Pelaajamuutokset

  • 84 994
  • 749

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niinpä.

Viestin lähetti Murmeli

Ted: Luulen, että aHab vie sinulta sen paidan nro 18, kolhuja säästelemättä.
Unohdinpa aivan että sehän oli Skytän numero. No, voin luovuttaa tuon numeron suosiolla AHab:lle, otan itse sitten vaikka numeron 99.

End of off-topic.
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Ja itsehän en usko Skyden lähtevän joukkueesta vaikka kaikki muut lähtisikin. Mä rupeen sitten maalivahdiksi #1.

Hire, hire, kaksipiippuinen juttu, kyllä ammattilaisen pitäisi sopimusta kunnioittaa sen verran ettei kesken kauden rupea haikailemaan muualle, mutta ihmisenä toisaalta ymmärtää unelmien päälle.

Mun mielestä seuranjohto toimi oikeen, ollessa maltillinen pelaajarintamalla. Tässä vaiheessa kautta ei olisi ollut kovinkaan paljon mieltä hommata joku ns. stara pyörimään. Oikea linja seuraavaa kautta ajatellen oli se että katsellaan pelaajia joita voidaan seuraavallakin kaudella mahdollisesti nähdä.

Täällä muutamat nimimerkit ovat taas esitelleet sisäpiiriläisyyttään "kyllä mä tiedän keitä pelaajia oli tulossa aivan loppuhetkille asti, mutta enpä minä sitä teille kerro". Tuo on omasta mielestäni hölmöä ylimielistä asennetta. Kaikki ne nimet haluaisi kuulla. Miksei niitä voi kertoa? Jatkoajalle pitäisi tehdä nimimerkki esim syväkurkku jolla kuka tahansa voisi käydä kertomassa nämä "salaiset" nimet ettei vaan ykkös-nimimerkin maine kärsi.

Kah, äh, muistinkin että itse syyllistyin samaan keith tkachukin tapauksessa. Sanotaan nyt sitten tässä että KT:n palkka olisi ollut minun tietojeni mukaan 4000 eur/peli. +luultavasti sivukulut.
 

Aksu

Jäsen
Tässä Tikkisen yksi kommentti eilisistä tapahtumista:

"Kyllä, ihan viimeisille hetkille. Yksi kaveri oli tulossa lisää, mutta Hiren tapaus tuli aikataulullisesti niin, että tämä pelaaja ehti tehdä kiinnityksen muualle. Meillä oli tarkoitus ottaa siis toinenkin pelaaja. "
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Hamraan

Kah, äh, muistinkin että itse syyllistyin samaan keith tkachukin tapauksessa. Sanotaan nyt sitten tässä että KT:n palkka olisi ollut minun tietojeni mukaan 4000 eur/peli. +luultavasti sivukulut.

Vähän enemmän ja taisi olla nettopalkkana. Päälle ne sivukulut ja auto, asunto, lennot jne...
 

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Birkku
Tarkoitatko että kun fanit tilaavat vahvistuksia, niitä myös täytyy hankkia tai ollaan ansaittu muniin puhaltelijan maine. Yksi pikku juttu. Mistä rahat?

Jos koko ajan joudut hokemaan kysymystä mistä rahat, tulee vääjäämättä mieleen onko SaiPalle nykyinen sarjataso oikea vai olisiko mestis paremmin SaiPan rahkeisiin soveltuva sarjataso?
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Wiipuri
Jos koko ajan joudut hokemaan kysymystä mistä rahat, tulee vääjäämättä mieleen onko SaiPalle nykyinen sarjataso oikea vai olisiko mestis paremmin SaiPan rahkeisiin soveltuva sarjataso?

Jos puolustan maltillista ja resursseihin suhteutettua rahan käyttöä, tarkoittaako se automaattisesti sitä että SaiPa pelaa väärässä sarjassa? Ja jos näin, millä perusteella? Ja nyt Wiipuri nyt sinulle on tarjottu tilaisuus: suora kysymys joka on helppo perustella. Yllätä meidät kaikki. Vastaa ja PERUSTELE!
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Birkku
Jos puolustan maltillista ja resursseihin suhteutettua rahan käyttöä, tarkoittaako se automaattisesti sitä että SaiPa pelaa väärässä sarjassa? Ja jos näin, millä perusteella? Ja nyt Wiipuri nyt sinulle on tarjottu tilaisuus: suora kysymys joka on helppo perustella. Yllätä meidät kaikki. Vastaa ja PERUSTELE!

Onko Birkku sitä mieltä, että SaiPan kannattaa roikkua messissä montakin vuotta vielä? Tämä pukukopin tuuletus on nyt suoritettu kolme kertaa neljän vuoden sisällä, eikä se ole mitään hedelmää kantanut SaiPalle.

2003 pudotuspeleihin pääsy kaatui omaan osaamattomuuteen, vaikka avaimet olivat pitkään omissa käsissä.

Minä olen valmis odottamaan menestystä kaudella 06/07, mutta jo ensi kaudella oletan, että Lappeenrannassa pelataan edes muutama pudotuspeli. Jokainen meistä sen ymmärtää, että jos ei kahtena seuraavana vuonna tule mainetta ja kunniaa, haetaan uutta vauhtia Suomi-sarjasta.

Ei SM-liigaseura kestä KAHDEKSAA peräkkäistä kautta ilman pudotuspelejä. Se on fakta.

Ja kun rahasta tuli puhe, niin kelläs se SM-liigan pienin budjetti olikaan? Miksi JYP on niin kovassa nousussa? Siksi, koska joukkuetta ei rakenneta samalla tavalla aivan päin helvettiä kuten SaiPa tekee: joka vuosi uusi runko.

Uskon, että monesta tämänhetkisestä junnarista voi tulla runkopelaajia, kuten Kohosta, Paakkarisesta, Kuokkasesta ja esim. Vänttisestä, joistain jopa tähtiä, kuten Petteri Nokelaisesta. SaiPa tarvitsee näiden pelaajien allekirjoitukset jatkopaperiin. Näistä nimistä Nokelainen tekee luullakseni kovan nousun liigahuippujen joukkoon ensi kauden aikana, joten Nokelainen on ensimmäinen kaveri, jonka nimi paperiin tarvitaan. Ei näitä kavereita SAA päästää pois. Jos päästetään, silloin kaatuu koko projekti ja lähdetään taas nollasta. SaiPa on kieltämättä aivan oikealla tiellä, koko Suomen jääkiekkoilua ajatellen, ajaen nuoria pelaajia vuosi vuodelta enemmän sisään. Tämän pitäisi olla kuitenkin hyväksi myös itse seuralle, mutta näistä pelaajista on pakko myös itse repiä se hyöty irti, ja pelaajan pitää HALUTA kantaa SaiPan paitaa. Pitkin tätä projektin ensimmäistä vuotta on puhuttu, että mukaan otetaan vain sitoutuneita pelaajia. Timo Hirvonen oli sitoutunut, vaan eipä ollutkaan. Hire, en syytä sinua, homma ei todellakaan jäänyt sinusta kiinni. Eiköhän SaiPa kuitenkin löydä itselleen uuden "Hirvosen". Näiden Nokelaisten ja Kohojen harteilla lepää erittäin suuret paineet parin vuoden tähtämellä, aika näyttää, keistä tulee pelaajia.

Jatkosopimuksia odotellessa..
 

TeePee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat menee kaakonkulmalle
Viestin lähetti rico
Jatkosopimuksia odotellessa..

Ja SaiPafanien nettisivulta Tikkisen haastattelusta paljastuu muutaman uuden sopimuspelaajan nimi.

Jokiraita, Kaijomaa ja Kolehmainen
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti rico
Onko Birkku sitä mieltä, että SaiPan kannattaa roikkua messissä montakin vuotta vielä? Tämä pukukopin tuuletus on nyt suoritettu kolme kertaa neljän vuoden sisällä, eikä se ole mitään hedelmää kantanut SaiPalle.


Millä tavoin tuo lainattu teksti liittyy Wiipurille esittämääni kysymykseen?

Sitten vastaus kysymykseesi. Roikkua ei kannata mutta oikeanlaisella taloudenhoidolla ja joukkueen rakentamisella kannataa ehdottomasti olla mukana tuossa sarjassa. "Pukukopin tuuletusta" ei muuten ole tehty kolmea kertaa. Kahdesta pelaajasta luopuminen ei todellakaan ole mitään tuuletusta.
 

Toimitus

Jäsen
Re: Mika Tuutin kolumni

Viestin lähetti Birkku
Mikäli Puhetta ilman tekoja- kolumnin kirjoittanut Tuutti sattuu oleman SaiPa-fani, en voi kuin ihmetellä tuota tekstiä. Sanoisin että aika railakasta omaan pesään virtsaamista. Tuo katkeran sävyinen kritiikki muistutti huomattavasti enemmän keskustelupalstan tunteen purkausta kuin analyyttistä kolumnia. Olisi mielenkiintoista tietää oliko Tuutti muistanut selvittää taustoja. Oliko Heikiltä tai Tikkiseltä kysytty syitä noihin pelaajasiirtoihin?

Tuossa SaiPafanien nettisivulla Tikkinen mielestäni perustelee tehdyt ratkaisut varsin järkevästi. Eli herää kysymys: Oliko loppuun asti harkittua hankkia omalle? seuralle tarpeetonta negatiivistä julkisuutta?

Jos herra/rouva Birkku suvaitsee laittaa minulle sähköpostia ihan omalla nimellään, niin vastailen ilomielin sinulle tästä aiheesta. Koska tein jutun omalla nimelläni, niin arvostaisin jos pääsisin antamaan vastineeni oikealle henkilölle enkä nimimerkille.

Ystävällisesti
Mika Tuutti
Jatkoaika.com
 

Teufel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Birkku
"Pukukopin tuuletusta" ei muuten ole tehty kolmea kertaa. Kahdesta pelaajasta luopuminen ei todellakaan ole mitään tuuletusta.

Jos Tappara olisi pistäny Ojaset taikka Ässät Williamssin ja Kivenmäen menemään niin olisiko sitä voinut pitää tammikuun poistomyyntinä? Kyllä joukkueen parhaimmistosta kahden poistaminen vahvuudesta täyttää kriteerit viime hetken talouden paikkailusta. Varsinkin kun stuntit ovat mitä ovat. Totta kai pelaaja joka poistuu vahvuudesta kertoo tutun tarinan omasta halusta vaihtaa joukkuetta eikä siitä, että joukkueen johto halusi puoliväkisin antaa mahdollisuuden vaihtaa maisemaa. Tosin oliko näin tässä tapauksessa on vaikea sanoa. Jopa Pelicans hoiti tammikuun hurlumheit paremmin ja se on jo henkinen voitto tällä kaudella..
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Herra Birkku vastaa

Viestin lähetti Toimitus
Jos herra/rouva Birkku suvaitsee laittaa minulle sähköpostia ihan omalla nimellään, niin vastailen ilomielin sinulle tästä aiheesta. Koska tein jutun omalla nimelläni, niin arvostaisin jos pääsisin antamaan vastineeni oikealle henkilölle enkä nimimerkille.

Ystävällisesti
Mika Tuutti
Jatkoaika.com

Olen pahoillani mutta en halua paljastaa minulle tuntemattomalle henkilölle nimimerkkini takaa löytyvää henkilöä. Keskustelupalstan yksi keskeinen idea on se että ihmiset voivat esittää mielipiteitään anonyyminä. Myös krittiikkiä. Tässäkin keskustelussa on usean kirjoittajan toimesta kritisoitu seurajohtajia, jotka esiintyvät julkisuudessa omilla nimillään. Hekään eivät saa nimimerkkien takana olevien kirjoittajien henkilöllisyyttä tietoonsa.

Tuon kritiikkini tarkoituksena ei ollut loukata eikä myöskään mustamaalata sinua. Tuo kritiikki koski VAIN tuota kirjoitusta. Koska olin sen perustellut, olisin mielelläni lukenut siihen vastineen tällä keskustelupalstalla, jossa se on esitetty. Tietenkään en voi sitä sinulta vaatia. On täysin omassa harkinnassasi haluatko kirjoittaa vastineen tuohon tekstiin.

Ystävällisin terveisin
Birkku
 

Toimitus

Jäsen
Re: Herra Birkku vastaa

Viestin lähetti Birkku
Olen pahoillani mutta en halua paljastaa minulle tuntemattomalle henkilölle nimimerkkini takaa löytyvää henkilöä. Keskustelupalstan yksi keskeinen idea on se että ihmiset voivat esittää mielipiteitään anonyyminä. Myös krittiikkiä. Tässäkin keskustelussa on usean kirjoittajan toimesta kritisoitu seurajohtajia, jotka esiintyvät julkisuudessa omilla nimillään. Hekään eivät saa nimimerkkien takana olevien kirjoittajien henkilöllisyyttä tietoonsa.

Tuon kritiikkini tarkoituksena ei ollut loukata eikä myöskään mustamaalata sinua. Tuo kritiikki koski VAIN tuota kirjoitusta. Koska olin sen perustellut, olisin mielelläni lukenut siihen vastineen tällä keskustelupalstalla, jossa se on esitetty. Tietenkään en voi sitä sinulta vaatia. On täysin omassa harkinnassasi haluatko kirjoittaa vastineen tuohon tekstiin.

Ystävällisin terveisin
Birkku

Homma selvä, ymmärrän kyllä kantasi. Tässä hieman motiivia tekstin tekemiseen.

Olen siis SaiPan kannattaja, ollut sitä jo pienestä muksusta, kun minut hallille kuskattiin. Ja jos kusin omaan pesään mielestäsi, niin olkoon se sitten sitä. Näen kuitenkin asian niin, että kyllä omiakin täytyy kritisoida jos siihen on aihetta. Jutullani hain lähinnä sitä näkökulmaa, joka niin sanotulle tavalliselle katsojalle näistä pelaajasiirroista jää. Sanotaan että ensivaikutelman voi tehdä vain kerran ja tässä tapauksessa vaikutus on väistämättä negatiivinen. Esimerkki alla.

Kun Pentti Perusjätkä näkee uutiset että Sachl ja Hirvonen Ruotsiin, niin hän muistelee että nehän teki ihan kivasti maaleja. No sitten hän katsoo, että tilalle on tullut Eetu Holma. Nimi on etäisesti tuttu ja työkaveri valistaakin, että HIFK:sta on tullut ja nuori lupaava kaveri on kyseessä. Sitten Pentti hetkiseksi innostuu, kunnes huomaa Holman tehot, 2+5, jälleen iskee armoton harmitus. Ei Penttiä enää tuon jälkeen kiinnosta kenenkään selitykset, hän on muodostanut käsityksensä toimista. Ja tuo käsitys on se, että tehokkaita ja jo tunnettuja pelaajia myytiin ja tilalle tuli joku.

Itselläni oli jo juttua tehdessäni suurin harmitus laantunut ja tiesin taustojakin siirroille. Mutta pelkällä hyssyttelyllä ja SaiPan johdon selityksillä ei mielestäni näitä kauppoja voitu käsitellä.

Toivottavasti tämä hieman valotti asiaa.

Ai niin, kuten toisaalla kerroinkin, niin huomenna Jatkoajan piinapenkissä Timo Tikkinen.

Mika Tuutti
Jatkoaika.com
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Herra Birkku vastaa

Viestin lähetti Toimitus

Toivottavasti tämä hieman valotti asiaa.

Kirjoituksen taustat selvisivät hyvin. Kiitokset vastineesta. Asia puolestani loppuun käsitelty.

Terv. Birkku
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Teufel
Kyllä joukkueen parhaimmistosta kahden poistaminen vahvuudesta täyttää kriteerit viime hetken talouden paikkailusta.

Tässä tapauksessa EI TÄYTÄ!. Sachl myytiin SURKEAN hinta-laatusuhteen takia(tästä voi tietenkin saivarrella, jos haluaa) ja Hirvonen oli niin halpa mies ettei hänen siirrollaan ollut mitään tekemistä rahan kanssa.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Viestin lähetti Birkku
Tässä tapauksessa EI TÄYTÄ!. Sachl myytiin SURKEAN hinta-laatusuhteen takia(tästä voi tietenkin saivarrella, jos haluaa) ja Hirvonen oli niin halpa mies ettei hänen siirrollaan ollut mitään tekemistä rahan kanssa.

Jos Sachlin hinta-laatusuhde oli huono, se käytännössä tarkoittaa sitä että mies oli liian kallis... Samaa näyttäisi tukevan myös se, että kaksi miestä lähti ja vain yksi tuli tilalle. Holman tapauksessakin taitaa HIFK olla auttamassa palkkamenoissa?

Eipä siinä, minun mielestäni näitä saa kutsua ihan sillä nimellä kuin parhaaksi näkee. Ei tuo puhuttu ja toteutunut ole tämän toimitusjohtajan alkutaipaleella toteutunut muutenkaan...
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Re: Re: Herra Birkku vastaa

Viestin lähetti Toimitus

Ai niin, kuten toisaalla kerroinkin, niin huomenna Jatkoajan piinapenkissä Timo Tikkinen.

Mistäs tämän voi sitten lukea?
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Viestin lähetti Individual
Varmaan jatkoaika.com:in etusivulta kun juttu valmistuu.

ok, ymmärsin väärin tämän Mika Tuutin viestin
Ai niin, kuten toisaalla kerroinkin, niin huomenna Jatkoajan piinapenkissä Timo Tikkinen.
 
Viimeksi muokattu:

theref

Jäsen
Viestin lähetti theref
Timo Tikkisen haastattelu on tehty viime torstaina ja julkaistaan todellakin tässä maaottelutauon aikana, keskiviikkoon mennessä.

Ja niinhän siinä sitten kävi, että teknisten ongelmien ja matkojen takia tuon haastattelun ilmestyminen siirtyy sunnuntai-iltaan.

Mutta tulee kuitenkin!
 

redpecka

Jäsen
Juu, siinä oli se Hirvosen haave Ruotsissa pelaamisesta. Jeh, unelma täyttyi viimein. Hyvä SaiPa.

Hirvoselle itselleen, vaikka thereffin sanoin tästä ketjusta:

"Kiitokset Timo Hirvoselle SaiPalle ja yleisölle annetuista ilonhetkistä ja loppuun saakka yrittämisestä, joka tilanteessa, oli peli missä mallissa tai vaiheessa tahansa!"

Mutta SaiPa tästä ei kyllä kunniaa saa millään, vaikka monet söivätkin sellaisenaan tuon tarinan, että Hire and his dream. SaiPa on hyvä jätkä. Mitäs me nyt mistään pleijareista tässä haaveiltais kun toisella on unelma.

Tuttaa kun pitää palata tällaisiin paska-aiheisiin.
 

Pioneer

Jäsen
Purskahdin välittömästi nauruun kuultuani Hiren Bleg-sopimuksesta. Elinikäinen unelma pelata (seitsemän peliä) Ruotsissa, yeah right! Siinä meillä on sitten suoraselkäinen duunari Espoosta.

En kyllä jaksa uskoa Tikkisen valehdelleen Hirvosen siirrosta esimerkiksi saipafanit.comin haastattelussa. Sen verran yksityiskohtaisesti Tikkinen tuolla kertasi Hiren lähdön syitä ja tapahtumia. Jos näin kuitenkin olisi, niin Tikkisen vekkulimaiseen julkisuuskuvaan tulisi melkoinen lommo. Sen verran tuhtia tarinaa nuo Hirvosen siirtoselvitykset olivat.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Sen pienen kunnioituksen, minkä loikkahirvonen minulta sai SaiPan aikanaan, hän menetti täydellisesti tässä siirrossa. hirvonen on surkea intamakarkuri, jota en koskaan SaiPan joukkueeseen halunnut enkä koskaan enää SaiPaan haluaisi. Häpeä "ikitaistelija"!
 

kurre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ruotsin torpedokiekkoilijat
Kiitos Hirvonen tai Tikkinen tai kuka tässä on se paskanjauhaja ollutkaan. Hirvonen, jättäytyisitkö suosiolla pois Pluussin vieraspelimatkoilta kun ne suuntautuvat Kisapuistoon? Eipä jääny ikävä, ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös