Ymmärrän kyllä ahkerana seuran toiminnan kriitikoona hyvin ne pointit, mitä täällä annetaan tuosta sisällöntuotannosta ja sen "puutteista".
Mutta sitten myös tulee vaan se kysymys, että kuinka monta kertaa ne kokkailuvideot, koosteet virkistyspäivistä tai tuollaisista jaksaa sitten kiinnostaa ihmisiä ja kannattaako niitä sen takia tehdä. Ne on pari ensimmäistä kertaa varmasti ihan kivoja, kun pääsee sinne kulissien taakse kurkistamaan ja näkemään pelaajien persoonia. Mutta sitten kun niitä alkaa tulemaan enemmän ja huomataan, miten siellä ne samat asiat niissä alkaa toistumaan, niin ei niitäkään määräänsä enempää ihmiset jaksa katsoa. Etenkin nykypäivänä, kun se keskittymiskyky ja huomioikkuna ihmisillä somessa on sen 15-30 sekuntia kaikkien näiden TikTokkien ja Instagram reelien myötä.
Niitä pelaajien MyDay-juttujakaan ei ole enää tullut, kun kukaan pelaajista ei sellaista osaa vetää eikä tunne oloaan luontevaksi niitä kuvaillessa. Ei edes someajan supertähti Kid Jämsen. Eikä se kovin kiinnostavaa ollut, kun jätkät kuvaili aamupalat ja aamupaskalla käymiset, sen kun saapuvat hallille, pyytävät jättämään kommentteja mihin vastaavat, mitkä sitten on luokkaa "sähkö- vai puukiuas", "koira vai kissa", "musta vai valkoinen erkka", siitä sitten useamman tunnin aikahyppy siitä hallille saapumisesta siihen, kun jätkät iltapäivällä lähtee hallilta kotiin, menevät kotisohvalle pelaamaan pleikkaria ja lopulta nukkumaan. Ei tuokaan kovin kiinnostavaa sisältöä ole edes niille kaikista kovimmille faneille.
Unohtamatta sitä, että Pelicansillakin on kuitenkin sitä dataa saatavilla kaikista näistä palveluista ja alustoilta siitä, mikä ihmisiä tuolla kiinnostaa ja mikä ei, eli mihin tulee katselukertoja, minkä klipin kanssa ollaan eniten vuorovaikutuksessa ja niin edelleen. Sen mukaan sitä sisältöäkin on varmasti yritetty puolestaan sitten räätälöidä.
Esimerkiksi sitten tuo Pelicans TV. Sehän oli ihan älyttömän laadukas tuotanto Pelicansilta, siis todella paljon edellä aikaansa ja sellainen, mitä ei oltu Suomessa aiemmin yhdeltäkään urheiluseuralta nähty eikä ole myöskään sen jälkeenkään nähty. Siellä oli tosiaan lahtelaisia mediakasvoja vetämässä tuota ohjelmaa, alkaen aina maikkarin studioisäntä/uutisankkuri Teemu Niikosta siihen koko kansan Antero Mertarantaan. Oli mielenkiintoisia kiekkovieraita puhumassa yleisesti jääkiekosta ja lahtelaisesta jääkiekosta, silloisten Pelicans-joukkueiden pelaaja- ja valmentajahaastatteluja, missä myös ihan oikeasti haastettiin näitä haastateltavia eikä vaan tehty sellaisia kädenlämpöisiä small talk sessioita. Etenkin niissä "Liipolan parlamentti" nimisissä segmenteissä puhuttiin asioista ihan suoraan ja yhtään kaunistelematta. Ongelmana vaan oli, että katselukertoja nuo jaksot ja klipit keräsivät YouTubessa kuitenkin keskimäärin vain hieman alle 2000 katselukertaa per jakso. Ainoat poikkeukset olivat ne ihan kansallisellakin tasolla huomiota saaneet Marko Jantusen haastattelut, ensimmäinen haastattelu niiden käräjäoikeuden tuomioiden jälkeen missä Jarna oli vielä todella heikossa hapessa, sekä se seuraavan syksyn haastettelu, missä Jantunen kertoi hakeutuneensa Minnesota-hoitoon. Tuo tuotantohan sitten loppui, kun sitä ei vaan ollut kannattavaa noilla katseluluvuilla jatkaa.