Peliesitykset kaudella 08-09

  • 79 394
  • 481

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä raumalaisten naurama rupusakki ei kauheasti ole miljoona-Lukon perässä. Samoista sijoituksista pelataan. Sillä erotuksella, että Ässillä käytännössä kaikki runkomiehet jatkavat Porissa ensi kaudella, ja joukkue on ainakin miljoonan halvempi.

Tuo pohjoinen rupusakki saattaa vielä juottaa katkeran kalkin raumalaisten ylpeydelle myöhemmin keväällä. Suhonen on saanut joukkonsa pelaamaan taitotasonsa ylärajoilla mikä on yleensä hyvän valmentajan merkki. Samaa ei valitettavasti voi sanoa meidän kaikkien rakastamasta Ralesta. Voisiko noita jätkiä saada enää huonommin pelaamaan?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Tämä raumalaisten naurama rupusakki ei kauheasti ole miljoona-Lukon perässä. Samoista sijoituksista pelataan. Sillä erotuksella, että Ässillä käytännössä kaikki runkomiehet jatkavat Porissa ensi kaudella, ja joukkue on ainakin miljoonan halvempi.

Kommenttini liittyi tuohon taisteluilmeeseen eikä kukaan voi sanoa, että se olisi Ässilläkään ollut jokaisessa ottelussa kunnossa tällä kaudella (murskatappiot). Toiseksi Lukon kausi on EDELLEEN kesken.

Muuten olen kyllä samaa mieltä kanssasi. Lukon ensi kausikin on jo piloilla ja sukkahousuja voisi jo nyt jakaa kaikille. Eivät saaneet oululaisia edes jatkamaan. Pitäisi varmaan siirtyä Padan kannattajaksi - siellä kun kaikki asiat on tehty esimerkillisesti viime vuosina.
 

Isorumailkeä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anonyymit kotikiusatut
Napataanpa tämä tuolta Antti Laaksosen ketjusta:

Mikähän väite nyt on tullut kumotuksi? Sanoin, että Bluesin peli näyttää tällä hetkellä paljon Lukon peliä paremmalta vaikka siellä on ollut vähintään yhtä paljon loukkaantumisia. Ja kuten tulosurheilussa aina, faktat voi lukea sarjataulukosta.
Eli jos Blues on hankkinut enemmän pisteitä, voidaan väittää, että Bluesin peli näyttää tällä hetkellä paljon Lukon peliä paremmalta, niinkö? Kieltämättä kaipaisin hieman lisäperusteluja, koska tämä logiikka ei aukene minulle. Voin myöntää, etten ole hirveän montaa Bluesin peliä tällä kaudella nähnyt (muistaakseni Blues-Lukko-matsit ja ehkä extrana pari Canal-matsia), mutta Lukon pelejä olen nähnyt aika monta. Apropå, viimeisimmästä Lukon kotimatsista saadaankin hyvä vertailukohta ja siinä Lukon peli näytti ainakin minun silmääni aika paljon Bluesin peliä paremmalta. Ja luonnollisesti tuota aiemmin mainittua sarjataulukkofaktaa soveltamalla voidaan väittää, että koska Lukko voitti pelin 5-3, myös Lukon peli näytti paljon Bluesin peliä paremmalta. Tämänhän nyt voi kertoa jopa näkemättä peliä.

Ja edelleenkin siitä Bluesin paremmalta näyttävästä pelistä voi käydä lukemassa Blues-osiossa. Melko tyytyväisen tuntuista väkeä tuntuvat olevan.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eli jos Blues on hankkinut enemmän pisteitä, voidaan väittää, että Bluesin peli näyttää tällä hetkellä paljon Lukon peliä paremmalta, niinkö?

Juuri näin. Blues on pelannut paljon tehokkaampaa kiekkoa läpi kauden. Vielä kerran, jääkiekko on tulosurheilua. Sellainen peli näyttää aina hyvältä mikä tuottaa pisteitä. Jos sarjapisteet ei ole tärkein mittari, niin sitten voi siirtyä seuraamaan taitoluistelua.
 

Akke P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vielä kerran, jääkiekko on tulosurheilua. Sellainen peli näyttää aina hyvältä mikä tuottaa pisteitä. Jos sarjapisteet ei ole tärkein mittari, niin sitten voi siirtyä seuraamaan taitoluistelua.


Tässä - tutun sankarimme näkökulmassa - näkyy hienosti kiteytettynä ja tiivistettynä sellaisen ajattelumallin sisäänrakennettu logiikka, joka on itse asiassa estänyt raumalaisen jääkiekon kehittymisen minkäänlaiseen menestykseen. Uskallus ja/tai kyvyt eivät riitä eivätkä ole riittäneet havainnoimaan sen enempää toimintaa kaukalossa kuin sen ulkopuolellakaan siten, että niitä voitaisiin aidosti kehittää. Ei osata kiinnittäää huomiota sen enempää niihin asioihin, jotka ovat mallillaan kuin niihinkään asioihin, jotka ovat oikeasti pielessä. Ainoastaan kvartaalilogiikalla ja kvantifiointien kautta tuijotetaan sarjataulukkoa ja julistetaan asioiden olevan kategorisesti perseellään. Asiat nähdään alati mustavalkoisina, ja ajattelumalli on vitseistä tuttu; "tärkeintä on ettei tehdä virheitä ja että syyllinen löytyy".

Eräänlainen ilmentymä tästä ajattelumallista on sekin, kun siinä fundamentalistisesti luettavassa sarjataulukossa ollaan seitsemäntenä tai kahdeksantena aletaan spekuloida orastavista karsintapeleistä. Totta kai ne ovat teoriassa mahdolliset mutta niiden pohtiminen tässä vaiheessa on alleviivatusti menestymättömyyden kulttuurin ydintä. Jonkun muun seuran itsetuntoinen fani spekuloisi tässä kohtaa reittiä tulevaan menestykseen; Lukkoa kannattavista sen sijaan eräät näyttävät jännittävän jännäkakat housuissa play outeja Ässiä vastaan.

Ja on jotenkin tragikoomista, että tätä ajattelua alleviivaa täällä - sitä ymmärtämättä - juuri se nimimerkki, joka eniten Lukon tekemistä parjaa.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Juuri näin. Blues on pelannut paljon tehokkaampaa kiekkoa läpi kauden. Vielä kerran, jääkiekko on tulosurheilua. Sellainen peli näyttää aina hyvältä mikä tuottaa pisteitä. Jos sarjapisteet ei ole tärkein mittari, niin sitten voi siirtyä seuraamaan taitoluistelua.

Tässä olen kyllä täysin samaa mieltä.

Ikinä ei ole vituttanut lähteä Äijänsuolta ajelemaan kotiin päin, kun Lukko on voittanut. Ikinä ei ole vituttanut lähteä vieraspeleistä ajelemaan kotiin päin, kun Lukko on voittanut. Ikinä ei ole vituttanut katsoa telkkaripeliä, kun Lukko on voittanut. Ikinä ei ole vituttanut kuunnella radiosta peliä, kun Lukko on voittanut. (Paitsi jos Anteroinen on selostanut) Ikinä ei ole vituttanut, kun on katsonut sarjataulukkoa ja Lukko on ollut kärkipäässä.

Monta kertaa on vituttanut se kun Lukko on pelannut hyvän pelin ja hävinnyt. Se on ottanut oikeasti todella paljon kuuppaan!

Mites muilla?

Jääkiekko on nimenomaan tulosurheilua ja vain ja ainoastaan voitot merkitsevät. Ei se tapa millä ne tulee. Olkoot vaan Rautakorpimaista sumppupuolustusta ja pitkää päätyyn kiekkoa. Tai Uramalaista neitikiekkoa, mutta perkele niitä voittoja pitää tulla. Vain voitot saavat hyvälle mielelle. Ei kauniit kuviot, jotka päättyvät maalivahdin torjuntaan. Vain ja ainoastaan pisteet ja voitot. NI!
 

Graves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tässä olen kyllä täysin samaa mieltä.

Ikinä ei ole vituttanut lähteä Äijänsuolta ajelemaan kotiin päin, kun Lukko on voittanut. Ikinä ei ole vituttanut lähteä vieraspeleistä ajelemaan kotiin päin, kun Lukko on voittanut. Ikinä ei ole vituttanut katsoa telkkaripeliä, kun Lukko on voittanut. Ikinä ei ole vituttanut kuunnella radiosta peliä, kun Lukko on voittanut. (Paitsi jos Anteroinen on selostanut) Ikinä ei ole vituttanut, kun on katsonut sarjataulukkoa ja Lukko on ollut kärkipäässä.

Monta kertaa on vituttanut se kun Lukko on pelannut hyvän pelin ja hävinnyt. Se on ottanut oikeasti todella paljon kuuppaan!

Mites muilla?

Jääkiekko on nimenomaan tulosurheilua ja vain ja ainoastaan voitot merkitsevät. Ei se tapa millä ne tulee. Olkoot vaan Rautakorpimaista sumppupuolustusta ja pitkää päätyyn kiekkoa. Tai Uramalaista neitikiekkoa, mutta perkele niitä voittoja pitää tulla. Vain voitot saavat hyvälle mielelle. Ei kauniit kuviot, jotka päättyvät maalivahdin torjuntaan. Vain ja ainoastaan pisteet ja voitot. NI!

Lyhyellä tähtäimellä näin onkin, mutta pidemmästä aikavälistä olen eri mieltä.

Kuitenkin 90-luvulla alkaneesta sumputuskiekosta maksetaan edelleenkin kovaa hintaa. Esim. taitavat kiekolliset puolustajat ovat olleet kiven alla viimeiset kymmenen vuotta. Onneksi niitä pakkeja alkaa taas tulla.

Jääkiekko on myös viihdettä, ei pelkästään tulosurheilua. Tunnetta ei minusta saa tappaa silä kustannuksella, että voitetaan muutama peli enemmän. Jääkiekko on kuitenkin pääosin suosittu laji sen takia, että siinä on vauhtia, hienoja maaleja ja syöttöjä ja taklauksia.

Tietysti, kun suosikkijoukkue voittaa, niin entistä parempi.

Akke P:n kanssa täysin samaa mieltä!
 
Viimeksi muokattu:

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Jääkiekko on nimenomaan tulosurheilua ja vain ja ainoastaan voitot merkitsevät. Ei se tapa millä ne tulee.

Graves tuossa ehtikin jo valottaa, että jääkiekko on viihdettä. Olen monta kertaa tälläkin kaudella kuullut pelin ollessa 1-0 tai 2-0 monien huutavan katsomossa, että "peliä, Lukko!" Tuolla 1-0:llahan tulisi kolme pistettä! Sumputtaisivat, perkele, niin jäisivätkin ne pisteet Raumalle.

Minä menen Äijänsuolle katsomaan viihdyttävää jääkiekkoa, en pisteiden keräämistä. Eikä minua vituta tiukan pelin ja hyvän yrityksen jälkeen tappiokaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Se on kyllä totta että vituttaa kun Lukko häviää. Mutta jos peliä hallitaan, edes näennäisesti ja pelataan paremmin kuin vastustaja. Ja silti hävitään, pompun tai tuomereiden takia (Blues peli jommaltakummalta Toivolan kaudelta), niin silloin on edes uskoa paremmasta tulevaisuudesta. Väitän että se vituttaa enemmän että Lukko voittaa ja Anteroinen selostaa kuin se että Lukko häviää hyvällä pelillä kun Ripa selostaa.
 

Isorumailkeä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anonyymit kotikiusatut
En nyt ajatellut lähteä noin pitkälle vietyyn analyysiin, mitä jäsen Akke P. - toki ansiokkaasti - toi esiin. Pari asiaa kuitenkin...

Juuri näin. Blues on pelannut paljon tehokkaampaa kiekkoa läpi kauden. Vielä kerran, jääkiekko on tulosurheilua. Sellainen peli näyttää aina hyvältä mikä tuottaa pisteitä.
Sujuvasti ohitettu tuo esimerkkinä ollut Lukko-Blues-ottelu. No, mitäpä siitä, se on vain yksi ottelu monien joukossa. Hävityn TV-ottelun jälkeen on tosin mukava vaahdota siitä, miten paskalta peli näyttää.

Sarjapisteet mittaavat menestymistä, eivät sinänsä kerro yhtään mitään siitä, miltä peli näyttää. Sama pätee tilastoihin yleensäkin. Ne kertovat numeraalista faktaa, mikä ei kerro mitään siitä, miltä peli näyttää. Yleisesti ottaenkin pelkkiä tilastoja ja taulukoita tuijottamalla voidaan saada monestakin asiasta sangen erikoisia tutkimustuloksia.

En ole laskenut, montako peliä olen tällä kaudella nähnyt, mutta veikkaisin, että määrä pyörii jossakin 30-40 välillä. Tälläkin kaudella on voitettu lukemattomia otteluita hävyttömän huonolla pelillä. Ja edelleen, kannattaa poiketa vaikka Blues- tai Jokerit-osiossa lukemassa siitä, miltä peli näyttää. Molemmilla joukkueilla on "ihan kivasti" pisteitä, mutta kannattajat ovat itse peliesityksiin hyvinkin tyytymättömiä. Toisaalta, mitäpä he mistään mitään tietäisivät, koska hehän käyvät peleissä. Mikä on nyt todistettu turhaksi, koska kaiken näkee katsomalla tulokset ja sarjataulukon ja voi todeta, että peli näyttää hyvältä. Ei ihme, että väki katsomoissa vähenee, koska yhä useampi on kokenut valaistumisen tässä asiassa.
Jos sarjapisteet ei ole tärkein mittari, niin sitten voi siirtyä seuraamaan taitoluistelua.
Kaikella ystävyydellä, sovitaanko nyt kuitenkin, että saan aivan itse vielä päättää, mitä seuraan ja mitä en. Ja taitoluisteluhan on äärimmäisen kauniina ja esteettisenä lajina kerrassaan upeaa seurattavaa.

Max Power kirjoitti:
Mites muilla?
Kun kysytään, on kohteliasta vastata. Ilmeisesti katson peliä hieman eri lähtökohdista, mutta monta kertaa itseäni on suoraan sanoen vituttanut matsin jälkeen, jos peli on näyttänyt paskalta riippumatta siitä, onko kannattamani joukkue voittanut vai hävinnyt. Monta kertaa olen ollut hyvinkin tyytyväinen iltaan, vaikka pelistä olisi jäänyt tassuun tasan nolla pistettä, jos peli on näyttänyt hyvältä. Ehkä minun ei sitten pitäisi edes käydä peleissä. Tai eihän minun enää tarvitsekaan. Senhän näkee sarjataulukosta jo olkapäälläkin, miltä peli näyttää.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Graves tuossa ehtikin jo valottaa, että jääkiekko on viihdettä. Olen monta kertaa tälläkin kaudella kuullut pelin ollessa 1-0 tai 2-0 monien huutavan katsomossa, että "peliä, Lukko!" Tuolla 1-0:llahan tulisi kolme pistettä! Sumputtaisivat, perkele, niin jäisivätkin ne pisteet Raumalle.

Ja kaikki kehuu pelin jälkeen, että olipas loistavaa puolustamista koko joukkueelta ja loistavaa maalivahtipeliä! Näitkö nekin torjunnat, joita Vehanen koppasi 1-0 tilanteessa? Varmaan 4 tai 5 varmaa maalia se pelasti! Katos, ollaankin sarjakärjessä 55 pelin jälkeen maalierolla 110-55. Ompas mennyt kausi loistavasti!


No kattokaa häviävää kiekkoa mieluummin. Ei se mulle kuulu. Tällä kertaa olen 100% numerosarjan kanssa samaa mieltä siitä, että jääkiekko on tulosurheilua. Viihdyttävää se on silloin kun suosikkijoukkueeni voittaa. Ei mulla muuta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No kattokaa häviävää kiekkoa mieluummin. Ei se mulle kuulu. Tällä kertaa olen 100% numerosarjan kanssa samaa mieltä siitä, että jääkiekko on tulosurheilua. Viihdyttävää se on silloin kun suosikkijoukkueeni voittaa. Ei mulla muuta.

Totta kai jääkiekko on tulosurheilua ja totta helvetissä varmastikin jokaiselle on keskimäärin mukavampaa lähteä hallilta voitetun kuin hävityn ottelun jälkeen. Mutta on siinä se pieni vivahde-ero silloin kun joukkue on ollut ihan umpisurkea verrattuna siihen että joukkue on hävinnyt hyvän taistelun jälkeen. Tuollaisen umpisurkean esityksen jälkeen tulee nimittäin sellainen "vittu ei tästä tuu mitään" -olo kun taas hyvän taistelun jälkeen on sen vitutuksen lisäksi ihan pieni toivonkipinä että "ei tämä kausi ehkä vielä tässä ollut". Ja sitten taas toisaalta, on tullut nähtyä sellaisiakin otteluita joissa oma suosikki on ollut ihan jyrän alla mutta silti jollain ihmeen keinolla puolivahingossa on onnistunutkin voittamaan. Sellaisenkin matsin jälkeen hiipii vähän sellainen olo että vaikka onkin iloinen voitosta ja kolmesta pisteestä niin on kuitenkin pieni epäilys joukkueen iskukyvystä.
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jääkiekko on nimenomaan tulosurheilua ja vain ja ainoastaan voitot merkitsevät. Ei se tapa millä ne tulee. Olkoot vaan Rautakorpimaista sumppupuolustusta ja pitkää päätyyn kiekkoa. Tai Uramalaista neitikiekkoa, mutta perkele niitä voittoja pitää tulla. Vain voitot saavat hyvälle mielelle. Ei kauniit kuviot, jotka päättyvät maalivahdin torjuntaan. Vain ja ainoastaan pisteet ja voitot. NI!
Itse olen vähän eri mieltä. Ei mulle pelkästään voitot riitä vaan haluan nähdä nimenomaan hienoja hyökkäyksiä, taistelevaa asennetta ja uhrautuvaa puolustamista. Näen lukon matseja erittäin vähän kaudessa, TV-pelit ja pari livenä per kausi. Silloin ehkä näkemiään matseja odottaa eri tavalla ja niistä vähistä peleistä haluaa muutakin kuin lopputuloksen. Miksi mennä hallille jos pelkästään pisteet merkkaa? Mulle mainittu Rautakorpikiekko oli kauhistus silloin ekana syksynä. Lukko pelasi niin saakelin tylsää ja systemaattista peliä että vaikka lukko voittikin matsin niin elämyspohjalta matsi oli aivan perseestä eikä ne pisteet tuntuneet miltään.
 

luimuri

Jäsen
Mikä sitten on viihdyttävää lätkää, mikä on hyvää lätkää ja mikä rumaa lätkää? Onko se viihdyttävää, että luistellaan älyttömästi ja haetaan hienoja sommitelmia? Pyöritään vastustajien kulmissa tai omassa päässä hakien loistokkaita syöttösarjoja, kun "tylsä" vastustaja puolustaa tehokkaasti keskialuetta tai omaa aluettaan ja iskee vastahyökkäyksistä maaleja yksinkertaisella pelitavalla. Kumpi mahtaa olla helpompi toteuttaa. Eiköhän lätkä ole hyvää aina kun se tuo voittoja, oli peli sitten tehokasta puolustamista tai viihdyttävää hyökkäämistä. Tottakai jokainen varmaan haluaa nähdä viihdyttävää kaunista kiekkoa, mutta se on varmasti todella vaikeaa pelata, vaatii oikeat pelaajat ja oikean valmentajan. Lukkokin on muutaman hyvän tälläisen pelin pelannut ja yrittänyt pelata, mutta sarjataulukko kertoo miten tehokasta Lukon peli on ollut pisteiden valossa. Jääkiekossa parhaiten muistetaan tulokset, mestarit.

Runkosarjaa on noin 10 peliä jäljellä, tässä vaiheessa on enää turha vedota joukkueen suureen muuttumiseen tai loukkaantumisiin. Jollei 48 pelissä peli ole uomissaan niin tuskin se on kuukauden päästäkään. Ainoastaan se ihmetyttää, miten joukkueen peliesitykset voi heitellä niin laidasta laitaan, välillä loistopeli ja seuraavassa täysin kelvoton esitys ilman mitään taistelua.
 

Akke P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No kattokaa häviävää kiekkoa mieluummin. Ei se mulle kuulu.


Ja minä kun tohdin pelätä mustavalkoista ajattelua...


Tietenkin jääkiekko on tulosurheilua. Hyvänen aika sentään. Eikä täällä nyt näytä kukaan olevan tämänkautiseen "tulokseen" erityisen tyytyväinen. Mutta oleellisempi kysymys on nimenomaan se, miten tuohon "tulokseen" kulloinkin reagoidaan. Ja siinä pitäisi olla muitakin sävyjä kuin musta ja valkoinen.
 

Graves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eli ilmeisesti viihdyttävä jääkiekko= tappio.

Näin Lukon ulkopuolelta suosittelen vilkuilemaan kaikkia mahdollisia pätkiä tämän vuoden Bruinsin peleistä esim. Bruins-tv:stä. Siinä on minusta hienoa kiekkoa kerrakseen. Minun haaveeni Lukon peliesityksistä on vähän sen sorttisia. Ne kaikki Lukon osalta haukutut kaistanvaihdot yms. toimii aika hyvin Bostonissa, harmi ettei homma ole vielä lähtenyt Raumalla samanlaiseen lentoon.

Niin, Boston pelaa ihan helvetin viihdyttävää kiekkoa ja sarjasijoituskin on ihan ok. Tämä ei kai pitäisi olla mahdollista?

Uskon Lukon menestykseen tulevaisuudessa Sm-liigassa juurikin vahvan kiekollisen pelin takia. Ainut vaan, että pelin tosiaankin pitäisi pikkuhiljaa lähteä lentoon, ettei Uramaa suisteta vallasta..
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Monta kertaa on vituttanut se kun Lukko on pelannut hyvän pelin ja hävinnyt. Se on ottanut oikeasti todella paljon kuuppaan!

Mites muilla?

En mää tiedä, ei mua hyvän pelin jälkeen tullut tappio harmita kovinkaan paljon. Silloin voi hyvällä mielellä todeta että "Lukko teki minkä pystyi mutta vastustaja oli vaan liian hyvä tänään".

Sen sijaan pelit joissa katsojasta tuntuu siltä että vastustaja olisi ollut täysin voitettavissa mutta kun Lukko ei parastaan anna ja sen takia häviää, sellainen peli harmittaa usein vielä kotonakin vaikka aikaa pelin päättymisestä on kulunut jo liki tunnin verran kun kotiin pääsen.

Se on totta että tuli se Lukon voitto sitten miten tahansa, se ei harmita koskaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
En mää tiedä, ei mua hyvän pelin jälkeen tullut tappio harmita kovinkaan paljon. Silloin voi hyvällä mielellä todeta että "Lukko teki minkä pystyi mutta vastustaja oli vaan liian hyvä tänään".

Sen sijaan pelit joissa katsojasta tuntuu siltä että vastustaja olisi ollut täysin voitettavissa mutta kun Lukko ei parastaan anna ja sen takia häviää, sellainen peli harmittaa usein vielä kotonakin vaikka aikaa pelin päättymisestä on kulunut jo liki tunnin verran kun kotiin pääsen.

Se on totta että tuli se Lukon voitto sitten miten tahansa, se ei harmita koskaan.

Paitsi jos Lukon häviö olisi tuonut 2000euroa rahaa pitkävedosta.. Silloin Lukon voitto harmittaa..

Uraman pelitapa toimii, mutta ilmeisesti Uraman "kiiman luominen" ei toimi..
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Jääkiekko on myös viihdettä, ei pelkästään tulosurheilua. Tunnetta ei minusta saa tappaa silä kustannuksella, että voitetaan muutama peli enemmän. Jääkiekko on kuitenkin pääosin suosittu laji sen takia, että siinä on vauhtia, hienoja maaleja ja syöttöjä ja taklauksia.

Graves tuossa ehtikin jo valottaa, että jääkiekko on viihdettä. Olen monta kertaa tälläkin kaudella kuullut pelin ollessa 1-0 tai 2-0 monien huutavan katsomossa, että "peliä, Lukko!" Tuolla 1-0:llahan tulisi kolme pistettä! Sumputtaisivat, perkele, niin jäisivätkin ne pisteet Raumalle.

Minä menen Äijänsuolle katsomaan viihdyttävää jääkiekkoa, en pisteiden keräämistä. Eikä minua vituta tiukan pelin ja hyvän yrityksen jälkeen tappiokaan.

Mutta jos peliä hallitaan, edes näennäisesti ja pelataan paremmin kuin vastustaja. Ja silti hävitään, pompun tai tuomereiden takia (Blues peli jommaltakummalta Toivolan kaudelta), niin silloin on edes uskoa paremmasta tulevaisuudesta. Väitän että se vituttaa enemmän että Lukko voittaa ja Anteroinen selostaa kuin se että Lukko häviää hyvällä pelillä kun Ripa selostaa.

Itse olen vähän eri mieltä. Ei mulle pelkästään voitot riitä vaan haluan nähdä nimenomaan hienoja hyökkäyksiä, taistelevaa asennetta ja uhrautuvaa puolustamista. Miksi mennä hallille jos pelkästään pisteet merkkaa? Mulle mainittu Rautakorpikiekko oli kauhistus silloin ekana syksynä. Lukko pelasi niin saakelin tylsää ja systemaattista peliä että vaikka lukko voittikin matsin niin elämyspohjalta matsi oli aivan perseestä eikä ne pisteet tuntuneet miltään.

En mää tiedä, ei mua hyvän pelin jälkeen tullut tappio harmita kovinkaan paljon. Silloin voi hyvällä mielellä todeta että "Lukko teki minkä pystyi mutta vastustaja oli vaan liian hyvä tänään".

Uraman pelitapa toimii, mutta ilmeisesti Uraman "kiiman luominen" ei toimi..

Tässä taas teille nannaa koko mahan täydeltä. Näyttävää uramalaista jääkiekkoa, jota pelataan suurella tunteella ja tapellaan loppuun asti tärkeistä pisteistä. Oletteko tyytyväisiä pelin tapahtumiin ja hyvillä mielillä poistuitte Äijänsuolta? Luojan kiitos en päässyt tänään lähtemään töiden vuoksi. Olisi meikäläistä vituttanut.

Tämä kausi on paketissa. Enää ei tarvi varmaankaan Äijänsuolle lähteä. Tepsukat pyyhältävät ohi parin pelin sisällä. Ja Pelicans myös. Ässii vastaan playouteissa turpaan ja sitten onkin hegemonia-otteluiden aika karsinnoissa. 300 000 euron budjetilla operoiva Kajaanin Hokki vs. 3000000 euron budjetilla pelaava Rauman Lukko. Voi vittu!
 

senilix

Jäsen
Mistä supermarketista sitä asennetta saisi ostaa. Pari esimerkkiä tältä illalta.

TPS-puolustusalueella sini- ja valkopaitainen pelaaja laidan vieressä, kiekko jaloissa. Koponen tulee, tökkää mailalla jalkoihin, sitten peruuttaa kolmisen metriä ja jää seuraamaan tilannetta sopivalta katseluetäisyydeltä. Valkopaitainen tulee, hakee kiekon laidassa nojailevien jaloista ja luistelee kiekon kanssa pois. Koponen seuraa katseella.

Neljällä neljää vastaan TPS hyökkää. Eloranta hukkaa kiekon Lukon alueella ja Saarenheimo-Haataja lähtevät hyökkäykseen. Vanha eikä koskaan niin nopea Eloranta luistelee kohti TPS-maalia paljon lujempaa kuin Lukon salamat.

Vastaavia löytyi paljon muitakin.

Lisätään nyt vielä, että kolmosketju pelasi ihan tyydyttävästi, rakensi muutaman nätin maalipaikankin. Nelonen selvästi huonoin. Koko joukkueesta Lindgren oli tänään ainoa, jolta voi odottaa tarkkaa ja riittävän kovaa syöttöä muutenkin kuin sattumalta.
 
Viimeksi muokattu:

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä taas teille nannaa koko mahan täydeltä. Näyttävää uramalaista jääkiekkoa, jota pelataan suurella tunteella ja tapellaan loppuun asti tärkeistä pisteistä. Oletteko tyytyväisiä pelin tapahtumiin ja hyvillä mielillä poistuitte Äijänsuolta? Luojan kiitos en päässyt tänään lähtemään töiden vuoksi. Olisi meikäläistä vituttanut.

Tämä kausi on paketissa. Enää ei tarvi varmaankaan Äijänsuolle lähteä. Tepsukat pyyhältävät ohi parin pelin sisällä. Ja Pelicans myös. Ässii vastaan playouteissa turpaan ja sitten onkin hegemonia-otteluiden aika karsinnoissa. 300 000 euron budjetilla operoiva Kajaanin Hokki vs. 3000000 euron budjetilla pelaava Rauman Lukko. Voi vittu!

Älä muuta viserrä. Silloin kun pisteitä olisi pakko saada, ei hyvä pelikään lohduta, jos tappio tulee. Eri asia on, jos ollaan hyvissä asemissa, ja joskus hävitään hyvänkin pelin jälkeen, silloin ei välttämättä niin paljon ketuta. Mutta kun niitä tappioita tulee suunnilleen joka toinen peli, niin silloin JOKA IKINEN tappio vituttaa! Piste.

Torstaina Lukolla on pakkovoiton paikka. Muuten peli on henkisesti menetetty. Ja sitä kautta playoutit kutsuu. Surullista kerta kaikkiaan. Mulla on ainakin ihan petetty fiilis.
 

Mogilni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssilla
Ei tuolla pelillä vaan tule voittoja, ei ole tullut, eikä tule. Kausi on nätisti paketissa. Toivottavasti sm-liiga muuttuu vielä Uraman sopimuksen aikana sellaiseksi että hametyttöjen baletilla voittaa, mutta aika helvetin vahvasti kyllä epäilen.
 

Pekkis

Jäsen
On tullut kauden aikana seurailtua joukkueen touhuja alkulämpöjä otettaessa, ja täytyy oikein ihmettelemällä ihmetellä, kuinka kädettömiä pelaajia voi tämän päivän liigajoukkueeseen mahtua. Hyökkäyskentät vuoron perään hiovat kuvioita kuntoon, ja se yksi ja sama ketju ryssii välillä kaikki yritykset. Vittu, mullakin pysyy kiekko paremmin lavassa, ja kohottaakin osaan.

Radion perusteella tänäänkin parilla puukädellä tuhannen taalan paikka ratkaista peli, mutta kun ei saa nousemaan, eikä osu avopaikasta sisään.

Vuoden -95 jälkeen mainostettiin Suomesta löytyvän maailman toiseksi kovatasoisin liiga. JJJJJust!
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Avaudutaanpas vähän ja mennään ketju-ketjulta ja pakeista mies mieheltä.

Oululaisketju.
Olipa hellyyttävän näköistä reäpellystä ensimmäinen 40 minuuttia. Jätkät syöttelivät vastustajalle enemmän kuin kertaakaan tämän kauden aikana. Yhtään helppoa syöttö-yritystä ei saatu perille tahi ei edes yritetty. Ala-arvoinen esitys. Saarenheimo ja Haataja kolmen TPS-maalin aikana kentällä. Melkoista tuloksen tekoa tämäkin. Lisäksi Haatajalta todella typerä jäähy kolmannessa erässä. Oulun kenttä oli Saarenheimon sanoin aika paska.

Viinanen-Lindgren-Saarela
Perttu oli aivan yksin. Kahdesta muusta jampasta ei ollut juurikaan apua. Tosin värkkäsivät Kovasen kanssa komian ylivoima maalin, mutta muuten kaikki hyvä tuolta koostumukselta jäikin siihen. Lindgren saa minulta synninpäästön, Viinanen ja Saarela voisivat miettiä mikseivät pysy Pertun mukana.

Clarke- Jasu-Aaltonen
Mielestäni Lukon paras osa tänää, ainakin hyökkäyspäässä. Jasulla muutama todella maukas paikka hyvän koko kentän karvauksen jälkeen, mutta maalit jäivät uupumaan. Jokatapauksessa Lukon ylivoimaisesti paras koostumus tänään.

Tuomainen-Koponen-Ben-Amor
Tuomainen ok. Koponen ok. Ben-Amor nukkui TPS:n tasoituksessa todella pahasti. Ei näin Semir. Ei näin...

Cook
Tänään jostain syystä todella huono. Ei montaa hyvää suoritusta ja lsiäksi pari jotenkin lepsua jäähyä.

Kovanen
Ihan ok peli, jos Tommin kerta halutaan noin pelaavan. (Yli)rohkeaa kiekon pitämistä, josta olisi voinut helähtää jommassa kummassa päädyssä muutaman kerran lisää.

Pettinen
Diesel. Ei varmaan porkun potkua punaisen jälkeen hyökkäyssuuntaan mentäessä, jonka takia muutama ylivoimahyökkäys -ja kuvio jäi todennäköisesti näkemättä. -3 tänään ja siitä voidaan tämänkin herran esityksestä jotain päätellä.

Honkaheimo
Menetti TPS:n ekassa maalissa kiekon tutuin seurauksin. Ei missään nimessä yhtä huono kuin Pettinen tänään. Parannettavaa jää Otollekin todella paljon.

Jillson
Mitäs tähän sanois. Ehkä Lukon paras pakki tänään. Ei suurempia mokia mielestäni.

Laitinen
Samat sanat kuin Jillsonista.

Nevalainen.
Huoh. Ekassa TPS:n maalissa jossain muualla kuin työpaikalla. Muutenkin perus Patriciaa.

Vehanen
Teki minkä pystyi. Kolmas lirahti oudosti, tosin Johnson pääsi ohjaamaan.

Valmennus.
Mitä vittua siellä penkin takana ajateltiin aikalisän jälkeen. Lukko ei voittanut varmaan yhtään hyökkäysalueen aloitusta ja maalivahti otetaan pois. Tuosta virheestä tulikin se viimeinen niitti paskan hajuiselle esitykselle. Tämän päivän tappion voi laittaa mun mielestä eniten valmennuksen piikkiin. Saatana. Nyt vois se selittely loppua sielläkin ja pistää jätkät kunnon lataukseen ennen näitä koti-pelejä. Jollain tapaa tämän päiväinen esitys menee samaan kastiin kuin KalPa (2-4) ja Tappara (2-3) pelit. Lauantainen IFK-matsi jää väliin meikäläiseltä, kun on muuta menoa, mutta sitä ennen Turkuun vielä lähden tätä teatteria katsomaan. Taitaa olla allekirjoittaneella pahasti jotain päässä vialla.
 

TwentyThree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Honkaheimo
Menetti TPS:n ekassa maalissa kiekon tutuin seurauksin. Ei missään nimessä yhtä huono kuin Pettinen tänään. Parannettavaa jää Otollekin todella paljon.

Ainakin minulta Otto saa tuosta "virheestä" synninpäästön sillä olihan tuo nyt taas oikea tuomarin emämoka, tuosta olisi voinut antaa kymmenen kertaa 2min koukkaamista ja vielä kiinnipitämisjäähyn päälle mutta näin täällä vihelletään nollatoleranssilla ja tepsi kiittää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös