Pelipaidat kaudella 2015–2016

  • 148 882
  • 432

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuon kiiltävän materiaalin vuoksi paita saattaa näyttää kuvissa vaaleammalta, kuin paljaalla silmällä katsottuna. Ehkä.

Sinänsä tuo turkoosi väri on vähän huono, kun esimerkiksi fanituotteissa on nähty kaikkea vaaleansinisen ja melkein vihreän väliltä. Eikö jotenkin pystyisi koodaamaan sitä mikä on se "oikea" Pelicansin merenturkoosi? Tätä sitten käytettäisiin kaikessa missä väriä käytetään.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Pelicansin uusi paita:

+++ hillityt mainokset
++ erilainen ku muilla
+ muutaman viikon totuttelun jälkeen näyttää varmasti hienolta

??? kiiltävä kangas

- paita on aika pelkistetty, mutta silti jotenkin tunkkainen
- - värisävy meni paskempaan suuntaan, CCM:n värikataloogin vika?
- - - vatsan raidoitus on ihan liian iso möhkäle, varsinkin suhteessa logoon
Twitterissä kerrotaan, että paidan valmistaja on Jersey53 ja nämä paidat kuulemma hengittää paremmin, joka tekee siitä kuulemma paremman.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Pelicansin paita on muuten oikein tyylikäs, mutta kyllä minua vähän häiritsee, että mainoksia on neljässä tasossa tuossa etuosassa.. Onneksi värit ovat sentään paitaan sopivat, mutta tekstiä on silti minusta ihan liikaa. Vivus-mainoksiakin riittäisi yksi, eikä kolme... Vai jatkuvatko ne kenties vielä kainalossakin.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pelicansin paita on muuten oikein tyylikäs, mutta kyllä minua vähän häiritsee, että mainoksia on neljässä tasossa tuossa etuosassa.. Onneksi värit ovat sentään paitaan sopivat, mutta tekstiä on silti minusta ihan liikaa. Vivus-mainoksiakin riittäisi yksi, eikä kolme... Vai jatkuvatko ne kenties vielä kainalossakin.

Mainokset ovat mainoksia. Siihen on vain totuttava tällaisen pienen liigaseuran kannattajana, että niitä riittää. Tuskin Pelicans on esim. vaatinut noin montaa Vivus-mainosta tuohon, mutta rahamäärään se vaikuttanee.

Tärkeintä tässä tilanteessa on tehdä voitava - eli sijoittaa mainokset hyvin ja istuvasti paitaan. En keksi paljon parempaa tapaa, kuin tuo lopputulos on. Monella muulla seuralla vastaava paita näyttäisi järkyttävältä tilkkutäkiltä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tykkään sekä Ilveksen että Pelicansin paidoista. Kumpikin perusväri (tummanvihreä ja turkoosi) on sellainen, jota ei muilla joukkueilla ole, minkä lisäksi (värit) yksinkertaisesti näyttävät hyviltä ja sopivat paidan muiden värien kanssa hyvin yhteen.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Tuossa Pelicansin paidassa ei ole mielestäni mitään hyvää, poislukien mainosten väritys, josta kaikki joukkueet saisivat ottaa mallia.

- Väri on liian haalea, viime kausien turkoosisävy huomattavasti parempi.
- Kiiltävä kangas on outo, vaikka tuohon voi hyvinkin tottua.
- Poikkiraita on liian paksu suhteessa logoon.
- Olkapäiden yhtenevä sävy muun paidan kanssa. Mustat olkapäät näyttäisivät huomattavasti paremmalta.

Onneksi pelipaidan kuosi ei korreloi suoraan suoritukseen kaukalossa.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tykkään sekä Ilveksen että Pelicansin paidoista. Kumpikin perusväri (tummanvihreä ja turkoosi) on sellainen, jota ei muilla joukkueilla ole, minkä lisäksi (värit) yksinkertaisesti näyttävät hyviltä ja sopivat paidan muiden värien kanssa hyvin yhteen.
Olen erimieltä. SaiPan keltainen, Hifkn punainen, Hpkn oranssi, Lukon sininen ja Ässien punainen ovat myös hyviä perusvärejä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tykkään sekä Ilveksen että Pelicansin paidoista. Kumpikin perusväri (tummanvihreä ja turkoosi) on sellainen, jota ei muilla joukkueilla ole, minkä lisäksi (värit) yksinkertaisesti näyttävät hyviltä ja sopivat paidan muiden värien kanssa hyvin yhteen.
Olen erimieltä. SaiPan keltainen, Hifkn punainen, Hpkn oranssi, Lukon sininen ja Ässien punainen ovat myös hyviä perusvärejä.
Ilmankos Kärpillä on pelipaidoissaan ne kaikki.
 

Spike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Henkilökohtaisesti olen kyllä pettynyt tuohon Pelicansin paitaan. Paljon edeltäjiään heikompi versio.
- Kiiltävä väri, mitä helvettiä?! Häiritsee todella paljon silmää.
- Muutenkin paidan väri meni todella paljon huonompaan suuntaan. Haaleampi kuin Pelicansin oma turkoosi, johon on vuosien saatossa totuttu.
- Mainokset on edelleen hillittyjä ja sovitettu värimaailmaan(mistä plussa), mutta silti jotenkin jää sellainen "täyteen ahdettu" kuva tuosta paidasta. Siinä ei ole tyhjää tilaa missään.
- Vatsan raidoitus aivan hanurista. Aivan liian suuri suhteessa logoon ja syö logon sisäänsä. Miksei olisi voitu toteuttaa kapeampana?
- Hihanumerot vaikuttavat sellaisilta, että voi olla hankalaa erottaa katsomoon asti.

Olisi kiva nähdä myös selkäpuolelta, miten sillä puolella on asiat saatu pilattua.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
- Vatsan raidoitus aivan hanurista. Aivan liian suuri suhteessa logoon ja syö logon sisäänsä. Miksei olisi voitu toteuttaa kapeampana?
Tätä samaa ihmettelin, ja taisi joku muukin mainita. Ilveksellähän oli edellisessä paitamallissa sama juttu, logo "puristuneena" sinne raidoituksen väliin, jää jotenkin piiloon. Toki Pelsu-logo on teksteineen vähän jotenkin epäyhtenäinen, jolloin sen ehkä tarvitsisi olla jo liian iso tuohon kohtaan. Eli tarvittaisiin kapeampi raita?
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Täytyy kyllä sanoa, että mainosten värimaailman lisäksi en myönteisiä puolia tuosta Pelicansin paidasta juurikaan löydä. Ensinnäkin paidassa vaan on aivan liikaa mainoksia. Toki minulla ei ole tietoa mainostajien vaatimuksista, mutta Pelicansin edustajana minä olisin yrittänyt myydä housuista yhden tai kaksi mainospaikkaa ja tyytynyt siihen, että seuran logo löytyy pelkästään paidasta. Tuosta kun saisi Vivuksen housujen sivuille ja Versowoodin reisien päälle, niin johan paranisi mainostajien näkyvyys ja peliasun ulkonäkö. Sinänsä tuo raita ei minusta ole huono ajatus, mutta kuten monet ovat tuoneet esille, niin turhan paksu tuo keskimmäinen raita on. Toisaalta Pelicansin logo on kokonaisuutena niin huono, että vaikea sitä on tuollaisen raidan päälle sovittaa niin, että näyttää hyvältä. Nykyisellään tuo Pelicansin verrattain iso logo paidassa vaan näyttää jotenkin pieneltä. Jos minä saisin asiasta päättää, niin täysin tarpeeton teksti "Pelicans" lähtisi logosta pois, ja sinänsä hienoa kuvaa kasvatettaisiin huomattavasti isommaksi. Turkoosi ympyrä pelikaanin taustalla olisi siinä ja tässä jäisikö, mutta ehkäpä se olisi syytä jättää taustalle osoittamaan seuran pääväriä. Tästä päästäänkin sitten siihen seuraavaan seikkaan, mikä tuossa paidassa on pielessä, väri. Ennen Pelicansilla oli mukavan voimakas turkoosi. Kuvan perusteella ensi kaudeksi on paitojen väriä jatkettu muutamalla litralla vettä, pliisuksi on ennen niin iskevä väri muuttunut. Toki näyttää olevan melkolailla linjassa logon turkoosin kanssa, joten ehkä tuo vaalennus on perusteltavissa. Sitten vielä pienenä nyanssina nuo nauhat. Olen itse aina pitänyt paidoista, joissa on nauhat kaulassa, mutta nuo näyttävät kuminauhoilta. Jotenkin tuntuu sellaiselta puolivillaisesti tehdyltä yksityiskohdalta.

Tylytyksen jälkeen on pakko antaa tunnustusta Pelicansille mainosten yhtenäisestä värimaailmasta. Lisäksi plussaa paidoista, ne ihan oikeasti näyttävät laadukkailta. Pienillä muutoksilla tuosta saataisiin mielestäni ihan Liigan kärkipään peliasuja. Nykyisellään vaan jättää jotenkin sekavan ja pliisun kuvan.
 

t.m.a.l

Jäsen
Suosikkijoukkue
SPORT
Henkilökohtaisesti olen kyllä pettynyt tuohon Pelicansin paitaan. Paljon edeltäjiään heikompi versio.
- Kiiltävä väri, mitä helvettiä?! Häiritsee todella paljon silmää.
- Muutenkin paidan väri meni todella paljon huonompaan suuntaan. Haaleampi kuin Pelicansin oma turkoosi, johon on vuosien saatossa totuttu.
- Mainokset on edelleen hillittyjä ja sovitettu värimaailmaan(mistä plussa), mutta silti jotenkin jää sellainen "täyteen ahdettu" kuva tuosta paidasta. Siinä ei ole tyhjää tilaa missään.
- Vatsan raidoitus aivan hanurista. Aivan liian suuri suhteessa logoon ja syö logon sisäänsä. Miksei olisi voitu toteuttaa kapeampana?
- Hihanumerot vaikuttavat sellaisilta, että voi olla hankalaa erottaa katsomoon asti.

Olisi kiva nähdä myös selkäpuolelta, miten sillä puolella on asiat saatu pilattua.

Makuasioista voi vetää turpaan.. eiku:) Mä kysyisin ainakin, että mitä te itkette, nuohan on ihan mageet paidat ja sponssit samalla värillä jees ei näytä tilkkutäkiltä. Jotenkin oudosti 3D:nä pomppaa toi logo ulos näyttää teidän pelaajat vähän muuseilta tosin +20kg :) paljon paljon huonompiakin on nähty (vrt.esim Sport 2013-2014)
 
Viimeksi muokattu:

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pelicansin uusi paita:

+++ hillityt mainokset
++ erilainen ku muilla
+ muutaman viikon totuttelun jälkeen näyttää varmasti hienolta

??? kiiltävä kangas

- paita on aika pelkistetty, mutta silti jotenkin tunkkainen
- - värisävy meni paskempaan suuntaan, CCM:n värikataloogin vika?
- - - vatsan raidoitus on ihan liian iso möhkäle, varsinkin suhteessa logoon

Tuo viimeinen kohta on se, mikä näissä poikkiraidoilla varustetuissa pelipaidoissa menee aika usein pieleen. Raitojen tulisi olla kapeampia ja logon riittävän suuri Habs-tyyliin. Ilveksen taannoisessa (muuten hyvännäköisissä) pelipaidoissa tehtiin tuo sama virhe. TPS:nkin paidassa logo ei ole riittävän suuri suhteessa raitaan.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen kanssa vastarannankiiski ja sanon, että nuo Pelicansin uudet pelipaidat ovat rumat. Aiemmat paljon yksinkertaisemmat ja tyylikkäämmät.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Eihän tossa Pelicansin paidassa nyt paljon mainoksia loppupeleissä ole, mutta hyppivät jotenkin ikävästi silmille. Viime kauden paidassa mainoksia oli vähemmän tai sitten ne oli järkevämmin sijoiteltu. Mutta tämän kauden itse paita on tyylikkäämpi kuin viime kauden mun mielestä, itseasiassa aika tyylikäs lisäys toi raita tohon keskelle vaikka logo saisikin olla hiukan isompi, kuten melkein joka paidassa.

Mitä mietteitä muuten muiden jengien kannattajilla Ässien pelipaidasta (sama kuin viime kaudella vissiin) noin yleisesti?
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Varmasti tällaisten palautteiden takia harva uskaltaa tehdä noin rajua muutosta. Edelleen olen sitä mieltä, että hieman tummemalla turkoosin sävyllä nuo olisivat upeat, mutta tuollaisenaankin hienot. Ei jumituttu siihen samaan, mitä muut ovat tehneet, vaan uskallettiin poiketa siitä.

Joku jo aiemmin vihjasi, että muutaman vuoden päästä näiden hienous vasta tajutaan. Nyt se on kerralla liikaa.

Kaikkinensa ihan liigan kärkikastia.
 

HokiHero

Jäsen
Olen tuosta poikkiraidasta samaa mieltä usean muun kirjoittajan kanssa, logo nousee kapeammalla raidalla paremmin esiin. Nyt kun siitä on puhuttu alkoi asia vaivaamaan paidassa noin tuplasti alkuperäiseen nähden, heh. Vaikka KalPa yleisesti sijoittaa mainoksia rumasti on raidan koko sentään jo hieman fiksumpi tai ainakaan se ei tuossa paidassa ole se ongelma.
 

Fordél

Jäsen

On se kumma, että lähes jokainen suomalaisseura (poislukien Kalpa, pisteet tästä Kuopioon) tekee poikkiraitaisen paidan kanssa saman idioottimaisen virheen: raita on aivan liian paksu suhteessa logoon. Ei tässäkään asiassa tarvitsisi muuta kuin googlettaa Montreal Canadiens ja johan tulisi esimerkkiä siitä, miten asia hoidetaan kunnolla. Tuo asia kuntoon, värisävy tummemmaksi ja toi kiilto pois niin Pelicansin paita olisi oikein hyvä. Harmi, että paita, joissa mainokset saataisiin hoidettua hyvin, aikalailla kaikki muu kusee. Ei puutu kuin se, että logo olisi painettuna kankaan pinnassa.
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Pelicansin paidassa on tosiaan ollut hyvä idea takana, mutta toteutus on jäänyt piippuun muutamien huonosti toteutettujen yksityiskohtien osalta, joita tässä ketjussa on jo lueteltu. Takaa olisi myös kiva nähdä paita, koska numeroiden näkyminen vielä vähän arveluttaa, mikäli selkänumerointi vastaa hihanumerointia.
 

NallePyh

Jäsen
Suosikkijoukkue
se lahtelainen
On se kumma, että lähes jokainen suomalaisseura (poislukien Kalpa, pisteet tästä Kuopioon) tekee poikkiraitaisen paidan kanssa saman idioottimaisen virheen: raita on aivan liian paksu suhteessa logoon.
Olen (niin kuin moni muukin) samaa mieltä tästä. Tosin jos raita olisi kapeampi ei tuo Pelicans-teksti oikein istu enää, tosin shoppasin logoakin vähän isommaksi. Lisäksi ehkä olkapäihin toivoisin väriä. Ilman mainoksia täysturkoosi on hieno, mutta vaikka mainosten ulkoasu on yhtenäinen, tulee tuosta jotenkin oudonnäköinen. Ihan ok, kauden edetessä voipi jopa parantua silmän tottuessa.
 

Liitteet

  • Pelicans2016.png
    Pelicans2016.png
    170,1 KB · kertaa luettu: 1 100

Fordél

Jäsen
Olen (niin kuin moni muukin) samaa mieltä tästä. Tosin jos raita olisi kapeampi ei tuo Pelicans-teksti oikein istu enää, tosin shoppasin logoakin vähän isommaksi.

Kiitoksia tästä työstämästäsi esimerkikstä. Toimiihan tuo jo paremmin vaikkakin tossakaan ei mun silmään raidan ja logon suhde ole ihan optimaalinen. Nyt logo on jo rahtusen liian iso suhteessa raitaan ja logon sijoittelu ehkä pikkasen väärä.

Lisäksi ehkä olkapäihin toivoisin väriä.

Totta, väri olkapäissä varmasti jämäköittäisi paitaa. Toki sitten pitäisi laittaa mainoksia vaikka valkoisella olkapäähän, mutta en usko, että se hajoittaisi merkittävästi kokonaisuutta.
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Tuo uusi paitamalli suunniteltiin Pelicansin "uudelle logolle", joka nyt jäi loppupeleissä uudistumatta. Tuo "uusi logo" olisi kaiketi mahtunut kokonaisuudessaan tuohon valkoiselle raidalle, koska se oli hiukan erimuotoinen nykyiseen logoon verrattuna..
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Tuo uusi paitamalli suunniteltiin Pelicansin "uudelle logolle", joka nyt jäi loppupeleissä uudistumatta. Tuo "uusi logo" olisi kaiketi mahtunut kokonaisuudessaan tuohon valkoiselle raidalle, koska se oli hiukan erimuotoinen nykyiseen logoon verrattuna..
Tuo logon muoto se (pieni) ongelma minunkin amatöörisilmin on. Teksti tekee siitä vähän epämääräisen, pelkkä pelikaani toimisi vielä paremmin. Toki tuo suurennettu malli jo ihan ok.
 

NallePyh

Jäsen
Suosikkijoukkue
se lahtelainen
Kiitoksia tästä työstämästäsi esimerkikstä. Toimiihan tuo jo paremmin vaikkakin tossakaan ei mun silmään raidan ja logon suhde ole ihan optimaalinen. Nyt logo on jo rahtusen liian iso suhteessa raitaan ja logon sijoittelu ehkä pikkasen väärä.
Täysin totta, katsastin Canadiensin paidan ja raitojen leveydet sekä logon koko ovat ratkaisevia. Pelicansilla ei taida olla olemassa tekstitöntä "versiota" logosta, mutta se näyttää itse asiassa paremmalta ilman.

Jotenkin tuo on silti "tunkkainen" täysturkoosina. Olkapäihin voisi laittaa jotain, mutta ainakaan tämä hahmotelmani ei oikein täysin toimi. Onnekseni en saa palkkaa graafisesta työstä.
 

Liitteet

  • Pelicans2016_2.png
    Pelicans2016_2.png
    167,9 KB · kertaa luettu: 2 311
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös