Playoffs 2015 finaalit: Kärpät – Tappara

  • 118 899
  • 615

JPL

Jäsen
Pätemään?! Ei jumalauta. VMP. Tämä on keskustelupalsta. En tarkoita, että Kemppaisen ketju olisi vain pelillisesti todellinen ykkösketju vaan kun se aloittaakin jokaisen pelin kuin ykkösketjut yleensä aloittavat.

Ajatteleppas nyt ihan rauhassa. Tuossa on vain yksinkertaisesti listattu kokoonpanon mukaiset pisteet ja peliajat jne. ilman mitään spekulaatiota. Jos sinä haluat vertailla Kärppien Kemppaisen ketjua ja Tapparan ykkösketjua keskenään, niin ole hyvä vain - minä en sitä edes yrittänyt tehdä. Pointtini oli se, että Kärppien peli ei ole ollut pelkästään Kemppaisen ketjun varassa ja tilastot tukee tätä käsitystä yllättävän hyvin ja pistejakauma on Tapparan kanssa hyvin yhteneväinen, sillä erotuksella, että kokoonpanon mukaisesti Kemppaisen ketjussa pelaavat pelaajat ovat tehneet pisteitä 12enemmän kuin mikään muu näiden joukkueiden ketjuista. Tämän jälkeen kaikki on hyvin tasaista. Ja molempia joukkueita vertailin tuossa täysin samojen speksien mukaisesti, koska se on ainut tapa saada vertailua tehtyä.

Keskustelupalsta tottakai. Mutta jos sinä hyökkäät ja väität minua tietämättömäksi ja vääristelijäksi, niin pistän takuulla takaisin. Sen verran olen näitä otteluita tuijotellut ja joskus siitä palkkaakin saanut, että tietämättömäksi on aika turha lähteä haukkumaan.
 

anatomia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LeKi
Joku tuolla aiemmin kirjoitti potentiaalista. Tässä on hyvä huomio, kirjoitusten mukaan Kärpillä on useampi alisuorittaja porukassa, kun taas Tapparalla joka jätkä tuntuu vetelevän kauden parasta hokiaan. Kärpillä olisi siis enemmän mahdollisuuksia parantaa peliään. Saa nähdä onnistuuko ja tarvitaanko sitä edes...
 
H

Hidas_ja_kankea

...Pointtini oli se, että Kärppien peli ei ole ollut pelkästään Kemppaisen ketjun varassa ja tilastot tukee tätä käsitystä yllättävän hyvin ...

Kivahan näitä jäsenten välisiä on lukea, mutta mielestäni se tilasto muuttui varsin tulkinnalliseksi yhdistämällä ketjut ja pakkiparit samaan kokonaisuuteen. Ei todellisuudessa peluutus mene tilaston mukaisesti. Ykköspakkiparin ollessa "kolmosketjun" aikana kentällä, ei tulokset voi sataa 1-kentällisen laariin.

Mikähän taikausko tuossa JJJ 3-statuksessa on oikein takana? Saisi olla myös nimellinen ykkönen pelillisen ykkösenä olemisen lisäksi.

Lainauksen mukaisesti Kemppaisten tärkeys on pienentynyt huomattavasti välierien aikana. Eka pelin jälkeen olin huolestunut tilanteesta, mutta sepä on parantunut huomattavasti.

Tänään hallille. Viskaalin makkaraa (suositukseni ainoastaan yhdestä kojusta saatavilla) ja pari tuoppia kyytipojaksi.
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ai siellä pelataankin tänään. Kylläpä ehti nostattaa vitunmoisen kiiman tässä, jopa yhden välipäivän aikana. Ei jumalauta tämä voi olla näin, että pelejä on niin tiheään, ettei katsojaakaan ehdi alkaa kiinnostaa. Siellä on hei kai ne finaalit menossa?

Tämän illan peli jää väliin, toivottavasti voitetaan.
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Ai siellä pelataankin tänään. Kylläpä ehti nostattaa vitunmoisen kiiman tässä, jopa yhden välipäivän aikana. Ei jumalauta tämä voi olla näin, että pelejä on niin tiheään, ettei katsojaakaan ehdi alkaa kiinnostaa. Siellä on hei kai ne finaalit menossa?

Tämän illan peli jää väliin, toivottavasti voitetaan.

Tähän vahva sama. Olisivat pelanneet se pronssipelin vaikka tähän saumaan ja perjantaiksi finaalit käyntiin.
 
Mielestäni tämä on erinomaisen hyvä näin. Tiukalla ohjelmalla mitataan sitä kesälläkin tehtyä työtä ja koko joukkueen laajuutta, kun piiputus tulee vääjäämättä eteen, jos kuormitus kasvaa. Eikös Kärpät ole niin kovin urheilullinen ja kevytjalkainen, että leikitellen hoitaa tiukimmankin ruuhkan?
Katsojan kannalta tämä on mielestäni myös hyvä, kun tahti pysyy tasaisena. Kääntöpuolena, jos välierät olisivat menneet neljässä poikki, niin aika pitkä tauko olisi silloin tullut.
 

anatomia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LeKi
Mutta olisi sitä kiimaa ja jännitystä pystynyt tosiaan kasvattamaan, jos alkaisi vasta perjantaina. Helppo kai tuota alkua olisi siirtää sitten toteutuneiden pelien mukaan, kun pelipäivät ovat samat. Toki urheilullisesti tämä on kovempi. Pitää hattua nostaa, kun eilinen meni Tapparallakin matkustukseen ja tänään sitten taas askiin. Tässä niitä eroja voi todellakin tulla.
 

JPL

Jäsen
Kivahan näitä jäsenten välisiä on lukea, mutta mielestäni se tilasto muuttui varsin tulkinnalliseksi yhdistämällä ketjut ja pakkiparit samaan kokonaisuuteen. Ei todellisuudessa peluutus mene tilaston mukaisesti. Ykköspakkiparin ollessa "kolmosketjun" aikana kentällä, ei tulokset voi sataa 1-kentällisen laariin.

Joo en minäkään jaksaisi vängätä kenenkään kanssa, mutta metsä vastaa, niin kuin sinne huudetaan.

Pakkien osuus on hyvinkin validi pointti ja siitä taisin tuossa vähän sivumennen mainitakkin, kinastelun lomassa. Periaatteessa pakit saa eroteltua aika helpostikkin, mutta ei näillä nyt oikeastaan niin suurta väliä ole, että sitä jaksaisin alkaa tekemään. Vertailu on tehty 1:1 Tapparan kanssa ja saman datan voi käydä katsomassa joukkuekohtaisista pelaajatilastoista. Tein nyt vain huvikseni jaottelun ketjukohtaisesti, koska se oli helppoa tehdä niin. Mitään käytännön merkitystä edellisten sarjojen tilastoilla ei enää ole. Ainut, mitä noilla voi perustella (minun mielestä) on se, että Kärppien peli ei ole ollut niin paljon JJJ ketjun varassa, kuin mitä mediasta voisi päätellä. Sitä ketjua hehkutetaan ihan ansaitusti paljon, mutta samalla unohdetaan että esimerkiksi Pyörälä, Pirnes, Laatikainen ja Maxwell ovat myös pelanneet erittäin tehokkaat pleijarit.

Mutta eiköhän tämä riitä nyt minun osalta tähän (ainakin vänkääminen Käyttäjänimettömän kanssa). Varmaan palaan parin pelin jälkeen tähän, kun tämän parivaljakon dataa on olemassa. Itseä kiinnostaa, että miten suhteet tulevat muuttumaan. Siksi oikeastaan otinkin talteen itselle nuo datat (jälkeenpäin erittäin työlästä), jotta pystyn vertailemaan sitten sarjan aikana ja jälkeen, miten aikaisempien sarjojen statsit korreloi finaalipeleihin. Voip olla, että otan nuo pakit siinä sitten erikseen. Ylivoimien erottelu ainakin pisteiden osalta on huomattavasti hankalampaa, koska siinä pitäisi huomioida jokainen maali erikseen ja kuka on ollut kentällä ja ketä vastassa. Kaikkihan on mahdollista ja toivottavasti myös liigassa joku ihan oikea firma pääsisi kiinni liigan tietokantaan ja alkaisi tekemään oikeita tilastoja. Liigan osalta on toki parannusta tullut paljonkin, varsinkin laukaisukarttojen, peliaikojen ja aloitusten suhteen. Loppujen lopuksi tuo on kuitenkin vasta pintaraapaisu. Huomattavasti laajempaan tilastointiin olisi jo nyt olemassa datat, mitä voisi jalostaa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joku tuolla aiemmin kirjoitti potentiaalista. Tässä on hyvä huomio, kirjoitusten mukaan Kärpillä on useampi alisuorittaja porukassa, kun taas Tapparalla joka jätkä tuntuu vetelevän kauden parasta hokiaan. Kärpillä olisi siis enemmän mahdollisuuksia parantaa peliään. Saa nähdä onnistuuko ja tarvitaanko sitä edes...

Tässä on nyt elokuulta odoteltu aika monesta suunnasta sitä potentiaalin lunastamista. JYP-sarja oli jo niin äärimmilleen joukkuetta testannut sarja, että voi jo sanoa, ettei tule tapahtumaan. Se taso mikä Kärpiltä on nähty, on tasan tarkkaan se mikä se tulee finaaleissakin olemaan. Ainoa porsaanreikä on se, että Marjamäki keksii jonkin uuden ketjukoostumuksen tai pakkiparin, joka lähtee yllättäen taikaiskusta toimimaan. En kuitenkaan enää tässä vaiheessa usko sellaiseen tuuriin. Kärppien mahdollisuus on siinä, että pystytään jotenkin taktisesti pelaamaan Tapparan syömähampaat kuriin ja nämä pelaajat, joilta tason nostoa ollaan turhaan odoteltu, eivät täysin romahda finaaleissa.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Samat joukkueet kuin viime keväänä ja sama tilanne itselleni eli kumpaankaan joukkuetta vastaan ei sinänsä mitään. Jokeri-faneille muille tilanne taitaa olla skitso - Kärppiä kohtaan tunnetaan inhoa 2000-luvun alusta ja Tampereen joukkueista Ilves on 99 %:lle se oikea. Mutta ei mulle :) Ai niin, eihän kunnon Jokeri-fani saa olla kiinnostunut Liigasta, vaan pitää hehkuttaa KHL-taivasta by Jokerien oikeinkannatusosasto.

Mutta minä olen Jokeri-fani ja silti edelleen kiinnostunut liigasta. Siksi toivon että nähtäisiin vaikka taas seitsemän pelin sarja ja hyvätasoista kiekkoa. Parempi voittakoon kuten onneksi näissä aina käykin niin. Tietysti Tapparan mestaruus toisi vaihtelua.

Toivon myös ettei liikaa puhuta tuomarilinjasta yms. Toki tämä on helpompi sanoa täältä ulkopuolelta kun ei niin tunteella seuraa kuitenkaan. Samoi toivon ettei mikään peli ratkeaisi mihinkään karkeaan molarin tms virheeseen.

Kärpät ja Tappara taisi olla suurimmat suosikit finaaleihin ennen kautta. Lukkoa veikattiin myös oululaisten vastustajaksi ja eipä tuokaan taas kaukana ollut...

Kärppien kohdalta on paljon puhuttu riittääkö nälkä jne. Itse kuitenkin toivon ja uskon ettei ainakaan tähän Kärppien mestaruus kaadu. Valmentaja Marjamäki tuntuu osaavan pitää hyvin "luistimet jäässä." Lisäksi vaikka joukkueen otteet ovat välillä tainneet heilahdella, Kärpät venyi JYP- ja myös SaiPa peleissä oikeissa kohdin. Plussaa myös siitä, että Marjamäki on uskaltanut penkittää tarpeen tullen ulkomaalaisia eikä kellään ole kausaria avaukseen.

Tapparan kohdalta on puhuttu onko "oikeudenmukaista" jos joukkue häviää kolmannet finaalit peräkkäin. Toisaalta tämä on jääkiekkoa, ei elämää tärkeämpää :) Onhan Lukkokin hävinnyt kolmesti peräkkäin välierissä juuri Tapparalle. Ja pesiksen puolelta Vimpelin Vedolla taitaa olla nyt neljä peräkkäistä finaalitappiota...Eli se siitä epäoikeudenmukaisuudesta.

Toki Tapparalle tietyllä tapaa jo mestaruuden soisi, mutta pelit ratkaisee.

Median puolelta huomiona sarjaan, että IS ja Urheilusanomat on valinneet puolensa jo viime keväänä. Tuskin edes Kaleva tai Radio City Oulu vetää näin räikeästi Kärppien puolesta. Oksettavaa journalismia, muttei tietysti ole Kärppien ja Oulun vika.

Pakollinen veikkaus ottelusarjasta - Kärpille mestaruus otteluvoitoun 4-2. Toki sitä seiska-peliä toivon silti...
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ajatteleppas nyt ihan rauhassa.
Se olit sinä, joka alkoi sanoa "ota lääkkeesi" ja "opettele lukemaan". Itse olin todennut sitä ennen vaan, että tilastosi ovat tarkoitushakuisia. Joten rauhoitu itse.
Keskustelupalsta tottakai. Mutta jos sinä hyökkäät ja väität minua tietämättömäksi ja vääristelijäksi, niin pistän takuulla takaisin. Sen verran olen näitä otteluita tuijotellut ja joskus siitä palkkaakin saanut, että tietämättömäksi on aika turha lähteä haukkumaan.
Tami-perustelu on aina sööttiä. Esim. Santtu Silvennoinen ja Pekka Jalonenkin saavat palkkaa kirjoitteluistaan. Niinpä.

Et edelleenkään huomioinut millään tavalla esim. sitä, että "ykkösketjun" miehistä pisteistä moni on saatu Kemppaisten kanssa ylivoimalla. Ja sitten teet sen vuoksi hirvittäviä virhepäätelmiä. Mutta näköjään et sitä vaan ymmärrä, sen asian painoarvoa, joten tämä tästä.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärppien mahdollisuus on siinä, että lähdetään pelaamaan vain ronskia häirintäpeliä ja otetaan kaikki tila ja aika vastustajalta pois. Jäähyjä varomalla tulee turpaan takuuvarmasti. Heittäisin jopa sellaisen paradoksin, että mikäli Kärpät ottaa saman määrän tai enemmän jäähyjä kuin Tappara, se voittaa illan pelin. Koska vankilasäännöillä tämä tarkoittaa samalla sitä, että Kärpille on väistämättä kertynyt myös viheltämättömiä rikkeitä (ja sitä kautta estettyjä maalintekopaikkoja) enemmän.

Jos hissutellaan ja arkaillaan kuten Jyppiä vastaan, Jormakat ja Erkinjuntit kävelee vasemmalta ja oikealta sinne Karhusen eteen. Sama koskee myös esimerkiksi Palolan sitomista takatolpalta.

Samoilla kentillä näemmä jatketaan. Suoranta ottaa loukkaantuneen Kasparin (siitä Luoman poikkarista?) paikan nelosessa. Muutoin samat koostumukset kuin maanantaina. Kukkonen ei pelaa.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Pakkokai se tähänkin on vähän avautua. Veikkasin Jypiä finaaliin, mutta niin vain Kärpät voitti. En kuitenkaan ehkä ollut siltikään kovinkaan väärässä, sillä Jyp oli juuri niin kova kuin odottaa saattoi ja sevenissä Kärpillä oli jo onneakin matkassa.

Ehkä saatan olla tälläkin kertaa väärässä, mutta vaikka olen veikannut joko Lukkoa tai Tapparaa mestariksi, niin tällä hetkellä tuntuu, että Tappara ei tule olemaan niin kova kuin Jyp oli. Tämä ei ole mikään offensiivi Tapparaa kohtaan. Jyp pelasi kuitenkin parasta lätkäänsä oikeilla hetkillä ja silti Kärpät onnistui kampeamaan itsensä finaaliin. Jyp kuitenkin raivasi tieltään Bluesinkin 4-0, jolle alettiin runkosarjan huikean jälkimmäisen puoliskon myötä sovitella finaali tai jopa mestarin viittaa. Tappara tulee olemaan kova, sitkeä ja pirullinen. Siitä ei ole mitään epäselvyyttä. Mutta silti tunne on, että Kärpät tämän selvittää.

Kärpäthän ei ole (enään) JJJ-ketjun varassa. Joukkue on tasapainottunut Jypsarjan myötä ja siinä mielestäni suurimmat kannattelijat olivat kokenut osasto; Pirnes, Pyörälä ja Lada. Lisäksi nelonen on saanut lisää uskottavuutta, kun esim. Alikoski älyttiin ottaa sieltä pois. Keränenkin on noussut astetta paremmalle tasolle. Lisäksi, kun Marjamäellä oli rohkeutta nostaa ennakkoluulottomat nuoret Mäenalanen ja Aho kokoonpanoon, alkaa Kärppien paketti näyttää selkeämmältä finaalien kynnyksellä. Davisin ja Kasparin rooliksi jää kierrätyksessä oleminen ja kenties hekin tuoreilla jaloilla saavat väliin jotain hyviä juttuja aikaan.

Kuten on jo todettu, Tapparan paikka iskeä on tuo Kärppien puolustus. Onni onnettomuudessa on se, että koko kauden osaamistaan väläytellyt Nutivaara, on noussut tasolle, jolla on tällä hetkellä Kärppien kolmanneksi paras heti Laatikaisen ja Mashurin jälkeen. Kenties jopa Masuhria parempi (Kukkosen ollessa sivussa). Kukkosen tervehtyminen toisi Kärpille jo 4 luotettavaa pakkia käyttään. Niemeläkään ei toki ihan huono ole ollut. Spang, Glenn ja Vallinkin ovat sitten melkoisia epävarmuustekijöitä nimeomaan omassa päädyssä. Karhusen uskon olevan koko finaalisarjan Kärppien maalissa ja tulee olemaan Metsolan tasolla.

Ymmärrän täysin myös Tapparaa tukevat ennusmerkit, mutta ollaan nyt kerrankin omien puolella satalasissa. 4-1 Kärpille.
 

JPL

Jäsen
Ei pitäisi enää jatkaa ja tämän jälkeen annan oikeasti olla....

Itse olin todennut sitä ennen vaan, että tilastosi ovat tarkoitushakuisia.

Tuo nyt on joko aikamoista tietämättömyyttä tai tahallista vääristelyä.

Huomaatko yhtään eroa a) asiassa b) kirjoitussävyssä?
Jos et huomaa, niin ok. Pahoitteluni että en ymmärrä.

Edelleen vertailu oli vain ja ainoastaan minun ja speksit olen selittänyt. Nämä ei sinulle kelpaa tai et ymmärrä ylipäätänsä tuota pointtia viesteissäni ja sekin on ok. Tee omat. Vertaile juuri niitä pelaajia ketä itseäsi huvittaa ja anna muiden vertailla omilla tavoillaan. Ei ole minun tehtävä sinua miellyttää, vaan tuoda esiin joku näkökulma mikä sattuu omiin silmiin. Toisen mielipiteen tai asian tai tilaston tms. näkökulman mollaaminen ei kuulu tapoihini. Mutta haukkuihin vastaan kyllä, vaikka sinun tapauksessa siitä saa ainoastaan tämmöisen lapsellisen vänkäämisen aikaiseksi. Otan opikseni takuulla. Etkö ole ikinä miettinyt, miksi kaikki on sinua vastaan, vaikka miten yrität tuoda näkökulmasi esille?

Jos haluaa huomauttaa jostain huomaamastaan virheestä tai ehdottaa parempaa tapaa vaikkapa Hitaan ja Kankean tapaan, sen voi tehdä ilman että nostattaa toisen niskakarvat pystyyn. Ei pitäisi provosoitua, varsinkin kun sinun tapasi tuoda asioita esiin on vallan hyvin tiedossa kaikilla palstan Kärppäihmisillä. Minä nyt satuin ottamaan nokkaani yllä nähdystä tyylistäsi. Jos tarkoituksesi oli vain asiallisesti kertoa, että "mielestäni tässä pitäisi vertailla ketjuja peliaikojen suhteessa" tai "tilastoissa ei huomioda millään tavalla ylivoimia", suhtautumiseni olisi ollut vallan toinen. Varsinkin peliaikavertailun tekeminen olisi yksinkertaista, mutta ei tuossa niin montaa numeroa ole, etteikö sitä pysty tuosta itsekkin vertaamaan niin halutessaan. Mutta edelleen - se ei ollut pointti. Vaan pointti oli tuoda esiin se, että Kärppien jokaisessa ketjussa on yllättävän hyvää tulosta tehneitä pelaajia, vaikka tietenkin osa pisteistä on tullut ylivoimilla ja kentällä on ollut eri ketjujen pelaajia. Ihan sama tilanne lienee Tapparankin osalta, vaikkakaan en heidän pelejään niin tarkalla silmällä ole sattuneesta syystä tutkaillut. Samalla kun tuon pistevertailun tein, tuli sivutuotoksena kaikki muutkin tilastot vertailuun ja halusin oleelliset kirjoitella tuohon, kun se oli helppoa. Tiedä vaikka joku ne lukisi, ilman että miettisi miten nämä poikkeavat omasta elämänkatsomuksestaan.

Jalosen Pekka on kohtuullisen kokenut toimittaja, joten kiitos vain vertauksesta (edit: muistelin että oli jonkun palkinnonkin saanut, mutta siihen en sitten löytänyt vahvistusta, niin editoin pois). Santtu Silvennoinen on vähän tuntemattomampi henkilö, enkä nyt jaksa muistaa mitään ihmeellistä, miksi edes pitäisi. Ikävä tuottaa pettymys, mutta kirjoittelusta minulle ei makseta eikä ole maksettu.
 
Viimeksi muokattu:

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos Kukkonen laatikkoon vielä hyppää, niin silloin nimenomaan taklauksia pitää tulla paljon ja kovaa. Ei pidä puolikuntoisena leikkiin tulla mukaan. Ja siinä ei ole mitään epäurheilijamaista. Sääliä voi sitten pelien jälkeen.

Mikäs ihme kyyneltenjoki Oulussa virtaa? Tuolla menolla Oulujoki alkaa tulvimaan. Kärpät on ainoa ja selkeä ennakkosuosikki.

Mä en vaan tykkää,että tahallaan yritetään juuri siitä kohdasta vammauttaa, josta pelaaja on toipunut. En vaan voi hyväksyä, olipa kyseessä Lasse tai joku Tapparan pelaajista. Kyllä se paremmuus pitää muulla kuin rotan lailla ratkaista, mut tämähän nyt on vaan mun mielipide.

Jotenkin tuntuu, että mitä lukee mediaa, niin kyllä sun Tapparas korkealle arvostetaan, joten ei se Kärppien ykkösstatus mikään kiveen hakattu totuus ole. Yhdestä asiasta olen täysin 100 %:n varma ja se on se, että nälkää on Tapparalla aivan varmasti enemmän. Riittääkö se sitten mestaruuteen, sen ratkaisee kyllä silti vielä enemmän taito.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Hieman kärjistäen, mutta ilman värilaseja, tämän sarjan ratkaisijat seisovat ykköskenttien sijaan tolppien välissä. Mikäli Karhunen/Tarkki jatkaa epävarmoja otteita ja Metsola osoittaa olevansa lopultakin voittava finaalivahti, niin uskon, että tämä sarja päätyy Tapparalle.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos Kukkonen laatikkoon vielä hyppää, niin silloin nimenomaan taklauksia pitää tulla paljon ja kovaa. Ei pidä puolikuntoisena leikkiin tulla mukaan. Ja siinä ei ole mitään epäurheilijamaista. Sääliä voi sitten pelien jälkeen.
Olen tästä täysin samaa mieltä. Ja tämä ei koske pelkästään jääkiekkoa. Jalkapallossakin jos joku tärkeä pelaaja vastustajalta pelaa hieman puolikuntoisena esim. nilkan vuoksi, niin kyllä tämä huomioidaan ja koputellaan siihen nilkkaan vähän enemmänkin. Näin se vaan menee.

Ja tällä en tarkoita mitään härskejä ylilyöntejä. Mutta sille on syynsä miksi etenkin pleijareiden aikaan yleensä pyritään kaikki vammat pitämään salassa.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Mä en vaan tykkää,että tahallaan yritetään juuri siitä kohdasta vammauttaa, josta pelaaja on toipunut. En vaan voi hyväksyä, olipa kyseessä Lasse tai joku Tapparan pelaajista. Kyllä se paremmuus pitää muulla kuin rotan lailla ratkaista, mut tämähän nyt on vaan mun mielipide.

Kai sitä nyt ajaa saa, jos se toipunut on? Kaikki jotka askiin astuvat ovat pelikunnossa ja myös valmiita ottamaan vastaan sen mitä peli eteen tuo. Olkapäävamma on tosin siitä ikävä, että siihen ei edes tarvi vastustajan "tähtäillä" vaan se saa osumaa ihan luonnollisesta kontaktipelistä.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Ihan turha sinne askiin on hypätä, jos pelkää kontaktia. Ei siellä kukaan kumartele vammojen kanssa pelaavia vihulaisia.

Veikkaus tarjoaa hyvää balsamia haavoille, mikäli tänään tulee pataan. Suosittelen ottamaan tuon ylikertoimen kiinni.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jotenkin tässä vaan pelottaa, että Kärpät lyö jonkun tällä kaudella näkemättömän vaihteen silmään. Ja sitten tää hävitään. Muuten ei hirveästi jännitä. Tosi vaikeeta näiden kahden välille on ennakkoon mitään eroa saada. Kaipa se pitää vain epäinhimillisesti yrittää uskoa sattumaan.
Tosihan on, että liian moni ns. nimimiehistä alisuorittaa Kärpissä. JOS se potentiaali, joka niissä on, saadaan valjastettua tehokäyttöön, niin se on moro sinne Tampereen suuntaan, eikä tämä ole mitään kusi noussut päähän-juttua, vaan faktaa. Niin moni on pelannut alle kykyjensä. Laten löytäessä sen viisasten kiven tähän ongelmaan on Kärpät hurja joukko voittaa.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Mielestäni Kärpillä on hyökkäyksessä käyttämätöntä potentiaalia. Pitää toivoa että siellä jääkin muutamilla vielä piippuun tekeminen. Pakistossa ja maalivahdeissa on se iskun paikka, en näe että puolustuksessa on sellaisia nimiä jotka voivat tasoaan merkittävästi nostaa. Karhunen on ollut myös tämän vuoden puolella epävarma, eikä se mikään messias ollut viime kauden finaaleissakaan.

Tapparan osalta on hyvää nyt se, ettei ole niitä koomalailijoita joita parissa edellisessä sarjassa on ollut mm. Clarken ja Larssonin muodossa. Lisäksi Teemu Aalto ja Jormakka pelaa paljon kovemmalla tasolla kuin viime kauden play-offeissa.

Näiden tekijoiden johdosta uskon, että nyt on Tapparan aika ottaa se kirkkain...
 

HockeyBoy66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tässä välieräsarjojen tilastofaktaa jäähyjen määrästä ja YV-prosenteista. Lähteenä IS.

Tappara-Lukko-sarjan jäähyjen yhteismäärä: 37 (36 x 2min, 1 x 20min)
Tapparan saamien ylivoimien määrä: 20
Tapparan ylivoiman onnistumisprosentti: 15,8%
Kärpät-JYP-sarjan jäähyjen yhteismäärä: 58 (57 x 2min, 1 x 25min)
Kärppien saamien ylivoimien määrä: 37
Kärppien ylivoiman onnistumisprosentti: 29,7%

Kuten joku jo sanoikin, uusi sarja ja uudet kujeet. Tilastoilla voi pyyhkiä persettä itse mestaruustaistossa, mutta tuosta pystyy kuitenkin lukemaan numeroina sen jäähymäärien eron ottelusarjojen välillä.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Mielestäni Kärpillä on hyökkäyksessä käyttämätöntä potentiaalia. Pitää toivoa että siellä jääkin muutamilla vielä piippuun tekeminen. Pakistossa ja maalivahdeissa on se iskun paikka, en näe että puolustuksessa on sellaisia nimiä jotka voivat tasoaan merkittävästi nostaa. Karhunen on ollut myös tämän vuoden puolella epävarma, eikä se mikään messias ollut viime kauden finaaleissakaan.
...
Näiden tekijoiden johdosta uskon, että nyt on Tapparan aika ottaa se kirkkain...

Näin näen itsekin voimasuhteet tässä parissa. Hiukan "jokerimaisia" on ollut Kärppien tämän kauden ulkkari-haut ja osin tästä syystä sarja tuskin ihan lumieränä Kärpille menee.

Mikäli huhuihin on uskomista yksi asia on varma: Tapparan ensi kauden maalivahti sulaa näissä finaaleissa...

boldaus ja alkuperäisen viestin lyhennys By. sivuunkirjoittanut
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös