Perussuomalaiset

  • 5 391 960
  • 43 502

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ketjussa on lennokasta ja eräiden taholta tarkoitushakuiselta näyttävää ylianalysointia tuosta Halla-ahon suurmoskeija-kannasta kuntavaalien yhteydessä.

Hallishan totesi tuon "kohun" aikaan jossain Facebook kommentissa, että:

"täytyy olla aika tyhmä, jos luulee, että kannatan Suomeen sen paremmin pieniä kuin suuria moskeijoita"

Hitusen muistuttaa jo WTC-ketjua, sillä eihän kukaan ole odottanut Halla-aholta kommenttia, jossa hän kannattaisi suurmoskeijaa.

Ainoastaan toivottu, että Halla-aho asettuisi selkeästi vastustamaan hanketta sen sijaan, että jakelee lausuntoja, joissa hänelle suurmoskeija sopii, mikäli raha ja tavoite yms ovat ok.

Jotenkin Halla-aholla riittää aikaa kommentoida kotouttamistyötä tekevien muslimijärjestöjen avustusten leikkauksia ja vastustaa niiden jakamista, koska mm. muslmien rikollisuus nyt on mitä on.

Olisi odottanut, että viimeistään nyt puoluejohtajana Halla-aho ottaa pian näkemystä Vapaavuoren tavoin suurmoskeijaan ilmoittamalla selkeästi vastustavansa hanketta, koska se jo itsessään esitetyssä muodossaan sisältää riskin vastakkainasettelun lisääntymisestä.

Miksi Halla-aho ei näin toimi, siihen ei varmaa vastausta löydy.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Ainoastaan toivottu, että Halla-aho asettuisi selkeästi vastustamaan hanketta sen sijaan, että jakelee lausuntoja, joissa hänelle suurmoskeija sopii, mikäli raha ja tavoite yms ovat ok.

Ei ole tosiaan sitä vastustamista missään tiedotustilaisuudessa erikseen ilmoittanut. Eiköhän sitäkin häneltä vielä julkisesti tentata, niin viimeistään silloin saat keksiä uuden leimaa lyövän foliohattuilun, kun ei putinismi-narratiivikaan toimi Halla-ahon kohdalla.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei ole tosiaan sitä vastustamista missään tiedotustilaisuudessa erikseen ilmoittanut. Eiköhän sitäkin häneltä vielä julkisesti tentata, niin viimeistään silloin saat keksiä uuden leimaa lyövän foliohattuilun, kun ei putinismi-narratiivikaan toimi Halla-ahon kohdalla.

Samat on keinot kuin WTC-ketjussa :) Asiallinen pohdinta siitä, mitä Halla-aho tavoittelee ja miksi hän toimii kuten toimii, kiedotaan folioon. Olisit sinäkin hitusen uskottavampi, jos et ottaisi eräästä nimimerkistä mallia.

Kirjoitin talvella Halla-ahon olevan täysin oikeassa pyrkiessään stoppaamaan salakuljettajien ja avustusveneiden toiminnan Eurooppaan. En siis suhtaudu Halla-ahoon demonisoiden, vaan tarkastelen asioita asioina. Myös suurmoskeijan osalta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Persuketjuun se liittyy siten, että puolueiden ollessa toistensa vastavoimat, niin on hyvin hankalaa kuvitella kummankin jäävän ulos hallituksesta vaalien jälkeen. Etenkin, jos yhdessä pystyvät valtaamaan kolmanneksen eduskunnasta.
Voisitko kertoa vielä vähän lisää että miten persut on vihreiden vastavoima? Melkoinen olettamus sinulta. Persut ovat aina olleet maahanmuuttokriittinen demari/keskustapuolue. Vihreät taas on hajallaan kuin jokisen eväät, kaikessa muussa paitsi ydinvoimassa. Nyt vihreissä on nousemassa/ noussut tämä vassarihenki esiin ja minä uskallan väittää että siellä oikeammalla siivellä kun menee vati nurin tämän pelleilyn kanssa, niin kyllä sieltä löytyy lähtijöitä myös maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvaan leiriin. Ei toki suoraan tämän ketjun asiaa, mutta vihreillä on kovat koettelemukset edessä, kun alkaa meno olemaan kuin vasemmistoliitossa ja ainoa yhteinen asia on enää ympäristö, muistuttaa päivä päivältä enemmän muuan puoluetta, minkä ketjussa nyt asiaa puidaan.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tiedätkös, olen hieman huolissani poliittisesta kodistasi, että jos joudut taivaan alle? Näyttää sangen mahdolliselta, että tämä Suomen Situ ei tule montaa kevättä näkemään niin etkö ole vähän liian huolella polttanut siltaa perssuomalaisiin - jos PS jää tästä perinnönjaosta jäljelle niin eikö kuitenkin olisi kaikkein lähimpänä sinun poliittisia mieltymyksiäsi?

No, enpä tiiä. Olen äänestänyt persuja, koska ovat olleet vähiten paskin vaihtoehto. Persuuntumiseni on lähinnä sinun ja muutaman kaiffarin ansiota. Ei minulle tuota vaivaa käydä piirtämässä vitunkuva siihen paperiin.

Että saatana mua ei tartte neuvoo, pirä sää vaa ittestäs huoli. Kyllä jämpti on niin.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Samat on keinot kuin WTC-ketjussa :) Asiallinen pohdinta siitä, mitä Halla-aho tavoittelee ja miksi hän toimii kuten toimii, kiedotaan folioon. Olisit sinäkin hitusen uskottavampi, jos että ottaisi eräästä nimimerkistä mallia.

Vastastin jo aikaisemmin niin rehellisesti Halla-ahon tavoitteista kysymyksessä kuin asiasta tiedän. Et tuonut siihen mitään lisäarvoa. Toki ylläripylläri disclaimerina olen Halla-ahon äänestäjä ja hänen agendansa kannattaja, enkä ole missään vaiheessa yrittänytkään esiintyä minään myyttisenä "objektiivisena tarkkailijana".

WTC-ketjuun en ole osallistunut ja folioista on sinun turha kuittailla.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vastastin jo aikaisemmin niin rehellisesti Halla-ahon tavoitteista kysymyksessä kuin asiasta tiedän. Et tuonut siihen mitään lisäarvoa.

En kuitenkaan kirjoittanut sinulle, vaan Halla-ahosta. Toki toit esille näkemyksesi, mutta sehän ei ole vastaus kritiikkiini Halla-ahon toiminnasta. Jota en siis esittänyt yksin sinulle. Pidätän jatkossakin oikeuden kommentoida Halla-ahon tekemisiä positiivisessa ja negatiivisessa valossa sen mukaan, kuin itse asiat näen.

Toki ylläripylläri disclaimerina olen Halla-ahon äänestäjä ja hänen agendansa kannattaja, enkä ole missään vaiheessa yrittänytkään esiintyä minään myyttisenä "objektiivisena tarkkailijana".

Hyvä sanoa suoraan. Itse en ole Halla-ahon äänestäjä ja vastustan hänen agendaansa kokonaisuutena, vaikka sieltä onkin löydettävissä myös kannatettavia asioita.

Olemme siis esittäytyneet.

WTC-ketjuun en ole osallistunut ja folioista on sinun turha kuittailla.

Foliotahan väänsit itse minun päälle ja ihan perusWTC-kikalla: kun esittää faktan siitä, että Halla-aho ei vastusta Vapaavuoren tavoin suurmoskeijaa sinänsä, saa vastaansa kirjoituksen, jossa kyseenalaistetaan kierosti fakta, sillä onhan Halla-aho ilmoittanut, että hän ei kannata suurmoskeijaa.

Toki kerroit, että Halla-ahon toiminta on sinusta virhe ja hän on saanut siitä kuulla, mutta sehän on kenties vain sinun käsityksesi asiasta. Halla-aho on minusta sen verran terävä, että hän ei tee tämän tason virheitä ainakaan ilman, että oikoisi asian välittömästi puheenjohtajana. Niinpä jäljelle jää todennäköisin vaihtoehto: Halla-aho ei vastusta suurmoskeijaa sinänsä, mutta edellyttää, että sen puitteet ovat kunnossa.

Itse taas vastustan kaikissa tapauksissa juurikin samoilla perusteilla kuin Vapaavuori: rahoitus ja taustat ovat vain yksi syy vastustaa. Muitakin löytyy, ja eräsä niistä on riski vastakkainasettelun lisääntymisestä.

Kuvaavaa on erään uskontotieteilijän ja islamiin perehtyneen sukulaiseni näkemys kun asiasta eilen juttelimme: vaikea asia kaikella tavalla, mutta olisi kenties Suomen kannalta parempi, jos suurmoskeija esitetyssä muodossaan hautautuisi.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
En siis suhtaudu Halla-ahoon demonisoiden, vaan tarkastelen asioita asioina.
Esimerkkinä puolueettommasta tarkkailuista voidaan mainita viljelemäsi meemi jossa olet niin kovin huolestunut Halla-ahon ihan pian alkavasta Putinin taskussa olemisesta.

Se että Halla-aho on ollut johdonmukaisesti Naton kannattaja, pitänyt melkoista hajurakoa venäjärahoitteeseen MV-klikkiin ja yksi kovimmista Ukrainan miehityksen kriitikoista on sinun "asiat asioina" aproachissasi merkityksettömiä.

Mitä tähän sukupuolivähemmistö-asiaan tulee niin kunhan minä en joudu maksamaan kellekkään mitään niin jokainen ihminen saa tehdä keskenään mitä tahansa paitsi laittaa trambolinia rivarin takapihalle.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Esimerkkinä puolueettommasta tarkkailuista voidaan mainita viljelemäsi meemi jossa olet niin kovin huolestunut Halla-ahon ihan pian alkavasta Putinin taskussa olemisesta.

Minusta jokaisen olisi syytä suhtautua samoin. Miks?

Halla-aho halusi edustajakseen (kun on estynyt) Huhtasaaren, joka valittiinkin 1. varapuheenjohtajaksi. Huhtasaari taas on Marie Le Penin ja Le Pen on kyllä niin Putinin taskussa kuin vain voi olla. Tähän sitten päälle Huhtasaaren twiitit yms, joissa hän näkee Suomen parhaaksi vaihtoehdoksi eroamisen EU:sta ja asioiden sopimisen suoraan Putin kanssa.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
En kuitenkaan kirjoittanut sinulle, vaan Halla-ahosta. Toki toit esille näkemyksesi, mutta sehän ei ole vastaus kritiikkiini Halla-ahon toiminnasta. Jota en siis esittänyt yksin sinulle. Pidätän jatkossakin oikeuden kommentoida Halla-ahon tekemisiä positiivisessa ja negatiivisessa valossa sen mukaan, kuin itse asiat näen.



Hyvä sanoa suoraan. Itse en ole Halla-ahon äänestäjä ja vastustan hänen agendaansa kokonaisuutena, vaikka sieltä onkin löydettävissä myös kannatettavia asioita.

Olemme siis esittäytyneet.



Foliotahan väänsit itse minun päälle ja ihan perusWTC-kikalla: kun esittää faktan siitä, että Halla-aho ei vastusta Vapaavuoren tavoin suurmoskeijaa sinänsä, saa vastaansa kirjoituksen, jossa kyseenalaistetaan kierosti fakta, sillä onhan Halla-aho ilmoittanut, että hän ei kannata suurmoskeijaa.

Toki kerroit, että Halla-ahon toiminta on sinusta virhe ja hän on saanut siitä kuulla, mutta sehän on kenties vain sinun käsityksesi asiasta. Halla-aho on minusta sen verran terävä, että hän ei tee tämän tason virheitä ainakaan ilman, että oikoisi asian välittömästi puheenjohtajana. Niinpä jäljelle jää todennäköisin vaihtoehto: Halla-aho ei vastusta suurmoskeijaa sinänsä, mutta edellyttää, että sen puitteet ovat kunnossa.

Itse taas vastustan kaikissa tapauksissa juurikin samoilla perusteilla kuin Vapaavuori: rahoitus ja taustat ovat vain yksi syy vastustaa. Muitakin löytyy, ja eräsä niistä on riski vastakkainasettelun lisääntymisestä.

Kuvaavaa on erään uskontotieteilijän ja islamiin perehtyneen sukulaiseni näkemys kun asiasta eilen juttelimme: vaikea asia kaikella tavalla, mutta olisi kenties Suomen kannalta parempi, jos suurmoskeija esitetyssä muodossaan hautautuisi.


Jos moskeija saa pestyä rahoituksensa puhtaaksi ja miksipä ei Saudien resurseilla saisi niin onhan moskeijan kieltäminen melko hankalaa nykyisen lain puitteissa. Menee syrjinnän puolelle jo moinen kielto... Tämän varmasti tietää Vapaavuorikin mutta voi vastustaa leimaantumatta ja kerätä silläkin saralla ääniä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minusta jokaisen olisi syytä suhtautua samoin. Miks?

Halla-aho halusi edustajakseen (kun on estynyt) Huhtasaaren, joka valittiinkin 1. varapuheenjohtajaksi. Huhtasaari taas on Marie Le Penin ja Le Pen on kyllä niin Putinin taskussa kuin vain voi olla. Tähän sitten päälle Huhtasaaren twiitit yms, joissa hän näkee Suomen parhaaksi vaihtoehdoksi eroamisen EU:sta ja asioiden sopimisen suoraan Putin kanssa.
Ja tämä tekee Putinin taskussa olijaksi, koska? Missäs kohtaa tässä ero EU:sta ja luonnollisesti sen jälkeen kauppasopimuksien sopimisesta Venäjän kanssa, tulee se Putinin takatasku mukaan? Eli automaattisesti jos vastustaa EU:ta on Putlerin kätyri? Hienosti olet vedellyt tässä mutkat suoraksi. Minä vastustan EU:ta, eli olen siis Putinin takataskussa... saa laittaa YV:llä viestiä että mihin voin laittaa tilinumeron, siellä voisi olla muutama nolla lisää lukujen perässä, ihan mielellään. En kyllä maatani myy, mutta EU:sta haluan helvettiin.

Toiset myy maansa Merkkelille hymyssä suin ja vielä haluaa maksaa siitä. Juoksee käsi ojossa kantamaan rahaa EU nimiseen pelleilyyn. Olette te hauskoja.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Halla-aho halusi edustajakseen (kun on estynyt) Huhtasaaren, joka valittiinkin 1. varapuheenjohtajaksi. Huhtasaari taas on Marie Le Penin ja Le Pen on kyllä niin Putinin taskussa kuin vain voi olla. Tähän sitten päälle Huhtasaaren twiitit yms, joissa hän näkee Suomen parhaaksi vaihtoehdoksi eroamisen EU:sta ja asioiden sopimisen suoraan Putin kanssa.

No, mitä luulet päättääkö Huhtasaari jatkossa PS:n ulkopoliittisen linjan vai esim. PS:n eduskuntaryhmä, puoluehallitus tai puoluevaltuusto? Ja jos korostat henkilöiden valtaa, niin kummman luulet olevan helpommin johdateltavissa toistensa kantoihin Halla-ahon vai Huhtasaaren?

Ja kun folioista ilmeisesti pidät, niin: Huhtasaarta ja Eerolaa Halla-aho suositteli vpj-paikoille(joilla on automaattisesti edustus esim. puolueen jäsenistä ja säännöistä päättävässä puoluehallituksessa), koska tiesi heidän olevan luotettavia ja kentällä tarpeeksi tunnettuja (Halla-ahon suosittelu ei hajottaisi ns. nuivien persujästenten ääniä). Tämä siksi, jotta soinilaiset eivät kaappaisi valtaa puoluehallituksessa ja julistaisi persuista lähteneiden uuvattien eduskuntaryhmän "oikeaksi" Perussuomalaisten eudskuntaryhmäksi. Uskoi tai ei, niin tuo riski nyt vain oli oikeasti olemassa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vastaan kaikille kerralla, ja lähden sitten vesille kun on kerrankin > 20 astetta:

Olen samaa mieltä @Saxon-747 ja kirjoitin eilen samasta asiasta. Se ei kuitenkaan muuta sitä, että on vaan otettava jostain asiat, jolla hanke tulee kaataa. Esimerkit Saksasta, Ranskasta tai Ruotsissa ovat sitä luokkaa, että ei tule rakentaa.

Ja @BlackWolf eihän tuosta ollut kyse. Jos Huhtasaari kertoo ihailevansa Le Peniä ja hänen politiikkaansa, jota tehdään Putinin rahoilla ja Le Pen kannattaa asioita joita Putin kannattaa, joko Huhtasaari on typerys tai hän ei pidä ongelmana sellaisen politiikan tekemistä, jota Putin käskee tehdä. Kun tähän lisätään halu irtaantua EU:sta ilman NATO-jäsenyyttä (ei toistaiseksi), Huhtasaari jättäisi Suomen Venäjän naapuriksi ilman minkäänlaista merkittävää läntisten järjestöjen tukea. Siinä sitten sopimaan Putinin kanssa...

Ja @Swearengen aika näyttää, mihin suuntaan persut lähtevät. Olen Halla-ahon osalta pitänyt arvossa sitä, että hän on NATO-jäsenyyden kannattaja ja todennut valintansa jälkeen, että toivottavasti on sitä jatkossakin. Saattaa olla, että Huhtasaari on nyt vaan tempaistu mainitsemistasi syistä 1. vpjksi, mutta itseäni kyllä oudoksuttaa hänen Le Pen näkemyksensä kun Le Pen tekee ulkopolitiikassa kuten Putin määrää ja sitäkin kautta Huhtasaaren Putin myötäilynsä.

Jotta asia tulee selväksi, en pidä Tuomiojan tai Heinäluoma Venäjään liittyvistä kannoista tai Putiniin littyvästä myötäilystä. Tällaisia voimia Suomi ei tarvitse mistään puolueesta.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Persuuntumiseni on lähinnä sinun ja muutaman kaiffarin ansiota.

Todellakin! Sinun kepulaiseksi tekeminen oli vielä yksinkertainen juttu ja siirtäminen siitä Kokoomukseen ei juuri sen kummempi, mutta todellisena taidonnäytteenäni pidän persuistamistasi! Mutta taisi menestys nousta päähän sillä nyt olen vähän äimän käkenä, etten ole vielä saanut sinua manipuloitua halla-aholaiseksi, minkä piti olla ihan yksinkertainen homosaatio-toimenpide. Taitaa nyt se SVR-haave vähintäänkin lykkääntyä. No, minkäs teet, c'est la vie. (Sivullisille tiedoksi, DS lähti peitsamolaisestä kommunismista aikoinaan liikkeelle.)
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Voisitko kertoa vielä vähän lisää että miten persut on vihreiden vastavoima? Melkoinen olettamus sinulta. Persut ovat aina olleet maahanmuuttokriittinen demari/keskustapuolue. Vihreät taas on hajallaan kuin jokisen eväät, kaikessa muussa paitsi ydinvoimassa. Nyt vihreissä on nousemassa/ noussut tämä vassarihenki esiin ja minä uskallan väittää että siellä oikeammalla siivellä kun menee vati nurin tämän pelleilyn kanssa, niin kyllä sieltä löytyy lähtijöitä myös maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvaan leiriin. Ei toki suoraan tämän ketjun asiaa, mutta vihreillä on kovat koettelemukset edessä, kun alkaa meno olemaan kuin vasemmistoliitossa ja ainoa yhteinen asia on enää ympäristö, muistuttaa päivä päivältä enemmän muuan puoluetta, minkä ketjussa nyt asiaa puidaan.

Vaikkapa niin, että nolla äänestäjää harkitsee näiden kahden puolueen väliltä kenelle äänensä antaa ja nämä puolueet ovat ainoa kaksikko, joita ei voi mitenkään kuvitella samaan hallitukseen.

Ensimmäinen kriteeri täyttyisi varmaankin myös Vasureiden ja Kokoomuksen vertailussa, mutta samaan hallitukseen ne voisivat vieläkin päätyä tiukan paikan tullen.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Vaikkapa niin, että nolla äänestäjää harkitsee näiden kahden puolueen väliltä kenelle äänensä antaa ja nämä puolueet ovat ainoa kaksikko, joita ei voi mitenkään kuvitella samaan hallitukseen.

Sikäli kuin uuvatit/sintit (Uuusi vaihtoehto/Sininen Tulevaisuus) saavat edes yhtä kansanedustajaa seuraavissa ek-vaaleissa, niin uskon vilputtömästi nähdyn valossa heidän olevansa valmis halllitukseen kenen tahansa kanssa. Ja jos asiakysymyksistä päästään ymmärrykseen, en usko myöskään persuilla olevan ensisijaisesti ongelmia ex-jäsentensä kanssa hypoteettisissa hallitusneuvotteluissa.

Uuvattien tilanne on kuitenkin se, että Soini (suurin ääniharava) lähtee palkkiovirkaan suurlähettilääksi tai muuksi virkamieheksi. Loppujen uuvattien/sinttien pitää vakuuttaa, että juuri he tuovat tarvittavan liiman hallitusenemmistön varmistamiseksi, Jo pelkästään Soinin puuttuminen tekee kyseenalaiseksi loikkareiden mahdollisuuden seuraavissa eduskuntavaaleissa. Esim. sinänsä pätevä (kenties hallituksen pätevin ministeri ja satavarmasti pätevin ex-persuministeri) puolustusministeri Jussi Niinistö keräsi ennen uuvattien loikkausta vain reilu 1300 ääntä Helsingissä menneissä kuntavaaleissa.
 
Viimeksi muokattu:

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Todellakin! Sinun kepulaiseksi tekeminen oli vielä yksinkertainen juttu ja siirtäminen siitä Kokoomukseen ei juuri sen kummempi, mutta todellisena taidonnäytteenäni pidän persuistamistasi! Mutta taisi menestys nousta päähän sillä nyt olen vähän äimän käkenä, etten ole vielä saanut sinua manipuloitua halla-aholaiseksi, minkä piti olla ihan yksinkertainen homosaatio-toimenpide. Taitaa nyt se SVR-haave vähintäänkin lykkääntyä. No, minkäs teet, c'est la vie. (Sivullisille tiedoksi, DS lähti peitsamolaisestä kommunismista aikoinaan liikkeelle.)

Pusuja ja haleja. En voi näihin vittuiluihisi muuta vastata, kun pahoitat heti mielesi ja menet itkemään modeille. Olen kaikkea sitä, mitä sinä haluat minun olevan.

Tämän verran riskiä otettava, vaikka mjr herkkä sielu onkin: (Sivullisille tiedoksi, että Dee lähti aikoinaan liikkeelle työläisäitinsä vitusta. Peitsamolla ei ollut osuutta asiaan.)
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Vaikkapa niin, että nolla äänestäjää harkitsee näiden kahden puolueen väliltä kenelle äänensä antaa ja nämä puolueet ovat ainoa kaksikko, joita ei voi mitenkään kuvitella samaan hallitukseen.

Ensimmäinen kriteeri täyttyisi varmaankin myös Vasureiden ja Kokoomuksen vertailussa, mutta samaan hallitukseen ne voisivat vieläkin päätyä tiukan paikan tullen.
Mihin sinä perustat tämän väitteesi? Mutu? Niinpä niin.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Onhan tuo itsestäänselvää että suurmoskeija olisi Hallikselle ja puolueelleen hyvä asia, vaikka luonnollisesti virallisesti tuollaisia hankkeita vastustaisivatkin. Suomessa ei kuitenkaan ole siinä määrin ollut "matu-invaasiota" ongelmineen kuin nettipuheissa on vaahdottu ja suurempi yleisö (se kansanosa joka ei asu siellä peräkamarissa netin äärellä) voi olla hankala vakuuttaa pahojen musulmaanien suorittamasta valloitusoperaatiosta ja näin ollen oman porukkansa tarpeellisuudesta vallankahvassa. Salafistisaarnaajien hankkiminen Helsinkiin edistäisi varmasti tuossa, samoin kuin roima lisämaahanmuutto. Tulee mieleen (olikohan Linnan "Täällä Pohjantähden alla" -sarjasta) sadan vuoden takaiset varoittelut sosialisteille että kuka heitä sitten enää äänestää kun torpparit saavat kansalaisoikeudet ja torppansa omiksi.

Asiasta kukkapurkille (tai itänaapuriimme), Eerolahan on muistaakseni myös kunnostautunut Putinin hallinnon toimien ymmärtäjänä. Hakkaraisesta ei nyt äkkiseltään tule mieleen onko ollut julkisuudessa mitään mieltä itänaapurimme touhuista (ja jos, niin onko ollut miten edesvastuullisessa kunnossa mielialojaan avatessaan). Joka tapauksessa halu erota EU:sta tarjoamatta mitään vaihtoehtoista turvallisuutta (vaikka miten teoreettista, EU:han ei tosiaan mikään sotilasliitto ole ja siksipä pitää jälleen pohtia että miksi vitussa emme menneet NATOon jo silloin 20+ vuotta sitten) lisäävää viiteryhmää johon liittyä (enkä tarkoita Euraasian tulliliittoa tms organisaatioita) on Suomen turvallisuuden tai vähintään itsemääräämisoikeuden kannalta aika helvetin likinäköistä toimintaa. Hyvät on kahdenväliset suhteet joo ja olemme tohtoreita emmekä tuomareita. Olemme myös ihan helvetin pieni kansa ihan helvetin ison ja aseistautuneen sekä suurvaltafantasioita suunnittelevan sekä toteuttavan mafiavaltion naapurissa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Mihin sinä perustat tämän väitteesi? Mutu? Niinpä niin.

Mihin muuhun voisin sen perustaa? Kysytään nyt sitten tässä, onko täällä joku joka äänestää näillä näkymin joko Vihreitä tai Perussuomalaisia? Niinpä niin. En minäkään tumne ketään.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Onhan tuo itsestäänselvää että suurmoskeija olisi Hallikselle ja puolueelleen hyvä asia, vaikka luonnollisesti virallisesti tuollaisia hankkeita vastustaisivatkin. Suomessa ei kuitenkaan ole siinä määrin ollut "matu-invaasiota" ongelmineen kuin nettipuheissa on vaahdottu ja suurempi yleisö (se kansanosa joka ei asu siellä peräkamarissa netin äärellä) voi olla hankala vakuuttaa pahojen musulmaanien suorittamasta valloitusoperaatiosta ja näin ollen oman porukkansa tarpeellisuudesta vallankahvassa.

Höpöhöpö. Suurmoskeija ainoastaan tarjoaisi väliaikaisen suojapaikan lakaista maton alle islamistien extritismi, eikä mitenkään edistäisi kenenkään järkeväksi itseään laskevan agendaa.

"Matu-invaasioista" huolestuneita ihmisiä on kokoomusjohtoisen sisäministeriön johdosta Suomessa enemmän kuin tarpeeksi ilman yhtäkään suurmoskeijaaa,

Ihan turha varsinkaan kokkariäänestäjien enää itkeä "vihervasemmistosta" maahanmuuton suhteen, koska kokoomuksen johdolla Suomea on kehitysmaalaistettu enemmän kuin koskaan kenenkään johdolla. Kokoomus tekee kiltisti kaiken mitä EU käskee. Aivan kuten Kepu ja kommarit aikanaan Neuvostoliiton aikana.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Nopealla googlauksella Eerolan Venäjä-sympatioista ei löytynyt kuin Pravdassa (siis siinä alkuperäisessä) esiintyneen väitteen jonka taustalla oli Johan Backman.

Pravda: Perussuomalaiset haluavat liittää Suomen Venäjään – "Potaskaa" – tietojälki johtaa Bäckmaniin - Politiikka - Verkkouutiset

Sen sijaan löytyi googlen kahdelta etusivulta näitä


Kansanedustajan mieli muuttui: En enää vastusta Nato-jäsenyyttä - Kotimaa - Verkkouutiset

Hallintovaliokunnan puheenjohtaja Juho Eerola: Venäjän toimet hirveä asia | m.iltalehti.fi

Perussuomalaisten Juho Eerolalta ei heru ymmärrystä kaksoiskansalaisille – "Henkilöt valitkoon, kumpaa herraa tahtovat palvella" | Yle Uutiset | yle.fi

Koska en Johan Backmania pidä luotettavana lähteenä niin en ole ihan varma mihin tässä viitattiin. Toki uskon Cobolia että Eerolakin varmasti on Putinin taskussa vaikka kaikki tekeminen puhuisi sitä vastaan koska arvopohja
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mihin muuhun voisin sen perustaa? Kysytään nyt sitten tässä, onko täällä joku joka äänestää näillä näkymin joko Vihreitä tai Perussuomalaisia? Niinpä niin. En minäkään tumne ketään.
Minä tunnen kyllä itseni aika hyvin. Olen äänestänyt perussuomalaisia, koska oli ainoa taho mikä vastusti Kreikan lainapakettia ja olisi päästänyt Euron kuolonkorinoistaan. Sittemmin olen äänestänyt vihreitä ja tämän olen tällä palstalla ihan avoimesti jo viikko, vai pari sitten kertonut. Että siinä sulle.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Myös minä olen äänestänyt niin persujen kuin vihreitäkin. Käytännössä myös näiden puolueiden väliltä aina teen päätöksen kumpaa äänestän, riippuu täysin mitä asioita minä tai he haluavat painottaa kumpaa äänestän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös