Pelipaidat kaudella 2015–2016

  • 149 016
  • 432

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Miksi nuo mainokset pitää laatikoida?! Olisi riittänyt että tuon Jalaksen punaisen neliön olisi ääriviivannut. Jalas olisi takuuvarmasti suostunut ja paita olisi paljon tyylikkäämpi.
 

Fordél

Jäsen
Miksi nuo mainokset pitää laatikoida?! Olisi riittänyt että tuon Jalaksen punaisen neliön olisi ääriviivannut. Jalas olisi takuuvarmasti suostunut ja paita olisi paljon tyylikkäämpi.

Niinpä.Taas kerran käsittämätön ratkaisu ja vielä tollasessa kohdassa paitaa.

Mitä tulee muuten paitaan niin odotetaan nyt ensin ne muut mainokset ja katsotaan sitten millainen tilkkutäkki on lopputuloksena.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Toivottavasti mahdollisimman moni näkee Kärppien juhlalogon ja ymmärtää, että se on "70 vuotta", eikä "70-vuotta".
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Mikäli Liigakauden avajaisissa oleva Sportin pelipaita on todella tulevan kauden virallinen pelipaita, nostan tämän aivan Liigan top-kamaan. Näin pelkästään, koska ei ole pilattu tilkkutäkiksi mainoksilla. Tuntuu vähän liian hyvältä ollakseen totta.

Linkki: Instagram
Joskus ihailen kaltaisiasi ihmisiä, jotka ovat onnistuneet säilyttämään naiivin lapsenuskon.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Onhan tuo Kärppien juhlavuoden paita taas ihan omassa luokassaan... Kuva paidasta (linkki vie SuomiKiekon kuvaan). Mutta sentään tuossa ei näy monella eri värillä olevia mainoksia logon ympärillä. Se on sitten ihan eri asia, tunnistaako tuota edes logoksi...
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Vanha kärppälogo on toki hieno. Se että siinä pitää lukea sekä 70 vuotta että luku 46 menee taas vähän turha paljon rautalangan vääntämiseksi. Eiköhän tuo tulisi selväksi vähemmälläkin. Mainoksista en jaksa sanoa mitään.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisivat samalla laittaneet paidan kokonaisuudessaan retrokuosiin. Hihan kultavalkoraita ja rinnan punavalkomustalogo eivät stemmaa. Nyt, yllätys yllätys, Oulussa päädytty vähän laiskaan ratkaisuun. Niin ja logo näyttä todella pieneltä...
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miksi pitää käyttää sublimaatiopainantaa? Ei luulisi olevan kovin paljon kalliimpaa hommata ommelluilla logoilla olevaa paitaa. Noista sublimaatiopaidoista tulee halvan fanipaidan vaikutelma.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Itseasiassa todella yllättävää miten pienilla muutoksilla tuosta Kärppien rätistä saisi kamalasta --> parempaa keskikastia olevan rätin. Näillä pieniä muutoksia olisivat muunmuassa, tuon S-market Arinan mainoksen alapuolella olevan tekstin --> Olen omistaja oletko sinäkin? poisto. Logon vieressä olevien mainoksien poistaminen, miksi ne edes siinä ovat, kun alapuolella sama sponsori? ja logon isontaminen. Tein nämä muutokset tuossa gimpillä ja yllätyin miten paljon mielikuva paidasta muuttui pienillä muutoksilla. Tuohon kun vielä lisäisi että sublimoitu logo olisikin brodeerattu, niin paita olisi melkein kärkikastia. Kyllä pelipaidoissakin pienillä asioilla on suuri merkitys.

CLICK (vie kuvaan jossa viereikkäin tämä esiin tullut paita ja oma hahmotelma pienin muutoksin)
 

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
Onhan tuo Kärppien juhlavuoden paita taas ihan omassa luokassaan... Kuva paidasta (linkki vie SuomiKiekon kuvaan). Mutta sentään tuossa ei näy monella eri värillä olevia mainoksia logon ympärillä. Se on sitten ihan eri asia, tunnistaako tuota edes logoksi...

Jotenkin laiska ratkaisu ettei paitaa ole muuten muutettu mitenkään. Itse olisin ottanut A) tuon juhlalogon värimaailman käyttöön paidassa ja B) Logon laittanut isommaksi.
Nyt paidan väritys sinapinkeltaisine raitoineen ei sovi logoon ja logo on liian pieni hukkuen noihin mainoksiin.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Kärpät kommentoi Twitterissä tässäkin ketjussa mainuttua kuvaa seuraavasti:

"Kyseiseen paitaan oli lipsahtanut logo liian pienellä. Homma korjataan ennen liigakauden alkua."

Mikäli näin niin parempi, mutta kaukana hyvästä.
 

JandoKenar

Jäsen
Suosikkijoukkue
MM95
Kärpät kommentoi Twitterissä tässäkin ketjussa mainuttua kuvaa seuraavasti:

"Kyseiseen paitaan oli lipsahtanut logo liian pienellä. Homma korjataan ennen liigakauden alkua."

Mikäli näin niin parempi, mutta kaukana hyvästä.
Mihinköhän logoon tuossa viitataan? Itse veikkaisin Karjalaa, eikä joukkueen logoa :)

Olen kyllä yllättynyt että mitä enemmän näita uusia paitoja katselee niin sitä paremmilta jengien CHL paidat näyttävät.
 

Fordél

Jäsen
Itseasiassa todella yllättävää miten pienilla muutoksilla tuosta Kärppien rätistä saisi kamalasta --> parempaa keskikastia olevan rätin. Näillä pieniä muutoksia olisivat muunmuassa, tuon S-market Arinan mainoksen alapuolella olevan tekstin --> Olen omistaja oletko sinäkin? poisto. Logon vieressä olevien mainoksien poistaminen, miksi ne edes siinä ovat, kun alapuolella sama sponsori? ja logon isontaminen. Tein nämä muutokset tuossa gimpillä ja yllätyin miten paljon mielikuva paidasta muuttui pienillä muutoksilla. Tuohon kun vielä lisäisi että sublimoitu logo olisikin brodeerattu, niin paita olisi melkein kärkikastia. Kyllä pelipaidoissakin pienillä asioilla on suuri merkitys.

CLICK (vie kuvaan jossa viereikkäin tämä esiin tullut paita ja oma hahmotelma pienin muutoksin)

Hyvä tekele ja kiitos tästä. Ehdottomasti näyttää paljon, paljon paremmalta. Vein tota ajatusta vielä nopealla värkkäilyllä vähän eteenpäin lisäämällä logon taustalle nykyisen muodon mukaiset raidat + poistin ton 70 vuotta tekstin logosta. Tämän viestin liitteenä allekirjoittaneen nopea räpellys DrMultuhunterin hahmotelmasta.

MIelestäni aikalailla makuasia, kumpi on parempi. Toimii kyllä mainiosti ilman raitojakin.
 

Liitteet

  • Kärppien muokattu pelipaita.png
    Kärppien muokattu pelipaita.png
    448,2 KB · kertaa luettu: 2 756

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Hyvä tekele ja kiitos tästä. Ehdottomasti näyttää paljon, paljon paremmalta. Vein tota ajatusta vielä nopealla värkkäilyllä vähän eteenpäin lisäämällä logon taustalle nykyisen muodon mukaiset raidat + poistin ton 70 vuotta tekstin logosta. Tämän viestin liitteenä allekirjoittaneen nopea räpellys DrMultuhunterin hahmotelmasta.

MIelestäni aikalailla makuasia, kumpi on parempi. Toimii kyllä mainiosti ilman raitojakin.

Itse tosiaan lähdin vain parista yksinkertaisesta asiasta muuttamaan ja parantamaan paitaa, mutta tuo raita ei ollenkaan olisi paitaan huono idea. Itse kyllä toteuttaisin raidan eri tavalla, mielestäni tuo kokonaan valkea ei sovi. Raidan pitäisi olla omaan silmään tuollainen sinapinkeltainen tai sinappi-valkea yhdistelmä.

Tässä nopeat hahmotelmat mitä haen:
Sinappiraitainen
Sinappivalkearaitainen.

Itse pidän alemmasta enemmän, mutta makuasioita nämä ovat.
 

Fordél

Jäsen
Itse tosiaan lähdin vain parista yksinkertaisesta asiasta muuttamaan ja parantamaan paitaa, mutta tuo raita ei ollenkaan olisi paitaan huono idea. Itse kyllä toteuttaisin raidan eri tavalla, mielestäni tuo kokonaan valkea ei sovi. Raidan pitäisi olla omaan silmään tuollainen sinapinkeltainen tai sinappi-valkea yhdistelmä.

Tässä nopeat hahmotelmat mitä haen:
Sinappiraitainen
Sinappivalkearaitainen.

Itse pidän alemmasta enemmän, mutta makuasioita nämä ovat.

Kyllä, hyville ja itse asiassa paremmille näyttävät nuo sun tekeleet. Itsekin mietin samaa, mutta menin valkosilla. Sinapin käyttäminen sitoo raidat paremmin paidan muuhun väritykseen ja nykyisiin Kärppiin. Tosta mun tekeleestä tuli mieleen enemmänkin TPS.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Tein vielä yhden eri raitaversion tuosta rätistä. Raidalla tai ilman raitaa suurimmat virheet paidassa on tosiaan kerrotut S-Marketin slogan ja Rahjan huolinta OY:n kolme mainosta, jotka tekevät paidasta erittäin sekavan. Mikäli paidassa ainoastaan tuo yksi kyseisen firman mainos logon alla ja näin logo isompana, niin tuo paitahan on ihan tyylikäskin jo. Tietenkin jos logo olisi brodeerattu aina vain parempi.

Alla versioni paidasta:
Ilman raitaa
Sinappiraidalla
Sinappi-valkea ohuella raidalla
Sinappi-Valkea paksulla raidalla

Dev kirjoitti:
Jossain ne vaan osaa nuo tyylikkyys asiat ja jossain ei. Onhan toi Kärppien pelipaita kokonaisuudessaan varmaan edelleen koko liigan rumin. Siinä on vaan kaikki niin päin helvettiä kun voi olla. Ja onneksi mä en ole yksin tämän mielipiteen kanssa, vaan täähän on aika yleinen mielipide, että Kärpillä on liigan rumimmat paidat.
Näinhän se on ja valitettavan pieni osa liigan joukkueista osaavat nämä asiat. Luulisi että yrityksissäkin tiedostetaan ettei määrä = laatu/näkyvyys. Väitän, että suurin osa kuluttajistakin huomaisi esim tuon Rahjan huolinta OY:n mainoksen paremmin, mikäli se olisi vain logon alla, ei noin miten se nyt on. Mielestäni seurojen ja yritysten pitäisi ymmärtää, että kuluttajat huomaavat paremmin selkeät mainokset ja tämä olisi esteelliseltäkin näkökulmalta parempi. Oikeastaan ei liigassa viime vuosina näitä juttuja ole osanneet kuin HIFK, Jokerit ja Blues, osin myös Pelicans.

En siis todellakaan tarkoita, että mainoksia pitäisi olla vain yksi ja jättää näin rahoja saamatta. Kuitenkin jos panostaa siihen miten mainokset sijoitetaan ja kunnioitetaan seuran värejä niin hommasta saisi toimivamman. Samoin kuten itse suunnittelemassani JYPin paidassa josta löytyvät kaikki mainokset jotka nykyisestäkin sekameteli paidasta. Mutta kun mainosten värimaailma on hillitty ja seuran värit oikeuksissa, myös nuo mainokset erottuvat paremmin. Niin tässä vielä se JYPin paita minkä suunnittelin.

Sääli vain, ettei liigajoukkueita tai yrityksiä kiinnosta miten mainokset erottuvat tai miltä kokonaisuus näyttää.
 
Viimeksi muokattu:

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Rahjan Huolintahan aloitti toimintansa jo melkein sata vuotta sitten tuomalla aseita Pietarista ja viljaa Siperiasta. Ei ihme, että noin pitkät perinteet omistavalla yrityksellä on varaa laittaa kolme mainosta Kärppien pelipaitaan.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan tuo Rahjan Huolinta (kuulostaa epäonnistuneelta sananmuunnokselta) ostanut siksi kolme mainospaikkaa, että muuten niille olisi kuitenkin myyty jotain muuta vaikka olisi pulittanut saman summan yhdestä paikasta? Tuosta tulee väkisin "uskoin jo ensimmäisellä kerralla" olo.

SOK:n sloganin painaminen paitaan vetää kyllä aika sanattomaksi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

SOK:n sloganin painaminen paitaan vetää kyllä aika sanattomaksi.

Ainakaan mulle oleellista ei edes ole se, että siinä lukee jotain, vaan se että siinä lukee juuri tuo naurettava SOK:n slogan. Epäilemättä jonkun konsulttitoimiston kalliisti laskuttama "loistoidea", että ei kysytä enää S-korttia, vaan sitä että oletko sinäkin omistaja.

Tuo raivostuttaa minua kaupassakin, typerä juttu josta saan hyvin negatiivisen vastareaktion.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tein vielä yhden eri raitaversion tuosta rätistä. Raidalla tai ilman raitaa suurimmat virheet paidassa on tosiaan kerrotut S-Marketin slogan ja Rahjan huolinta OY:n kolme mainosta, jotka tekevät paidasta erittäin sekavan. Mikäli paidassa ainoastaan tuo yksi kyseisen firman mainos logon alla ja näin logo isompana, niin tuo paitahan on ihan tyylikäskin jo. Tietenkin jos logo olisi brodeerattu aina vain parempi.
Yksi vaihtoehto toki olisi Kärppien nätimmän paitamallin eli 2004-2005 - vuosina ollut keltamusta raita. Myös se 2000-alkupuolen sinivihreä Nesteen raita(?) voisi olla myös kova sana. Tai sitten se tekisi vielä pahemman sekamelskan tuosta.
 

Duffeldof

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Onko joskus joku taho kertonut, miksi nykyiset pelipaidat ovat sellaisia kuin ne ovat?
Onko pelipaidan tilkkutäkittäminen niin mainosten määrällä kuin laadulla se ainoa vaihtoehto?

Tällä hetkellä mainokset hukkuvat määrään, pieneen kokoon ja värien sekamelskaan. Eikös mainostamisen yksi vahvimmista keinoista ole juuri mielikuvien ja mielleyhtymien luominen? Esim. Valtra & JYP jne...

Samaten minä takia esim. joku Turku Energia mainostaa pienellä läntillään Tepsin paidassa? Luulisi paikallisen yrityksen viestin menevän paremmin esim. kaukalon laitamainoksessa tms.
 
Onko joskus joku taho kertonut, miksi nykyiset pelipaidat ovat sellaisia kuin ne ovat?
Onko pelipaidan tilkkutäkittäminen niin mainosten määrällä kuin laadulla se ainoa vaihtoehto?

Tällä hetkellä mainokset hukkuvat määrään, pieneen kokoon ja värien sekamelskaan. Eikös mainostamisen yksi vahvimmista keinoista ole juuri mielikuvien ja mielleyhtymien luominen? Esim. Valtra & JYP jne....

JYP:iä jo silloin kun seuran nimessä oli vielä HT- liite asti seuranneena täytyy sanoa että eivät nuo paidat parikymmentä vuotta takaperin olleet kyllä yhtään paremmin suunniteltuja kuin nykyisinkään. Esimerkki tässä linkissä JYP:in peliasusta vuodelta '97.

Kärppien kohdalla tosin ihmetyttää miten vuodesta toiseen oletettavan vakavarainen seura suoltaa ulos tekeleitä jotka ovat kuin kännisen apinan WordArtilla suunnittelemia.

Vaikka mainokset olisivat pieniä ja niitä olisi paljon, on silti täysin mahdollista tehdä pelipaita joka näyttää suhteellisen edustuskelpoiselta. Esimerkki Jokereiden pelipaidasta muutaman vuoden takaa silloin kun joukkue vielä pelasi liigaa tässä.
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Socckey - CHL Shop powered by Warrior

CHL tuonut Socckey paidat myyntiin, eli mallina toimii futiksesta tutut pelipaitamallit sekä kuosina CHL-paidat ilman punaista hihaa. Aivan perkeleen tyylikkäitä ja hinta vain viiskymppiä. Tilaukseen lähtee molemmat värit kun tilipäivä koittaa.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Laitetaan nyt vielä tähän ketjuun, kun ei uutta taida olla ja sellaista en jaksa perustaa. TPS julkaissut ensi kauden pelipaitansa, kyllä ainakin minulle tulee vahvasti mieleen JYP tuosta rätistä. Ilmeisesti Perrininkin innostuneisuus TPS:ään menosta johtui siitä, että pelipaita pysyy samana, okei logo vaihtuu, mutta pikkuvikoja?

TPS:n uusi rätti
Oon niin junnu että en tiedä TPS:n ja punaisen värin välisestä historiasta mitään, mutta miellän itse TPS:n mustavalkoiseksi joukkueeksi. Punainen väri paidassa näyttää aivan liian oudolta ja tulee liian vahvasti JYP mieleen. Huono idea!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös