Petturipelaajat - onko heitä ?

  • 8 409
  • 50

XXLshirt#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Drumheller Miners
Arvasin, että tämä aihe herättää keskustelua puolesta ja vastaan mutta se on hyvä, onhan tämä "keskustelupalsta".
Otan kiinni aiheesta vielä sen verran, että monessa tapauksessa seura tekee pelaajasta "petturin". Fanit eivät tiedä mitä tapahtuu niissä pöydissä, joissa neuvotellaan seuraavan kauden palkoista - eivät ainakaan kaikkea. Usein on niin, että seura olettaa oman juniorinsa pysyvän seurassa joka tapauksessa, oli liksa mikä hyvänsä. Hänelle tarjotaan "jotain" ja samaan aikaan neuvotellaan jonkun surkean ulkomaalaisen kanssa tuplapalkoista. Esimerkkejä on mutta olkoon. Jotain kautta palkat tulevat kilpailijoiden korviin ja kun jossain huomataan, että "tuolla on selvästi alipalkattu hyvä pelaaja", niin tietysti hänelle tehdään parempi tarjous. Usein pelaaja tämän jälkeen ottaa yhteyttä oman seuransa pomoon ja viimeistään ennen seuraavaa kautta pyytää kilpailukykyisempää palkkaa. Jos sitä ei tule, niin miksi hän jäisi nuolemaan näppejään fanien iloksi ; he eivät elätä pelaajaa hänen uransa jälkeen vaan hänen on ihan itse tienattava rahansa joiden pitäisi riittää mielellään myös uran jälkeiseen aikaan. On muistettava, että jääkiekkoilijan työura on useimmiten vain n. 15 vuotta, jos sitäkään. Yleensä varsinainen palkanmaksu alkaa vasta 22 vuotiaana ja harva on se pelaaja joka pelaa yli 35 vuotiaaksi.
Sinä aikana pelaajan on tienattava mielummin mahdollisimman PALJON !
Seurauskollisuus on kaunis ja hyvä asia, mutta sen pitäisi olla kahdensuuntaista : myös seuran pitäisi olla uskollinen kasvatilleen tarjoamalla hänelle kilpailukykyisen palkan.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
TM kirjoitti:
Ketäpä se kiinnostaa, kuka siellä kassalla on. Ihan turha verrata. Riksman esim. saattaa tienatakin Jokereissa melkoisen paljon enemmän nyt mitä viime kaudella Ässissä mutta Riksman ei ole Ässien kasvatti joten eipä varmaan petturina pidetä.

Kipeimmin ehkä kirpaisee siirtyminen paikallisvastustajaan. Tästä syystä ehkä yksi Markku Tähtinen on sellaisessa asemassa, että Porissa on tunnettu jopa vahingoniloa Tähtisen ollessa enemmän tai vähemmän telakalla. Riksman oli yksi peruspylväistä menestyskaudella, mutta joka luuli, että Ässät pystyy Riksun pitämään, ei ollut ehkä aivan tilanteen tasalla. Palkkakilpailuilla aiheutettaisiin vain tarvetta uudelle miljoonatulokselle.

Pieni pettymys oli, että esim. AUK oli sorvaillut itsensä Kultaisen Jutan hoiviin pelien ollessa vielä kesken, sitä en kauheasti arvosta. Vai tekivätkö sopparin tosiaan päivässä??
 

julle-jr

Jäsen
Raymond Pearl kirjoitti:
Seurauskollisuudesta on turha puhua enää nykypäivänä, jolloin jokainen pelaaja on ammattilainen. Ennen oli ehkä toisin, kun seuranvaihtoon ei liittynyt perustoimeentuloon liittyviä näkökulmia, vaan vaihto tapahtui puhtaasti tunnesyistä tai paremman menestyksen toivossa (heikommasta seurasta parempaan).
Miksi sitten esimerkiksi Jere Karalahti sanoi taannoin, että ei tule pelaamaan jääkiekkoa missään muussa seurassa kuin IFK:ssa? Tämä siis silloin kun Jere oli potku-uhan alla. Voisi kuvitella, että jossain muussa seurassa pelaaminen olisi auttanut mainitsemaasi perutoimeentuloon, mikäli potkut IFK:sta olisi tullut. Tai onhan se työttömyyskorvauskin tietysti jotain, mutta kai jostain muusta seurasta ainakin hitusen enemmän olisi saanut.
Ja miksi Turo Järvinen ei lähtenyt Sheddenin mukana ilmalaan, vaikka olisi, ainakin huhujen mukaan, saanut parempaa palkkaa ja ollut valmentajan valmis luottopelaaja? Uskoisin, että näissä molemmissa esimerkkitapauksissa on kyse seurauskollisuudesta. Muistaaksen Shedden yritti ottaa myös Lennu Petrelliä mukaansa ilmalaan, mutta totesi jossain haastattelussa jälkeenpäin, että asia on niin, että on pelaajia jotka yksinkertaisesti kuuluvat vain johonkin tiettyyn seuraan. Mielestäni tämä on seurauskollisuutta.
Myönnettäköön lopuksi, että faktaa minulla ei ole näistä Turon ja Lennun kosiskeluista ilmalaan. Muutamasta eri lähteestä kuultuja huhuja kuitenkin.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Nämä jullen esimerkit ovat sellaisia mitä voi vetää joka seuran pelaajista, mutta tietysti isompien seurojen on helpompi pitää omia kasvattejaan kuin pienempien. Esimerkiksi SaiPalla ei ole mitään mahdollisuuksia tuottaa kovin "seurauskollisia" pelaajia. Jos isompi seura oikeasti haluaa jonkun pelaajan, se myös sen saa 90% tapauksista, ellei pienempi seura vedä ihan totaalisesti överiksi yhden pelaajan takia.

Jere on ihan oma erikoistapauksensa ja siinä on tätänykyä kyse enemmänkin pelaajauskollisesta seurasta.
 

julle-jr

Jäsen
tuuski kirjoitti:
Jere on ihan oma erikoistapauksensa ja siinä on tätänykyä kyse enemmänkin pelaajauskollisesta seurasta.
Viittasinkin lähinnä Karalahden lauseeseen, jonka mukaan hän ei missään tapauksessa halua pelata muissa seuroissa. Ja miksi haluaisikaan. Sehän tarkoittaisi sitä, että Jere joutuisi joskus pelaamaan rakastamaansa seuraa vastaan. Toisin sanoen hän joutuisi työnsä puolesta olemaan haitaksi IFK:lle, joka on kuitenkin hänen elämässään epäilemättä hyvinkin tärkeä asia. Tuntuu oudolta, että kukaan muukaan pystyisi vastaavaan toimintaan. Ja vielä sellaisen asian kuin rahan takia.

Edit: tietysti on pelaajia, joille seura ei ole muodostunut yhtä tärkeäksi kuin esim. Karalahdelle tai vaikka Raipelle. Tähän taas saattaa olla monta syytä, vaikkapa se, että pelaaja ei ole missään seurassa saanut tukevaa jalansijaa ja on joutunut elämään kiertolaiselämää. Se ei ole välttämättä pelaajan syy, eikä silloin tietenkään voi puhua mistään petturuudesta. Tuskin kukaan puhuukaan.
 
Viimeksi muokattu:

Jypjyrää:)

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP #44,#82
Marcellus Wallace kirjoitti:
Ei ole tervettä. Eikös urheilun kuulukin herättää suuria tunteita? Jos näin ei ole niin tuotteessa on jokin vika. Ottaen huomioon että olen kolmet yt:t välttänyt komeasti niin ainakin nykyisestä työnantajasta voidaan näin sanoa. Jos olisit jääkiekkoilija niin pitäisin sinua juudaksena.

No hieno homma sulle, että oot yt:t välttänyt. Ehkä työnantajasi arvostaa sinua oikeasti. Kyllä urheilun pitää herättää tunteita, mutta järki niissä tunteissakin. Minä jos olisin jääkiekkoilija niin pitäisin itseäni fiksuna jos vaihtaisin seuraa 50% palkankorotuksen takia. Jääkiekkoilijan ura ei kuitenkaan mitenkään hirveän pitkä ole ja leipää ois tienattava sinä aikana mahdollisimman paljon. Ja jos olisin jääkiekkoilija niin kiinnostaisiko minua se että sinä pitäisit minua juudaksena vai se että minulle napsahtaa tilille 20000-30000€ lisää fyrkkaa. Kyl sinäkin tuon rahan ottaisit kiekkoilijana:)
 
Suosikkijoukkue
Uus-natsit
Minun tapauksessani oli kyse suuremmasta summasta ja vaikken olekaan ollut kyseisen työnantajan palveluksessa 5-vuotiaasta lähtien en silti vaihtanut firmaa joten luulisin että sama pätee vaikka olisinkin jääkiekkoilija. Enkä usko että jääkiekkoilijan tapauksessa pystyisin antamaan samanlaista panosta joukkueelle jota olen koko siihen astisen elämäni ajan vihaamaan, vain sen takia että kyseinen pulju maksaisikin lievästi parempaa korvausta. Ei sillä että pitäisin Nimeltä Mainitsematonta juudaksena, huorana tai kusipäänä, sanoin vain oman mielipiteeni asiaan ja kunnioitan myös hänen ratkaisuaan.
 

XXLshirt#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Drumheller Miners
Marcellus Wallace kirjoitti:
Minun tapauksessani oli kyse suuremmasta summasta ja vaikken olekaan ollut kyseisen työnantajan palveluksessa 5-vuotiaasta lähtien en silti vaihtanut firmaa joten luulisin että sama pätee vaikka olisinkin jääkiekkoilija. Enkä usko että jääkiekkoilijan tapauksessa pystyisin antamaan samanlaista panosta joukkueelle jota olen koko siihen astisen elämäni ajan vihaamaan, vain sen takia että kyseinen pulju maksaisikin lievästi parempaa korvausta. Ei sillä että pitäisin Nimeltä Mainitsematonta juudaksena, huorana tai kusipäänä, sanoin vain oman mielipiteeni asiaan ja kunnioitan myös hänen ratkaisuaan.

Nämä seuranvaihto/petturijutut saavat joskus lähes koomisia piirteitä. Tuossa edellä Marcellus W. kirjoitti (vapaasti kääntäen) pelaajien elämänpituisesta vihasta paikalliskilpailijoita kohtaan. MW ei varmasti TUNNE pelaajia ? Oikeasti paikalliskamppailut sytyttävät pelaajissa korkeampia tunteita, mutta siviilissä eri seurojen pelaajat voivat olla parhaimpia kaveruksia. Esim. Hirson tapauksessa fanit käyvät "hurjina" mutta Hirson ystäväpiiri ei ole vaihtunut : samojen HIFK-kavereiden kanssa hengailee kun ennenkin. Pelaajat TIETÄVÄT mistä on kyse, sillä he voivat olla itse saman asian edessä kenties jo ensi keväänä. "Ei mitään henkilökohtaista - business on businesta" :)
 
Suosikkijoukkue
Uus-natsit
En vihasta paikalliskilpailijoita kohtaan (lue: pelaajia) vaan vihollisorganisaatiota. Käsi sydämellä en voi kuvitella sellaista rahasummaa joka saisi minut kääntymään pellediggariksi. Siis aidoksi pelleksi joka kokisi onnistumisen ja ilon tunteita narrien menestyksestä. Tottakai rahasta voisin tonttulakin vetää päähän ja polakin paidan niskaan, mutta tuskin aidoista tunteista olisi kyse. Tätä lähinnä ajoin takaa. Narrifanithan jatkuvasti jaksavat toitottaa "suuresta jokerisydämestä", mikä se sitten lieneekin kun otteluketjuja lukiessa puolen vuoden takainen HIFK-ikonikin saa osakseen ottomaista suitsutusta. Pitäkää tunkkinne ja nimeltä mainitsemattomanne.
 

EDDIE C

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi (sympatiat Ruotsille)
Marcellus Wallace kirjoitti:
En vihasta paikalliskilpailijoita kohtaan (lue: pelaajia) vaan vihollisorganisaatiota. Käsi sydämellä en voi kuvitella sellaista rahasummaa joka saisi minut kääntymään pellediggariksi. Siis aidoksi pelleksi joka kokisi onnistumisen ja ilon tunteita narrien menestyksestä. Tottakai rahasta voisin tonttulakin vetää päähän ja polakin paidan niskaan, mutta tuskin aidoista tunteista olisi kyse. Tätä lähinnä ajoin takaa. Narrifanithan jatkuvasti jaksavat toitottaa "suuresta jokerisydämestä", mikä se sitten lieneekin kun otteluketjuja lukiessa puolen vuoden takainen HIFK-ikonikin saa osakseen ottomaista suitsutusta. Pitäkää tunkkinne ja nimeltä mainitsemattomanne.


Tietenkään fanittamaansa joukkuetta ei voi muuttaa rahasta. Sehän olisi sama kuin yrittäisi muuttaa vaikka musiikkimakuaan rahasta, tai maksusta tykätä naapurin kakarasta enemmän kuin omasta lapsestaan.
Voisinhan minäkin tatuoida vaikka varpusen naamaani jos tarpeeksi maksettaisiin, mutta ei se minusta jullia tekisi.

edit. tämä "nimeltä mainitsematon" kelpaisi teille takaisin koska tahansa, samoin kuin eräs pelaaja jota "ei ole olemassa".
 
Viimeksi muokattu:

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
EDDIE C kirjoitti:
Tietenkään fanittamaansa joukkuetta ei voi muuttaa rahasta. Sehän olisi sama kuin yrittäisi muuttaa vaikka musiikkimakuaan rahasta

Näinhän se menee, mutta turha selittää läskineekerille järkeä, kun fanittamisen ja ammatin harjoittamisen eron ymmärtäminen(varsinkin ammattilaisurheilijan kohdalla) näyttää olevan sille ylivoimaista. Tiki10 ja Q ovat saaneet palstalle uuden kaverin ja naapuri kiittää jo nyt viihteestä.
 
Viimeksi muokattu:

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Kimin tapauksessa on kyse vain ja ainoastaan siitä, että IFK hylkäsi hänet, ei siitä, että hän olisi hylännyt IFK:n. Tämän seikan takia en voi ymmärtää miksi IFK-miehet toitottavat petturista. TE (lue: HIFK) kusitte Hirson niskaan!

Jos puhutaan siitä, että miksi ME Jokeri-kannattajat suitsutamme Hirsoa, niin syy on yksinkertainen: Kimi näyttää pelaavan tällä hetkellä kaikkensa antaen Jokereiden puolesta, sen seuran, joka on meille tärkeä. Emme mekään ole kusemassa Ströban päälle, kun herra meni Kerhoon, meillä ei ollut tilaa ja that's it!

On turhaa ja täysin naurettavaa toitottaa mistään Juudaksista yms, kun itse sellaiseksi pakotettu. Asian laita muuttuu hieman, kun pelaaja vaihtaa seuraa omasta tahdostaan. Silloinkin on kyse tästä tässä ketjussa monesti mainitusta ammatinharjoittamisesta, joka on täysin luonnollinen tie pelaajalle.
 

d2uce

Jäsen
XXLshirt#3 kirjoitti:
Esim. Hirson tapauksessa fanit käyvät "hurjina" mutta Hirson ystäväpiiri ei ole vaihtunut : samojen HIFK-kavereiden kanssa hengailee kun ennenkin. Pelaajat TIETÄVÄT mistä on kyse, sillä he voivat olla itse saman asian edessä kenties jo ensi keväänä. "Ei mitään henkilökohtaista - business on businesta" :)

Ihan off-topiccina, mutta menkööt:

Mietin jo ennen kauden alkua, että miten mahtaa Jeren ja Kimin kimppakyytien nyt käydä. Onko jollain tietoa siitä, että hakeeko Jere Kimin paikalliskamppailuihin mukaan, vai menevätkö pelurit visusti eri kyydeillä?
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Raibe kirjoitti:
Jos puhutaan siitä, että miksi ME Jokeri-kannattajat suitsutamme Hirsoa, niin syy on yksinkertainen: Kimi näyttää pelaavan tällä hetkellä kaikkensa antaen Jokereiden puolesta, sen seuran, joka on meille tärkeä.

Ja tuon lisäksi kyllä jokaisessa Hirson tekemässä jokerimaalissa on myös extralataus: kuittaus fanaattisimmille juudasvouhottajlle. Eivät ehkä myönnä Hirson jokerimaalien kyrpivän, mutta vituttaa se niitä kuitenkin. Ja mitäpä paikallistaistot olisivat ilman pientä vahingoniloa. On vain viihteen kannalta hyvä, jos jotkut naapurista ovat tekemässä Hirsosta superpetturia.

Eipä silti, kyllähän se vituttaisi armottomasti, jos joku Selänteen tasoinen pelaaja valitsisi SM-liigassa Jokerien sijasta Hifkin, mutta ei se vitutus silti miksikään vihaksi tai edes antipatiaksi muuttuisi ko. pelaajaa kohtaan. Hirson tasoisen hyvän peruspelaajan naapuriin siirto ei millään vituttaisi niinkään paljoa, vaikka kyseessä olisi "syntymäjokeri" ja pelaisi vihollisseurassa superkauden.

Hirsotapaus myös muistuttaa siitä, miksi en laske itseäni varsinaiseksi faniksi, vaan kannattajaksi. Tunteella kiehuminen matseissa ja jälkilöylyissä on enemmän kuin OK. Haen itsekin tarkoituksella äärifiiliksiä lätkäkauden aikana(usein hölmöilyyn asti), mutta miksikään arkielämää hallitsevaksi ihastukseksi ei urheiluseuran(ja varsinkaan yksittäisten pelaajien) kannatus ole koskaan noussut, eikä tule nousemaan. Ja vielä vähemmän kiinnostaa aidosti ja patologisesti vihata jotain vihollisseuraa urheilussa. (Maajoukkueen arvoturnaukset ovat sitten vähän toinen juttu, koska sekoitan niiden seuraamiseen tahalleen nationalismia.)
 
Viimeksi muokattu:

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Raibe kirjoitti:
Kimin tapauksessa on kyse vain ja ainoastaan siitä, että IFK hylkäsi hänet, ei siitä, että hän olisi hylännyt IFK:n. Tämän seikan takia en voi ymmärtää miksi IFK-miehet toitottavat petturista. TE (lue: HIFK) kusitte Hirson niskaan!

Uuh, mikä steitmentti. HIFK:n hylkäämisestä on ainoastaan Kimin sana. Ja mulla on tunne, että Kimi puhuu paskaa, sen verran epäröiden se itsekin on noita lausuntojaan antanut.Kannattaa huomioida Sheddenin päälle pistämä myyntiruletti ja uhkaukset ja tähän sakkiin Kimikin kuului. Kaverin selkäranka vain katkesi kun Pentti-setä teki likaisen työn. Tai ei se ehkä katkennut, mutta kun Shedden päätti jo loppuvuodesta siirtyä narrileiriin, Kimi päätti mennä (erittäin tod.näk. Sheddenin pyynnöstä) perässä. Kimi vain julkisesti legitimoi siirtonsa puhumalla puolipaskaa HIFK:n johdosta ja esittämällä puhdasta pulmusta. Se teki kimistä hiiren mun silmissä.

Noh, mua ei harmita vaikka Kimi tekisi Sm-liigan ennätykset kaikilla osa-alueilla ja olisi dominoiva NHL:n superstara 50-vuotiaaksi, sillä jääkiekko on lopulta viihdettä, jota tarjoaa meille puupäät polvihousuissa, ja elämässä on niiin paljon muitakin murheita kuin joku kumista laattaa takova ex-HIFK. Kimi harjoittaa ammattiaan ja Kimejä tulee ja menee.

Tottakai pitää mesota oman seuransa puolesta leikillään tai puolitosissaan, sillä muutenhan olisi ihan sama minkä paidan sitä pukisi päälle hallille mennessään tai halleille mennessään. Jos Kokoomuksen Katainen vaihtaisi kommarileiriin, niin todennäköistähän olisi että Ben ja Kimmo menisi sille viemään kukkia ja kokoomuksen äänestäjät antaisivat ehkä symppisääniä hienolle miehelle.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Uus-natsit
Panzerfaust kirjoitti:
..turha selittää läskineekerille järkeä...
Hirsotapaus myös muistuttaa siitä, miksi en laske itseäni varsinaiseksi faniksi, vaan kannattajaksi. Tunteella kiehuminen matseissa ja jälkilöylyissä on enemmän kuin OK. Haen itsekin tarkoituksella äärifiiliksiä lätkäkauden aikana(usein hölmöilyyn asti), mutta miksikään arkielämää hallitsevaksi ihastukseksi ei urheiluseuran(ja varsinkaan yksittäisten pelaajien) kannatus ole koskaan noussut, eikä tule nousemaan. Ja vielä vähemmän kiinnostaa aidosti ja patologisesti vihata jotain vihollisseuraa urheilussa. (Maajoukkueen arvoturnaukset ovat sitten vähän toinen juttu, koska sekoitan niiden seuraamiseen tahalleen nationalismia.)

Aika mielenkiintoista settiä itä-helsinkiläiseltä uusnatsilta ruveta avautumaan mistään järjellä valistamisesta kun seuraavassa tekstissä itse epäsuorasti myönnät käyväsi peleissä hakemassa äärifiiliksiä ja tekemässä typeryyksiä. Mikä onkaan helpompaa entiselle koulukiusatulle kun riehua sielunveljien kanssa kahden promillen keskikaljahumalassa steissillä leijonakorut kaulassa.
Toisin kuin vajavaisella sisälukutaidollasi teksteistäni tulkitsit, niin totesin kunnioittavani nimeltä mainitsemattoman päätöstä, vaikka itse olisin toiminut kyseisessä tilanteessa toisin.
Kaikesta huolimatta olen iloinen että voin tarjota sinulle viihdettä. "Mä haluun viihdyttää, sua kiihdyttää, tehdä sitä milloin vaan."
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Marcellus Wallace kirjoitti:
Aika mielenkiintoista settiä itä-helsinkiläiseltä uusnatsilta

Käykö Marcellus nyt vähän turhan kovilla kierroksilla?

Kuten jo monta kertaa tässäkin ketjussa todettu, itse omalla toiminnallanne Hirsonne menetitte. Ei kukaan ala katsomaan kuinka on monta vuotta halveksittu ja vihattu omiensa keskuudessa. Ei, vaikka olisi kuinka brändi-henkinen juippi. Te fanit/kannattajat tässä suurimpia takinkääntäjiä olette.

Bismarck kirjoitti:
HIFK:n hylkäämisestä on ainoastaan Kimin sana.

Entäs sitten te kannattajat? Lisää aiheesta löytynee Hirsoa käsittelevästä ketjusta, jossa häntä ei kaivattu IFK:hon. Siis ennen kuin Shedden tuli taloon.
 
Viimeksi muokattu:

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Marcellus Wallace kirjoitti:
Aika mielenkiintoista settiä itä-helsinkiläiseltä uusnatsilta...
Kaikesta huolimatta olen iloinen että voin tarjota sinulle viihdettä. "Mä haluun viihdyttää, sua kiihdyttää, tehdä sitä milloin vaan."

Hyvin olet nickisi valinnut. Mitä tulee itä-helsinkiläisyyteen tai uusnatsiuteen, niin pahasti hakotiellä olet, mutta UGH vaan täältäkin sekä jaksamista sinne avohoitoon. Mukava myös kuulla, että hovinarrin rooli kelpaa sulle.
 
Suosikkijoukkue
Uus-natsit
Olen tummahipiäinen persoona ja ylpeä siitä. Koska keskustelu akselilla pohjois-vantaa/itä-helsinki vs Kultahammasrannikko vajosi juuri niin alas kuin arvelinkin, taidan lähteä veljien kanssa yhtymään valkoisiin impiin koriskentälle poltellen crack-piippua ja luukuttaen 50centiä varastettujen autojen sterkoista. Yo.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Bismarck kirjoitti:
Uuh, mikä steitmentti. HIFK:n hylkäämisestä on ainoastaan Kimin sana.

Uuh, sulla on tunne ja mulla on tieto, ei siitä sen enempää. IFK omalla toiminnallaan ulosti Kimin. Mä en usko, että Kimi palaa enää koskaan The Pentin aikana punanuttuun, aika Pentin jälkeen voi olla toine juttu.
 

julle-jr

Jäsen
Raibe kirjoitti:
Uuh, sulla on tunne ja mulla on tieto, ei siitä sen enempää. IFK omalla toiminnallaan ulosti Kimin. Mä en usko, että Kimi palaa enää koskaan The Pentin aikana punanuttuun, aika Pentin jälkeen voi olla toine juttu.
Toivottavasti siinä tapauksessa Pentti jatkaa HIFK:ssa maailman loppuun asti. Ei Hirsoa enää takaisin, kiitos. Olkoonpa kuinka maaginen tahansa. Voitot, joissa Hirso olisi pääarkkitehtina eivät tuntuisi kuitenkaan miltään, joten mitä iloa kaverista edes olisi HIFK-faneille?. Narri mikä narri.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Raibe kirjoitti:
Uuh, sulla on tunne ja mulla on tieto, ei siitä sen enempää. IFK omalla toiminnallaan ulosti Kimin. Mä en usko, että Kimi palaa enää koskaan The Pentin aikana punanuttuun, aika Pentin jälkeen voi olla toine juttu.
Mä luotan hoksottimiini, sä seuraat pillipiiparia. Ei siitä se enempää.

Grainger, jatkoaika ei ole mikään todellisen mielipiteen lähde,
 

Nocturnal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kysymys on sinänsä melko hankala. Tottakai täytyy ymmärtää että raha ratkaisee mutta näin kannattajan näkökulmasta on tietenkin hienoa että siinä omassa joukkueessa on jotain pysyvää ja joitakin pysyviä hahmoja. Ei ehkä pidä ajatella poismuuttajia pettureina, vaan antaa sitäkin enemmän arvostusta niille ikihahmoille jotka ovat ja pysyvät.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
kosh kirjoitti:
Kerrotko vielä meille Seiskaa lukemattomille, mitä siellä sanottiin? Tai jos menee liian offtopic, niin pistä vaikka yyvee.
300-350k oli Berg, Jere 220-250, Hurme muistaakseni 200, Ojanen 177, Nurminen 140, Jortikka 162, Raipe 53. Ehdottomasti parhaat naurut kirvoitti Sami Helenius, 121k.

Saa korjata jos ylläolevista joku meni väärin, ulkomuistista heitetty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös