Playoffs 2004-05: Pohjanmaan kuninkuus jaossa

  • 38 152
  • 293

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Re: Re: Vastustajan arvostaminen ym

Viestin lähetti kakes
Pakkohan se kauden viimeinen matsi on lähteä paikanpäälle katsomaan.

Älä nyt Kakes luovuta. Mikäli Sport tänään sattuisi voittamaan niin puukkoa väännellään kokkolalaisten haavoissa jonkin aikaa joten yrittäkää nyt tekin loppuun asti.

Kova peli tänään. Sarjan katkaiseminen on vaikeaa. Hermes tulee varmaan pelaamaan riskirajoilla tänään sillä vain voitto pitää heidät mukana. Kannattaako riskinotto, se nähdään.

ps. Ulkona sataa lunta. Voiko kesälomalla sataa lunta? ;-)

No joo... Pidetään vielä jalat maassa. Toivotaan ettei pelissä tule loukkaantumisia.
 

Börje

Jäsen
Suosikkijoukkue
R.I.P Hermes, sympatiat JHT:lle
Re: Re: Re: Vastustajan arvostaminen ym

Viestin lähetti Bowman


Toivottavasti Joki-Erkkilä pystyy pelaamaan, sillä hän on hyvä ja Hermekselle tärkeä pelaaja. En edelleenkään voi uskoa, että herrasmiespelaaja Fandul olisi tahallisesti yrittänyt vahingoittaa häntä. Tähän viittaa myös se, että lisärangaistuksia ei ole tullut.

Ei pelaa. Tuli erittäin paha aivotärähdys ja todennäköisesti kausi on loppu Akun osalta. Lisärangaistuksia ei luultavasti tule kun videokamerasta ei näy eikä yli puolet hallistakaan tiedä mitään. Vain linjatuomari näki tilanteen. Aku itse kertoi että kova mailanisku tuli niskaan. Että se siitä "Venakon" pelleilystä. Toivottavasti joku pistää vielä ojennukseen "Tammisen koiraa".
 

Moody

Jäsen
Minä näin

En yleensä vaivaudu kirjoittamaan mestis osioon kuin Kokkolassa ollessani. Teen nyt tämän ainoan poikkeuksen ja vieläpä kirjoitan töissä tätä. Toivottavasti viestini onnistuu.

Siis tiistaisen pelin tapaus Fandul. Olin itse juuri samaisessa laidassa, jossa tämä likainen episodi tapahtui. Fandul löi mailallaan todellakin miestä kaulanseutuville ja kovaa. Ei yrittänyt käsille, eikä maila pompannut kädestä kasvoihin. Hän löi suoraan minne sen oli tarkoittanutkin. Tahallinen ja likainen teko.

Pelikieltoja ei ilmeisesti anneta, koska päätuomari ei tilannetta nähnyt. Otteluvideosta ei tilanne näy.

Itse seison näkemäni takana!!

Enkä ole edes Hermes fani. Ettei pidä luuleman, että vain Kokkolalaiset näin väittävät.

Vielä se.... tämä ei ollut Fandun ensimmäinen kerta, eikä tule olemaan viimeinenkään kerta. Herrasmiespelaaja hän ei ole koskaan ollut. Hieno mies toki siviilissä.

Poistun omaan työhön ja illalla omaan ketjuun... MOI
 
Suosikkijoukkue
Mestiksen paras sentteri Patrik Westerback
Re: Minä näin

Viestin lähetti Moody
Siis tiistaisen pelin tapaus Fandul. Olin itse juuri samaisessa laidassa, jossa tämä likainen episodi tapahtui. Fandul löi mailallaan todellakin miestä kaulanseutuville ja kovaa. Ei yrittänyt käsille, eikä maila pompannut kädestä kasvoihin. Hän löi suoraan minne sen oli tarkoittanutkin. Tahallinen ja likainen teko.

Sulla on aika hyvä näkö kun näet sellaista mitä kukaan muu hallissa ei nähnyt.
 

Börje

Jäsen
Suosikkijoukkue
R.I.P Hermes, sympatiat JHT:lle
Re: Re: Minä näin

Viestin lähetti Kykyjenetsijä
Sulla on aika hyvä näkö kun näet sellaista mitä kukaan muu hallissa ei nähnyt.

Kyllä on ihmisiä nähnyt tilanteen. Sen voin vannoa.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Pelirangaistus annettiin korkeasta mailasta, jos tilanne olisi linjatuomari Isometsän mielestä ollut vakavampi olisi tuomio varmasti ollut ottelurangaistus.

Tilanne ei nauhalta ilmeisesti näkynyt, joten tuomion antaminen jäi Isometsän tulkinnan varaan. Näin voisi ainakin kuvitella.

Koska en tilannetta nähnyt niin ei voi sanoa pääsikö Fandul tässä helpolla. Loukkaantua voi kuitenkin mitättömistäkin tilanteista. En väitä, että tässä olisi käynyt niin.

Heikkisen kausi on sitten ohi. Polvessa on sivusiteen repeämä, joka tuli, Tammisen mukaan, Sami Nummen polvitaklauksesta ensimmäisessä kohtaamisessa. Heikkistä oltaisiin tarvittu, mutta tämä on tätä. Sport ei kuitenkaan ollut lähettänyt nauhoja. Niitä kun katsellaan täällä vasta juhannuksena. :)

Samaan aikaan kaupunkilla on liikkunut semmoinen huhu, että sarjan teräsmies Vesa Myllyaho olisi tänään niin ikään loukkaantumisen takia sivussa. Myllyaho on joukkueen tärkeimpiä lenkkejä ja hän on jättänyt pelin viimeksi väliin tällä tasolla kaudella 98-99. Silloinkin väliin jäi yksi ottelu. Tämä syö Westerbackin ketjun tehoja varmasti.

Niin sitä miestä taas yhtäkkiä kaatuu prkl.
 

Börje

Jäsen
Suosikkijoukkue
R.I.P Hermes, sympatiat JHT:lle
Noh, ei se Hermeksen tilanne yhtään paremmalta näytä. Joki-Erkkilä, Huhto ja Kiiskinen varmuudella sivussa ja ehkä myös Jäske, Mannila ja Nummi. Siinä jo kuus miestä.

Aika jännää että jos maila osuu vahingossa niskaan ja siitä sitten seuraa paha aivotärähdys? Miten voi olla mahdollista?
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Viestin lähetti Börje
Aika jännää että jos maila osuu vahingossa niskaan ja siitä sitten seuraa paha aivotärähdys? Miten voi olla mahdollista?

On sitä ihmeellisempääkin maailmassa tapahtunut. Joku tukehtuu leipään, toinen murtaa lonkkansa kun kaatuu kadulla etc etc.
 

Bowman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia, Sport
Re: Minä näin

Viestin lähetti Moody


Siis tiistaisen pelin tapaus Fandul. Olin itse juuri samaisessa laidassa, jossa tämä likainen episodi tapahtui. Fandul löi mailallaan todellakin miestä kaulanseutuville ja kovaa. Ei yrittänyt käsille, eikä maila pompannut kädestä kasvoihin. Hän löi suoraan minne sen oli tarkoittanutkin. Tahallinen ja likainen teko.


Tähän silminnäkijähavaintoon luotamme, kunnes toisin osoitetaan. Eikö kukaan muu todellakaan ole nähnyt tapausta kuin linjatuomari Isometsä ja nimimerkki Moody? Olisi mielenkiintoista tietää, miten tilanne on Sportin joukkueen sisällä nähty.

Ilmeisesti Fandulin herrasmiesmäisyys siviilissä on saanut minut kuvittelemaan, että hän on herrasmies kentälläkin. On näitä "siviilissä" mitä hienoimpia ihmisiä muitakin, jotka kentällä muuttuvat aivan toisenlaisiksi. Vastustajan kannalta inhottavia pelaajia on Sportissa montakin. Kalle Mattila oli ennen todella inhottava, vaikka hän on kentän ulkopuolella tosi fiksu. Itse en haluaisi pelata esimerkiksi Westerbackia ja Suonpäätä vastaan. Molemmat ovat huippuälykkäitä ja -taitavia, mutta aina iholla tai muuten oikeassa paikassa ja mailankäyttö on aina tuomarin sallimassa maksimissa.

Hermeksesssä tällainen inhokkipelaaja on Miika Jäske, jonka siviiliolemuksesta ei ole tietoa, mutta joka kentällä on huippuärsyttävä -menee pitkälti tässä suhteessa ohi mainittujen sporttilaisten.
 

make60

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Leijonat, Kärpät
Viestin lähetti mendieta
On sitä ihmeellisempääkin maailmassa tapahtunut. Joku tukehtuu leipään, toinen murtaa lonkkansa kun kaatuu kadulla etc etc.

Tosin Lätkässä yleensä vahingoistakin joutuu jäähylle,
vai kuinka ?? ja kadulla kaatunut vaatii yleensä korvausta kiinteistön omistajalta tai yhteisöltä(kaupunki tai kunta). vai kuinka??? että silleen =)
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Viestin lähetti make60
Tosin Lätkässä yleensä vahingoistakin joutuu jäähylle...

Joutuu joutuu ja ainakin oman käsitykseni mukaan Fandul joutui jäähylle tai lensi ulos. Vai mitä?
 

Sumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sentteri Jumalan armosta Patrik Westerback
Uskaltautuuko FanClub.fi Vaasan katsomaan peliä? Vai onko kirves jo nakattu ajat siten jordaniin?
 
Suosikkijoukkue
Mestiksen paras sentteri Patrik Westerback
Veikkaan, että Sport voittaa selvästi 6-1 ja Hermes saa lähteä kesälomille miettimään mikä meni pieleen. Jani Uski yrittää lyödä Pete Suonpäätä korkealla mailalla niskaan, mutta ei osu kuitenkaan.
 

nollanolla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HERMES & PELICANS & KPV
Viestin lähetti Sumu
Uskaltautuuko FanClub.fi Vaasan katsomaan peliä? Vai onko kirves jo nakattu ajat siten jordaniin?

Kyllä Hfc tulee Vaasaan,pienentenyyllä,porukalla.
Kirves heitetään "kaivoon" kun on 1,5m turvetta päällä.

Eikä meillä oikeastaan ole mikään mennyt "vikaan" tällä kaudella, no paitsi vieraista olisi muutamat Bojot tulla,mutta runkosarjan 5 ei ole huono saavutus.
Mitä näihin peleihin tulee,niin Spora on kyllä ollut hyvä,parenpi kuin Hermes.
Toivottavasti kannustaminen pysyy asialinjalla,molemmin puolin,minä ainakin pidän porukoille puheen, jossa vetoan asiallisuuteen.
 

make60

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Leijonat, Kärpät
Viestin lähetti Kykyjenetsijä
Jani Uski yrittää lyödä Pete Suonpäätä korkealla mailalla niskaan, mutta ei osu kuitenkaan

Tuskinpa vaan taitaa nuskaan lyöjät olla teillä omassa porukassa, kuten edellisessä matsissa nähtiin. Toivottavasti ei tänään kukaan joudu teidän niskaanlyöjien telottavaksi.
 

kakes

Jäsen
Viestin lähetti Sumu
Uskaltautuuko FanClub.fi Vaasan katsomaan peliä? Vai onko kirves jo nakattu ajat siten jordaniin?
Niin, pitääkö ottaa kirves mukaan vai uskaltaako ilman tulla?Katsotaan sitten mitä sillä myöhemmin keväällä hutkitaan. Pakkohan nämä on paikan päällä katsoa, ei näitä pelejä liikaa pelata. Hamaan loppuun, tulkoon sitten niskaan vaikka tonni niitä rantapalloja tai muuta kamaa jos huonosti käy. Ei uimarenkaita kuitenkaan kiitos, uimataito on sen verran hyvin hallinnassa. Tuollainen iso jahti ja sataheppainen propeli perään olisi ihan jees,kiitos.
 

Bowman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia, Sport
Viestin lähetti nollanolla
Toivottavasti kannustaminen pysyy asialinjalla,molemmin puolin,minä ainakin pidän porukoille puheen, jossa vetoan asiallisuuteen.

Hienoa, sillä jääkiekkoahan tämä vain on. Tervetuloa vain kannustamaan omaa joukkuetta Vaasaan. Jos näette käytävillä Bowmaniksi luulemanne henkilön, niin käykäähän juttelemassa!
Luultavasti se ei ole Bowman, mutta saatte varmasti mukavaa juttuseuraa.
 

Kallon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Liverpool
No niin tänään sit on kyseessä tärkeä peli kummallekin joukkueelle. Fandulia ei rangaistu enempää. Noh tilannetta en nähnyt koska tuo 400km välimatkaa vähän haittaa näkyvyyttä.

Tän illan pelistä. Ensinnäkin toivon kummanki joukkueen kannattajien käyttäytyvän asiallisesti. Jos huudot menevät mauttoman puolelle niin ei niihin tarvi mennä mukaan.

Jos tänään mennään vielä Sportin komennossa niin jäällä tullaan näkemään pelin jälkeen aika paljon kesälomalla tarvittavaa tavaraa. Mutta jos HERMES on saanut jostain lisää potkua niin eihän se mahdottomuus ole voittaa. Ottelun tulee voittaa se joka käyttää paikat kovalla prosentilla hyväkseen. Kuulemma Hermeksellä on ollut viime pelissä paikkoja mutta yläkerrasta ei ole tullut mukaan tuuria ollenkaan. Ei kannata lannistua kannattajien ehkä ensi vuonna yläkerta antaa apujaan. Näin Sportin huonon syyskauden kokonaan mutta siitä ollaan menty eteenpäin monta askelta. Nyt toimii ketjut. Tai no toimii ja toimii. Fandulin kentältä olen odottanut paljon myös tasaviisikoilla. YV:llä fandulin kenttä toimii mutta kun se saataisiin vielä toimiin muutenkin. Kaikkien kenttien tulisi olla liekeissä mitä pidemmälle kevättä mennään.

ILLAN PELIIN TSEMPPIÄ KUMMALLEKIN JOUKKUEELLE JA MYÖS KANNATTAJILLE!
 

Rocco

Jäsen
Sport
1 Marko Härkönen Maalivahti
35 Håkan Danielsson Maalivahti

Kenttä 1
5 Miika Jämsä Puolustaja
20 Markus Laine Puolustaja
9 Markus Jämsä Hyökkääjä
11 Vjatsheslav Fandul Hyökkääjä
18 Aniket Dhadphale Hyökkääjä

Kenttä 2
7 David Cloutier Puolustaja
53 Chris Allen Puolustaja
3 Patrik Westerback Hyökkääjä
8 Pete Suonpää Hyökkääjä
34 Mika Suoraniemi Hyökkääjä

Kenttä 3
2 Pasi Kuusisto Puolustaja
6 Mikael Hallbäck Puolustaja
29 Kristian Hjerpe Hyökkääjä
31 Niklas Fogström Hyökkääjä
71 Kim Nabb Hyökkääjä

Kenttä 4
4 Markus Tuomaala Puolustaja
10 Kalle Mattila Hyökkääjä
15 Teemu Sainomaa Hyökkääjä
17 Tatu Backman Hyökkääjä
41 Ari-Pekka Pajuluoma Hyökkääjä


Hermes
20 Kimmo Vesa Maalivahti
32 Vesa Lahtonen Maalivahti

Kenttä 1
7 Aapo Aro Puolustaja
10 Ismo Siren Puolustaja
17 Jukka-Pekka Koistinen Hyökkääjä
19 Peter Jasik Hyökkääjä
26 Henri Hietaharju Hyökkääjä

Kenttä 2
15 Turo Virta Puolustaja
38 Matti Kesseli Puolustaja
11 Olli-Pekka Kopiloff Hyökkääjä
18 Jarno Kantelus Hyökkääjä
28 Jari-Pekka Pajula Hyökkääjä

Kenttä 3
3 Jan Blanar Puolustaja
50 Kimmo Salmela Puolustaja
12 Matti Pesonen Hyökkääjä
23 Jani Uski Hyökkääjä
33 Jussi Passi Hyökkääjä

Kenttä 4
22 Sami Nummi Puolustaja
27 Tero Tourunen Hyökkääjä
 

Milou45

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Hermes taitaa pelata kolmella vitjalla. Jos peli venyy jatkoajalle asti niin voi maitohappoa ruveta kertymään. No uskotaan että Hermeksen pelaajat pääsevät ansaitulle kesälomalle jo 60 min jälkeen. Ja jos ei niin sitten huomenna.
 

Bowman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia, Sport
Sportilla Myllyaho poissa ja Heikkinen.

Hyvä, että Tuomaala saa peliaikaa. Ihmetyttää vähän ketjujen kokoonpanot. Myllyahon tilalla pelaa Suoraniemi. Itse olisin pannut siihen paikalle Nabbin. Nabb pelaa Fogströmin ketjussa Kalle Mattilan paikalla. Tässä taas voisi olla Mattila omalla paikallaan, kun ketju on kauan pelannut yhdessä ja kaverit tuntevat toisensa. Suoraniemi voisi hyvin ollaa nelosessa sellaisena tasapainottavana liikkujana.

Osala ei näköjään mahdu pelaavaan kokoonpanoon. Harmi, sillä parivaljakko Osala - Dhadphale (täydennettynä Hjerpellä) toimi paremmin kuin pari Fandul - Dhadphale.

Jokohan Sportin ulkomaalaisosasto nousee omalle tasolleen ja ratkaisevaan rooliin? Cloutier alkaa pikku hiljaa päästä nuotteihin mukaan, mutta ilahduttavin kaveri on rauhallinen Dhadphale, joka on ollut vaisun alun jälkeen yllättävän hyvä.
 

Orion Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Viestin lähetti Milou45
Hermes taitaa pelata kolmella vitjalla. Jos peli venyy jatkoajalle asti niin voi maitohappoa ruveta kertymään. No uskotaan että Hermeksen pelaajat pääsevät ansaitulle kesälomalle jo 60 min jälkeen. Ja jos ei niin sitten huomenna.

Itse veikkaan, että ratkaisut nähdään toisessa erässä, jossa Sport takoo neljän maalin eron viimeiseen erään lähdettäessä.. Lopulinen maaliero on 3 - 6 välillä.

-El Optimistico-
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Myllyaho

Miksi on poissa? Toivottavasti ei mitään pitkäaikaista... rajoittaa aikalailla Paten-kentän suoritustasoa Vellin poissaolo. Toivottavasti ykkönen pystyy paikkaamaan.
 

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti Bowman
Myllyahon tilalla pelaa Suoraniemi. Itse olisin pannut siihen paikalle Nabbin.

Itse olisin niinikään laittanut paikalle Suoraniemen.

Suora on aika Velli-mäinen pelaaja, vähän tosin kiekollisempi ja vähän vähemmän nöyrä duunari. Kimi taas on enemmän pörrääjä ja karvaaja kun tuohon Peten ja Paten laidalle pitää saada enemmänkin duunari. Pete ja Kimi ovat lähes identtiset pelaajat. Välttämättä Kimi ei siinä duunarin roolissa olisi kohdallaan. Varsinkin kun Pate ja Pete ovat aika pieniä ja ei niin fyysisiä pelaajia. Suora on hyvä kulmissa ja maalinedustalla, mitä Kimi taas ei kovin paljoa ole. Kolme pientä taitopelaajaa ei samassa ketjussa varmasti toimisi. Siinä pitää olla, varsinkin playoffseissa sellainen kaveri joka tekee sitä puskutraktorin duunia.

Viestin lähetti magnum37
Miksi on poissa?

Kuulin että jotakin pientä vammaa on. Tai Vellin tapauksessa pitää vähintään olla keuhko puhki, peräpukamat tai naula päässä että Velli on poissa pelistä.
 

Vousku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Soprt
Viestin lähetti Bowman
...mutta ilahduttavin kaveri on rauhallinen Dhadphale, joka on ollut vaisun alun jälkeen yllättävän hyvä.

Mielestäni Dhadphale on ollut ihan säkki viimeaikoina, kun vertaa siihenaikaan kun mies nostettiin ykkösvitjaan Suoran tilalle. Sillon oli kylmä ratkaisija ja onnistui useasti. Nyt, aika kaukana siittä.

Mitä Vellin poissaoloon tulee, niin se on paha isku, mutta viimeksi Suoraniemi paikkasi Suonpäätä tuossa Paten ketjussa ainakin mallikkaasti, ja kun kerran Kimi sai tulosta aikaan kolmosessa, niin mielestäni nyt on ihan mallikkaat ketjut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös