Peliesitykset kaudella 2014–2015

  • 670 509
  • 3 844

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika raju karrikointi. Maagisella mestaruuskaudella HIFK:n kakkossentterinä hääri Petteri Wirtanen ja kolmossentterinä Töykkälä. (Ramu oli viltissä) Tähän nähden HIFK:n sentteriosaston laajuus Kuparisen ja Elkinsin muodossa on jopa loistavaa tasoa. 2011 vaan ykkössentterinä sattui hääräämään MG, joten vertailu menee tässä perseelleen.

Ramstedt on profiililtaan juuri sen profiilin pelaaja, joka ykkössentterin mitat täyttää, jos siis pystyisi pitämään tasonsa vakaana syksystä kevääseen. Se on ennenkin nähty, että "runkosarjapelaajasta" voi kasvaa myös kevään ratkaisija ja toivottavasti Ramu pystyy nousemaan tasolleen myös keväällä..... Mitä Leino esim on tehnyt sellaista, että saa illasta toiseen vetää ykkösen keskellä?

MG pelaa änärissä, PW kohelossa, joten ovat luokkaa kovempia pelimiehiä kuin tän hetken IFK:ssa oikeastaan kukaan, (pl. Zabo). Lisäksi meillä oli The Neloskenttä! Mutta se siitä.

Toivon samaa Ramun suhteen itsekin, oli syksyllä helvetin iloinen siitä tyylistä miten äijä pelas, tietysti taustalla pieni piipitys siitä "miten keväällä"?
Nyt ikävä kyllä piipitys on voimistunut. Ramulla on kaikki taidolliset eväät 1-senan tonttiin, mutta jostain syystä ei tällä hetkellä skulaa.
Kysymys ei välttämättä ole Ramusta pelkästään vaan joukkueen roolitukset/ketjut soutavat koko ajan, pelitapakin on jo scoutattu, trappia vastaan on paskamaista pelata. Kaikki tämä tietysti vaikuttaa, Stögön piikkiin menee aika paljon Ramun tilanteesta. Toivon todellakin että tehoja/onnistumisia tulisi, sitä kautta peli vapautuisi.
En todellakaan tiedä miksi Leino vetää ykkösessä, antaisin Ramulle seuraavat viisi matsia ykkösen keskellä.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta mestaruuskauden joukkueen keskikaista oli roolitukseltaan täydellinen, jossa jokaisella jätkällä oli oma tietty ruutunsa:

- Mikke oli selkeä 1. sentteri, ja pelillinen johtaja;
- PW oli monipuolinen 2. sentteri, jonka pystyi laittamaan kentälle minä hetkenä hyvänsä;
- Töykkälä oli poffseissa erinomainen puolustava sentteri ja hänen roolinsa oli vain puolustaa;
- Liivik oli Liigan paras 4. sentteri; ja
- Lisäksi Ramstedt ei sopinut roolitukseltaan tuohon nelikkoon, ja hän tippui kokoonpanosta sen seurauksena (rooli heijastui peliotteisiin)

Tämän kauden keskikaista on roolitukseltaan vähän epäselvempi:

- Ramstedtilla olisi rahkeita olla selvä 1. sentteri, mutta häntä peluutetaan yhtä paljon kuin muitakin;
- Elkinsillä olisi rahkeita olla 2. sentteri PW:n tapaan, mutta häntä peluutetaan yhtä paljon kuin muitakin;
- Kuparisella olisi kunnossa ollessaan rahkeita olla PW:n tapainen 2. sentteri, mutta häntä peluutetaan yhtä paljon kuin muitakin; ja
- Nykopp erinomainen 4. sentteri.

Minun mielestäni tuo keskikaistan kokonaisuus nousisi ihan älyttömästi ja sillä, että pelaajia peluutettaisiin ''oikein'' ja Kuparisen tilalla skodaisi Liivik. Nimillä ei tehdä mitään jos roolit ovat väärät.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
En todellakaan tiedä miksi Leino vetää ykkösessä, antaisin Ramulle seuraavat viisi matsia ykkösen keskellä.

Yritän nykyään (tietoinen päätös ja helppoakin, kun tällä kaudella oma seuraaminen ei ole kovin tunnepitoista) välttää yksittäisten pelaajien antifanittamista. Leinosta on kuitenkin pakko sanoa, että kaveri on jäänyt mulle täysin mysteeriksi. Joo, on taitava ja olisi varmaan enemmän kotonaan rosoisemman joukkueen taitoniekkana. Nykyinen joukkue on muutenkin taitava ja pienehkökokoinen. Leino jotenkin hukkuu siihen massaan ja mä en ole saanut oikein selville hänen parhaita puoliaan. Leinolla on hyvä pelisilmä, kohtuupehmeät kädet ja hyvä asennekin. Mutta ei hän mielestäni ole mestaruutta tavoittelevan joukkueen 1-senan tasoa. On aina tylsää ottaa esille fyysisyys, mutta ollakseen tähtiosaston pelaaja tässä liigassa, pitää pienekin kaverin omata tietty annos röyhkeyttä ja kykyä ottaa & antaa mustelmia. MG oli tästä aivan huikea malliesimerkki. Mitenkäs muut veljet/siskot ovat kokeneet Leinon?

edit: Generous tänään näköjään 3-parissa Tepon kanssa. Leino yhä ykkösessä, Ramu kolmosessa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
MG pelaa änärissä, PW kohelossa, joten ovat luokkaa kovempia pelimiehiä kuin tän hetken IFK:ssa oikeastaan kukaan, (pl. Zabo). Lisäksi meillä oli The Neloskenttä! Mutta se siitä.

No siksi minä MG:n jätin kokonaan vertailun yläpuolelle, koska kun tuollainen pelaaja kerran kymmenessä vuodessa omaan joukkueeseen osuu, niin mestaruusviiriä voi alkaa mittailemaan hallin kattoon. Niitä ei voi hankkia, koska sellaisia ei yksinkertaisesti ole. Joskus sellainen saattaa tipahtaa syliin. HIFK:ta voi sentteriosastolla syyttää lähinnä siitä, että oliko luotto Ramun tai Kuparisen nousuksi riittäväksi ykkössentteriksi täyttä utopiaa. Kuparisella ei riitä jalat ja Ramulla tuntuu olevan ongelmat kasetin kestävyydessä. Menestyvä joukkue tarvitsee ykkössentterin.Piste. Se on sitten ihan sama vaikka hankkisi 5-6 loistavaa 2-3 sentteriä. Näillä olet korkeintaan sijoilla 2.3.4 jne... Kun jollaine on lyödä kisaan astetta kovempi hevonen, niin se menee ohi.

Elkins puolestaan on mielestäni samassa tilanteessa nyt, kuin Wirtanen oli HIFK:n mestaruuskaudella ja täysin yhtä iso palanen mestaruusprojektia, kuin Wirtanen tuolloin. Pelillisesti en hirveän suurta eroa näe. Molemmat loistavia aloittajia ja puolustussuunnan pelaajia, mutta myös hyökkäyssuuntaan löytyy apuja. Molemmilla lisäksi taipumusta pelata parhaat pelit keväällä. Elkins voi aivan hyvin tehdä uraa vielä myös KHL:n puolella.

Siitä ollaan täysin samaa mieltä, että Ramu ykkösen keskelle ja katsotaan mitä tulee. Ei HIFK vakavissaan voi lähteä Leino ykkössentterinä kevään peleihin. Edelle menevät myös Elkins ja Kuparinen. Leino on taitava pelaaja, jolla on myös oikeanlaista röyhkeyttä pelaamisessaan. Ongelma vaan on se, että fyysisesti on vielä täysin raakile. Lisäksi ei ole tottunut pelaamana noin isossa roolissa. MG:kin pelasi uransa alussa sekä maajoukkueessa, että Liigassa laidalla ja katsoisin tämän roolin olevan järkevin ajaa Leinokin sisään Liigaan kunnolla. Varmasti kaverista on HIFK:lle iloa tulvevina vuosina, mutta tällä hetkellä rooli on täysin utopistinen,
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yritän nykyään (tietoinen päätös ja helppoakin, kun tällä kaudella oma seuraaminen ei ole kovin tunnepitoista) välttää yksittäisten pelaajien antifanittamista. Leinosta on kuitenkin pakko sanoa, että kaveri on jäänyt mulle täysin mysteeriksi. Joo, on taitava ja olisi varmaan enemmän kotonaan rosoisemman joukkueen taitoniekkana. Nykyinen joukkue on muutenkin taitava ja pienehkökokoinen. Leino jotenkin hukkuu siihen massaan ja mä en ole saanut oikein selville hänen parhaita puoliaan. Leinolla on hyvä pelisilmä, kohtuupehmeät kädet ja hyvä asennekin. Mutta ei hän mielestäni ole mestaruutta tavoittelevan joukkueen 1-senan tasoa. On aina tylsää ottaa esille fyysisyys, mutta ollakseen tähtiosaston pelaaja tässä liigassa, pitää pienekin kaverin omata tietty annos röyhkeyttä ja kykyä ottaa & antaa mustelmia. MG oli tästä aivan huikea malliesimerkki. Mitenkäs muut veljet/siskot ovat kokeneet Leinon?

edit: Generous tänään näköjään 3-parissa Tepon kanssa. Leino yhä ykkösessä, Ramu kolmosessa.

Tarkennuksena ettei mun kohdalla ollut suoranaisesta antifanituksesta Leinoa kohtaan (sitäkin löytyy tarvittaessa --> Puudeli-Tuomainen) vaan ennemminkin siitä ettei Leinon paikka mun mielestäni ole lähtökohtaisesti ykkösen keskellä, näkisin Ramun siellä enemminkin. Ok, Ramun viimeaikaiset esitykset ole välttämättä olleet sitä luokkaa että sinne kuuluisi, mutta yritän katsoa hieman isompaa kuvaa. Ykkösessä ts. tulosketjussa on varmaan kaikki senat käyneet kokeilemassa, ainoa jolla taidolliset lähtökohdat riittää on Ramu, sen jälkeen tulee Elkins. Loput senat on enemmänkin puolustavia sellaisia, joita tietenkin mös tarvitaan. Zabon vahvuuksia ei olla pystytty ulosmittaamaan vaan hän on joutunut ottamaan ns. kädellisen laiturin roolin. Mieshän oli prkl Ässissä maalitykki, meillä joutuu tekemään peliä.
Stögöllä on varmaan joku suunnitelma tälle härdellille, mutta jos kysymyksessä Ramun kohdalla on näpäyttää kaveria heittämällä se kolmoskenttään, niin voi olla ettei itseluottamus siitä kasva. Itseluottamuksesta Ramun kohdalla NÄYTTÄÄ olevan kysymys. Me tarvitaan toimivaa tuloskenttää, uskon Elkinsin syttyvän kun kovat pelit alkaa, mutta miten/kuka on ykkösen sentteri? Ei paras mahdollinen tilanne lähtee pudotuspeleihin.
Tai sitten kaikki on osa Stögön suurta suunnitelmaa, mistä mä mitään tiedän.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Painotetaankohan nykyisin lainkaan joukkuetta kasattaessa, että joukkueeseen tulisi pelaaja, joka osaa pistää kiekon verkkoon pilkuista? Periaatteessahan siellä voisi olla pelaaja, kuten vaikkapa jenkkifudiksessa potkaisija, joka ei käsrjistetysti kävisi muuta kuin tekemässä maalit pilkkuskabassa. Varsinkin kun käytössä on tämä mun mielestä typerä kolmen jälkeen sama jätkä uudestana ja uudestaan -tyyli (saisi olla vaikka niin, että kolmen sloteissa mentäisiin, samoja vasta kolmen slotin jälkeen kehiin).

Goldobin on ollut näissä mun mielestä samantyyppinen kuin Granlund, mutta huomattavasti epätasaisempi: jos oikein muistan Mickekin loppua kohti hyytyi, mutta sitä ennen teki liki 100 prosenttisesti.

Esim. Youtubesta löytyvästä pätkästä (HIFK-SAIPA 3.2.2015 rankut - YouTube näkee, että välillä Goldobin on tyly, välillä taas ratkaisut ovat mitä sattuu. Prosentitikin ovat lalle 50:nen, mikä mun mielestä saisi olla tällaisen erikoismiehen rajaksi minimi.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onneksi oltiin heti tauon jälkeen valmiina peliin. Ensimmäinen maali jo heti ennen ensimmäistäkään kosketusta kiekkoon ja toinen sitten täysin typerästä jäähystä. Zaborskyltä täysin musta pelin alku.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Voi hevonvitunperse! HIFK:n pakkeja viedään kuin mätää kukkoa. Lisäksi joukkue on edelleen ilman jalkoja. Jos tässä joku Masterplan on takana, niin mielellään edes pienen pilkahduksen siitä näkisin. Kuparinen ei näköjään toimi laidassa ollenkaan.
 

Durable

Jäsen
Voi hevonvitunperse! HIFK:n pakkeja viedään kuin mätää kukkoa. Lisäksi joukkue on edelleen ilman jalkoja. Jos tässä joku Masterplan on takana, niin mielellään edes pienen pilkahduksen siitä näkisin. Kuparinen ei näköjään toimi laidassa ollenkaan.
Törmäsen mukaan tauolla on levätty ja ladattu akkuja. Onkohan mennyt sitten baariin puolella lataaminen?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Törmäsen mukaan tauolla on levätty ja ladattu akkuja.

Levätty on kyllä ihan huolella, se näkyy selvästi. Siinä sivussa on kuulemma ladattu Goldobinin iPodin akku, samoin Puustisen porakoneen. Eli ei se Stögö paskaa puhu!
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Hyi vittu mitä pelailua. Se on hyvä mennä sen taakse, että tauko tuli meille hyvään aikaan. Vitut tullut ainakaan näiden otteiden perusteella. Saatanan saatana.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ruudun kautta katsoessa on se hyvä puoli, että voi vaihtaa huoletta tekemistä sen enempää miettimättä.

Kuopion KalPa vie Helsingin KalPaa niin pahasti ettei sitä viitsi katsoa. Voe voe.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä se nyt vain on niin, että tämän kauden HIFK:n matseja ei jaksa katsoa. Nyt kun ei tule voittoja niin tekosyyt alkavat käydä vähiin.

Vittu mitä paskakiekkoa.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Joo oli hyvä että pojat sainolla tauolla. Peli on vielä paskempaa kuin ennen taukoa. Nooh, ne vaan treenaa niin kovaa. Otteluruuhka-tekosyyhän meni jo.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kuulinko oikein että Grillforsin kanssa olisi tehty jatkosoppari? Olin just kokoamassa kangaspuita kun jotain tuon tyyppistä kuulin, Stigun tapaan olen kehitellyt oheistoimintaa. Tokalla erätauolla laitan saatana sämpylöitä tulemaan, ihanaa!
 

Stigu

Jäsen
Kuopion KalPa vie Helsingin KalPaa niin pahasti ettei sitä viitsi katsoa. Voe voe.
Kyllä. Ja tässä on osoitus, että there can be only one real Kalpa. No, IFK on ainakin Uudenmaan läänin paras KalPa, jos ei muuta. Kuopion Real KalPaan verrattuna Helsingfors LookaLike Kalpalta puuttuu vauhti, viivelähdöt ja kiekkokontrolli. Vittu, eihän tuossa ole kuin kolme pientä asiaa, jotka kuntoon hoitamalla taistelemme taas Kalpa-tittelistä.

No mut hei, ehkä IFK:lla on kovin koskaan ikinä kuntokuuri menossa.
 

Inge Glid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Team Finland
Yritän nykyään (tietoinen päätös ja helppoakin, kun tällä kaudella oma seuraaminen ei ole kovin tunnepitoista) välttää yksittäisten pelaajien antifanittamista.

Mitenkäs muut veljet/siskot ovat kokeneet Leinon?

Minulla oli pari viikkoa sitten asiaa kirjoittaa palstalle mutta luin muutamat kirjoituksesi ja olin niistä niin samaa mieltä, että jätin kirjoittamatta. Tämä on kätevää, sinä puet ajatukseni sanoiksi ja minun ei tarvitse niitä tänne kirjoittaa. Ja hei, en todellakaan ole tyypiltäni mielistelijä. Meillä on yhteiset Wanhan-linjan ajatukset .

Pidän Leinoa täysin täytepelaajana, on kentällä yhtä kiltti kuin näköinenkin. Väritön mauton, "köyhän miehen-versio" sanonta sopii hänelle tosi hyvin.

Hifk:lta puuttuu ykkössentteri. Mutta kakkos- ja kolmossenttereitä löytyy hyvä ja laadukas määrä. Sellainen määrä, että ehkä yksi liikaa. Ikosen loukkaantuminen oli odotettua rajumpi isku joukkueen suorittamisen kannalta.

Sanon semi-rohkeasti vielä; meiltä puuttuu nimekäs/kokenut/laadukas/pelejä voittava ykkösveskari.

Ja näyttää tulevan odotetusta tukkaan Kuopiossa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Voisi ihan hyvin olla 4-0. HIFK on niin perässä, kun vaan olla voi. Kollektiivi vs yksilöt.

Jep, Lankinen on joukkueen paras pelaaja tilanteessa, missä ollaan 2-0 tappiolla. Legendaarista.
 

Inge Glid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Team Finland
Kuulinko oikein että Grillforsin kanssa olisi tehty jatkosoppari? Olin just kokoamassa kangaspuita kun jotain tuon tyyppistä kuulin, Stigun tapaan olen kehitellyt oheistoimintaa. Tokalla erätauolla laitan saatana sämpylöitä tulemaan, ihanaa!

Kuulit oikein. Hienoa, että jatkaa

Olen alkanut viettämään perheen kanssa enemmän aikaa, vähemmän pelejä=enemmän perhettä. He ovat aika hämmästyneitä...
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kuparinen palannut sentteriksi. Mikäköhän aivopieru oli laittaa laitaan alunperinkään?
Oheistoimintaa on pakko harrastaa, ei tuota jaksa katsoa koko ajan. (Menee päästämään kissat sisälle)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Meillä on yhteiset Wanhan-linjan ajatukset .

Kyllä vaan! Olen ylpeästi wanhanliiton mies, vaikka tiedostankin aikojen olevan nykyään toisenlaiset. Tiedostan myös sen, että me oldschool-heebot olemme omalla tavallamme hyvin koomisiakin hahmoja. Mutta mitä siitä, mä katson lätkää niillä säädöillä millä olen joskus aloittanut. Stana! Kuopion Kalpa on muuten just nyt fyysisempi kuin Helsingin Kalpa. Niillä on jalat.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kuparinen palannut sentteriksi. Mikäköhän aivopieru oli laittaa laitaan alunperinkään?

Kalpan 2. maalissa Kuparinen oli nähdäkseni ihan kujalla. Sen jälkeen siirrettiin pois laidasta. Ja hei, Grillin jatko on aidosti hyvä uutinen!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös