Pekka Rautakallio Ässien päävalmentajaksi, osa 2

  • 115 936
  • 763

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tulee mielenkiintoinen kesä, kun Ässät ja rocky pui asiaa omissa lehdistötilaisuuksissaan. Itse uskon Iltasanomia tässä asiassa, te näitä hirsin leirin palstatotuuksia. Jokaisella on oikeus uskoa ketä haluaa.

Ässät tuskin tämän tyyppiseen toimintaan osallistuu, ei kuulu organisaation tyyliin.

Kyse on näkemys erosta. Rautakallion mielestä häntä puukotettiin selkään viime syksynä valmentaja rekrytoinnissa, Ässien mielestä kyse oli normaalista toiminnasta. Minusta IS tekee tässä karhunpalveluksen (heh!) Rockylle mehustellessaan hänen potkuilla. Jos joku organisaatiosta avautuu syksyn tapahtumista ja siitä, mitä sen jälkeen on tapahtunut joukkueen sisällä, legendan maine saattaa saada kolauksen. Ei kannata kiusata ruokkivaa kättä liian kauaa.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Millaisessa lennossa tuo Smithin ura on nyt?

Saksan kakkostasolla höntsäävä tusinakanukki vetää karma-kortin esiin yli vuos poistumisensa jälkeen. HAHAHA! Pelle.

Aivan totta, että pelillisesti Smithillä ei ole paskan vertaa varaa sanoa, ura on menossa lujaa alamäkeen vaikka piti käydä päinvastoin. Sitä paitsi Rocky on kuitenkin jääkiekkolegenda, mitä Smith taas ei tule koskaan olemaan. Mutta kuten edellisessä viestissä sanoin, niin hänen on toki sinällään moraalisesti varaa sanoa, koska fanien mielipiteen näkökulmasta viime kaudella hän oli oikeassa ja Rocky väärässä. Ja tänä twitter-aikana HETI kun tulee paikka näpäyttää (eli esimerkiksi nyt kun Rocky sai potkut), niin se on vain niin helppoa tehdä.. huvittaa siis vain tämä nykymaailman kuittailun helppous ja pakonomainen tarve siihen niissäkin tilanteissa, joissa ei olisi sinällään edes varaa kuittailla

Mutta tämä tästä..
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Tulee mielenkiintoinen kesä, kun Ässät ja rocky pui asiaa omissa lehdistötilaisuuksissaan. Itse uskon Iltasanomia tässä asiassa, te näitä hirsin leirin palstatotuuksia. Jokaisella on oikeus uskoa ketä haluaa.
En ymmärrä tällaista vatvomista lainkaan. Helsingin päässä ei tunnuta tajuttavan, että joukkueen pelit ovat menneet jo pitkään aivan vihkoon ja kun sen henkisenkin pahoinvoinnin on voinut aistia katsomoon asti, niin miksi pitäsi viivytellä väistämätöntä ratkaisua.

Aho ajoi valmennushierarkiassa Rautakallion ohi, näytöt ovat hänellä selkeästi kovammat, joten totta kai seuran johto valitsi paremman vaihtoehdon heti silloin, kun Aho oli vielä vapaana, siihen johdolla oli täysi oikeus ja jopa velvollisuus kannattajien ja tukioiden silmissä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No näinhän täällä on ollut. Rantanen, Paasi ja Lempinen ovat huuhaa ukkoja, kun kertovat jotain mitä palsta ei kestä tai halua kuulla. Kaikki ei olekaan niin sinisilmäisiä kuin tällä palstalla, ikävää teille.

Rantanen, Paasi ja Lempinen ovat toimittajia, joille alkuperäinen lähde antaa tietoa. Kannattaa harrastaa lähdekritiikkiä ja miettiä mistä IS on saanut tietonsa ja mikä näkökulma uutisointiin lähteen seurauksena syntyy.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Aivan totta, että pelillisesti Smithillä ei ole paskan vertaa varaa sanoa, ura on menossa lujaa alamäkeen vaikka piti käydä päinvastoin. Sitä paitsi Rocky on kuitenkin jääkiekkolegenda, mitä Smith taas ei tule koskaan olemaan. Mutta kuten edellisessä viestissä sanoin, niin hänen on toki sinällään moraalisesti varaa sanoa, koska fanien mielipiteen näkökulmasta viime kaudella hän oli oikeassa ja Rocky väärässä.

Varmasti itse kullakin olis vaikeuksia pidätellä itseään, jos on kokenut tulleensa kaltoinkohdelluksi. Olkoonkin, että reilu vuos luulis olevan riittävä aika unohtaa. Kertonee ehkä hyökkääjästäkin jotain.

Mutta ollutta ja mennyttä, mennään eteenpäin.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Tulee mielenkiintoinen kesä, kun Ässät ja rocky pui asiaa omissa lehdistötilaisuuksissaan. Itse uskon Iltasanomia tässä asiassa, te näitä hirsin leirin palstatotuuksia. Jokaisella on oikeus uskoa ketä haluaa.

Onko Ässät sinulle se seura jota haluat kannattaa, myös seurajohto kuuluu siihen niin hyvässä kuin pahassa.

Itse en logoa pystyisi vaihtamaan vaikka seura tumpuloisi miten, siksi aina valitsen Ässien kannan, vaikka siinä ristiriita tulisikin.
Aina Suomenkin puolta pidettävä vaikka hallitus täynnä p...kan puhujia.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Austin Smith ottaa kantaa myös:



Toki kyse voi olla jostain muusta mutta ajoitus sopii hyvin.
Hah hah, hyvä kuitti Austinilta. Jatkaa näköjään samaa leikkisää linjaa, joka toi hänelle potkut Ässistäkin. Kivasti on näköjään Austinille kertynyt pisteitä Ässistä lähdön jälkeen, sellaiset 1,5 pistettä/ottelu tahdilla. Saksa on varmaan ihan kiva maa kiekkoilla ja rahaakin tulee varmaan yhtä paljon kuin Liigasta.

Austinin kenkimisen mieleen palautus on hyvä muistutus siitä, että oliko Rockyn napina Grattonien pakkohankinnasta nyt ihan aiheellista. Jos minulle olisi koutsina valittavana ykkösketjun takaa sellaista puoli pistettä / peli tasolla Liigaa pelannut Smith tai Gratton/SBA, niin valitsisin itse Smithin näistä sata kertaa sadasta. Täytyykin oikein ihmetellä, miksi Rocky valitsi ennemmin nämä jyrät.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Leikitään niin, että ainoa tahditon ja asiaton tapahtumasarjassa on ja oli Pekka Rautakallio.

Rautakallion vihaajat eivät ainakaan vielä saaneet haluamaansa avautumista,asiallista tekstiä iltapulussa:

Ässät antoi potkut seuralegendalle – nyt puhuu Pekka Rautakallio - SM-liiga - Ilta-Sanomat

Mistä sä puhut? Porista tuskin löydät montaa Rautakallion vihaajaa. Ei tainnut Rannisto ja kumppanit tajuta että säälistä nostoissa on se karu puoli että myös kirjoittajat ikään kuin nousee säälistä liian suuriin saappaisiin.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Millaiseen se ei taipuisi?

Rocky on entinen pelimies ja vieläpä tähti - sellainen, se on näkynyt hänen valmennustyössään muun muassa kovana temppermenttiina ja siinä että ego on välillä isompi kuin muulla työympäristöllä yhteensä. Nämä ovat parhaimmillaan ja oikein kanavoituna mahtavia ominaisuuksia mutta johonkin junirivalmennuspäällikön tms. tehtävään ne sopivat mielestäni huonosti.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Rocky on entinen pelimies ja vieläpä tähti - sellainen, se on näkynyt hänen valmennustyössään muun muassa kovana temppermenttiina ja siinä että ego on välillä isompi kuin muulla työympäristöllä yhteensä. Nämä ovat parhaimmillaan ja oikein kanavoituna mahtavia ominaisuuksia mutta johonkin junirivalmennuspäällikön tms. tehtävään ne sopivat mielestäni huonosti.

No itse ajattelin samaa, että ego häirinnyt tuolla ammattilais puolella ja jääkiekon ulkopuoliset asiat ja media ei Rockylle oikein sovi. Rocky vaikuttaa jopa sellaiselta että häntä ärsyttää tietynlainen kaupallisuus ja itse jääkiekon jääminen paitsioon, ihan mutuna siis?
Junioritoiminnassa voisi keskittyä niiden nuorten ohjaamiseen ja ikään kuin nähdä jääkiekko taas harrastuksena ja keskittyä pelaajien kehittämiseen yksilöinä, joissa ajattelin hänen vahvuutensa olevan. Siellä hänen auktoriteettia tuskin kukaan kyseenalaistaisi ja hän saisi olla kukkona ihan rauhassa :)
 

yaremchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo,Green,Strömwall, Caito, JP Haataja
Zaarille:

Jeeep...!Kauanhan tässä menikin,että joku pääsi asiasta näin sivuun ja henkilökohtaisuuksiin. Ikävä juttu koska Ässät ja Rautakallio on ollut aina sellanen parivaljakko yhdessä tai erikseen jota on tullut seurattua ja Ässien kyytiin hyppään nytkin jos KooKoo pois putoaa ja Ässät eteenpäin jatkaa. Joko sä et ymmärrä lukemaasi tai et halua ymmärtää. Asiasta puhuminen kun ei onnistu, niin silloin mennään henkilökohtaisuuksiin.Tätäkin ketjua kun lukee, niin kyllä noita Rautakallion vihaajia vaan tuntuu löytyvän. No,joka tapauksessa molemmat on legendoja ja molempien matka jatkuu, mutta tää keissi meni mielestäni edelleenkin päin persettä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Rockylta, Kaukorannalta ja Hirsimäeltä asiallista kommentointia. Eteenpäin on mentävä.

Se ei yllätä, että @TosiFani kaivoi vanhan puuron taas pakkasesta ja ei kun tulille. Kun Rautakallio ei toiminutkaan niin, kuin osa tuntui toivovan, niin mikropuuron avulla päästään taas pätemään ja vänkäämään.

Hienoa tosiaan, että Pekka lähetti pelaajille tukensa median kautta ja aikoo pelitkin mennä katsomaan. Ja eiköhän hän saa siellä rauhassa olla. En jaksa uskoa, että nämä tämänkin palstan vittuilijat uskaltavat naamatusten mennä avautumaan.

Ihan hyvä, että nyt päästään jo ajamaan ensi kauden kuvioita sisään Kotkala-HammasLärväsen kautta. Niin se Suomi-sarja muuttui yhdessä yössä Sm-liigaan. Toivottavasti Miksuli ei vaan kiroile julkisesti. Joku voi taas pahoittaa mielensä.
 

Kafrom

Jäsen
mutta tää keissi meni mielestäni edelleenkin päin persettä.
Niin meni, Rockyn osalta. Et sä voi heittää hanskoja tiskiin jääkiekkojoukkueen päävalmentajana, vaikka olisi tiedossa että ensi kaudella on eri mies puikoissa. Se, että Rocky kertoo lehdissä yksipuolisen näkemyksen näistä sopimusneuvotteluista ei ole lähelläkään faktatietoa, sen verran pitää osata ajatella järjelläkin.

Sinänsä huvittavaa, että Porin ulkopuolelta tulee jatkuvasti kauheaa moralisointia tästä case-Rockysta ja Porissa ollaan tyytyväisiä. Kaikki moralisointi perustuu lähinnä siihen, että Ässät "puukotti selkään Rockya." Ei herranjumala.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Zaarille:

Jeeep...!Kauanhan tässä menikin,että joku pääsi asiasta näin sivuun ja henkilökohtaisuuksiin. Ikävä juttu koska Ässät ja Rautakallio on ollut aina sellanen parivaljakko yhdessä tai erikseen jota on tullut seurattua ja Ässien kyytiin hyppään nytkin jos KooKoo pois putoaa ja Ässät eteenpäin jatkaa. Joko sä et ymmärrä lukemaasi tai et halua ymmärtää. Asiasta puhuminen kun ei onnistu, niin silloin mennään henkilökohtaisuuksiin.Tätäkin ketjua kun lukee, niin kyllä noita Rautakallion vihaajia vaan tuntuu löytyvän. No,joka tapauksessa molemmat on legendoja ja molempien matka jatkuu, mutta tää keissi meni mielestäni edelleenkin päin persettä.
En tiedä vihataanko tässä oikeasti Rockya, vai hänen mahdollisesti vaikeaa luonnettaan, hyväksyntöjä em. pelaajahankinnoille vai käsittämätöntä peluutusta. Itse en vihaa Rockya, mutta vihaan hänen peluutustaan muun muassa. Ja kaikkia näitä pelaajahankintoja, joista suurin osa on ollut floppeja Rockyn alaisuudessa.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Koska porissa on viimeksi ollut laadukasta erikoistilannepelaamista?

Kivenmäen aikana. Pointti olikin, että monen näköistä hiihtäjää mestarivalmentajaa myöden on sitä koittanut paikoilleen hioa.

Minulla ei ole minkäänlaista agendaa puolustella sen enempää seurajohtoa kuin Rautakalliota tässä spektaakkelissa. Mielelläni kuitenkin asetun aina vastakarvaan, kun kannattamani seuran sisällä yritetään yhdestä henkilöstä/pelaajasta tehdä yksin syntipukkia.

Tässäkin keskustelussa on jo varmuudella muuttunut todeksi erilaiset huhupuheet. Totuuksia en toivoisi kummankaan osapuolen laukovan lehdistötilaisuuksissa, vaan katse eteenpäin.
 

Miksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei ole Rautakallion tarvinut kaivaa marttyyriviittaa kaapista tällä kertaa, koska jostain syystä Rantanen ja kumppanit ovat hoitaneet homman hänen puolestaan. Väittäisin, että SK:n urheilutoimituksessa on parempaa tietoa Ässiin liittyen ja SK olikin ottanut hieman eri linjan verrattuna Iltapäivälehtiin.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Itse jatkan Ässien kannattamista, mutta seuraan toimintaa entistä kriittisemmin Ässien johdon osalta.

Toistetaan nyt vielä kerran. Peli oli perseestä ja Ässät seurana jo kriisissä. Henkilöiden välit solmussa ja arvostusta ei ollut. Irtisanominen oli ainoa oikea vaihtoehto tässä tilanteessa.

Perseestä tässä kuviossa oli se,mettä seuran legenda piti häpäisyä näin, jos kesällä oli päätetty uusien tuulien alkavan puhaltamaan. Tilanne olisi ollut reilua kertoa jo tällöin, ja mahdollisesti tehdä vaihdos, jos huomataan että ilmapiiri käy kestämättömäksi, kuten nyt kävi.
Nyt tästä tulee petoksen maku rockya kohtaan, ja siinä samassa meni pilalle koko Porin Ässien kausi 15/16 erittäin suurella todennäköisyydellä.
Pelaamalla reiluilla korteilla, eikä sumuttamalla jostain jatkosopimuksesta tähän vuoteen asti. Ei ole oikeastaan ihme, että tuollainen vaikuttaa tekemiseen. Joukkue jakaantuu leireihin ja se mädättää kaiken.
Katsokaa se Ilta-Sanomien video, siinä on oma mielipiteeni asiasta.
Tämä tästä, nyt eletään uutta aikaa. Itse hyppään kotkan siiville, en ahon kelkkaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse jatkan Ässien kannattamista, mutta seuraan toimintaa entistä kriittisemmin Ässien johdon osalta.

Toistetaan nyt vielä kerran. Peli oli perseestä ja Ässät seurana jo kriisissä. Henkilöiden välit solmussa ja arvostusta ei ollut. Irtisanominen oli ainoa oikea vaihtoehto tässä tilanteessa.

Perseestä tässä kuviossa oli se,mettä seuran legenda piti häpäisyä näin, jos kesällä oli päätetty uusien tuulien alkavan puhaltamaan. Tilanne olisi ollut reilua kertoa jo tällöin, ja mahdollisesti tehdä vaihdos, jos huomataan että ilmapiiri käy kestämättömäksi, kuten nyt kävi.
Nyt tästä tulee petoksen maku rockya kohtaan, ja siinä samassa meni pilalle koko Porin Ässien kausi 15/16 erittäin suurella todennäköisyydellä.
Pelaamalla reiluilla korteilla, eikä sumuttamalla jostain jatkosopimuksesta tähän vuoteen asti. Ei ole oikeastaan ihme, että tuollainen vaikuttaa tekemiseen. Joukkue jakaantuu leireihin ja se mädättää kaiken.
Katsokaa se Ilta-Sanomien video, siinä on oma mielipiteeni asiasta.
Tämä tästä, nyt eletään uutta aikaa. Itse hyppään kotkan siiville, en ahon kelkkaan.
Sanot, että seuralegenda on häpäisty. Selitätkö minulle vielä, miten hänet on häpäisty? Minulle tämä häpäisy ei ole vielä auennut minään muuna kuin irrallisina heittoina.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Sanot, että seuralegenda on häpäisty. Selitätkö minulle vielä, miten hänet on häpäisty? Minulle tämä häpäisy ei ole vielä auennut minään muuna kuin irrallisina heittoina.

Ei tässä ketään häpäisty ole, ellei lasketa tapaa, jolla joukkue häpäisi logoa taannoin Espoon vieraspelissä.

Ihmettelen myös puheita, että Rockylla olisi muka paljon jotain "vihaajia" seuran kannattajien joukossa.

Tämä ei nähdäkseni pidä paikkaansa, valtaosa faneista varmaankin tiedostaa Rockyn legenda-statuksen, arvostaa herrasmiehenä, mutta oli samalla sitä mieltä, että potkujen antaminen oli ainoa oikea ratkaisu.

Mä epäilen, että Rautakallio ymmärtää itsekin potkunsa oikein hyvin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rockylta, Kaukorannalta ja Hirsimäeltä asiallista kommentointia. Eteenpäin on mentävä.

Se ei yllätä, että @TosiFani kaivoi vanhan puuron taas pakkasesta ja ei kun tulille. Kun Rautakallio ei toiminutkaan niin, kuin osa tuntui toivovan, niin mikropuuron avulla päästään taas pätemään ja vänkäämään...

Eivät oikein aukea sinun kielikuvat, mikä vanha puuro?
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Eivät oikein aukea sinun kielikuvat, mikä vanha puuro?

Niin, tässä varmaan peilataan nyt siihen, ettei valmentajan suu pysynyt supussa valmentajakuvioiden mennessä kieroon versus siihen kuka mitäkin vuotaa. Minuakin kyllä kiinnostaisi tietää kuka sitten näitä Rautakallion lähipiiristä vuotaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös