Peliesitykset kaudella 2014–2015

  • 672 394
  • 3 844

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Stadin valot: Kuulin alustavaa viserrystä myöskin jo useampi viikko sitten, mutta eilen asiasta visersi vähän isompi lintu. Siksi sen laitoin tänne. Pidän sitä hyvä merkkinä, että asiasta puhutaan nyt avoimesti. Mun käsittääkseni etsimissuunta on Pohjois-Amerikka, siellä on tällä hetkellä reissussa muuan VP Kautonen. Tulkoon mistä tahansa, kovuutta pitää löytyä ja hyvin kootuissa joukkueissa tämä on huomioitu jo kauden alusta alkaen. Stana.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Stadin valot: Kuulin alustavaa viserrystä myöskin jo useampi viikko sitten, mutta eilen asiasta visersi vähän isompi lintu. Siksi sen laitoin tänne. Pidän sitä hyvä merkkinä, että asiasta puhutaan nyt avoimesti. Mun käsittääkseni etsimissuunta on Pohjois-Amerikka, siellä on tällä hetkellä reissussa muuan VP Kautonen. Tulkoon mistä tahansa, kovuutta pitää löytyä ja hyvin kootuissa joukkueissa tämä on huomioitu jo kauden alusta alkaen. Stana.

Tämä olisi helvetin hyvä juttu toteutuessaan! Meinaan mörököllille olisi tarvetta. Enkä pistäisi pahakseni vielä yhtä rightin pakkia joka kykenee muuan Cory Murphyn tavoin ampumaan viivasta maaleja.
 
Itse jäin siihen käsitykseen, että IFK on nyt tosiaan sellaisen kalan perässä, että kauden alussa sellaisen saaminen ei olisi ollut millään muotoa mahdollista. Kankaanperän kohdalla IFK:lla ja korostetusti Nyballa sattui lapsus, siitä ei kahta sanaa. Mutta ilmeisesti tuosta oppineena ja sisuuntuneena päättivät organisaatiossa hankkia paria kertaluokkaa kovemman tekijämiehen peräpäähän, mikä on sitten viivästyttänyt hankintaa. Mulla ei ole mitään hajua, mistä suunnasta kaveri on tulossa, jos edes lopulta tulee, mutta kovan pelimiehen perässä kuulemma kuitenkin ollaan. Eli kyllä tuo minun kuulemani mukaan sinänsä on IFK:ssa huomioitu ihan alusta asti. Nyba mokasi Kankaanperän kohdalla, ja paikkaaminen vie nyt oman aikansa. Toisaalta, jos puheet haettavan miehen tasosta pitävät paikkaansa, niin ilman muuta on syytä ventata.
 

Lindfors

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, YNWA
Juu, tässä asiassa on järkevästi nyt odoteltu, eikä ole toistettu viime vuosien virheitä ulkkareiden sainauksessa. Onhan tässä nyt jo säästetty muutaman kuukauden palkka odoteltaessa, joten vähän laadukkaampi fisu voisi tulla tosiaan kyseeseen.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todellakin toivon, että kalaa saadaan. Tuskin organisaatiossa(kaan) niin tyhmiä ollaan, että puhdas gooni hommataan, ainakaan pakistoon. Se ei ratkaisisi pakiston ongelmia, kun ei tuollainen sankari mahtuisi kuitenkaan kokoonpanoon. Mäkelä olisi sopinut jengiin aivan loistavasti, ja kyllä mulla on Tuukkaa ikävä. Osasi pelata ja oli pleijarikokemusta runsaasti ja varsinkin piti maalinedustan puhtaana ja taklasi kovaa. Ja ihan turha tulla sanomaan ettei Mäkelä mahtuisi pakistoon jossa vakiokasvoina viilettää Teppo, Nyqvist ja Honkaheimo.

Peukut pystyssä että tulee sitten Mäkelää ja Kankea kertaluokkaa kovempi jantteri (mielellään etenkin pelitaitojen osalta).
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei Stögökään kelpuuta mitään goonia. Sellaisen hyöty on täysin nolla nyky Liigassa ja olisi täysi huti HIFK:lta.

Mä olen jo luopunut ajatuksesta saada kovaa laukova rightin hampaaton. Ei tuo yv kaipaa kuin Taipalukselta& Auvitulta parempia vetoja. Niin ja Södeä tietty. Oman pään puolustus ja eritoten maalinedusta+veska ovat niitä kriittisessä tarpeessa olevia alueita.

Lankinen on mun papereissa riittävä kakkonen. Husso kuitenkin pelaa ylivoimaisesti tärkeimmät pelit.

Tuli muuten katottua videopölhöt ja pakko olla samaa mieltä. Söden kolaus olisi pitänyt kuitata muutenkin kuin Taipaluksen pahalla katseella.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Otetaan nyt kantaa tuohon Söden kolaukseen, että on se nyt saatana kumma, että kukaan ei tee kentällä mitään?! Videotuomarit lyttäävät täysin aiheesta IFK:n, minäkin häpeän. Se nyt on aivan se ja sama, ketä siellä kentällä sattuu olemaan, mutta kun tuolla vauhdilla vedetään joukkueen kapteeni lasarettiin, niin jokaisen IFK pelaajan, JOKAISEN(!) tulisi siihen reagoida!

Mitään goonia tyyliin Gillis tänne ei kaivata, mitä se edes hyödyttää jos se ei ole kentällä samaan aikaan? Toki seuraavassa matsissa voi aina tehdä noudon, Marjamäki on kyllä kaveri jonka uskoisin vastaavan kutsuun. Mutta silti iso EI millekkään goonille se ei muuta tätä hommaa parempaan suuntaan. Nykyisten jätkien pitäisi, huom. pitäisi pystyä puolustamaan omaa kapteeniaan. Mutta jostakin syystä se ei nyt onnistu, häpeän.

Oystrick olisi tervetullut, toisi rightin kätisyyden ylivoimalle ja pystyy fyysiseen peliin, ehkä se jopa voisi puolustaa omiaan ellei tuossa joukkueessa nyt ole jokin käsky pitää hanskat käsissä. Siltä se ikävä kyllä vaikuttaa.

Olen puhunut, tänään pisteet Sportilta niin voidaan lähteä ihan hyvillä mielin joulutauolle, joukkue pelaa hyvää lätkää. Toivottavasti myös omia aletaan nyt jatkossa puolustamaan ja sitä fyysisyyttä saadaan mukaan. Rask on muuten viime peleissä ollut fyysisin kaveri ja jaellut hienoja niittejä, pakko se on myöntää, että alan diggaa tuosta Raskin asenteesta.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Oystrick olisi tervetullut, toisi rightin kätisyyden ylivoimalle ja pystyy fyysiseen peliin, ehkä se jopa voisi puolustaa omiaan ellei tuossa joukkueessa nyt ole jokin käsky pitää hanskat käsissä. Siltä se ikävä kyllä vaikuttaa.

Väitän, että Ostrickilla olisi tänne tullessaan Liigan kovin fightcard, eli varmasti kykenisi puolustamaan omiaan: http://dropyourgloves.com/Fights/FightCard.aspx?Player=17426 (linkki vie Drop Your Gloves -sivustolle). Kelpaisi, mutta toisaalta ihmettelen mikäli ei läpäise tämänhetkistä tryouttiaan.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Mitään goonia tyyliin Gillis tänne ei kaivata, mitä se edes hyödyttää jos se ei ole kentällä samaan aikaan? Toki seuraavassa matsissa voi aina tehdä noudon, Marjamäki on kyllä kaveri jonka uskoisin vastaavan kutsuun. Mutta silti iso EI millekkään goonille se ei muuta tätä hommaa parempaan suuntaan. Nykyisten jätkien pitäisi, huom. pitäisi pystyä puolustamaan omaa kapteeniaan. Mutta jostakin syystä se ei nyt onnistu, häpeän.

Niin olisi ehkäpä jotenkin noloa jos nyt hankittaisi joku gooni joka sitten noutaisi Marjamäen, kyllä tosta nykyisestä rosterista pitäisi löytyä joku joka puolustaisi omiaan.
Harvoin olen noiden klikkihuoraajien kanssa näin paljon samaa mieltä kuin tässä asiassa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mäkelä olisi sopinut jengiin aivan loistavasti, ja kyllä mulla on Tuukkaa ikävä. Osasi pelata ja oli pleijarikokemusta runsaasti ja varsinkin piti maalinedustan puhtaana ja taklasi kovaa. Ja ihan turha tulla sanomaan ettei Mäkelä mahtuisi pakistoon jossa vakiokasvoina viilettää Teppo, Nyqvist ja Honkaheimo.


En voisi olla enemmän samaa mieltä. Tuukka + kova pelimiespakki mahtuisivat edelleen molemmat. Tepot ja kumppanit eivät omaa pelillisiä eivätkä yleisfyysisiä kykyjä. Vähän ihmettelen, että Tuukka ei saanut suoraan jatkoa. Hän olisi itse asiassa ollut kelpo korvaaja Kurviselle. Ja kyllä Kurvinen & Kankikin mahtuivat samaan aikaan pelaavaan pakistoon. Mestaruusvuonna 2011.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin olisi ehkäpä jotenkin noloa jos nyt hankittaisi joku gooni joka sitten noutaisi Marjamäen, kyllä tosta nykyisestä rosterista pitäisi löytyä joku joka puolustaisi omiaan.
Harvoin olen noiden klikkihuoraajien kanssa näin paljon samaa mieltä kuin tässä asiassa.

Olisi ihan helvetin noloa minusta. Oikein alleviivattaisiin ettei kenelläkään nykyisistä pelaajista ole munaa puolustaa itseään tai omia. Oikein tuollainen "tapellaan niin mun isoveli hakkaa sut" -tyyppinen reaktio. Marjamäen temppu ei kuitenkaan ollut mallia Semir, eli näkisin tärkeämpänä jatkossa osoittaa, että joka jätkä on valmis puolustamaan omia. Tämä tehdään parhaiten antamalla pieniä viestejä usein: Ainakin vähän aikaa korostetun aggressiivista oman maalin suojelua, jokaisessa pienessäkin kahakassa herhiläisenä omien avuksi, ja kyseenalaisissa tilanteissa lähin mies paikalle sähisemään. Tämän lisäksi puolustukseen on syytä hankkia kaveri, jolla on muskelia heitellä vastustajia sivuun maalinedustalta, ja josta vastustajan vaihtopenkki tietää että jos hulinaksi menee niin tuo on kentän kovin jätkä.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei saatana mitään noutoja enää. Kovia pommeja Marjamäkeen ja that's it. Kolattu pelaaja voi hakea kuittia jos haluaa.

Sinänsä hassua, että nämä pakisto-probleemat olisivat olleet hoidettu jos esim. Mäkelä ja Kousa olisi hankittu kauden alla. Tosin kumpikaan ei taida sopia Stögön Air-Hockeyyn ja Nybahan ei enää kävele koutsin yli näissä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ei saatana mitään noutoja enää. Kovia pommeja Marjamäkeen ja that's it. Kolattu pelaaja voi hakea kuittia jos haluaa.
En minäkään mitään Gillies- meininkiä kaipaa, mutta sellainen kaveri olisi hyvä mukana olla, joka käy tarpeen vaatiessa jututtamassa vastustajaa. Pelitaidoiltaankin pitää jengiin mahtua, eli Kankaanperä olisi paras mahdollinen vaihtoehto tähän, Mäkelällä ne pelitaidot olivat jo rajallisemmat.

Ei kolatulta voi aina odottaa noutamista. Mitä jos Goldie ajetaan törkeästi, kenet hän voi hakea? C- junnuja ei liigassa pelaa;) Ja kyllä tuossa Söden töötissäkin olisi voinut joku edes näön vuoksi rynnätä puolustamaan. Vaikka sitten pienen pystypainin muodossa, jos ei muuta. Tympeän näköistä, kun kapu on hämärän rajamailla, ja muut vaan puhaltelee muniin.
 
Viimeksi muokattu:

SuperKakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja New York Rangers
Ihan näin ajatuksena vain.

Nathan Oystrick pelaa kyllä left-mailisella mailalla. En ymmärrä mistä tänne on liikkunut tarina, että mies olisi right?
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Nathan Oystrick pelaa kyllä left-mailisella mailalla. En ymmärrä mistä tänne on liikkunut tarina, että mies olisi right?

Varmaankin siitä että miehen toivotaan olevan vastaus kaikkiin kysymyksiimme :)
Tietääköhän mies itse millaisessa kulttiasemassa hän on täällä, vaikkei ole käynyt koko maassa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kolatulta voi aina odottaa noutamista. Mitä jos Goldie ajetaan törkeästi, kenet hän voi hakea? C- junnuja ei liigassa pelaa;) Ja kyllä tuossa Söden töötissäkin olisi voinut joku edes näön vuoksi rynnätä puolustamaan. Vaikka sitten pienen pystypainin muodossa, jos ei muuta. Tympeän näköistä, kun kapu on hämärän rajamailla, ja muut vaan puhaltelee muniin.

Tarkennetaan sen verran, että ajatukseni oli HIFK:n lähtevän hakemaan seuraavalla kerralla Marjamäen noutoa jollain tilausgoonilla. Siinä mielessä kolattu pelaaja hakekoon itse oikeutta. Huml teki näin masin kanssa, siinä oli kunnon menoa. Söde tuskin lähtee hakemaan, se tiedetään. Toisaalta, hakihan se El Capitanokin sitä mutantti-evgeniltä.. ;)

Eikä Goldiet yms. taitopelaajat ikinä hae oikeutta. Silloin pitää joukkuekavereiden lähteä muistuttamaan. Sen vain pitää tapahtua heti tilanteen jälkeen. Tästä syystä itse velvoitan jokaisen(poislukien goldiet& granlundit) HIFK-pelaajan toimimaan näin. Teppohan jo kävi tätä toteuttamassa. Ei siinäkään ole pääteemana mikään yksipuolinen turpaanveto vaan se, että näytetään omien välittävän ja puolustavan. Edellisessä tapauksessa olisin odottanut edes Taipaluksen tekevän muuta kuin silmäilevän masia ilkeästi.

Se, että Väänäsen kolatessa Granlundin puolivälierissä, HIFK ei hakenut mitään mainittua oli selkeä ohje KJ:lta. Ok, hyväksyn tämän koska pelattiin tuikitärkeitä pleijareita. Mutta kyllähän esim. finaaleissa Kanki oli koko ajan helisyttämässä blegin jätkiä torikokouksissa ja sai mm. Karalahden täysin pois tolaltaan.

Se on taitoa mutta se vaatii myös selkärangasta lähtevää 'ei perkele!'- fiilistä.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hank Pikkarainen on tällä hetkellä ylivoimaisesti IFK:n paras yv-pakki. Ainoa puolustaja, joka pystyy ylivoimalla liikuttamaan kiekkoa riittävän nopeasti, osaa pysättää rännikiekot ja pystyy laukaisemaan suoraan syötöstä jopa maalia kohti. En ymmärrä, että Hankia koko ajan dissataan täällä. Esim. Taipalus on yv:llä ollut ihan kusessa ja tekee erittäin huonoja ratkaisuja. Kärpät matsissa mokasi huonoilla suorituksilla kaksi yv-tilannetta pelin ratkaisuvaiheessa.

Eilisessä matsissa Pikkarainen oli mukana jokaisessa yv-maalissa, toki syöttöpiste tuli vain kahteen maaliin. Hank oli sitä syöttörulettia käynnistämässä muissakin yv-maaleissa. Tasaviisikoilla Hankille tulee virheitä, sen myönnän, mutta ylivoimalla hän on IFK:n tärkein pakki.

Samaa mieletä palstaveljien kanssa, että kovaotteinen pakki tarvitaan ja toivottavasti sellainen liittyy joukkueeseen heti joulun jälkeen.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hank Pikkarainen on tällä hetkellä ylivoimaisesti IFK:n paras yv-pakki.

Tästä olen samaa mieltä. Hank on ollut aivan loistava viivassa, ja hän on tällä hetkellä ainoa HIFK:n puolustaja, joka pystyy yksinään pitämään viivan. Kaikki muut jäätyvät paineen alla tuolla tontilla.
 

Lindfors

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, YNWA
Tänään Hank saattaa kellottaa lähemmäs puoli tuntia peliaikaa.

Edit. Ei sittenkään, Kokoonpano muuttunut ja mm. Grilli onkin kehissä. No 20 minuuttia.
 
Viimeksi muokattu:

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alkuun hank oli ihan jees yvlla, mutta eipä se viime aikona ole pystynyt esittämään mitään erikoista. Eikai se hänestä hyvää yv-pakkia tee, että hänellä pystyy käyttämään kiekkoa viivassa, mutta mitään ratkaisuja sieltä ei saa. Esim eilen useaan otteeseen Ramu vältteli viimeeiseen asti syöttöä hankille, miksiköhän?

Hank on ollut täysi lapanen omissa. Jos Auvitu on vapaata ristaa, toki hänelle olen itsekin antanut palautetta, niin kai sitä paskaa nyt saa ja pitää antaa tälle velttoilijalle. Eilen omissa soi kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla oman maalin edessä oli pyörimässä ja konttaamassa #48, sattumaako?

Ei ne hankin kiekollisettaidot niin loistavat ole, että tasoittasivat umpipaskat otteet omissa. Alusta asti olin hankin tuloa vastaan ja kieltämättä hyvän alun jälkeen vaipunut samalle tasolle kuin aiemmalla HIFK-uralla. Toivottavasti ensi kauden puolustus hoidetaan hyvissä ajoin kuntoon, ettei tällaisia turhakkeita tarvitse kesken kauden hommata!
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ihan näin ajatuksena vain.

Nathan Oystrick pelaa kyllä left-mailisella mailalla. En ymmärrä mistä tänne on liikkunut tarina, että mies olisi right?

Kiitos tästä tiedosta, itse olen ollut koko ajan käsityksessä, että mies olisi rightin kätinen. No, kelpaisi kyllä silti, vaikka mies ei right nyt sitten olisikaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Laskinko oikein mutta olettaen, että johto pitää loppuun asti, HIFK lähtee joulutauolle käytännössä liigan kärjessä? Siis parhaalla pistekeskiarvolla. Olisin paljon iloisempi, jos en itse olisi niin kevät/playoff -orientoitunut. Silloin nämä hommat ratkotaan. Iloisempi olisin myös tietenkin, jos HIFK olisi pelannut fyysisempää lätkää. Mutta ei tämä hullumpi asetelma kevättä ajatellen ole. Nyt se isäntä (vaikka kaksi) alas ja Hussolle backuppi, niin voidaan hyvin mennä tappiin. Marjamäestä mulle on aina tullut mieleen, että ottaisin mielelläni HIFK:hon. Tämä ei ole muuttunut miksikään. Tästäkin huolimatta nimenomaan Taipaluksen olisi pitänyt tehdä jotain mutta hän ei ole HIFK-kasvatti, joten kaikkea ei voi vaatia. Veikkaan, että esimerkiksi Luttinen olisi mennyt ihan vaistolla tuollaiseen tilanteiseen.

edit: Samaa mieltä Kempesin kanssa siitä, että Pikkarainen on HIFK:n paras yv-pakki. Osittain hänen hyvyytensä on illuusiota, sillä se ei paljon vaadi että näyttää hyvältä Teppojen keskellä. Mestaruuskaudella Hank ei olisi mahtunut kokoonpanoon, nyt on tietenkin itseoikeutetusti mukana.

edit2: Honkaheimo aivan järkyttävä huti. Kauden pahin sellainen suhteessa odotukset/suoritukset ja hinta/laatu. Ihan käsittämättömän vaisu lapanen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Laskinko oikein mutta olettaen, että johto pitää loppuun asti, HIFK lähtee joulutauolle käytännössä liigan kärjessä? Siis parhaalla pistekeskiarvolla.

Jos matsit päättyvät näin eli IFK:n ja Kärppien voittoon, niin Kärpillä on snadisti parempi. Ei paljon, mutta niukasti: puhutaan vain pisteen sadasosista, joten kyllähän IFK erittäin hyvistä asetelmista lähtee kevätkauteen.

Totta kai kevät ratkaisee, ja jos kannua tai vähintään mitalia ei tule, niin paha maku jää suuhun, mutta helpompi on pleijareihinkin lähteä, kun sijoittuu runkosarjassa hyvin. Ja ainakin mä diggaan, kun talvellakin tulee voittoja tasaiseen tahtiin. Joku bluesmainen nousu sääleistä finaaleihin on tietysti huikeeta seurattavaa oman jengin faneille, mutta koko pitkä talvi yhtä tuskaa, kun turpaan tulee ilta toisensa jälkeen: ei kiitos. Ja sitähän IFK:nkin kaudet monesti on olleet. Siinä mielessä tää on ihan kivaa vaihtelua. Saa nyt sitten nähdä, mitä kevät tuo tullessaan.


edit. Siis normaalisti helpottaa pleijareihin lähtemistä, kun sijoittuu runkosarjassa hyvin, mutta jostain syystä pudotuspelit on IFK:lle aina tervanjuontia riippumatta sarjasijoituksesta ja ensimmäinen peli hävitään lähes poikkeuksetta. Toivottavasti Törmänen tuo tähän muutoksen.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös