Pekka Virta - kiekkokontrollilla takaisin huipulle?

  • 119 161
  • 298

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä en tiedä, kuuleeko joku muu samaa vai onko se vain mun päässäni. Onko Mika Strömberg ihan täysillä mukana hommissa?

Mun mielestä on vaan hyvä, että apuvalmentaja tulee jostain ulkopuolelta. Ehkä osaa katsoa asioita vähän avarammin. Alatalot, Kiviharjut, Aallot jne. alkaa olemaan ns. nähty.

Jos äijä tekee duuninsa hyvin, niin ei mitään ongelmaa. Eiköhän Virta pidä siitä "tepsiläisyydestä" huolen?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ennemmin apuvalmentajana Strömberg kuin vaikkapa hieman tutumpi Hannu Virta. Ehdottomasti.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mun mielestä on vaan hyvä, että apuvalmentaja tulee jostain ulkopuolelta. Ehkä osaa katsoa asioita vähän avarammin. Alatalot, Kiviharjut, Aallot jne. alkaa olemaan ns. nähty.
Ymmärsitkö, mitä hain takaa? Vastauksestasi päätellen kirjoitin epäselvästi.

Siis mulla ei ole mitään sitä vastaan, että apuvalmentaja (tai jopa päävalmentaja) tulee ulkopuolelta. Uusia ideoita ja avarakatseisuutta; kyllä! Pointtini on se, että kannattaako niitä uusia ideoita ja avarakatseisuutta hakea noin voimakkaasti toisen seuran seuraikoniksi muodostuneelta kaverilta kuin Mika Strömberg. En mä myöskään mitään Raimo Helmistä tai Janne Ojasta haluaisi nähdä TPS:n penkin takana. Johonkin se raja vaan on vedettävä. Nyt mun mielestäni Strömbergin tapauksessa se raja ylitetään.

Katsoitko tuon haastattelun? Voitko sen perusteella sanoa, että Strömberg on 100% mukana nostamassa TPS:a pudotuspelijoukkueeksi kaudella 2011-12? Mulle jää haastattelusta ennemmin tällainen kuva: "Ollaan nyt pari kautta Pexin apuna täällä Suomen Persereiässä hankkimassa kokemusta. Parastahan mun uralle on tän vitun joukkueen mahdollisimman korkea sijoitus, sitten Jokereiden junnukoutsiksi ja sitten... Mä en aio tehdä sitä samaa virhettä, jonka Wade teki! Se tosin nyt vaatii tän pari vitun kautta täällä vitun perslävessä! VITTU!!!"

Siis eihän Strömbergilla käytännössä ollut mitään muuta järkevää mahdollisuutta kuin lähteä Virran mukana Turkuun. Veikkaan, että Strömberg itse haluaa olla ihan yhtä paljon TPS:n pikkutakki päällä kuin turkulaiset haluavat nähdä Strömbergia TPS:n pikkutakki päällä. Siis katso se Strömbergin haastattelu! Voitko sanoa, että Strömbergilla on minkäänlaista ylpeyttä kantaa tuota takkia? SM-liigassa olisi 12 joukkuetta, joihin Strömberg sopisi paremmin apuvalmentajaksi kuin TPS. HIFK olisi lähes yhtä mahdoton ajatus kuin TPS.
Jos äijä tekee duuninsa hyvin, niin ei mitään ongelmaa. Eiköhän Virta pidä siitä "tepsiläisyydestä" huolen?
Ei mulla mitään epäilystä siitä olekaan, etteikö Strömberg tekisi duuniaan hyvin. Sen mä vain tiedän varmaksi, että sydämellään se äijä tekee duuniaan tasan yhdessä paikassa... ja se paikka ei ole Artukaisten viljasiilo!

Worst case scenario: kesken kauden 2012-13 Mika Strömberg tekee hiljaisen kassakaappisopimuksen Jokereiden A-juniorien päävalmentajaksi. Myöhemmin kaudella TPS ja Jokerit kohtaavat pudotuspeleissä. Tulisiko jollekin yllätyksenä, jos sopivalla hetkellä (vaikkapa ratkaisevan ottelun jatkoajalla...) TPS-puolustajille tulisikin esimerkiksi vaihtovirhe? Ei minulle ainakaan! Suoraan sanottuna tekisin itsekin vastaavassa tilanteessa aivan samalla tavalla.
Ennemmin apuvalmentajana Strömberg kuin vaikkapa hieman tutumpi Hannu Virta. Ehdottomasti.
Kerrot varmasti tähän väliin, mitä asioita Hannu Virta on tehnyt huonosti TPS:n apuvalmentajana!

Itse tiedän tasan yhden virheen! Hän on TPS:n apuvalmentajana vastannut myöntävästi sellaiseen TPS:n seurajohdon esittämään kysymykseen, jota TPS:n seurajohdon ei olisi milloinkaan pitänyt edes kysyä TPS:n apuvalmentaja Hannu Virralta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kerrot varmasti tähän väliin, mitä asioita Hannu Virta on tehnyt huonosti TPS:n apuvalmentajana!

Mitä Virta on yleensäkään tehnyt huonosti ollut apuvalmentajana missä tahansa organisaatiossa...? Kaveri on kuitenkin totaalisesti epäonnistunut pari kertaa pääkoutsina enkä vaan näe kaveria nykyisin edes kakkosvalkkuna Tepsissä sillä viimekertainen komennus painaa vielä liikaa negatiivisesti. Viime kerta Tepsissä ei tuonut edes pakkien peluutukseen mitään painoarvoa...puhumattakkaan itse pakkien treidauksesta. Kaverilla keuli totaalisesti aivan kaikki osa-alueet.

Ei ole todellakaan ikävä valmennukseen...kentälle kyllä kun oli vielä kondiksessa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Ennemmin apuvalmentajana Strömberg kuin vaikkapa hieman tutumpi Hannu Virta. Ehdottomasti.
Tämä on näin ulkopuolisen silmiin aika jännä juttu, että (H.) Virta valmentaa Jokereita, ja Strömberg Tepsiä. Ei olisi joitain vuosia sitten uskonut...

Tokihan tuo on täysin ymmärrettävää, kun Westerlund-Virta on tehnyt aiemmin hyvää tulosta maajoukkueessa, ja Virta-Strömberg KalPassa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mitä Virta on yleensäkään tehnyt huonosti ollut apuvalmentajana missä tahansa organisaatiossa...? Kaveri on kuitenkin totaalisesti epäonnistunut pari kertaa pääkoutsina enkä vaan näe kaveria nykyisin edes kakkosvalkkuna Tepsissä sillä viimekertainen komennus painaa vielä liikaa negatiivisesti. Viime kerta Tepsissä ei tuonut edes pakkien peluutukseen mitään painoarvoa...puhumattakkaan itse pakkien treidauksesta. Kaverilla keuli totaalisesti aivan kaikki osa-alueet.

Ei ole todellakaan ikävä valmennukseen...kentälle kyllä kun oli vielä kondiksessa.
Nii-in!

Minunkin mielestäni Hannu Virta on ihan onnistunut apuvalmentajan roolissaan. Kai hän jotain sentään osaa, kun Erkka Westerlund nimenomaan pyytää Hannu Virtaa avukseen. Tuskinpa Virta ihan nollateoilla maajoukkueen peräsimessäkään heiluu. Se, että SM-liigajoukkueen pääkoutsin virka on Hannu Virralle liian raskas hoidettavaksi, ei liity Hannu Virran apuvalmentajan taitoihin pätkääkään! Kyllä mä Hannu Virtaa ennemmin katsoisin TPS:n apuvalmentajana kuin Mika Strömbergia. Lisäksi Hannu Virta kantaisi TPS:n pikkutakkia huomattavasti ryhdikkäämmin ja ylpeämmin kuin mitä Mika Strömberg tulee koskaan kantamaankaan.

Tämä nyt ei ole aivan oikea paikka jutella Hannu Virrasta, mutta valaisisitko muutamalla sanalla. Mitä huonoa Hannu Virta on tehnyt peluuttaessaan TPS:n pakkeja? Sanoit, että viime kerta ei tuonut pakkien peluutukselle mitään lisäarvoa. Onko sinulla tälle jotain perusteita? Entä sitten tuo pakkien treidaus? Tarkoittanet siis sitä ajankohtaa, kun TPS oli seurana menossa lähes konkurssiin. Oletko tosissasi laittamassa Hannu Virran piikkiin myös jotain Vladimir Sicakin myyntiä Ruotsiin? Vai mitä tarkoitit tuolla pakkien treidauksella? Mä kyllä vähän veikkaan, että yksikään apuvalmentaja ei pahemmin treidaa yhtään ainoata pelaajaa.

Se, että TPS:n seurajohto edes aikoinaan tarjosi Hannu Virralle päävalmentajan tonttia oli aivan yhtäläinen virhe kuin kaudella 2010-11 tarjottiin päävalmentajan tonttia Riku-Petteri Lehtoselle. Kummallekaan kyseinen paikka ei sovi! Miksi Kai Suikkanen kuitenkin ehdottomasti halusi TPS:n epäonnistuneen päävalmentajan Riku-Petteri Lehtosen mukaansa Lahteen apuvalmentajaksi? Siksi, että hän tietää Riku-Petteri Lehtosen hyväksi apuvalmentajaksi. Miksi Erkka Westerlund halusi Espoon Bluesissa ja TPS:ssa epäonnistuneen päävalmentajan Hannu Virran omaksi apuvalmentajakseen Jokereihin? Siksi, että hän tietää Hannu Virran kyvyt ja ominaisuudet apuvalmentajana. Miksi Pekka Virta halusi ainoastaan yhden kauden apuvalmentajana toimineen Mika Strömbergin mukaansa Turkuun? Siksi, että hän tietää Mika Strömbergin taidot apuvalmentajana ja voi luottaa häneen.

Kysehän ei olekaan siitä, ettenkö minäkin uskoisi Mika Strömbergin kykyihin toimia Pekka Virran oikeana kätenä ja TPS:n apuvalmentajana. Minä uskon myös Hannu Virran tai Riku-Petteri Lehtosen kykyihin. Kaikki ovat varmasti helvetin hyviä apuvalmentajia. Kysymykseni onkin: miksi meille sitten jäi tästä kolmikosta käteen se Musta Pekka? Ensimmäinen ja tärkein syy on siinä, että hän on meidän nykyisen päävalmentajamme luottomies. Sopiiko Mika Strömberg siltikään TPS:n vaihtopenkin taakse joukkueen apuvalmentajaksi? Minun mielestäni ei! Sopisiko Riku-Petteri Lehtonen tai Hannu Virta TPS:n vaihtopenkin taakse joukkueen apuvalmentajaksi? Minun mielestäni kyllä! Sopisiko joku muu ei-turkulainen apuvalmentaja TPS:n vaihtopenkin taakse joukkueen apuvalmentajaksi? Minun mielestäni kyllä!

Suuri kysymys #1: sopiiko 90-luvun Jokereiden mestaruusjoukkueiden tärkeä palanen TPS:n vaihtopenkin taakse TPS:n apuvalmentajaksi?

Suuri kysymys #2: kiinnostaako 90-luvun Jokereiden mestaruusjoukkueiden tärkeää palasta olla Turussa TPS:n vaihtopenkin takana Turun ylpeyden TPS:n apuvalmentajana?

Suuri kysymys #3: sopivatko poronkäristys, perunamuusi ja mansikkahillo yhteen?

Minun mielestäni kaikkiin kysymyksiin vastaus on harvinaisen yksiselitteinen: EI!
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Puukkokatsomon uudet tuulet

Jos Tepsin peli ei kulje, on mielenkiintoista nähdä miten Ströba huomioidaan siinä vaiheessa lehtereillä. Lerssiareenan A-katsomo jakoi melko suruttoman eh, kansanomaista palautetta jo viime kaudella joukkueelle kun touhu koomasi eniten. Kerran narri, aina narri? Vaiko uusi vapahtaja? Jää todellakin nähtäväksi.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Jos Tepsin peli ei kulje, on mielenkiintoista nähdä miten Ströba huomioidaan siinä vaiheessa lehtereillä. Lerssiareenan A-katsomo jakoi melko suruttoman eh, kansanomaista palautetta jo viime kaudella joukkueelle kun touhu koomasi eniten. Kerran narri, aina narri? Vaiko uusi vapahtaja? Jää todellakin nähtäväksi.

Muistaako tuota edes kukaan muu, kuin muutama hc-fani? Eiköhän katsojat ennemminkin poistu katsomosta hiljaisin äänin, kuin ala hiillostamaan jotain ex-narria, joka sattuu olemaan 2. valmentaja. Aika paljon on kuitenkin vettä virrannut Aurajoessakin sen jälkeen ja valmentaahan irvistelijäkin Jokereissa, eikä ketään siellä kiinnosta.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Mä en tiedä, kuuleeko joku muu samaa vai onko se vain mun päässäni. Onko Mika Strömberg ihan täysillä mukana hommissa?

Tässä on juuri yksi niistä TPS:ää jo pitkään vaivanneista perusongelmista, organisaation ulkopuolisiin tekijöihin ei uskalleta luottaa kuin ihan älyttömän pakon edessä(Suikkanen) ja liiallinen "omiin poikiin" luottaminen on tuottanut jo pari katastrofaalisen tyhjää arpaa käteen(Hantta, Leime.) Itse ainakin uskon että ammattilaisena Strömberg haluaa tehdä parhaansa työssään, tekipä sitten sitä missä tahansa. Tahallinen löysäileminen tai puolittainen tekeminen kyllä kostautuu sitten tulevaisuudessa jos vähänkään kunnianhimoa löytyy.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Muistaako tuota edes kukaan muu, kuin muutama hc-fani? Eiköhän katsojat ennemminkin poistu katsomosta hiljaisin äänin, kuin ala hiillostamaan jotain ex-narria, joka sattuu olemaan 2. valmentaja. Aika paljon on kuitenkin vettä virrannut Aurajoessakin sen jälkeen ja valmentaahan irvistelijäkin Jokereissa, eikä ketään siellä kiinnosta.

Jää tosiaan nähtäväksi mikä reaktio on, vai onko sitä lainkaan. Narreista Teemu Laine kotiutui Turkuun loistavasti, samoin IFK:n Peter Ahola. He toki myös onnistuivat täydellisesti kentällä. Nähtäväksi jää mikä TPS:n valmennuspaketin onnistuminen on, neljäs kombinaatio vuoden sisään, menestyspaineita pukkaa...
 

pleimeiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
tps
Jää tosiaan nähtäväksi mikä reaktio on, vai onko sitä lainkaan. Narreista Teemu Laine kotiutui Turkuun loistavasti, samoin IFK:n Peter Ahola. He toki myös onnistuivat täydellisesti kentällä. Nähtäväksi jää mikä TPS:n valmennuspaketin onnistuminen on, neljäs kombinaatio vuoden sisään, menestyspaineita pukkaa...

On muuten jo viides.

Suikkanen- Lehtonen
Leime- Lehtonen
Lehtonen- Alatalo- Aalto
Koivu- Suoraniemi- Kiviharju
Virta- Strömberg
 

Ludek

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Suuri kysymys #1: sopiiko 90-luvun Jokereiden mestaruusjoukkueiden tärkeä palanen TPS:n vaihtopenkin taakse TPS:n apuvalmentajaksi?

En jostain syystä näe Strömbergin sitoutumista tähän projektiin kovin ongelmallisena. Myönnän toki, että alkuun hetken askarrutti minuakin miten niin syvään juurtunut jokeri-ikoni kuin Ströbä on, voi olla TPS:n valmennusryhmässä.

Valmentaminen on nykyisin yhä enemmän tiimityötä. Päävalmentaja kokoaa ympärilleen tiimin, jossa ajatusmaailma kiekosta käy yksiin. Apuvalmentajat ovat päävalmentajan luottomiehiä. Nykyisellään päävalmentaja ei myöskään voi hallita koko palettia yksin. Niinpä apuvalmentajat usein suunnittelevat ja vetävät treeneja yhteisesti sovitun sapluunan mukaan. Päävalmentaja voi silloin keskittyä kokonaisuuden tarkkailuun.

Ströbä on Pekka Virran valmennustiimissä vielä aika kokematon lenkki. Tämän tietää myös Virta. Sen tietää myös Ströbä itse. Siksi Virran rooli päävalmentajana on ainakin vielä ensi kaudella paljon korostuneempi kuin mikä se on monissa muissa valmennustiimeissä. Virta vastaa kokonaisuudesta, luo ja ajaa sisään pelitavan sekä organisoi hyökkäyspelaamisen sapluunaa. Ströbä tuo vahvalla kokemuksellaan itse pelistä, siis pelaajana - ei niinkään valmentajana, omat mausteensa erityisesti puolustuspelaamiseen. Silti puolustuspelaamisenkin sapluuna on loppupeleissä kuitenkin Virran käsialaa. Ströbä on tässä vain pieni tekijä.

Kun katsoo, että Ströbällä on päätoimista valmentajataustaa vain vuoden verran, niin on selvää, ettei siinä kukaan lähde apuvalmentajan paikalla kovin suurta roolia ottamaan. Ströbä peluuttaa otteluissa puolustajat, tuo omat mausteensa puolustuspelaamiseen, motivoi ja tsemppaa jätkiä jne. Siinä on hänen tehtävänsä, noin pelkistetysti.

Vaikka Ströbän tausta onkin Jokereista, niin täällä hän on nyt töissä. Enkä epäile hetkeäkään, etteikö hän tekisi parhaansa. Jos Ströbä pyrkii valmentajana eteenpäin jatkossa, niin näyttöjä on pystyttävä antamaan myös apuvalmentajan roolissa tiedostaen kuitenkin, ettei liikaa vastuuta pidä tuossa roolissa lähteä heti ottamaan.
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä en tiedä, kuuleeko joku muu samaa vai onko se vain mun päässäni. Onko Mika Strömberg ihan täysillä mukana hommissa?

Mitä enemmän tuota Strömbergin haastattelua kuuntelee sitä enemmän sieltä puskee läpi sellainen perus-hockeyjargonia. "On ihan mahtavaa päästä tänne valmentamaan.", "Ihan hyvältä tuntuu.", "blaa blaa blaa". Ei vain vakuuta! Koko Strömbergin olemuksesta huokuu, että ei häntä kiinnosta Turku tai TPS:n menestyminen; hän on täällä vain töissä. Totta kai hän yrittää hoitaa hommansa mahdollisimman hyvin, mutta hän tulee tekemään sen enemmän oman uransa kuin TPS:n menestyksen eteen.

Tottakai Strömberg on täysillä mukana hommissa. Ei kai kukaan valmentaja ole niin tyhmä, että alkaisi tärvelemään omaa uraansa. Luultavasti Strömberg olisi kieltäytynyt valmentamasta Tepsiä, mikäli se olisi kovin vastenmielistä. Jos hän ei olisi suostunut Virran aisapariksi Tepsiin, ei Strömberg ainakaan valmentaisi SM-liigassa, tuskin edes Mestiksessä. Onhan se selvää, ettei TPS ole Strömbergille mieluisin työpaikka, mutta jääkiekkovalmentaminen on samanlaista kaikkialla, oli sitten minkälainen logo rinnuksessa tahansa. Joku TPS-sydän ei merkitse paskan vertaa, kun yritetään tehdä tulosta.

Tuosta haastattelusta ei kannata hirveästi vetää johtopäätöksiä, kun haastattelija vetää pahemmin alta lipan kuin haastateltava. Strömbergille TPS ei välttämättä ole kuin yksi pysäkki kohti seuraavaa asemaa, mutta ei se tarkoita sitä että Strömberg hoitaisi hommiaan jotenkin puolivillaisesti. Tai mistä sitä tietää vaikka Virta-Stömberg pari vetää Tepsissä tuloksekkaasti seuraavat viisi vuotta. Sen jälkeen kukaan ei kyseenalaista jonkun ex-jokerin motivaatiota. Pääasia tässä on kuitenkin se, että Pekka Virta sai itse valita oman aisaparinsa, eikä mistään A-junnuista nostettu seuraavaa jonossa olevaa.
 

Nic42

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Detroit Red Wings
Worst case scenario: kesken kauden 2012-13 Mika Strömberg tekee hiljaisen kassakaappisopimuksen Jokereiden A-juniorien päävalmentajaksi. Myöhemmin kaudella TPS ja Jokerit kohtaavat pudotuspeleissä. Tulisiko jollekin yllätyksenä, jos sopivalla hetkellä (vaikkapa ratkaisevan ottelun jatkoajalla...) TPS-puolustajille tulisikin esimerkiksi vaihtovirhe? Ei minulle ainakaan! Suoraan sanottuna tekisin itsekin vastaavassa tilanteessa aivan samalla tavalla.Kerrot varmasti tähän väliin, mitä asioita Hannu Virta on tehnyt huonosti TPS:n apuvalmentajana!

Aika vilkas mielikuvitus...;) Mielipiteitä/ajatuksia saa kaikilla olla ja niistä on turha lähteä kiistelemään, mutta tämä on jo aika paksua.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Aika vilkas mielikuvitus...;) Mielipiteitä/ajatuksia saa kaikilla olla ja niistä on turha lähteä kiistelemään, mutta tämä on jo aika paksua.
Noh, kerropa sitten mikä tuossa "worst case scenariossani" on silkkaa mielikuvituksen tuotetta!

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että elämme täällä Suomessa jossain lintukodossa, jossa kaikki pelaavat täysin kirjoittamattomien sääntöjen mukaisesti? Varsinaisesti mitään sääntöjähän tuossa ei rikottaisi. Ei tuollainen pieni "tahallinen erehdys" kävisi ollenkaan mun omatuntoni päälle, jos pystyisin sillä auttamaan TPS:n voittoon tiukassa paikassa. Miksi Mika Strömberg ei voisi ajatella samalla tavalla? Ammattilaisuusko?

Otetaanpa esimerkiksi ammattilaisista valmentaja Roger Neilson. Neilson pystyi tekemään joka ainoan asian avittaakseen oman joukkueensa voittoon. Hän tonki säännöistä porsaanreikiä ja pakotti useat eri liigat muuttamaan sääntöjään. Itse voisin toimia aivan samalla tavalla. Ainoa erottava tekijä on se, että TPS ei ole Mika Strömbergin "oma joukkue".

Roger Neilson - Jääkiekon vallankumouksellinen

Luuletko oikeasti, että pelaajat ovat ajatelleet, että eivät voi mennä jäälle, kun Neilson on komentanut heidät jäälle 3-5 AV-tilanteessa? He menivät jäälle, koska päävalmentaja käski näin. Miksi TPS:n puolustajapelaaja ei menisi jäälle, kun apuvalmentaja, pakkien peluuttaja Mika Strömberg käskisi heidän tehdä niin?

En toki väitä, että Mika Strömberg olisi näin härski Jokereiden mies! Mahdollista se toki olisi, joten ei tuo "worst case scenario" mitään täyttä oman mielikuvitukseni tuotetta ole!
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Suuri kysymys #1: sopiiko 90-luvun Jokereiden mestaruusjoukkueiden tärkeä palanen TPS:n vaihtopenkin taakse TPS:n apuvalmentajaksi?

Suuri kysymys #2: kiinnostaako 90-luvun Jokereiden mestaruusjoukkueiden tärkeää palasta olla Turussa TPS:n vaihtopenkin takana Turun ylpeyden TPS:n apuvalmentajana?

Suuri kysymys #3: sopivatko poronkäristys, perunamuusi ja mansikkahillo yhteen?

Minun mielestäni kaikkiin kysymyksiin vastaus on harvinaisen yksiselitteinen: EI!

Vastataan nyt näihin suoriin kysymyksiin kun en hölmönä ymmärtänyt aiempaa todella nasevaa kysymystäsi.

#1: No problem! Ihan sama kuka siellä apuvalmentajana luuhaa, kunhan on PÄTEVÄ. Ykköskoutsinakin menisi, jos olisi jo osoittanut kykynsä sillä pallilla. Nykyisin pelaajat/valmentajat ovat jo niin seurauskottomia, etten usko motivaation olevan riippuvainen rinnassa olevasta logosta.

#2: Jos oma urakehitys vähääkään kiinnostaa, niin varmasti hoitaa hommansa. Ei välttämättä mielettömällä ylpeydellä, mutta toivottavasti riittävällä ammattitaidolla.

#3: En ole maistanut. Pittääpä kokkeilla.

Muut tuossa edellä jo vastailivatkin aika tyhjentävästi tähän keissiin. En tosiaan tuosta paskasta haastattelusta vetäisi vielä suurempia johtopäätöksiä.
 

Nic42

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Detroit Red Wings
En toki väitä, että Mika Strömberg olisi näin härski Jokereiden mies! Mahdollista se toki olisi, joten ei tuo "worst case scenario" mitään täyttä oman mielikuvitukseni tuotetta ole!

Kun kirjoituksiasi lukee niin kyllä niistä aika vahvan vaikutelman saa että olet juuri tätä mieltä. I rest my case, muutenkin menee aika vahvasti off topic(itsekin siihen syyllistyin).
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
On muuten jo viides.

Suikkanen- Lehtonen
Leime- Lehtonen
Lehtonen- Alatalo- Aalto
Koivu- Suoraniemi- Kiviharju
Virta- Strömberg

Totta! On muuten melko jäätävä 12 kk tuossa seuralta, joka ei koskaan kengitä valmentajiaan kesken kauden. Ts. näin oli joskus sotien aikaan, ihan hetki sitten vielä...
 
Suosikkijoukkue
En gång HIFK, alltid HIFK. Real Madrid
Valmentajathan nyt eivät ole mitenkään sidoksissa tiettyihin seuroihin pl. maalivahtivalmennus jne. Pelaajaikonit ovat enemmän niitä, jotka pelaavat vain yhdessä seurassa. Tosin tuokin on vähentynyt todella paljon 2000-luvulla. Mutta hei kunnon nurkkapatriotismia olisi nyt lyödä 2-valmentaja Strömbergiä pelkästään sen takia, että se pelasi pelaajaurallaan isot tovit Jokereissa. En tiedä, mutta melkein parasta mitä TPS:lle voisi tapahtua olisikin että osa organisaatiosta tulisi ns. seuran ytimen ulkopuolelta. Eli koutsit kyllä pääsääntöisesti liikkuu seuroista toiseen ja 2-3 vuotta on yleensä se sopiva aika. Valmentaja Strömberg varmasti haluaa edetä myös valmentajaurallaan, eikä varmasti löysäile duunissaan. Pelaajaura nyt tässä tapauksessa on eri juttu.

Kyllä tepsukoilla on valmennusporras kunnossa, eikä se menestyminen siitä jää kiinni. Päävalmentajana nouseva, mutta jo tasonsa osoittanut Virta, jota säestää Strömberg. Veskarivalmentajana Suomen paras mies. Mikä tuossa nyt on vikana? Ainiin kärkipelaajat puuttuvat, mutta se nyt tuskin on "Röllin" syytä. Mutta kyllä ensi kauden TPS:n otteita on mielenkiintoista seurata, että mihin suuntaan touhu etenee.
 

henrylip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Valmentajathan nyt eivät ole mitenkään sidoksissa tiettyihin seuroihin pl. maalivahtivalmennus jne. Pelaajaikonit ovat enemmän niitä, jotka pelaavat vain yhdessä seurassa. Tosin tuokin on vähentynyt todella paljon 2000-luvulla. Mutta hei kunnon nurkkapatriotismia olisi nyt lyödä 2-valmentaja Strömbergiä pelkästään sen takia, että se pelasi pelaajaurallaan isot tovit Jokereissa. En tiedä, mutta melkein parasta mitä TPS:lle voisi tapahtua olisikin että osa organisaatiosta tulisi ns. seuran ytimen ulkopuolelta. Eli koutsit kyllä pääsääntöisesti liikkuu seuroista toiseen ja 2-3 vuotta on yleensä se sopiva aika. Valmentaja Strömberg varmasti haluaa edetä myös valmentajaurallaan, eikä varmasti löysäile duunissaan. Pelaajaura nyt tässä tapauksessa on eri juttu.

Kyllä tepsukoilla on valmennusporras kunnossa, eikä se menestyminen siitä jää kiinni. Päävalmentajana nouseva, mutta jo tasonsa osoittanut Virta, jota säestää Strömberg. Veskarivalmentajana Suomen paras mies. Mikä tuossa nyt on vikana? Ainiin kärkipelaajat puuttuvat, mutta se nyt tuskin on "Röllin" syytä. Mutta kyllä ensi kauden TPS:n otteita on mielenkiintoista seurata, että mihin suuntaan touhu etenee.

Kyl mä luulen, et aika kuhina syntyis Nordenskjöldinkadullakin, jos P. Matikainen(?) olisi tuonut apuvalmentajakseen esim. Mika Strömbergin. Tuskin siinä herrat kirjoittelisivat, että tämä on parasta mitä IFK:lle on sattunut!!
Kyllä mulle ja jäi pirun kumma tunne Ströban haastattelusta. A. johtuuko se mahdollisesti, että hän ei ole "puhe" miehiä, jos ei siitä? Sitten toinen huonompi vaihtoehto on, että hän on joutunut lusimaan tähän "vitun" kaupunkiin, jonka nimeä edes ei kehtaa ilmoille sanoa.Tai olihan täällä jotain hyvää"lyhempi matka Hesaan kuin Kuopiosta"
 

Joghey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Worst case scenario: kesken kauden 2012-13 Mika Strömberg tekee hiljaisen kassakaappisopimuksen Jokereiden A-juniorien päävalmentajaksi. Myöhemmin kaudella TPS ja Jokerit kohtaavat pudotuspeleissä. Tulisiko jollekin yllätyksenä, jos sopivalla hetkellä (vaikkapa ratkaisevan ottelun jatkoajalla...) TPS-puolustajille tulisikin esimerkiksi vaihtovirhe? Ei minulle ainakaan! Suoraan sanottuna tekisin itsekin vastaavassa tilanteessa aivan samalla tavalla.

Tämän huikean elokuvan loppuratkaisussa tuon vaihtovirheen jälkeen kamera siirtyy vuorollaan kohti Hannu Virtaa ja hänen jäädytettyä pelipaitaansa zoomaten joka kerta hieman lähemmäs kyseisiä objekteja. Taustalla soi pohdiskeleva musiikki ja Hantta miettii mitä tekee. Lopulta TPS-sydän puskee läpi ja Hantta komentaa neljä puolustajaa samaan aikaan kentälle ja yleisö taputtaa.

Minä uskon Strömbergin ammattiylpeyteen ja siihen, että kaveri haluaa urallaan eteenpäin. Vaikka Strömbergille TPS:n menestys voi yleensä tuntua pahalta, niin eiköhän oma mukanaolo takaa sen, että Strömberg on hommassa koko sydämellään mukana ja tekee parhaansa saadakseen TPS:n pois hänniltä.
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ymmärrän sinänsä hyvin, että uusi kakkosvalmentajamme herättää epäilyksiä. Minun paras muistoni Ströbasta pelaajana on marraskuisena lauantai-iltana 1995 pelattu TPS-Jokerit-ottelu, jossa Sami Mettovaara pisti häntä pataan täpötäyden Elysee-Areenan hurratessa taustalla. Ottelun jälkeen TPS:n silloinen fanikatsomo hoilasi hallin pihalla Rölli se lähti piiriin -laulua sanoilla "Rölli sai turpaan".

Ei Strömberg siis ollut minun eikä varmaan monen muunkaan ensisijainen toive uudeksi kakkosvalmentajaksi, mutta Pekka Virralle oli ja se riittää ainakin minulle. Päävalmentajan oikeus valita mieleisensä apulaiset on niin tärkeä periaate, että itse olisin valmis poikkeamaan siitä ainoastaan silloin, jos päävalmentaja esittäisi tehtävään henkilöä, joka olisi seuralle yksiselitteisesti persona non grata. Niillä seuroilla, joilla on selkeä paikallisvastustaja, tällaisia nimiä on varmaan useitakin, mutta TPS-Jokerit -vastakkainasettelu oli 1990-luvun juttuja. Otakar Janeckya en koskaan haluaisi TPS:n palveluksessa nähdä, mutta noin muuten en antaisi silloisten tapahtumien hirveästi vaikuttaa nykyhetken henkilövalintoihin.

Ströban osalta kannattaa muutenkin muistaa, että vaikka mies kiistatta jonkinasteinen jokeri-ikoni onkin, hän on kevään 1999 jälkeen edustanut pelaajana laskujeni mukaan kuutta eri seuraa, ja näistä Jokereita ainoastaan puolitoista kautta. Oma suhtautumiseni olisi huomattavasti varauksellisempi, jos hän olisi parinkymmenen vuoden yhtäjaksoisen jokeriuran jälkeen tulossa ensimmäistä kertaa töihin pääkaupunkiseudun ulkopuolelle. Nyt Strömberg on kuitenkin palvellut useita muita seuroja sekä Suomessa että ulkomailla, enkä usko että TPS on hänelle muuta kuin työnantaja muiden joukossa. Ja se riittää minulle.

Kuten sanottu, päävalmentaja valitsee apuvalmentajansa. Itselleni se tarkoittaa sitä, että jos apuvalmentaja osoittautuu sopimattomaksi tehtäväänsä, vastuu siitä kuuluu hänet valinneelle päävalmentajalle. Tässä vaiheessa, kun mitään näyttöjä TPS:n penkin takana ei vielä ole, minun logiikkani menee siten, että jos olen tyytyväinen Pekka Virran valintaan päävalmentajaksi, olen myös tyytyväinen hänen valitsemiinsa apuvalmentajiin. Punkt och slut.

Strömbergin haastatteluissa antamille kommenteille (joita en ole jaksanut kokonaisuudessaan lukea) en antaisi erityistä painoarvoa. Valmentajien ja pelaajien näissä yhteyksissä antamat lausunnot ovat pääsääntöisesti silkkaa sanahelinää. Silloin tosin kyllä huolestuttaisi, jos siellä olisi ollut joku meidän ex-pelaaja à la R-P Lehtonen, Antti Aalto, Mika Alatalo, Jani Kiviharju selittämässä että TPS-paidan kantaminen oli jo pelaajana kunnia-asia ja mustavalkoinen sydän sykkii penkin takanakin yhtä lujaa. Nämä on nyt nähty, seuraavat vuodet mielellään jotain muuta, vaikka sitten Jokeri-ikoneja, kiitos.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Eiköhän tässä ole molemmat kannat oikeassa. Suurin osa lienee sitä mieltä, että Virta on hyvä valinta päävalmentajaksi ja yhtä suuri osa nyökyttelee ajatukselle, että päävalmentaja valitkoon oman valmennustiiminsä. Strömberg tekee varmasti kutakuinkin parhaansa ihan oman uransa takia, mutta toisaalta tuskin viettää yhtään unetonta yötä Tepsin otteiden takia.

Olkoot vaikka kuin huumorilla heitettyä, mutta kyllähän tuo heitto "ainakin paljon lähemmäs Helsinkiä" kysyttäessä siirrosta Kuopiosta Turkuun tuli suoraan selkärangasta. Muutenkin kehon kieli kertoo, ettei osaa ainakaan vielä oikein suhtautua Tepsin logon kantamiseen. Mutta pääasia, että nauttii Pekka Virran luottamusta.

Mutta voi jummi, nyt vasta tajusin myös Pekka Virran olleen Vuoren pelikavereita. Onneksi Virta on ollut kuitenkin vuosia pois Artukaisista, eikä ole muutenkaan ryvettynyt ts kuulu mihinkään klaaniin. Eihän?

Harmi että rosteri vaikuttaa rakentuvan taas niin sukaksi, että kohta saadaan taas miettiä haukutaanko munaa, kanaa, kanan äitiä vai kaikkia. Siinä leikissä Strömberg saa jo etukäteen synninpäästön, ellei käry käy jostain sabotaasista.
 
Suosikkijoukkue
En gång HIFK, alltid HIFK. Real Madrid
Kyl mä luulen, et aika kuhina syntyis Nordenskjöldinkadullakin, jos P. Matikainen(?) olisi tuonut apuvalmentajakseen esim. Mika Strömbergin. Tuskin siinä herrat kirjoittelisivat, että tämä on parasta mitä IFK:lle on sattunut!!
Kyllä mulle ja jäi pirun kumma tunne Ströban haastattelusta. A. johtuuko se mahdollisesti, että hän ei ole "puhe" miehiä, jos ei siitä? Sitten toinen huonompi vaihtoehto on, että hän on joutunut lusimaan tähän "vitun" kaupunkiin, jonka nimeä edes ei kehtaa ilmoille sanoa.Tai olihan täällä jotain hyvää"lyhempi matka Hesaan kuin Kuopiosta"

Sori vähän myöhässä, mutta tuskin. Päävalmentajan ykkösluottomies on apuvalmentaja. Joka ei petä ja jonka kanssa voi jauhaa asioita kun joukkue alkaa murenemaan ja seurajohto henkii niskaan. Kun olet ns yksin. Ja kun otit HIFK:n esille niin minähän puolustelin esim Kojoa koko aika. Nyt kakkoseksi tulossa "juudas" Sormunen Kakkosvalmentaja on aina ykkösvalmentajan päätös. Ei valmennusporukkaan tarvita ketään hämmentämään pakkaa, jota siis ykkönen ei ole halunnut. Sehän on järjetön tilanne. Ja niinkuin sanoin, niin valmentajat liikkuvat markkinoilla. Ströbä on tehnyt jotain oikein, kun Virta hänet mukaansa halusi. Hän on vakaa ammattimies ja varmasti haluaa nostetta uralleen.

Virta taas haluttiin Jokereihin ja Jokereiden vetovoima on suurempi kuin TPS:n. Mutta silti TPS sai yhden mielenkiintoisimmista ja parin viime kauden menestyneimmistä valmentajapareista. Joista Virta vielä tuntee TPS:n ja Turun kiekon.

TPS:llä on ihan ok pakisto(ei se kummoinen Virralla Kuopiossakaan ollut). Veskareina huippulupaus ulkomailta ja kakkoseksi lupaava AA+ yhtälöön Upi. Eli pomminvarma osasto liigaan ja kantaa Tepsiä. Hyökkäyksessä on senttereinä Virran luottomiehiä ja yleensäkin Virta ei mitään tähtisikermää edes tarvitse. KalPakin veti välillä Jussi Pesonen sentterinä. Pelitapa ja nopeat oppimishaluiset pelaajat ovat kaiken a ja o. Onhan siellä kumminkin Laaksoa, Saloa, Plihalia, Suomista, Anttilaa, Vahalahtea ja kumppaneita. Pakisto ei nyt näin nopeasti vilaistuna mitään hurraa fiiliksiä nostata, mutta Peksi on tottunut operoimaan tuollaisilla pelaajilla. Ja voihan olla, että sinne jotain vielä tulee.

Itse karusti veikkaan, että jos TPS edes jotain vielä hankkii niin Virran TPS on "yllättäjä" ja pelaa ainakin puolivälierissä.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Virta taas haluttiin Jokereihin ja Jokereiden vetovoima on suurempi kuin TPS:n. Mutta silti TPS sai yhden mielenkiintoisimmista ja parin viime kauden menestyneimmistä valmentajapareista. Joista Virta vielä tuntee TPS:n ja Turun kiekon.

TPS:llä on ihan ok pakisto(ei se kummoinen Virralla Kuopiossakaan ollut). Veskareina huippulupaus ulkomailta ja kakkoseksi lupaava AA+ yhtälöön Upi. Eli pomminvarma osasto liigaan ja kantaa Tepsiä. Hyökkäyksessä on senttereinä Virran luottomiehiä ja yleensäkin Virta ei mitään tähtisikermää edes tarvitse. KalPakin veti välillä Jussi Pesonen sentterinä. Pelitapa ja nopeat oppimishaluiset pelaajat ovat kaiken a ja o. Onhan siellä kumminkin Laaksoa, Saloa, Plihalia, Suomista, Anttilaa, Vahalahtea ja kumppaneita. Pakisto ei nyt näin nopeasti vilaistuna mitään hurraa fiiliksiä nostata, mutta Peksi on tottunut operoimaan tuollaisilla pelaajilla. Ja voihan olla, että sinne jotain vielä tulee.

Nämä on kyllä hauskoja aina, kun en gång alltid -ihmiset tulee kertomaan maakuntien asioita. Virtaa on seurattu tarpeeksi hyvin.

Seurattiinko siinä kohtaa, kun Virta sanoi, että olisi halunnut jatkaa Kuopiossa, mutta päätös oli jo tehty toisin? TPS-fanit tämän luultavasti tiesivät, mutta ei näköjään kaikki kirjoittajat.

Tämä Peksi on onneksi tunnettu siitä, että pelitapa ei vaadi juuri mitään opettelua joukkueelta ja vaikka vuosien vaihtuessa pelaajistokin vaihtuu, niin pelitavan oppii, kunhan jaksaa hallille vääntäytyä.

Jos lainattu oli pelkkää vittuilua Turun suuntaan, niin itse käännän sanomani vinkiksi Tepsille.

Viimeiseksi vinkiksi voi heittää sen, että jos joukkue ei miellytä, niin saattaahan se olla, että se rahakirstun päällä istuva ei kovin helpolla pääse. Eipä siinä varat taida juuri ensimmäisenä olla mielessä, kun vaaditaan uutta miestä joukkueeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös