Peliesitykset kaudella 2014–2015

  • 672 782
  • 3 844

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jhag puhuu ihan asiaa. Itsekin koen sen aika lailla tuolla tavalla.

Eriydyn(hieno sana) kuitenkin sen verran, että annan Stögölle vielä 'aikaa' tuoda sitä fyysisyyttä tuohon hommaan. Kausi on kohta puolessa välissä ja kuten muistetaan, ei se Mystinen KJ:kaan tuonut hirveästi fyysisyyttä ennen pleijareita. HIFK:lla on vielä muutamat tärkeät osa-alueet vituillaan ennen sitä: av-peli, oman alueen puolustus ja viisikkopelin eheys illasta toiseen. Fyysisyys on helpompi lisätä kuin nuo em.

Kuitenkin Stögö on ihan selvästi painottanut tarkkaa peliä fyysisyyden suhteen: HIFK välttelee jäähyjä, tehden sen kuitenkin fiksusti. Peli on silti täynnä kamppailua ja sitä toisenlaista fyysisyyttä. Jengissä on mielestäni 1-2 fyysisemmän pelaajan 'aukko'. Blomqvist, Partanen, Leino...hienoja jätkiä mutta ei niiltä löydy sitä samaa 'aargh'- menoa mitä oli esim. Wärn-Ahtola-Liivik kolmikolla. Jälkimmäiset kolme ajelevat kun on paikka ja se tulee selkäytimestä. Em. kolmikko taas panostaa nopeuteen ja taitoon. Simppeliä matikkaa ja voidaan todeta, että tätähän Stögö on ilmeisesti tilannutkin.

Pakistosta on jo ihan kaikki sanottu. Mielestäni sekin nojaa 'liikaa' Stögön systeemin toteuttamiseen, jos ajatellaan meitä 'taklatkaa perkele!'- osastoa. Mutta se on mitä on ja siihen on tyytyminen. En henk.koht. usko mihinkään(märkään unelmaan) kahdesta fyysisestä pakista, hyvä jos tulee yksi. Jhag vetelee ihan oikeita säveliä Tepon kohdalla, toisaalta lämpeän sille ajatukselle että nuori mies saa nyt todella kasvaa. Lähtihän tuo kuitenkin kuittaamaan Husson ajelua. Muistetaan Melartin ekat onnettomat haut. Jospa Teppo saa lisää ilkeyttä ja fysiikkaa kausien välillä niin saataisiin kenties parannettu versio Knockoutista? Saa fantasioida.

Mun unelma-HIFK:ssa jokainen pelaaja vetää Zaborskyn asenteella ja intohimolla, Söden periksiantamattomuudella ja Luttisen työmoraalilla. Kaikissa pelaajissa on myös snadi Kanki-Vopat geeni, mikä aktivoituu jos törmätään sikailuun.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jepujep. Korostan, että vaikka olen tyytymätön fyysisyyden ja särmän puutteseen, olen kuitenkin absoluuttinen HIFK-fani ja lähden aina siitä, että HIFK kuittaa 3p/matsi. Nyt kun yleisilme ei ole mun makuuni, keskityn enemmän yksittäisten pelaajien diggailuun ja väitän, että tämän kauden sentteriosasto on jopa samalla viivalla kuin 2011-mestaruuskaudella. Hyökkäyksessä on myös valtavasti taitoa: Ramu, Goldobin ja Zaborsky, jolle toivon pitkää jatkoa HIFK:ssa. Elkins on lähellä ikisuosikkiani Rem Murrayta. Hyvä kaikessa, on myös pohjoisamerikkalaiseen tyyliin fyysinen ja peräänantamaton ja kaveri, johon luotan kuin vuoreen pleijareissa. Rask on aidosti fyysinen ja taitava voimahyökkääjä, huippuhankinta. Puustisen vaisuus on ikävää, mutta kun hänellä kulkee, hänkin osaa fyysisen pelin. HIFK:ssa on hemmetisti hyvää pelaajaosastolla. Kysymys on paljon enemmän siitä, miten joukkuetta peluutetaan. Ja milloin viimeksi muuten HIFK on ollut eräs liigan surkeimmista alivoimajoukkueista? Siinäkin on siis näköjään kääntöpuolensa, että joutuu alivoimaan harvakseltaan.

HIFKssa on siis paljon hyvää, mutta joukkueen alakerta on vain kertakaikkiaan surkea. Ja kyllä mäkin haluan antaa aikaa oikeanlaisen kovuuden ja fyysisyyden ilmestymiseen, sitten kun on sen aika. KJ:n HIFK pelasi aika käsilaukkukiekkoa ennen pleijareita, mutta silloin kun tiesi ketä kaikkia jätkiä jengissä on, niin osasi odottaakin että muskeleita löytyy. Nyt tuo jengi kaipaa alakertaan kahta oikeasti kovaa pakkia. On ihan lätkän perusjuttuja voittaa molempien maalien edustat. Kahdella täsmähankinnalla alas + Husson backupilla tämä on vielä kova jengi. Ja siitä pitää antaa aina plussaa, että joukkueella on jalat. Herranjumala minkälaisia käveleviä vanhainkoteja Sopan ja Reimon HIFK:t pääasiassa olivat. Muistan muuten hyvin Stögön Sportin. Se joukkue oli fyysinen ja nopea ja haastoi neppailevan Jukurit nimenomaan ryminällä. Kukaan muu sitä mieltä, että HIFK tarvitsee kevääksi vielä veskarin? Siis kahden pakin lisäksi..
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Itse olen jo pidemmän aikaa huudellut toisen maalivahdin perään. Ennen kauden alkua olisin toivonut HIFK:n palkkaavan Myllykosken Husson kirittäjäksi. No tämän kauden tilastoja katsoessa ehkä ihan hyvä, että eivät Myllykoskea palkanneet. Yhä edelleen haluaisin kuitenkin saada HIFK:n maalivahtiosastolle kokemusta kovista peleistä. Husson taso kyllä riittää ihan mihin tahansa tässä sarjassa. Itseäni epäilyttää silti se, että onko HIFK:n maalivahtiosastolla riittävästi tietoa ja kokemusta siitä miten kovassa paikassa tulee toimia. Joo Janne on voittanut mestaruuden, mutta eipää herralla tuohon mitskuun hirveästi vaikutusta ollut. Nyt pitäisi jostain löytää sellainen kaveri, joka a) osaa prepata Hussoa tosipeleissä ja b) pystyy itse pelaamaan hyvällä tai erinomaisella tasolla useamman kuin yhden tai kaksi peliä putkeen.

Puolustuksen osalta olen kyllä edelleen eri mieltä. Itse uskon, että tuonne ei tarvita kuin yksi isäntä. Toki tämä lähtökohta perustuu siihen, että tämä isäntä on kovan tason vahvistus, Tuukka Mäkelä ei riitä. Kankaanperän uskoisin olevan riittävän kokenut, ilkeä ja hyvä pelaaja siihen, että mies yksinään olisi riittävä hankinta tuomaan HIFK:n puolustukseen tarvittavaa särmää. HIFK:n pakisto ei kuitenkaan ole ihan niin mikkihiiri-tasoa, mitä täällä useasti kirjoitetaan. Söden palatessa porukkaan nähtiin mikä yhden pelaajan vaikutus voi olla seitsemän muun tekemisen tasoon. Itse uskon, että riittävän tasokkaan isännän saapuessa myös muut meidän pakit saavat ilkeyttä lisää. Tällä hetkellä tuntuu, että puolustukselta puuttuu se fyysinen selkäranka mihin koko porukka voi nojata. Kankaanperä, Foster, Belle. Tuon tason ja tyylin pakki porukkaan ja väitän, että muutkin pakit kasvavat sen 5cm kokoa lisää.

Ja sitten vielä, täältä nousee käsi pystyyn. Itse olen tyytyväinen siitä, että HIFK ei lähtenyt eilen rähinöimään Marjamäen taklauksen jälkeen. Taipalus meni jotain juttelemaan Marjamäelle ja se riittää tässä kohtaa minulle. Tuskinpa mies tekee tuota uudestaan HIFK:ta vastaan tällä kaudella. Jos tekee, niin sitten pitää reagoida ja kunnolla. Mä nautin suunnattomasti pullistelevasta HIFK:sta, mutta vasta sitten kun seuran ja joukkueen tekeminen on sillä tasolla, että on varaa pullistella. Viimeksihän näin on ollut keväällä 2011. Jos pullistellaan koska ollaan HIFK, seurasta tulee taas vain ja ainoastaan pelkkä vitsi. Mun mielestä tällä hetkellä ollaan kovasti samanlaisella matkalla kuin 2010-2011 kaudella.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä mennään kyllä ääripäästä ääripäähän, kuten kunnon HIFK-fanin toki kuuluukin. Pari voittoa hyvällä ilmeellä niin nakit on jo sulamassa, sitten tiukoista matseista pataan melko haluttomalla esityksellä ja nyt ei olekaan mitään mahdollisuuksia pärjätä. Päivänselväähän on, että HIFK:n mestaruus on erittäin epätodennäköinen tällä kaudella: Takana on pari kautta hirveää sekoilua, pelaajarunko on vaihtunut, valmentaja on vaihtunut (luojan kiitos) ja esim. Kärpät on kaikin tavoin ennakkoasetelmissa edellä meitä. Minusta Stögö-lätkä sopii pleijareihin oikein mainiosti, enkä ole huolissani ylemmistä ketjuista. Zabo, Kupru, Elkins ja Rask ovat pleijaripelaajan prototyyppejä. Haluan nähdä sen jengin (pakiston) tässä liigassa joka kovilla otteilla tuon nelikon lannistaa.

Sen sijaan olen pomminvarma että tuo pakisto on täysin mikkihiiri merihädässä -meiningeissä kun kovat pelit alkaa. Söde, Grilli ja Taipalus kykenevät pelaamaan kovan paineen alla ja vastaamaan fyysisyyteen. Näistä erityisesti Söde ja Taipalus osaavat olla kohtalaisen vittumaisiakin. Valitettavasti kukaan em. pelaajista ei ole se vastustajan vittupäät maalilta viskova isäntä, eikä se toki heidän roolinsa olekaan. Erinomaisia pakkeja kaikki omaan hommaansa. Auvitu on saanut paljon dissausta osakseen ihan aiheestakin, ja olen itsekin turhautunut herran otteisiin monta kertaa. Kuitenkin alkaa näkyä, ettei hän ole ongelma vaan on valovuoden edellä Teppoa ja Nyqvistiä, joilla ei pitäisi olla mitään asiaa aloittavaan pakistoon yhtä aikaa, kun siellä muutenkin viilettää Hank ja Auvitu. Honkaheimoa kannattaisi peluuttaa, sillä pakiston ainoita toivoja on se, että Otolla alkaa putki kulkea. Ainakin ellei hankintoja ole luvassa. Eli kolmikko Söde-Taipalus-Grillfors on mestaruuskamaa, mutta takana häärivä nelikko Auvitu-Teppo-Nyqvist-Pikkarainen on täysin säälipleijarikamaa. Vituttaa suoraan sanoen todella rankasti että tuollainen HMV-poppoo jengissä pelaa. Neljä tommikovasta. Tosin Tommi Kovanen oli huomattavasti parempi, ja yhdelle tommikovaselle tilaa löytyykin. Mutta että neljä...

Huomionarvoista on tietysti, että tämän kauden HIFK:n häviöt pääsääntöisesti vituttaa rankasti. Ne tulee yleensä haluttomalla pelillä, jossa fyysisyys loistaa poissaolollaan ja kahakoita vältellään. Sitten itketään jälkeenpäin että yhyy kun oli törkeää peliä ja veskaakin ajellaan. HIFK kyllä pystyy fyysiseenkin peliin, mutta ei koskaan ole tekemässä aloitetta. Minua harmittaa että pelit eivät ole fyysisiä HIFK:n ansiosta, vaan silloin tällöin siksi, että vastustaja pakottaa HIFK:n siihen. Toivotaan että se vittumaisuus löytyy. Stögön projekti on vielä kuitenkin alussa, eikä Jalosenkaan IFK aluksi ollut fyysinen. Ja kyllä, se oli fyysinen kolmannella kaudellaan, sanottiinpa mitä tahansa. Katsokaa niitä matseja siltä kaudelta (taitaa löytyä ainakin plejarikoosteita Youtubesta). Myös valmius maalinedustan siivoamiseen ja yleisesti koviin otteisiin oli täysin eri kuin nykyään.

Monelta jää muuten huomiotta kuinka surkea Summanen olikaan, ja tästä maksellaan varmasti nyt vielä hintaa. Runkosarjan voittaja Kärpät keräsi lähes 50% enemmän pisteitä kun Ramin HIFK, joka ei muuten ollut fyysinen sekään. Otan Stögön HIFK:n koska vaan ennen tuota MNH-sekoilusakkia jolla pyyhittiin jäätä joka mittarilla. Esim. Soppa Sormusen kaudella runkosarjan voittajalla oli "vain" n. 20% enemmän runkosarjapisteitä kauden lopussa. Tällä mittarilla edellinen Psykon kauden surkeudelle vertoja vetänyt kausi on 02-03, jolloin runkosarjavoittajan pistemäärä oli yli 50% suurempi. Näiden välissä ei ole oltu lähelläkään moisia lukemia.

edit: JHagin kanssa muuten aivan samaa mieltä Elkinsistä ja Murraysta! Harmitti aikanaan Remmerin menetys aivan helvetisti, mutta Elkinsissä tosiaan olisi ainesta vaikka 2000-luvun Boykoksi.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomionarvoista on tietysti, että tämän kauden HIFK:n häviöt pääsääntöisesti vituttaa rankasti. Ne tulee yleensä haluttomalla pelillä, jossa fyysisyys loistaa poissaolollaan ja kahakoita vältellään.

Olen kanssasi pitkälti samaa mieltä, mutta yllä lainatusta minulla on eriävä näkemys. Minusta HIFK ei ole haluton, vaan se on tehnyt tietoisen valinnan, jossa fyysistä peliä kartetaan ja selvät taklauspaikat jätetään hyödyntämättä siinä pelossa, että jäädään tilanteen ulkopuolelle. Sama pelko koskee maalineduskahakoita ym. kuittauksia, joista minun mielestäni on selvästi aistittavissa, että Stögö on suoranaisesti kieltänyt HIFK:n pelaajia kuittaamasta tilanteita, koska silloin saattaisi jäädä YV-tilanne saamatta.

Minua siis vituttaa tuo (havaitsemani) linjaus.
 

strava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kukaan muu sitä mieltä, että HIFK tarvitsee kevääksi vielä veskarin? Siis kahden pakin lisäksi..

Puolustus sitä, puolustus tätä. Tosiasia on, että liigan ihan jokaisessa matsissa, missä Husso on ollut maalissa, HIFK on pelannut voitosta. Karmein puute tossa jengissä on kakkosmoken puute. Stögö on luonut helkkarinmoisen tavan puolustaa viisikkona oli kentällä kuka tahansa ja Husso on hoidellut loppuja kiitettävästi (okei pari matsia lipsahti viime minuuteilla vastustajalle).
Olishan se alakerran isäntä mannaa, mutta kun meillä ei ole ketään laittaa byyriin, kun Husso huilaa, tai pelaa höntsiä.

Lokakuun lopulla kirjoittelin näin ja tilanne taitaa edelleen olla sama. En äkkiä ainakaan muista yhtään matsia Husso maalilla, joka olisi hävitty ennen viimestä vitosta.
Edelleen olen sitä mieltä, että se kakkosmoke ja äkkiä ja myös se isäntä. On ruvennut menemään sen verran arvokkaita kavereita rikki viime matseissa, että oikeasti tarvitaan joku muistuttamaan ettei meitä ajella miten vaan.
Olen myös sitä mieltä, että veskarin ajeleminen aiheuttaa automaattisen turpaanvedon, oli se sitten tahaton tai ei.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hyvää settiä gentlemen! Mäkin olen sitä mieltä, että pakistossa on yllättävän paljon kelpoja yksittäisiä pelaajia. Ja Auvitusta oon ruvennut diggaamaan oikeasti. Mutta HIFK:n tyyliin aina joku osio mättää. Jos ei senat, niin sitten pakisto. Nyt on liigan parhaat senat ja mikkihiirein pakisto. Ongelmana on se, että pelkät yksittäiset hyvät tai ok-pakit eivät riitä muodostamaan hyvää pakistoa, jos yksittäiset hyvät heebot ovat keskenään liian samankaltaisia. Grillfors, Söde ja Taipalus ovat hyviä yleispakkeja, Auvitu on hyvä hyökkäävä pakki. Teppo, Nyqvist & co. ovat totaalisen riittämättömiä tähän liigaan. On hienoa, että pakistossa on perusosaamista ja hieman hyökkäysvoimaakin. Mutta näkeehän sen nimilistastakin, että "Kankaanperä" ja "Kurvinen" puuttuvat kokonaan. Piste. Huonosti koottu pakisto ja huomauttaisin, että pelkkiä isäntiäkin sisältävä pakisto olisi huonosti koottu. Molemmat herrat Kanki ja Kurvi olivat pelaavassa kokoonpanossa 2011 keväällä. Sekin on hyvä huomio, että jos alakertaan tulisi pari isäntää, Grilli, Söde ja kumppanit kasvavat myöskin sen 10kg ja homma rupeaa toimimaan. HIFK on kuin auto, jossa on hyvät lisävarusteet, mutta peruskaura, kuten kone ja alusta eivät ole ihan kondiksessa. Jumalauta että tulisi hieno auto, jos pidettäisiin ne lisävarusteet ja väsättäisiin vähän runkoa kuntoon!

Pelkään Nyban luottavan tuuriin Husson suhteen. Nyt on pelattu jo iso osa runkosarjaa ja Husso on osoittanut tasonsa. Hän on mielestäni kiistatta liigan top femmaan kuuluva veskari. Ja se on perusedellytys, jos kannusta halutaan tapella. Mutta mitä sitten, jos Husso loukkaantuu? Tullaan taas siihen kevääseen, jolloin maaliin kaivettiin Nieminen ja silloin hän oli ihan tsägällä myöskin ookoo. HIFK:lla ei ole koviin liigapeleihin riittävää 2-veskaria juuri nyt. Näin on joskus ennenkin ikävä kyllä ollut HIFK:ssa ja tähän mennessä Nyba on ainakin yrittänyt parhaansa veskariosastolla. Ei siitä pidä masentua jos sveduveskari sulaa Psyko-Raimon käsittelyssä. Vastaavalle jätkälle olisi nytkin tilaa. Antti Oren suhteen nauran itseni kipeäksi - ihmettelin hankintaa ja nyt hänet on toista kautta peräkkäin treidattu ulos. Luotan siihen, että Oren nimi kuitenkin ilmestyy ensi kauden miehistöön! Aina pitää olla yksi satelliittiveskari. Toimintaa Nyba!

Eilisestä - siis kamoon! Kun oma kapu ajellaan, pitäisi se tulla selkärangasta, että mennään kuittaamaan. Eikä keskustelemaan ja uskottelemaan että ei ne enää ajele kun Taipalus kävi sanomassa, että älkäänyviittikö. Joukkueen tietyn osan pitää olla koskematon ja kuitin pitää aina tulla: mv, kapteenisto, taitojätkät. Kylmästi vaan kuittia kehiin. Ja heti. Ironista eilisessä on se, että jos kolattu olisi ollut joku muu ja Söde olisi ollut kentällä, olen 99% varma että nimenomaan Söde olisi käynyt kuittaamassa. Kuittivihko joko on tai sitten sitä ei ole. Siitä ei ole välimuotoa. Ja HIFK:lla ei nyt ole sitä. Kelatkaas muuten minkälainen pelaaja Stögö oli itse. Ei kauheasti taitoa, mutta röyhkeyttä ja itseluottamusta sitäkin enemmän. Jotenkin odottaisin, että juuri hän ei tavoittelisi tyylipisteitä ja kahinoiden välttelyä.

edit: stravalle - Kyllä vaan! Myös veskarin ajelun pitää aiheuttaa aina turpaanveto. Aina.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Eilisestä - siis kamoon! Kun oma kapu ajellaan, pitäisi se tulla selkärangasta, että mennään kuittaamaan. Eikä keskustelemaan ja uskottelemaan että ei ne enää ajele kun Taipalus kävi sanomassa, että älkäänyviittikö. Joukkueen tietyn osan pitää olla koskematon ja kuitin pitää aina tulla: mv, kapteenisto, taitojätkät. Kylmästi vaan kuittia kehiin. Ja heti. Ironista eilisessä on se, että jos kolattu olisi ollut joku muu ja Söde olisi ollut kentällä, olen 99% varma että nimenomaan Söde olisi käynyt kuittaamassa.

Maalivahtiositota lukuunottamatta tästä kyllä eri mieltä. Ei Södekään kovin aktiivinen ole lentopallomailoja heiluttamaan. Poikittaisen olisi ehkä saattanut tilanteessa pistää, minkä teki muuten Taipaluskin. Söde vaan olisi tehnyt sen kovempaa. Se, jos kapteenisto on tälläisessä eri asemassa kuin muu joukkue on mielestäni pelkästään hälyttävä merkki joukkueen yhtenäisyydestä. Kyllä se niin pitää olla, että jokainen joukkueen jäsen on tuossa kohtaa samalla viivalla omien mielissä, oli rinnassa kirjain tai ei.

Lisäksi en ymmärrä kuittivihkoa silloin kun se kohdistuu tekoon, joka ei ole erityisen törkeä. Tässä kohtaa haluan uudelleen korostaa sitä, miten KJ:n HIFK reagoi siihen, kun Väänänen jyräsi Granlundin maalia päin 2011 keväällä. Ihan samalla tavalla kuin Stögön HIFK eilen. Se on eri asia, jos omat joutuvat sikailun kohteeksi. Tällöin pitää ehdottomasti reagoida ja kuittivihkosta löytyä.

Maalivahtien ajeluita on tällä kaudella ollut liikaa, ja niihin pitää puuttua kovemmalla kädellä, mitä toistaiseksi on puututtu. Toki Teppo kävi yhden tai kaksi koukkua tuollaisen jälkeen antamassa. Fyysinen muistutus pitää kuitenkin tulla aina kun omaan maalivahtiin kosketaan, on se vahinko tai tahallinen osuma. Tältä osin uskoisin yhden isännän muuttavan asetelmaa suuresti.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Lyhyesti: Myös poikkari on kuitti. En tarkoita kuitilla, että pitää mennä automaattisesti lentopallomailoja heiluttamaan. Ja mulla on eri filosofia kuin KJ:lla ja Stögöllä. Olen lähempänä Shedden-tyylistä pohjoisamerikkalaista ajattelua ja oisin kuitannut sen Mickenkin ajelun, vaikka olikin pelitilanne. Sentään ihmelapsi Micke! Eikä ole niin kauhean vaarallista, että keskustelupalstoilla esiintyy erilaisia mielipiteitä.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maalivahtien ajeluita on tällä kaudella ollut liikaa, ja niihin pitää puuttua kovemmalla kädellä, mitä toistaiseksi on puututtu.

Tähän vahva sama ja asiaa on jo eilenkin alleviivasin ketjussa. Tällä kaudella näitä maalivahtiin kohdistuneita ajeluja on nimenomaan harjoitettu korostetusti HIFK:ta vastaan ja se ei voi olla sattumaa. Lisäksi en oikein ymmärrä, että asioita puidaan lehtien palstoilla matsin jälkeen. Ei niin vaan message pitää lähettää välittömästi.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Ilman muuta saa ja pitää olla eri mieltä. Eihän mikään keskustelupalsta elä siitä, jos kaikki ovat joka asiasta samaa mieltä. Kuitenkin, jos poikkarikin on kuitti, HIFK kuittasi tuon ajelun eilen. Itse olen edelleen sitä mieltä, että tuossa tilanteessa toimittiin täysin oikein. Osoitettiin, että taklaus ei ollut hyväksyttävä, ja samalla annetaan se ensimmäinen ja ainoa varoitus.

Itse tuon tuota Micke tilannetta täällä esille, koska se on varsin hyvä muistutus meille kaikille siitä, että tämä überfyysinen KJ:n HIFK itseasiassa oli fyysisyydeltään hyvin lähellä tämän hetken HIFK:ta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Itse tuon tuota Micke tilannetta täällä esille, koska se on varsin hyvä muistutus meille kaikille siitä, että tämä überfyysinen KJ:n HIFK itseasiassa oli fyysisyydeltään hyvin lähellä tämän hetken HIFK:ta.

Tässä olet oikeassa. Fyysisyys tuli kuvaan vasta silloin, kun pelattiin isoista asioista. Aikahan kultaa muistot ja KJ:n tapauksessa kulta kultaa muistot.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse tuon tuota Micke tilannetta täällä esille, koska se on varsin hyvä muistutus meille kaikille siitä, että tämä überfyysinen KJ:n HIFK itseasiassa oli fyysisyydeltään hyvin lähellä tämän hetken HIFK:ta.
Tuo tilanne ei ole mielestäni vertailukelpoinen, koska tuo mainitsemasi matsi oli playoff-peli, jonka seurauksena joukkueilla ei ole varaa ottaa yhtään ylimääräistä jäähyä. Nyt pelataan vasta runkosarjaa, jonka seurauksena minusta on turhaa pelätä mahdollisesti tulevaa jäähyä kuittitilanteesta. Runkosarjassa luodaan ne raamit joidenka mukaan joukkueet uskaltavat pelata toisiaan vastaan jatkossa, ja jo nyt näyttäisi tulleen selväksi, että HIFK:n pelaajat saa ajella sairastuvalle ilman muistutusta. Kun Sheddenin HIFK:n pelaaja ajettiin sairastuvalle, niin silloin oli helvetti irti, ja se omalta osaltaan vaikutti ihan varmasti vastustajien käytökseen HIFK:n pelaajia kohtaan.

Playoff ja runkosarja-asetelmista tuli mieleen tilanne, jossa Järvisen Turo otti aikoinaan vastustajan pelaajan kolme perättäistä oikeaa suoraa suoraan kasvoihinsa maalineduskahakassa, eikä hän silloin tehnyt elettäkään, koska tuolloin ei ole varaa ottaa ylimääräisiä jäähyjä. Väitän, että Turre ei olisi ottanut noita iskuja mukisematta vastaan jos kyseessä olisi ollut runkkarimatsi. Ja siinä se ero onkin. Runkosarja- ja playoff-ottelut ovat eri asioita.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Tuo tilanne ei ole mielestäni vertailukelpoinen, koska tuo mainitsemasi matsi oli playoff-peli, jonka seurauksena joukkueilla ei ole varaa ottaa yhtään ylimääräistä jäähyä. Nyt pelataan vasta runkosarjaa, jonka seurauksena minusta on turhaa pelätä mahdollisesti tulevaa jäähyä kuittitilanteesta.

Varsin loogista ajattelua sinulta. Itse kuitenkin lähden siitä, että kuittaaminen tulee aina siinä hetkessä tunneryöpyn vallassa. Tällöin ei yksittäinen pelaaja ehdi miettimään mitä matsia sitä nyt pelataankaan. Eli, jos pelaaja näkee kentällä jonkin omasta mielestään törkeän teon kohdistuvan oman joukkueensa pelaajaan, hän puuttuu siihen seuraamuksista välittämättä, oli peli mikä tahansa. Kyllähän Sheddenin kaudella tapeltiin ratkaisevassa välierässä täysin pelin ulkopuolisessakin tilanteessa. Tuon tämän esille vain siksi, että väitän näiden tekojen olevan enemmän seurausta valmentajan valitsemasta linjasta kuin pelattavasta ottelusta ja sen merkityksestä.

Aikahan kultaa muistot ja KJ:n tapauksessa kulta kultaa muistot.

Tässä onkin se syy miksi minä kovasti pidän tämän hetkisestä HIFK:sta. Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin mielestäni tällä hetkellä ollaan kovasti saman tyyppisellä matkalla kuin kaudella 2010-2011. Se kun yhdistetään sen kanssa, että itse muistelen suuremmalla lämmöllä tuon kauden HIFK:ta kuin Sheddenin vastaavaa, niin vaikea minun on valittaa tämän hetken meiningistä. Tämä toki vain minun näkemyksenä. Ja olihan se Dougin HIFK:kin erittäin hieno porukka, vaikka olikin todellinen one trick pony.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mä uskon myöskin, että valmentajan linjaus säätelee tilannetta tosi paljon. Ja Sheddenin HIFK oli hieno, snif. Taitoketju Laine-Lostedt ja kukas siinä oli kolmantena? Mun mielestäni on vähän liioiteltua sanoa, että vielä oltaisiin matkalla samassa kohtaa kuin KJ:n HIFK 2010-2011. Kyllä me mennään Stögön ekalla kaudella vielä aika samoissa kuin Kojon ekalla 2008-2009. Ei Stögö niin velho ole, että vielä eka kaudella menee tappiin. Ja olen mielelläni, aivan helvetin mielelläni, väärässä. Aika hauskaa on itse asiassa se, että Stögön HIFK pelaa pitkälti aika samoilla säädöillä kuin Shedin. Ei lyhytsyöttöjä, ei viivelähtöjä, kiekkoa toimitetaan suoraan ylös ja pyritään painostamaan siellä vastustajaa. Sheddenin HIFK pelasi tätä peliä paljon rujommin ja kovempaa, mutta kyllä tässä mun mielestäni hyvin pitkälti mennään Sveitsissä suosittua pystysuunnan kiekkoa. Vaiko mitä? Ja minnekäs Doug itsekin paineli? Jep, Sveitsiin. Ai niin, yhdestä asiasta olen kuitenkin iloinen nyt vuonna 2014 - Meidän Vitun Peli ja parkkipaikalle peruuttelu alkaa olla ohitse, pois muodista. Kiitos tästä liigavalmentajat!

Ja vielä: sekin yhdistää Kojoa ja Stögöä, että molemmat ovat ex-hyökkääjiä. Mun mielestäni kumpikin herroista on vahvempi hyökkäys- kuin puolustuspelissä. 2-koutsin olisi hyvä olla puolustuspeliin suuntautunut. Mutta en mä vielä sano, etteikö puolustuspeli rupeaisi sujumaan. Pakisto on nyt niin epäbalanssissa, siis huonosti koottu, kuten aiemmin kuvailin, että ei noilla tyypeillä juuri kukaan koutsi pystyisi tuon paremmin omaa maalia suojelemaan.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Pakko sen verran tarkentaa, että minä en ole missään kohtaa sanonut Stögön HIFK:n olevan samassa kohtaa tai samassa vaiheessa matkaa mitä KJ:n HIFK oli 2011. Minä olen sanonut, että minun mielestä tällä hetkellä ollaan kovasti samanlaisella matkalla. Huomattavan paljon pidemmällä nyt kuitenkiin ollaan kuin '08-'09. Ero kuuden vuoden takaiseen joukkueeseen on valtava niin pelaajiston, pelitavan kuin pelinopeuden osalta, nimenomaan tämän hetkisen joukkueen eduksi. Siihen en ota kantaa, mistä erot johtuvat, mutta edellä ollaan ja reilusti. En myöskään ole vielä valmis sanomaan suoraan, etteikö Stögö voisi ensimmäisellä kaudellaan viedä tätä porukkaa ihan vaikka päätyyn saakka. En minä ole nakkeja vielä ostamassa, en edes harkitsemassa sitä, mutta onhan näitä temppuja ennenkin Liigassa nähty. Minä en näe mitään syytä miksi se ei voisi Stögöltä onnistua, kun siihen on pystynyt vaikkapa Jyrki Aho. En sano tätä väheksyäkseni Ahoa valmentajan. En vaan näe Stögöä yhtään sen huonompana valmentajana.

Mitä taas tulee tuohon Sheddenin porukkaan, niin kyllä minä näen ison eron myös Sheddenin ja Stögön HIFK:n välillä. Pelaajiston osalta Stögön porukka pyyhkii Sheddenin vastaavalla jäätä. Pitkälti varmasti tästä johtuen HIFK:lla on tällä hetkellä enemmän variaatioita niin ylivoiman, kiekon ylöstuonnin ja hyökkäysalueen pelaamisen suhteen. Vastaavasti Sheddenin porukka oli toki fyysisempi, välillä myös väärällä tavalla. Siihen en ota kantaa kumpi tästä kaksikosta on parempi valmentaja, Stögö vai Shedden. Toki heidän välillään on paljon yhteistä, selkeimpänä yhtäläisyytenä ilman muuta tuo nopea suunnanmuutospeli.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tarkoitin lähinnä sitä, että 3 kautta on hyvä projektiaika koutsille ja on ehkä oikeudenmukaisempaa verrata Stögön ekaa Kojon ekaan. Molemmilla oli edessä kolmen kauden pesti ja neitsytkausi on aina neitsytkausi. Stögön HIFK on ihannetilanteessa valmis kolmannella kaudella. Kuten Kojon HIFK oli hänen kolmannella kaudellaan. Tervehdin ilolla kolmen vuoden diilejä. Ekalla kaudella saa mokatakin, jos käteen jää myös paljon positiivista. Kojon eka kauden kevät oli huono. Samoin PS:n ekan ja ainoan. Stögön ensimmäisestä keväästä ei ole vielä tietoa, mutta koska tämä on HIFK, en odota liikoja. Shedden btw. vei HIFK:n pronssiotteluun ensimmäisellä ja ainoalla kaudellaan, ei se mahdotonta ole osua tänäkään keväänä. Ilahduttavaa HIFK:n kannalta on se, että liigassa ei ole nyt ylivertaista kärkijengiä, joka olisi pitkällä laukalla jo tässä vaiheessa. Sarja on tasainen ja mahdollisuuksiahan on vaikka mihin. Lisää yhteneväisyyksiä Kojon ja Stögön välillä: Molemmat olivat jo ottaneet mestaruuden (Kojo useampiakin) valmentajana jo ennen HIFK:hon tuloaan. Stögö Sveitsissä. Pidän myös siitä, että HIFK:n uudella valmentajalla on hyvä trackrecord. Soppa....en mä jaksa kyllä siitä aiheesta enää vääntää, mutta pidän kyseistä valmentajavalintaa pahimpana virheenä vuosikausiin. Ja siitä virheestä maksettiin pitkään Raimo-sedään kanssa.

edit: Raimosta tuli mieleen että kävin katsomassa narrit-Omsk. Reimon jengi oli taitava ja hyvä kaksinkamppailuissa ja voitti hyvän kotijoukkueen. Okei, materiaaliero selittää paljon, mutta mulle on täysi arvoitus, miksi hän dyykkasi HIFK:n kanssa. Olkoon siellä KHL:ssä, sinne mies sopii näköjään loistavasti.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Minä olen yhtälailla tyytyväinen tuosta kolmen vuoden sopimuksesta. Kolmen vuoden projekti on minun mielestä minimi. Tälläiset projektit jo itsessään tuovat seuran toimintaan jatkuvuutta, kun valmennusjohto pysyy samana useamman vuoden ajan. Jos seura osaa ja uskaltaa pysyä näissä projekteissa, niin lopulta se tulee heijastumaan positiivisena pitkäjänteisyytenä kaikessa seuran tekemisessä. Turha meidän on tänne raijata nimekkäiätä valmentajia vuoden sopimuksella vaan koska voidaan. Se on kuitenkin kovin harvinaista, että tälläinen vuoden täsmäisku johtaa mihinkään positiiviseen seuran kannalta.

Samaa mieltä toki siitä, että Stögön ensimmäistä pitää ilman muuta verrata KJ:n ensimmäiseen eikä kolmanteen. Minä vaan olen sitä mieltä, että Stögön ykkönen on aika paljon edellä KJ:n vastaavaa. Tämä ei automaattisesti tarkoita sitä, että olisin vaatimassa Stögölle potkuja, jos hän tällä kaudella dyykkaa keväällä. Tällä hetkellä vaan kokonaisuutena jengillä menee siinä määrin hyvin, että nälkä on kasvanut syödessä. Itse pidän realistisena tavoitteena tällä kaudella tälle joukkueelle suoraa pudotuspelipaikkaa, ja sitä, että ensimmäisellä rundilla ei saa tippua runkkarissa huonommin sijoittuneelle jengille. Yhdellä hankinnalla (isäntäpakki) taistellaan mielestäni finaalipaikasta ja tuurilla mestaruudesta. Kahdella hankinna (isäntäpakki & maalivahti) kiilataan mun mielestä jo materiaalisesti suoraan samaan kastiin Kärppien kanssa.

Soppahan oli valmentajana täysin väärä valinta HIFK:lta aikanaan, tästä ei kahta sanaa. Jotain kertoo sekin, ettei miehestä ole potkujen jälkeen kuulunut yhtään mitään. Kerran näin herran menevän Hietalahden halliin, siinä mun havainnot miehestä aikana HIFK:n jälkeen. Valitettavasti taisi tuo liitto aikanaan olla Sopalle vielä turmiollisempi kuin HIFK:lle. Seura on ainakin hetkellisesti oppinut virheistään (tässä muuten piilee se hopeareunus HIFK:n osalta Sopan aikakaudessa), mutta kuka antaa Sopalle mahdollisuuden näyttää, että hänkin on kykenevä oppimaan virheistään. Toki voi olla, ettei miehellä ole tähän enää haluakaan.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stögöllä ja KJ:lla on aika samanlaiset lähtökohdat periaatteessa. Katotaanpa ja kelataan mahiksia:

KJ
- Läpimätä organisaatio, missä menestys on ollut kiven alla ja fyrkkaa palanut. Pelaajat elää edarielämää ja urheilullisuudesta ei tietoakaan
- Eka kausi kovaa taistelua tuulimyllyjä vastaan, "HIFK:ssa pitää valmentaa koko organisaatiota", urheilullisuus kunniaan& mätämunat vittuun.
- Ei tietoakaan Brändistä, jos ei lasketa edarilällyköitä.
- Joukkueen rakennus alkoi vasta tästä.
- Ekan vuoden jälkeen alkoi tapahtua.

Stögö
- 3v silkkaa hulabaloota, alkaen Cacan karkuruudesta loppuen Raimon potkuihin+noloon säälitappioon.
- Eka kausi aloitettu urheilullisesti kun verrataan mitä mm. 2 edellistä kautta on ollut. Lisänä joukkueessa on kova tsemppihenki päällä.
- Brändi on aika tavalla 'piilossa' edelleen. Tässä kohtaa paremmin keväällä osataan jaella tuomioita.
- Joukkueen rakennus alkoi tästä kaudesta jälleen uudelleen, tosin muutamat hyvät pohjat saatiin Raimolta(kin).

Onhan tossa jotain yhtäläistä mutta kovin on matkaa vielä. Esim. joukkueen rakennuksesta olen kovin ristiriitaisissa fiiliksissä(onko Stögö todella halunnut tätä, pakottaako budjetti tähän jne) ja toisaalta, ei se Stögön lätkä ole vieläkään mitään pelikirjan juhlaa mutta luojalle kiitos, se on vauhdikasta coast-to-coastia parhaimmillaan ja perustuu periksiantamattomuuten ja kovaan luisteluun.

Niin joo. Yksi saatanan kova yhdistävä tekijä on molemmille koutseilla. Herrat ovat molemmat nauttineet ekalla kaudella Hank Pikkaraisen palveluksista. Varma tulevan mestaruuden merkki?
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varsin loogista ajattelua sinulta. Itse kuitenkin lähden siitä, että kuittaaminen tulee aina siinä hetkessä tunneryöpyn vallassa. Tällöin ei yksittäinen pelaaja ehdi miettimään mitä matsia sitä nyt pelataankaan. Eli, jos pelaaja näkee kentällä jonkin omasta mielestään törkeän teon kohdistuvan oman joukkueensa pelaajaan, hän puuttuu siihen seuraamuksista välittämättä, oli peli mikä tahansa. Kyllähän Sheddenin kaudella tapeltiin ratkaisevassa välierässä täysin pelin ulkopuolisessakin tilanteessa. Tuon tämän esille vain siksi, että väitän näiden tekojen olevan enemmän seurausta valmentajan valitsemasta linjasta kuin pelattavasta ottelusta ja sen merkityksestä.
Yritin esimerkilläni viestittää, että valmennuksen linjauksilla on aivan varmasti merkitystä siihen miten pelaajat reagoivat tilanteisiin kentällä. Minä väitän, että jos valmennus linjaa ennen matsia, että tyhmiä ja ylimääräisiä jäähyjä ei oteta, niin silloin jokainen pelaaja miettii kentällä ollessaan tapaansa reagoida kuittitilanteisiin. Pleijjareissa painotetaan ihan varmasti, ettei ylimääräisiin jäähyihin ole varaa, ja tästä syystä ylimääräiset reagoinnit saattavat jäädä tekemättä, vaikka sellaisiin olisi aihetta. Jos Väänänen olisi kolannut Miken samalla tavalla runkkarimatsissa, niin silloin reagointi olisi aivan varmasti ollut jotain muuta kuin nyt nähty.

Ja miten tämä liittyy tämän kauden HIFK:n? Lainaan aiempaa viestiäni:
Minusta HIFK ei ole haluton, vaan se on tehnyt tietoisen valinnan, jossa fyysistä peliä kartetaan ja selvät taklauspaikat jätetään hyödyntämättä siinä pelossa, että jäädään tilanteen ulkopuolelle. Sama pelko koskee maalineduskahakoita ym. kuittauksia, joista minun mielestäni on selvästi aistittavissa, että Stögö on suoranaisesti kieltänyt HIFK:n pelaajia kuittaamasta tilanteita, koska silloin saattaisi jäädä YV-tilanne saamatta.

Väitettäni tukee joukkueen rakenne, joukkueen peliesitykset, sekä Stögön puheet. Tämä on vielä todella paradoksaalista, koska Stögön systeemiin olisi mielestäni ideaalista yhdistää kova taklauspeli, ja se HIFK:lle ominainen ylimääräinen ilkeys. Peli on niin nopeaa, että matseista saataisiin aivan älyttömän viihdyttäviä, jos vain haluttaisiin. Tai ainakin näin maallikon silmin tuntuisi tältä...
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Jos Väänänen olisi kolannut Miken samalla tavalla runkkarimatsissa, niin silloin reagointi olisi aivan varmasti ollut jotain muuta kuin nyt nähty.

Tämä on se ainoa asia mistä olen kanssasi eri mieltä. Ei se KJ:n HIFK niin kovin fyysinen runkkarissakaan ollut. Toki tämä on turhaa vänkäämistä, koska vastausta emme ikinä tule saamaan. Pelkkää mutuilua kummaltakin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Isoin plussa Stögön hulabaloo-lätkässä on se, että IFK on nopeilla hyökkäyksillään aika vittumainen vastustaja kaikille. Eilenkin nähtiin taas se, että Tappara ei ollut millään tavalla valmis puolustamaan ja "tasapainossa" vielä oman hyökkäyksensä jäljiltä, kun esimerkiksi koko trio Zaborsky, Kuparinen ja Rask olivat kaikki jo tekemässä maalia toiseen päähän. Kritisoin aika voimakkaasti tuota ehkä liiankin uhkarohkeaa hyökkäämistä aiemmin, mutta kyllä me tällä tyylillä voidaan jatkaa, jos vaan omaa pakistoa vahvistetaan.

Kyllä munkin mielestä Marjamäki olisi pitänyt kolata jonkun toimesta heti Söden tärskyn jälkeen. Ja kaikki ne Husson ajamiset aiemmissa matseissamme myös. Sen sijaan sille Sailion&Liivikin uhoilulle persraiskauksen jälkeen 5.12 voi vaan sarkastisesti nauraa. Noihin turhiin hippoihin ei tarvitse lähteä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
...
Mitä taas tulee tuohon Sheddenin porukkaan, niin kyllä minä näen ison eron myös Sheddenin ja Stögön HIFK:n välillä. Pelaajiston osalta Stögön porukka pyyhkii Sheddenin vastaavalla jäätä. Pitkälti varmasti tästä johtuen HIFK:lla on tällä hetkellä enemmän variaatioita niin ylivoiman, kiekon ylöstuonnin ja hyökkäysalueen pelaamisen suhteen. Vastaavasti Sheddenin porukka oli toki fyysisempi, välillä myös väärällä tavalla. Siihen en ota kantaa kumpi tästä kaksikosta on parempi valmentaja, Stögö vai Shedden. Toki heidän välillään on paljon yhteistä, selkeimpänä yhtäläisyytenä ilman muuta tuo nopea suunnanmuutospeli.

Niisk. Itse pidän ns. omana HIFK:nä mitä olen koskaan nähnyt Sheddenin suoraviivaista voimakiekkoa. Se on rikos ihmiskuntaa vastaan, ettei se jengi saalistanut kannua. Toki -98 jengi oli paras joukkue mitä Suomessa koskaan on pelannut tai todennäköisesti tulee koskaan pelaamaan. Micken ylivertaisuus yksilönä taas hakee vielä Suomen sarjoissa kauan vertaistaan. Voi olla, että senkin päivän vielä näen, toivottavasti.

Ajat kuitenkin muuttuvat ja siihen on sopeuduttava tai kuolee pois. Yhteiskunta Suomessa on muuttunut jo täysin eri ulottuvuuteen vuodesta -98 tai jopa vuodesta 2011. Nykyisin elämme mikkihiirien valtakunnassa, jossa pätevät vikisevien päästäisten asettamat arvot ja normit. Nykyisessä oleskeluyhteiskunnassa nyt vain on niin, että voittaakseen tulee maksimoida näiden asettamat arvot. Voittaminen on kuitenkin ainakin minulle se numero yksi ja sen mukaan mennään mitä rajoja asetetaan.

Ja uskon kovasti vielä siihen, että pleijareiden koittaessa HIFK löytää voima/ilkeys-tasolla sen sopivan ja voittavan moodin. Päät irti repivä kolmemetrinen ja kolmen metrin syötön osaava pakki puuttuu. Muuten tilanne näyttää omasta silmästä todella hyvältä. Zabon jatko olisi varmaan omalla listallani heti seuraava sen pakkimörön jälkeen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Aika helvetin iso dilemma HIFK:hon liittyen on se, että joukkuehan on kauniisti sanottuna yleensä aina "vaikeuksissa" playoffeissa. Suomeksi sanottuna: HIFK on yyberpaska playoffjoukkue. Varsinkin, kun katson valmentajia, arvotan pleijarit mailikaupalla ohi runkosarjan. Karu totuus tässä asiassa on, että AINOA valmentaja, joka on KJ:n kevään 2011 jälkeen pystynyt voittamaan playoffsarjan ja itse asiassa ylipäätään yhden yksittäisen playoffmatsin, on Reimo-setä. Agh! 2012 pleijareissa PS hävisi pystyyn narreille neljä-muna. 2013 Reimo voitti säälärisarjan Saipaa vastaan 2-1 ja otti puolivälierissä yhden voiton mestari-Tapparalta. Voitti siis 3 yksittäistä pleijarimatsia. Kevät 2014: Kiva-Harri hävisi kaksi-muna Pelicansille. Tämä lohduton tilasto soittaa kellojani aika vitun lujaa!

Raivon viimeisin kausi oli karmeaa, mutta jotenkin uskon, että hän olisi pystynyt Pelsut kaatamaan sääläreissä. Toki se olisi jäänyt varmaankin siihen, eikä ole yhtään ikävä häntä. Sen verran kuitenkin puolustan Psykoa, että mies on kaikista puutteistaan huolimatta ollut kevään koutsi. Kun rupean miettimään tulevaa kevättä, mua ahdistaa, kuumottaa ja hikoiluttaa. Mikä on Stögön avaus playoffeissa? Kojo aloitti niin ikään perinteiseen tyyliin, kaksi-muna tauluun Tepsiltä. Juuri tämän takia en vielä pysty lausumaan Stögöstä muuta kuin sen, mitä juuri nyt näen. Ihan hyvää runkosarjamenoa, mutta ilman fyysisyyttä. Annan runkosarjan neppailusta paljon anteeksi, jos Stögö on samantien hyvä pleijarikoutsi.

PS. Who in the God´s name on HIFK:n 2-mv tänään...? Heljanko?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Raivon viimeisin kausi oli karmeaa, mutta jotenkin uskon, että hän olisi pystynyt Pelsut kaatamaan sääläreissä.

Raivon kanssa oltaisiin jääty sääleistäkin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös