Petteri Nokelainen

  • 58 720
  • 313

Tupen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä, Saipa, sympatiat HIFK:lle
eagle kirjoitti:
Ei Blues saisi mitään korvauksista, jos Nokelainen nyt lähtisi. Ainakaan vanhassa sopimuksessa olisi saanut ja tuskin on tältä osin muuttunut.

Kiekoton kirjoitti:
Eiköhän ne mene Bluesille kokonaan. Liigan sisäisissä siirroissahan on jo kasvattaja-korvausjärjestelmä, jossa pelaajan varauskierros otetaan huomioon.

diego kirjoitti:
Taitaa tulla koko potti Lappeenrantaan jos näin käy. Toivottavasti Nokelainen siirtyy, sillä Saipa on kasvattajana sijoittamansa eurot ansainnut, ja nyt lähtiessä ymmärtääkseni kaikki Saipalle.

Tämä taitaa tämä siirtokorvaushomma olla ihan kaikkineen niin sekava että kuka tästä mitään edes loppujen lopuksi tietää? Tässäkin on jo parit vaihdoehdot ihan selkeästi sille mitä rahoille käy.
Oikein mainio juttu että saivat nyt tuon sopimuksen valmiiksi. Kyllä Saipalle raha varmasti kelpaa jos sellaista tulossa olisi.
Sitä jo tuolla bluesin ketjussa ihmettelinkin että mites se nokelaisen armeija? Jääkö se käymättä vai mitä ihmettä?
Ja eikös sen Nokelaisen pitänyt mennä asustelemaan omin nokkineen NYI:n toiveesta tuonne pääkaupunkiseudulle? Ilmeisen lyhyt visiitti riitti jos nyt jo haluavat Noksun sinne valtameren taakse?
 

Hevonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Varmaa tietoa intistä ei ole, mutta tietojeni mukaan polvi ei ole ns "kunnossa" ja onhan näitä huippukiekkoilijoita aikaisemminkin armahdettu intistä(mm.T.Ruutu & co). Toisaalta polvi on shittiä, kannattaneeko lähteä pelaamaan se 82 peliä ylhäällä, jota on ilmeisesti tarjottu...Interesting, itse toivon vielä yhtä viiva kahta kautta Suomessa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En kyllä usko, että Noksu siirtyy P-Amerikkaan vielä ensisyksynä. En jotenkin jaksa uskoa, että hänelle vielä olisi siellä käyttöä. AHL tietysti oma juttunsa, jonne Nokelainen varmasti ensiksi joutuukin. Mies on kuitenkin sen verran nuori vielä ja SM-liigassakin suht kokematon, että uran kannalta fiksuinta olisi pelata Suomessa ainakin ensi vuosi. SaiPalaisittain tietysti Noksun siirtyminen rapakon taakse olisi mieluisaa, tilanteen huomioon ottaen.

Armeija sitten myös oma asiansa sopassa. Se kannattaisi hoitaa pois alta, jos nyt on hoitaakseen.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Siis NHL antaa porrastetusti rahoja sen mukaan milloin varattu. Ensimmäisen kierroksen varauksista enemmän, jne. Uusi sopimus nosti näiden jälkikierrosten kavereiden korvausta seuroille. Kuitenkin homma toimii niin että korvausta maksetaan sen mukaan missä kaveri on pelannut kautensa, eikä sen mukaan missä pelaaja on sopimuksen alla. Nämä tosin siis siitä yhdestä isosta potista ja osa ainakin vasta joskus ensi kesänä. Tämä siis olettaen että nyt lähtisi Noksu.
 

scholl

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Armeija sitten myös oma asiansa sopassa. Se kannattaisi hoitaa pois alta, jos nyt on hoitaakseen.

Uuden systeemin mukaan ammattiurheilijoille kai tarjotaan mahdollisuutta suorittaa armeija osissa kesäisin. On sen verran paljon maailmalla noita, joilla homma on nimittäin hoitamatta niin armeijakin on sitten päättänyt muuttaa toimintatapansa. Raha on nimittäin tullut sen verran paljon kuvioihin mukaan, että kun on kyse pelaajista, jotka pyrkivät mahdollisimman nuorena maksimoimaan tulonsa ja näin ollen vaikuttamaan uran jälkeiseen taloudelliseen asemaansa niin se menee heillä sitten usein armeijan edelle. Siis jos tarjous tulee eteen niin monikaan ei malta hyvästä ammattilaissopimuksesta kieltäytyä. Ja toisaalta kun armeijan harmaisiin tulee astua käytännössä viimeistään 28 vuotiaana, jolloin ura on vielä kesken niin tulee tällainen ristiriitatilanne eteen.

Jos en ihan väärässä ole niin muistelisin, että kun olin lukiossa, joutui Hantta Virta palaamaan NHL:stä juuri suorittamatta olleen armeijan takia SM-liigaan, vaikka änäristä olisi jatkosopimusta tarjottu ja hänhän ei sitten koskaan rapakon taakse palannut.
 

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
scholl kirjoitti:
Hantta Virta palaamaan NHL:stä juuri suorittamatta olleen armeijan takia SM-liigaan, vaikka änäristä olisi jatkosopimusta tarjottu ja hänhän ei sitten koskaan rapakon taakse palannut.
Juuri näin. Tarjouksia kyllä tuli vielä myöhemminkin.

Mutta itse otsikon pelaajasta. Ainakin muutama kautta sitten TPS jäi nuolemaan näppejään esim. Pärssisen ja Hagmanin kanssa korvausten mentyä edellisen kauden seuralle. Tietääkseni tuota ei ole muutettu. (tosin olen kuulemma joskus ollut väärässä:)
 

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ted Raikas kirjoitti:
En kyllä usko, että Noksu siirtyy P-Amerikkaan vielä ensisyksynä. En jotenkin jaksa uskoa, että hänelle vielä olisi siellä käyttöä. AHL tietysti oma juttunsa, jonne Nokelainen varmasti ensiksi joutuukin. Mies on kuitenkin sen verran nuori vielä ja SM-liigassakin suht kokematon, että uran kannalta fiksuinta olisi pelata Suomessa ainakin ensi vuosi. SaiPalaisittain tietysti Noksun siirtyminen rapakon taakse olisi mieluisaa, tilanteen huomioon ottaen.

Noinhan se olisi myös ollut erään entisen jokerisentterin kohdalla, mutta niinpä hänkin vain kokoonpanosta häipyi. Siirtokorvaukset menisivät ainakin vanhan systeemin mukaan Saipalle. Eikös näin käynyt muutama vuosi sitten, kun TPS menetti Hagmanin ja Pärssisen NHL:ään niin korvaukset maksettiin edellisen kauden seuroihin.


Ted Raikas kirjoitti:
Armeija sitten myös oma asiansa sopassa. Se kannattaisi hoitaa pois alta, jos nyt on hoitaakseen.

Olenko väärässä, mutta minulla on sellainen kuva, ettei esim. Tuomo Ruutu ja Olli Jokinen ole suorittanut palvelusta. Tuskinpa tulevat koskaan suorittamankaan.
 

Joni91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Minä ainakin toivon,että Nokelainen lähtisi jo tänä vuonna,vaikka asiaa ei varmaan vielä ole edustujoukkueeseen.Farmissa hän tottuisi Amerikkalaiseen pelitapaan.

Saipanhan ne korvaukset Nokelaisesta pitäisi saada,koska hän on oma kasvatti.
 

Hevonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mun käsittääkseni paikkaa ylhäällä tarjotaan, ei farmia. Milloinkohan Lappeenrannassa aletaan arvostamaan tätä huippulupausta? Ne on erimiehiä, jotka koluaa 5vuotta farmeja!
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Joni91 kirjoitti:
No kiitos selvennuksestä,hyvä vain jos saisi heti paikan ylhäältä.
Aivan varmasti joutuu hakemaan vauhtia farmista, miehellehän tulee 2-suuntainen sopimus joka tapauksessa jos/kun rapakon taa siirtyy. Kyllä Islesin hyökkäys on sen verran kova ettei Noksun ole mitään järkeä istua penkillä ja pelata normaalioloissa se 3-6 minuuttia nelosketjussa ja välillä syödä sky boxissa popkornia. Mielummin reilusti vastuuta farmissa tai Suomessa. Muutenkin tuntuu että uein kannattaisi jäädä vielä vuodeksi, toimikoot nyt esim Bergenheim ja Filppula esimerkkeinä. Tai ei kai kukaan usko Filppulan pelaavan "ylhäällä" Detroitissa tällä kaudella?
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Hevonen kirjoitti:
Mun käsittääkseni paikkaa ylhäällä tarjotaan, ei farmia. Milloinkohan Lappeenrannassa aletaan arvostamaan tätä huippulupausta? Ne on erimiehiä, jotka koluaa 5vuotta farmeja!

Eipä niitä paikkoja noin vain automaattisesti jaella, oli se varausnumero sitten miten korkea tahansa. Kyllä siellä farmipelejä on kertynyt kovemmillekin pelimiehille kuin Petteri Nokelainen.

Mikäli sopimusta tarjotaan niin loppu on Nokelaisesta kiinni. Harjoitusleirillä on lyötävä luu kurkkuun samasta pelipaikasta kilpaileville. Itse kuitenkin uskon, että Nokelainen voisi hyvinkin pystyä pelaamaan koko kauden NHL:ssä jonkin sortin energiaketjussa. Se onkin sitten ihan eri juttu onko tästä Nokelaiselle itselleen mitään hyötyä. AHL:ssä sitä peliaikaa ja etenkin kiekollista vastuuta tulisi kuitenkin ihan toiseen malliin.

Itse olen edelleen sitä mieltä, että Nokelaisen kannattaa pelata vähintään yksi kausi SM-liigassa ennen NHL-yritystä. Siitäkin huolimatta, että kaveri valitsi sen kaikkein hirveimmän vaihtoehdon...
 

Joni91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
aHab kirjoitti:
Itse kuitenkin uskon, että Nokelainen voisi hyvinkin pystyä pelaamaan koko kauden NHL:ssä jonkin sortin energiaketjussa. Se onkin sitten ihan eri juttu onko tästä Nokelaiselle itselleen mitään hyötyä

Totuus on,että Nokelaisesta tulee yksi suurimpia tulevaisuuden suurimpia suomalaisia nhl pelaajia tulevaisuudessa.Jos Nokelainen menisi ensi kaudella pelaamaan Islesin nelosketjuun,niin eihän Nokelle olisi siintä mitään hyötyä.Farmissa taas tietysti tulisi enemmän vastuuta ja sehän taitaa sittenkin olla paras paikka Nokelaiselle ainakin aluksi.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hevonen kirjoitti:
Milloinkohan Lappeenrannassa aletaan arvostamaan tätä huippulupausta? Ne on erimiehiä, jotka koluaa 5vuotta farmeja!
Milloinkohan arvon Hevonen tunnustaisi, että AHL on erittäin hyvä kasvupaikka pelaajille (lahjakkaillekin) ja oiva keino totuttautua P-Amerikkalaiseen pelitapaan? Kyllä siellä Niemisenkin kaltaiset sittemmin Stanley Cupin voittaneet ovat pelailleet.

Nöyryys on hyvä asia rapakon takana. Kukkoilevat europojut lähetetään nopeasti takaisin, jos ei farmissa pelailu maita.

Ei tässä ole kyse Nokelaiseen kohdistuvasta arvostuksen puutteesta, vaan ihan puhtaasta realismista.

Tietysti ymmärrettävää (kai), että sinä Noksun hyvänä frendinä otat nokkiisi kaikesta pienestä arvostelusta...
 

Hevonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ajattelin vain jakaa tämän tiedon, että Nokelaiselle on tarjottu paikkaa ylhäällä. Itsekin veikkasin AHL kautta/kausia, etenkin loukkaantumisten vuoksi. Tottakai peliesitykset ratkaisevat pelipaikan, mutta tietojeni mukaan lähtökohtaisesti on puhuttu NHL:ssä pelaamisesta. Siinä on vissi ero siihen, että tarjotaan alun alkaen AHLää ja satunnaisia näyttöpaikkoja ylhäällä. Tiedän varsin hyvin AHL arvon, mutta oikeasti kyllä Nokelaisella on sen verran kova drafti numero, että Isleskin haluaa hänet ylös. Ville Nieminen on kaukana Nokelaisen prospect tasosta vaikka pelimies(jonkun) mielestä onkin. Jos kukkoilevalla europojalla viittaat Nokelaiseen niin olet totaalisen väärässä. Mulla on täysin päinvastainen kuva miehestä. Eikä kyse varmasti ole hänen halustaan pelata ylhäällä/alhaalla.

Niin, ja minä en henk.koht tunne herraa.
 

Aatu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kisakenttä Oy
Kertokaahan nyt asiaan perhtyneet, että miten tämän änärin ja IIHF:n uus soppari käytännössä toimii. Siis jos Noksu nyt päättääkin lähteä jo ensi kaudeksi Long Island:lle, niin kenelle ne ns. kasvattajakorvaukset tulevat? Siis kääriikö Blues kaiken hillon vaiko kenties SaiPa, koska Noksu pelasi viime kaudella SaiPassa. Vai meneekö ne jonkinsortin jakoon? Allekirjoittaneella ei meinaa ole mitn hajua kyseisen sopimuksen kulusta.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Hevonen kirjoitti:
Ajattelin vain jakaa tämän tiedon, että Nokelaiselle on tarjottu paikkaa ylhäällä. Itsekin veikkasin AHL kautta/kausia, etenkin loukkaantumisten vuoksi. Tottakai peliesitykset ratkaisevat pelipaikan, mutta tietojeni mukaan lähtökohtaisesti on puhuttu NHL:ssä pelaamisesta. Siinä on vissi ero siihen, että tarjotaan alun alkaen AHLää ja satunnaisia näyttöpaikkoja ylhäällä.

No mikäs joukkue AHL:llä näitä nuoria lupauksia houkuttelisi...?

Kun noita sopimuksia käydään ehdottelemaan nuorille lupauksille niin luonnollisesti siellä kylvetään kirjainyhdistelmää NHL joka lauseeseen. Islanders ei kuitenkaan pitkässä juoksussa hyödy siitä, että Nokelainen pelaisi hajavaihtoja nelosketjussa koko kauden. Mikäli peliesitykset harjoitusleirillä ja sitten alkukaudesta eivät osoita Nokelaisen kykenevän isompaan rooliin niin ei siinä paljon varausnumeroja katsella kun käteen lyödään bussilippu kohti farmiseuraa...
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Tore#82 kirjoitti:
Kertokaahan nyt asiaan perhtyneet, että miten tämän änärin ja IIHF:n uus soppari käytännössä toimii. Siis jos Noksu nyt päättääkin lähteä jo ensi kaudeksi Long Island:lle, niin kenelle ne ns. kasvattajakorvaukset tulevat? Siis kääriikö Blues kaiken hillon vaiko kenties SaiPa, koska Noksu pelasi viime kaudella SaiPassa. Vai meneekö ne jonkinsortin jakoon? Allekirjoittaneella ei meinaa ole mitn hajua kyseisen sopimuksen kulusta.

No en nyt ole perehtynyt asiaan hirveästi, mutta eiköhän korvaus tule kokonaisuudessaan Lappeenrantaan, ainakin jos Petteri lähtee nyt samantien. Jos Lähtö tapahtuu ensi kauden jälkeen, Blues saa korkeintaan 50% korvauksista. Jotenkin näin se on ollut ennen, eikä tuskin muuttunut radikaalisti kasvattajaseuran etujen suhteen. Näin siis arvelisin.

Mutta se minua kiinnostaa, voiko Nokelainen ylipäätään pelata muualla kuin ylhäällä, sillä ainakin jossain vaiheessa tilannehan taisi olla se, että alle 20-vuotiaat eivät voineet pelata farmissa. Petterihän täyttää alkuvuodesta tuon 20, joten sekin voi olla että kauden aikana täytettävä 20v riittää. Mutta kertokaa joku viisaampi, olenko aivan hukassa (ei välttämättä mikään yllätys) tuon 20v jutun kanssa?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tore#82 kirjoitti:
Kertokaahan nyt asiaan perhtyneet, että miten tämän änärin ja IIHF:n uus soppari käytännössä toimii. Siis jos Noksu nyt päättääkin lähteä jo ensi kaudeksi Long Island:lle, niin kenelle ne ns. kasvattajakorvaukset tulevat? Siis kääriikö Blues kaiken hillon vaiko kenties SaiPa, koska Noksu pelasi viime kaudella SaiPassa. Vai meneekö ne jonkinsortin jakoon? Allekirjoittaneella ei meinaa ole mitn hajua kyseisen sopimuksen kulusta.


Varmaa tietoa ei kai ole juuri kellään. Edellisen sopimusmallin mukaanhan kaikki rahat olisivat tulleet SaiPalle, mutta tässä uudessa voi ihan yhtä hyvin olla pykälä jonka mukaan ne maksetaan vain nykyiselle seuralle. Tiedä häntä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Juhaht kirjoitti:
Varmaa tietoa ei kai ole juuri kellään. Edellisen sopimusmallin mukaanhan kaikki rahat olisivat tulleet SaiPalle, mutta tässä uudessa voi ihan yhtä hyvin olla pykälä jonka mukaan ne maksetaan vain nykyiselle seuralle. Tiedä häntä.

Kyllä mun käsitys on että rahat tulevat Bluesille koska Blues on se seura jonka sopimuksen alaisen pelaajan NHL-veisi. Blues on se joka kärsii menetyksen rosterissaan, ei Saipa.

Tämä on kuitenkin vain minun mutuani, ei varmaa faktatietoa.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
demitra kirjoitti:
Olenko väärässä, mutta minulla on sellainen kuva, ettei esim. Tuomo Ruutu ja Olli Jokinen ole suorittanut palvelusta. Tuskinpa tulevat koskaan suorittamankaan.

Tuomolla on näin ulkopuolisena vähän huvittava syy, taitaa olla ihan oikea lääkärinlausuntokin: Polvet paskana.

Käytännössä ei vaikuta luistelemiseen, fillarointiin yms, mutta juokseminen ei onnistu kuin lyhyitä matkoja.

Muistin varassa tässäkin asiassa liikkeellä. Jos päin persettä oikaiskaa.
 

Ferris

Jäsen
flintstone kirjoitti:
Kyllä mun käsitys on että rahat tulevat Bluesille koska Blues on se seura jonka sopimuksen alaisen pelaajan NHL-veisi. Blues on se joka kärsii menetyksen rosterissaan, ei Saipa.

Tämä on kuitenkin vain minun mutuani, ei varmaa faktatietoa.

Toisaalta ymmärtääkseni tämä NHL:n jakama raha on ainakin aikaisemmin ollut ns. kasvatusrahaa, joka on tarkoitettu pääasiassa niille joukkueille, jotka ovat pelaajan "koulineet" NHL-kelpoiseksi.

Jos Noksu meren taa lähtisi, niin uskoisin, että Blues tulisi saamaan ainakin ne "sakkorahat", jotka Islanders joutuu maksamaan, kun Noksu ei pelaa sitä 30 NHL-peliä. Tosin itseltäni on mennyt tuostakin ohi, että tarkoittaako se 30 peliä ekalla kaudella vai 30 peliä koko sopparin aikana.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
flintstone kirjoitti:
Kyllä mun käsitys on että rahat tulevat Bluesille koska Blues on se seura jonka sopimuksen alaisen pelaajan NHL-veisi. Blues on se joka kärsii menetyksen rosterissaan, ei Saipa.
Jos näin on, niin aika suhteellisen perseestä koko kuvio.

Tosin nykymeininkiä katsoessa kaikki on mahdollista... ei tässä yllätä enää kohta yhtikäs mikään.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
flintstone kirjoitti:
Kyllä mun käsitys on että rahat tulevat Bluesille koska Blues on se seura jonka sopimuksen alaisen pelaajan NHL-veisi. Blues on se joka kärsii menetyksen rosterissaan, ei Saipa.

Tämä on kuitenkin vain minun mutuani, ei varmaa faktatietoa.

Tämän mukaan siis jokaisen seuran kannattaisi aina haalia pelaajia jotka ovat varmasti lähdössä NHL'n rosteriinsa jotta sitten saisivat vedettyä korvaukset välistä. Ihmettelen suuresti jos vanhaa hyvää systeemiä olisi muutettu rahojen jakamisen perustana.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Jos (tai okei, kun) Nokelainen lähtee nyt NHL:een, olisi ihan oikeasti todella väärin, mikäli SaiPa ei saisi korvausta siitä. Nuo mahdolliset "sakkorahat" kyllä tulisi Bluesille, koska Bluesin kanssa olleen sopimuksen purun sakkona sitä pitäisi pitää. Mutta mikäli Blues saa jotain kasvattajapalkkiota, ei mitään järkeä.

Muutenkin olisi mielestäni erittäin väärin, mikäli jotain rahoja menee "kasvattajapalkkion" tjsp nimellä, jos SaiPa jäisi nuolemaan näppejään. Kyllä rahat Nokelaisesta mielellään SaiPalle suo, onhan Noksu Lappeenrannan poikia ihan ilman mitään kyseenalaistuksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös