaa jokaisen kehitysmuodon ennen evolvaamista max strenghtiin saakka.

Ja se, että aiemman evoluution CP tippui, ei tarkota että myöhemmänkin tippuu, esimerkiksi Magikarpin CP tippui, mutta Gyaradoksen nousi, samoin kävi Eeveen ja sen kaikkien evoluutioiden kanssa. Tosin starttereitten, kuten Squirtlen tapauksessa, sekä esim Pikachun kanssa kyllä myöhemmätkin evoluutiot saivat osumaa.
Pitäisi selvittää, nousivatko teoreettisen maksimi-CP:t samalla kun noita tarkastettiin nykyisen mallisiksi. Jos nousivat, niin silloinhan esim. mun Squirtlen kohdalla tapahtui selkeä tappio. Samoin olisi kiva tietää muuttuivatko kertoimet.

Varmaan aika pian jotkut sivustot ovat saaneet päivitetyiksi noita.
 

Ameno

Jäsen
Siksi, että kun evolvaa, CP nousee tietyn kertoimen mukaan. Niinpä lopullisen pokemonin CP on kerättävissä helpommin kun power uppaa jokaisen kehitysmuodon ennen evolvaamista max strenghtiin saakka.

Anteeksi, mutta olet väärässä. Tässä on hieman vaikea selittää, miten tämä systeemi toimii, ja pitää lähteä nukkumaankin kohta, mutta...

Ei ole olemassa mitään "kerrointa", vaan CP määräytyy pokemonin piilotettujen statsien mukaan, näitä statseja ovat HP, Attack, Defence ja pokemonin Level. Ja jokaisella pokemonilla on itse asiassa kaksi eri tekijää heidän HP, Attack ja Defence statteihin, jokaisella lajilla on omat perusarvonsa (base stat) näille, ja sitten jokaisella yksilöllä on tämän perusarvon lisäksi satunnaisesti arvottu luku jokaiselle näille kolmelle statille väliltä 0-15 (individual value, IV). Ainoa asia, mitä näistä pystyy muuttamaan, on pokemonin level, joka nousee, kun power uppaat kyseistä pokemonia, sekä tietysti lajityypin perusstatit, kun evolvaat pokemonin.

IV:t pysyvät aina samana kyseisellä yksilöllä, vaikka tekisit mitä. Kun evolvaat pokemonin, koska laji muuttuu toiseksi, uudella lajilla on itselleen tyypilliset "perusstatsit", jotka ovat suurempia kuin aiemmalla evoluutiolla, tästä johtuen uuden evoluution CP on isompi, koska CP:n laskemiseen käytettyjen statsien arvot ovat isommat. Mutta kuitenkin, evolvatessa pokemonin leveli pysyy samana kuten myös sen IV:t, mitä ne olivat ennen evoluutiota.

Vähän vaikea tässä selittää, mutta lopputulemana on kuitenkin se, että saat saman CP:n evolvatulle pokemonille, power uppasit sen ennen evoluutiota ja sitten evolvasit, tahi evolvasit ensin ja power uppasit sen jälkeen. Ja power uppaus maksaa saman verran materiaaleja teit sen sitten ennen evolvausta tai sen jälkeen. Tämän takia itse aina ensin evolvaan pokemonin jotta näen, että onko evolvatulla pokemonilla hyvät liikkeet, ja jos on, niin sitten voin hyvillä mielin power upata sitä.

Pitäisi selvittää, nousivatko teoreettisen maksimi-CP:t samalla kun noita tarkastettiin nykyisen mallisiksi. Jos nousivat, niin silloinhan esim. mun Squirtlen kohdalla tapahtui selkeä tappio. Samoin olisi kiva tietää muuttuivatko kertoimet.

Varmaan aika pian jotkut sivustot ovat saaneet päivitetyiksi noita.

Päivitin aiempaa viestiäni linkillä, jossa on jo selvitetty, miten muutokset vaikuttivat eri pokemoneihin. Ja en usko, että laskukaavat muuttuivat päivityksen yhteydessä, eli "kertoimet" ei sinänsä muuttuneet, mutta koska lajien CP:t muuttuivat, se tarkoittaa, että niiden piilotetut base statsit muuttuivat, joten kyllä myös maksimi CP:t muuttuivat jokaiselle niille pokemonille, joiden CP ylipäätään muuttui.
 

Koge

Jäsen
Lisäyksenä edellisen käyttäjän viestiin myös, että poweruppauksen kustannus (stardust ja candyt) on sama riippumatta siitä, uppaako kehittämätöntä vai jo kehitettyä muotoa, joten alempien muotojen uppaamisesta ei ole siinäkään mielessä etua.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jee, otetaan mysteerinen termi CP ja laitetaan kerroin 1.05 väliin, saadaan isompi CP... huikea muutos. Se sama hyökki tekee edelleen saman verran lämää * se IV arvo. Sitä ei vittujakaan kiinnosta mikä sen pokemonin CP on. Tää on vähän kuin ottais jonkun E-junnun ja löis päälle selänteen paidan ja väittäis että se on nyt Selänne. Ei ole.

En ole lukenut yhtään oikeaa statsimuutosta ja massaa on kuitenkin hitosti, samat lämät, sama HP.

EDIT. Jaa itseasiassa base arvoja on muutettu, eli oikeasti on muutettu balanssia. Hienoa että Vaporeon, mikä oli OP muutenkin on nyt sitten kovempi kuin Lapras.
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ei ole olemassa mitään "kerrointa", vaan CP määräytyy pokemonin piilotettujen statsien mukaan, näitä statseja ovat HP, Attack, Defence ja pokemonin Level.
Okei. Voi hyvin olla että olen ollut väärässä. Itse olen käyttänyt noita evolve calculator-taulukkoja ja -laskimia, joista osassa on ilmoitettu eri pokemonien evolve-kertoimen keskiarvo. Mutta kenties ne ovat olleet vain fuulaa.

Toisaalta mulle CP:llä on merkitystä vain oman mielihyvän kannalta, sillä gymeillä teen harvoin mitään. Jos kohdalle sattuu oman värin hallitsema gymi jossa on tilaa, heitän sinne jonkun jotta saan fyrkkaa, mutta flaidiksia en harrasta. Se, mikä pokemonissa harmittaa on epäloogiset munien kuoriutumiset. Kahden kilsan munasta saattaa tulla varsin hyvä bulbasaur, ja viiden kilsan munasta heti perään suht paska psyduck. Kymppikilsaisesta tulee yleensä joku vähän harvinaisempi jota ei voi evolvata, mutta toisaalta vaimo sai eilen sellaisesta parin sadan CP:n dratinin.
 

Ameno

Jäsen
EDIT. Jaa itseasiassa base arvoja on muutettu, eli oikeasti on muutettu balanssia. Hienoa että Vaporeon, mikä oli OP muutenkin on nyt sitten kovempi kuin Lapras.

Joo, näyttää siltä että noita basearvoja etenkin attackin, mutta myös defencen kohdalla on muutettu. Ja ainoa pokemon, johon ei tullut minkäänlaista muutosta on Lapras. Silph Roadin redditistä löytyy hyvä taulukko, jossa on selkeästi kirjattu muutokset jokaselle pokemonille. Varsinkin nuo pokemonit, joilla perinteisissä pokemon peleissä on vain yksi hyvä attack statti, kuten Gengar, Alakazam (special attack) ja Rhydon (attack), ovat saaneet paljon parannusta. CP lasketaan ilmeisesti vieläkin samalla kaavalla kuin aiemminkin.

Okei. Voi hyvin olla että olen ollut väärässä. Itse olen käyttänyt noita evolve calculator-taulukkoja ja -laskimia, joista osassa on ilmoitettu eri pokemonien evolve-kertoimen keskiarvo. Mutta kenties ne ovat olleet vain fuulaa.

...
Se, mikä pokemonissa harmittaa on epäloogiset munien kuoriutumiset. Kahden kilsan munasta saattaa tulla varsin hyvä bulbasaur, ja viiden kilsan munasta heti perään suht paska psyduck. Kymppikilsaisesta tulee yleensä joku vähän harvinaisempi jota ei voi evolvata, mutta toisaalta vaimo sai eilen sellaisesta parin sadan CP:n dratinin.

Joo, siis kyllähän saman lajin yksilöt evolvattaessa suurinpiirtein noudattaa jotain tiettyä kerrointa, koska uuden lajin base statit on kuitenkin samat jokaiselle sen lajin edustajalle. Muuttujia tässä ovat vain nuo attack, defence ja hp IV:t sekä evolvattavan pokemonin level. Voit vaikka testata evolvata läjän pidgeytä, niin CP:n kasvun kertoimet jokaiselle näille ovat lähellä toisiaan, mutta eivät ole täysin vakioita, vaan heittoa on joitain desimaaleja. Tämä siis johtuu siitä, että CP:n laskukaavat ovat hieman syvemmällä.

Muniin liittyen, en ole varma, mitä meinaat epäloogisuudella. Jos meinaat, että bulbasaur yleensäkin on varsin hyvä, kun taas psyduck on yleensäkin suht paska, niin se vain menee niin, että tietyt lajit kuoriutuvat 2km, toiset 5km ja vielä tietyt 10km munista. Perusjakona tässä on se, että ihan yleisimmät, eli pidgeyt, rattatat, weedlet jne. kuoriutuvat 2km munista, kun taas sitten sellaiset vähän harvinaisemmat, mutta kuitenkin suht yleiset pokemonit kuoriutuvat 5km munista (kuten psyduck), ja 10km munista kuoriutuu harvinaisimmat lajit (kuten Snorlax, Lapras, dratini). Joitain "poikkeuksiakin" löytyy, kuten 2km munista kuoriutuu myös juurikin nämä startterit, eli squirtle, bulbasaur ja charmander, sekä pikachu, mutta nämä ovat harvinaisempia kuoriutumaan, kuin pidgeyt jne. Ja 5km munissa on suurin lajikirjo.

Sitten taas, jos meinaat kuoriutuvien pokemonien CP:tä, niin se riippuu oman hahmosi levelistä. Jos olet levelillä 20 tai yli kun poimit munan, niin munasta kuoriutuu aina 20 lvl pokemon, mutta jos olet alle 20 lvl, niin munasta kuoriutuu sen levelin pokemon, millä levelillä itse olit, kun poimit munan. Ja kuten aiemmin kerrottiin, pokemonin lvl vaikuttaa vahvasti sen CP:hen. Eli veikkaan, että vaimosi trainer level on reilusti alle 20, koska itse sain tuossa halloweenin aikaan 10km munasta dratinin, jonka CP oli jotain 500-600, ja tämä dratini siis on lvl 20, koska itse olen yli lvl 20.

Kolmas asia, mitä munista kuoriutuviin pokemoneihin tulee, on se, että niiden IV:t ovat keskiarvoltaan parempia, kuin villien pokemonien IV:t, koska munasta kuoriutuvien IV:t arvotaan aina väliltä 10-15, kun taas villien pokemonien IV:t arvotaan väliltä 0-15. Jokin aika sitten pokemonien yhteyteen lisätty "Appraise" ominaisuus on ainoa tapa suoraan saada jotain tietoa kyseisen pokemonin IV:istä, kun se tyyppi siinä kertoo, missä statissa pokemonilla on paras IV:t ja mille välille kyseinen paras IV osuu. Tämän viestin sanamuoto riippuu siitä, missä joukkueessa olet, mutta esim. itse kun olen keltasessa jengissä, niin jos pokemonin IV:t ovat yli 80% täydellisiä, niin se tyyppi aluksi sanoo, että "Your pokemon can battle with the best of them". Tämän jälkeen se listaa, missä stateissa pokemonilla on parhaat arvot, jonka jälkeen se kommentoi, miten hyviä nämä parhaat arvot on, esim. jos paras arvo on maksimissaan, eli 15, niin se tyyppi instinctillä sanoo "Its stats are the best I've ever seen! No doubt about it!"

Mutta joo, tämä tieto on sellaista lisätietoa, joka ei ole millään lailla tarpeellista peliä pelatakseen ja siitä nauttiakseen. Tätä tietoa tarvitaan vain, jos meinaa ns. min-maxata, saada mahdollisimman voimakkaita pokemoneja ja pärjätä salitaisteluilla mahdollisimman helposti jne. Ns. pelata otsa rypyssä. Niinkuin itse pelaan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
@Ameno Kiitos, hyvä tietopaketti!

Vaimo saattoi tosiaan olla level 19 siinä vaiheessa kun alkoi kävelemään tuota kymppikilsaistaan, en ole ihan varma. Ja mun on kyllä myönnettävä, että en ole ajatellutkaan PG:n olevan noin syvällisesti harkittu peli. Itse laitan sen päälle kun hyppään junasta ulos ja kävelen yliopistolle ja toisen kerran kun kävelen takaisin. Aina silloin tällöin kokeilen jossain muuallakin mutta harvoin jos koskaan lähden erikseen mihinkään etsimään pokeja. Pitää varmaan hatchailla noita kahden kilsan munia, kun en ole edes nähnyt Charmanderia vielä missään ja olen sentään levelillä 26.

Onko muuten tietoa, milloin ne seuraavan sukupolven päivitykset tulevat? Ne uudet pokemonit eivät nimittäin herätä lainkaan mielenkiintoa koska olin skidinä jo lopettanut sarjan katsomisen ja korttien keräämisen siinä vaiheessa kun ne uudet tulivat. Olisi kiva saada dekki täyteen ennen sitä.

Toinen kysymys: Mitkä kaikki olivat niitä pokemoneja joita ei pysty saamaan Euroopasta? Kuulin jostain että jokaisella mantereella on muutama pokemon jota toisilla ei ole. (Mietin kun olen lähdössä Jenkkilään vuoden vaihteessa).
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Toinen kysymys: Mitkä kaikki olivat niitä pokemoneja joita ei pysty saamaan Euroopasta? Kuulin jostain että jokaisella mantereella on muutama pokemon jota toisilla ei ole. (Mietin kun olen lähdössä Jenkkilään vuoden vaihteessa).
Mr. Mime - Eurooppa
Farfetch'd - Aasia
Kangaskhan - Australia/NZ
Tauros - Pohjois-Amerikka
 

Ameno

Jäsen
@Ameno Kiitos, hyvä tietopaketti!

Vaimo saattoi tosiaan olla level 19 siinä vaiheessa kun alkoi kävelemään tuota kymppikilsaistaan, en ole ihan varma. Ja mun on kyllä myönnettävä, että en ole ajatellutkaan PG:n olevan noin syvällisesti harkittu peli. Itse laitan sen päälle kun hyppään junasta ulos ja kävelen yliopistolle ja toisen kerran kun kävelen takaisin. Aina silloin tällöin kokeilen jossain muuallakin mutta harvoin jos koskaan lähden erikseen mihinkään etsimään pokeja. Pitää varmaan hatchailla noita kahden kilsan munia, kun en ole edes nähnyt Charmanderia vielä missään ja olen sentään levelillä 26.

Onko muuten tietoa, milloin ne seuraavan sukupolven päivitykset tulevat? Ne uudet pokemonit eivät nimittäin herätä lainkaan mielenkiintoa koska olin skidinä jo lopettanut sarjan katsomisen ja korttien keräämisen siinä vaiheessa kun ne uudet tulivat. Olisi kiva saada dekki täyteen ennen sitä.

Toinen kysymys: Mitkä kaikki olivat niitä pokemoneja joita ei pysty saamaan Euroopasta? Kuulin jostain että jokaisella mantereella on muutama pokemon jota toisilla ei ole. (Mietin kun olen lähdössä Jenkkilään vuoden vaihteessa).

Joo, eipä mitään. Vielä tuosta Dratinista, niin tuo CP on niin matala, että veikkaan että vaimosi oli vielä matalammalla levelillä, kun hän kyseisen munan poimi pokestopilta, koska sen poimimishetken perusteella CP määräytyy, eikä esim. sen hetken perusteella, milloin muna kuoriutuu, tai milloin sitä alkaa hautomaan.

Kyllähän nämä mekaniikat on vähän syvemmällä, mitä päällepäin näyttää, nuo pokemonien statit perustuu varsinaisiin, gameboypeleihin, mutta onhan tämä vielä paljon yksinkertaisetumpi versio mekaniikoiltaan, kuin nuo alkuperäiset pokemonpelit. Ja itsekin kaipailisin hyvää charmanderia 2km munasta, yksi tai kaksi on tainnut kuoriutua, mutta eivät vielä oikeen mielestäni tarpeeksi hyviä, että kehtaisin niitä evolvata, vaan odottaisin mielelläni parempaa, yli 80% täydellistä yksilöä :P Mutta todella harvoin noita tosiaan kuoriutuu.

Mitään faktatietoa pelintekijöiltä ei ole tullut, milloin tulisi seuraavat sukupolven päivitykset, pelikoodiin on hiljattain ilmeisesti lisätty tietoa noista toisen sukupolven pokemoneista, mutta ihan arvailua se vielä on, että millon ne varsinaisesti tulevat. Jotkut veikkaavat, että nyt talvella tulisivat, itse veikkaisin, että aikaisintaan ensi kesänä.

Mantereille spesifiset pokemonit ovat seuraavat: Tauroksen saa Jenkkilästä, Farfetch'din saa Aasiasta, Kangaskhanin saa Australiasta ja meidän oman Mr. Mimen saa Euroopasta.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ditto näköjään mukana pelissä.
Bongasin salilla. Pikaisen googletuksen jälkeen joku perusmonni onkin Ditto ja se muuttuu vasta pyydystämisen jälkeen. Ei siis näy kartalla.
 

Keeperscout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit, NHL, KHL, Toronto, Dallas
Ditto näköjään mukana pelissä.
Bongasin salilla. Pikaisen googletuksen jälkeen joku perusmonni onkin Ditto ja se muuttuu vasta pyydystämisen jälkeen. Ei siis näy kartalla.
Jep, näin on. Meikäläinen nappasi Rattatan ja se muuttui Ditoksi. Rattatat ja Pidgey ovat vissiinkin yleisimmät Diton saamiseksi, sen jälkeen Magikarp ja Zubat. Eli kannattaa napata näitä yleisimpiä Pokemoneja!
 

Ameno

Jäsen
Jep. Itsekin tänään töissä olen nappaillut urakalla pidgeytä ja rattatoita ja kaikkea mitä vaan löytyy, eikä tullut dittoa. Mutta sitten töistä tullessa kaupassa nappasin rattatan, ja tsädääm! se paljastuikin ditoksi! Ja osui vielä hyvillä statseilla, vaikka vähän low level, mutta tyytyväinen olen kyllä tuohon. Kuluu vaan kauheasti pokepalloja, kun koittaa dittoa pyydystää, eikä työpaikalla ole pokestoppia lähettyvilläkään.

Kuten varmasti kaikki ovat huomanneet pelin ilmoituksesta, niin nythän on ensi keskiviikkoon asti menossa vielä eventti, jonka aikana kaikki expa ja stardust tulee tuplana, ja ilmeisesti lucky eggin aikana saatu expa tulee siis nelinkertaisena, joten nyt kannattaa niitä pidgeytä ja rattatoita napata paitsi diton takia, myös niitä evolvatakseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös