Peliesitykset kaudella 2010-2011 - Kympin sakkiin?

  • 84 222
  • 225
Pelsusta on tulossa peliesitystensä perusteella kovaa vauhtia liigan sikajoukkue. Noutoja on odotettavissa lähitulevaisuudessa Kesä --> Tyrväinen ja Järventie --> Blomqvist, jos uskaltavat.
Vitosia löytyy lahtelaisten sarakkeesta eniten ja jäähykeskiarvossa ovat edellä vain porilaiset. Boxista ei pelejä voiteta, mutta melko värikkäältä tuo turkoosi armeija vaikuttaa.
Nupe avautui ansaitusti liigan tuomarilinjasta, varsinkin Tyrväisen kohdalla. Pitääkin toivoa, ettei hyvältä asialta tipu pohja pois näiden siihen kuulumattomien tapausten ansiosta.
Blomqvistin taklaus oli ulosajonarvoinen, ei varmasti tahallinen vahingoitusyritys, mutta silti selvä ulosajon paikka. Vertaa tapausta vaikka Marttisen vastaavaan, niin Jyrin teloessa tilanne ei näyttänyt läheskään niin pahalta, vaikka vähän verta tulikin.
Tyrväinen takoi maassa olevaa kesää, mikä näytti väkisinkin vähän kyseenalaiselta touhulta, huolimatta Kesän sikailusta joka "oikeutti" Tyrskyn toimiin.



HÄMÄLÄISET HYSSYTTELEE SYYLINGIT JALASSA
EI YKSINPUHELUA JAKSA HARRASTAA,
KAIRATAAN AREENAAN REIKÄ JA KÄYDÄÄN KALASSA
NÄIN HÄMYT OMIANSA KANNUSTAA!!!!!
Jatkiksen Eino Leinolle pitäis ilmeisesti perustaa jonnekin oma haiku topikki..
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eilisen pelin nähneet voisivat kertoa ykkösketjun suorituksista eilen. Pahastihan kokonaisuudessa jätiin HIFK:n jalkoihin, mutta paransiko York - Helminen - Tyrväinen yhteispeliään? Riittääkö York kovempia vastaan?

Uotilasta ei kai tarvitse enempää sanoa. Joukkueen suurin floppi. Ainakin itselläni oli odotukset huomattavasti korkeammalla, sillä niin hyvällä asenteella kaveri pelasi viime kaudella.

HIFK-tapaturman voi antaa anteeksi, jos lauantaina taas oikeasti taistellaan voitosta. Ei Pelicansin tasoinen joukkue voi kuitenkaan edes vieraissa pelata niin huonosti, että menetään ottelu heti ensimmäisessä erässä. Henkilökohtaisia virheitä joo, niitä oli viime kausikin täynnä. Liian helppo tekosyy. Tietysti huonoja pelejä sattuu jokaiselle joukkueelle, mutta eilinen ei saa olla Pelicansin taso, sen verran kovia nimiä meilläkin pelailee.

Lauantaina sitten TPS-peliä vakuuttavampi esitys kotona ja usko tekemiseen takaisin.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei eilenkään numeroista huolimatta mitenkään jyrän alla oltu. Heino nukahti Peltosen pitelyssä kerran ja siitä 1-0. Kahta seuraavaa IFK:n maalia joku voisi kutsua tuurimaaleiksi. Peli olikin sitten jo 3-0 ja ottelulta pohja pois. Siten huidottiin kiekosta hutiin ym. henkilökohtaisia virheitä ja vastustaja pääsi tekemään ilmaisia maaleja. Mielestäni selkeitä pelitavallisia ongelmia ei juurikaan ollut.

Eilen vaan lähti menemään kaikki pieleen. En ole huolestunut, kuin parin pelaajan henkilökohtaisen suoritustason suhteen. Uotila koomaili eilen taas olan takaa ja Forsström antoi hyvää taustatukea. Jos kohta saataisiin kaikki ukot mukaan, niin peli voisi olla aivan erinäköistä. Ihan pelaajameteriaalissa annettiin eilen liikaa tasoitusta IFK:lle, joka pelasi lähes parhaalla kokoonpanollaan.
 

play_on

Jäsen
Suosikkijoukkue
dirty dozen
Riittääkö York kovempia vastaan?

Helposti.

Liike parantunut tasaisen maltillisesti ja asennekin tuntuu olevan ihan kohdillaan. Syöttötaidosta, pelinrakentamisesta ja pelisilmästä ei muuta tarvinne sanoa kuin eliittiä on.

Uotilasta ei kai tarvitse enempää sanoa. Joukkueen suurin floppi.

Valitettavasti, juuri näin. Itseluottamus tuntuu olevan vielä täysin kesälomilla ja eiköhän nupenkin radiokommentit aikalailla selkeästi (ainakin) tänne olleet suunnattuja.

Kunhan vaan saadaan täydet hyökkäysketjut kasaan, niin näillä esityksillä ei voi mahtua enää pelaavaan kokoonpanoon mitenkään päin. Nyt olisi kyllä syytä laittaa Uotila etsimään sitä uskallusta ja itseluottamusta Heinolan suunnalta. Tähänkin on aikalailla huoletta varaa, sillä sen verran hienon matsin Tuhkanen eilen pelasi.
 

Make

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jatkiksen Eino Leinolle pitäis ilmeisesti perustaa jonnekin oma haiku topikki..

Sorry. Tuo värssy oli olevinaan huumoria, ymmärrän kyllä jos ymmärsit sen toisella tavalla. Mulla on tapana vähän laittaa mitä mieleen juolahtaa, täytyy ajatella tarkemmin mitä kirjoittelee.
Muuten, Eino Leino vertaus on suuri kunnia. Toivottelen hyvää talven odotusta. :)

Joo, ei tuo HIFK tappio paljoa merkitse sikäli, että tuskin sieltä monikaan vieras pisteitä ottaa. HIFK:lla on kova jengi, silti ne on täällä lyötävissä. Kuten siellä on mainittukin niin ei Pelsut niin nesteessä olleet kuin numerot osoittavat, alku vaan oli vaikea. Huomenna Espoolta pojot niin kaikki on taas ok. Kun Ässät kaatoi Bluesin niin matsista tulee varmasti tiukka koska kyllä espoolaiset yrittävät kaikkensa voittaakseen. Mutta niinhän se täytyykin. On niin ankara flunssa päällä ettei varmaan itse kykene hallille, mutta pidetään peukkuja.


........ai niin se värssy :)

BLUESIN SOIMISESTA PIEKSÄMÄEN ASEMALLA
LAULOI JUICE AIKOINAAN,
NYT SOITTAJA ON ISKU AREENALLA
NÄIN POJOT HIMAAN OTETAAN.
 
Uotila on ollut täysi fiasko koko alkukauden ja Tuhkanen on ollut puolustuksen parhaimmistoa pelaamissaan peleissä. Eilen oli selvästi nähtävissä isoja harppauksia eteenpäin kohonneen itseluottamuksen ja peliajan takia.

Meidän osaava valmennus palkitsee sitten pudottamalla Tuhkasen huomisesta pelistä ja Uotila tilalle. En millään pysty ymmärtämään mitä tällä haetaan mutta toivottavasti valmennus edes yrittää ratkaisunsa perustella.

Kai se vaan on omankylän poikien vaikeaa lyödä täällä läpi kuten kävi Kousalle, Santavuorelle, Sopaselle...

Tämä on päiväjäiltä nähtyä ja kuultua.
 
Viimeksi muokattu:
Kai se vaan on omankylän poikien vaikeaa lyödä täällä läpi kuten kävi Kousalle, Santavuorelle, Sopaselle...

Miten sitten Tyrväinen, Rinkinen, Forsström, Jalvanti, Heino, Pöyhönen ja kohta kenties Tuhkanen ja Rohtla?

Santavuori ja Sopanen nimenomaan löivät molemmat Lahessa läpi, sitten Tupe floppasi ja molemmat osapuolet hyötyivät miehen lähdöstä.
Sopasen vei parempi joukkue, mikä on aika yleistä jääkiekossa.
 
Viimeksi muokattu:

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ensin positiiviset asiat Blues-pelistä:

Kova tsemppi puolustusalueella ja alivoimalla varsinkin. Jokainen tilanne yritettiin loppuun asti. Viime kaudella tästä sai vain unelmoida. Lisäksi Hovinen oli huikea, jälleen kerran. Piti joukkuetta välillä yksin pystyssä. Kolme pistettä on tietysti myös positiivista.

Negatiivista:

Hyökkäyspeli. Ei jälkeäkään organisoiduista hyökkäyksistä. Kaksi ja puoli erää otettiin vastaan Bluesin hyökkäyksiä ja luovuttiin kiekosta, joko tahallaan tai vahingossa. Kukaan ei tunnu tietävän, missä pitää olla. Ainakaan kukaan ei ole siellä, mihin kiekko pelataan. Onneksi yksilötaitoa on tämän kauden joukkueessa niin paljon, että pisteitä tulee silti.

Kurittomuus. Ei jokaisessa pelissä voida ottaa enemmän jäähyjä, kuin vastustaja. Ei jokaisessa pelissä voida ottaa isoja rangaistuksia. Voihan sitä selitellä mitä tahansa tuomarilinjasta, mutta kyllä moni noista on ihan ansaittuja ollut. Kurittomuus on Toivolan vastuulla, ei kahta sanaa. Sama ongelma on vaivannut sekä viime kauden joukkuetta että tämän kauden uusiutunutta Pelicansia.

Tänään Pelicans yritti jatkuvasti pelata ylöspäin, olikohan yhtään hidasta lähtöä. Tämä aiheutti monia ns. henkilökohtaisia virheitä, koska viisikko ei ole ehtinyt organisoitua. Samaa ongelmaa on ollut nähtävissä edeltävissä peleissä.

Paljon on Toivolalla vielä tekemistä varsinkin hyökkäyspelin suhteen, koska Hovinen ei tule jokaista peliä yksin voittamaan. Tuolla materiaalilla pitää pystyä parempaan. Tänään ei pelillisesti ansaittu voittoa.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kurittomuus. Ei jokaisessa pelissä voida ottaa enemmän jäähyjä, kuin vastustaja. Ei jokaisessa pelissä voida ottaa isoja rangaistuksia. Voihan sitä selitellä mitä tahansa tuomarilinjasta, mutta kyllä moni noista on ihan ansaittuja ollut. Kurittomuus on Toivolan vastuulla, ei kahta sanaa. Sama ongelma on vaivannut sekä viime kauden joukkuetta että tämän kauden uusiutunutta Pelicansia.

Tuo nyt on ihan Mertarantaa. Bluesin tokan erän ylivoimamaalit tuli ihan onnettomien jäähyjen jälkeen. Bluesin pelaaja yritti hypätä Blomqvistin mailan yli, mutta onnistui jotenkin rypemään siinä ja Henkke jäähylle. Sitten Helmisen av-purku lipsahti vaihtoaiton reunan yli. Ja Tyrväisen tapaus ei todellakaan ollut ulosajon arvoinen teko.

Kun taistellaan, niin silloin tulee myös jäähyjä. Mutta siitä tapaa seurata myös se, että alivoima on uhrautuvaa, joten se paikkaa suurelta osin. Mitään muniin puhaltelua en ainakaan halua katsella.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuo nyt on ihan Mertarantaa.

Jaa? No sitten. Itse olen ollut näkevinäni sekä viime että tämän kauden peleissä saman ongelman. Hyökkäyspäässäkin otetaan turhia jäähyjä ja liian usein lyödään yli. Totta kai pitää taklata ja tunnetta pitää olla, mutta pitää myös tietää milloin voi mennä. En todellakaan puhunut vain tämän illan pelistä ja parista vippauksesta laidan yli. Ei uhrautuminen ja tunnetaso tarkoita automaattisesti hölmöilyä.

Sehän nyt on selvä, ettei tuota määrää jäähyjä voida jatkuvasti ottaa, vaikka olisi miten uhrautuvaa alivoimaa. Kyllä se pidemmällä aikavälillä kostautuu. Olkoon miten Mertarantaa tahansa.

Kurittomuus on aivan eri asia, kuin tunnetaso ja taistelu. Ikävä kyllä usein mennään kurittomuuden puolelle.
 

Henssa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Älä käy mulle vittuilee
Pelicansin peliesitykset ovat olleet hyviä tällä kaudella. Yksi voitto vieraista, kolme voittoa kotona ja kaksi tappiota rankkareilla ja tietysti kolme suoraa tappiota.

Tappiopeleissäkin on ollut pelaamisen fiilistä. Lukko-ottelussa peli näytti jo jääkiekolta, mutta epäonni oli meidän puolella. Tämä joukkue taistelee pisteistä, mitä ei minun mielestäni olla vähään aikaan nähty!

Yleisesti ottaen tämän kauden Pelicans pelaa suoraviivaista kiekkoa maalille. Puolustuspelaaminen on myös vahvaa, maalivahtipeliä lukuunottamatta. Pelillisiä hienouksia ei mun mielestä oo ollu missään pelissä, paitsi yksilösuoritukset - joista jäävät mieleen S. Blomqvistin maali Helsingissä ja se Sindelin passi maalineteen Forrströmmille. Mutta minä en sellasia hienouksia kaipaakaan, vaan kaipaan sitä taistelua ja yritystä, mikä riittää minulle. En itsekään mieti pelatessani miltä se näyttää vaan sitä miten se toimii. Kyllä mun mielestä Toivola on saanut tohon joukkoon sen mitä haluaa, eli taistelutahtoa ja mahdollisuuksia voittaa pelejä maalipaikoilla. Ei sen jääkiekon tartte kaunista olla, kunhan se toimii.

En kritisoi kenenkään näkemyksiä siitä kuinka hyviä tai surkeita Pelicansin pelit ovat olleet täällä JA-palstoilla. Mutta en ihan aina ymmärrä niitä "paskin peli ikinä kommentteja" vaikka kokonaisuutena paletti on toiminut vielä ihan hyvin ja pisteitä on tullut. Se on totta, että peleissä nähdään hyviä ja huonoja eriä, mutta sitähän jääkiekko on.
 

aCoustiC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Puolustuspelaaminen on myös vahvaa, maalivahtipeliä lukuunottamatta.

En kritisoi kenenkään näkemyksiä siitä kuinka hyviä tai surkeita Pelicansin pelit ovat olleet täällä JA-palstoilla. Mutta en ihan aina ymmärrä niitä "paskin peli ikinä kommentteja" vaikka kokonaisuutena peli on toiminut vielä ihan hyvin ja pisteitä on tullut. Se on totta, että peleissä nähdään hyviä ja huonoja eriä, mutta sitähän jääkiekko on.

Tota ekaa en ymmärtäny ollenkaan, tai lähinnä sitä miten joku voi tota puolustusta kehua ja maalivahtipeliä dissata ?? Haloo ?

Lähtökohtaisesti peli kehittyy (tai sen tulisi kehittyä) kauden mittaan ja näin tapahtuu joukkueilla, jotka jatkavat runkosarjan jälkeen. Eli on 100% varmaa, että joukkue jolla ei ole selkeää systeemiä ja jonka peli ei selkeästi kehity, ei tule keväällä jatkamaan säälejä pidemmälle. Toki on myös esimerkkejä siitä, kuinka se systeemi ei sitten kannakkaan loppuun asti (vrt Lukko) mutta nimetkää joukkueet esim. viimekaudelta, jotka ilman selkeää ideaa ja pelkällä raivopäisellä yrittämisellä menivät pleijareissa pitkälle ?

Mun mielestä kysymys on se, että nyt kun materiaali on oikeasti laadukasta, mitä joku toinen valmentaja saisi siitä irti. Eli on selkeää tuhlausta päästä sekavalla pelilla sääleihin, jos sama materiaali oikein hyödynnettynä toisi suoran pleijaripaikan tai vaikkapa kotiedun. Jos tilannetta vertaa esim. työelämään, niin puutteellinen organisaation johtaminen johtaa aina sekavaan lopputulokseen, alisuorittaviin yksilöihin ja tavoitteiden missaamiseen. Kait sitä sitten jääkiekossa riittää kun painetaan peräsuoli pitkälla ja toivotaan parasta.

Ei toi nykyinen pelaaminen lopputulosten valossa ole ihan pelkkää huttua, mutta kukaan normaalin näkökyvyn omaava ei voine väittää vastaan siinä, että maalivahtipeli on oikeastaan ainoa osa-alue kun kantaa illasta toiseen ?
 

Henssa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Älä käy mulle vittuilee
Minähän sanoin, että puolustuspelaaminen on vahvaa, maalivahtipelaamista lukuunottamatta (lue itsestäänselvää.) My bad.

Mun mielestä toi systeemi on ihan selkeä, silloin kun se on parhaimmillaan niin se toimii kunnolla. Kun paketti lässähtää niin mennään kipsiin (johtoasema). Ongelma onkin paketin saamisessa kasaan eli kehityksessä ja sen tason säilyttämisessä.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Pitääpä hieman huudella naapuripöytiin ja nostaa esille Antti Tyrväinen. Kerrassaan hieno nuori pelaaja! Uskomaton pelirohkeus, asenne ja fyysisyys jollaista en muista liigapelaajista löydä. Muutama ylilyönti on tullut tällä kaudella, mutta täytyy sanoa, että on tuomareillakin oma roolinsa ollut ulosajoissa. On todella sääli, että liigassa tuomareiden silmätikuksi pääsee kohtuu helpolla. Siitä kärsii sitten koko joukkue, kun jäähyjä tulee ns. nimen perusteella.

Toivotaan, että Tyrväinen jatkaa samalla tavalla ja ainakin P. Nurmisen kommenteista päätellen, Pelsut eivät ainakaan ole rajoittamassa Tyrväisen pelityyliä. Ei ole kovin kaukana, että näillä otteilla Tyrväistä odottaa maajoukkuekutsu, mikäli erityisesti pistesaldo kehittyy samaa tahtia, kuin tähän asti.
 

aCoustiC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minähän sanoin, että puolustuspelaaminen on vahvaa, maalivahtipelaamista lukuunottamatta (lue itsestäänselvää.) My bad.

Mun mielestä toi systeemi on ihan selkeä, silloin kun se on parhaimmillaan niin se toimii kunnolla. Kun paketti lässähtää niin mennään kipsiin (johtoasema). Ongelma onkin paketin saamisessa kasaan eli kehityksessä ja sen tason säilyttämisessä.

OK, meillä on sitten vaan näkemysero. Mun mielestä kun nimenomaan maalivahtipeli on OK, puolustuspelaaminen sensijaan täynnä virheitä jne. Ei kinata enempää ja katotaan mitä seuraavassa pelissä tapahtuu ?

Yksi alue mikä mun mielestä on ehdottomasti saatava kuosiin on YV-pelaaminen. Jos kerran tasakentällisin mennään pelin sisälläkin laidasta laitaan, niin edes YV:llä olisi säännöllisesti kyettävä kaveria niistämään. Nyt siellä olisi tekijöitäkin, joten luulisi korjaantuvan ?
 

LaCew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllä meikä tässä debaatissa on aCoustiCin kanssa samoilla linjoilla. Tulokset ovat kelvollisia, mutta jos katsoo peliesityksiä niiden takana, niin onhan parannettavaa runsaasti (pl. maalivahtipeli). Hyökkäyksiinlähtö, ylivoimapeli... Näitä samoja ongelmia jo toista kautta putkeen. Ei vaan vaikuta sellaiselta kiekolta, jolla keväällä juhlittaisiin. Mielelläni olen tietysti väärässä.

Ja tuurikortti oli aika huono veto, jos miettii Blues-ottelua.
 

Hockey-65

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllä meikä tässä debaatissa on aCoustiCin kanssa samoilla linjoilla. Tulokset ovat kelvollisia, mutta jos katsoo peliesityksiä niiden takana, niin onhan parannettavaa runsaasti (pl. maalivahtipeli). Hyökkäyksiinlähtö, ylivoimapeli... Näitä samoja ongelmia jo toista kautta putkeen. Ei vaan vaikuta sellaiselta kiekolta, jolla keväällä juhlittaisiin. Mielelläni olen tietysti väärässä.
Täysin samaa mieltä! Aiemmin jo sanoinkin, tämä kausi mennään todennäköisesti vähän niinkuin "löysässä hirressä". En tiedä...,miettikääpä Toivolan aiempia pestejä, miten hän on voinut välttää kengän kuvan perseessä vaikka tulokset ovat jääneet hyvinkin laihoiksi?! Homma on toiminut aiemminkin samalla kaavalla, aika-ajoin (muka) joku toivonpilkahdus pelillisellä puolella, ennemminkin on kyse siitä, että Toivolan joukkueissa pelilliset puutteet korvataan loistavalla asenteella, sen maksimaaliseen esiin piiskaamiseen tarvitaan sopivin väliajoin huonoja esityksiä, asenne ja työteliäisyys onkin se joka kantaa uudestaan ja uudestaan pahimpien karikoiden yli. Eilisessä Blues pelissä näkyi kahden hyvinkin samanlaisen joukkueen ero selvästi, Bluesilla on selkä pelitapa ja meillä ei!
Korjatkaa jos olen väärässä, muistaakseni Ässien hopea kaudella homma tökki aivan samalla tavalla ja aivan kuten edelliskaudellakin, pleijareihin 8. sijalta, "sopiva" Kärpät vastaan ja loppu onkin historiaa, ensimmäisestä pelistä eteenpäin pelaajat "tekivät" Toivolasta valmentajan. Ja That´s it!
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Blues-peli ei tosiaan ollut kauden parasta Pelicansia. Osan selittää se, että Blues oli työteliäin joukkue tämän kauden vastustajistamme tähän saakka ja tilaa kaukalossa oli todella vähän.

Jos kuitenkin perataan Pelicansin pelaamista, niin mielestäni avauspelaaminen ei ole niin kujalla, kuin viime kaudella. Oman pään pakki-pakki-pakki...neppailua ei ole niin paljon ja peliä pelataan ylös päin nopeammin, joka on hyvä asia.

Ja jos katsotaan Blues-peli maaleja, niin kaksi neljästä tuli hienojen rintamahyökkäysten seurauksena. Kahdesta muusta maalista toinen tuli ylivoimalla ja toinen tyhjiin. Varsinkin ensimmäinen maali oli upea osuma, jossa jopan neljältä kaistalta ajettiin suoraan maalille. Näitä lisää.
 

BaronFIN

Jäsen
Jos nyt mitään uskaltaa kritisoida, niin olihan tuo Blues peli aikamoista tuubaa. Flipperikiekko laidan kautta keskialueelle niin nopeasti kuin vain voidaan toivoen nopeaa vastaiskua Blues päätyyn. Homma yleensä katkesikin syötönkatkoon ja sitä kautta häslinkiin omalla alueella... Ehkä vain vaadin liikoja... Avausmaali oli kyllä komea, onneksi Tarkki auttoi komeasti antamalla keskelle täydellisen rebound-kiekon.

Ainoa syy miksi mennään kuin mennään näin iloisesti tällä hetkellä kuin mennään, on maalivahtipelin täydellinen onnistuminen. Ilman Hovista olisimme kusessa (enpä uskonut koskaan tuota kirjoittavani). Illasta toiseen häviämme laukaisutilaston ja vieläpä todella reilusti ja se ei voi olla johtamatta jossain vaiheessa siihen, että toisaalla keksitään miten Hovisen paketti avataan tai sitten vastaan tulee liigan kuumin veska ja me emme saa kiekko maaliin.

Mutta näillä näkymin vastauksena otsikon kysymykseen: näillä esityksillä kympin sakkiin. Mutta pelin ja pelaamisen on kehityttävä paljon jos halutaan enempi. Peli on ollut kontrolloimatonta tuubaa viimeisen vuoden ja toivottavasti se ei ole sitä enää keväällä. Olen epäileväinen Tuomas pelin yhtäkkisen kehittymisen suhteen, mutta mikäs sen hauskempaa tässä asiassa kuin olla väärässä.
 

Henssa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Älä käy mulle vittuilee
Ei se systeemi nyt vielä toimikaan erinomaisesti. Mutta sellasia pieniä välähdyksiä on huomattu. Mun pointti onkin siinä, että kun saadaan osa-alueita kuosiin ja paranneltua niin säilytettäis se taso eikä räpellettäis heti seuraavassa pelissä kun edellisessä asiat toimi. Ja noilla esityksillä se tulee tapahtumaan jos jokaisessa pelissä ollaan kipsissä omassa päässä.
 

Make

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Puolustuspelaaminen on myös vahvaa, maalivahtipeliä lukuunottamatta. Pelillisiä hienouksia ei mun mielestä oo ollu missään pelissä, paitsi yksilösuoritukset - joista jäävät mieleen S. Blomqvistin maali Helsingissä ja se Sindelin passi maalineteen Forrströmmille. Mutta minä en sellasia hienouksia kaipaakaan, vaan kaipaan sitä taistelua ja yritystä, mikä riittää minulle. En itsekään mieti pelatessani miltä se näyttää vaan sitä miten se toimii. Kyllä mun mielestä Toivola on saanut tohon joukkoon sen mitä haluaa, eli taistelutahtoa ja mahdollisuuksia voittaa pelejä maalipaikoilla. Ei sen jääkiekon tartte kaunista olla, kunhan se toimii.


Kyllä tästä lainauksesta ei voi muuta käsitystä saada kuin että maalivahtipeli olisi ollut heikkoa, se on kuitenkin ollut paras osa-alue, mutta se siitä.

Joo, ei pelin tarvitse niin nättiä olla jos vain tehoja löytyy. Tulee mieleen Pelsujen seuraavan vastustajan valmentaja, eli JYP:n Risto Dufva. Hänen luomaansa pelitapaa on aina kritisoitu Mestisajoista lähtien. Mutta kun katsoo menestystä sekä Jukureissa että JYP:ssä, niin ei moni parempaan pysty. Arvostelu on vain kateellisten ininää.
Toivolan kyvyistä olen jäävi sanomaan vielä mitään, kun en viime kaudella seurannut Pelsujen matseja. Jokunen kausi sitten Ässissä hän onnistui vaikka Ässät joutuikin finaaleissa taipumaan HPK:lle. Siinä lienee Toivolan meriitit.

Pelicansilla on kuitenkin kotona toistaiseksi täysin puhdas peli, kolme matsia yhdeksän pistettä, ei hullumpaa. Keskiviikosta ei kyllä uskalla paljoa odottaa, toivotaan kuitenkin että joku pojo Jyväskylästäkin olisi tuomisina.


KESKIVIIKKONA KUN JYPIN KANSSA TAISTELLAAN
MAHDOLLISUUDET OVAT MEILLÄKIN,
HAMMASTA KUN PURRAAN, VEREN MAKUA MAISTELLAAN
VOI PISTEITÄ TULLA KAIKKI KOLMEKIN.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joo, ei pelin tarvitse niin nättiä olla jos vain tehoja löytyy. Tulee mieleen Pelsujen seuraavan vastustajan valmentaja, eli JYP:n Risto Dufva. Hänen luomaansa pelitapaa on aina kritisoitu Mestisajoista lähtien. Mutta kun katsoo menestystä sekä Jukureissa että JYP:ssä, niin ei moni parempaan pysty. Arvostelu on vain kateellisten ininää.

Dufvaa nyt on aivan turha verrata missään asiassa Toivolaan. Dufvan pelisysteemi on todella järjestelmällinen ja organisoitu. Jokainen pelaaja tietää, mitä tekee. Eihän se peli kaunista katseltavaa ole, mutta tehokasta kyllä. Dufvaa tuskin on kritisoitu pelitavan heikkoudesta tai olemattomuudesta, vaan ns. robottikiekosta, joka tappaa pelin hienoudet.

Toivolan ongelmana on varsinkin hyökkäyspelissä ollut se, ettei mitään jatkuvasti havaittavaa pelitapaa ole ollut havaittavissa. Tällä hetkellä peliä käännetään hirveää vauhtia ylöspäin jatkuvasti, on miehet valmiina tai ei. Ongelmana on jatkuvasti ollut pelaajien epätietoisuus toteutuksesta, ainakin siltä se ulospäin näyttää. Puolustus on tänä vuonna organisoitu paremmin ja siitä pisteet Toivolalle. Ehkä hyökkäyspelikin lähtee liikkeelle jouluun mennessä.
 

lommi

Jäsen
Suosikkijoukkue
New England Patriots
Offtopic.

Niin. Ei Risto Dufvan sapluunaa ole edes oikeasti kukaan kritisoinut. Vastustajien valmentajat lähinnä herneet nenässä avautunuut, koska systeemin toimiessa se on vaan niin helvetin tehokas, että jo pelkästään sektoreille pääsy on tuskan takana maalinteosta puhumattakaan.

Suurin kitisijäryhmittymä on sitten taasen vastustajien kannattajat, kun turhautuneena ovat katselleet oman joukkeensa tehottomuutta, kun ovat hakanneet päätä seinään eivätkö ole päässeet edes organisoidusti omista pois, kun paine on kokoajan päällä. Toivolaa ei nyt edes kannata vertailla uimalakkiin.

Ei ehkä viihdyttävää, mutta kun katsoo kuinka hyvin Jypin sapluuna on organisoitu koko 60min ja silloin kun ajoitukset toimivat on se vaan huippuluokkaa ja ainakin mun silmään hienoa katseltavaa verrattuna nyt vaikka meidän kotijoukkueen peliin.

Voin siis kutsua itseäni Risto Dufva faniksi..Ainakin mitä tulee pelillisiin asioihin.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Tappara vs Pelicans
  • 1.84
  • 3.85
  • 3.85
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös