Pelicans juuri nyt?

  • 73 025
  • 294

Lowrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi-jääkiekko( myös muu Eurooppa ), NHL ym.
Jos itseluottamus ja usko tekemiseen on kadoksissa, ei pelikirjalla tai -tavalla ole suurta merkitystä. TÄSTÄ on on ollut kyse tällä kaudella Pelikaaneilla. Uskokoon ken haluaa.

Mieshän puhuu pelkkää asiaa. Palstaa pitkään seuranneena, vähän kirjoittaneena olen kyllä Curry17 kanssa samoilla linjoilla valmennuksestakin. Kyllä Aravirta on saanut tarpeettoman kovaa kritiikkiä.

Kyseenalaistaminen on tervettä, mutta miehen ammattitaitotaitoa on lyöty tavalla, joka ei ole oikeudenmukaista. Toivon, että Ara näyttää läksijäisiksi närhen munat kaikille parjaajilleen.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyseenalaistaminen on tervettä, mutta miehen ammattitaitotaitoa on lyöty tavalla, joka ei ole oikeudenmukaista. Toivon, että Ara näyttää läksijäisiksi närhen munat kaikille parjaajilleen.

Onhan Ara kritiikkiä saanut ja varmasti osaksi liikaakin, mutta oikeastaan ainoastaan nettipalstoilla. Paikallislehti on kirjoittanut Arasta pelkkää positiivista, vaikka aihetta kritiikkiin olisi todellakin ollut. Muutkaan mediat eivät ole Araa lytänneet.

Tässä tulee todellakin mieleen Jimiltä katsomani lahkodokumentti, jossa käsiteltiin maailmanloppua odottavia lahkoja. Johtaja oli ennustanut maailmanlopun päivämäärän ja siihen uskottiin. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut, mutta edelleen usko säilyi jäsenillä sokeana. Uskotaan, vaikkei teot vastaa puheita.

Pelicans oli oikeastaan sarjajumbona vielä hetki sitten ja edelleenkään joukkue ei ole menossa edes sääliplayoffeihin. Joukkue alisuoritti pahemmin kuin vuosiin ja peli näytti totaaliselta paskalta 90% ajasta. Täällä joku uskalsi jopa suoraan vaatia Aralle potkuja ja nyt tämä on jotenkin kohtuutonta? Ei hyvää päivää. Jääkiekko on tulosurheilua. Meriittejä voi olla minkälaisia vaan, mutta jos peli ei toimi ei työpaikkakaan saa olla varma.

Nyt Ara on siis muuttanut systeemiään, voisi sanoa viimeinkin! Kaukana ollaan vielä tavoitteista, mutta pitkästä aikaa on toivoa ilmassa. Hyvä niin, mutta syksyn kritiikki oli enemmän kuin ansaittua.
 

Lowrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi-jääkiekko( myös muu Eurooppa ), NHL ym.
Tämä ei vain pidä paikkaansa. Itseluottamus on totta kai iso osa peliä, mutta niin on pelikirjakin. Hyvä pelikirja tuottaa myös hyvän itseluottamuksen onnistumisien myötä, mutta huonolla pelikirjalla ei itseluottamuskaan pääse nousemaan.

Höpö höpö. Joukkue vailla itseluottamusta ei voi noudattaa mitään sovittua pelitapaa. Mieti nyt vähän mitä kirjoitat. Onko sinulla tätä Currya vastaan jotakin henkilökohtaisesti ? Katselin taannehtivasti ketjuja ja olin havaitsevinani jotain....

Pieni lapsikin ymmärtää, että ilman itseluottamusta ja psyykistä hyvinvointia mikään muukaan ei toimi. Katsopa veli Raúl asioita ilman vanhoja kaunoja.
Eikä täällä voi keneltäkään perusteluja vaatia.

Grow up, man !!
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eikä täällä voi keneltäkään perusteluja vaatia.

Siis mitä? Emmekö olekaan keskustelupalstalla?

Curryn kanssa on väännetty ja käännetty, joskus oltu jopa samaa mieltä. Näihin mielipiteisiini ei kyllä asenteeni häntä kohtaan vaikuta mitenkään. Kirjoitin samoista asioista jo otteluketjuun.

Höpö höpöllä on helppo kuitata toisten kommentit, se on totta. En vain voi käsittää, miten osa kirjoittajista ei pysty hyväksymään alkukauden pelitavan puutteita. Itse hyväksyn itseluottamuksen puutteen ja sitä on edelleenkin osalla pelaajista havaittavissa. Kentällä on nähty kuitenkin sellaisia asioita, mitkä eivät ole itseluottamuksesta kiinni. Kummasti vielä palaset alkoivat loksahdella paikoilleen tuossa juuri ennen taukoa, kun Nupen mukaan pelisysteemiä oltiin muutettu.
 

Curry17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi:PEL Nhl:DRW,AD,CBH
Kiitos vain, "Lowrider", mutta puhun kyllä ihan omastakin puolestani.

Mielipiteiden erilaisuus on elämän suola, ja vastoin käsitystäsi jonka olet vanhoja kirjoituksia lukemalla saanut, ei minun ja Raúlin tai kenenkään muunkaan kirjoittajan välillä ole mitään henkilökohtaista - itse vain aiemmin otin liian vakavasti ja "tunteella" nämä kirjoitukset, nyt ymmärrän paremmin pelin hengen.

Esimerkiksi tämä nyt käsitelty asia on sellainen, ettemme me voi löytää siitä Raúlin kanssa yhteistä näkemystä. Uskon kyllä Nupen sanomiset jne., mutta pitäydyn sitkeästi näkemyksessäni - jos itseluottamusta ja psyyke kunnossa joukkueella, on sama vaikka Detroit Red Wingsin pelikirjaa tarjoat - mikään ei toimi. Kaikki lähtee yksilön ja joukkueen uskomisesta tekemiseen ja vasta sen myötä saat tulosta aikaiseksi - ahdistus on saatava väistymään. Tuohon "mantraan" uskon vaikka pää irti leikattaisi.

Eiköhän me Lowrider ja Raúl jatketa keskustelua, tämähän se on elämän suolaa. Ja kaikilla on kuitenkin yhteinen päämäärä - Pelicansin menestys !!
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Onhan Ara kritiikkiä saanut ja varmasti osaksi liikaakin, mutta oikeastaan ainoastaan nettipalstoilla. Paikallislehti on kirjoittanut Arasta pelkkää positiivista, vaikka aihetta kritiikkiin olisi todellakin ollut. Muutkaan mediat eivät ole Araa lytänneet.

Tässä tulee todellakin mieleen Jimiltä katsomani lahkodokumentti, jossa käsiteltiin maailmanloppua odottavia lahkoja. Johtaja oli ennustanut maailmanlopun päivämäärän ja siihen uskottiin. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut, mutta edelleen usko säilyi jäsenillä sokeana. Uskotaan, vaikkei teot vastaa puheita.

Pelicans oli oikeastaan sarjajumbona vielä hetki sitten ja edelleenkään joukkue ei ole menossa edes sääliplayoffeihin. Joukkue alisuoritti pahemmin kuin vuosiin ja peli näytti totaaliselta paskalta 90% ajasta. Täällä joku uskalsi jopa suoraan vaatia Aralle potkuja ja nyt tämä on jotenkin kohtuutonta? Ei hyvää päivää. Jääkiekko on tulosurheilua. Meriittejä voi olla minkälaisia vaan, mutta jos peli ei toimi ei työpaikkakaan saa olla varma.

Nyt Ara on siis muuttanut systeemiään, voisi sanoa viimeinkin! Kaukana ollaan vielä tavoitteista, mutta pitkästä aikaa on toivoa ilmassa. Hyvä niin, mutta syksyn kritiikki oli enemmän kuin ansaittua.

Juuri näin. Allekirjoitan Raulin mietteet täysin. Syksyllä todella oltiin suossa, mutta nyt on muutettu Nupen puheiden mukaan pelityyliä, mikä tuo tulosta. Itse en ole viimeisiä pelejä nähnyt, joten paha ottaa kantaa, mutta katsotaan kunhan pääsen hallille miltä homma näyttää.
 

Lowrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi-jääkiekko( myös muu Eurooppa ), NHL ym.
Itse en ole viimeisiä pelejä nähnyt, joten paha ottaa kantaa, mutta katsotaan kunhan pääsen hallille miltä homma näyttää.
Vanhan "kaverin"kanssa ollaan oitis samaa mieltä, vaikkei olla SEURATTU EDES PELEJÄ. Huh hun.
Sorry sekaantuminen asioihisi, Curry17, päähän potkimista en viitsi vain katsella - edes keskustelupalstoilla. Kyllähän sinä verbaalisesti näyt pärjäävän ilman apujakin. Kohtuus kaikessa kuitenkin. :)
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Vanhan "kaverin"kanssa ollaan oitis samaa mieltä, vaikkei olla SEURATTU EDES PELEJÄ. Huh hun.
Sorry sekaantuminen asioihisi, Curry17, päähän potkimista en viitsi vain katsella - edes keskustelupalstoilla. Kyllähän sinä verbaalisesti näyt pärjäävän ilman apujakin. Kohtuus kaikessa kuitenkin. :)

Niin, näkemättä en ota kantaa pelitavan muuttumiseen, muutenhan tuohon Raulin sanomaan voi ottaa kantaa ihan täältä kotoakin. Mitään kavereita ei olla, kun en ole miestä koskaan edes nähnyt. Tosin puheiden perusteella voisin kaljan tarjotakkin :)

Curry on sitä mieltä, että koko homma oli kiinni pelaajien korvien välistä, jengi oli lukossa. Lisäksi oli loukkaantumisia. Minä ja mm. Raul ollaan sitä mieltä, että syy oli Aran pelitavassa, ei loukkaantumisissa tai missään henkimaailman asioissa. Nämä on mielipide eroja. Me vaan Raulin kanssa saatiin juuri Nupen sanomisten muodossa vahvistusta sille, että pelitapaa on uusittu.

Mielipide eroja, ei sen enempää. Samaa jengiä tässä kannatetaan. Toiset kriittisemmin kuin toiset.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Vittu että alkaa menemään älyvapaaksi tämäkin touhu. En tiennytkään että se on päähänpotkimista kun A sanoo että joku asia johtuu psyykestä ja B sanoo että eikun se johtuu taktiikasta. Ja tämä Aravirtaan kohdistunut "kohtuuton kritiikkikin" on mennyt minulta täysin ohi. Odottakaa vähän niin haen hamekankaat ja kukkahatun ullakolta.


Kukapas vielä sanoisi että mihin se kaikki itseluottamus mureni siitä viimekautisesta jolloin Pelicans vielä uhkui itseluottamusta ja voitontahtoa? Menikö kaiken nähneillä pelaajilla paskat housuun kun Niemi ja Loppi lähtivät? Hävisikö ensin luotto omiin kykyihin ja vasta sitten pelikirja hajosi, vai kenties toisinpäin?
 

Curry17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi:PEL Nhl:DRW,AD,CBH
RV16, luulen "Lowrider"in viittaavan jo paljon aiemmin sattuneeseen sananvaihtoon, jonka seurauksena lapsellisuuttani otin hatkat täältä,
mutta vähän aikaa "peiliin katseltuani" tein paluun.

Luettuaan viestejä taaksepäin Lowrider alkoi tänään voimakkain sanankääntein
puolustella minua - olin hämmentynyt ja osin erittäin vaivautunut, koska vastaan kyllä omista kirjoituksistani. Ymmärsin kyllä aiemmin syksyllä, etteivät kaikki sulattaneet rönsyilevää ja psyyken puolelle painottuvaa kirjoitteluani, muttei se häiritse, meillä on mielipiteisiin oikeus. Kukkahatut voi jättää tätien päähän.

Ymmärsin yhden tärkeimmän asian - olla ottamatta kirjoittelua liian vakavasti, vaan NAUTTIA siitä. Jos joku ei persoonaani tai mielipiteitäni hyväksy, on se jokaisen oma asia. Itse en koe tulleeni potkituksi päähän tai muuallekaan. Pelicansista tykkään kirjoittaa, olen nähnyt lähes kaikki edellis - ja tämän kauden ottelut, kotiotteluita 20 vuoden ajalta, ja aion käydä niin kauan kuin jalka nousee.

Kaikki äijät täällä palstalla ovat omalla tavallaan oikeassa ja tärkeällä asialla - ajavat suosikkijoukkueemme asiaa.

Lowriderilla taisi olla huono päivä - kiitos myötäelämisestä, tällä kertaa tarpeettomasta.
 

Henssa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Älä käy mulle vittuilee
Nyt voisi jopa näyttää siltä että kaiken maailman psyykkiset lukot sun muut ovat vain "taustalla". Syynä siihen se, että ei parin pelin takia pysty sanomaan, että paineet olisivat poissa, koska kauden tavoitteet ja vaativuus pelaajia kohtaan kuitenkin säilyy koko ajan jokaisessa ottelussa (sitä vartenhan ne siellä pelaa).

Olen itse sitä mieltä nykytilanteesta, että aikaisempi treenaaminen ei ole ollut valmentaja Hannu Aravirran vika, vaan se mitä harjoiteltiin ja miksi tehtiin asiat niin eri tavalla. Eihän se valmentajan taito huonone siitä, mitä harjoitellaan mutta kritiikkiä se kyllä herättää. Yksinkertaisesti mentiin vaan metsään pelikirjassa ja pelaamisessa, joka oli suorastaan syvältä syksyn alusta loppuun, vaikkakin joitakin "valopilkku"-pelejä on siinäkin välissä ollut. Hyvä esimerkki on Pelicansin viimekauden YV-peli, jota voi verrata tämän kauden YV-peliin. Se, että se on kussut ja pahasti ei voi tarkoittaa, että meillä olisi liian vajaat pelaajakalustot, vaan juuri se, että pelitapaa muunneltiin.

Onko nyt käymässä kuitenkin niin, että vanhassa olisi vara parempi? Viittaan tässä siihen Nurmisen heittoon, että pelitapaa on hieman muunnettu. Vaikka ei voittoa tulisi niin näkeehän sen siitä pelaamisesta onko se peli hyvää vai ei mutta ainakin se on näinä viimeisinä peleinä tuottanut tulosta.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onkos tämä Jakub Sindel loukkaantunut kun tuolla Liigapörssissä väitetään sellaista?

Tämä tieto löytyy jo lähes jokaisesta Pelicans-osion keskustelusta, eikä vähiten loukkaantumisketjusta. Toistetaan nyt silti vielä kerran tänne. Sindel loukkaantui harjoituksissa joululomalla ja on noin kaksi viikkoa sivussa. Jonkin sortin olkapäävamma.
 

Curry17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi:PEL Nhl:DRW,AD,CBH
Nyt voisi jopa näyttää siltä että kaiken maailman psyykkiset lukot sun muut ovat vain "taustalla". Syynä siihen se, että ei parin pelin takia pysty sanomaan, että paineet olisivat poissa, koska kauden tavoitteet ja vaativuus pelaajia kohtaan kuitenkin säilyy koko ajan jokaisessa ottelussa (sitä vartenhan ne siellä pelaa).

Oikeassa olet Henssa, ja myös Raúl. Kyse on sekä psyykkisistä että pelitavallisista asioista. Aravirta sanoi viimeisessä lehdistössä ennen joulua, ettei tietenkään ole kuluneeseen syksyyn tyytyväinen, ja totesi itse kantavansa siitä vastuun.

Useammassa tilanteessa hän on puhunut jatkuvasta ahdistuksesta, jota on purettu erityyppisillä keskustelusessioilla, viime kausien onnistumisten muistelemisesta joulutauon arviointi - ja suunnittelupalavereihin, joista mm. K.Sihvonen YLE:n haastattelussa JYP-pelin jälkeen mainitsi.

Ne ovat sitä psyyken hoitoa, jotta pelaajien "vastaaottimet" olisivat valmiina ottamaan vastaan uusia pelitavallisia asioita ja nyansseja.

Ara EI ole mikään jumalhenkilö minulle, mutta arvostan häntä "vanhan liiton äijänä" älyttömästi kuten Suhosen Alpoakin, vaikka hänen nimensä on lähes vitsi ainakin länsirannikolla päin. Ape on myös ns. psyykemiehiä.

Katson itse Aran työtä Lahdessa kokonaisuutena,en tämän monista syistä flopanneen kauden perusteella.

Olen silti helpottunut, että mies mitä ilmeisimmin ensi kaudelle vaihtuu.

Aravirran paikka on mielestäni siellä mihin on ymmärtääkseni menossa, nuorempien pelaajien kehittäjänä. Lahdessa työ on tehty, ikävää, että se jäi ilman todellista palkintoa, ellei talven aikana ihmeitä tapahdu.
 

LaCew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt voisi jopa näyttää siltä että kaiken maailman psyykkiset lukot sun muut ovat vain "taustalla". Syynä siihen se, että ei parin pelin takia pysty sanomaan, että paineet olisivat poissa, koska kauden tavoitteet ja vaativuus pelaajia kohtaan kuitenkin säilyy koko ajan jokaisessa ottelussa (sitä vartenhan ne siellä pelaa).

Olen eri mieltä siitä, että paineet olisivat samaa tasoa kuin kauden alussa. Nyt ollaan siinä tilanteessa, että joukkueella on oikeastaan vain voitettavaa. Paljon huonommaksi kun sijoitus ei tuosta millään voi valahtaa. Ja harvoissa otteluissa Pelicansia voi sanoa ennakkosuosikiksi - toisin kuin kauden alussa odotettiin. Tämä haastajan asema on useasti sopinut Pelicansille paremmin kuin selvän ennakkosuosikin paineet.

Illan ottelun jälkeen ollaankin taas hieman viisaampia tämän asian suhteen. Pienoinen pakkovoiton paikka, jos tästä kaudesta meinataan tosissaan vielä jotain saada irti. Ja näyttäisihän se sarjataulukkokin paljon mukavammalta, jos Pelicans olisi sääliviivan päällä. Ennen kaikkea toivoa sopii, että pelitapa alkaisi vihdoin löytyä ja kiekkoilu kotiyleisön edessä edes näyttäisi siltä, että sillä voisi pisteitäkin kertyä. Olisi ainakin hieman mukavammat lähtökohdat ensi vuoteen. Siihen vielä Sindel mukaan sairastuvalta, niin ainakin joku saattaisi innostua Pelicansin nousukiidosta.
 

Curry17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi:PEL Nhl:DRW,AD,CBH
Paremmalta näyttää, PALJON paremmalta.

Vaikka pelillisesti on runsaasti hiottavaa, joukkueen itseluottamus on nousussa, kolme viimeistä ottelua on voitettu, kaksi viimeisintä ilman Birneriä ja Sindeliä.

Ylivoimapelin parantaminen, hyökkäyksiin lähdöt jne., parannettavaa on paljon.

Aravirta puhui Tappara-pelin lehdistötilaisuudessa "kolmannen erän henkisestä noususta", joka oli nähtävissä niin pelitilanteissa kuin joukkueen olemuksessa loppusummerin soitua...joukkueen asenne oli hyvä.

Toivottavasti lento jatkuu Porissa ja loppiaisena ollaan kotihallissa etukäteen mielenkiintoisessa HIFK-matsissa, luisteleehan Pelsuja vastaan kuntoutunut Matias Loppi...
 

Curry17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi:PEL Nhl:DRW,AD,CBH
Toivottavasti lento jatkuu Porissa ja loppiaisena ollaan kotihallissa etukäteen mielenkiintoisessa HIFK-matsissa, luisteleehan Pelsuja vastaan kuntoutunut Matias Loppi...

Tappio Porista.Alkaa oma yltiöpositiivinen usko loppumaan,kun maaleja ei pystytä tekemään missään tilanteessa vaikka paikkoja on. Korvien väli on useilta pelaajilta edelleen lukossa. Pitäisikö käyttää ulkopuolista "konsulttia",vai onko nyt hyväksyttävä tosiasia,että Aran viimeinen kausi loppuu runkosarjaan.

Jos molemmat tsekit eivät olisi loukkaantuneena,Jesse Saarisen ja Vili Sopasen lähettäisin pikku reissulle Heinolaan,jos ei joku älykkäämpää keksi.

Kertakaikkiaan masentava lauantai.Jos tiistaina meno jatkuu samana HIFKta vastaan,täytyy oma liikuntavammaisen käynti Isku-areenalla,puhumattakaan vieraspeleistä,lopettaa.

Rakastan Pelicansia,ylipäätään lahtelaista jääkiekkoilua,olen yrittänyt jopa hölmöksi tulemisen uhalla näissä ketjuissa puolustaa kotijoukkuetta,arvostellut arvostelijoita ja syyttänytkin heitä selän kääntämisestä. Juuri nyt,Ässä-pelin jälkeen,ymmärrän kritiikin,pahoittelen pidempää "sytytyslankaani." Olen oletettavasti loukannut joitakin kritisoivia ihmisiä-se ei ole ollut kuitenkaan tarkoitus.Kuten itselleni aidosti kaikkea "rakasta,"olen puolustanut kotijoukkuetta puolittain sokeastikin.

Valmennusportaalla on vastuunsa tuloksessa,mutta ennenkaikkea kyse on pelaajien tahdosta ja toteuttamisesta.Ei voi olla sattumaa,että tämä maalinteko tökkii pelistä toiseen,kotona ja vieraissa.Kun tietyt avainpelaajat alisuorittavat koko ajan (näin on käynyt koko syksyn ajan),maaleja ei saada tehdyksi, ja vuoristorata suorittamisessa jatkuu.

En usko,että valmentajanvaihto auttaisi Pelicansia,vaikka eräs pimeä osa itsestäni on toivonut esim.Mika Toivolan ennenaikaista tarttumista valmennusvastuuseen.

Aravirran panos kokonaisuudessaan Lahden kiekkoilulle on korvaamaton,mutta tämä kuluva kausi on flopannut täysin,osin epäonnistuneiden(loukkaantuneet ja alisuorittajat)pelaajahankintojen,pelaajien arvostuksen vähenemisen Araa kohtaan,valmennuksen sisäiset erimielisyydet (mutu: Ara-Nupe) ja "kädettömyys" tai kiltteys tosipaikassa (mutu: Räsänen).

Tämä kausi lienee"taputeltu,"en jaksa esim.Sindelin tai vanhempien pelaajien, kuten Jantusen(liian mukavuudenhaluinen ja huonokuntoinen) tai Kauppilan (asennevamma,pelaa tasan niin hyvin kuin joukkue kussakin pelissä,turhautuu liian nopeasti,liian usein),Pirjetän "loukkaantuminen"lienee miehen uraa keinotekoisesti ylläpitävä selitys alunperin surkealle kunnolle ja asennevammalle(mutu-kritiikkiä,joku oikaiskoon jos tietoa on), nousevan rooleihin, joilla voitetaan ratkaisevia pelejä, vaikka johonkin säälipleijareihin päästäisiinkin.

Huolimatta Nikkilän ajoittain näyttävästäkin maalivahtipelistä, hän ei ole mikään Riksmanin tai Wallinheimon oloinen muuri,vaan tärkeissä paikoissa kiekko tai kaksi menee selän taakse helposti-juuri sen verran,mikä erottaa hänen huippumaalivahdista-kelpo SM-liigamolari Tommi kyllä on,värikäskin.

Muita "negailusta"ja oman suosikkijoukkueen arvostelusta arvostelleena tekstini on tietysti oudon rankkaa.Ainakin tänään tuli "kupissa reunat vastaan."
Täytyy mennä peli kerrallan nyt.Ei voisi pahempaa fiilistä ja ennakkotunnetta tulevasta olla,ainakaan nyt.
 

Lowrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi-jääkiekko( myös muu Eurooppa ), NHL ym.
Tämä kausi lienee"taputeltu,"en jaksa esim.Sindelin tai vanhempien pelaajien, kuten Jantusen(liian mukavuudenhaluinen ja huonokuntoinen) tai Kauppilan (asennevamma,pelaa tasan niin hyvin kuin joukkue kussakin pelissä,turhautuu liian nopeasti,liian usein),Pirjetän "loukkaantuminen"lienee miehen uraa keinotekoisesti ylläpitävä selitys alunperin surkealle kunnolle ja asennevammalle(mutu-kritiikkiä,joku oikaiskoon jos tietoa on), nousevan rooleihin, joilla voitetaan ratkaisevia pelejä, vaikka johonkin säälipleijareihin päästäisiinkin.

Kaikella kunnoituksella,en ole OLLENKAAN samaa mieltä.Olen itse Varmavuon selostuksen varassa, ymmärsin kuitenkin, että Pelsujen peli oli asenteeltaan hyvää. Maaliongelma on tuttu juttu, joskus helähtää,joskus ei.
Tämä oli vasta kolmas matsi joulun jälkeen, eikä Ässät ole niin paska kuin taulukko näyttää.
Maalivahtiasiasta on pakko olla samaa mieltä.Ei A Niemen aukkoa ole Nikkilä puhumattakaan Hovisesta pystynyt täyttämään.
Kärsivällisyyttä, KurriSeventeen, kärsivällisyyttä sekä muut epäilijät.Uskoa ei saa menettää koskaan omaan joukkueeseen.
 

Curry17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi:PEL Nhl:DRW,AD,CBH
Kärsivällisyyttä, KurriSeventeen, kärsivällisyyttä sekä muut epäilijät.Uskoa ei saa menettää koskaan omaan joukkueeseen.

Valitettavasti vaan tänään tuntuu tosi huonolta.

Oletko saanut kummallisia "privaviestejä"vuodenvaihteen tienoilla ? Jos olet,kirjoittelepa minulle private,joka tapauksessa kirjoittelen sinulle lähipäivinä - en tosin viikonlopun aikana.

Menen itse nyt Pelsujen suhteen peli kerrallaan.Tunnepersoonana alkoi vain oikeasti tuntua aika toivottomalta.Viestisi herätti jonkin verran.

Hyvää Uutta Wuotta!!
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Huolimatta Nikkilän ajoittain näyttävästäkin maalivahtipelistä, hän ei ole mikään Riksmanin tai Wallinheimon oloinen muuri,vaan tärkeissä paikoissa kiekko tai kaksi menee selän taakse helposti-juuri sen verran,mikä erottaa hänen huippumaalivahdista-kelpo SM-liigamolari Tommi kyllä on,värikäskin.


Turha Nikkilää on syyttää huonosti menneestä kaudesta...mies oli syksyn telakalla ja pelannut hyvin aika ajoin jopa loistavasti. Eilenkin tarjosi Porissa mahdollisuuden voittoon. Jos Nikkilältä vaaditaan että pelaa 0 joka kerta niin Isomäen jäähallissa tahkottais vielä tällä hetkelläkin voittolaukaus kilpailua...sen verran onnetonta Pelsujen viimeistely on.
Pelsun hyökkäys on se jossa vika piilee.

Ja tässä teille faktaa...
tällä kaudella tehty maaleja 2,22/ottelu ja päästetty 2,6/ottelu.
Viime kaudella tehty 3,14/ottelu ja päästetty 2,54/ottelu.

Nikkilä päästänyt 1,9/ottelu ja Andy viime kaudella 2,35/ottelu

Jos veskari pelaa alla 2 päästettyä maalia keskiarvolla niin tuskin miestä voidaan tappioista syyttä...unohtakaa se Niemi jos hyökkäys oni ollut tuota luokkaa niin siinä ei olis auttanut Andy tai muukaan maalivahti ainoastaan maaliaukon täyttävä teräslevy takais pisteitä.
 
Viimeksi muokattu:

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Jos veskari pelaa alla 2 päästettyä maalia keskiarvolla niin tuskin miestä voidaan tappioista syyttä...unohtakaa se Niemi jos hyökkäys oni ollut tuota luokkaa niin siinä ei olis auttanut Andy tai muukaan maalivahti ainoastaan maaliaukon täyttävä teräslevy takais pisteitä.

Juuri näin. Itse pitäisin Nikkilän mieluusti ensikaudellakin. Kyllä Nikkilä ansaitsee täyden synninpäästön tähän mennessä.

Hyökkääjillä on peiliin katsomisen paikka. Sindel saisi kuntoutua nopeasti, sillä ykkösvitja huutaa pisteitä tekevää sentteriä.

[OffTopic] Lowrider/Curry17 akseli haisikin hieman palaneelle, nyt selvisi sitten syykin.. [/OffTopic]
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Juuri näin. Itse pitäisin Nikkilän mieluusti ensikaudellakin. Kyllä Nikkilä ansaitsee täyden synninpäästön tähän mennessä.

Hyökkääjillä on peiliin katsomisen paikka. Sindel saisi kuntoutua nopeasti, sillä ykkösvitja huutaa pisteitä tekevää sentteriä.

[OffTopic] Lowrider/Curry17 akseli haisikin hieman palaneelle, nyt selvisi sitten syykin.. [/OffTopic]

Siis Nikkilä on juurikin sen tyyppinen maalivahti joka ei jätä kylmäksi...Sitten Sindelin aikojen ei Lahdessa ole ollut kunnon showmiestä maalissa.

Mutta asiaan eli pelicans juuri nyt...ei yhdestä Ässä tappiosta nyt kannata ottaa murhetta kokonaisuus on kääntynyt hivenen positiiviseempaan suuntaan synkän syksyn jälkeen....kunhan maalihanat aukeavat niin kyllä tästä hyvä tulee.

Mitäs mainitsemasi herran ovat puuhailleet?
 

Toleranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kokoonpanot jatkossa

Sindel palaa, mutta kuka tekee tilaa? En ollut eilen matsissa, joten paikalla olleet voivat varmaan kertoa, kuka on tällä hetkellä kenties "liipamisella"?

Koko kautta kun ajattelen, niin Saarinen, Kauppila tai Sopanen vilttiin Ilves -peliin. Tuskin tsekki laitetaan rikkovaan kenttään. Toki rikkova kenttämme on ilmeisesti tällä hetkellä myös hyökkäysuuntaan paras kenttämme :) Jos Piispanen lähtee kuun lopussa, niin Sindel sitten keskelle.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Sindel palaa, mutta kuka tekee tilaa? En ollut eilen matsissa, joten paikalla olleet voivat varmaan kertoa, kuka on tällä hetkellä kenties "liipamisella"?

Eilisessä lehdistötilaisuudessa Ara lupaili edelleen peliaikaa Marko Pöyhöselle, joka "on ollut sinä liipasimella". Ihan oikein. Ankara työnteko on poikinut onnistumisia ja ne pitää palkita. Tilastot eivät kerro kaikkea, mutta paljon.

Marko Pöyhönen, 34 ottelua, 3+3=6, tehot +9, 43 laukausta
Jesse Saarinen, 35 ottelua, 1+7=8, tehot -9, 110 laukausta
Karo Koivunen, 34 ottelua, 5+3=8, tehot -3, 55 laukausta
Vili Sopanen, 36 ottelua, 4+11=15, tehot -5, 128 laukausta
Olli Julkunen, 30 ottelua, 2+3=5, tehot +1, 80 laukausta

Tästä porukasta Sindelille tekee tilaa joko Jeppe Saarinen tai Karo Koivunen. Jepen luvut ovat todella koruttomat. Ehkäpä penkin päästä löytyisi se oikea henkinen potku persiiseen. Karo on voimaton eikä edes kovin nopea, mutta tekee maaleja hyvällä prosentilla paikan saatuaan.

Vili Sopanen tekee illasta toiseen kovaa työtä ja tilaa ketjukavereille. Hän ansaitsisi jo pikku hiljalleen onnistumisia. IFK:ta vastaan oli taas tosi lähellä. Kiekko lipui jo Niemisen selän takana kohti maalia, mutta pakki ehti putsata.

Julkusen rooliin voimalaituriksi puolustavaan kenttään ei ole tarjolla liikaa vaihtoehtoja. Jullen puolustuspelaaminen on tosi hyvällä tasolla illasta toiseen.

SIIS: Jakub Sindel korvaa Jesse Saarisen.

Ike
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös