Pelicans juuri nyt?

  • 73 023
  • 294

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos oikein hain SM-liigan sivuilta, niin nuo pelaajat olivat viime vuonna. Kyllähän tuo Uusis ison aukon jätti :).

Tämä vain vahvistaa käsitykseni, että viime vuoden toimiva pelitapa sai pakit näyttämään "kädellisiltä" sekä muutenkin loistavilta, esim. Fogu.

Niin taisi Hockey-65 oman tulkintani mukaan tuossa yllä juuri sanoakin. Samat miehet kentällä, mutta nyt ei kädellisiä pakkeja löydy. Viime kaudella löytyi samoilla miehillä. Eli edelleen tulkintani mukaan Hockey-65:n mukaan Aravirrasta johtuen nyt nämä ennen kädelliset pakit ovat nyt kädettömiä.

Korjatkaa, jos olen väärässä.
 

Pappa1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Tribe, Tigers, Angels, Rangers (Texas)
Niin taisi Hockey-65 oman tulkintani mukaan tuossa yllä juuri sanoakin. Samat miehet kentällä, mutta nyt ei kädellisiä pakkeja löydy. Viime kaudella löytyi samoilla miehillä. Eli edelleen tulkintani mukaan Hockey-65:n mukaan Aravirrasta johtuen nyt nämä ennen kädelliset pakit ovat nyt kädettömiä.

Korjatkaa, jos olen väärässä.

Juu luin uudestaan ja näin minäkin ymmärsin, nuoren miehen väsymys (& innokkuus)
 

Hockey-65

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Niin taisi Hockey-65 oman tulkintani mukaan tuossa yllä juuri sanoakin. Samat miehet kentällä, mutta nyt ei kädellisiä pakkeja löydy. Viime kaudella löytyi samoilla miehillä. Eli edelleen tulkintani mukaan Hockey-65:n mukaan Aravirrasta johtuen nyt nämä ennen kädelliset pakit ovat nyt kädettömiä.

Korjatkaa, jos olen väärässä.
Juurikin näin, sori jos olin epäselvä.
 
Kun olen hiukan seurannut tätä Pelicans keskustelua valmennuksesta ja pelitavasta. Keskustelussa on jäänyt huomioimatta, että siellä on 3 valmentajaa ja mikä on näiden kolmen valmentajan roolit olleet ja mitä ne ovat nyt.

Jospa tämä pelitapa ei olekkaan Aran käsialaa tänä kautena vaan siihen on tullut jonkun toisen puuperkit mukaan?

Olen nähnyt muutaman Pelicansin pelin ja minulle on jäänyt sellainen vaikutelma, että pelaajat eivät ole 100% keskittyneitä omassa tekemisessään vaan ovat olleet ns. tekevinään ja tämä on sitten johtanut tilanteissa jälkeen jäämiseen hiukan.

Onkohan joukkueen sisään päässyt jonkun verran voittamisen- ja pelaamisen pelkoa? Näistä alkaa myöskin syntymään epäonnistumisia erityisesti nuoremmille ja kokemattomille pelaajille.

Näyttäisi siltä, että nyt olisi kokeneimman valmentajan otettavat ohjakset tiukasti itselleen ja kahden muun selkeästi tuettava tätä. Joukkueen pelaajat taitaavat kaivata selkeää roolittamista pelaamisen suhteen.

Viime kaudella oli ilo katsoa Pelicansin peliä, kun kiekko ja pelaajat liikkuivat, mutta mihin ne nyt ovat jääneet.
 

Pappa1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Tribe, Tigers, Angels, Rangers (Texas)
Jospa tämä pelitapa ei olekkaan Aran käsialaa tänä kautena vaan siihen on tullut jonkun toisen puuperkit mukaan?

Tämähän on kaikista kauhin skenaario, mitä on olemassa! Joukkueen pelitapa ON TULTAVA päävalmentajalta, miksi muuten hän edes olisi siellä? Jos pelitapa olisi vaikkapa Räsäsen niin miksi Ara enää edes kävisi treeneissä tai mitä hän puhuisi erätauoilla pelaajille? "Nyt jätkät prässätään kahdella pelaa... Eikun ootas, mites se meni.."

Uskon ja toivon, että Ara on "selittänyt" sekä opettanut oman pelitapansa/pelikirjansa Nurmiselle ja varsinkin Räsäselle, jotka sen pohjalta harjoittelevat "omien" ketjujense kanssa YV:tä sun muuta, en tiedä miten joukkueen harjoitukset menevät.

Apuvalmentaja hioo niitä pieniä seikkoja, mutta päävalmentaja rakentaa kokonaiskuvan!! Näin sen pitäisi mennä.

Se mitä Ara on tehnyt joukkueelle kesän/syksyn aikana jää minulle hämäräksi, toivottavasti joku aukaisisi minulle tämän ymmärryksen lukon.

Se, että Jokereissa Lehkosen kädenjälki näkyy on minun mielestäni osa syynä se, että Lehkonen on kuitenkin toiminut päävalmentajana ja "tietää" näistä asioista.
 

ScottStevens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, NasKi
Joukkuepelaajan kanssa olen osittain samaa mieltä siitä että tämän hetken pelikirja ei ole Aran kirjoittama, joitain osin kyllä mutta iso osa on muuttunut vuoden takaisesta.

Pakko sitä oli toisaalta muuttaa, koska viime keväänä huomasin, että vastustajat oli saaneet omat pokkariversiot kyseisestä kirjasta.
Keväällä se hyvin toiminut lyhytsyöttöpeli pelattiin pois ennakoimalla syöttölinjoja ja pelaamalla kiekottomat pelaajat pelin ulkopuolelle.
Jopa minä katsomossa huomasin, että avauskuviot ja keskialueen peli noudatti selkeästi luettavaa kaavaa, hyökkäysalueella vapauksia oli enemmän.

Tällä kaudella olen nähnyt alle 10 peliä, joissa peli on ollut enemmän tai vähemmän sekavaa. En usko, että uusilla pelaajilla saadaan hommaa paremmin haltuun, tottakai jos joku sateentekijä löytyy niin se voi avata monen pelaajan kipsin ja rentous löytyy.

Vanha neuvo on myös minun ohjeeni joukkueelle: Keep It Simple and Short!
Turha yrittää yksin ratkaista pelejä!
 

Pappa1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Tribe, Tigers, Angels, Rangers (Texas)
Pakko sitä oli toisaalta muuttaa, koska viime keväänä huomasin, että vastustajat oli saaneet omat pokkariversiot kyseisestä kirjasta.Keväällä se hyvin toiminut lyhytsyöttöpeli pelattiin pois ennakoimalla syöttölinjoja ja pelaamalla kiekottomat pelaajat pelin ulkopuolelle.
Jopa minä katsomossa huomasin, että avauskuviot ja keskialueen peli noudatti selkeästi luettavaa kaavaa, hyökkäysalueella vapauksia oli enemmän.

Väitän, että jos pelattaisiin matsi Jokereita vastaan, jolla olisi samat pelaajat kuin viime vuonna ja sama paska Shedden ja Pelicansilla olisi samat pelaajat kuin viime vuonna, niin jos Pelicans pelaisi samalla tavalla pelitavallisesti kuin tänä syksynä, niin Jokerit veisi PO sarjan 4-0, 4-1, ilman mitään muttia.


Vanha neuvo on myös minun ohjeeni joukkueelle: Keep It Simple and Short!

Mutta eikö se viime vuonna ollut simppeliä? Jokainen tiesi minne syöttää, mitä tehdä ja ajoitukset menivät nappiin. Ja esim. sentterillä oli monta vaihtoehtoa valittavaksi. Vai mikä on sinun näkemyksesi simppelistä pelistä? Kiekko päätyyn ja se kuka jaksaa ja ehtii, perään?

EDIT. no jaa, eiköhän olisi mun aika mennä nukkumaan, torjun kaikki näkemykset. Huomenna katsastamaan uusi pelaaja!
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Niin taisi Hockey-65 oman tulkintani mukaan tuossa yllä juuri sanoakin. Samat miehet kentällä, mutta nyt ei kädellisiä pakkeja löydy. Viime kaudella löytyi samoilla miehillä. Eli edelleen tulkintani mukaan Hockey-65:n mukaan Aravirrasta johtuen nyt nämä ennen kädelliset pakit ovat nyt kädettömiä.

Korjatkaa, jos olen väärässä.

Minkä ihmeen takia Hannu Aravirta tekisi kädellisistä pakeista kädettömiä? Tai vielä ihmeellisempää on MITEN Hannu Aravirta pystyy tekemään kädellisistä pakeista kädettömiä? Paskanjauhantaa kaikki tyynni, väitän, että nämä pakit ovat itse tehneet itsestään kädettömiä, jos nyt ovat kädellisiä koskaan olleetkaan. Ja syynkin uskon tietäväni.....he, myös hyökkääjät, muistelevat viime kautta vähän liian kauan. Silloin joku kertoi Mikko Kousalle, että olet hyvä ja huippulahjakas, ensi kausi tulee olemaan pelkkää ruusuilla luistelua. Silloin Jeppe Saarinen pääsi käymään maaottelussa tekemässä jopa maalin. Silloin Vili Sopanen lounasti Lämärissä Dave Conten kanssa, joka kertoi Vilille hänen loistavasta tulevaisuudestaan NHL:ssä. Silloin Etlari hehkutti joka viikko Jalvannin virheetöntä pelaamista. Silloin...silloin...silloin....kehuttiin Jarnaa, Bobia ja kaikkia. Perkele....ukoille vaan jäi maha liian täyteen, se viimeinen menestyskin oli niin lähellä!
Ei tämä homma ole Aran pelikirjasta tai motivaatiosta kiinni. Se on kiinni jokaisen yksittäisen pelaajan pääkopasta. Nyt pitää huomata kauden vaihtuneen ja suitsutusten muuttuneen lähes vittuiluksi! Nyt tarvitaan joulutaukoa, Nupea ja sorakuopan jalan alta pettävää seinämää!
 

ScottStevens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, NasKi
Mutta eikö se viime vuonna ollut simppeliä? Jokainen tiesi minne syöttää, mitä tehdä ja ajoitukset menivät nappiin. Ja esim. sentterillä oli monta vaihtoehtoa valittavaksi. Vai mikä on sinun näkemyksesi simppelistä pelistä? Kiekko päätyyn ja se kuka jaksaa ja ehtii, perään?

Viimevuonna 2007 syksyllä peli oli juuri sitä simppeliä ,mitä tarkoitin, pakeilla oli helppo työ antaa alle 5m syöttö ja kiekon saaneella pelaajalla taas saman pituinen syöttö edessä. Nyt haetaan yli 10m avauksia keskialueelle tai yritetään itse puskea kahta-kolmea vastustajaa vastaan. Keväällä 2008 vastustaja pelasi nämä syöttölinjat pois ja samalla hyvin toiminut pelitapa mureni. nyt siihen pitäisi löytää uudet lääkkeet
 

Hockey-65

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minkä ihmeen takia Hannu Aravirta tekisi kädellisistä pakeista kädettömiä? Tai vielä ihmeellisempää on MITEN Hannu Aravirta pystyy tekemään kädellisistä pakeista kädettömiä? Paskanjauhantaa kaikki tyynni, väitän, että nämä pakit ovat itse tehneet itsestään kädettömiä, jos nyt ovat kädellisiä koskaan olleetkaan.
Viime kaudella oli kuitenkin toisin, miksi kaikki sitten näyttävät tällä hetkellä kädettömiltä? Silloin kun homma on formussa, kaikki ovat "kädellisiä", eli on helppo pelata kun kaveri on aina lähellä. Homma on nyt eniten poskellaan siksi kun viisikko repeää, etäisyydet kasvaa liian suureksi koska ajoitus ei toimi. Tosin enimmäkseen tällä kaudella on näyttänyt siltä ettei ole tarkoituskaan pelata lyhyillä syötöillä, tai sitten kiekottomana pelaamisen taito on unohtunut viime kaudesta. Pelicansin materiaali palvelee kuitenkin selkeästi kiekollista pelaamista, eikä sen vahvuuksiin kuulu myötäkarvapelaaminen. Kenellä tästä sitten on vastuu? Päävalmentaja on se joka laittaa homman toimimaan ja kantaa vastuun tuloksesta.
 

nataS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Silloin joku kertoi Mikko Kousalle, että olet hyvä ja huippulahjakas, ensi kausi tulee olemaan pelkkää ruusuilla luistelua. Silloin Jeppe Saarinen pääsi käymään maaottelussa tekemässä jopa maalin. Silloin Vili Sopanen lounasti Lämärissä Dave Conten kanssa, joka kertoi Vilille hänen loistavasta tulevaisuudestaan NHL:ssä. Silloin Etlari hehkutti joka viikko Jalvannin virheetöntä pelaamista. Silloin...silloin...silloin....kehuttiin Jarnaa, Bobia ja kaikkia. Perkele....ukoille vaan jäi maha liian täyteen, se viimeinen menestyskin oli niin lähellä!
Ei tämä homma ole Aran pelikirjasta tai motivaatiosta kiinni. Se on kiinni jokaisen yksittäisen pelaajan pääkopasta. Nyt pitää huomata kauden vaihtuneen ja suitsutusten muuttuneen lähes vittuiluksi! Nyt tarvitaan joulutaukoa, Nupea ja sorakuopan jalan alta pettävää seinämää!

No tähän pitää sanoa se, että valmentaminen ei ole pelkästään taktista, teknistä tai urheilullista valmentamista, vaan myös mentaalinen valmennus on osa kuviota. Jos suurin osa pelaajista floppaa mentaalisen puolen asioiden takia, niin kyllä nostan ennemmin syyttävän sormen valmennuksen kuin pelaajien itsensä suuntaan. Jos yksittäiset pelaajat floppaavat mentaalipuolen takia, niin kyse ei ole valmennuksellisesta mokasta, mutta jos puoli joukkuetta floppaa, niin kyllä valmennuksessa joku kyntää ja vieläpä syvällä maan alla.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
...he, myös hyökkääjät, muistelevat viime kautta vähän liian kauan. Silloin joku kertoi Mikko Kousalle, että olet hyvä ja huippulahjakas, ensi kausi tulee olemaan pelkkää ruusuilla luistelua. Silloin Jeppe Saarinen pääsi käymään maaottelussa tekemässä jopa maalin. Silloin Vili Sopanen lounasti Lämärissä Dave Conten kanssa, joka kertoi Vilille hänen loistavasta tulevaisuudestaan NHL:ssä. Silloin Etlari hehkutti joka viikko Jalvannin virheetöntä pelaamista. Silloin...silloin...silloin....kehuttiin Jarnaa, Bobia ja kaikkia. Perkele....ukoille vaan jäi maha liian täyteen, se viimeinen menestyskin oli niin lähellä!
Ei tämä homma ole Aran pelikirjasta tai motivaatiosta kiinni. Se on kiinni jokaisen yksittäisen pelaajan pääkopasta. Nyt pitää huomata kauden vaihtuneen ja suitsutusten muuttuneen lähes vittuiluksi! Nyt tarvitaan joulutaukoa, Nupea ja sorakuopan jalan alta pettävää seinämää!
Tämä on täyttä asiaa. Juuri tästä on kyse. Lisäksi puhutaan siitä, kuinka "tosipelit alkavat keväällä" ja "sitten vasta on kokeneet ketut parhaimmillaan". Nyt äijät, ajatukset pitää laittaa seuraavaan peliin ja sitten pelissä jäähyjä pelkäämättä äijää seinille. Taklauspeli on ollut todella heikkoa. Kiekollinen peli on ollut todella heikkoa. Puolustus on kuitenkin ollut ehkä se paras osa joukkuetta tällä kaudella. Ei hyvä, mutta paras.

Ike
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Voi hyvin olla, että yksi syy vaisuuteen on tämä mentaalipuoli ja varmasti onkin. Mutta voi hyvänen aika, Pelicans pääsi puolivälieriin viime kaudella! Jos pelaajilla on edelleen kusi päässä tästä "menestyksestä", niin ei ole valmennuskaan ihan hereillä ollut. Tästä iso miinus Paseille ja Aralle, jos näin on päässyt käymään. Totta kai jokaisella pelaajalla on vastuu myös itsestään, mutta tähän voi valmennus todellakin vaikuttaa. Kyllä kaikesta heijastelee koko organisaation vaatimustason lasku ja tyytyväisyys, vaikkei mitään olekaan saavutettu. Nyt luultiin saavuttavan ilman verta, hikeä ja kyyneliä. Ei onnistu.

En siltikään erottelisi mentaalipuolta ja pelisysteemiä niin radikaalisti, kuin täällä osa tuntuu tekevän. Mentaalipuoli vaikuttaa pelikirjaan ja pelikirja mentaalipuoleen. On asenne mikä tahansa, niin peli ei saa olla noin epäorganisoidun näköistä. Jos kerran Ara tietää mitä pitää tehdä (kuten itse sanoi), niin kertausta, kertausta ja kertausta. Kyllä sen tyhmempikin oppii lopulta.

Jos koko valmistautuminen on kuitenkin mennyt koko poppoolta tyytyväisesti myhäillen ja odottaen, että mitalit tuodaan kaulaan, niin tältä kaudelta on ihan turha odottaa enää minkäänlaista tasonnostoa. Pohjia ei enää ehditä laittaa kuntoon, jos kerran on hutiloitu. Tosin esimerkiksi Sopasen haastatteluja lukiessa on vaikea uskoa, että hän olisi odottanut asioiden tulevan liian helpolla.
 
Viimeksi muokattu:

Pappa1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Tribe, Tigers, Angels, Rangers (Texas)
En siltikään erottelisi mentaalipuolta ja pelisysteemiä niin radikaalisti, kuin täällä osa tuntuu tekevän. Mentaalipuoli vaikuttaa pelikirjaan ja pelikirja mentaalipuoleen. On asenne mikä tahansa, niin peli ei saa olla noin epäorganisoidun näköistä. Jos kerran Ara tietää mitä pitää tehdä (kuten itse sanoi), niin kertausta, kertausta ja kertausta. Kyllä sen tyhmempikin oppii lopulta.

Juuri näin! Kun on hyvä pelikirja/pelitapa pelaajat pelaavat yhteen, jolloin syntyy tälläinen onnistumisten ketju jolloin kaikki onnistuu. Joku mainosti Ilves voittoa, että se voitettiin joukkueena etc... niin se oli mielestäni yksittäinen voitto, joka tuli erinomaisen latautumisen takia (Raipen juhlat).

Jos ei ole hyvää pelikirjaa tai -tapaa niin se tarkoittaisi sitä, että joukkueen pitäisi syttyä & latautua täysillä jokaiseen matsiin, se on mahdotonta. Hyvä pelikirja tuottaa voittoja silloinkin, kun pelaajia ei jaksaisi kiinnostaa.

Kyllähän jokainen näkee kuinka tärkeä pelikirja ja -tapa on. Viime vuonna Shedden "pelastui" ykkösketjun takia, katsokaapa kuinka korkealla Sheddenin Zug on tällä hetkellä, kun materiaali ei ole pelastamassa häntä.
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Jarnalla selkä pipi, siinähän se. Kuka osaa rankut? Arajuurella duunia...
 

Pappa1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Tribe, Tigers, Angels, Rangers (Texas)
Tässä on muutama otettu, enkä ollut katsomassa peliä, mutta turha tässä pelaajia on syyttää!!

Ara ulos! Paska pelikirja tänä syksynä. Pelicans kuulemma aivan vastaan tulija muissa erissä (kolmannessa).
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Tässä on muutama otettu, enkä ollut katsomassa peliä, mutta turha tässä pelaajia on syyttää!!

Ara ulos! Paska pelikirja tänä syksynä. Pelicans kuulemma aivan vastaan tulija muissa erissä (kolmannessa).

Mutta Arahan oli tyytyväinen taas ilmeeseen. Ei tarvi hallille tänävuonna mennä. Syvällä kynnetään tällä hetkellä, joka osa alueella.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mutta Arahan oli tyytyväinen taas ilmeeseen.

Ei eilisessä ilmeessä kyllä mitään vikaa ollutkaan. Harmi vaan, ettei pelkkä ilme niitä pisteitä pidemmän päälle tuo, jos peli on muuten vähän hukassa.

Itse olen kyllä sitä mieltä, että eilinen oli jo parempaa kiekkoa. Ensimmäisessä erässä olisi hyvin voitu ratkaista vaikka koko ottelu, mutta eipä ratkaistu. TPS oli parempi Pelicansin tasoituksen jälkeen, mutta siihen mennessä oli kyllä kaikki mahdollisuudet mennä tavoittamattomaan johtoon. Eipä menty. Ehkä kylven vaihteeksi jossain optimismin altaassa.

Birner on hyvä lisä joukkueeseen. Erinomaista alivoimapelaamista ja jalat riittävät. Maalinteosta en ole vakuuttunut ja sinnehän sitä apua tarvittaisiin, mutta tyytyväinen olen tähän hankintaan yhden nähdyn pelin perusteella.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei eilisessä ilmeessä kyllä mitään vikaa ollutkaan. Harmi vaan, ettei pelkkä ilme niitä pisteitä pidemmän päälle tuo, jos peli on muuten vähän hukassa.

Raúlin kanssa pitää olla nyt samaa mieltä sekä lauantaisesta "ilmeestä" että Birnerin otteista.

Ensimmäistä kertaa voi sanoa, että joukkueen ilme oli ihan OK. Maaleja ei vaan tullut kun paikoista ei osata tehdä, mutta varsinkin ekan erän "ilme" oli ihan hyvä. Sehän tässä sitten vituttaakin, että vaikka "ilme" olisi ihan hyvä, niin siltä hävitään Tepsukoille ja muille paskajengeille.

Olin positiivisesti ylättynyt Birnerin kiekottomasta pelaamisesta. Jätkä ei todellakaan ollut hukassa, vaan pystyi pelaamaan hyvin alivoimaa ihan kuin olisi ollut pidempäänkin mukana kuvioissa. Myös luisteluvoimaa näytti löytyvän ja luulen, että maalitilanteitakin syntyisi kunhan vaan joku osaisi Michalille laittaa kiekon täyteen vauhtiin lapaan. Aivan ottelun alussa Kauppila passasi Birnerin kertaalleen vasemmalta laidalta vauhtiin ja siitä seurasikin ihan hyvä laukaus. Ara saisi kokeilla Birneriä myös ylivoimalla (esim. KKoivusen tilalla), niin nähtäisiin onko kaverissa ylivoimapelaajan aineksia. Mitään haittaa siitä ei ainakaan olisi, kun ylivoima on nyt luokatonta paskaa.

Ei noin nuoresta sällistä miksikään sateentekijäksi ole, mutta kyllä tuosta saattaa ihan hyvän uuden "widingin" saada aikaiseksi.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Pelicans juuri nyt. Liiga-jumbo. Pahnan pohjimmainen. Tällä hetkellä surkein, huonoin ja onnettomin jengi koko SM-liigassa.

Nikkilä on taas rikki. Jos Nikkilä ei kykene pelaamaan kymmentä peliä enempää hajoamatta aina uudelleen, pitää meidän laittaa hankintalistalle maalivahtikin. Hovinen on murentunut jokerikausiensa tasolle. Nupe on tällä kohdin haukannut paskaa ja epäonnistunut.

Pitää alkaa tarkastella Mestis-pelejä sillä silmällä. Kuka saadaan vastaamme karsinnassa...?

Ike
 
Pelicans juuri nyt. Liiga-jumbo. Pahnan pohjimmainen. Tällä hetkellä surkein, huonoin ja onnettomin jengi koko SM-liigassa.

Nikkilä on taas rikki. Jos Nikkilä ei kykene pelaamaan kymmentä peliä enempää hajoamatta aina uudelleen, pitää meidän laittaa hankintalistalle maalivahtikin. Hovinen on murentunut jokerikausiensa tasolle. Nupe on tällä kohdin haukannut paskaa ja epäonnistunut.

Pitää alkaa tarkastella Mestis-pelejä sillä silmällä. Kuka saadaan vastaamme karsinnassa...?

Ike
Nupenko hankita tuo Hovinen on täysin ollut? Huvittavaa oli seurata Hovisen saapuessa kuinka "Nupe näytti Niemen kohdalla" osaamisensa. Siis sama Nurminen jota ei koskaan kiinnostanut harjoittelu pätkän vertaa ja torjuntatyylikin oli niin omitakeinen ettei varmasti ollut mistään oppikirjasta vaan tuli suoraan selkäytimestä. Opettamassa näille veskareille mitä, torjut vaan ne kiekot ja tsemaamassa kyllä se siitä?
 

nataS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nikkilä on taas rikki. Jos Nikkilä ei kykene pelaamaan kymmentä peliä enempää hajoamatta aina uudelleen, pitää meidän laittaa hankintalistalle maalivahtikin.

Onko Nikkilä siis loukkaantunut? Etlarin nettisivujen eilistä peliä edeltäneen uutisen mukaan Nikkilä ei eilen pelannut, koska on flunssassa ja näin taisi myös Ili sanoa radioselostuksessa. Ei kai ykkösmolarin flunssan takia tarvitse uutta ykkösveskaria ruveta hankkimaan.

http://kiekko.kaleva.fi/kiekkoess/index.cfm?p=juttu&id=767575&LOGGEDtunniste=0
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Opettamassa näille veskareille mitä, torjut vaan ne kiekot ja tsemaamassa kyllä se siitä?

Tuota voit mennä kysymään vaikka Antti Niemeltä. Vai "selkäytimelläkö" sekin on AHL/NHL-tasolle päässyt?

Ei siellä eilenkään Hoviseen kaaduttu. 37 torjuntaa ja yksikään maali ei ollut "helppo". Jos kenttäpeli olisi kohtuullisessa kuosissa, niin Hovisellakin pärjättäisiin.
 

Toleranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sindel -> hyökkäyksen ketjulotto

Kuka siirtyy ja minne, kun uusi tsekki talossa?

Tilanne nyt?:

Birner - Sindel - Julkunen/?
Jantunen - Kauppila - Sopanen
Santavuori - Komarov - Saarinen
Pöyhönen - Heino - Sihvonen

Piispanen? K.Koivunen?

Oletettavasti hyökkäysketjut voisivat näyttää tältä kun porukka olisi terve:

Birner - Sindel - Julkunen/Pirjetä/Sopanen
Santavuori - Koivunen - Saarinen
Jantunen - Kauppila - Sopanen/Pirjetä
Komarov - Heino- Sihvonen

Piispanen? K. Koivunen?

Näyttäis jopa, että voi tulla vähän jopa ylitarjontaa, jos porukka pysyy terveenä / tulee terveeksi. Vai miten ketjut pitäisi muiden mielestä koota?
 

Moonchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kraken
Piispanen? K. Koivunen?

Näyttäis jopa, että voi tulla vähän jopa ylitarjontaa, jos porukka pysyy terveenä / tulee terveeksi. Vai miten ketjut pitäisi muiden mielestä koota?

Piispasen minä lähettäisin nyt samantien joulupaketissa takaisin Tampereelle. Karolle minä puolestaan antaisin nyt kunnon mahdollisuuden näyttää hyökkäävässä ketjussa ja ylivoimalla, että vieläkö niitä pisteitä alkaisi syntyä. Mikäli ei natsaa ja toipilaat palaavat odotetusti ruotuun, niin sitten mies uuteen seuraan tammikuussa. Minusta Karon vain kuuluu pelata joko 1-2 ketjussa tai sitten ei ollenkaan. Ei ole kenenkään etu peluuttaa kaveria missään puolustavassa tai rikkovassa ketjussa. Nyt vielä kun Saarinen on totaali jäässä, niin Karolle voisi ihan hyvin antaa kunnon näytön paikan.

Ykkös ketjun voisi koota tässä vaiheessa vaikka muotoon Birner - Sindel - Santavuori. Niin kauan kun Bobi on poissa ja Jeppe tosiaan kohmeessa, niin Tupea voisi kokeilla tuossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös