Playoffs 2004-05: Pohjanmaan kuninkuus jaossa

  • 38 150
  • 293

Stomper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Capitals, Liverpool
Viestin lähetti Iso Punakka


Eipä muuten taaskaan ollut yllätys, että Sportpelaajan ulosajosta piti tehdä oma juttunsa. Taitaa Sport olla punainen vaate myös muillekin kuin tavallisille rivifaneille.

Olitko paikalla seuraamassa pelin jälkeen valmentajien kommentteja? Jos et ollut, ei tällaisiin kommentteihin ole varaa. Tapaus Fandul oli ainut asia, mikä Arvosen ja Tammisen kommenteissa herätti tunteita. Hyvä toimittaja ei asiaa voi ohittaa. Sitä paitsi, jutussahan vain kerrottiin valmentajien poikkeavat näkemykset tapahtuneesta. Varmasti kiinnostavat lukijoita!
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Fandul-tapauksessa asiasta jo kolmanteen:
En todellakaan usko että fadun poissaolo torstaina vaikuttaisi huomattavasti sportin peliin, on niin tasavahvaa 4 kentällistä. Ei minun mielestäni ainakaan eilisessä pelissä olisi edes "muistanut" että fadu on poissa viimeisessä erässä.
Onneksi sportilla on niin vahva materiaali ettei kaadu yhteen pelaajaan!
 

Tepe#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport/Real Madrid
Nimenomaan fastasashark peli ei varmastikaan kaadu Fadun poissaoloon. Jos tulee pitempää kieltoa niin sitten tulee. Ykköseen voidaan heittää keskelle oma suosikki Fugi ja Tatu siihen Fugin tilalle. Tosin Tatu oli Tamin mukaan paikannu hyvin Fadua ja näin olleen saanee jatkaa ykkösessä.
Heikkisen poissaoloon oli näköjään vastaus Pohjallisessa. Tärkeä pakki poissa lopuista peleistä.

Huomenna Herpa kaatuu se on varma.
 
Mä sain eilen sen käsityksen retu almusta että:

A) teillä on paljon faneja jotka ei käytä järkeä.
B) teillä on vähän faneja jotka käyttävät järkeä.
C) teidän kannustuslaulut- ja huudot koostuvat sanoista vittu, huora, paska ja muutamista muista.
D) teillä ei ole mielikuvitusta.

Itse en kyllä usko että te vielä tällä kaudella nousette koska on KalPa sen verran kovempi joukkue. Vielä kun on Kapanen ja Timonen lyömässä euroja pöytään.

Ketkähän siinä on ja mitä jos ensin huudetaan "kuole paska, kuole paska" kun pelaaja makaa jäässä loukkaantuneena ja sen jälkeen että "Kokkola on vitun junttila".

Mitä sitten vaikka se kesäloma alkaa? Viimeistään KalPa hoitaa Sportin ja menee liigaan koska kummala ja helkovaari haluaa.

Sai muuten eilen hyvät naurut kun 2-4 korkeintaan 20v. miss sixty tyttöä huuteli naama punasena kurkku kipeenä junttilasta.

Painukaa pellet sinne Vaasan sirkukksenne kera!

Edit: Olen myös samaa mieltä teidän kanssa ainakin tästä;

Hjerpe håhå, Hjerpe håhå!!



Kyllä mua myös harmittaa
 
Viimeksi muokattu:

Koheltaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, HIFK, FC Woking
17.03.05 III-episodi

Onnittelut ensiksi Sportille voitosta ja Hermekselle hyvästä vastusksesta. Siirtäkäämme katseet huomiseen, sillä silloin putoaa kiekko Vaasa-areenan jäälle. Sanooko kolmas kerta toden Sportille, vai nouseeko Hermes vielä "sillasta"? Oma arvioni on että, ei jos jatkavat maalipaikkojen tuhlailua. Veikkaus lopputuloksesta Sport-Hermes 3-2 ja sitä kautta koko ottelusarja puhtaasti 3-0 Sportille.
 

-Mars-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes HT, JYP.
Taas Sportin fanit viattomina sanovat:"Fandul ei koskaan hakkaisi ketään." Haloo! Onhan Fandulillakin tunteet! Elikkä, kyllä suurimmalla osalla maailman tähti pelaajista pinna palaa ainakin joskus. Esim.Ronaldo sai suoran ulosajon potkaistuaan törkeästi Tacchinarrdia. Eli, kyllä minun mielestäni ainakin 3 pelin panna voisi laittaa.


Tuosta Jasikista, pelasin mielestäni parhaiten, vaikka tuhlaili yhden todella maukkaan paikan. Odotin hänelta skarppaamista, ja sitä tuli! Kiitos Jasik! Toivottavasti tulee jatkopahvi.
 

Vousku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Soprt
Viestin lähetti makumiitti
Sai muuten eilen hyvät naurut kun 2-4 korkeintaan 20v. miss sixty tyttöä huuteli naama punasena kurkku kipeenä junttilasta.

Nauroitko niin, ettet Warrickeissasi meinannut pysyä?


Pari onnistujaa pelistä:

-Ma Jämsä.
Nyt näky pitkästä aikaa sitä Jämsää mitä pitääkin. Teki hyvin tilaa itsellensä ja painoi ja raastoi hanakasti.

-Mi Jämsä.
Melkeinpä puolustuksen liideri eilen. Tosi kypsää pelaamista, ettei jopa yli omien taitojen, ellei sitten ole vain pelannut alakanttiin todella kauan.

-Nabb
Ihanat kaksi maalia, ja virtaa riitti vaihdosta toiseen. Hyvin otti Kallen paikan kolmosesta.

-Kuusito
Vaikka "Spädä" vietiinkin kaffelle todella hienolla suorituksella, ei voi kyllä eilistä peliä todellakaan huonoksi sanoa. Nostaa tasoaan jatkuvasti, elikkä finaalissa voi olla aika v*tun iskussa!

-Westerback
On sen menoa ihana kattella. Namu syöttöjä, harhautuksia ja nyt pysyi tunteet kurissa, vaikka tuli välillä kyynerpäätä naamaan. Törkeyksiin ei ole varaa, hoitakoot muut sentterit ne.

Miinuspuolella on taasen eräs Hermes-pelaaja, jota arvostin enemmän ennen eilistä peliä: Virta. Pikkusikaa, paljon. Ja mikä ihime se filmi oli kolmannessa erässä, mistä ONNEKSI ei tullut jäähyä. Hyi Turo!

Hyvä fiilis, hyvä peli, nyt hyvä krapula.
 

Orion Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Viestin lähetti Tepe#44

Heikkisen poissaoloon oli näköjään vastaus Pohjallisessa. Tärkeä pakki poissa lopuista peleistä.
/B]


Kysymys; Mikä Jusalla on..? En nimittäin ole Pohjallisen levikkialueella ja nettilukemisesta en viitsi maksaa.. ; )

Sääli jos loppukausi on pilalla, kuluva kausi näytti, että Jusa on ehdotonta eliittiä Mestiskarkeloissa!
 

Sumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sentteri Jumalan armosta Patrik Westerback
Viestin lähetti Orion Star
Kysymys; Mikä Jusalla on..? En nimittäin ole Pohjallisen levikkialueella ja nettilukemisesta en viitsi maksaa.. ; )

Sääli jos loppukausi on pilalla, kuluva kausi näytti, että Jusa on ehdotonta eliittiä Mestiskarkeloissa!

Joku Hermes-palaaja antanut polvitaklauksen. Poissa loppukauden.
 

Milou45

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Torstai on toivoa täynnä

Ottelun tuomarina torstaina häärää TT Laitinen.

Tommi T:n vanhoja vihellyksiä muistellessa herää kyllä pienoinen pelko puseroon, nimittäin tällä kaverilla ei ole muistini mukaan kertaakaan paketti pysynyt kasassa täyttä 60 minuuttia.

Nähtäväksi jää pysyykö tällä kertaa..
 

Börje

Jäsen
Suosikkijoukkue
R.I.P Hermes, sympatiat JHT:lle
Re: Torstai on toivoa täynnä

Viestin lähetti Milou45
Ottelun tuomarina torstaina häärää TT Laitinen.


On se prkl. ku näitä "junnutuomareita" pistetään tuomitseen. Liigassa ei vielä ole pelejä. Eikös sieltä voisi saada jonkun paremman tuomitseen. Tyyliin Henriksson tai Levonen.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Viestin lähetti Teme
"Kuole paska". Aivan uskomatonta tekstiä. Kyllä Sport-fanit näyttivät jälleen kerran ettei Vaasan seudulla ainakaan fani-kulttuuri ole liigaan vaadittavalla tasolla. Toivottavasti Red Army edes ymmärtää toimia ja antaa näille huutajille porttikiellon järjestämilleen fanimatkoille. Haluaisin todellakin uskoa, että nämä huutajat olivat se porukan tyhmin vähemmistö.

Lähden purkamaan omalta osaltani vyyhtiä tällä. Ensin Teme voisi kertoa, että mitkä ovat fanikulttuuria koskevat säädökset liigassa?

Toisekseen. Red Army ei ole järjestänyt yhtään bussia Kokkolaan, vaan järjestäjänä on toiminut Vaasa Sport Fan club r.y. Eilen noin vähän vajaa puolet oli tullut Fan clubin järjestämällä kyydillä Kokkolaan, eli yli puolet olivat tulleet omilla autoillaan ja paluumatkalla Oravaisten ABC:llä oli kyllä sellainen ruuhka, ettei pahemmasta väliä.

Eli pitäisikö Fan clubin sitten potkia kaikki eilen mukana olleet ja olla järjestämättä kyytejä. Kyseiset henkilöt tulisivat kaikki omilla autoillaan kuitenkin paikanpäälle ja siinä olisi 100 ihmistä lisää, joihin kenelläkään ei olisi mitään kontrollia mahdollisten oikeiden ylilyöntien sattuessa.

Eilen huutajat eivät olleet suuri vähemmistö, vaan muutamia henkilöitä lukuunottamatta koko Red Army huusi tilanteessa. (EDIT. Eli paikalla ollut Red Army. Red Army on lähinnä nimitys aina eri ihmisistä kerääntyvälle porukalle. Eilen suurin osa oli ottanut vähän ja toivon, että se oli yksi syy, miksi niin moni lähti tällaiseen pelleilyyn mukaan.) Minä en huutanut. Kun huuto alkoi, niin koin viisaammaksi lähteä pois katsomosta. Ei hyvä juttu ja tuomittavaa minunkin mielestäni. Huudon aloitti huomioni mukaan kaksi vahvasti humaltunutta henkilöä ja porukassahan tyhmyys sitten tiivistyy.. En myöskään huutanut mitään kesäloma-juttuja tai etten tulisi koskaan enää Kokkolaan. Koska jos alkaa leijumaan, niin sitten käy nopeasti kylmät ja sitten pitäisi alkaa selittelemään.

Itse tilanteesta en sano mitään kun en katsonut siinä kohdassa pelaajaa. Mutta katsoin lähempänä seisonutta linjatuomaria ja hänkään ei nähnyt tilannetta. Olen aivan varma tästä. Mutta! En tiedä kumpiko kavereista oli tämä Isometsä. Mutta tämä tilanteessa lähempänä ollut linjatuomari ei tilannetta nähnyt. Olen siitä varma. Mutta jos se kauempana ollut kaveri oli Isometsä, niin se selittääkin kaiken. Jos oli lyönti, niin pelikieltoa vaan. Ongelma tässä lienee sitten se, että millä tämä todistetaan ja onko mitään lyöntiä tapahtunut. Mun puolesta ei tarvitsisi odotella juhannukseen, vaan ne nauhat voisi kelata samantien läpi. Kunhan se vain tehdään kunnolla.

Pientä liioittelunmakua on ollut muutaman kokkolalaisen kirjoituksista havaittavissa. Nimittäin kyllähän se Joki-Erkkilä siitä maasta itse nousi. Huomasitteko? Ja kaverit oli tukena sitten siinä matkalla vaihtoon, mutta ei sitä nyt millään ambulanssilla jäältä kuitenkaan haettu. Pikaiset paranemiset, mutta jos pelaat huomenna, niin sitten taivaalta sataa kakkaa.

Hyvä paketti eilisestä pelistä Johan Prestiltä. Pisteet sulle kuka ikinä oletkin.

Börjen vertailu oli varsin erikoinen. Ihan varmistukseksi kysyn, että korvaako Jäske oikeasti Hildenin tehojen valossa? Tai Hietaharju Räikkösen? Joki-Erkkilä Kaukokarin? Kyllä siellä on tehojen valossa ainakin nopeasti vilkaistuna kadonnut hirveästi laajuutta ja pisteitä. Tämä siis vain nopeasti vilkaistuna. Siren on ollut kova kaveri ja heittänyt kovat tehot, mutta hänkin on jäänyt liian yksin.

Oli kivaa muuten kaikinpuolin. Oli poliiseja ja oli häppeninkiä. Busseissakin oli kaikilla kivaa. Joillain kokkolalaisilla oli tosin ollut ongelmia syljenerityksen kanssa, kun kaikki ikkunat ja peilit olivat jäisen syljen peitossa kun poistuimme hallista. Ei se nyt sentään niiden bussikuskien vika ole, että te pataan otatte. Tosin eipä Vaasassakaan olla paljon kohteliaampia oltu vieraille joskus.

Olikohan vielä muuta. HD pelasi hyvin. Kimi tuuletti fanien edessä tunteella. Loistavaa!

Huomenna sitten uusi näytös ja toivotaan, nyt että pojat pistää poikki, ettei tarvitse alkaa kaivelemaan nitroja purkista.
 
Viimeksi muokattu:

halogeeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Käytös

Ihan hyvältä näyttää tällä hetkellä, uskon että Jukurit ja Kalpa pystytään ainakin tiukoille laittamaan.. Sitten kannattajista.. kyllä minuakin vaasalaisena harmittaa tuollaiset kuole- huudot
ym. mauttomuudet.. On hienoa että Vaasassa on kiekko-buumi ja aktiivisia kannattajia löytyy
paljon, jotka pitävät meteliä peleissä. Mutta kyllä tyylikkäämminkin voisi esiintyä.. tällä kaudella on kai leimattu montakin Mestis-paikkakuntaa v...n junttiloiksi.. Onko tarkoitus liigassakin huudella esim. Helsingissä, Tampereella ja Turussa kyseisiä paikkoja v...n junttiloiksi..
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Näin on! Ei aleta vielä leijumaan sillä muuten Hermes tulee rinnalle ja sitten menee jo ohi. Playoffsarjan voi hävitä vaikka johtaisi 2-0. Huomenna pitää joukkueelta löytyä taas kova asenne.

Huomenna on varmasti kuuma peli luvassa. Hermes ei varmasti myy nahkaansa helpolla. Auttaisi mennä alussa johtoon, sillä silloin Herpan selkäranka napsahtaisi. Mikäli Joki-Erkkilä pelaa huomenna niin nauran koko Arvoselle ja Kokkolalle ja totean: "jos et kestä kuumuutta niin..." tiedätte mitä. Onhan se toisaalta tietysti selvää, että playoffseissa tulee näitä "kuolemia" varsinkin silloin jos on mahkut saada vastustajan ykkössentteri pelikieltoon. Toisaalta taas jos rike on tapahtunut niin ehdottomasti Fandul pelikieltoon.

Jos pelikielto tulee niin poissa Heikkinen, Fandul. Kovat menetykset mille tahansa Mestisjoukkueelle.

"Kuole paska" -huudot ovat typeriä. Itse en ikinä huutaisi noin, harmi kun joku huutaa.

Huomenna nähdään mennäänkö välieriin vai takaisin Kokkolaan.
 

Börje

Jäsen
Suosikkijoukkue
R.I.P Hermes, sympatiat JHT:lle
Viestin lähetti Castillo


Börjen vertailu oli varsin erikoinen. Ihan varmistukseksi kysyn, että korvaako Jäske oikeasti Hildenin tehojen valossa? Tai Hietaharju Räikkösen? Joki-Erkkilä Kaukokarin? Kyllä siellä on tehojen valossa ainakin nopeasti vilkaistuna kadonnut hirveästi laajuutta ja pisteitä. Tämä siis vain nopeasti vilkaistuna. Siren on ollut kova kaveri ja heittänyt kovat tehot, mutta hänkin on jäänyt liian yksin.


Lueppas kerran vielä läpi. En ole sanonut että korvaisivat. Esim. Räikkönen ei koskaan ole ollut hyvä. Istui viime kaudella katsomossakin. Jäskeltä odotettiin tehoja. Niinkuin "Hilu" iski viime kaudella. En sanonut että olisivat olleet yhtä hyviä mutta mielestäni eivät paljon huonompia. Tämä on oma mielipiteeni. Potentiaalia oli mutta sitä ei tullut. Kuka odotti ennen viime kautta että Koivu olisi ollut Mestiksen +/- voittaja? Laine Mestiksen parhaimpia pakkeja? Muistan hyvin ku joka Sport-Fani ennen viime kautta haukku Lainea ihan lytttyyn että on siinä paska pakki mutta miten kävi... Jos vertaa tämän kauden uudet pelaajat viime kauteen verratuna niin kyllä odotin enemmän tältä kaudelta. Jos kattoo pelaajien aikasempia tilastoja.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Viestin lähetti Börje
Lueppas kerran vielä läpi. En ole sanonut että korvaisivat.
Siis sen takia kysyin, kun en ymmärtänyt. Kiitoksia selvityksestä.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Viestin lähetti makumiitti
Mä sain eilen sen käsityksen retu almusta että:

A) teillä on paljon faneja jotka ei käytä järkeä.
B) teillä on vähän faneja jotka käyttävät järkeä.
C) teidän kannustuslaulut- ja huudot koostuvat sanoista vittu, huora, paska ja muutamista muista.
D) teillä ei ole mielikuvitusta.
...

Ketkähän siinä on ja mitä jos ensin huudetaan "kuole paska, kuole paska" kun pelaaja makaa jäässä loukkaantuneena ja sen jälkeen että "Kokkola on vitun junttila".
.....

Sai muuten eilen hyvät naurut kun 2-4 korkeintaan 20v. miss sixty tyttöä huuteli naama punasena kurkku kipeenä junttilasta.

Aika paljon tuntuu olevan varaa puhua. A ja B kohdat voisivat vaihtaa paikkaa, sillä aina mahtuu joukkoon muutama suurisuinen ja kovaääninen kaveri, mutta suurin osa kannattajista on varsin leppoisaa ja mukavaa porukkaa. C kohta on hirvittävää liioittelua. Itsekään en pidä liian jyrkistä kannatuslauluista, mutta kyllä noiden voimasanoilla höystettyjen veisujen osuus on TODELLA pieni. Ja jos oikein tarkkoja ollaan, niin niitä laulaa aika pieni osa koko kannattajajoukkiosta. D kohta voi pitää paikkaansa, mutta siinä tapauksessa Hermeksen kannattajajoukolla on vielä köyhempi mielikuvitus.

Tuon "Kuole" -huudon suhteen olen kanssasi samoilla linjoilla. Hävetti sillä hetkellä, kun veisu raikasi. Tuollainen ei mielestäni kuulu kiekkokatsomon käytökseen.

Itselläni irtosi parhaat naurut siitä, kun joku 40-50 vuotias siististi pukeutunut mieshenkilö kävi hirvittävää suukopua joidenkin 15-vuotiaiden vaasalaisten tyttöfanien kanssa. Vieressäni kävellyt toinen Sport-kannattaja sanoi sitten miehelle suhteellisen asiallisesti, että "etkö muuta tappelu seuraa löytänyt kuin teini-ikäiset tytöt"? Saman tien mies tuli töniin allekirjoittanutta ja toista fania tyyliin "alakkonää vittuilee?". Asiasta ei tullu mitään sen ihmeellisempää, mutta jokseenkin ihmeellinen kuva jäi tapauksesta. Kyseessä oli toki yksittäistapaus.

Joka tapauksessa reissu oli hieno ja onnistunut. Varsinkin kun Sport vei pisteet Vaasaan suvereenilla esityksellä.
 

curki

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaasan sport
onhan toi kyllä aika törkeetä, ku huudetaan "kuole..". ite en huutanu, ku en ollu katsomossa just sillä hetkellä, enkä siis nähny tilannettakaan. eli ei siitä enempään.
mulla oli sama juttu ku anadigillä. oltiin hermeksen fanipäädys tokal erä tauol ja kolmannes eräs vähä aikaa. ku oltiin lähössä sieltä, nii joku (ehkä 22v) äijä, tönäs oikeen voimalla mua (ite oon 15v). sanoin sille jotain ja lähettiin siitä sitte. katottiin viel siitä katsomon vierestä vähä aikaa matsia. vähän ajan päästä joku äijä sano et "menkää ne he#ettiin siitä, tai mä tinttaan" ja oli sellanen ilme päällä et olis varmaan lyönykki.... eli aika törkeetä kyllä sieläki.
No, huomenna taas tiukka peli. mutta uskon et spora vie :)
 

Stomper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Capitals, Liverpool
Viestin lähetti curki
onhan toi kyllä aika törkeetä, ku huudetaan "kuole..". ite en huutanu, ku en ollu katsomossa just sillä hetkellä, enkä siis nähny tilannettakaan. eli ei siitä enempään.
mulla oli sama juttu ku anadigillä. oltiin hermeksen fanipäädys tokal erä tauol ja kolmannes eräs vähä aikaa. ku oltiin lähössä sieltä, nii joku (ehkä 22v) äijä, tönäs oikeen voimalla mua (ite oon 15v). sanoin sille jotain ja lähettiin siitä sitte. katottiin viel siitä katsomon vierestä vähä aikaa matsia. vähän ajan päästä joku äijä sano et "menkää ne he#ettiin siitä, tai mä tinttaan" ja oli sellanen ilme päällä et olis varmaan lyönykki.... eli aika törkeetä kyllä sieläki.
No, huomenna taas tiukka peli. mutta uskon et spora vie :)

Hyvä, että Sport-faneistakin näköjään aika moni on valmis tuomitsemaan omiensa mauttomat huudot... Ikävää puolestaan se, jos Kokkolassa on ollut tyyppejä, jotka eivät osaa käyttäytyä ja tönivät, haastavat tai haistattelevat. Ei kuulu asiaan. Itse ainakin haluan toivottaa vaasalaiset jatkossakin (=perjantaina!!!) tervetulleiksi. Tappio Sportille on tietysti katkera pala ja tietynlaiset "vitun junttila" -tyyppiset provohuudot ärsyttävät joskus, mutta silti häviönkin hetkellä on pidettävä jäitä pipon alla. Jos hävitään, on sekin tehtävä tyylillä. Ja aikuisten on turha kinastella tai rähinöidä teini-ikäisten kanssa. Hävettää tuollainen käytös...
 

Bowman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia, Sport
Fanit suurennuslasin alla

Kaikki tietävät, etteivät ne fanit nyt seuran mukaan ole joko typeryksiä tai pyhimyksiä. On kuitenkin kutkuttavaa raportoida vastapuolen fanien typeriä huutoja tai sopimatonta käytöstä, vaikka hyvin on tiedossa, että omat fanit voivat käyttäytyä ja käyttäytyvätkin aivan samalla tavalla. Sama koskee kotiyleisöjä.

Itsekin syyllistyin tällaiseen kertomalla Uski ja Vesa -paitaisten pienestä törttöilystä. Tein sen täysin tietoisena siitä, että kyseiset kaverukset varmasti ovat erittäin fiksuja, mutta eivät Kokkolassa tutussa ympäristössä ehkä olisi käyttäytyneet kuten Vaasassa. Asiasta oli helppo kertoa, kun selostamani oli totta. Ehkä se ei kuitenkaan olisi ollut tarpeellista.

Tämän ketjun kirjoittelu johtaa tietenkin siihen, että huomisessa ottelussa paikalla olevat Hermes -fanit ovat suurennuslasin alla. On ihan varma, että heidän sopimattomasta käytöksestään ja sopimattomista huudoistaan raportoidaan aivan kuin omat fanijoukot eivät edes kykenisi vastaaviin törkeyksiin. Yhtä varmaa on se, että joku keski-ikäinen tai alaikäinen vaasalainen on provosoinut vieraita tai muuten vieraita on kohdeltu kaltoin. Vastavetona raportoidaan sitten siitä ikäänkuin omaan kotiyleisöön ei millään voisi lukeutua vastaavia ääliöitä.
Tällainen kehä jatkuu. Ns. tavallinen katsoja tai suuri yleisö ei kuitenkaan tiedä tästä yhtään mitään. Onko kyseessä vain jonkinlainen fanieliitin sisäinen kuittailu?

Itse otteluun: Jatkoon meneminen vaatii kolme voittoa. Nyt on vasta kaksi. Ellei Sport tätä muista, niin voipa joutua matkustamaan Kokkolaan ainakin kerran vielä. Ei Hermeksen voitto ole aivan mahdoton, vaikkakaan ei todennäköinen.
 

kakes

Jäsen
Viestin lähetti curki
onhan toi kyllä aika törkeetä, ku huudetaan "kuole..". ite en huutanu, ku en ollu katsomossa just sillä hetkellä, enkä siis nähny tilannettakaan. eli ei siitä enempään.
mulla oli sama juttu ku anadigillä. oltiin hermeksen fanipäädys tokal erä tauol ja kolmannes eräs vähä aikaa. ku oltiin lähössä sieltä, nii joku (ehkä 22v) äijä, tönäs oikeen voimalla mua (ite oon 15v). sanoin sille jotain ja lähettiin siitä sitte. katottiin viel siitä katsomon vierestä vähä aikaa matsia. vähän ajan päästä joku äijä sano et "menkää ne he#ettiin siitä, tai mä tinttaan" ja oli sellanen ilme päällä et olis varmaan lyönykki.... eli aika törkeetä kyllä sieläki.

Yritätkö todistella jotenkin orastavaa miehisyyttäsi tuolla HFC: n päätyyn tulemisellasi lippuinesi. Vai oliko kyseessä vain vedonlyönti? Etkö tiedä että pelin aikana ei HFC: päätyyn ole asiaa kenelläkään vierasjoukkueen fanilla?. Ei varsinkaa RA:n poikaosastolaisella. Kateltiin aika läheltä koko episodi. Järkkäri kehoitti sua ystävällisesti poistumaan omiesi joukkoon ja lähdit siitä kiltisti kavereinesi järkkärisedän edellä pois, eikä kukaan sua töninyt. En tiedä mitä haet perättömillä väitteilläsi, luultavasti vain pisteitä lisää rippikouluun.
 

Bowman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia, Sport
Vastustajan arvostaminen ym

Hannu Aravirta toteaa tämän aamun Hesarin haastattelussa jotenkin siihen tapaan, että täytyy voida tunnustaa, että vastustaja on hyvä ja hankalasti voitettava joukkue. Ei nyt ihan näillä sanoilla, mutta ajatus oli tuo. Näin siis Aravirta puhui Lukosta ja tarkoitti varmaan yleisemminkin, että tuo ajatus täytyy pitää mielessä.

Tällä ajatuksella Sportinkin on lähdettävä illan otteluun, muuten voi käydä heikosti. Hermes on kuitenkin pakkovoiton edessä ja tekee varmasti kaikkensa jatkaakseen kautta.

Sportilla on mielestäni vielä paljon potentiaalia varastossa, se ei ole vielä ollut lähelläkään parasta tasoaan. Toivottavasti pudotuspelit tuovat tuon "oikean" parhaan tason esille.

Aamun lehtien mukaan Fandul pelaa tänään, miten on Joki-Erkkilän laita?
 

kakes

Jäsen
Re: Vastustajan arvostaminen ym

Viestin lähetti Bowman


Sportilla on mielestäni vielä paljon potentiaalia varastossa, se ei ole vielä ollut lähelläkään parasta tasoaan. Toivottavasti pudotuspelit tuovat tuon "oikean" parhaan tason esille.

Aamun lehtien mukaan Fandul pelaa tänään, miten on Joki-Erkkilän laita?

Paska melkein kuoli. Ainakin eilisen tiedon mukaan ei pelaa Aku tällä viikolla. Muutenkin aika toivottomasta tilanteesta lähdetään. Ihmeitä toki on nähty ennenkin. Mutta...katsotaan.

Maalintekijöitä pitää Hermekseltä löytyä, muuten lomille lähdetään tänään lomps. Pakkohan se kauden viimeinen matsi on lähteä paikanpäälle katsomaan.
 

Bowman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia, Sport
Re: Re: Vastustajan arvostaminen ym

Viestin lähetti kakes
Paska melkein kuoli.

Kun pelaaja -oli kotijoukkúeesta tai vastustajan puolelta - jää hetkeksi jäälle makaamaan tai jotenkin vaikeasti raahautuu vaihtoaitioon, on ensimmäinen toive, että tämä ei olisi "oikeasti" loukkaantunut -siis siten, että ei kykene jatkamaan peliä tai joutuu pidemmälle sairauslomalle. Ei niitä vammautumisia toivo vastustajallekaan varmasti kukaan.

Suhtautuminen tapauksiin on kuitenkin sellainen, että aina lähdetään siitä, että vastustaja filmaa, mutta omat eivät. Tästä johtuu sitten se, että ensireaktiot ovat usein aika raakoja. Huudetaan äitiä ja apua. Voidaan huutaa jopa kuollutta, sillä kuolleeltahan pitää näyttää, jos aikoo vasustajalle saada filmaamalla ison jäähyn.
Tällainen huutelu on luultavasti pelkkää ajattelemattomuutta ja kevytmielisyyttä, aivan samantasoista kuin rasistinenkin huutelu, jota esiintyy myönnettiin sitä tai ei. Asianomaiset eivät ymmärrä, miten vakavasta tilanteesta ja asiasta on kyse. Tässä suhteessa -niin väitän -ei ole eroa Sportin tai Hermeksen kannattajilla, eikä monilla muillakaan. Ei kannata hurskastella.

Toivottavasti Joki-Erkkilä pystyy pelaamaan, sillä hän on hyvä ja Hermekselle tärkeä pelaaja. En edelleenkään voi uskoa, että herrasmiespelaaja Fandul olisi tahallisesti yrittänyt vahingoittaa häntä. Tähän viittaa myös se, että lisärangaistuksia ei ole tullut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös